Ik vind Peter Jackson een heel goede regisseur, en ik heb hem gevolgd op YouTube en social media. Het eindresultaat is prach-tig! Zo mooi gedaan, die draak, de adelaars, de steenreuzen, alles! Ik heb wel een nadeel gezien en dat is het vechten. Er komen naar mijn mening te veel gevechten in voor, en dat was in het boek minder. Dat heb ik ook gelezen, en hoe ik het toen in mijn fantasie voorstelde, is de film eigenlijk ook. Deel 2 is 16+, maar ik ga met "volwassen toezicht", dus dat komt wel goed XD. Het 3D en 48 frame resolution zijn super mooi gedaan, alsof je in de film zit. Iemand die ik ken (ze heeft een heel slechte smaak XD) heeft de film ook gezien, en ze zei dat de Dwergvoeten er "opgeplakt" zijn?! Gollum laat echt een andere kant van zich zien! Met die grote ogen, hulpeloos, ik had bijna medelijden met hem! Ik snap echter niet waar ze dat 12+ vandaan halen, mijn oma wilde mijn zusje van 6 meenemen, maar mijn moeder vond dat niet goed! Ik heb dus kennis gemaakt met de Hobbit door mijn oma, ze is echt lief.