Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 19:37 

San Riddle schreef:
Ah, ik zit in Hufflepuff :') Didn't see THAT one coming... En ik heb afgelopen vakantie nog wel een Gryffindor Scarf gekocht. *pouts* Ik voel me op dit moment even heel raar XD Zo maar even de beschrijving van Huff nog doorlezen, misschien dat ik me er toch in kan vinden.



Afbeelding

Welkom =D Ik heb je ge-add op Pottermore, zoals je wel gezien hebt. En ik snap je verassing-gevoelens - ik voelde me ook een Gryffje. Dus dan maar een Gryffinpuff, join the club!

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 20:30 

En nog een Puff! Ookal ben ik wel een echt Puffje

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 21:02 

Bij mij is het Ravenklauw geworden.

Mijn vragen plus de redeneringen achter de antwoorden:

Spoiler:
Question 1. How would you like to be known in History?
a. The Wise
b. The Bold
c. The Great
d. The Good

Ik twijfelde tussen a en d, toch maar voor a gekozen. Omdat je met je wijsheid ook heel veel goede dingen kan doen. Daarnaast kan je misschien weer als inspiratie dienen voor anderen.

Question 2.
You enter an enchanted garden. What would you be most curious to examine first?
Please select one of the options below
a. The silver leafed tree bearing golden apples
b. The fat red toadstools that appear to be talking to each other
c. The bubbling pool, in the depths of which something luminous is swirling
d. The statue of an old wizard with a strangely twinkling eye

Deze vond ik lastig. a viel snel af, maar de rest vind ik ongeveer even interessant, met een lichte voorkeur voor a en d. Uiteindelijk ben ik maar voor b gegaan, ik ben wel nieuwsgierig naar wat de padestoelen ze elkaar te vertellen zou hebben.

Question 3.
A troll has gone berserk in the Headmaster's study at Hogwarts. It is about to smash, crush and tear several irreplaceable items and treasures, including a cure for dragon pox, which the Headmaster has nearly perfected; student records going back 1000 years and a mysterious handwritten book full of strange runes, believed to have belonged to Merlin. In which order would you rescue these objects from the troll's club, if you could?

Deze vond ik niet heel lastig, ik vond vooral belangrijk hoe onvervangbaar en nuttig de dingen waren. Ik heb gekozen voor deze volgorde:
1. Merlin's book :arrow: Onvervangbaar, want waarschijnlijk is er daar maar één van en de kennis die in het boek staat zou verloren kunnen gaan.
2. Dragon pox :arrow: Geen idee hoe moeilijk het te maken is, maar er kan vast wel een nieuw potje gemaakt worden. Daarnaast is het maar de vraag hoeveel dragon pox voorkomt.
3. Student records :arrow: Van weinig waarde, zeker de oude cijfers niet, in het ergste geval moet je een examen of meerdere examens overnieuw maken.

Question 4.
If you could have any power, which would you choose?
a. The Power to read minds
b. The power of invisibility
c. The power of superhuman strength
d. The power to speak to animals
e. The power to change the past
f. The power to change your appearance at will

A lijkt me redelijk angstaanjagend, omdat je dan ook dingen te weten komt die je eigenlijk niet wilt weten. B vind ik niet heel nuttig, behalve dan misschien in noodsituaties, maar ik ben geen Harry Potter, dus ik denk niet dat ik snel in deze situaties kom. C is ook niets voor mij, wordt je volgens mij niet gelukkiger van. Hetzelfde geld voor e, als ik iets zou moeten veranderen zou het de toekomst zijn en niet het verleden. F lijkt me alleen leuk voor een feestje.

Ik heb dus gekozen voor E, omdat het mij interessant lijkt wat ze te vertellen hebben. Eigenlijk dus dezelfde redenatie als bij vraag 2. Daarnaast hebben dieren soms betere zintuigen als mensen en ze kunnen op plekken komen waar geen mensen kunnen komen, dus het kan ook in noodgevallen nog van pas komen.

Question 5.
A Muggle confronts you and says that they are sure you are a witch or wizard. Do you:
a. Ask what makes them think so?
b. Agree, and ask whether they'd like a free sample of a jinx?
c. Agree, and walk away, leaving them to wonder whether you are bluffing?
d. Tell them that you are worried about their mental health, and offer to call a doctor.

Ik ben geen goede bluffer, dus c viel sowieso al af voor mij, net als optie b, wat ook als bluffen kan worden gezien. Ik twijfelde nog tussen a en d, maar heb uiteindelijk voor a gekozen, omdat ze er toch geen bewijs voor hebben. Daarnaast, als ze wel bewijs hebben, dan weet ik de volgende keer hoe ik mijzelf niet meer prijs kan geven. Als ze geen bewijs geven is het probleem opgelost. Mijn echte oplossing zou zijn als het eerste het geval zou zijn om een vergeetspreuk te gebruiken.

Question 6.
Moon or stars?

Ik heb voor de sterren gekozen, puur op gevoel dat ik die interessanter vind.

Question 7.
Heads or tails?

Deze vond ik misschien wel het lastigst, omdat het voor mij letterlijk bijna een coin flip was. Ik zat er zelfs over te denken om een muntje op te gooien en daar maar voor te gaan, maar dat vond ik te risky. Ik heb gekozen voor heads, omdat dat mij meer aansprak.


Vooraf twijfelde ik of ik in Hufflepuff of in Ravenklauw terecht zou komen, maar ik denk dat ik mede door mijn keuze in vraag 1 en een soortgelijke vraag bij het kiezen van mijn toverstok in Ravenklauw terecht ben gekomen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 21:46 

Spoiler:
Pff, wat is dit voor test... x'D "River or forest?" ... Jemig zeg, daar moest ik echt zo lang over nadenken, want ik vind beide eigenlijk wel fijn. Maargoed. Uiteindelijk maar gekozen waar ik dan het liefst op dít moment zou willen zijn.


Ennnnn: IK BEN EEN HUFFLEPUFF!! Ik zit hier dus heleeeemaal goed op HPF! Ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben, omdat ik mezelf eigenlijk vrijwel niet in een andere afdeling vind passen. Misschien was Gryffindor nog een optie geweest... Maar Huff is gewoon mijn favoriete afdeling en nu zit ik er gewoon echt in <3


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 23:27 

Het verschil tussen het aantal mensen per afdeling trekt nu redelijk bij:

Ravenclaw: 28,412 (25.26%)
Hufflepuff: 28,117
Slytherin: 28,035
Gryffindor: 27,894 (24.80%)

Verschil is dus nu nog maar iets meer dan 500 leden tussen het grootste en kleinste house, terwijl het aantal leden steeds meer wordt.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 6:58 

@Charlie; Ja, dat klopt inderdaad wel (: Nadat ik de eerste shock te boven was kon ik me er ook wel weer in vinden. Ga jij nu je Ravenclawstuff nog gebruiken of stop je dat weg in een hoekje? xD

Skywalker schreef:
San Riddle schreef:
Ah, ik zit in Hufflepuff :') Didn't see THAT one coming... En ik heb afgelopen vakantie nog wel een Gryffindor Scarf gekocht. *pouts* Ik voel me op dit moment even heel raar XD Zo maar even de beschrijving van Huff nog doorlezen, misschien dat ik me er toch in kan vinden.



Afbeelding

Welkom =D Ik heb je ge-add op Pottermore, zoals je wel gezien hebt. En ik snap je verassing-gevoelens - ik voelde me ook een Gryffje. Dus dan maar een Gryffinpuff, join the club!


Dankje : D Awesome gif! Ik had het inderdaad gezien, haha. Gryffinpuff FTW!

En nu ik de beschrijving heb gelezen en heb vergeleken met mijn antwoorden kan ik me opzich wel in de beslissing vinden (: Hufflepuffers zijn loyaal, vertrouwenswaardig en houden niet van opscheppen. Besides, de common room is echt awesome! Misschien dat ik me toch nog thuis ga voelen daar.

Wel grappig: ik heb jaaaaaaaaren geleden en Hufflepuff sleutelhanger gekocht en ik weet zelf niet eens meer waarom :') Misschien wist ik toen al onbewust dat ik toch een Hufflepuffpart in me had. Lol.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:24 

Chris Gamgee schreef:
Het verschil tussen het aantal mensen per afdeling trekt nu redelijk bij:

Ravenclaw: 28,412 (25.26%)
Hufflepuff: 28,117
Slytherin: 28,035
Gryffindor: 27,894 (24.80%)

Verschil is dus nu nog maar iets meer dan 500 leden tussen het grootste en kleinste house, terwijl het aantal leden steeds meer wordt.

Dat is ergens wel opvallend, want ik kan me niet voorstellen dat alles echt zo perfect verdeeld is. Ik had het wel logisch gevonden dat een afdeling echt veel meer leden had dan een andere afdeling. Het lijkt mij namelijk sterk dat de HP fans echt zo perfect verdeeld zijn over de vier afdelingen.

Ik heb me dat namelijk ook altijd afgevraagd met de boeken zelf. Want het lijkt mij dus ook dat je bijvoorbeeld het ene jaar misschien wel heel veel Gryffindors hebt en bijna geen Hufflepuffs en het jaar daar op wel heel veel Ravenclaws en bijna geen Gryffindors. Maar ook in het boek is alles ongeveer eerlijk verdeeld per jaar.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 10:43 

San Riddle schreef:
Ah, ik zit in Hufflepuff :') Didn't see THAT one coming... En ik heb afgelopen vakantie nog wel een Gryffindor Scarf gekocht. *pouts* Ik voel me op dit moment even heel raar XD Zo maar even de beschrijving van Huff nog doorlezen, misschien dat ik me er toch in kan vinden.


Aww congrats met Huff! :) Jullie common room klinkt echt heel gaaf. xD Ik zou ook wel eens rond willen kijken, want van Huff weten we het minst.

Ik zit in Ravenclaw en heb een Slytherin-sjaal. :') Terwijl ik Slyth echt de minst leuke afdeling vind, haha. Maar in de tijd dat m'n buurvrouw hem voor me maakte, vond ik de kleuren van Slyth het mooist /shallow. XD Dat betekent overigens niet dat ik hem niet meer ga dragen, want hij is nog steeds heerlijk warm. Dus ik zeg, gewoon je Gryff-sjaal dragen, ook al ben je een Huff(endor). :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 13:07 

Apart. Ik had verwacht dat veel mensen de test zo zouden manipuleren om bij Gryffindor of Slytherin uit te komen maar zo te zien klopt er niks van mij gedachte want die staan juist onderaan.

Chris Gamgee schreef:
Het verschil tussen het aantal mensen per afdeling trekt nu redelijk bij:

Ravenclaw: 28,412 (25.26%)
Hufflepuff: 28,117
Slytherin: 28,035
Gryffindor: 27,894 (24.80%)

Verschil is dus nu nog maar iets meer dan 500 leden tussen het grootste en kleinste house, terwijl het aantal leden steeds meer wordt.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 13:36 

Kim schreef:
Apart. Ik had verwacht dat veel mensen de test zo zouden manipuleren om bij Gryffindor of Slytherin uit te komen maar zo te zien klopt er niks van mij gedachte want die staan juist onderaan.

Ik denk dat er echt heel weinig mensen zijn die de test willen manipuleren. Aangezien iedereen echt wil weten in welke afdeling hij/zij zit. Aangezien deze test canon is.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 13:56 

Kim schreef:
Apart. Ik had verwacht dat veel mensen de test zo zouden manipuleren om bij Gryffindor of Slytherin uit te komen maar zo te zien klopt er niks van mij gedachte want die staan juist onderaan.




Waarom denk je dat veel mensen in Gryffindor/Slytherin zouden willen komen? =']

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 14:19 

Skywalker schreef:
Kim schreef:
Apart. Ik had verwacht dat veel mensen de test zo zouden manipuleren om bij Gryffindor of Slytherin uit te komen maar zo te zien klopt er niks van mij gedachte want die staan juist onderaan.




Waarom denk je dat veel mensen in Gryffindor/Slytherin zouden willen komen? =']


Het zijn wel de afdelingen met de meest bekende karakters, sommige zullen zich hier makkelijker mee identificeren. Daarom zijn deze afdelingen ook bij newbies populair. Maar het lijkt erop dat de test redelijk goed is, omdat er maar kleine verschillen zijn.

Zou de tijd hoelang je over de test doet ook mee kunnen spelen? Misschien een gek idee, maar ik heb heel lang over de test gedaan en ik ben in Ravenclaw gesorteerd. Een gryff zou de test veel impulsiever en sneller invullen. Of is dat een heel gek idee?

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 14:24 

Chris Gamgee schreef:
Zou de tijd hoelang je over de test doet ook mee kunnen spelen? Misschien een gek idee, maar ik heb heel lang over de test gedaan en ik ben in Ravenclaw gesorteerd. Een gryff zou de test veel impulsiever en sneller invullen. Of is dat een heel gek idee?

Geen gek idee, want ik heb hier ook al over nagedacht. Ik vroeg me dat ook al af. Of er een timer op de vragen zat en of dat ook nog mee speelt met de test. Het zou kunnen, maar ik denk eerlijk gezegd van niet. Sommige vragen zijn ook moeilijker te beantwoorden dan andere vragen.
Spoiler:
Zo had ik bijvoorbeeld de "study magical creatures" vraag waar je 7 opties hebt. Daar ben je dus sowieso langer mee bezig dan met een vraag die 2/3/4 opties heeft.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 14:30 

Om dezelfde reden als die Chris Gamgee al gaf. Als ik om me heen kijk of je werpt een blik op Tumblr dan kom ik altijd HP fans tegen die helemaal idolaat zijn van Gryffindor of Slytherin. Vaak de laatst genoemde afdeling. Die twee zijn in de boeken en films al meer naar voren gebracht en hebben op de één of andere manier veel 'fans'.

Skywalker schreef:
Waarom denk je dat veel mensen in Gryffindor/Slytherin zouden willen komen? =']

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 15:06 

Ik vind het persoonlijk niet zo raar dat Slytherin/Gryffindor iets """""""minder"""""" lopen dan Hufflepuff/Ravenclaw. Slyth en Gryff hebben meer uitgesproken en apartere eigenschappen dan Hufflepuff en Ravenclaw. Ik denk dat er persoonlijk minder mensen zijn die echt typische Gryffindor of Slytherin eigenschappen hebben. Bravery en cunningness zijn nou niet echt woorden waar een mens zichzelf mee zou beschrijven, terwijl inteligentie en loyalty iets is waar mensen zich eerder kunnen vinden.

Het is obvious waarom zoveel mensen in Slyth willen, want Slytherin is teh_epic @@ [/Slytherinprideegotrip:D]

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 14  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme