Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 17:10 

@Joost
Spoiler:
Ik kreeg die vraag ook en ik vond hem ook heel erg moeilijk omdat ik geen een van de vier eng vind. xD Ik heb uiteindelijk voor small spaces gekozen gewoon omdat ik de andere kon afstrepen. En ik het gewoon nooit een veilig idee vind als ik opgesloten zit in een te kleine ruimte en geen weg uit zie. Al ben ik er niet bang voor ofzo. xD Ik vond dit ook de moeilijkste vraag.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 17:19 

Eva schreef:
@Joost
Spoiler:
Ik kreeg die vraag ook en ik vond hem ook heel erg moeilijk omdat ik geen een van de vier eng vind. xD Ik heb uiteindelijk voor small spaces gekozen gewoon omdat ik de andere kon afstrepen. En ik het gewoon nooit een veilig idee vind als ik opgesloten zit in een te kleine ruimte en geen weg uit zie. Al ben ik er niet bang voor ofzo. xD Ik vond dit ook de moeilijkste vraag.


Spoiler:
Zo heb ik maar gekozen voor fear of heights/hoogtevrees. Want ja.. zo vaak krijg je niet te maken met een bedreigende situatie waarin vuur een rol speelt. En zoiets als hoogtevrees, claustrofobie zijn reeële angsten naar mijn mening. Ik zou het ook niet fijn vinden hoor om opgesloten te zitten in een smalle ruimte. Maar er echt bang voor zijn ben ik niet. Ik zal namate de tijd verstrijkt echter wel flink mij gaan ergeren dat je niet weg kan als je vast zit. Maar voor de rest? Not so much.

En dan die laatste vraag: welke artifact kies je. Ookal zo lastig... In a chest of magical artefacts, which would you choose...mirror, dagger, jewel, <<scroll, key>>, glove or bottle? Tja, spiegeltje, spiegeltje aan de muur is meer iets voor Lockhart, niet voor mij :P Een eigen dolk hebben mag dan wel handig zijn, maar ik ben niet echt pro wapenbezit in welke vorm dan ook. Besides: een wand heb je als enige echt nodig ;) Jewel.. leuk, maar wat schiet je ermee op anders dan als sieraad ergens op te bergen. Tis te groot om echt te kunnen dragen als halsketting of ring.

Zwarte handschoenen, handig als je snode plannetjes beraamt en het criminele pad op gaat. Not my cup of tea. En dan an unbound scroll of golden key. Tja, die unbound scroll kan leiden tot oftewel onbekende toverspreuken ala HBP ^^ of het is een schatkaart naar een oude schat ergens :P En zo'n golden key kan ervoor zorgen dat je een schatkist kunt openen of bij een kluis in Gringrotts kan. Dus wat dan te kiezen, ook zoiets...


Misschien leuk om jouw antwoorden te geven aan anderen zodra je jouw wand hebt?

Mijn antwoorden:
Spoiler:
You are of Average height
You have Green eyes (eigenlijk grijs-groen, maarja.. dat is nog altijd iets groens)
The day you were born was An even number (10e van de maand)
You most pride yourself on: Imagination
(ik kan wel vastberaden zijn, maar lang niet voor alles. Heb wel kennis in huis maar trots zijn op mijn intelligentie? Mwah. Trots zijn op mijn veerkracht? Als ik al zoiets als veerkracht heb... :roll: Kindness, ja dat heb ik wel in mij zitten. Maar dan ben ik niet trots op. Nee, dan de kracht tot verbeelding in staat toe te zijn, ja daar ben ik echt trots op!)
At a deserted crossroads you would turn: right towards the castle
(links naar de zee, je weet niet wat je tegen komt aan dieren en daarnaast zou een zee niet echt praktisch zijn. Dikke kans dat het daar ook uitgestorven is. Rechtdoor naar het bos.. hoe mooi een bos ook is, voor hetzelfde geld vind je daar struikrovers xD Of magische dieren die je eruit verjagen, weet jij veel ^^ Nee, dan rechtsaf richting het kasteel. Diens eigenaar kan ook aggressief zich opstellen naar jou toe, maar voor hetzelfde geld kun je gewoon binnen komen. Wordt je binnen gelaten en kun je tenminste wat eten, drinken en/of blijven slapen om te rusten.)
You most fear
Heights (zoals ik al zei. Bang voor eenzaamheid, duisternis en smalle ruimtes ben ik niet. Voor vuur enkel als je wakker wordt terwijl je slaapkamer in vuur en vlam staat. Dus daarom maar gekozen voor hoogtevrees. Moet niks hebben van die attracties waarbij je op het hoogste punt van xxx meter een vrije val meemaakt. )
In a chest of magical artefacts you would choose...: The bound-up scroll
Ik heb geen behoefte aan een spiegel, dolk, juweel, oude zwarte handschoenen of een verstofte fles. Met een sleutel kun je nog bijv. een kluis open krijgen in Gringrotts met iets erin. Of een schatkist open krijgen. Maar verder.. bij de opgerolde scroll kun je oftewel onbekende spreuken aantreffen. Onbekende brouwsels voor potions, of een schatkaart richting een piratenschat yarr! xD En mocht het gewoon een leeg stuk perkament, ach dan kun je er nog een vliegtuigje van vouwen :P Of aantekeningen op maken, of als briefpapier gebruiken. Of gebruiken om een vuurtje mee aan te steken om het warm te krijgen als je ergens verdwaald bent. Zoveel mogelijkheden! ^^


En dan nu het echte resultaat:

MAPLE WITH UNICORN CORE, TEN AND THREE QUARTER INCHES, SURPRISINGLY SWISHY

Eerst lezen wat het allemaal te betekenen heeft :D

Maple:
Spoiler:
Maple

I have often found that those chosen by maple wands are by nature travellers and explorers; they are not stay-at-home wands, and prefer ambition in their witch or wizard, otherwise their magic grows heavy and lacklustre. Fresh challenges and regular changes of scene cause this wand to literally shine, burnishing itself as it grows, with its partner, in ability and status. This is a beautiful and desirable wood, and wand quality maple has been among the most costly for centuries. Possession of a maple wand has long been a mark of status, because of its reputation as the wand of high achievers.


En Unicorn was al bekend. Maar leuk om te horen dat mijn wand het lastigste richting Dark Arts gaat. Zeer loyaal is aan de eerste eigenaar, het meest consistent is qua magie. Tegelijkertijd eist mijn wand dus ambitie van mij xD Maple is een van de meest duurdere soorten geweest gedurende de jaren. En het staat garant voor een bepaalde status. Yay! :D Mooie combinatie van houtsoort met de kern die er in zit. En dan ook nog surprisingly squishy lol. Alleen hij is zo kort dat ie qua vorm wat weg heeft van Bellatrix haar wand! :O

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 17:55 

@Harry, Ron & Hermione: Wij hebben dezelfde wand! :D Wat ook niet zo heel gek is, want ik heb echt precies dezelfde antwoorden gegeven tijdens de quiz. O_o Creepy.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 18:00 

Wel grappig want ik heb wel veel dezelfde antwoorden als Joost/Veerle en toch heb ik een compleet andere wand.

Spoiler:
Ik heb alleen bij pride voor kindness gekozen aangezien ik vond dat de anderen helemaal niet bij mijn pasten. En ik heb dus bij fear gekozen voor small spaces. De rest heb ik exact dezelfde antwoorden. Groene ogen, average height, even getal etc. Ik heb voor de scroll gekozen omdat daar waarschijnlijk interessante informatie opstaat dus dat sprak mij het meest aan. Ik hou van het bos, maar ik heb ook voor het kasteel gekozen want in het bos kan je verdwalen en dat leek mij ook geen strak plan. In een kasteel kan je in ieder geval nog mensen tegenkomen die je kunnen helpen. Daarbij hou ik van geschiedenis dus een kasteel tegenkomen vind ik sowieso nooit erg. Ik hou niet van het strand dus die viel sowieso af.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 18:01 

@Changetje: hey ja, ik zie het nu ook. Ik moet ook weer zonodig de na-aper zijn... :roll: Vind Maple mooier klinken dan Esdoorn maar goed. Zou de antwoorden bij de Wand-selects'wizzard (zo noemen ze van die setup programma's op de pc vaak :P) nog invloed hebben op de sortingtest? Want dan ga ik even spieken in welke afdeling jij bent geëindigd (a)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 18:08 

@Eva: Ik vraag me af of je antwoorden tijdens de wand selecting process ook te maken heeft tijdens de sorting, omdat we allebei in Ravenclaw zitten. Ik heb namelijk ook zo over mijn antwoorden nagedacht:

Spoiler:
Ik heb als pride 'imagination' gekozen, omdat ik daar inderdaad het trotst op ben. Voor fear had ik 'heights', omdat ik van de vijf daar het meest bang voor ben. Ik had de scroll, want daar zou waarschijnlijk interessante informatie op staan en ik had gekozen voor het kasteel, want het bos leek me niet veilig, de zee was het meest afgelegen en in het kasteel zouden er waarschijnlijk andere mensen zijn.


@HRH: Haha, nee hoor. We hebben gewoon toevallig dezelfde antwoorden gegeven. Maar het is wel apart, ja :') Misschien kom jij ook wel in Ravenclaw, haha.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 21:12 

Charlie schreef:
Die van mij is CHERRY WITH UNICORN CORE, ELEVEN AND A HALF INCHES, QUITE BENDY.

Als dat niet hip klinkt, dan weet ik het ook niet. Kers met eenhoorn. En ik heb een kleintje. Maar wel quite bendy! Dat is een pro, denk ik :').


Dus, wat ik over mijn wand leer als ik de omschrijvingen lees:
Spoiler:
  • Consistent
  • Weinig foutjes en problemen
  • Trouwe wand (Huff-eigenschap!)
  • Niet de meest powerful
  • Kunnen stukgaan en zo nodig hersteld worden (de kern, that is)


Dat vind ik wel hip dan :'). Vooral omdat ie binnen mijn Hufflepuff-sferen past.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 21:48 

Om nog even terug te komen op de wand/house-combinatie:

Spoiler:
Als ik mijn eigen wand bekijk zitten er op zich niet veel typische Gryff-eigenschappen aan ofzo. Sterker nog, ik vind 'm eigenlijk best wel Slyth-ish :')

Wat ik wel grappig vindt aan mijn wand (cherry, phoenix feather, fourteen and a half inches, brittle) is dat ik zowel de zeldzaamste kern (feniksveer) als de zeldzaamste houtsoort (kersenhout) heb. Het schijnt een nogal eigenzinnige wand te zijn die moeilijk te temmen is en extreem kieskeurig is wat eigenaars betreft. Behoorlijk koppig ding dus :') Misschien past hij wat dat betreft wel weer bij Gryffindor.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 22:15 

Misschien ook leuk, maak in jouw profielpagina een print screen van jouw wand!

Afbeelding

Moet nog even kijken met welke bestaande wand uit de Noble Collection ie het meest overeenkomt ^^. En dat is mijn tweede wens naast een gedrukte versie van Hogwarts: a History.. jouw eigen wand laten vervaardigen door Noble Collection! ;)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 22:43 

Afbeelding

Dit is mijn wand. Ik heb ook nog niet kunnen ontdekken welke wand van de Noble Collection/Allivans het meest op die van mij lijkt. Het zou inderdaad mooi zijn als je je eigen wand kunt maken/kopen. <3

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 22:54 

@HRH: Ik vind die eigenlijk wel een beetje op die van Bellatrix lijken. Alhoewel dat Bellatrix volgens mij twee wands heeft bij NC, maar ééntje ervan is extreem vreemd en heeft een beetje zoals die van jou, zo'n knak erin (maar dan wel groter een extremer, maar misschien lijkt ie er wel helemaal niet op, maar hij zit zo'n beetje in mijn geheugen).

Afbeelding

Ik vind 'm er maar basic uitzien (en dat zijn ze volgens mij allemaal wel een beetje, die van NC zijn nogal specifieker). Die van Neville lijkt er best wel niet op. :') Merde.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 22:56 

@Charlie Onze wands lijken op elkaar. Die van mij is alleen donkerder dan die van jou. Wat raar is want we hebben nou niet bepaald dezelfde wand. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 22:57 

Eva schreef:
@Charlie Onze wands lijken op elkaar. Die van mij is alleen donkerder dan die van jou. Wat raar is want we hebben nou niet bepaald dezelfde wand. xD


Oh, lol, was me nog niet eens opgevallen xD. Ja, ik voorspel dat ze niet echt evenveel verschillende art hebben qua wandjes als verschillende mogelijkheden (als je begrijpt wat ik bedoel). Volgens mij is de tekst belangrijker dan de art van de wand :').

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 23:02 

Oh nice.. Hier is de mijne:
Afbeelding

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 23:06 

Afbeelding

Die van mij heeft een bolletje @@

_________________
    Hohoho~


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme