Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:23 

Kim schreef:
Dit plaatje vond ik op internet, het maakt me al nieuwsgierig:
Spoiler:
Afbeelding

Nja dat plaatje kreeg ik dus ook te zien want die afdeling is (helaas xD) mijn afdeling geworden op Pottermore. Ik heb de test eerlijk ingevuld en het maakte me niet zoveel uit waar ik bij kwam omdat ik me met alle afdelingen wel op de een of andere manier identificeren, ik heb dus ook eigenlijk nooit een sterke affiniteit gevoeld met één bepaalde afdeling. Daarom heb ik dus gewoon alles eerlijk ingevuld en Griffoendor kwam er dus uit, wat ik dus wel een beetje jammer vind maar alleen maar omdat daar dus niet echt nieuwe info over is xD

Fun fact: op dit moment heeft Griff de minste leden op Pottermore, maar het scheelt niet zoveel met Huff en Slyth. Raaf heeft veruit de meeste leden, ruim meer dan 3000 terwijl de rest rond de 2500 hangt.


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:26 

Dat is leuk om te weten! En het verbaast me ook eigenlijk niet echt dat Ravenklauw de meeste leden heeft. Ravenklauwers houden meer van boeken en HP is een boek... of is dat te kort door de bocht?


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:29 

Ik las vanochtend op Twitter van Lin dat zij twee accounts heeft en twee keer de sorteertest eerlijk heeft ingevuld en ze bij de eerste keer Slytherin eruit kreeg en de tweede keer Ravenclaw. Het maakt dus ook nog uit wat voor soort vragen je krijgt dan. Ik neem nu wel de sorteertest minder serieus eerlijk gezegd.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:33 

Waar ik zelf bang voor ben, is dat mijn ambitie aangezien word voor leergierigheid. Wat dus absoluut niet zo is. Maar meestal als ik mensen vertel dat ik 2 opleidingen heb, vinden ze me leergierig.

En nu ik dit allemaal zo lees, ben ik echt bang geworden dat ik in Ravi kom xD Ah well, dan hebben mijn medeSlyths hier wat te lachen.

Ben nu trouwens echt heel erg benieuwd.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:36 

Eva schreef:
Ik las vanochtend op Twitter van Lin dat zij twee accounts heeft en twee keer de sorteertest eerlijk heeft ingevuld en ze bij de eerste keer Slytherin eruit kreeg en de tweede keer Ravenclaw. Het maakt dus ook nog uit wat voor soort vragen je krijgt dan. Ik neem nu wel de sorteertest minder serieus eerlijk gezegd.


Ik vind het wel goed dat je steeds andere vragen kan krijgen, anders kan je er echt op voorbereiden. Nu wordt het nog een verrassing waar je in komt.

Heb je trouwens nog ook enige keuze? Dat je een vraag krijgt waar je het liefst in wilt zitten?

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 20:58 

Eva schreef:
Ik las vanochtend op Twitter van Lin dat zij twee accounts heeft en twee keer de sorteertest eerlijk heeft ingevuld en ze bij de eerste keer Slytherin eruit kreeg en de tweede keer Ravenclaw. Het maakt dus ook nog uit wat voor soort vragen je krijgt dan. Ik neem nu wel de sorteertest minder serieus eerlijk gezegd.

Ja, het probleem zit het hem er denk ik in dat het maar heel weinig vragen zijn om een goed beeld te krijgen. Elk antwoord maakt dus heel veel uit, dus als je tussen meerdere antwoorden twijfelt (wat ik wel vaak had) en dan maar gewoon een van de twee at random kiest is het al snel vertekent, want als je toevallig de andere had gekozen had je toch misschien ergens anders gekomen. Als je nou veel vragen zou krijgen geeft het denk ik een beter beeld, maar dat is misschien goed om aan Pottermore door te geven via feedback (mits er een keer een manier komt om "open feedback" door te geven).


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:04 

Ik wil echt in Slytherin, anders Ravenclaw. Maar Gryffindor en Hufflepuff... neeee @@

Zo benieuwd naar die vragen! Zijn het karaktervragen? Zo van "wat zou je doen als die en die uit de boom vallen?"
A: lachen
B: helpen
C: doorgaan met studeren
D: je cape laten wapperen, borst vooruit met je afdelingsembleem extra zichtbaar en iets a la Smalhart doen, maar dan echt

Kies je A is het van HA HA Slytherin.

Of zijn ze heel diepzinnig? xD


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:15 

Mrs. Golden schreef:
Ik wil echt in Slytherin, anders Ravenclaw. Maar Gryffindor en Hufflepuff... neeee @@

Zo benieuwd naar die vragen! Zijn het karaktervragen? Zo van "wat zou je doen als die en die uit de boom vallen?"
A: lachen
B: helpen
C: doorgaan met studeren
D: je cape laten wapperen, borst vooruit met je afdelingsembleem extra zichtbaar en iets a la Smalhart doen, maar dan echt

Kies je A is het van HA HA Slytherin.

Of zijn ze heel diepzinnig? xD

Het zijn zowel karaktervragen als (imo) oppervlakkerige vragen, zoals "Zwart of wit" of "Maan of sterren". Wat jij zegt is dan ook weer niet echt het geval XD Sommige zijn wel een bééétje doorzichtig, maar ook weer niet zo doorzichtig en in de meeste gevallen is het niet een vraag met 4 antwoorden. Zo had ik er een paar van 6-7 antwoorden, een paar met 2 en een maar een of twee met echt 4 antwoorden.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:28 

@Moniek: In welke afdeling ben je uiteindelijk gesorteerd dan? (:


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:29 

Oh mijn god "maan of sterren"... dat zijn vragen waar ik een uur over na kan denken en het dan nog niet weet.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 21:39 

Hoeveel vragen waren het dan, als het er zo weinig waren?

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:00 

Moniek schreef:
Als je nou veel vragen zou krijgen geeft het denk ik een beter beeld, maar dat is misschien goed om aan Pottermore door te geven via feedback (mits er een keer een manier komt om "open feedback" door te geven).


Mag ik hier uit concluderen dat je maar weinig vragen (als in: max. 10?) worden voorgeschoteld? M.a.w. dat je in no time gesorteerd bent? Dat vind ik dan wel minder om zo te horen. Ik had stilletjes de hoop dat de sorteerceremonie bij Pottermore uitvoerig aan bod zou komen door een lange reeks van vragen. Ben namelijk bang dat ik ook veel ga twijfelen bij antwoorden. En dat ik dan, omdat je toch een antwoord moet kiezen, volkomen willekeurig eentje ingeef. Terwijl het andere antwoord net zo goed op mij slaat (vind ik dan)

Enfin, bedankt dat je jouw eerste ervaringen hier met ons deelt zonder al te veel weg te geven. :D Ik word er enkel nieuwsgieriger door. Grappig om te lezen dat er weinig Gryffs/Slyths zijn i.v.m. Ravenclaws. Kan echt niet langer wachten. Waar blijft het verlossende emailtje nu? @@

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 16, 2011 22:14 

Bernou schreef:
@Moniek: In welke afdeling ben je uiteindelijk gesorteerd dan? (:

Gryff niet aan onze mede-Huffs vertellen hoor! [a] xD

Mrs. Golden schreef:
Oh mijn god "maan of sterren"... dat zijn vragen waar ik een uur over na kan denken en het dan nog niet weet.

Ja, ik vond het ook een beetje een rare vraag en kon ook maar moeilijk kiezen XD Ik snap ook niet echt hoe zulke vragen nou echt bijdragen, maarja, Jo knows best en ze heeft er ongetwijfeld een goede reden voor.

Harry, Ron & Hermione schreef:
Mag ik hier uit concluderen dat je maar weinig vragen (als in: max. 10?) worden voorgeschoteld? M.a.w. dat je in no time gesorteerd bent?

Ja, maximaal 10. Ik weet echt niet meer hoeveel het er waren, maar zeker niet meer dan 10.


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Belgen-landje
BerichtGeplaatst: do aug 18, 2011 22:48 

Pff. Ik was echt zo nerveus voor de sorting hat. Het was echt bijna alsof ik zelf in de Grote Zaal stond, wachten om gesorteerd te worden. Ik wilde écht niet in Huffelpuf terecht komen, want dat paste dus echt niet bij mij. Mijn voorkeuren lagen bij Ravenklauw en Zwadderich. Uiteindelijk is het de laatste geworden, dus ben opgelucht en zeer tevreden.

_________________
Nothing will be the same
after november the 26


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 8:59 

Ik vind ook dat er te weinig vragen werden gesteld. Hoe kun je nou op basis van 7 antwoorden iemands karakter doorzien? Nu kan het ook zijn dat ik gewoon een beetje teleurgesteld ben omdat ik in Gryffindor ben gesorteerd en dat echt niet had gehoopt :') Ten eerste omdat je dus minder nieuwe informatie krijgt en ten tweede omdat ik me helemaal niet met Gryffindor kan identificeren. Maar goed, als JK het zegt zal het wel kloppen (:

De Sorting zelf is wel heel mooi vormgegeven en de vragen op zich zijn wel leuk en niet ontzettend doorzichtig.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme