Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 21:40 

Voor mij maakt het niet zoveel uit waar ik terechtkomt.
Het liefste natuurlijk in Ravenklauw, omdat ik mij daar thuis voel, maar moest JK. Rowling mij wonderbaarlijk indelen bij Zwadderich of Griffoendor, zal ik daar geen dram van maken
Huffelpuf zou misschien ook wel kunnen, maar ik hoop wel dat ze rekening houdt met de keuzes van de mensen.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 1:17 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Iets anders.. ik vond dit: http://pottermorre.tumblr.com/page/2

Ik moet er wel bij zeggen: :!: kijk uit voor eventuele spoilers op andere pagina's vwb Pottermore :!: . Waar ik met deze link naar toe wil is het volgende. Op die subsite van tumblr tref je namelijk beschrijvingen aan per afdeling en per sterrenbeeld. Nu is voor de ram dit de volgende beschrijving per afdeling...

Spoiler:
The Ram. Cardinal, fire, yang - planetary ruler: Mars. Keywords: “I AM”

Aries is the first sign of the Zodiac and governs the head. Positive characteristics of Aries include courage, enthusiasm, idealism, charisma, quick wits, an ability to “think on one’s feet,” leadership potential, exuberant energy, zeal, and innocence. Negative traits include selfishness, tactlessness, egocentrism, an inability to save money, impetuousness, a hot temper, combativeness, oversensitivity, carelessness, and cruelty.


Gryffindor

The Gryffindor Aries is extremely idealistic, and has a tendency to fight hard for many causes - the more lost, the better. Gryffindors born under this sign will also have very short fuses, and can be expected to fight regularly with other students, over ethical questions or over anything else that makes a good excuse. Since Mars is a planet that encourages war games and competition and bursts of hard physical activity, there may be many Quidditch players born under these aspects. A Gryffindor Aries is an open book; a truth potion would never be needed on one, because they are hopelessly honest and open. These wizards will display uncanny charisma and leadership ability, and will be among the most popular within their class.



Hufflepuff

Hufflepuff Ariens have an extreme abundance of energy; however, the usual Hufflepuff tendency to work hard out of duty is modified by the Aries tendency to value play over work. Therefore, expect long periods of playfulness and seeming indolence punctuated by brief, manic bursts of industry. These Hufflepuffs may also be more ambitious and socially aggressive than average, making them clear leaders in their House. Their emotional warmth, open hearts, madcap sense of humour, and quirky independence will endear them to many people, but their naivete makes for easy exploitation by more ruthless sorts of people.

Ravenclaw

These Ravenclaws will have lightning-fast mental reflexes. Aries is an intellectual sign, but it is also an impatient sign; Ravenclaws who were born under this sign are likely to tolerate no dull wits or stupidity, whether they see this lack of mental competence in themselves (in which case they will berate themselves for not understanding, or give up quickly in frustration without really trying to overcome their difficulty in learning) or in others (in which case they will lash out at the offender with acidic comments and haughty, cutting looks). These Ravenclaws will want to be at the head of the class, dominating other students in their chosen intellectual field, and may be almost as competitive as Slytherins. However, the true aim of every Ravenclaw is knowledge, knowledge, and more knowledge. While a Slytherin might see losing a magical duel or being bested by another student in a DADA class as humiliating, the Ravenclaw will probably just take delight in competition for its own sake, and see defeat as a learning experience.

Slytherin

A Slytherin Aries is a bundle of contradictions. In some ways, they have the potential to be the strongest of their House - the intensity, drive, and brilliant visionary dreams of the Aries combined with the innate leadership skills, the charisma, and the profound sense of self (including the eccentric lack of interest in conforming to what other people think) is stuff of which great magical legends are made. However, a Slytherin Aries has much to learn about politics, knowing who is an appropriate object of trust and who is not trustworthy, knowing when to keep one’s mouth shut, and knowing when to avoid acting on impulse in order to use a situation to its best advantage. Although they hate to admit it, these Slytherins are easily manipulated by more cynical, shrewd peers in the Serpent’s Den. If they can learn to manage their blind spots, they will go far. Slytherin Aries types can be quite cruel, especially if they have enough physical prowess to bully smaller students; those that are not cruel can still be thoughtless and brutally tactless without actually meaning to cause damage.


Wederom: ook hier is het maar net of je er waarde aan wilt hechten of niet. Maar als ik zo elke afdeling bij langs loop heb ik weinig overeenkomsten met het stukje van Gryffindor. Op deze zin na dan: A Gryffindor Aries is an open book; a truth potion would never be needed on one, because they are hopelessly honest and open. Want dat slaat wel op mijzelf vind ik. De beschrijving onder Hufflepuff sluit stukken beter aan bij mij. Ik ben liever lui dan moe, das gewoon uit pure gemakszucht. Maar als ik een keertje aan iets begonnen ben, maak ik het af ook en ben ik fanatiek. Daarnaast slaat deze zin ook de spijker op de kop bij mij.. Their emotional warmth, open hearts, madcap sense of humour, and quirky independence will endear them to many people.

De beschrijving onder Ravenclaw sluit minder goed aan naar mijn idee. Want zelf maak ik mij niet druk om hoe intelligent iemand anders is, of over diens stomiteiten die iemand heeft begaan. En wanneer ik gefrustreerd ben geef ik juist niet snel op :P En hooghartig naar iemand anders uithalen, I wish I could do so xD Beste van de klas zijn heb ik niet als doel en al helemaal niet dat ik anderen wil aansturen. Wel zie ik een verlies als een leerzame les voor de toekomst, dat dan weer wel. Wat betreft de beschrijving onder Slytherin staat die gelijk aan de omschrijving van Gryffindor. Enkel deze zin slaat op mij, de rest niet: ..including the eccentric lack of interest in conforming to what other people think.

Overige sterrenbeelden:
Beschrijving van Stier: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... -20-may-20
Beschrijving van Tweelingen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 21-june-20
Beschrijving van Kreeft: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 21-july-22
Beschrijving van Leeuw: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... -august-22
Beschrijving van Maagd: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ptember-22
Beschrijving van Weegschaal: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... october-22
Beschrijving van Schorpioen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ovember-21
Beschrijving van Boogschutter: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ecember-21
Beschrijving van Steenbok: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... january-19
Beschrijving van Waterman: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ebruary-18
Beschrijving van vissen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 9-march-20

Dus als ik het vanuit mijn sterrenbeeld bekijk pas ik het beste bij Hufflepuf als ram vind ik zelf. Dat maakt mij des te meer benieuwd naar het resultaat dat ik te zien zal krijgen zodra ik eindelijk aanbeland bij het sorteergedeelte op Pottermore :D



Ah, dit is zo tof! Ik vind het altijd leuk om karakterbeschrijvingen van mijn sterrenbeeld (leeuw) te lezen, omdat ik eigenlijk heel veel van die standaard Leo-eigenschappen bezit. Als ik dit zo lees, dan kom ik uit op wat ik al dacht: Gryffindor of Ravenclaw.

Dus eigenlijk heb ik weinig (of niets) toe te voegen, behalve dat ik de koppeling tussen sterrenbeelden en Hogwarts Houses heel cool vind.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 9:31 

Hm, volgens dat schema ben ik een typische Gryffindor Leeuw. Nou is Gryffindor mijn 2de keuze, dus dat komt wel mooi uit.

Ik ga trouwens niet mijn hele House-supportness veranderen mocht in niet in Slytherin komen. Ik ben en blijf een Slytherin-fan, dus ik hou gewoon lekker mijn Slytherin-tie en ga ook hier op het forum niet van house wisselen.

Daarbovenop vind ik 7 vragen erg weinig om te bepalen of iemand wel of niet in een bepaald house hoort (Al las ik wel ergens dat als je ongeveer gelijk scoort bij 2 houses je tussen die 2 mag kiezen. Zo mocht iemand op LJ kiezen tussen Hufflepuff en Slytherin.) Tuurlijk, tuurlijk, JKR's word is the word of god, maar stiekem hoop ik dat uit de beta feedback komt dat d'r meer vragen nodig zijn XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 10:47 

Ik heb even geprofiteerd van het internet dat hier alsnog een beetje stabiel was en vooral aardig snel ging en ik heb me bij deze laten sorteren..


Spoiler:
Afbeelding


O.M.G.. DAAAMNIT! XD Ik wilde zoooooo graag Raafje zijn. Maar ik ben heel eerlijk geweest tijdens het maken van de Sorteerdinges. Ook al dacht ik soms "neee, Niels, dat antwoord is veel te Gryffindor, niet dat kiezen!", dan heb ik het lekker toch maar gedaan. Dus damnit, ik ben officieel een Hufflepuff? Heel stiekem kan ik er echt inkomen omdat ik mostly bij alle random internettest Ravenpuffje ben. En ik zie ook nogal wat kenmerken van me terug in Huff. Maar maar, meh D: ik voel me er nog niet helemaal thuis en ik wil Ravenclaw zijn en waaaaah.

*toch slightly een identiteitscrisis* De gedachte om alsnog mijn tweede account te gebruiken schiet nu wel door mijn hoofd (maar dat is dan weer erg Slytherin, niet? xD). Neen. Ik ga het niet doen. Denk ik. Rowling vindt me een Huffje. So be it. I can live with that. Die coole Franse jongen die de lijst maakte op de London Premiere was ook een Huff, dus ah.

Nu hoop ik alleen dat ik niet de enige Raaf ben op HPF die niet in Raaf wordt gesorteerd op Pottermore XD.



Over de Sorteerceremonie zelf:

Spoiler:
Ik vond die stiekem best wel awesome xD. Ik vind de vragen echt origineel en de meeste niet doorzichtig. Ik moest bij sommigen ook echt nogal lang nadenken. Ik herinner me vragen als "Hoe zou je het liefst herinnerd worden? (als The Wise, The Brave, The Good,..", "Black or White (met schaakspel)", "Dusk or Dawn?", "Welke kracht zou je willen hebben? (onzichtbaarheid, met dieren praten, gedachten lezen,..", "Welke weg kies je? (doorheen het bos, doorheen een stad met oude gebouwen, doorheen een donker/halfverlicht steegje,...), "Je bent in een magische tuin, wat ga je eerst onderzoeken/bezichtigen? (magische paddenstoelen die tegen elkaar lijken te praten, een boom met zilveren bladeren en gouden appels,...)"... Dat waren zo ongeveer mijn vragen.

Op zich dus best niet zo simpel vond ik. En niet te doorzichtig. Ik vraag me nu alleen wel af - ik vond sommige vragen bij het kiezen van je Wand ook al best neigen naar bepaalde Houses en het zou me stiekem niet verbazen als daarin ook al ergens een beetje een Sorting Hat van is gemaakt. Zou op zich wel cool zijn. Ik weet niet.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 12:29 

Ik ben volgens mij gedoemd om een Puff te worden xO

Ik heb net die sorteerdinges volgens sterrenbeeld doorgenomen. Ik ben officieel een Leeuw. En in die beschrijving heb ik het meeste van Hufflepuff. Van Ravenclaw en Slytherin zit er niets tussen wat met mij matcht, vind ik.
MAAR!
Ik heb me nooit van mijn leven een Leeuw gevoeld :') Ik voel me karaktermatig gezien altijd meer thuis bij de Kreeft - wat normaal ook mijn sterrenbeeld had moeten zijn, Ă©n met de verschuivingen binnen het zonnestelsel dat ook tot mijn nieuwe sterrenbeeld maakt (geen gezever trouwens, en verder geloof ik ook niet in sterrenbeelden, maar ik vind het altijd tof om er "bij een te horen" :P) - en in het Kreeftlijstje heb ik van elk House wel iets, maar wederom weer het meest bij Hufflepuff.
Maar hell, wat zitten ze ook te zagen over het verzamelen van witte stenen of het maken van potions? Hoort dat nu bij een karaktertrek?

Haha, ik neem het een beetje te serieus, maar ik wil het nu ook wel gewoon weten.
Dus bij deze, nog geen duidelijkheid. Maar hoogstwaarschijnlijk een Hufflepuff @@

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 12:58 

Als ik naar mijn sterrenbeeld kijk (Cancer), heb ik ontzettend veel weg van Hufflepuff en Gryffindor en totaal niks van Slytherin en Ravenclaw. Alhoewel Ravenclaw mijn favouriete house is en ik op HPF in Ravenclaw zit, zou ik me denk ik wel meer thuis voelen in Hufflepuff of Gryffindor.

Ravenclaw en Slytherin komen namelijk over als de 'koudere' en meer 'nuchtere' houses en ik houdt van warmte en gezelligheid.

Na de omschrijvingen te hebben gelezen, maakt het me ook eigenlijk niet meer uit of ik in Huf of Gryf of Rav terecht kom. Maar uit Slytherin moeten ze me houden, ik voel helemaal geen verband met Slyth en ik heb er totaal geen karaktereigenschappen van. Tja, ik zie het wel xD.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 23:35 

YAY! Ik heb Slytherin1 Ik vind het helemaal awesome dat ik ook daadwerkelijk in het House zit die ik al vanaf het begin helemaal geweldig vind dus, fcuk yeah! @@

Patricia: Spoiler verwijderd (over een bekend lid van Slytherin)

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 10:02 

@Charlie: aww. Ik zou zeggen: richt je tot Evanna Lynch en begin samen een praatclub :P Nee, even serieus: jammer dat het niet uitgepakt heeft zoals verwacht. Maar ik hoop dat je na verloop van tijd jouw plek als nog vind binnen deze afdeling ;)

@Jalf: Dus voor jou wel de bevestiging van wat je al verwacht had. Hoe vond je de sorteertest in zijn geheel? Afijn, Jalf een heuse Afbeelding Slytherin Afbeelding. Congrats! :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 12:22 

Hij was minder random dan dat ik gedacht had. Ik had maar 2 vragen die ik nogal random vond (Links of Rechts? en Bos of Rivier?) De andere vragen (Wat voor potion zou je willen brouwen? Op welke volgorde zou je de spullen uit het kantoor van het schoolhoofd redden? Welke potion zou je opdrinken? Welke wezens zou je willen bestuderen? Je loopt door de stad en hoort plots een vreemd geluid, wat doe je?) vond ik een stuk minder random en wel iets zeggen over jezelf.

Ik had trouwens echt niet verwacht dat ik in Slyth zou komen aangezien mijn wand veel Gryffindor/Hufflepuff eigenschappen heeft en ik zomaar het vermoeden heb dat ook nog wel eens een deel van de sorting zou kunnen uitmaken. XD


EDIT: Ik hoop trouwens echt voor iedereen die nog gesorteerd moet worden dat diegene in zijn/haar favoriete house komt. Dat is namelijk een fijn gevoel rofl

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 16:07 

Wow! Ik ben gesorteerd in Hufflepuff, wat toch wel een verrassing was! Ik ben verrast over hoe verrast ik ben, moet ik zeggen. Ik had gedacht dat Gryffindor het meest likely was, daarna Ravenclaw, daarna Slytherin, en tenslotte Hufflepuff. Maar ik ben in Hufflepuff gesorteerd.

Alright. Nou moet ik eerlijk zeggen dat er zich een ware identiteitscrisis aan de hand is hier ='] Dat had ik niet verwacht. Maar dan denk ik weer aan figuren zoals Cedric en Tonks. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik heb het gevoel dat we te weinig weten over de houses, of wat precies telt tijdens het sorteren ofzo.

Ik ga nu even diep nadenken, want dit is vreemd. Hier op HPF zit ik in Ravenclaw, ik identificeer me als een Gryffindor, en ben vervolgens ingedeeld in Hufflepuff! (Los van mijn insane ramblings, is Hufflepuff natuurlijk wel een awesome house.)

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 16:12 

Skywalker schreef:
Ik ga nu even diep nadenken, want dit is vreemd. Hier op HPF zit ik in Ravenclaw, ik identificeer me als een Gryffindor, en ben vervolgens ingedeeld in Hufflepuff! (Los van mijn insane ramblings, is Hufflepuff natuurlijk wel een awesome house.)


Dat maakt jou een Gryffleclaw of Raffinpuff of Huvendor haha :D Zelf zit ik nu te dubben tussen Huffleclaw en Ravenpuff. Zou mij benieuwen wat er bij nu gaat uitkomen bij de sorteertest. Kan niet wachten op het eindresultaat, maar ergens wil ik ook het niet weten ook (want het is zo definitief) Het voelt vreemd om nu toegang te hebben tot Pottermore en ben overdonderd blij. Maar tegelijkertijd slaat de twijfel nu wel toe nadat ik anderen hier hoor over hun resultaat bij het sorteren. Wie begint er een Pottermore kliniek? :P

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 16:52 

Ik heb ook mijn mail gehad en ik zit in SLYTHERIN, fcuk yeah! @@ *trots*

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 17:04 

Blijdschap, verbazing en verdriet haha. @Malou: leuk om te lezen dat jij net zoals Jalf ook in Slytherin bent beland. Ik had ook niet anders verwacht en anders zou ik de Pottermore sorteertest toch apart vinden. Jullie zijn gewoon echt Zwadderaars :P

Joost (een andere ja ^^) mag weten waar ik in terecht kom. Het zal wel Hufflepuff worden gok ik zo. Ravenclaw zou leuk zijn, Gryffindor/Slytherin een verrassing van formaat. Ben enorm benieuwd naar de vragen en de rest. Spannend! :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Queen of Babylon

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Shiz
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 17:11 

Niet zo zagen, Joost, doe gewoon de test en vertel het ons! :P

_________________
    ..*Eleka nahmen nahmen ah tum ah tum eleka nahmen*..


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 25, 2011 17:32 

Lana schreef:
Niet zo zagen, Joost, doe gewoon de test en vertel het ons! :P


Pff.. geduld is een schone zaak, dat moet je nu onderhand zelf wel weten xP Zodra ik het weet, weet HPF het ;)

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme