Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Death Eater



Offline

Woonplaats: Amsterdam

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 22:55 

10 JAAR HPF | AFSLUITING: BAL

Afbeelding

Oscar kwam de Grote Zaal van Zweinstein binnen. Hij was heel netjes gekleed: een bruine gewaad met zwarte strepen. Tevens had hij een gele pietenkraag om zijn nek. In zijn handen had hij en lange perkament, beschreven met grijze inkt. Hij was redelijk zenuwachtig. De week is bijna ten einde en de afsluiting lag in zijn handen. Hij zette zijn toverstok bij zijn keel en riep: “Sonorus!” Hij begon: “Goedenavond dames en heren,

Ter afsluiting van deze geweldige jubileumweek presenteer ik u een”… Oscar schraapte zijn keel en keek het publiek aan. “afsluitende Bal! Jarenlang hebben we onze traditie voortgezet en dit keer gaan wij dat ook doen. De grote en kleine feestelijke momenten werd altijd met een bal begonnen of geëindigd, dus als je zin hebt om te dansen, uit je dak te gaan, de organisatoren te bedanken voor het organiseren van deze week, de medeleerlingen te bedanken voor een gezellige week, dat kan allemaal hier!”.

Oscar zette een stap naar voren en sprak luidruchtig toe: ”Maar… Natuurlijk is dit niet alles. Grotendeels van jullie hebben lotjes voor onze jubileumloterij kunnen kopen. Daaruit kan je veel fantastische prijzen winnen, waaronder het nieuwste boek van J.K. Rowling, de originele schetsen van de HPFII-layout en 1000 sikkels. Maar dit is natuurlijk niet alles. Op welke loten gaan de prijzen vallen? Vanavond gaan we dit bekend maken” maakte Oscar de zin af. Opeens ziet hij een hand in de lucht steken: “Lotjes? Waar hebt u het over?”. Oscar keek de betreffende leerling verbaasd aan en vroeg zich af waar hij de hele week heeft gezeten. “Bekijk dit topic en koop snel ook vijf loten, want vanaf vanavond om 20:00 uur kan je geen lotjes meer kopen en loop je schitterende prijzen mis”. Oscar keek de leerling aan en hoopte dat hij zijn vraag heeft beantwoord. Daarna gaat hij verder: “De uitslagen worden in de Chat bekendgemaakt, dus zorg dat je erbij bent! Als cadeautje hebben we voor de prijswinnaars die óók aanwezig zijn in de Chat, 50 sikkels extra. Dus mis het niet!”

Naast het feit dat de schitterende prijzen gaan vallen, hebben we ook een wedstrijd bedacht: Mister & Miss-verkiezingen!”. Hopend dat de leerlingen snapten waar Oscar heen wilde gaan, ging hij weer verder. “Degenen die de hele week goed hebben meegedaan en met de spellen hebben meegedaan, mag zichzelf Mister of Miss-Jubileumweek noemen. Als beloning krijgt degene 100 sikkels. Wie de winnaars zullen zijn, wordt door de organisatie bepaald”. Oscar zette een stap naar voren: “Schitterende prijzen te winnen en ik zal jullie niet langer lastigvallen met mijn geblaat, dus…” Oscar keek naar een elf bij de piano en knikte hem toe. “… muziek aan en dansen maar! Heel veel plezier.”

Oscar liep richting de organisatorentafel en riep “Quietus”. Zijn stem werd weer normaal en hij luisterde met de muziek mee.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 23:14 

Joost liep rustig de Grote Zaal in en zag er op zijn paasbest uit. Dat vereiste de etiquette immers wel op zo'n afsluitend bal. Hij luisterde nauwgezet naar Oscar en zijn ogen bedrogen hem of er stond een Zwarte Piet hen toe te spreken, nuja: zonder de schmink dan. Joost vond het een mooi initiatief, deze jubileum-week. Er waren genoeg diverse spellen om aan mee te doen en hij hoopt dat ie daar zijn steentje aan bij heeft kunnen dragen. Maar hetgeen waar het allemaal om te doen is de vraag of Joost de trotse bezitter blijkt te zijn van een of meerdere winnende loten ;) Tenminste, als je het hem zelf vroeg dan!

Maar tot het zo ver zou zijn besloot ie een drankje te pakken en met de muziek op de achtergrond nog even na te genieten van deze voortreffelijk georganiseerde en leuke jubileumsweek!

OOC: wie ook allemaal mee heeft lopen helpen aan de organisatie van deze jubilieumweek: goed bedacht en goed bezig jullie :') Maar dat je het even weet: ik heb het winnende lot met de 1000 sikkels (a) Ik moet en zal ooit een nick-wijziging doorvoeren hier @@ Mocht ik toch niet zo fortuinlijk zijn, wellicht een sikkel over ter donatie aan het goede doel: help-Joost-aan-een-fatsoenlijke-nickname? :P

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2012 23:48 

Aisling staat half tegen een barkruk geleund. Om heel eerlijk te zijn heeft ze maar met een half oor geluisterd naar wat Oscar te melden had. En ergens vraagt ze zich nog steeds af wat haar heeft doen besluiten om naar het bal te komen.

Snel neemt ze nog een slok van haar bruisende champagne. Dat was het! Het afsluitingsbal was een ideaal moment om je flink te bezatten. Gratis drank en niemand die raar opkijkt wanneer je ietsje te diep in het glaasje hebt gekeken. Niet dat het Aisling iets kan schelen, want ze weet toch dat ze doodgewoon gek genoeg is.

Even kijkt ze om zich heen en ziet dat het langzaam vol stroomt. Goed, zo lang het toch nog rustig is en ze zelf niet ladderzat in een hoekje ligt te gillen, kan ze best nog even van de gelegenheid gebruik maken om een dansje op de dansvloer te wagen.

Elegant loopt ze naar het midden, haar vuurrode jurk wappert vederlicht achter haar aan. En wanneer ze de eerste danspassen inzet hoopt ze vurig dat snel iemand haar komt vergezellen. Een avond lang alleen dansen is nu eenmaal ook niet alles.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 14:28 

Vivian hoort van een afstandje Oscar praten over een bal, en een gezellige week. Ze knikt instemmend, deze week was zeker leuk. Maar om nou als allereerste de balzaal binnen te gaan? Gelukkig ziet ze al een paar bekende gezichten, waardoor het toch iets leuker is.

Even aarzelt ze nog of ze gelijk een drankje erbij zal pakken. Maar het feest is nog jong, en uitgedroogd raken is geen goed plan. Ze pakt een glaasje van de bar, spot Aisling op de dansvloer en besluit nog even toe te kijken. Met een drankje erbij is de kans tenslotte groot dat er iets over de kleding belandt.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 14:40 

Lily komt de balzaal binnengelopen. Ze is overdondert door de schoonheid van de zaal. Hoe hebben ze dat gefikst? Welke betovering hebben ze daarvoor moeten gebruiken? Ze besluit er niet langer over na te denken, en gewoon mee te feesten. Maar eerst is ze op zoek naar enkele bekende gezichten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 14:45 

Aangezien er niet veel te beleven valt op de dansvloer, staakt Aisling haar poging tijdelijk. Ze loopt terug naar de bar voor een glas water. Ok, misschien wilde ze ook weer niet zo stomdronken raken dat ze de volgende dag met een kater opgedweild zou kunnen worden. Bovendien, met een pas geopend bal moet er nog genoeg te beleven zijn.

Ze ziet hoe HRH, Vivian en Lilly ondertussen ook zijn gearriveerd. Waren zij er al en had ze ze werkelijk over het hoofd gezien. Of was ze toch, ondanks de weinige dansers, zo opgegaan in haar eigen dans.

"Hoi! Gezellig hè, zo'n bal. Van mij mogen ze het best wel vaker organiseren. Aan de andere kant HPF is niet altijd jarig. Misschien moeten ze gewoon eens redenen zoeken om een feestje te vieren."

Ze zet haar glas water opzij, grijpt een halfvol glas champagne van de dienblad van een voorbij lopende huiself (goh, ook hier heeft de crisis dus toegeslagen). En heft haar glas.

"Slainte. Op naar het volgende jubileum!"

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 16:56 

Lupos komt de balzaal binnen gewandeld, zijn saffierblauwe gewaad achter zich aan wapperend. Hij had jammer genoeg niet veel van de Jubileum week meegemaakt, maar het bal kon hij echt niet missen.

Hij luistert aandachtig (blijkbaar als een van de weinige) naar Oscar. Hij zou het echt leuk vinden moest hij iets winnen met de lotjes die hij gekocht had, maar langs de andere kant beloofde deze avond een mooi feestje te worden en dat was ook al super leuk natuurlijk.

Na de speech loopt hij naar bar en pakt hij een glaasje mede , altijd lekker. "Ik vind het toch specialer als het niet zo vaak is, dan heb je echt iets om enorm hard naar uit te kijken en je mooi te kleden. Maar leuk is het inderdaad echt wel" glimlacht hij Aisling toe

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 17:23 

Aisling kijkt Lupos bedenkelijk aan, terwijl ze naar zijn woorden luistert.

"Natuurlijk heb je gelijk, ik zou niet meer weten wat ik aan zou moeten trekken wanneer er elke week zo'n bal zou zijn. Misschien ben ik daar toch ook wel weer te ijdel voor door te zeggen dat ik bij elke gelegenheid iets nieuws en speciaals aan zou willen hebben. Ik moet er niet aan denken om twee feesten achter elkaar in dezelfde jurk te verschijnen."

Ze zet haar glas weg op het dienblad van de huiself die dit keer langs komt snellen. Grinnikend kijkt ze toe hoe deze licht door de knieën veert als teken van een bedankje. Het viel haar op hoe welgemanierd de huiselven toch waren.

"Kijk, daar kunnen wij nog eens een voorbeeld aan nemen," zegt ze met half toegeknepen ogen en een glimlach rond haar mond, "altijd zo elegant en vol charme. Het is jammer dat we zo weinig van hun aanwezigheid mogen genieten."

Dan controleert ze even snel of ze haar loten wel bij zich heeft. Ze slaakt een zucht van verlichting wanneer ze de vijf briefjes aan de binnenkant van haar rechter mouw ontdekt. Dat was ook zo, ze raakte steevast alles kwijt dat ze op een zorgvuldige plek verborg om het maar niet kwijt te raken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 17:48 

Leintje was al vrij vroeg aanwezig in de zaal. En gaat nu op zoek naar bekenden. Terwijl ze zoekt denkt ze terug aan de voorbije week die ze heel geslaagd vond. Vooral de herinneringen van de mede studenten vond ze super leuk om te horen.

Na enige tijd ziet ze Aisling en Vivian staan.
"Wel Aisling, wat heb jij weer je best gedaan om de perfecte outfit te vinden" zegt ze.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 19:22 

Andreya schuifelt een beetje te laat de zaal binnen. Ze was namelijk in slaap gevallen. Ze pakt een glaasje boterbier van de bar af en kijkt ondertussen de zaal rond. 'Hij ziet er mooi uit', denkt ze bij zichzelf. Na een tijd je ziet ze Aisling, Vivian en Leintje staan en loopt naar hun toe. 'Hallo, heb ik nog veel gemist hier. ' vraagt ze in het algemeen. Daarna neemt ze een slok van haar boterbier

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 19:28 

Aisling schrikt op uit haar overpeinzingen door de opmerking van Leintje.

"Oh, dank je wel, vind je hem echt mooi? Ik heb er echt een paar avonden aan zitten naaien om hem een vederlicht tintje te geven."

Wanneer Andreya erbij komt staan en vraagt of ze nog iets gemist heeft, moet Aisling onwillekeurig lachen.

"In welke grot heb jij liggen slapen?"

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Hufflepuf spamtopic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 19:58 

'Mijn stoel, ik was zo slim om in slaap te vallen.' Ze neemt nog een slokje van har boterbier. 'Niet zo druk hier.' Andreya klokt in 1 keer haar boterbier achterover.

'Ik ga even dansen, iemand anders er nog zin ?'.

_________________
BAM! HUFFLEPUFF MODE!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:05 

In een awesome Purple Party Dress komt Jalf ook op het feest. Er zijn nog niet zo heel veel mensen, dus loopt Jalf naar de drank tafel om daar eens fijn een drankje te nuttigen. :D

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 20:16 

Joost ziet dat het bal al drukker bezocht wordt. Er stromen meer mensen binnen, de avond was begonnen dus pakte ie een malt boterbiertje aan van een vriendelijke huiself die kennelijk meteen door had wat Joost wou drinken. Snel nam ie een paar slokken om de dorst te lessen. Verder wachtte hij geduldig af wat de avond nog mocht brengen. Zo moest er nog een winnaar gekozen worden voor de challenge.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 13, 2012 22:45 

Lachend luistert Aisling naar de opmerkelijke opmerking van Andreya over het in slaap vallen op een stoel.

"Twee mogelijkheden, ofwel je was enorm moe, ofwel het moet wel een enorm lekkere, gemakkelijke stoel zijn geweest. Hoe dan ook, wie valt er nu in slaap wanneer er een bal is? Ok, dat antwoord is simpel, jij dus!"

En dan hoort ze dat eindelijk iemand voor stelt om richting de dansvloer te gaan.

"Natuurlijk, anders word ik zo stijf als maar zijn kan."

Ondertussen komt ze Jalf tegen die ook is gearriveerd. Even blijft ze staan om zich te vergapen aan diens jurk.

"Wauw, zo simpel, maar zo elegant. Die jurk staat je echt geweldig, Jalf!"

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar 10 Jaar HPF
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme