Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

1e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:13 

De Hobbit zou ik ook zo door een 10 jarige laten lezen :) Hartstikke leuk!

(Mijn vriend heeft de Hobbit net uit. Hij had hem nog niet gelezen. Errug he? :P)

Speelt er overigens iemand ook de online game Lord of the Rings Online? Het is tegenwoordig gratis te spelen.

Profiel  

2e jaars

Woonplaats: " ...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!..." 
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:26 

Vind de films echt prachtig in elkaar gezet, de muziek, de fantasie in de films. ze zijn gewoon echt goed gemaakt. Heb ze ook zeker weten alle 3 , 3 keer gezien.
Heb zelfs nog hier en daar posters van Lord of the ring op me slaap kamer hangen.

Al heb ik de boeken maar 1 keer gelezen, vond de films veel beter te volgen dan de boeken.

" Tom Riddle" 

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:36 

Daenerys schreef:
De Hobbit zou ik ook zo door een 10 jarige laten lezen :) Hartstikke leuk!

(Mijn vriend heeft de Hobbit net uit. Hij had hem nog niet gelezen. Errug he? :P)

Speelt er overigens iemand ook de online game Lord of the Rings Online? Het is tegenwoordig gratis te spelen.

Ik speel het zo af en toe, maar heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik vind het wel leuk, maar heb tot nu toe vooral in de Shire rondgehangen. Volgens mij moet je toch bij een Fellowship aansluiten als je echt verder wil in het spel, maar daar wil ik geen tijd voor vrij maken.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 18:01 

Chris Gamgee schreef:
Daenerys schreef:

Ik speel het zo af en toe, maar heb er eigenlijk geen tijd voor. Ik vind het wel leuk, maar heb tot nu toe vooral in de Shire rondgehangen. Volgens mij moet je toch bij een Fellowship aansluiten als je echt verder wil in het spel, maar daar wil ik geen tijd voor vrij maken.

Stuur maar eens een pm wanneer je een zaterdag of zondag wilt spelen. Ik heb ook nog een hobbit van lvl 8 of zo in de Shire lopen. Je kan tegenwoordig wel goed solo-en, maar het is leuker in een groepje ;)

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 11:34 

Zo nu en dan heb ik voor mezelf een LOTR marathon. Dan kijk ik de films maanden (soms jaren) niet, en dan ineens kijk ik ze alle drie (extended editions) in één week. Dan voel ik me weer even 17. Op dit moment hebben de films voor mij persoonlijk een grote nostalgische waarde. Het doet me denken aan de tijd dat ik helemaal hyper van alle acteurs was.

Ik hoop dat The Hobbit mijn inner LOTR freak weer helemaal wakker maakt. Ik kan niet wachten op de eerste setfoto's!

Heeft iemand hier trouwens ook LOTR tours in Nieuw Zeeland gedaan? Ik zit al een tijdje te kijken naar reizen naar Nieuw Zeeland (mede door LOTR). Is iemand hier er al eens geweest? Is het echt een leuk land om naartoe te gaan, en krijg je ook daadwerkelijk LOTR flashbacks om zo maar te zeggen?

"Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 12:09 

Ik ben nu ook net bezig om alle LOTR films weer terug te kijken. Vroeger was ik ook fan. Ik weet nog dat ik The Two Towers op videoband had en die wel een keer of 10 heb bekeken. De dialogen kan ik dromen. Maar ik merk toch dat de tijd niet stilgestaan heeft. De eerste film kwam bijna 10 jaar geleden uit en je merkt wel dat de techniek de afgelopen jaren is verbeterd. Maar de films vind ik nog steeds schitterend.

De boeken ben ik trouwens ook weer aan het lezen. The Hobbit had ik laatst uit dus ik dacht dat ik dan het vervolg net zo goed ook weer kan lezen. The Fellowship of the Ring heb ik nu uit, ben nu bezig met The Two Towers. The Hobbit vind ik persoonlijk iets mooier dan het vervolg maar dat heeft meer met persoonlijke smaak te maken.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 20:31 

BeeGee Kenobi schreef:
Heeft iemand hier trouwens ook LOTR tours in Nieuw Zeeland gedaan? Ik zit al een tijdje te kijken naar reizen naar Nieuw Zeeland (mede door LOTR). Is iemand hier er al eens geweest? Is het echt een leuk land om naartoe te gaan, en krijg je ook daadwerkelijk LOTR flashbacks om zo maar te zeggen?

Een vriendin van mij heeft tijdelijk in Nieuw Zeeland gewoond en heeft toen ook een aantal locaties bezocht. De sites zijn vaak makkelijk te herkennen en toeristisch gemaakt door middel van bordjes met daarop bijvoorbeeld "Aragorn cliff" om aan te geven uit welk gedeelte van de film het is.
Ik heb veel foto's van haar gezien en het landschap is prachtig, alleen daarom al zou ik het ooit zelf eens willen bezoeken. Het is ook erg herkenbaar, zo is de heuvel waarop het fort van Rohan is gebouwd heel gemakkelijk te herkennen, alleen loopt er IRL een weg langs heen, en is die in de film weggesoept. Zoiets is wel leuk om te zien.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 23:27 

People!
Ik heb net LotR gekeken voor het eerst in mijn leven en ik moet zeggen d at het me enorm heeft aangegrepen. Zowel verhaal, als personages, als special effects. Ik ben net klaar met deel 3, maar helaas heb ik toch iets gevonden wat ik niet snap.

Spoiler:
ik snap niet helemaal waarom Frodo meegaat op de boot met de Elfen. Is dat omdat zijn taak erop zit? Want het leek mij dan logisch dat de hele Fellowship dan meegaat, maar dat kan natuurlijk niet want Aragorn is koning. En waarom gaat Sam niet mee, die heeft toch ook heel wat moeten doorstaan. Waar gaat die boot eigenlijk heen?

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 9:44 

Debbert schreef:
People!
Ik heb net LotR gekeken voor het eerst in mijn leven en ik moet zeggen d at het me enorm heeft aangegrepen. Zowel verhaal, als personages, als special effects. Ik ben net klaar met deel 3, maar helaas heb ik toch iets gevonden wat ik niet snap.

Spoiler:
ik snap niet helemaal waarom Frodo meegaat op de boot met de Elfen. Is dat omdat zijn taak erop zit? Want het leek mij dan logisch dat de hele Fellowship dan meegaat, maar dat kan natuurlijk niet want Aragorn is koning. En waarom gaat Sam niet mee, die heeft toch ook heel wat moeten doorstaan. Waar gaat die boot eigenlijk heen?

Hier ook even, ik had ook al gereageerd in Ravenklauw, maar misschien is het hier makkelijker om te discussií«ren:

Spoiler:
De boot gaat naar het westen, naar het werelddeel Aman, wat ook wel de onsterfelijke landen wordt genoemd. Mijn interpretatie is dat je naar het westen gaan ook als symbolisch zien voor het naar de hemel gaan. Het westen/Aman is een soort paradijs op aarde, Tolkien was ook heel gelovig en er zitten ook andere Christelijke elementen in het boek (zoals de wederopstanding van Gandalf).

Frodo komt eerst een tijdje terug in de Shire/Gouw in het boek, maar merkt dan dat hij zo is veranderd dat hij zich niet meer thuis kan voelen in de Shire. Waarschijnlijk omdat hij de ring te lang heeft gedragen. Bilbo gaat volgens mij ook mee, ook hij heeft de ring lang gedragen. In de film zegt Bilbo in het begin ook dat hij is veranderd, dat hij daarom uiteindelijk ook de Shire verlaat en naar Rivendell gaat.

De anderen hebben het nog wel naar hun zin, Sam trouwt uiteindelijk met Rosie Cotton (Ik ben haar Nederlandse naam even kwijt). Nadat zijn vrouw is overleden gaat Sam uiteindelijk ook naar het weseten. (Ook hij heeft de ring, al was het maar heel even toen hij dacht dat Frodo dood was, gedragen.) Ook Legolas en Gimli gaan, nadat Aragorn is overleden. Van de Fellowship blijven alleen Merry en Pippin in Middle-Earth. Zij gaan vlak voor hun dood naar Gondor en sterven daar.

Dus Frodo en uiteindelijk ook Sam gaan voornamelijk omdat ze zoveel zijn veranderd door het dragen van de ring. Het is ook vrij logisch dat Legolas gaat, omdat "De tijd van de Mensen is gekomen", alle elven verlaten Middle-Earth. Gimli is uiteindelijk ook zo bevriend met Legolas geworden dat hij ook meegaat. De twee hobbits die niet gaan, Merry en Pippin, hebben niet echt een reden om te gaan.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 10:25 

Chris Gamgee schreef:
Debbert schreef:
People!

Spoiler:

Hier ook even, ik had ook al gereageerd in Ravenklauw, maar misschien is het hier makkelijker om te discussií«ren:

Spoiler:
De boot gaat naar het westen, naar het werelddeel Aman, wat ook wel de onsterfelijke landen wordt genoemd. Mijn interpretatie is dat je naar het westen gaan ook als symbolisch zien voor
het
naar de hemel gaan. Het westen/Aman is een soort paradijs op aarde, Tolkien was ook heel gelovig en er zitten ook andere Christelijke elementen in het boek (zoals de wederopstanding van Gandalf).

Frodo komt eerst een tijdje terug in de Shire/Gouw in het boek, maar merkt dan dat hij zo is veranderd dat hij zich niet meer thuis kan voelen in de Shire. Waarschijnlijk omdat hij de ring te lang heeft gedragen. Bilbo gaat volgens mij ook mee, ook hij heeft de ring lang gedragen. In de film zegt Bilbo in het begin ook dat hij is veranderd, dat hij daarom uiteindelijk ook de Shire verlaat en naar Rivendell gaat.

De anderen hebben het nog wel naar hun zin, Sam trouwt uiteindelijk met Rosie Cotton (Ik ben haar Nederlandse naam even kwijt). Nadat zijn vrouw is overleden gaat Sam uiteindelijk ook naar het weseten. (Ook hij heeft de ring, al was het maar heel even toen hij dacht dat Frodo dood was, gedragen.) Ook Legolas en Gimli gaan, nadat Aragorn is overleden. Van de Fellowship blijven alleen Merry en Pippin in Middle-Earth. Zij gaan vlak voor hun dood naar Gondor en sterven daar.

Dus Frodo en uiteindelijk ook Sam gaan voornamelijk omdat ze zoveel zijn veranderd door het dragen van de ring. Het is ook vrij logisch dat Legolas gaat, omdat "De tijd van de Mensen is gekomen", alle elven verlaten Middle-Earth. Gimli is uiteindelijk ook zo bevriend met Legolas geworden dat hij ook meegaat. De twee hobbits die niet gaan, Merry en Pippin, hebben niet echt een reden om te gaan.

Wauw, dat is echt een mooie uitleg! En wat je zegt over 'de Era van de Mensen', daarmee bedoel je denk ik gewoon dat de mensen nu zeg maar heersen in Middle Earth?

En dan nog een vraagje, 1 ding van de Ring snap ik niet. Iedereen werd helemaal krankzinnig van de Ring, behalve Frodo. Hoe kwam dat? Komt dat omdat hij de Ring niet voor eigen gewin wilde gebruiken? En was het nu zo dat Saurom degene die de Ring bij zich had/in zijn macht heeft? Dat vond ik nogal lastig te begrijpen.

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 15:33 

Frodo werd wel degelijk beí¯nvloed door de ring, want hij was niet in staat afstand te doen toen Sam voorstelde voor een tijdje de last te dragen.
Op een gegeven moment ziet hij zelfs het verschil niet meer tussen goed en kwaad. Hij denkt dat Gollem degene is die hem helpt en Sam de ring alleen maar voor zichzelf wil houden.
Terwijl Gollem alleen maar de intentie heeft om de ring te bemachtigen, door Frodo naar die spin te leiden. En Sam zo goedaardig is dat hij zijn vriend niet wil zien lijden.
Uiteindelijk is Frodo ook niet in staat om de ring in de Doemberg te gooien. Het is dat Gollem een laatste poging doet om de ring af te pakken, uitglijdt en in de Doemberg valt.
Frodo werd dus wel zeker krankzinnig, maar bij hem valt het waarschijnlijk minder op, omdat hij heel introvert werd.

Sauron had naar mijn idee niemand in zijn macht, maar was wel in staat om angsten en dergelijke te zien. Daarnaast kon hij je positie bepalen wanneer je de ring om had.
Hoe het precies met het Schimmenrijk zit weet ik niet niet. Dat is voor mij al weer te lang geleden.
In de films ziet Frodo, wanneer hij de ring om zijn vinger heeft, in ieder geval andere voorkomens van de Nazgul ten opzichte van het moment dat hij de ring niet om heeft.

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 16:14 

Sauron heeft de ene ring gesmeed met als doel om over heel midden aarde te heersen. In de ring zit al Sauron's boosheid en wil om dit te verwezelijken. De ring heeft dus een eigen wil en wil terugkeren naar Sauron om Saurons diepste begeerte (Midden Aarde veroveren) te verwezenlijken. Omdat de ring terug wil keren naar Sauron kan de ring macht uitoefenen op de drager en hem zo te corrumperen. Aangezien Frodo een hobbit is en hobbits van nature heel taai zijn, duurt het veel langer voordat de ring de volledige macht heeft over de drager. Gollem heeft de ring zo'n 400 jaar gedragen, Bilbo heeft de ring lang gedragen en was in staat om er afstand van te doen, hetgeen heel bijzonder is omdat de ring dus een enorm corrumperende werking heeft.

Ik snap zelf een ding uit de boeken ook niet goed. Als Gandalf in bezit komt van de palantiri van Orthanc, kijkt Pippin erin en wordt zo ondervraagt door Sauron. Waarom gaan Gandalf en Pippin daarna gelijk naar Minas Tirith en wat denkt Sauron?

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 17:10 

@Debbert: ja, dat bedoelde ik idd.

Roonil Wazlib schreef:
Sauron heeft de ene ring gesmeed met als doel om over heel midden aarde te heersen. In de ring zit al Sauron's boosheid en wil om dit te verwezelijken. De ring heeft dus een eigen wil en wil terugkeren naar Sauron om Saurons diepste begeerte (Midden Aarde veroveren) te verwezenlijken. Omdat de ring terug wil keren naar Sauron kan de ring macht uitoefenen op de drager en hem zo te corrumperen. Aangezien Frodo een hobbit is en hobbits van nature heel taai zijn, duurt het veel langer voordat de ring de volledige macht heeft over de drager. Gollem heeft de ring zo'n 400 jaar gedragen, Bilbo heeft de ring lang gedragen en was in staat om er afstand van te doen, hetgeen heel bijzonder is omdat de ring dus een enorm corrumperende werking heeft.

Dit klopt, waarbij nog aangetekend moet worden dat ook Gollem/Smeagol vroeger veel op een hobbit leek. Dat hij na 400 jaar nog steeds niet totaal onder de invloed van de ring is, blijkt uit dat wanneer Frodo zijn echte naam noemt (Smeagol) de goede helft weer de overhand krijgt.

Citaat:
Ik snap zelf een ding uit de boeken ook niet goed. Als Gandalf in bezit komt van de palantiri van Orthanc, kijkt Pippin erin en wordt zo ondervraagt door Sauron. Waarom gaan Gandalf en Pippin daarna gelijk naar Minas Tirith en wat denkt Sauron?

Ik snap je vraag niet helemaal. Sauron dacht toen hij Pippin zag dat het de hobbit was die de ring had (Frodo dus) en dat die vastgehouden wordt door Saruman (want hij ziet waarschijnlijk Orthanc, de toren van Saruman). Maar hij wordt misleid omdat Frodo eigenlijk veel dichter bij is dan hij op dat moment denkt. Gandalf neemt Pippin als straf van zijn actie mee naar Minas Tirith (hij wordt gescheiden van zijn vriend Merry).

Profiel  

7e jaars

BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 18:36 

Chris Gamgee schreef:
Dit klopt, waarbij nog aangetekend moet worden dat ook Gollem/Smeagol vroeger veel op een hobbit leek. Dat hij na 400 jaar nog steeds niet totaal onder de invloed van de ring is, blijkt uit dat wanneer Frodo zijn echte naam noemt (Smeagol) de goede helft weer de overhand krijgt.

Smeagol is een stoerder dus ook een hobbit.

Citaat:
Ik snap je vraag niet helemaal. Sauron dacht toen hij Pippin zag dat het de hobbit was die de ring had (Frodo dus) en dat die vastgehouden wordt door Saruman (want hij ziet waarschijnlijk Orthanc, de toren van Saruman). Maar hij wordt misleid omdat Frodo eigenlijk veel dichter bij is dan hij op dat moment denkt. Gandalf neemt Pippin als straf van zijn actie mee naar Minas Tirith (hij wordt gescheiden van zijn vriend Merry).

Dat begreep ik ook wel, maar mijn vraag is waarom Gandalf daarna gelijk naar Minas Tirith gaat en enorme haast heeft. En Pippin heeft straf en moet daarom mee?

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 23:32 

Roonil Wazlib schreef:
Chris Gamgee schreef:

Smeagol is een stoerder dus ook een hobbit.

Citaat:

Dat begreep ik ook wel, maar mijn vraag is waarom Gandalf daarna gelijk naar Minas Tirith gaat en enorme haast heeft. En Pippin heeft straf en moet daarom mee?

Spoiler:
In de film ziet Pippin iets in de Palantir wat erop wijst dat Sauron Minas Tirith aan wil gaan vallen. Maar in de boeken is dit volgens mij niet geval, het enige wat ik zo snel kan vinden is dat Gandalf zegt dat hij tijd wil winnen en dat de tijd om stil te zitten voorbij is. Dus waarschijnlijk is de enige reden dat hij de stadhouder wil gaan waarschuwen. In het laatste boek waarschuwt hij Denethor, de stadhouder, dat een aanval van Sauron op Minas Tirith aanstaande is. Dus waarschijnlijk vermoed Gandalf al dat dit de volgende stap is van Sauron.

De haast wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de aanwezigheid van de een van de Nazgul. Want vlak daarna vertrekken ze. Ik weet niet of je het echt een straf kan noemen, maar zo kwam het iig op mij over in het boek/de film. Het is alleen niet zo dat Pippin het ervaart als straf.

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: