Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 21:42 



*danst*

En nu blijft dit de rest van de week door je hoofd spoken. @@

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 6:45 

Jalf schreef:

*danst*

En nu blijft dit de rest van de week door je hoofd spoken. @@


Leuk nummer en dit laat zo absoluut zien waar ik denk menig HPfan bang voor is. Want laten we wel wezen: iedereen heeft voor zichzelf n.a.v. de boeken toch al wel bedacht in welke afdeling hij/zij zou zitten. En dan bam, krijg je een ander advies op Pottermore. Hoezo ackward?! ^^ Zo las ik mee met the pitchside @ Mugglenet forum en er was iemand ervan overtuigd dat ie Slytherin was. Werd ie in Gryffindor gesorteerd op Pottermore xD

Tis wel een aanstekelijk melodietje dus die zal niet snel uit mijn hoofd verdwijnen. Bedankt Jalf! xP

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 11:59 

Dat filmpje! Zoooo actueel. xD Ik blijf het geniaal vinden hoe snel internet erbij is met dit soort dingen die spelen rondom bepaalde groepen mensen. En wij HP freaks denken nu idd natuurlijk niks anders dan wat in dit filmpje wordt verwoord. @@


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 21:40 

Ik ben er niet Ă©cht bang voor, maar ik wil wel heeeeel graag in Gryff. Ik zou balen als ik iets anders werd, maar ik ben dan niet echt verrast. Mensen plaatsen me snel in Huff bijvoorbeeld. Dus dat zou me niet verbazen. Alleen Slyth zou ik echt vreemd vinden oO

Ik denk dat iedereen dat wel heeft. Maar het lijkt me dus niks om zoals Janneke in een compleet vage afdeling te komen :')

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 22:14 

Harry, Ron & Hermione schreef:
Want laten we wel wezen: iedereen heeft voor zichzelf n.a.v. de boeken toch al wel bedacht in welke afdeling hij/zij zou zitten. En dan bam, krijg je een ander advies op Pottermore. Hoezo ackward?! ^^ Zo las ik mee met the pitchside @ Mugglenet forum en er was iemand ervan overtuigd dat ie Slytherin was. Werd ie in Gryffindor gesorteerd op Pottermore xD


OH MAN IK BEN ZO BLIJ DAT IK NIET DE ENIGE BEN. Ik heb het inmiddels al meer gehoord, en nadat Evanna Lynch ook in Gryffindor is gesorteerd op Pottermore begin ik zo langzamerhand wel vrede te krijgen met mijn lot :') Hoewel ik nog steeds niet snap hoe ik ooit in Gryffindor heb kunnen belanden.

Ik ben heel benieuwd of er hier op het forum meer mensen met identiteitscrises opgescheept gaan raken :') Misschien moeten we alvast een praatgroep oprichten, haha.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 15:52 

Ik wordt vast in Griffoendor gesorteerd, want dat is de enige house waar ik echt niet in thuishoor. xD Ik heb mijn mail nog niet gehad, dus het blijft wachten. Ik ben wel enorm benieuwd. In de meeste sorteertesten wordt ik ingedeeld in Hufflepuff.

Het is ook mooi om te zien (de YouTube slet die ik ben) hoe iedereen op YT weer anders reageert. (Bijna alle channels die ik volg zijn namelijk Harry Potter gerelateerd.) Sommigen zeggen: ''Rowling is de meester, dus als zij zegt dat ik in Ravenclaw zit, dan zit ik in Ravenclaw en heb ik het al die jaren mis gehad.'' Sommigen zeggen: ''No way, ik blijf voor altijd een Slytherin, wat Pottermore ook zegt.'' Hoe denken jullie hierover?

Het enige waar ik echt moeite mee zou hebben, is het verzamelen van punten voor de afdeling waar ik naar mijn gevoel niet thuis zou horen.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 15:59 

Sweet Hermione schreef:
Ik wordt vast in Griffoendor gesorteerd, want dat is de enige house waar ik echt niet in thuishoor. xD Ik heb mijn mail nog niet gehad, dus het blijft wachten. Ik ben wel enorm benieuwd. In de meeste sorteertesten wordt ik ingedeeld in Hufflepuff.


Lieve Sweet Hermione, Ă©Ă©n keer kan ik het nog wel door de ogen zien. Maar twee keer vind ik een beetje teveel van het goede. Zeker als Raafje. :') *aait*


Overigens heb ik dus wel mijn PM-account al en mail gekregen, maar ik wacht met Sorteren tot ik deftig internet heb (lees: donderdag) want hier in Italië suckt het een beetje en gaat het traag en ik zou niet willen dat ik het hele ding moet onderbreken - dat zou echt stom zijn. Verder hoop ik wel nog steeds in Ravenclaw terecht te komen, maar ik heb er niet zoveel goede hoop meer op stiekem. Ah, ik ben benieuwd :')


En over de aantallen-verdeling in de Houses:

Spoiler:
Wat gek dat Ravenclaw er als enige bovenuit steekt. Ik bedoel. Niet op zich dat het Ravenclaw is, maar ik had verwacht dat de aantallen toch niet helemaal correct bij elkaar zouden liggen, dat lijkt me logisch. Maar dat er Ă©Ă©n uitschieter is, vind ik dan weer vreemd.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 16:00 

Ik vind het onzin dat de afdeling waarin je door Pottermore gesorteerd wordt de beste zou zijn. Met die paar vraagjes? Sowieso vind ik je eigen gevoel ook erg belangrijk.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 16:24 

Sweet Hermione schreef:
Hoe denken jullie hierover?

Het enige waar ik echt moeite mee zou hebben, is het verzamelen van punten voor de afdeling waar ik naar mijn gevoel niet thuis zou horen.


Ik heb zelf zoiets van: de gehele wereld van Harry Potter komt voort uit de gedachten van Rowling, die zij op papier heeft gezet. Zo ook de vier afdelingen. Nu Rowling dus aan ons Pottermore heeft gegeven als bedankje heb ik wel zoiets: Rowling weet zelf het beste hoe elke afdeling in elkaar steekt. En dus zal ze ook beter weten met welke karaktereigenschappen je in welke afdeling zult passen. Of dat nu slechts doormiddel van 7 vragen gepeild wordt of niet.

Natuurlijk is het wel zo dat dankzij de boeken elke lezer zo voor zichzelf al heeft bedacht in welke afdeling hij/zij terecht zou komen. En in die zin kun je de sorteervragen op Pottermore beschouwen als een extra mogelijkheid om erachter te komen waar je thuis hoort zonder daarbij aan het resultaat op Pottermore extra gewicht te hangen. Het is maar net welk standpunt jezelf inneemt. Zelf neig ik dus eerder Pottermore te geloven boven andere testen. Waarom? Omdat Pottermore net zoals de boeken van Rowling afkomstig is, zij de bedenkster is van de wereld van HP en dus als enige echt kan weten waar je thuis hoort. Ik beschouw de sorteertest bij Pottermore dus als de enige echte. (net zoals ik Chocomel de enige echte chocolademelk vind :P)

Ik zou naar mijn gevoel noch in Gryffindor noch in Slytherin thuis horen. Maar mocht ik in een van beide afdelingen terecht komen op Pottermore, dan zou ik geen moeite hebben om voor die afdeling punten te verdienen. Dat heeft wederom alles te maken met hoe ik er dus tegen aan kijk. ;) Tis natuurlijk wel gevoelsmatig zeer vreemd (kijk maar naar Evanna en haar reactie toen ze in Gryffindor terecht kwam op Pottermore terwijl ze Luna vertolkt in de films), maar ondanks dat zou ik er wel vrede mee hebben uiteindelijk. Bedoel.. mijn verwachting mocht dan anders blijken en niet uitkomen, maar veel meer dan dat is er dan ook niet gebeurd. Kijk.. wanneer jij je instelt op: "Vanavond eten we [insert iets] A." en vervolgens schuif je aan bij het avondmaal en je krijgt B voorgeschoteld. Dan ben je wel teleurgesteld, maar ook niet meer dan dat. De verwachting die je had kwam niet uit. That's all, of je daar dan een punt van wilt maken is aan jezelf.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 16:38 

Mrs. Golden schreef:
Ik vind het onzin dat de afdeling waarin je door Pottermore gesorteerd wordt de beste zou zijn. Met die paar vraagjes? Sowieso vind ik je eigen gevoel ook erg belangrijk.

Wat zij zegt. =D

Je krijgt maar een paar vragen. En dan ligt er ook nog aan wat voor vragen je krijgt. Ook al vul je alles eerlijk in dan kan je de ene keer nog een ander afdeling krijgen dan de andere keer. Ik neem het dus niet zo heel erg serieus. Ik zeg gewoon al jaren dat ik een Ravenclaw ben en ook al weet ik dat ik nu niet echt meer die karaktereigenschappen heb hou ik er wel gewoon bij dat ik een Ravi ben. Dat gaat zo'n test echt niet voor mij veranderen. Ik hoop dus dat ik sowieso met een account in Ravenclaw zit.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 16:41 

Charlie schreef:
Sweet Hermione schreef:
Ik wordt vast in Griffoendor gesorteerd, want dat is de enige house waar ik echt niet in thuishoor. xD Ik heb mijn mail nog niet gehad, dus het blijft wachten. Ik ben wel enorm benieuwd. In de meeste sorteertesten wordt ik ingedeeld in Hufflepuff.


Lieve Sweet Hermione, Ă©Ă©n keer kan ik het nog wel door de ogen zien. Maar twee keer vind ik een beetje teveel van het goede. Zeker als Raafje. :') *aait*


Als het gaat over spellingsfouten: ga fietsen. Als het gaat over verkeerd ingedeelt worden - ben gewoon een heel veelzijdig persoon, I guess... Indien ik mag kiezen zal ik altijd Ravenklauw kiezen, want dat voelt gewoon als mijn house. <3

Ik begrijp Joost wel - ik vind ook wel dat wat Rowling zegt, moet worden gezien als waarheid. Het is natuurlijk heel cool dat je een keer ''echt'' gesorteert kan worden, maar anderzijds neemt het een beetje de fun weg voor de fans. Bijna iedereen weet wel in welke house hij/zij hoort, dus is het jammer dat fans opeens in heel verschillende houses zitten en zich er minder mee verbonden voelen dan met hun ''echte'' house.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 17:17 

Sweet Hermione schreef:
Charlie schreef:
Sweet Hermione schreef:
Ik wordt vast in Griffoendor gesorteerd, want dat is de enige house waar ik echt niet in thuishoor. xD Ik heb mijn mail nog niet gehad, dus het blijft wachten. Ik ben wel enorm benieuwd. In de meeste sorteertesten wordt ik ingedeeld in Hufflepuff.


Lieve Sweet Hermione, Ă©Ă©n keer kan ik het nog wel door de ogen zien. Maar twee keer vind ik een beetje teveel van het goede. Zeker als Raafje. :') *aait*


Als het gaat over spellingsfouten: ga fietsen. Als het gaat over verkeerd ingedeelt worden - ben gewoon een heel veelzijdig persoon, I guess... Indien ik mag kiezen zal ik altijd Ravenklauw kiezen, want dat voelt gewoon als mijn house. <3

Ik begrijp Joost wel - ik vind ook wel dat wat Rowling zegt, moet worden gezien als waarheid. Het is natuurlijk heel cool dat je een keer ''echt'' gesorteert kan worden, maar anderzijds neemt het een beetje de fun weg voor de fans. Bijna iedereen weet wel in welke house hij/zij hoort, dus is het jammer dat fans opeens in heel verschillende houses zitten en zich er minder mee verbonden voelen dan met hun ''echte'' house.


(Het ging om de spelfouten, ja. [a])

Ik ben het hierover eens met HRH - de Pottermore-sorting is de enige 'echte' sorteertest die er is. Bovendien vind ik dat wij veel te weinig weten over de afdelingen. Ik denk niet dat het zo simpel zit als dat Gryffindors altijd dapper zijn, Hufflepuffs altijd loyaal zijn, Slytherins altijd ambitieus zijn en Ravenclaws altijd slim zijn. Ik denk dat elke afdeling zĂłveel meer heeft, en de enige persoon die volledig begrijpt wat elke afdeling inhoudt, Rowling is. Ik zie op tumblr geregeld mensen die klagen over het feit dat ze bijvoorbeeld in Slytherin zitten. Maar dan lezen ze nog goed door wat Pottermore over Slytherin te zeggen heeft, en komen ze tot de conclusie dat het toch wel aansluit bij hun persoonlijkheid.

Kijk maar naar personages zoals Tonks - zij zat bij de Order, was een auror, etc. Veel mensen waren verrast om te horen dat zij in Hufflepuff gezeten had, omdat haar eigenschappen (volgens vele fans) overeen kwamen met de kwaliteiten van een Gryffindor. Dus ik denk dat elke afdeling meer is dan alleen een paar simpele kwaliteiten, en dat het voor ons eigenlijk best lastig is om te bedenken in welke afdeling we zouden zitten.

Dat gezegd, kan ik wel begrijpen dat men een zekere loyaliteit heeft verworven jegens één van de afdelingen. Ikzelf heb dat niet zo heel sterk, omdat ik me in elke afdeling wel zou kunnen 'zien'. Natuurlijk heb ik wel voorkeuren/eigen ideeën waar ik het best bij zou passen, maar ik zou het zeker niet als verraad zien als ik een andere afdeling zou vertegenwoordigen op Pottermore.

Dus. Dat, ja.

_________________

    you think i’ll be the dark sky so you can be the star? i’ll swallow you whole.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 17:24 

Iets anders.. ik vond dit: http://pottermorre.tumblr.com/page/2

Ik moet er wel bij zeggen: :!: kijk uit voor eventuele spoilers op andere pagina's vwb Pottermore :!: . Waar ik met deze link naar toe wil is het volgende. Op die subsite van tumblr tref je namelijk beschrijvingen aan per afdeling en per sterrenbeeld. Nu is voor de ram dit de volgende beschrijving per afdeling...

Spoiler:
The Ram. Cardinal, fire, yang - planetary ruler: Mars. Keywords: “I AM”

Aries is the first sign of the Zodiac and governs the head. Positive characteristics of Aries include courage, enthusiasm, idealism, charisma, quick wits, an ability to “think on one’s feet,” leadership potential, exuberant energy, zeal, and innocence. Negative traits include selfishness, tactlessness, egocentrism, an inability to save money, impetuousness, a hot temper, combativeness, oversensitivity, carelessness, and cruelty.


Gryffindor

The Gryffindor Aries is extremely idealistic, and has a tendency to fight hard for many causes - the more lost, the better. Gryffindors born under this sign will also have very short fuses, and can be expected to fight regularly with other students, over ethical questions or over anything else that makes a good excuse. Since Mars is a planet that encourages war games and competition and bursts of hard physical activity, there may be many Quidditch players born under these aspects. A Gryffindor Aries is an open book; a truth potion would never be needed on one, because they are hopelessly honest and open. These wizards will display uncanny charisma and leadership ability, and will be among the most popular within their class.



Hufflepuff

Hufflepuff Ariens have an extreme abundance of energy; however, the usual Hufflepuff tendency to work hard out of duty is modified by the Aries tendency to value play over work. Therefore, expect long periods of playfulness and seeming indolence punctuated by brief, manic bursts of industry. These Hufflepuffs may also be more ambitious and socially aggressive than average, making them clear leaders in their House. Their emotional warmth, open hearts, madcap sense of humour, and quirky independence will endear them to many people, but their naivete makes for easy exploitation by more ruthless sorts of people.

Ravenclaw

These Ravenclaws will have lightning-fast mental reflexes. Aries is an intellectual sign, but it is also an impatient sign; Ravenclaws who were born under this sign are likely to tolerate no dull wits or stupidity, whether they see this lack of mental competence in themselves (in which case they will berate themselves for not understanding, or give up quickly in frustration without really trying to overcome their difficulty in learning) or in others (in which case they will lash out at the offender with acidic comments and haughty, cutting looks). These Ravenclaws will want to be at the head of the class, dominating other students in their chosen intellectual field, and may be almost as competitive as Slytherins. However, the true aim of every Ravenclaw is knowledge, knowledge, and more knowledge. While a Slytherin might see losing a magical duel or being bested by another student in a DADA class as humiliating, the Ravenclaw will probably just take delight in competition for its own sake, and see defeat as a learning experience.

Slytherin

A Slytherin Aries is a bundle of contradictions. In some ways, they have the potential to be the strongest of their House - the intensity, drive, and brilliant visionary dreams of the Aries combined with the innate leadership skills, the charisma, and the profound sense of self (including the eccentric lack of interest in conforming to what other people think) is stuff of which great magical legends are made. However, a Slytherin Aries has much to learn about politics, knowing who is an appropriate object of trust and who is not trustworthy, knowing when to keep one’s mouth shut, and knowing when to avoid acting on impulse in order to use a situation to its best advantage. Although they hate to admit it, these Slytherins are easily manipulated by more cynical, shrewd peers in the Serpent’s Den. If they can learn to manage their blind spots, they will go far. Slytherin Aries types can be quite cruel, especially if they have enough physical prowess to bully smaller students; those that are not cruel can still be thoughtless and brutally tactless without actually meaning to cause damage.


Wederom: ook hier is het maar net of je er waarde aan wilt hechten of niet. Maar als ik zo elke afdeling bij langs loop heb ik weinig overeenkomsten met het stukje van Gryffindor. Op deze zin na dan: A Gryffindor Aries is an open book; a truth potion would never be needed on one, because they are hopelessly honest and open. Want dat slaat wel op mijzelf vind ik. De beschrijving onder Hufflepuff sluit stukken beter aan bij mij. Ik ben liever lui dan moe, das gewoon uit pure gemakszucht. Maar als ik een keertje aan iets begonnen ben, maak ik het af ook en ben ik fanatiek. Daarnaast slaat deze zin ook de spijker op de kop bij mij.. Their emotional warmth, open hearts, madcap sense of humour, and quirky independence will endear them to many people.

De beschrijving onder Ravenclaw sluit minder goed aan naar mijn idee. Want zelf maak ik mij niet druk om hoe intelligent iemand anders is, of over diens stomiteiten die iemand heeft begaan. En wanneer ik gefrustreerd ben geef ik juist niet snel op :P En hooghartig naar iemand anders uithalen, I wish I could do so xD Beste van de klas zijn heb ik niet als doel en al helemaal niet dat ik anderen wil aansturen. Wel zie ik een verlies als een leerzame les voor de toekomst, dat dan weer wel. Wat betreft de beschrijving onder Slytherin staat die gelijk aan de omschrijving van Gryffindor. Enkel deze zin slaat op mij, de rest niet: ..including the eccentric lack of interest in conforming to what other people think.

Overige sterrenbeelden:
Beschrijving van Stier: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... -20-may-20
Beschrijving van Tweelingen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 21-june-20
Beschrijving van Kreeft: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 21-july-22
Beschrijving van Leeuw: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... -august-22
Beschrijving van Maagd: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ptember-22
Beschrijving van Weegschaal: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... october-22
Beschrijving van Schorpioen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ovember-21
Beschrijving van Boogschutter: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ecember-21
Beschrijving van Steenbok: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... january-19
Beschrijving van Waterman: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... ebruary-18
Beschrijving van vissen: http://pottermorre.tumblr.com/post/9293 ... 9-march-20

Dus als ik het vanuit mijn sterrenbeeld bekijk pas ik het beste bij Hufflepuf als ram vind ik zelf. Dat maakt mij des te meer benieuwd naar het resultaat dat ik te zien zal krijgen zodra ik eindelijk aanbeland bij het sorteergedeelte op Pottermore :D

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:28 

Skywalker schreef:
Sweet Hermione schreef:
Charlie schreef:
Sweet Hermione schreef:
Ik wordt vast in Griffoendor gesorteerd, want dat is de enige house waar ik echt niet in thuishoor. xD Ik heb mijn mail nog niet gehad, dus het blijft wachten. Ik ben wel enorm benieuwd. In de meeste sorteertesten wordt ik ingedeeld in Hufflepuff.


Lieve Sweet Hermione, Ă©Ă©n keer kan ik het nog wel door de ogen zien. Maar twee keer vind ik een beetje teveel van het goede. Zeker als Raafje. :') *aait*


Als het gaat over spellingsfouten: ga fietsen. Als het gaat over verkeerd ingedeelt worden - ben gewoon een heel veelzijdig persoon, I guess... Indien ik mag kiezen zal ik altijd Ravenklauw kiezen, want dat voelt gewoon als mijn house. <3

Ik begrijp Joost wel - ik vind ook wel dat wat Rowling zegt, moet worden gezien als waarheid. Het is natuurlijk heel cool dat je een keer ''echt'' gesorteert kan worden, maar anderzijds neemt het een beetje de fun weg voor de fans. Bijna iedereen weet wel in welke house hij/zij hoort, dus is het jammer dat fans opeens in heel verschillende houses zitten en zich er minder mee verbonden voelen dan met hun ''echte'' house.


(Het ging om de spelfouten, ja. [a])

Ik ben het hierover eens met HRH - de Pottermore-sorting is de enige 'echte' sorteertest die er is. Bovendien vind ik dat wij veel te weinig weten over de afdelingen. Ik denk niet dat het zo simpel zit als dat Gryffindors altijd dapper zijn, Hufflepuffs altijd loyaal zijn, Slytherins altijd ambitieus zijn en Ravenclaws altijd slim zijn. Ik denk dat elke afdeling zĂłveel meer heeft, en de enige persoon die volledig begrijpt wat elke afdeling inhoudt, Rowling is. Ik zie op tumblr geregeld mensen die klagen over het feit dat ze bijvoorbeeld in Slytherin zitten. Maar dan lezen ze nog goed door wat Pottermore over Slytherin te zeggen heeft, en komen ze tot de conclusie dat het toch wel aansluit bij hun persoonlijkheid.

Kijk maar naar personages zoals Tonks - zij zat bij de Order, was een auror, etc. Veel mensen waren verrast om te horen dat zij in Hufflepuff gezeten had, omdat haar eigenschappen (volgens vele fans) overeen kwamen met de kwaliteiten van een Gryffindor. Dus ik denk dat elke afdeling meer is dan alleen een paar simpele kwaliteiten, en dat het voor ons eigenlijk best lastig is om te bedenken in welke afdeling we zouden zitten.

Dat gezegd, kan ik wel begrijpen dat men een zekere loyaliteit heeft verworven jegens één van de afdelingen. Ikzelf heb dat niet zo heel sterk, omdat ik me in elke afdeling wel zou kunnen 'zien'. Natuurlijk heb ik wel voorkeuren/eigen ideeën waar ik het best bij zou passen, maar ik zou het zeker niet als verraad zien als ik een andere afdeling zou vertegenwoordigen op Pottermore.

Dus. Dat, ja.


Dit helemaal, ja. (@Sweet Hermione: ik ga fietsen)

Ik snap volkomen dat mensen een beetje ontgoocheld zijn als ze niet in de afdeling terecht komen die ze stiekem hadden gehoopt (of die ze stiekem al tien jaar in hun hoofdje zijn), maar ik ben het ermee eens dat dit de test is volgens Rowling en dus het meest betrouwbaar (ook al moet ik zelf nog steeds de test gaan doen en weet ik nog niet hoe die is opgebouwd/hoe hij in elkaar zit - dus misschien dat ik hier achteraf nog een andere mening over heb, maar dat betwijfel ik) en accurate.

En dat iedereen (of velen) een voorkeur hebben, lijkt me volledig normaal. En dat mag ook. En dat is het enige punt dat ik nog op te merken heb: ik vind het een beetje gek dat Rowling niet een maniertje heeft verzonnen/erbij heeft geplakt waarbij je toch een beeeeetje je eigen keuze kan laten meetellen. Omdat dat in het boek ook wel duidelijk een paar keer naar voren komt en dat had ik best wel fijn gevonden. Maargoed.

Ik ga de test (van zodra ik donderdag thuis ben) gewoon eerlijk, Ă©Ă©n keer doen en me neerleggen bij het de afdeling waar de Sorting Hat me ook plaatst. Want, zonder er nog veel woorden aan vuil te maken: Rowling is Queen/God/Whatever, she knows best. Einde.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Breda
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 20:55 

Ik heb even gekeken naar mijn sterrenbeeld (Tweelingen) en eerlijk gezegd past geen van de vier beschrijvingen echt bij me. Elke afdeling heeft misschien 1 ding wat wel klopt bij me. :/ Het algemene stukje over Tweelingen wat erboven staat is wel meer passend.

Ik heb de rest van de sterrenbeelden ook een even doorgespit en de omschrijvingen die het beste bij me zou passen waren Kreeft, Vissen en Weegschaal, allen Ravenklauw. Na ja, Weegschaal is mijn Ascendant, een kleine troost. xP Als Pottermore voor de rest open gaat (heb me nooit aangemeld voor de beta), dan hoop ik toch in Ravenklauw te komen. :) Als tweede keus Huffelpuf. Ik hoop/denk niet Griffoendor en/of Zwadderich, meer om het feit dat die afdelingen niet bij me passen. ^^" Maar ja, you never know. xD

_________________
    You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking.

    - Gregory House


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme