Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 0:39 

Afbeelding

Once Upon A Time is een nieuwe Amerikaanse serie, die op 23 oktober 2011 begon op ABC. Op dit moment is seizoen 1 bezig, wat zal bestaan uit 22 afleveringen.

Het verhaal combineert de sprookjeswereld en haar verhalen en een verhaal van nu. Op de trouwdag van Snow White en Prince Charming, komt de Evil Queen die een vloek uitroept. Alle geluk zal verdwijnen. Uit angst besluit Snow White om Rumplestiltskin vanuit de gevangenis om raad te vragen. Haar dan nog ongeboren dochter zal als enige de vloek kunnen breken, op haar 28e verjaardag. Snow White weet haar dochter Emma net op tijd te redden van de vloek.

Deze vloek betekent dat iedereen vast komt te zitten in onze wereld, in het plaatsje Storybrooke - en op de Evil Queen na, weet niemand meer wie hij is..
Tot Henry, een 10jarig jongetje, dit ontdekt aan de hand van een sprookjesboek. Hij zoekt de inmiddels 28jarige Emma op en haalt haar over de vloek te verbreken.

Feitjes
- Omdat ABC van Disney is, worden de namen uit de Disneyfilms gebruikt voor de personages. Bijv Pongo.
- Als de titel in beeld komt (zoals hierboven afgebeeld), is er altijd een kleine afbeelding die te maken heeft met de komende aflevering.

Vertel in dit topic wat je tot nu toe van de serie vindt, of je het blijft volgen, wie je favoriete personages zijn enzovoorts.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 11:38 

Yay ik kijk ook al sinds het begin naar Once Upon A Time. Ik vind het echt een leuke serie. Ik vind het echt heel leuk hoe ze het gedaan hebben met "onze wereld" en de "sprookjeswereld". Ik vind alleen wel dat qua special effects sommige dingen er nogal "nep" uitziet. Al is het verhaal wel leuk, dus ik kijk daar altijd wel doorheen. Het is zeker wel een serie die ik blijf volgen.

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 11:48 

Een tijdje terug hoorde ik al van deze serie, en in verband met tijdgebrek ben ik er nog niet aan toegekomen, maar het verhaal lijkt me wel heel boeiend. Sprookjes FTW! xD Het klinkt in ieder geval wel als een serie die ik leuk zou kunnen vinden, dus ik ga waarschijnlijk wel kijken, sowieso de eerste afleveringen om te zien of ik het wat vind. (:
Volgende week als ik het wat minder druk heb, ga ik denk ik een inhaalslag doen, want tot januari is er toch nog geen TVD en Secret Circle, dus ik ben best wel toe aan een nieuwe serie. :'D

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 11:51 

Shirley schreef:
Een tijdje terug hoorde ik al van deze serie, en in verband met tijdgebrek ben ik er nog niet aan toegekomen, maar het verhaal lijkt me wel heel boeiend. Sprookjes FTW! xD Het klinkt in ieder geval wel als een serie die ik leuk zou kunnen vinden, dus ik ga waarschijnlijk wel kijken, sowieso de eerste afleveringen om te zien of ik het wat vind. (:
Volgende week als ik het wat minder druk heb, ga ik denk ik een inhaalslag doen, want tot januari is er toch nog geen TVD en Secret Circle, dus ik ben best wel toe aan een nieuwe serie. :'D

Dit is wel echt een serie die jij leuk vind. Voornamelijk door de sprookjes inderdaad. xD Daarbij is de serie nog niet zo heel lang geleden begonnen volgens mij zijn ze bij aflevering 9. Je hebt dus wel alle tijd om de afleveringen te bekijken.

Profiel  

The Pink Operator

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 11:53 

Eva schreef:
Shirley schreef:

Dit is wel echt een serie die jij leuk vind. Voornamelijk door de sprookjes inderdaad. xD Daarbij is de serie nog niet zo heel lang geleden begonnen volgens mij zijn ze bij aflevering 9. Je hebt dus wel alle tijd om de afleveringen te bekijken.

Oooh okay! Jij weet meestal wel welke series ik boeiend vind, dus dan ga ik hem zeker kijken. xD En negen afleveringen terugkijken is in ieder geval nog goed te doen, dus dan heb ik volgende week mooi iets om me bezig te houden. :'D

Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 12:42 

Ik zag Reflex en Changetje hierover posten en het leek me gelijk iets voor mij. Ik houd echt zoooo erg van sprookjes. Ik vond natuurlijk de eerste ep al heel erg tof <3 Heb echt in twee dagen alles gekeken.

Spoilers tot nu
Spoiler:
Denken jullie dat Graham dood is? Ik denk zelf van niet. Voornamelijk omdat James/hoeheethijinhetecht? ook niet dood was, maar in coma lag. Maar ik vind het wel vreemd.

Ik kende trouwens het verhaal van The Huntsman. Is dat een bekend verhaal? Ik vond het wel heel schattig dat James dus zijn tweelingbroer verving en zo getrickt werd in trouwen met de prinses. Ik ben heel benieuwd hoe hij toch bij Snow White komt.
Wel vreemd trouwens dat hij helemaal niet kan vechten enzo, maar als hij Snow White redt van de trollen en ridders van de Queen, hij het ineens supergoed kan oO

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 16:42 

Oh! Een topic, ik zat er net over te denken zelf een topic te openen en nu heb jij dat al gedaan. ^^

Anyway, ik vind deze serie wel erg leuk. Het is gewoon zo hip gedaan hoe de sprookjeswereld en de echte wereld door elkaar loopt en de personages zijn in de echte wereld nog wel zichzelf, maar toch anders en dat vind ik wel hip. En de aanpassingen van de sprookjes, zodat ze in elkaar passen vind ik ook wel gaaf. (: Al met al ben ik dus best wel hooked, ik ga zeker verder kijken, want ik ben benieuwd hoe 't allemaal nu zit en wat voor sprookjes er verder nog komen.

@Shirley/Eva, er zijn nu 7 episodes geweest. (:

@Arianna, spoilers episode 7

Spoiler:
De acteur die Graham speelt heeft gezegd dat hij echt dood is, alleen op IMDb staat hij voor 22 afleveringen, dus ik ben er nog niet over uit. :') Ik hoop dat hij bedoelt dat alleen Graham dood is en niet de Huntsman, want dan kan hij in fairytale land nog terug komen. Alleen weet ik niet of dat wanneer iets in de echte wereld gebeurd dat dan ook niet in FTL gebeurd, want het zou best kunnen dat zijn hart in FTL nu ook vernietigd is. Het is een beetje vaag, maar het zijn ook de schrijvers van Lost, dus ik verwachtte niet anders. :')
Ik hoop wel dat hij nog leeft, ik begon hem net leuk te vinden, zijn verhaal met de wolf was wel hip en okay, hij is ook gewoon best wel eye candy. xD

Spoilers 'toekomst'
Spoiler:
Oh, in februari komt Beauty and the Beast er in, ik ben benieuwd wat voor deal daar gemaakt is met Rumplestiltskin, want het mag duidelijk zijn dat ze dat allemaal doen xD. Dat sprookje ben ik in ieder geval ook heel erg benieuwd naar. En dat barmeisje schijnt Red Riding Hood te zijn! (:

Profiel  

Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: do dec 15, 2011 19:00 

Ook ik ben deze serie aan het volgen, en ik vind het echt kick-ass.
Het is voornamelijk gewoon leuk om na een drukke (werk)-dag in je luie zetel te ploffen en een aflevering van deze serie te bekijken.
Het laat me altijd heerlijk wegdromen met al die sprookverhaaltjes, had het echte leven ook maar meer van die elementen. :')

Als klein kindje heb ik eigenlijk niet zoveel sprookjes gelezen, maar als je héél goed nadenkt, en nu je zeker tot een bepaalde leeftijd bent gekomen, zie je dat er toch ook altijd slechtheid in een sprookje zit. Gelukkig wint het goede altijd. x'D

Ik zit nu momenteel aan aflevering 5, de volgende twee moet ik nog bekijken maar dat ga ik snel doen.
Ik vind het alvast een hele leuke serie. ^^
Mijn lievelingspersonage is rumpelstiltskin. Ja, ik kan er echt niet aan doen maar ik heb altijd iets met de evil personages. :')

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 11:13 

@Marlon Oh ok 7 eps ik dacht dat er al 9 waren. Ik kijk namelijk nooit naar de nummers van de episodes. [a]

@Manouk en Marlon
Spoiler:
Ik dacht dus dat Graham niet dood was. Het leek me echt zo'n cliffhanger en dat dan bij de volgende ep hij in het ziekenhuis weer beter word ofzo. Het lijkt mij niet dat Regina hem echt wou vermoorden. Het ging ook meer over "control" te hebben over zijn acties. Het zou nogal erg zijn als hij ook echt dood was. Ik hoop het in ieder geval niet want ik vind hem leuk.

Daarbij is het volgens mij niet zo dat als iets in real life gebeurd dat het in FTL ook gebeurd. Aangezien de real life natuurlijk het heden is en FTL is het verleden. Dus als alles weer een FTL wordt dan worden de dingen die nu gebeurd worden/zijn meegenomen. In ieder geval zo zie ik het.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 20:02 

Oh, dit lijkt me wel een leuke serie.. Zal de pilot eens gaan kijken.
Wel lijkt me deze serie een beetje vreemd, aangezien alles in Ă©Ă©n serie wordt gegooid. Naja, eerst kijken, dan oordelen xD

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 12:53 

Kende dit nog niet, maar het lijkt me wel erg leuk om naar te kijken.
Hopelijk dat ie nog op een goeie zender verschijnt, want sommige series nu komen op zender die ik niet heb of kijk.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 17:04 

Omg omg!

Spoilers 1x08 Desperate Souls
Spoiler:
Graham is dus echt dood... *sadfaced* Dat vind ik echt jammer.

Well. Yay Rumplestiltskin heeft een verhaal! I like that. Hij is dus The Dark One geworden door de oude te vermoorden en daardoor is hij helemaal evil. Ik krijg ook steeds meer het vermoeden dat Mr Gold nog alles weet.. Net als Regina dus. Wel weird hoe dat dan kan. Mr Gold is echt een freak overigens, met hoe hij Emma erin heeft laten lopen.

Ik vond het trouwens vreemd dat ze blijkbaar een twee weken timeskip hebben gedaan, omdat alles ervoor zo snel na elkaar liep. Dus in de tussentijd is eigenlijk niks gebeurd. Dat is toch vreemd.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:28 

Spoilers S01EP08
Spoiler:
Ik wist uiteindelijk wel dat Graham dood was. Ik had het al gelezen in een interview/artikel tijdens de hiatus. Dus het was voor mij niet echt een verassing. Al vind ik het niet leuk dat hij dood is, want ik vond het een leuk personage. Ik hoop dat hij in ieder geval nog in de Fairytale wereld terug komt.

Eigenlijk viel wel te verwachten dat Emma de nieuwe sheriff zou worden. Wat zou ze namelijk anders doen in de tijd dat ze daar verblijft? Ze moet nou eenmaal een inkomen/werk hebben. Ik vond het dus niet zo verassend dat ze het uiteindelijk kreeg.

Ik denk zelf ook dat Rumplestiltskin weet dat ze fairytale characters zijn. Was zoiets in eerder episodes ook niet min of meer duidelijk gemaakt? Dat de Evil Queen hulp zocht bij Rumplestiltskin voor de vloek en dat ze toen een deal gemaakt hadden? Of heb ik dit nu verkeerd?

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:31 

Eva schreef:
Spoiler:
Ik denk zelf ook dat Rumplestiltskin weet dat ze fairytale characters zijn. Was zoiets in eerder episodes ook niet min of meer duidelijk gemaakt? Dat de Evil Queen hulp zocht bij Rumplestiltskin voor de vloek en dat ze toen een deal gemaakt hadden? Of heb ik dit nu verkeerd?

Spoiler:
Ja maar de deal was dat ze alles zou doen wat Rumplestiltskin zei dat ze moest doen, zolang hij 'alsjeblieft' zei. Dus dat hij alles weet is niet een deel van de deal. Dus het is vreemd. Ze hebben er wel vaker op gehint dat hij weet van de vorige wereld, aangezien hij de naam Emma herkende, Regina iets liet doen (ben ff vergeten wat) door 'please' te zeggen.. En nog wat dingetjes dacht ik. Hm.

Profiel  

The Grey Lady

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 18:41 

@Manouk
Spoiler:
Ja maar het feit dat ze die deal hebben betekend toch al dat hij meer weet van de vloek e.d.? Aangezien hij dus weet dat die deal er is. De andere fairytale characters weten helemaal niks van hun vorige leven. Dus was het niet dat die deal alleen gemaakt kon worden als dus indirect Rumplestiltskin wat van zijn vorige leven zou weten? Want het komt inderdaad over in de serie of hij meer van zijn vorige leven weet.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: