Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Volgende

Klassenoudste Huffelpuf

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 15:21 

Puss in boots

De gelaarsde kat is gewoon een zalige film. Net zoals in de shrek films zet de kat af en toe haar suuuuuuuuuper schattige ogen op. Je komt veel te weten over kat zijn verleden. Zoals bv. dat hij is opgegroeid in een weeshuis, waar hij het ei Humpty Alexander Dumpty leert kennen. Kat samen met Humpty en Kitty Poezelpootje gaan opzoek naar gouden eieren.
De film is super grappig en raad ik iedereen aan. Mijn favoriet is de Ooooooh kat:

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2012 12:46 

Poltergeist.
Ik was van het weekend alleen thuis, dus ik wat vrienden over de vloer en we gingen dus Poltergeist kijken. Ik vond de film erg leuk en vermakelijk. En mijn vrienden ook, dus ik vond het een geslaagde film. Eng is hij niet. Misschien 1 of 2 keer dat ik even een beetje schrok. Het is meer de sfeer van de film. En ik vond dat meisje eng. En ik blijf erbij: Als je een f*cking clown in een kinderkamer zet, dan vráág je om problemen xD
Maar goed, vermakelijke film. Voor een film uit 1982 zag alles erg goed uit.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2012 19:36 

Bios

The descendants
Een mooie film, rustig en heerlijke Hawaii muziek en prachtig landschap dat voorbij komt.. Best origineel dus verfrissend omdat ondanks t thema in veel films voorkomt, het ook op andere manieren kan.
Met al deze ingredienten leef je echt mee, met het tragisch verhaal wat goed in elkaar zit.
Goeie acteurs met een goeie chemie.

Star wars 1
De film is nog net zo goed als de 1e keer dat ik m op tv gezien heb
Maar de 3D die hier aan toegevoegd is, is minimaal en eigenlijk overbodig
Maar in enkele scenes is het te zien, is wel aardig.
En met de bril op zijn de kleuren eerder donkerder, dan dat ze zijn.

Trespass
Een film waar van je moet houden
Het gaat erg snel moeilijk bij te houden
En het is vooral macho adrenaline gedoe, wat snel verveeld.

The Muppets
Hoewel ik niet alle films gezien heb, en niet de gehele show heb ik er wel veel van meegekregen en ben er mee opgegroeid. Het is dus heerlijke nostalgie om het te zien.
Het is niet echt een film op zich maar meer een tribute aan de Muppets, dit is gelijk het sterkste punt als de zwakte van de film.
Ik heb in eerste instantie na de film gezien te hebben iets van, is het hier niet wat te vroeg voor en zijn bepaalde dingen wel nodig. Want feit is zolang is het nog niet geleden, en ze zijn niet vergeten, ze zijn tijdloos en klassiek, en de dingen die gezegd worden kunnen zo het tegendeel bewezen worden. Vooral omdat sesamstraat ook nog op de buis is en erg bekend, die 2 zijn samen verbonden.

Het heeft een wat duistere sombere kant, maar ook heel luchtig met veel humor en zang.
Ondanks dat het nederlands vertaald is, is het een goeie film. En de liedjes passen er goed bij sommige zijn heel mooi. Vooral ‘’Man or Muppet’’ is weergaloos en denk ik wel de beste.
Als je ziet wie de acteur is die de Muppet in de spiegel ziet, en dan de stem hoort, schiet je in de lach.
Naarmate de film naar het einde gaat wordt het steeds beter, heerlijk al die emoties en al de bekende die langs komen. En het leert je ook wat levenslessen. Het is verrassend om te zien dat er telkens nieuwe figuren bij komen, zelfs hele grote muppets.
Alhoewel mis ik wel wat bekende Muppets in het spotlight, het blijft wat meer op de achtergrond, omdat de acteurs meer naar voren komen.
En je ziet de liefde van de acteur voor de film erin, beide acteurs trouwens zie je af en toe samen in films, ergens passen ze wel bij elkaar. Het is wisselend voor beide of je ze leuk vind of niet.

En dit is vast niet het einde, ik hoop op nog meer te zien.

Profiel  

Dreuzel

BerichtGeplaatst: di feb 14, 2012 19:08 

Rise Of The Planet Of The Apes. (Tom Felton speelt erin whoeoe~)
Ik vond deze film erg mooi.
Spoiler:
Alleen de scene dat de apen Diablo (Tom dus) hadden vermoord, vond ik heel erg. :(

Patricia: Heb de laatste zin even onder spoilers gezet. Niet iedereen heeft de film gezien!

Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 17:55 

The Devil Inside

Dinsdag gezien in de bioscoop. En hij is zo eng ; - ;
Omdat het als een soort documentaire gefilmd is, heeft het een beetje een Blair Witch Project sfeer, wat ik het altijd een beetje realistischer vind maken, omdat je de reacties van de 'cameraman' hoort en de camera af en toe random op de grond word gezet, omdat die persoon moet komen helpen met iets.
Hij was niet heel erg voorspelbaar en ik vind het altijd fijn als er bij films niet omheen wordt gedraaid om het meer verhaal te geven. Dan dwalen ze te teveel af. Deze film was redelijk kort (82 minuten, ofzo) en het einde was echt onverwachts en redelijk abrupt, wat wel jammer is, maar dat heb je met zulke films.
Het is 16 jaar en ouder, maar ik zou hem eerder aanraden voor 18+

Trailer: (kijken op eigen risico, aangezien het over excorcism gaat en best wel automutilatie triggers heeft)

It's always darkest before the dawn.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 9:34 

Ghost rider 3D
Het is een hele goeie film, hoewel ik deel 1 toch net wat beter vond.
Maar de spanning zit er goed in, met goeie muziek een goeie duistere sfeer.
En als je een gevecht met de duivel hebt, verwacht ik wat meer spektakel maar het ziet er prima uit verder. En t verhaal steekt ook goed in elkaar, zeker met al de geweldige actie.

Achtste groepers huilen niet – Een aanrader.
Ik weet niet wat ik van deze film verwachten voor ik er heen ging, ieder geval iets van dat het een kinder film is. Maar wat ben ik blij dat ik gegaan ben!
De film speelt heel erg met emoties en gevoel het overkomt je, je verwacht het niet! En dat is heel knap gemaakt voor een NL film en nog wel voor een kinderfilm, dat zie je niet vaak.
Het is echt ontroerend en je leeft mee met de personages, die doen het erg goed met acteren.
Voor het meeste gedeelte van de film doen ze nogal luchtig en grappig over t feit dat iemand een ziekte heeft, allemaal goed en wel en t lijkt ook wel goed te komen.
Maar dan veranderd de film heel erg in sfeer en omstandigheden, en zo mooi en treurig gemaakt dat je wel een traantje weg moet pinken.
En je denkt dingen te verwachten, maar dan pakt het toch anders uit mooi gedaan.

Journey 2 3D: the mysterious island – een aanrader.
Wat een pracht film is dit echt een pareltje, hij is zelfs beter dan z’n voorganger ‘Journey to the center of the earth’ en die zag er ook al mooi uit.
Het is mooi gedaan dat ze door wat denkwerk alles op z’n plaats kregen, het zou zomaar echt kunnen dat het zo is.
De omgeving en de dieren zijn super om te zien, er zit veel detail in maar lijkt ook echt zeker door de 3D. De spanning is op momenten echt te snijden zo goed gedaan, het houdt je in greep en sleurt je mee het verhaal in.
Ondanks dat had de film nog wat langer gekund, zo kon er meer fantasie en verbondenheid in gekund. Het gaat over familie maar of dat helemaal bereikt wordt? Het blijft wat oppervlakkig maar is wel leuk en grappig gedaan.

Hugo 3D – Een aanrader
Ten eerst over de 3D nou heb ik er al heel wat verschillende versies van gezien, maar eigenlijk bijna nog niks van dit. Maar het werkt perfect bij deze film en zo zou het moeten zijn. Op 2 momenten komen de personages uit het beeld zo waanzinnig!!
Bij animatie werkt het al behoorlijk goed, bij echte nog niet bij alle wel bij een paar zoals deze: ‘’the lion king & step up 3D etc..’’
Ik hoorde zelfs van iemand dat James cameron mee heeft geholpen, en dit eigenlijk ook wilde bereiken met 3D.

Het aanzicht van Parijs en het station is zo prachtig gedaan, het lijkt animatie maar is het ook weer niet, het leeft op een andere manier. En hierdoor proef je de sfeer van de film en natuurlijk de tijd van waarin het gemaakt is jaren 30 ofzo. En je vergaapt je aan alle details die zo goed naar voren komen.
Het is mooi om te zien hoe de film ontstaan is, waarvan ze ook nog iets laten zien wat echt een stukje cultuur en geschiedenis is! Ook de boodschap ‘’boeken zijn goed, films zijn magisch’’ heel postitief zeker voor kids.
Wat dat betreft het is een soort ode aan de magie van de film in het algemeen, en hoe kinderen de wereld zien en dat komt goed naar voren. Dus de filmmaker Scorsese is er wel in geslaagd.

Ondanks dit alles gaat de film vaak nogal traag en is simpel, het draait een tijdje om een ding wat niet echt intressant is. Bovendien probeert de film van alles tegelijk te zijn het maakt het wat apart.
En al speelt ‘’Sacha Baron Cohen’’ (bekend als Borat) hier een station inspecteur, het is een andere rol voor hem. Eentje waarvan ik wel vind dat ie het goed doet ondanks z’n andere rollen.

Zombibi
Deze film valt moeilijk te definieren in een bepaald genre, ik kan niet eens zeggen wat voor film het is. Het is niet bepaald eng noch erg om te lachen. Fouten genoeg, smerig etc..
En ook niet echt een bepaald redding, waar je voor afvraagt waar het goed voor is.
Carlo boszhard speelt hier wat beter in, met een bepaald typje die hij vaker doet.

Toni 10
Het is een prima simpele film, hoewel toch wat meer voor kleine kinderen is
Maar als je goed kijkt is het mooi gemaakt, het heeft een belle and beast gehalte!
En Carlo boszhard zit er in, van hem verwacht ik toch wel wat meer dan dit..

UPDATE********

Sprookjesboom movie
Een hele mooie animatie gemaakte film, het is jammer dat de 3D erbij mist want dat deed deze film recht aan. Het komt al zo echt over waardoor je sterk meeleeft.
Sommige sprookjes zijn een beetje anders al dat geklaag hoort niet echt bij ze, maar verder staan ze samen sterk.

This means war
Wel een aardige film maar na een tijdje wat vervelend. Of dat nou door de acteurs komt die ik niet bepaald de goeie rol vind spelen, of het herhalende effect.
Maar het is best lachen en richting het einde goed gemaakt.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 10:59 

Ik heb ook laatst Journey 2 gekeken. Ik vond het een slechte film. Er zat helemaal geen spanning in. Steeds als het bijna mis ging werd het beeld vertraagd en wist je daardoor dat het wel goed zou komen. De verhaallijntjes waren ook heel simpel. De beelden waren wel erg mooi!

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 11:18 

Albertradio
Dat was nou de bedoeling van de spanning.
Spoiler:
Zodra het beeld vertraagd wilden ze de details laten zien, de 3D goed naar voren laten komen, en je laten meeslepen in het effect.
Ze wilden alles goed laten zien, met vertragen kun je zien wat er gebeurd, op een snelle manier is het zo over.
Zoals die vogels die hun achtervolgden vond ik super spannend, zo zat k helemaal stijf van de spanning, om te zien of ze het wel redden.
Zo ook met die sidderaal, alles was groter dus ook gevaarlijk.
En al helemaal als de mensen op t stukje rots gaan vallen, dit zie je bij de meeste films wel. Je weet dat bepaalde mensen het redden uiteindelijk, maar op dat moment zit je in het moment.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 11:30 

Spoiler:
Ja, maar ook dat verhaallijntje van die liefde. Het was leuker geweest als die jongen eerder was gezoend en dat ze dan later echt in de problemen was gekomen. Dan had je echt spanning en actie gekregen. Nu bleef het een beetje flauw...

Die bijen daar wist ik bij dat het goed zou komen en toen die jongen gewond raakte liep hij een dag later gewoon weer! Nee, het zal net niet goed genoeg in elkaar waardoor voor mij er veel spanning miste!

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 11:37 

AlbertRADIO schreef:
Spoiler:
Ja, maar ook dat verhaallijntje van die liefde. Het was leuker geweest als die jongen eerder was gezoend en dat ze dan later echt in de problemen was gekomen. Dan had je echt spanning en actie gekregen. Nu bleef het een beetje flauw...

Die bijen daar wist ik bij dat het goed zou komen en toen die jongen gewond raakte liep hij een dag later gewoon weer! Nee, het zal net niet goed genoeg in elkaar waardoor voor mij er veel spanning miste!

Spoiler:
Ja maar er zat ook niet echt liefde in het verhaal, t ging meer om familie maar dat was ook maar oppervlakkig. Maar t klopt was de liefde eerder was het ook wel wat spannender.
Toen zij van die bij af viel leek het ook niet echt of ze bang was, of ze was nog in schok!

En weet je die jongen was echt gewond! dat heb ik elders gelezen en iemand heeft er op gelet die weet heeft van deze dingen.
En de volgende dag klopt niet helemaal, op t einde is het zeker al een paar dagen of langer verder want ze hebben dan een tour op gezet met de onderzeer.

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 12:42 

Spoiler:
Het ging allemaal gewoon te makkelijk in de film. Als er iets mis ging kwamen ze zo snel met een oplossing en daardoor had je niet het gevoel dat ze in gevaar waren. Van mij hoefde het ook niet goed af te lopen. Als ze dood waren gegaan had ik dat helemaal niet erg gevonden. Ik leefde dus niet echt mee met de familie. Dat haalt echt veel spanning weg!

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: ma maart 05, 2012 18:38 

Bios

My week with marilyn
Het is dat ik de film ‘’some like it hot’’ van Marilyn monroe al een tijdje terug had gezien, (komt ook terug in deze film) en zo een beetje kon zien hoe Marilyn was.
Michelle williams doet haar best om het ’Icoon’ te zijn, maar ik denk niet dat iemand aan haar kan tippen op bepaalde punten. Maar hoe dan ook ze komt er wel dichtbij dan is ze Marilyn voor even en dat geeft de film een beetje kracht en pracht. Zonder dat is de film niet bepaald intressant, want verder gebeurt er niet veel.
Maar je komt er wel achter hoe Marylin was in die tijd, en blijkbaar was het puur instinct het acteren want ze heeft vooraf niks ermee gedaan.
Kon wel een goed beeld van haar vormen, een onzekere vrouw die niet wist wie ze is of wat ze wilde en ondanks de hulp die ze kreeg laten ze haar wat begaan wat goed en slecht was.
Of het was allemaal een farce alleen maar acteren, en wist ze wat ze deed (betwijfel het met die pillen).
En al was ze niet aan de pillen (wat haar geen goed deed en lijkt me anders maakte dan ze is), het lijkt me niet dat ze echt oud zou zijn geworden. O.a omdat ze niet alleen/verlaten wilde zijn, en na JFK was dat vast het geval.

Safe house
Het is een rauwe film vol met actie, hoewel t herkenbaar is en een cliché.
Is het zeker een goeie film, de acteurs hebben goeie chemie en doen het goed.

Project x
Het is eigenlijk geen film, meer een docu nieuws hoe een feest erg ver kan gaan.
Als je het opzoekt zou het zo kunnen dat je er iets van kan vinden.
Genoeg muziek, dans, verbazing en lachen, en veel bloot.

The grey
Een sterke film over overleven, meeslepende spanning waar je in zit tot t einde.
Goeie dreigende meeslepende muziek, schrikmomenten.
En Liam geeft een sterk staaltje overlevingskunsten ten toon, met goeie leerstof over wolven.

Taped
Een aardige redelijke film, wat laat zien hoe je in bepaalde omstandigheden reageert.
Dus je kijk naar deze film is voor ieder anders.

Profiel  

6e jaars

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 08, 2012 16:19 

Ik heb laatst Rango gekeken. Dat is een hele leuke film over een kameleon. Op onze PS3 kuns je Blu-ray films kijken dus het was heel mooi beeld. Op de achterkant van het doosje stond: De beste animatie film ooit gemaakt tot nu toe. Ik vond het een hele mooie film.

Profiel  

Professor

BerichtGeplaatst: za maart 17, 2012 8:15 

Bios

The devil inside
Een paar schrik momenten maar verder niet erg veel bijzonders.
Heeft nogal wat weg van ‘’the excorcist en paranormal activity’’

Extremely Loud And Incredible Close
Als je de trailer ziet krijg je een heel ander beeld hoe de film is, in Amerika noemen ze de film een flop, waarom? Alleen maar omdat het over 11 september gaat! Het is geen slechte film best goed op zich, alleen niet wat ik verwachten.
Maar ik snap wel waarom er veel ophef over is, zoals ik al zei de film is anders dan je zou denken, en het raakt een erg gevoelige snaar ook al heb je niet veel met 11 september.
En dan komt er nog bovenop dat de film op een gegeven moment weer naar een andere richting op gaat. Dus het is een beetje raadselen waar het nou om draait.
De film lijkt in bepaalde opzichten op de film ‘’hugo’’, over verlies en het kijken door de ogen van een kind etc..
Mooi om te zien de zoektocht en wat je kunt doen, maar het is een apart joch..

Spoiler:
Een min punt naast de hele film zelf is: ondanks dat t kind aan 2 mensen z’n verhaal vertelt, blijft moeder buiten spel, en hoort nooit over de berichten op de telefoon zelfs niet op t einde.
Erg jammer en dergelijke, maar ze heeft de vader tenminste zelf nog gesproken en die woorden zijn een mooi afscheid op zich.

John carter 3D
Zoals iemand al zei de schrijver van de boeken is de grootvader van Star wars, en dat laat de film goed zien. Een pracht film en een goed verhaal.
Mooi om te zien al de gebruiken op mars, net als de special effects, de personage diepte blijft wat oppervlakkig. Maar dat is niet zo heel erg te merken net zoals het romantisch gedeelte.
Hoewel er wat meer in had gemogen, ontdekken wat ie nog meer kan op mars, de gevechten en zeker het romantische gedeelte. Stoort het niet want het is een goeie film.

UPDATE*******
Chronicle
Een goeie film maar niet veel bijzonders. Er had zeker meer in gekund.
Ken wel meerdere soortgelijke films, het is nu alleen anders gefilmd.
Sommige stukjes zijn cool, en vanwege de familie problemen die mee spelen kun je wel snappen waar het op uit draait.

Intouchables
Een franse film, en nou ken ik er niet zoveel maar het is een pracht film. Die echt overkomt en geheel natuurlijk. Het laat vele kanten zien van mensen onder aan de ladder, niet kijkend naar dat er een rijk is. Het gaat tot de kern en i.p.v dat het ongemakkelijk is voor beide zoals je wel vaker ziet in de film, laten ze eens een andere kant zien en er is een echte klik!
De film duurt nogal lang, helaas zakt het af en toe in dat is wel jammer. Maar beurt telkens weer op als er iets gebeurt, dat maakt het intressant. Er zitten vele emoties in en leergierige momenten in. Je kunt het ook hartverwarmend noemen, want uiteindelijk kun je ze niet zonder elkaar zien. En Driss heeft op momenten dat hij wat op een jonge eddie murphy lijkt.

Man on a ledge
Het is een hele goeie spannende film, dat geen moment verveeld er gebeurt telkens iets.
Goeie chemie tussen sommige acteurs. En het heeft wel wat originaliteit ondanks dat het wat weg heeft van andere films.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 12:17 

DVD: Harry Potter and the deathly Hallows part 2 ( zoals altijd weer genoten van deze geweldige film, maar besefte ook weer dat het afgelopen is :'( )
Cinema: The Woman In Black ( waar ik overigens nu het boek ook van lees, heel mooi verhaal!)

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 322 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: