Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 15:15 

Ja, dat ben ik wel met je eens hoor ^^

Als ik een zogenaamde Zwadderaar tegen het lijf loop, vraag ik altijd waarom die Zwadderich zo leuk vind. Aangezien ik soms het idee heb dat meer dan de helft de afdeling gewoon 'leuk' vind maar er niet bij hoort. En bij Pottermore moet je je gewoon laten sorteren waarbij je hoort en niet wat je leukste keuze is.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 15:19 

Catie schreef:
Ik ben ingedeeld bij Slytherin <3

Ik ben wel superblij dat ik bij Slyth zit overigens, stiekem ook omdat het hier mijn house is <3


En weer is er, in navolging van Jalf en Malou, een echte Slyth/Zwadderaar op HPF terecht gekomen in Slytherin :D Dan mag de sorteertest wel doorzichtig zijn, de sorteerhoed heeft het tot dusver bij menig HPF-er dus bij het rechte eind! Hoeveel vragen vond jij doorzichtig? Ik vond persoonlijk enkel de vragen met vier antwoorden doorzichtig. De vragen met twee antwoorden kon je in principe van alle kanten bekijken.

En wat de huidige stand betreft qua aantallen op Pottermore/per afdeling: ik vind het mooi om te zien dat het langzamerhand rechtgetrokken word. Vanaf het begin, onderhand al twee weken lang torende Ravenclaw boven de anderen uit. Maar met de laatste paar batches zijn er dusdanig veel binnen gelaten in 1 keer waardoor dat effect is tegen gegaan. Nu is het sowieso al dat ongeacht het aantal, de punten verhoudingsgewijs worden toegekend per afdeling. En daarmee maakt het in principe niet uit dat de ene afdeling meer mensen heeft dan de andere. Maar toch.. ik vind het niet vreemd om te zien dat elke afdeling nu gelijk is qua aantal. Zoveel verschillen ze ook weer niet van elkaar, anders dan de gangbare, stereotype eigenschappen.

Het had mij trouwens wel leuk geleken om op het einde inzicht te krijgen in hoeverre het had gescheeld met de tweede afdeling die het dichtste bij kwam. Als in: je bent in Slytherin gesorteerd maar als tweede keuze was er Ravenclaw uitgekomen bijv. Want ik ben dus benieuwd wat er bij mij als 2e was uitgekomen. Ik heb zo'n vermoeden Hufflepuff, maarja zeker weten doe je het nu niet.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 15:25 

Ja, pf dat er staat: zoveel procent Ravenclaw, zoveel procent Slytherin, zoveel procent Gryffindor en zoveel procent Hufflepuff. Nadat je de test hebt gemaakt.

Harry, Ron & Hermione schreef:
[.........]
Het had mij trouwens wel leuk geleken om op het einde inzicht te krijgen in hoeverre het had gescheeld met de tweede afdeling die het dichtste bij kwam. Als in: je bent in Slytherin gesorteerd maar als tweede keuze was er Ravenclaw uitgekomen bijv. Want ik ben dus benieuwd wat er bij mij als 2e was uitgekomen. Ik heb zo'n vermoeden Hufflepuff, maarja zeker weten doe je het nu niet.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 22:03 

Kim schreef:
Ja, pf dat er staat: zoveel procent Ravenclaw, zoveel procent Slytherin, zoveel procent Gryffindor en zoveel procent Hufflepuff. Nadat je de test hebt gemaakt.


Ik vind het ergens wel leuk dat je dit juist niet krijgt te weten. Want dit is in het "echt" ook niet zo. Want in het boek krijg je ook alleen te weten als de uitslag close is, zoals bij Harry. Dat is bij deze test ook het geval, want sommige mensen krijgen de keuze tussen twee afdelingen. Dus zo benaderd de test het beste het gevoel van het boek.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 8:59 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Catie schreef:
Ik ben ingedeeld bij Slytherin <3

Ik ben wel superblij dat ik bij Slyth zit overigens, stiekem ook omdat het hier mijn house is <3


En weer is er, in navolging van Jalf en Malou, een echte Slyth/Zwadderaar op HPF terecht gekomen in Slytherin :D Dan mag de sorteertest wel doorzichtig zijn, de sorteerhoed heeft het tot dusver bij menig HPF-er dus bij het rechte eind! Hoeveel vragen vond jij doorzichtig? Ik vond persoonlijk enkel de vragen met vier antwoorden doorzichtig. De vragen met twee antwoorden kon je in principe van alle kanten bekijken.


Ik ken mezelf blijkbaar beter dan ik dacht, want stiekem had ik 't wel verwacht. Maar toch leuk om ook bevestiging te krijgen

Ja, de vragen waar je kon kiezen uit twee antwoorden vond ik totaal niet doorzichtig. (Bos of Rivier? Heads or Tail?) Ik denk dat die vragen ook meer gebaseerd zijn op impulsiviteit. Zoals er werd gesuggereerd wordt er misschien wel met tijd gekeken in welk house je ook past en ik denk dat de vragen met twee antwoorden daar ideaal voor zijn. Ik had twee vragen die ik wel doorzichtig vond. Een andere vraag had een halve doorzichtigheid, omdat twee antwoorden wel logisch waren, maar twee andere weer naar verschillende houses konden leiden XD

wat ik overigens leuk vond, is dat niemand dezelfde vragen krijgt. Ik las hier af en toe welke vragen mensen hebben gekregen en ik kwam toch echt vragen tegen die ik niet heb gelezen hier XD En vragen die mensen wel hebben gehad (ik lees veel mensen over Dusk&Dawn praten) die heb ik weer niet gehad :')

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 9:28 

Catie schreef:
Harry, Ron & Hermione schreef:
Catie schreef:
Ik ben ingedeeld bij Slytherin <3

Ik ben wel superblij dat ik bij Slyth zit overigens, stiekem ook omdat het hier mijn house is <3


En weer is er, in navolging van Jalf en Malou, een echte Slyth/Zwadderaar op HPF terecht gekomen in Slytherin :D Dan mag de sorteertest wel doorzichtig zijn, de sorteerhoed heeft het tot dusver bij menig HPF-er dus bij het rechte eind! Hoeveel vragen vond jij doorzichtig? Ik vond persoonlijk enkel de vragen met vier antwoorden doorzichtig. De vragen met twee antwoorden kon je in principe van alle kanten bekijken.


Ik ken mezelf blijkbaar beter dan ik dacht, want stiekem had ik 't wel verwacht. Maar toch leuk om ook bevestiging te krijgen

wat ik overigens leuk vond, is dat niemand dezelfde vragen krijgt. Ik las hier af en toe welke vragen mensen hebben gekregen en ik kwam toch echt vragen tegen die ik niet heb gelezen hier XD En vragen die mensen wel hebben gehad (ik lees veel mensen over Dusk&Dawn praten) die heb ik weer niet gehad :')


Jouw eigen vermoeden bevestigd krijgen is altijd leuk ja. Mooi om te horen dat de variatie aan vragen groot genoeg is dat niemand telkens 7 vragen krijgt die al voorbij zijn gekomen, maar misschien 1/2 van de 7. Want, los van of je de spoilers leest, het is en blijft natuurlijk leuker om vragen voorgeschoteld te krijgen die je nergens nog hebt gelezen.

Chris Gamgee schreef:
Ik vind het ergens wel leuk dat je dit juist niet krijgt te weten. Want dit is in het "echt" ook niet zo. Want in het boek krijg je ook alleen te weten als de uitslag close is, zoals bij Harry.


Dat is ook weer zo. Je krijgt nu enkel bij een hatstall de keuze uit twee afdelingen. En in andere gevallen heb je er geen weet van inderdaad. Wel zo canon/in lijn met het boek. Dus ik snap wel hoor waarom we het niet te zien krijgen. Maar toch blijft het wel leuk om te weten ;) (althans dat vind ik dan)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 10:54 

En ik ben ingedeeld bij Hufflepuff. Niet wat ik verwacht en gehoopt had (Gryffindor), maar de welkomsboodschap was all kinds of awesome. Voelde me eigenlijk meteen thuis. XD Al ben ik niet een van de meest geduldige personen.

Ik hoop dat Kingsley ook Hufflepuff was (aangezien er in zijn wand een badger is verwerkt), dan maakt dat nog een heel stuk goed.

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 20:28 

Ik ben gesorteerd in Slytherin en dat had ik ook wel verwacht.

De quiz vond ik echt awesome en sommige vragen waren ook best moeilijk te beantwoorden. In sommige gevallen wou ik alle opties wel kiezen, maar ja... Ik heb mijn best gedaan.

Spoiler:
Ja, ik heb een hekel aan honger hebben @@ Dan word ik chagrijnig en val ik tegen iedereen uit. Kou enzo kan ik nog wel mee leven.


Qua doorzichtigheid vond ik het allemaal wel meevallen. Ja, soms waren er wel antwoorden die je makkelijk aan een house kon koppelen maar dat viel bij mijn lijstje heel erg mee. Maar 2 vragen met 4 antwoorden. Veel met 3 en ook een aantal met 2.

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 13:37 

Om eerlijk te zijn denk ik niet echt dat je uitslag altijd compleet is wat het hoort te zijn. Zo ken ik bijvoorbeeld iemand die door en door Gryffindor is, maar in Huff is ingedeeld. Pottermore blijft uiteraard een spelletje. Ik betwijfel dat als je fans over de hele wereld indeelt, dat je echt een (soort)gelijk aantal hebt. Ieder huis moet een gelijke kans krijgen om te winnen. Ik denk dat er wel rekening wordt gehouden met je antwoorden, en je dus waarschijnlijk in Hufflepuff/Gryffindor of Slytherin/Ravenclaw ingedeeld zal worden (over het algemeen; er zullen best uitzonderingen zijn). Ik betwijfel ten zeerste dat ze elke fan speciaal gaan behandelen. Zoals ik eerder zei zijn er ook te weinig vragen om iemand echt goed in te kunnen delen.

Maar fijn. Ik ben zelf dus nog niet ingedeeld. Als ze echt de registratiedagen afgaan, dan kan ik nog wel een paar weken wachten. O.a. door vervelende werktijden heb ik me pas op de 6e dag kunnen registreren. (=_= )'

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 18:18 

Ik ben het ergens eens met Darren. Ik heb in het verleden ook wel eens mijn verbazing geuit dat alles zo perfect verdeeld is over de 4 afdelingen. Dat vind ik ook behoorlijk frappant. Ik kan dus niet geloven dat het allemaal zo goed verdeeld is. Daarbij geloof ik ook dat het nog heel veel te maken heeft met welke vragen je krijgt. Aangezien je steeds andere vragen krijgt.

Alhoewel ik niet denk dat ze mensen random in een afdeling gaan stoppen. Aangezien het wel vaak voorkomt dat als iemand in een "verkeerde" afdeling terecht komt dat ze dan wel achteraf eens zijn met de keuze waarin Pottermore ze geplaatst hebben. Omdat achteraf de welkomsttekst wel klopt met het idee wat ze van zichzelf hebben.

Ik was altijd een Ravenclaw omdat ik dat altijd de leukste afdeling vond, maar ik had niet verwacht dat ik uiteindelijk ook in Ravenclaw terecht zou komen. Pre-Pottermore had ik echt het idee dat ik in alle 4 afdelingen wel terecht zou kunnen komen. Ik voelde me aangetrokken tot Ravenclaw, maar als ik alle afdelingen bij langs ging kon ik me bij alle vier wel wat vinden wat bij mij past. Nu zit ik eenmaal in Ravenclaw bij Pottermore en ik heb alle welkomstteksten gelezen en nu heb ik wel zoiets dat ik wel een echte Ravenclaw ben. Ik heb nu juist dat ik me geen Hufflepuff, Slytherin of Gryffindor meer voel. Dus ergens vertrouw ik wel op de tekst. Misschien hebben sommige mensen juist een ander/verkeerd beeld van een bepaalde afdeling.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 19:56 

Ik denk dat het moeilijk te zeggen is hoe betrouwbaar de test is, omdat we ook niet 100% zeker weten of er buiten de 7 sorteervragen er nog andere dingen meespelen in de uitslag. Er is al gesuggereerd dat ook je toverstok en de keuze van je naam kan meespelen. Buiten dit zit er natuurlijk altijd fouten in een sorteertest, men kan bijvoorbeeld de vragen anders interpreteren of er zijn te weinig vragen om tot een goede uitslag te komen. Deze test heeft één echt voordeel t.o.v. andere testen, namelijk dat hij door Rowling zelf is gemaakt. In andere testen kan er ook een fout zitten in de interpretatie van de afdelingen door de maker van de test, dat is bij deze test niet het geval.

Voor de rest geef ik bovenposters gelijk dat het maar een spelletje is, dus dat we er ook niet te druk om moeten maken. Als je zelf je meer thuis voelt in een bepaalde afdeling, dan zegt dat misschien wel meer dan de uitslag van deze test.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 21:25 

Yes! Ik ben ingedeeld in Hufflepuff. As usual. Ik ben er ontzettend blij mee en ik kan echt niet wachten om mee te lezen over mijn favoriete afdeling.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 21:57 

Waar Tumblr al niet goed voor is :cool:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Promoot de combinatieafdelingen :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma sep 05, 2011 22:03 

Oooooh Slytherdor FTW! @@ Die slogan zint me wel. Ik begin eindelijk een beetje te wennen aan het idee dat er misschien wel wat Gryff in me zit :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 20:35 

Yay, ik ben dus gesorteerd in Ravenclaw! En ik heb eigenlijk alles ook eerlijk ingevuld, want ik had van die vragen waarbij niet zoveel te manipuleren viel. ^^" Dingen als links of rechts, een bos of een rivier, en wat zou je doen in een bepaalde situatie, etc... Er was 1 doorzichtige vraag bij ofzo, dus ik ben wel blij dat ik gewoon overal eerlijk heb gekozen en terecht kwam bij Ravenclaw. Al was ik wel even zenuwachtig voor dat sorteerdeel, aangezien er toch al aardig wat mensen waren die een vreemde/onverwachte uitslag hadden. xD

Anyway, I'm happy. :'D

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme