Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 12:42 

@Joost
Spoiler:
Ik denk dat Neville gewoon een hatstall was omdat hij gewoon meer in Gryffindor paste maar zelf in Hufflepuff wou. Want zeg nou zelf, Neville is een echte Gryffindor. Stel nou voor dat je 80% Gryffindor bent en 5% Slytherin, 10% Hufflepuff en 5% Ravenclaw dan kan je wel net zo hard schreeuwen dat je in Hufflepuff wil maar dan lijkt mij niet dat je er zomaar inkomt. Aangezien het percentage voor Gryffindor gewoon zoveel hoger is. Het lijkt mij alleen maar dat je eigen keuze berekend word als je inderdaad net zoals Harry bent. Dat je in beide afdelingen geplaatst kan worden en dat je dan mag kiezen.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 12:49 

@Eva:

Spoiler:
Als je het zo uitlegt kan ik nu die zin wel begrijpen. Maar ben ik dan de enige die de desbetreffende zin allerminst duidelijk vind? :S Ik twijfel er namelijk niet aan of Neville wel thuis hoort binnen Gryffindor, das ook iets wat ik voor waar aan nam. Ho wacht, ik interpreteer die zin verkeerd. Wrangling is geruzie, dus doordat zowel Hermione als Neville te veel stille, interne ruzie hadden van "Gryffindor!" "Neehee, Hufflepuff!", "niets daarvan, Gryffindor!" wat er voor zorgde dat de Sorting hat dus maar de knoop doorhakte en Neville in Gryffindor plaatste.

Kijk, dan begrijp ik hem helemaal. Dito voor Hermione dus maar dan Ravenclaw vs Gryffindor. Ze vond zich thuis horen in Ravenclaw, maar wou ook tegelijkertijd bij Ron & Harry blijven die in Gryffindor zouden komen. Interne ruzie dus en dus hakte de sorting hat ook voor haar de knoop door. My bad, wist niet wat wrangling echt betekende... >.>

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 21:56 

Oké. Ik wil echt op mega-veel reageren, maar dat doe ik later, want ik wil ook heeeeeel snel verder. Maar één ding wil ik toch even kwijt over Hufflepuff.

Spoiler:
"Tap the barrel two from the bottom, middle of the second row, in the rhythm of ‘Helga Hufflepuff’, and the lid will swing open."

Dat is toch echt zoveel cooler dan een password? Gewoon klopjes op de deur in de maat van 'Helga Hufflepuff'. Echt een fantastisch weetje vind ik dat!
En de common room heeft gewoon een té awesome beveiligingssysteem voor indringers x'D


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:22 

Bernou schreef:
Oké. Ik wil echt op mega-veel reageren, maar dat doe ik later, want ik wil ook heeeeeel snel verder. Maar één ding wil ik toch even kwijt over Hufflepuff.

Spoiler:
"Tap the barrel two from the bottom, middle of the second row, in the rhythm of ‘Helga Hufflepuff’, and the lid will swing open."

Dat is toch echt zoveel cooler dan een password? Gewoon klopjes op de deur in de maat van 'Helga Hufflepuff'. Echt een fantastisch weetje vind ik dat!
En de common room heeft gewoon een té awesome beveiligingssysteem voor indringers x'D


Dit vind ik ook echt awesome (: Heel leuk om dit eindelijk te weten.

Even over Potions:
Spoiler:
Hebben jullie ook zo'n moeite om Potions te brouwen? Ik vind het al heel vervelend dat je zo lang moet wachten... En nu kon ik eindelijk ermee verder en toen kon ik de Horned Slugs niet oppakken en toen was mijn tijd om D: Ben ik de enige die hier problemen mee heeft?

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:27 

@Sanne
Spoiler:
Je moet inderdaad wel snel zijn met de Potions. De kans is groot dat je de eerste keer de potion verprutst omdat je dan voornamelijk bezig bent om te kijken of je allemaal wel de juiste ingrediënten e.d. hebt. Hoe vaker je een potion probeert hoe makkelijker het gaat want dan weet je wel ongeveer hoeveel je van wat moet doen en wat je kunt verwachten.

Ik vind het trouwens ook lame dat je 80 minuten moet wachten. Dat is opzich best lang. Al snap ik het ergens ook wel want anders gaan mensen de hele dag door potions maken om punten te halen en dat is ook niet leuk. xD

Al vergeet Pottermore bij mij wel heel vaak om de punten erbij te doen. Dan heb ik een potion goed gemaakt en dan klik je op "brew another potion" (want dat is de enige optie die je dan hebt) en dan telt hij de 5 punten er niet bij. Dat heb ik al zo'n 3 keer meegemaakt en dat is ook irritant, want dan heb je die 80 minuten + bereiden voor niks gedaan.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:29 

San Riddle schreef:
Even over Potions:
Spoiler:
Hebben jullie ook zo'n moeite om Potions te brouwen? Ik vind het al heel vervelend dat je zo lang moet wachten... En nu kon ik eindelijk ermee verder en toen kon ik de Horned Slugs niet oppakken en toen was mijn tijd om D: Ben ik de enige die hier problemen mee heeft?

Nee. Oh mijn God.
Spoiler:
Ik ben echt heul slecht in Potions. Bij mij komt er echt élke keer groene stoom uit mijn ketel of hij ontploft :'). Bij mij reageert het roeren soms niet, of inderdaad als ik iets wil oppakken lukt het niet. En dan is de tijd inderdaad om... Heel vervelend. Maar misschien baart oefening kunst?


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 8:36 

Eva schreef:
@Sanne
Spoiler:
Je moet inderdaad wel snel zijn met de Potions. De kans is groot dat je de eerste keer de potion verprutst omdat je dan voornamelijk bezig bent om te kijken of je allemaal wel de juiste ingrediënten e.d. hebt. Hoe vaker je een potion probeert hoe makkelijker het gaat want dan weet je wel ongeveer hoeveel je van wat moet doen en wat je kunt verwachten.

Ik vind het trouwens ook lame dat je 80 minuten moet wachten. Dat is opzich best lang. Al snap ik het ergens ook wel want anders gaan mensen de hele dag door potions maken om punten te halen en dat is ook niet leuk. xD

Al vergeet Pottermore bij mij wel heel vaak om de punten erbij te doen. Dan heb ik een potion goed gemaakt en dan klik je op "brew another potion" (want dat is de enige optie die je dan hebt) en dan telt hij de 5 punten er niet bij. Dat heb ik al zo'n 3 keer meegemaakt en dat is ook irritant, want dan heb je die 80 minuten + bereiden voor niks gedaan.


@Eva:
Spoiler:
Het is bij mij heel raar, want tijdens het oefenen kon ik de Horned Slugs wel oppakken en toen ik punten wou verdienen ging het opeens niet meer . ___ . Nouja, ik prbeer het vanmiddag nog wel een keer.
Het is inderdaad waar dat je anders non-stop potions kan gaan maken, daar had ik nog helemaal niet over nagedacht XD Slim van ze.


@Bernou:
Spoiler:
XD Bij mij is hij nog niet ontploft, haha. Er kwam wel groene stoom uit, maar ik dacht juist dat dat hoorde :') Misschien zitten er nog wat bugs in de site of we moeten inderdaad gewoon heel veel oefenen XD Dan hebben we weer wat te doen..

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 30, 2011 12:41 

San Riddle schreef:
Spoiler:
En nu kon ik eindelijk ermee verder en toen kon ik de Horned Slugs niet oppakken en toen was mijn tijd om D:


Spoiler:
Ditzelfde probleem heb ik trouwens wel vaker gehad door de hoofdstukken heen. Dat iets niet op kan pakken of dat ik als ik toch zeker weet dat het een chocokikkerplaatje is, ik hem niet kan collecten. Dat is toch echt zeer vervelend.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 12:21 

Over Nicolas Flamel

Spoiler:
There's no such thing as magic! Au contraire mon frère. Dit stuk van Rowling over Nicolas Flamel bewijst het tegendeel :D Nooit heb ik mij ook maar afgevraagd of het een fictief personage was of niet. Blijkt Flamel gewoon werkelijk geleefd te hebben :O


Over hoofdstuk 16 aan het einde

Spoiler:
Hoe tof is het wel niet dat je zelf het raadsel van Snape kunt oplossen om verder te komen! :D En ik blijf het prachtig vinden, de manier waarop Rowling dit raadsel heeft weten te verwoorden. Maar ook waarop Wiebe het heeft weten te vertalen. Het zo kort en bondig formuleren van een dergelijk raadsel getuigt wat mij betreft toch wel van indrukwekkende schrijfvaardigheid!

Nog leuker is om het raadsel zelf op te lossen. Toen ik het boek voor het eerst las liet ik dit raadsel links liggen. Leuk hoor, maar wat staat Harry verder te wachten? Nu ik het boek nogmaals doorneem heb ik er wel oog voor.


Over hoofdstuk 17

Spoiler:
Ergens vind ik het wel logisch dat je de Steen der Wijzen in Harry Potter zijn broekzak terug vind. Maar ik had stiekem gehoopt op een Spiegel van Negereb waarbij via een animatie je Harry Potter zag die de steen uit zijn broekzak vandaan toverde en dat je hem vervolgens kon pakken. Verder had het mij ook wel wat geleken, om na de diverse opdrachten van de docenten gehad te hebben toch een soort van "eindgevecht" te kunnen aanschouwen tussen Harry Potter vs Quirrel c.q. Voldemort. Maar enfin, de manier waarop je dan de Grote Zaal ziet met alle docenten aan de grote tafel en alle studenten bij de vier tafels is erg mooi. De animatie ook waarbij alles van Slytherin naar Gryffindor van kleur verschiet.


Over artwork op Pottermore

Spoiler:
Ik had begrepen via via dat Rowling qua artwork op de site wilde laten terug komen zoals zij alles in gedachten had tijdens het schrijven van de boeken. En mijn mening daarover is vrij eenvoudig: hetgeen je allemaal tegen komt is zo ontzettend mooi weergegeven. Kijk bijv. naar Hagrid zijn huis, de Grote Zaal op het einde, Diagon Alley natuurlijk en Gringrotts. Maar ook de Common Room van Ravenclaw. Echt fantastisch om te zien!


Over Pottermore in het algemeen

Spoiler:
In weze is het exact wat Rowling zei dat het zou zijn: een online reading experience. Niks meer, niks minder. Ik heb er een week over gedaan om het boek door te lezen en om Pottermore te ontdekken. En doordat je eerst het boek las, waarna je het desbetreffende hoofdstuk op Pottermore doorzocht is een gouden combi wat mij betreft. Het versterkt echt de beleving van het lezen zelf vind ik. Natuurlijk zijn er zo minpunten om op te noemen. Maar die vallen in het niet wat Pottermore gewoon goed doet. En bij veel reacties die je leest krijg ik vaak het idee dat mensen te veel hadden verwacht van Pottermore.

Zelf wist ik niet goed wat ik er van moest verwachten. Ik vond het donders leuk om te horen dat Rowling hiermee kwam. Heb meegedaan aan de Magical Quill contest, wat al op zichzelf leuk zat was. Vervolgens kon ik met een ruime drie weken geduld hebben alles doorlopen op de site zelf. Ik ben zeker voorstander van menig verzoek die je leest, omdat zo Pottermore uitgebreid word met nog meer mooie ideeën die ze kunnen verwerken. Maar of dat nu gaat gebeuren of niet, bij de introductie van Chambers of Secret, dat maakt voor mij niets uit. Al met al vind ik het een geslaagd concept, Pottermore. En ik ben enorm blij en dankbaar voor het feit dat Rowling hier überhaupt mee gekomen is.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: do sep 01, 2011 20:51 

Leuk om al die spoilers te lezen. Heb zelf nog geen uitnodiging binnen maar ik lees gewoon alles. Staat er ook iets in over Florian Fortesque, de eigenaar van de ijsjeswinkel @ Diagon Alley. En ik wil meer weten over Barty Crouch Jr. En is er meer bekend over de twelve uses of dragon blood? Dat zijn echt vragen waar ik al jaren op wacht. Ik kan niet wachten, H, R & H heeft me dinsdag geregistreerd dus een uitnodiging kan elke dag komen :)

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Citizen of the World

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At ALL the parties.

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 02, 2011 8:43 

@ Roonil Wazlib:

Geen van alle drie helaas :(. Misschien bij de komende boeken. Zoiezo komt Barty Crouch Jr. niet voor in het eerste boek, dus misschien hoor je er meer over in boek 4.

_________________
And sometimes when the world stops floating in the sky,

the sky full of possibilities and desires,
it means a black tornado's come along
and washed us all in shades of
grey.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 14:16 

Spoiler:
Ik heb hulp bij potions nodig. Op een of andere manier kan ik niet roeren. Als ik roer, wordt er wel gelijk aangegeven dat ik 1x in een bepaalde richting heb geroerd maar als ik dan dezelfde roerbeweging opnieuw maak, blijft de teller op 1 staan.

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 14:22 

Roonil Wazlib schreef:
Spoiler:
Ik heb hulp bij potions nodig. Op een of andere manier kan ik niet roeren. Als ik roer, wordt er wel gelijk aangegeven dat ik 1x in een bepaalde richting heb geroerd maar als ik dan dezelfde roerbeweging opnieuw maak, blijft de teller op 1 staan.

Spoiler:
Je moet die beweging gewoon net zo vaak proberen totdat hij op 2 komt te staan. Het klopt inderdaad dat hij hem soms niet pakt en dat dan het pijltje weg gaat ook al roer je hem wel, maar dan pakt hij hem gewoon niet. Je moet het dan gewoon nog een keer proberen. Zolang je dus maar niet per ongeluk tegen de klok in draait, want dan heb je dus wel je potion verpest. Daar moet je dus wel voor uitkijken.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 17:04 

Spoiler:
Die nek aan nek race tussen Slytherin en Ravenclaw is echt geweldig. Ik blijf refreshen en het is echt zo 'Ravenclaw', 'tie', 'Slytherin', 'tie', 'Ravenclaw'..

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr sep 09, 2011 17:26 

@Alice
Spoiler:
Ja in dat opzicht faalt Gryffindor en voornamelijk Hufflepuff best wel zwaar. Sowieso staat vanaf het begin Ravenclaw of Slytherin steeds bovenaan. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Pottermore
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme