Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 8:59 

Harry Potter and the chamber of secrets. :wizard:

Profiel  

Happy to kill

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo okt 02, 2011 11:49 

Beste (nieuwe) leden,

Stiekem is het wel de bedoeling dat je wat meer informatie geeft dan alleen 1 zinnetje. Ok, bij Harry Potter boeken is het begrijpelijk dat er niks bij geplaatst wordt, maar bij de rest liever wel. Wij willen graag weten waar de boeken over gaan, of het een aanrader is etc. Wie weet willen wij het dan ook wel lezen!

Wat ik nu lees?

1984 van George Orwell.

Wat als je constant bekeken wordt? Dat iedere beweging die je maakt in de gaten wordt gehouden? Dat je hele leven wordt gecontroleerd?

Dit boek volgt het leven van Winston Smith, die de strijd aan durft te gaan tegen het regime.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 11:45 

A Dance With Dragons van George R. R. Martin

Deel vijf van de serie A Song of Ice and Fire. Ik ben er nog maar net in begonnen maar het is nu alweer heerlijk. Nadeel is wel dat de pocketversie nog niet uit is dus dat ik nu met een boek van anderhalve kilo moet slepen, maar dat heb ik er graag voor over XD

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2011 13:00 

Ik lees op dit moment twee boeken:

Laurent Binet - HhhH
HhhH staat voor Himmlers hersenen Heydrich, de vertaling van het originele Franse! boek HHhH (Himmlers Hirn heißt Heydrich). Voor diegenen die Heydrich niet kennen, hij was een belangrijk en berucht nazileider tijdens de tweede wereldoorlog en één van de grootste verantwoordelijke voor de holocaust. Zijn bijnamen waren onder andere de beul van Praag. Hij was het brein achter o.a. de Gestapo en de SD (Sicherheitsdienst). Anders dan de titel doet vermoeden gaat het boek niet alleen over Heydrich. Het gaat ook over hoe er in historische romans wordt gespeeld/gesjoemeld met de werkelijkheid. Eigenlijk volg je de auteur die het boek aan het schrijven is. Eerst vond ik het een beetje irritant, want hij ging dan zeuren over bijvoorbeeld de kleur van een auto, maar naarmate het boek vordert wordt het steeds beter. Ik ben benieuwd naar het einde en wat hij te vertellen over de aanslag op Heydrich en de gevolgen hiervan.

Douglas Hofdstadter - Gödel, Escher, Bach
Populair wetenschappelijk boek over kunstmatige intelligentie, over hoe "betekenis" ontstaat en hoe intilligentie nu eigenlijk werkt. Het boek is uitdagend, een anekdote die over dit boek gaat is dat 1/10 van de mensen die het boek kopen er in begint, 1/10 hiervan het boek ook echt uitleest en 1/10 weer hiervan het boek echt heeft begrepen.

Eigenlijk was ik ook begonnen in George R.R. Martin - A feast of crows maar die heb ik voorlopig even weggelegd.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2011 8:52 

Ik ben nu bezig in De Chirurg van Tess Gerritsen.

Erg spannend boek. Ik ben bijna bij de ontknoping. Het is het eerste deel van de Rizolli & Isles reeks, dus ik heb nog wat te gaan. xD Ik ben het gaan lezen op aanraden van een vriendin en ik ben blij dat ze me het heeft aangeraden. Blijkbaar is er ook een tv-serie van, dus die mssn ook maar eens gaan kijken. In dit eerste deel speelt Isles nog niet mee, dat komt pas in het volgende boek.

- Gregory House

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: do okt 20, 2011 21:11 

Ik lees nu Noodlot, van Louis Couperus. Een dikke pil, maar zeer aantrekkelijk leesvoer.

Profiel  

2e jaars

BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 23:10 

Ik lees Bed en Wereld van Jo Otten nu voor de tweede keer. Vorige keer dat ik het las was begin 2010. Ik vind dit by far het beste boek dat ik ooit gelezen heb, klassiekers als Harry Potter en LotR meegerekend. Ik kan me zó goed verplaatsen in de hoofdpersoon. Het boek is als een autobiografie van mijzelf, maar dan niet over mijzelf maar over iemand die precies is zoals ik. Ik vergeet de eerste keer dat ik dit boek las nooit meer. Het was bijna een religieuze ervaring. Jo Otten is mijn god.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: zo okt 30, 2011 16:46 

Ik ben nu in de Bartimaeus bezig. Nou ja, ik moet eigenlijk nog beginnen :P Geen idee eigenlijk waar het over gaat, maar het lijkt mij wel een leuk boek.

Profiel  

3e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 16:36 

Ik heb vorige week of die week ervoor al de 3e Donald Duck pocked gekocht in de Engelse editie. Ik heb de 2e ook gekocht en het leest lekker weg. Toen zag ik deze liggen en die wilde ik ook gelijk hebben.
Het is dan wel een stripboek, mar de Donald Duck blijft leuk.

'Kun je niks nuttiger verzinnen?'
'Zoals, sprookjes lezen?'

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 17:59 

Tosti Wemel schreef:
Ik ben nu in de Bartimaeus bezig. Nou ja, ik moet eigenlijk nog beginnen :P Geen idee eigenlijk waar het over gaat, maar het lijkt mij wel een leuk boek.

Het is vooral een erg grappig boek :)

ik ben nu bezig in de hoogste tijd van Harry Mulisch. Ik vind het een vreselijk langdradig boek maar ik moet toch wat voor mijn leeslijst.

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2011 21:55 

Ik ben nu bezig met A Feast for Crows, deel 4 uit A Song of Ice and Fire, door George R R Martin. Het is weer heerlijk spannend zoals gebruikelijk, al is het boek uit compleet andere PoV-characters geschreven, dus dat is wel even wennen.

Profiel  

3e jaars

Woonplaats: Nog steeds in het zelfde dorpje bij de boomgaarden =D
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 19:45 

Nu jij nog
Hij vermoordde haar man en kind...

Geschreven door: Katia Lief

Plot: Karin Schaeffer, voormalig rechercheur, heeft niets meer om voor te leven nadat seriemoordenaar Martin Price, ook JPP genoemd, haar man en dochtertje vermoordde.
Ze kan haar verleden niet loslaten en dan blijkt dat JPP ontsnapt is.
Karin weet dat hij achter haar aan zal komen, want zijn in bloed geschreven boodschap op haar badkamerspiegel vergeet ze nooit meer:
"Nu jij nog".

Maar Karin weigert te vluchten. Ze heeft niets meer te verliezen. Het is hij of zij.
___

Ik ben al vanaf de eerste bladzijde verkocht. Katia beschrijft zo goed wat zij doormaakt dat het bijna eng is. Ik zit pas bij bladzijde 50, maar vanaf het begin is het al heel spannend. Zeker een aanrader.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2011 14:23 

Ik ben nog steeds bezig in aDwD maar ik ben ondertussen ook begonnen in Equal Rites van Terry Pratchett, het derde boek uit de Discworld series. Ik ben op een extreem traag tempo deze boekjes aan het lezen maar ik vind ze altijd hilarisch. Deze is tot nu toe ook fantastisch, er zitten een heleboel ik-moet-even-hardop-lachen-momenten in (:

Profiel  

3e jaars

BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 22:51 

Harry Potter en de Steen der Wijzen

Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo nov 13, 2011 22:56 

@wouter 15
Blijerd schreef:
Beste (nieuwe) leden,

Stiekem is het wel de bedoeling dat je wat meer informatie geeft dan alleen 1 zinnetje. Ok, bij Harry Potter boeken is het begrijpelijk dat er niks bij geplaatst wordt, maar bij de rest liever wel. Wij willen graag weten waar de boeken over gaan, of het een aanrader is etc. Wie weet willen wij het dan ook wel lezen!

Dit. Oké het is Harry Potter, maar zeg ook even waarom je hem aan het lezen bent. Ben je hem aan het herlezen? Waarom? Etc. Iets meer info zou leuk zijn, al is het maar wat je er van vindt.

Ik ben nu bezig in Wij zijn ons brein - van baarmoeder tot Alzheimer van Dick Swaab. Eigenlijk ben ik er in begonnen omdat het ook wat overlap had met mijn studie en ik het als een leuke uitbreiding zag, maar ik ben positief verrast. Ik vind het een erg interessant boek en het is zéker een aanrader als je geïnteresseerd bent in hoe ons brein werkt en je wel van wetenschappelijke boeken houdt. Wat dat betreft: normaal ben ik daar persoonlijk niet zo in geïnteresseerd, maar dit boeit me wel. Het is wel een dikke pil, dus ik ben er al even in bezig en zal het voorlopig ook nog niet uit hebben :nerd:

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: