Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 08, 2012 21:17 

Taboe

'...en hoe hebben jullie gehoord van het Taboe?' vroeg hij aan Harry.
'Het wat?'
'Jij en Hermelien zeggen de naam van Jeweetwel nooit meer!'
'O, dat. Nou, dat was een slechte gewoonte van ons geworden,' zei Harry. 'Maar ik heb er geen probleem mee, hoor, ik noem hem nog net zo lief V-'
'NEE!' Brulde Ron, zodat Harry met een sprongetje van schrik in de heg belandde en Hermelien hen boos aankeek. 'Sorry,' zei Ron en hij trok Harry weer uit de braamstruiken, 'maar die naam is vervloekt. Zo sporen ze mensen op!'

- Harry Potter en de Relieken van de Dood, pagina 282


Het concept van Taboe is heel simpel: een persoon probeert een woord te omschrijven, zonder het woord zelf te gebruiken. Anderen moeten raden over welk woord hij het eigenlijk heeft. Echter, om het wat moeilijker te maken, horen er bij elke opgave een aantal (ongeveer 5) Taboewoorden. Ook die woorden mogen tijdens het omschrijven niet gebruikt worden. Gebruik je toch een Taboewoord? Dan is de opdracht mislukt en ben je af.

Enkele aanvullende regels zijn:
- Als een werkwoord taboe is, zijn de vervoegingen ook taboe.
- Als een woord taboe is, zijn delen van dat woord ook taboe.
- Vertalen is niet toegestaan.
- Het is leuker als mensen die omschrijven wel "normaal" blijven typen, en niet alleen maar losse woorden gebruiken om het te omschrijven.


Iedereen komt een voor een aan de beurt met omschrijven. (Je krijgt de opdracht + Taboewoorden in een privevenster in de chat.) De rest van de aanwezigen mag raden, gewoon door te roepen wat ze denken. Wie het het eerste goed heeft, verdient 10 punten en ook degene die omschreef krijgt 10 punten. Als je een Taboewoord gebruikt, verlies je 5 punten en is de beurt afgelopen.

Voorbeeld van opgaves:
Lees verder...
Florian Fanielje
Wegisweg
Ijs
Winkel
Huiswerk
Vanille

Tijdverdrijver
Zandloper
Scheurbek
Sirius Zwarts
Hermelien Griffel
Vakken
Terug

Dikke Dame
Schilderij, portret
Griffoendor
Leerlingenkamer
Wachtwoord
Ze


Taboe wordt gespeeld donderdag 11 oktober om 20:00 uur in de chat! Zorg dat je er bij bent, het wordt supertof en heel gezellig! Laat in dit topic even weten of je van plan bent om te komen of niet, zodat we kunnen inschatten hoe veel opgaven we moeten maken. Ook als je je niet opgeeft, kan je gewoon nog de chat in komen wandelen en meedoen donderdag. Tot dan!


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 9:37 

Hoe lang zijn jullie er ongeveer mee bezig is de verwachting? Het lijkt me leuk om nog even binnen te 'wandelen', maar ik ben pas om kwart voor 9 thuis als ik haast, maar als jullie dan al lang klaar zijn hoef ik niet te haasten :')

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 15:41 

Ik doe zeker mee!

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 16:20 

Ich bin dabei! :D

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 18:59 

Tot hoe laat duurt het? Want ik moet om 9 uur naar bed... En ik moet mn spullen pakken voor scoutingkamp.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 19:09 

Het zal ongeveer van 20:00 uur tot 21:30 uur duren, afhankelijk van hoe leuk/gezellig het is en van hoeveel opgaven ik kan bedenken. xD Maar je kunt gerust later bijspringen of halverwege weggaan, dat is geen enkel probleem!


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: di okt 09, 2012 19:40 

Count me in.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 16:13 

Jaah, ik denk dat ik vanavond wel een kijkje kom nemen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 17:02 

Ik doe ook mee.

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 17:59 

Ik wil ook wel meedoen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Curious Admin

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 18:57 

We gaan over enkele minuten beginnen met Taboe in de chat! Als je nog mee wil doen, klik dan op de onderstaande link en je komt meteen in de Chat uit. Het is geen probleem als je je niet hebt opgegeven, of als je later komt binnenvallen. Kom gewoon gezellig meedoen!

Ga naar de Chat


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 22:16 

Het was een leuke avond waarbij vooral Jalf duidelijk goed bezig was en dingen raadde die de rest onmogelijk achtte. Aisling, Oscar en Vivian hadden allemaal een keer een taboewoord gebruikt en Oscar kreeg een bonuspuntje voor zijn creatieve spelling van Wiebe Buddingh' ("burgebingh"). Ook Esther en Vivian hebben bonuspunten gehad omdat Dennis medelijden met ze had. Er werden zowel dingen van HP ( als van HPF gebruikt (waaronder "je hebt pas echt lef als ik je in huffelpuf tref!") en Dennis had goed z'n best gedaan ze zo moeilijk mogelijk te maken.

De uitslag:
Jalf - 90
Moniek - 80
Yuuki - 80
Glauces - 61
Daniel - 40
Vivian - 27
Oscar - 16
Aisling - 15


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 22:20 

Moniek schreef:
Oscar kreeg een bonuspuntje voor zijn creatieve spelling van Wiebe Buddingh' ("burgebingh").



Hahahahahahaha XD

Nou, ik vond het een leuke avond! Ik heb dan wel niks geraden, maar HP is ook voor mij zo lang geleden :P Maar voor herhaling vatbaar!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 18:48 

Ik wou meedoen, en was dan ook in de chat (waar ik een paar mensen de stuipen op het lijf heb gejaagd door continue binnen en buiten te gaan XD Nee, sorry. Nu komt mijn hele saaie uitleg dus: eerst dacht ik: ik ga eens gaan zien, en dan ik ga toch maar weer weg. Maar opeens vond ik het toch weer leuk, dus ging ik weer binnen, en toen schakelde mijn computer opeens uit... bij de hints die gesteld werden, wist ik het niet, en dan moest ik weg, dus, sorry!) maar, zoals ik hier vermeldde, wist ik het eerst niet, en moest ik dan weg...

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Keer terug naar 10 Jaar HPF
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme