Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 15:41 

10 JAAR HPF | GEBRUIKERSNAMEN

Gebruikersnamen. Heel belangrijk op elk forum, en zo ook op ons geliefde HPF. Maar niet iedereen heeft altijd dezelfde gebruikersnaam gehad, vooral onder de oude leden. Naams- en forumwijzigingen hebben tot vele naamswijzigingen geleid. Veel mensen willen hier niet meer aan herinnerd worden, maar toch: wat is/zijn jouw oude gebruikersnaam/namen?




Ikzelf ben ooit begonnen als Volbloed Prins. Je snapt het wel: Halfbloed werd Volbloed - en dat terwijl ik nooit Zwadderaar ben geweest! Toen naamswijzigingen mogelijk werden voor Sikkels (lang geleden op het oude HPF), ben ik gaan sparen voor een nieuwe naam. Ik wilde de naam van een cool personage, en zag tot mijn verbazing dat Neville, misschien wel mijn favoriete personages, nog vrij was! Ik heb nooit reden gehad om deze naam te wijzigen.


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 16:05 

Ahh leuk topic! Vind het altijd interessant hoe sommige forumgenoten aan hun nickname zijn gekomen. : )

Toen ik hier de eerste keer wou aanmelden had mijn zus me daar mee geholpen, ze wist dat ik 'Sophie Wemel' als nick zou gebruiken dus tikte ze dat al voor mij in en de rest heb ik zowat zelf ingevuld toen ik me hier aanmelde. Ik had al een hele tijd daarvoor die nick voor mezelf verzonnen, ik was op een dag gewoon mijn voornaam random aan het plakken op eender welke HP-related achternaam dat ik maar kon bedenken en 'Wemel' paste er het beste bij, en ik heb het ook gekozen omdat ik de Weasley's gewoon awesome vind. En het was sindsdien bij mij gebleven.

Maar er is een kleine wijziging gekomen toen HPF2 van start ging, ik heb toen besloten naar 'Sophie Weasley' over te stappen omdat ik het leuker vind klinken in het Engels, en ergens klinkt het ook leuker als je het samenvoegt met mijn voornaam, ben erg blij dat ik die keuze heb gemaakt.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 16:12 

Toen het forum net openging (Ja, das lang geleden) schreef ik mezelf in met Jalf Lupos. Jalf stond voor Just another Lupin Fan (Want Lupin is nog steeds mijn favoriete personage.)

Toen kwam de grote forum Crash en moest iedereen een nieuw account aanmaken. Ik zag mijn kans schoon om Jalf Lupos te veranderen in Jalf Lupin. Ik had inmiddels de boeken ook in het Engels gelezen en die namen vond ik nou eenmaal mooier.

Toen was het op een gegeven moment de Grote Naamsveranderdag en dropte ik de Lupin en ging verder door het leven als Jalf. Ten eerste omdat het gewoon makkelijker was, maar ook omdat d'r inmiddels al een heel leger aan mensen die hun eigen naam/bijnaam hadden, gevolgd door de achternaam van hun favoriete personage.

Dus ja, na al die jaren ben ik nog steeds Jalf en het bevalt me prima :P Even heb ik nog zitten twijfelen over een naamsverandering naar DemonicRosebush, maar Jalf is zo heerlijk makkelijk om op te schrijven. :D

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 16:18 

Jarenlang heb ik de naam Silveryne aangehouden en die gebruik ik op veel fora nog steeds en zal het ook blijven gebruiken. Maar soms is een mens gewoon toe aan vernieuwing. Bij de komst van deze versie van HPF ben ik overgegaan op Aisling. Een Ierse naam die ik nog altijd een van de mooiste vind.

Ik heb altijd een hekel gehad aan het gebruiken van namen van personages. Vandaar dat ze door mijn hele leven nogal eens verandert zijn, maar steevast altijd geprobeerd om creatief te zijn.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 16:46 

Ik heb me in 2003 aangemeld als HeRmiOnE_GrAnGer_Fan123 of iets dergelijks. Het was heel erg lame in ieder geval en daarnaast ook onmogelijk om te houden, vandaar dat ik eind 2003 toch maar snel een nieuw account aanmaakte als reflex, zonder hoofdletter dus. Reflex is de naam van mijn hond (ze was toen net bij ons) en ik nam haar naam mee in ongeveer alles waar ik me moest inloggen :')

Bij de grote naamsverandering besloot ik uiteindelijk toch maar niet om mijn naam helemaal te veranderen, maar wel om van de R eindelijk maar eens een hoofdletter te maken. Ik vond die naam nog altijd wel oké en ik wist eerlijk gezegd ook niets beters. Dat mijn nickname niet begon met een hoofdletter begon me wel te storen, dus liet ik dat maar eens doen.

Bij de overgang naar FFF ben ik toen mijn eigen naam gaan gebruiken (hoewel ik daar nooit veel geweest ben). Toen HPF weer terug kwam heb ik nog wel een poosje zitten twijfelen of ik mijn eigen naam of de naam van HPF1 wilde gebruiken, maar heb toch voor het laatste gekozen.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 17:52 

Ik ben begonnen als Legolas Greenleaf omdat ik ontzettend fan van Lord of the Rings was en dan vooral van Orlando Bloom en zijn personage. Toen er de mogelijkheid kwam om een naamsverandering te doen, ben ik overgegaan naar Indian Violet omdat ik dat cool vond klinken. FFF heeft mij nooit helemaal gegrepen, dus daar ben ik toen ook nooit echt actief op geweest, maar ik had wel mijn naam meegenomen.
Op HPF2 dacht ik dat we allemaal nieuwe accounts moesten maken, dus maakte ik het account Saskinee, wat een bijnaam IRL is. Een nieuw account was dus niet de bedoeling dus ik moest weer inloggen met mijn Indian Violet, wat ik eigenlijk toch ook wel prima vond. Stiekem ben ik onderhand een beetje uitgekeken op de naam, maar ach, iedereen is er nu bekend mee en ik zou niet weten wat het anders zou moeten worden :')

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 19:55 

Haha het is zo leuk om de vorige nicks van mensen te lezen want bij de meeste denk ik meteen 'oh jaaaaaaaaa DIE' :') Zo was ik bijvoorbeeld helemaal vergeten dat Jalf eerst Jalf Lupos was. PRECIOUS.

Mijn verhaal is heel saai want ik heb me op m'n 14e aangemeld als Pottergirl en zo heet ik hier nu nog steeds XD Het is eigenlijk een superlame nick (wel vrij recht voor z'n raap though) maar het kan me weinig schelen. Iedereen kent me hier als Pottergirl of PG en ik denk dat een verandering nogal wat verwarring met zich mee zou brengen. Daarbij zou ik ook geen idee hebben wat het dan zou moeten worden, afgezien van gewoon m'n eigen naam maar zo interessant is dat nu ook weer niet :') Dus Pottergirl it is @@

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 21:54 

Eerst was ik hier en daar (eigenlijk overal) bekend als XrAxY-xScAr. Zo dus ook op HPF. Waarom? Nouja. Ik wilde iets doen met Craxy-Oscar (mijn naam dus), want ik was toen like 12 ofzo. :') En toen vond ik dat erg saai, en aangezien x-jes helemaal origineel en bijna nooit voorkwam, maakte ik er Xraxy-Xscar van. Maar dat vond ik niet zo mooi, en toentertijd was ik een breezersletje dus maakte ik er XrAxY-xScAr van. XD

Toen HPF1 sloot en FFF kwam, heb ik me aangemeld onder Oscar en deze naam meegenomen naar HPF2. Geen behoefte om te veranderen. :P


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2012 23:01 

Leuk om alle oude nicks weer terug te zien. Weet je HOE LANG het me gekost heeft om XrAxY-xScAr te onthouden xD

Ik heb mij ooit op HPF1 geregistreerd onder de naam Miss Raddy. Ik was jong en een gigantisch Daniel Radcliffe fan. Compleet geobsedeerd door de beste jongen (wat ik nu niet meer begrijp). Ik maakte van Radcliffe Raddy want dat was schattig en Miss was gewoon cool. Ik was aardig ingeburgerd en veel mensen noemden me ook gewoon Raddy. Toen heb ik mijn naam veranderd in Jessica.. Compleet met punt dus, want de puntenfamilie was destijds helemaal hip @@ En Jessica was al bezet. Op HPF2 heb ik de punt weggelaten en heb ik gewoon - hoe origineel - mijn eigen naam genomen.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 16:14 

Indian Violet schreef:
Stiekem ben ik onderhand een beetje uitgekeken op de naam, maar ach, iedereen is er nu bekend mee en ik zou niet weten wat het anders zou moeten worden :')


Dat dus +1 wat mij betreft. Ik begon ooit op HPF1 onder de noemer: Harry, Ron & Hermoine (spot de fout) Waarom? Welnu: ik had geen creatieve uitspatting om iets leuks te verzinnen, wilde perse wel iets passends als username dus besloot maar het trio qua naam te hanteren. Hoe origineel, verfrissend en nieuw op een forum speciaal toegewijd aan Harry Potter [/ahum]. Dat die fout erin sloop was te danken aan een typo xD Was het niet voor SaS mij er op wees en zo vriendelijk was dat spoedig recht te zetten, anders bleef ie er nog steeds in staan (a)

Inmiddels ben ik er meer dan op uitgekeken, want het is nu precies niet origineel, verfrissend en nieuw op het forum alhier. Maarja, iedereen is er allang en breed mee bekend (ookal was ik op HPF1 slechts van 2005-2007 echt actief, FFF sloeg ik over en HPF2 pas sinds de release v/d trailer van HP7 part 1) Dat plus dat ik dermate weinig post (omdat het hoofdstuk nu eenmaal afgesloten is) waardoor ik nooit en ten nimmer meer aan de benodigde aantal sikkels kom. Maar wie weet dat daar nog verandering in kan komen binnen enkele dagen... :') En ach, inmiddels vind ik het wel best zo. Ik ga de moeite er niet eens voor nemen er iets anders van te maken omdat het toch niet meer uitmaakt!

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 18:22 

Heel lang geleden registreerde ik mijn nick als Vivian. Dat was ergens in 2005 ofzo, maar op een gegeven moment wou ik mijn emailadres wijzigen en kreeg dat account vervolgens niet meer werkend.

Mijn zusje zat ondertussen ook hier, en had twee nicks. Ik schrok me dood, wetend dat dubbelaccounts niet mochten, dus nam een ervan over. Meligmijsje, een naam die me nog heel lang is blijven achtervolgen.

Heel lang sparen was het voor ik eindelijk 1000 sikkels had. Maar ik zat in Zwad, en voelde me absoluut geen Zwad meer. Dus dat kreeg voorrang en ik kon opnieuw met sparen beginnen. Ergens in de allerlaatste maand ofzo kon ik mijn nick alsnog omzetten met voldoende sikkels, naar Vivian met een punt erachter.

Gelukkig heet ik nu weer gewoon Vivian, zoals ik me ook op FantasyFreakz geregistreerd had.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2012 19:58 

Op HPF1 had ik me aangemeld onder de naam Mary Potter. Mary was de vrouwelijke versie van Harry en ik vind het trouwens best wel een mooie naam. In de tijd van HPF1 gebruikte ik Mary vaak als username.

Wanneer HPF2 open ging wilde ik terug op m'n oude account. Maar om de 1 of andere reden raakte ik maar niet ingelogd. Ik had echt alles geprobeerd, hoofdletters, zonder hoofdletters, marry of mary, met of zonder Potter erbij en dit telkens in combinatie met een wachtwoord.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven en maakte ik een nieuwe account. Leintje<3 werd het. Leintje komt van Lientje (zo noemen ze me vaak) en de E en I heb ik omgedraait omdat dat regelmatig gebeurd als ik type.
Toen ik op de chat ging bleek dat het <3 gedeelte van m'n naam voor problemen zorgde en heb ik gratis dat deel mogen laten vallen.

En zo kom ik dus aan m'n naam en die ben ik nog niet moe ^^

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:06 

Ah, dit topic kan ik gebruiken.. Ik ben namelijk mijn HPF leven begonnen als Patricia89.. Ja, 89.. T.T
Getallen in je naam is nooit een goed idee..

Dus vandaar dat ik hem heb veranderd naar Patricia. Deze naam, wat heel toevallig ook mijn echte naam is, heb ik jaren gebruikt, tot ik het eigenlijk tijd vond om het te veranderen. En die dag was vandaag!

Vandaag heb ik voor een uurtje TrUuSdEwInTeR89 geheten.. erg hip! Maar toch maar veranderd naar m'n general online naam 'Niphai'.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:22 

Niphai schreef:
Vandaag heb ik voor een uurtje TrUuSdEwInTeR89 geheten.. erg hip! Maar toch maar veranderd naar m'n general online naam 'Niphai'.


Ik mis TrUuSdEwInTeR89 @@

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:41 

Over tijdelijke namen gesproken...

Ik heb ook nog een tijdje Qualv geheette. Voor een paar dagen ofzo XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 


Keer terug naar 10 Jaar HPF
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme