Ik heb de meeste films van Depp wel gezien. Met * vind ik de beste.
Spoiler:
-Dark Shadows (2012)* -Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)* -Rango (2011) -The Tourist (2010)* -Alice in Wonderland (2010)* -The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009) -Sweeney Todd (2007)* -Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)* -Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)* -Corpse Bride (2005) -Charlie and the Chocolate Factory (2005) -The Libertine (2004)* -Finding Neverland (2004)* -Secret Window (2004) -Once Upon a Time in Mexico (2003) -Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)* -From Hell (2001) -Blow (2001) -Chocolat (2000)* -Sleepy Hollow (1999)* -The Astronaut's Wife (1999) -The Ninth Gate (1999) -Donnie Brasco (1997) -Nick of Time (1995) -Don Juan DeMarco (1995)* -What's Eating Gilbert Grape (1993)* -Benny & Joon (1993) -Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991) -Edward Scissorhands (1990)* -Cry-Baby (1990) -Platoon (1986) -A Nightmare On Elm Street (1984)
-Blijkbaar heb ik hem niet herkend in de Freddy kreuger films? -Dat ie in the Astronaut's wife zat, verbaasd me ik heb die film 3x gezien maar hem niet gezien?
De ideale films waar Depp in zit is toch wel met Regisseur Tim burton, en dan ook nog in samenwerking met Helena bonham carter. Die 2 horen bij elkaar met hun uitzonderlijke talent.
Ik vind het heel raar dat er wordt gezegd dat ie pas doorbrak met POTC en daarvan z'n financiele succes in zit! En dat het z'n enige goeie films zijn. Wie dit zegt is echt gek! Lang ervoor was ie al bekend en had ie al succes films. Hij is een van de acteurs met het top talent dat zeldzaam is, en dat komt in bijna al z'n films elke keer terug. Van ''The libertine'' en vast nog meer wordt gezegd dat het een flop is, echt niet waar die film is een van z'n uitzonderlijke acteer talent waard om te zien.
Dark shadows
Spoiler:
-Dark shadows. Een aanrader en een perfecte film. Heel jammer dat het niet in 3D is want dat zou zo cool zijn! Ik kan nauwelijks met woorden beschrijven hoe deze film is. Er zit zoveel in van allerlei films van Tim Burton. Je kunt zelfs wat andere films er terug in zien, voornamelijk ‘Death becomes her’ maar vergis je niet net als die film zijn het unieke films! Zoveel genres gaan door deze film. Het gaat op zich wel wat snel en 2 uur is eigenlijk veel te kort, want hoewel iedereen aan bod komt wordt er niet alles uitgehaald dat er is! Goed mogelijk dat er een deel 2 kan komen, maar of die deze kan overtreffen best lastig!
Een grootse cast die perfect bij elkaar past, waardoor een geweldige chemie. Prachtig hoe het een combinatie laat zien van de 18e eeuw en de jaren 70e, de vele details, kleding, gedrag en dingen die je leert. Een heerlijke duivelse donkere grimmige sfeer, het is spannend en meeslepend maar blijft luchtig door grapjes, qoutes en meer. Muziek die er helemaal bij past en nog wel van die tijd. Er wordt geprobeerd de beroemdheden allemaal evenveel tijd te geven, om hun ding te doen. Alleen zo jammer voor sommige dat ze niet helemaal uit de verf komen, of hun aard te zien. Want allemaal hebben zo hun gaven, die hier zo tot hun recht kunnen komen. Maar ondanks dat briljante samenspel! Zeker met het bovennatuurlijke en hun duivelse kant die zo geniaal naar voren komt. De gezichtsuitdrukkingen gewoon weg heerlijk!
Een heel verhaal maar houdt het kort, er is zoveel te zeggen. Eva green heerlijk duivels en toch vol humor, goeie rollen meestal en in de serie ‘Camelot’ Maar nu toch een van de beste rollen vind ik, De blikken en de houding geniaal! Chloe moretz al een hele goeie nieuwkomer, super als Hit-girl in ‘’kick-ass’’ En nu wat meer achtergrond maar een leuke rol, zeer verassend hoe het verloopt. Helena carter & Michelle pfeiffer kunnen veel beter worden wat achter gehouden, maar worden op een andere manier naar voren gebracht. Johnny depp, weer super als gewoonlijk zeer vermakelijk.
Ik ben ook zo iemand die The Libertine goed vind, maar heel veel mensen vinden dit inderdaad een flop. Ach, het maakt mij niet uit.
Ik baal wel dat ik NOG STEEDS niet Dark Shadows heb gezien. Ik heb gewoon bijna geen tijd. Ik zou eigenlijk gister gaan, maar toen werden we uitgenodigd om te bowlen enzo, dus ja. Ah well, komt nog wel.
_________________ Hard work never killed anybody, but why take a chance?