Welkom op Harry Potter Forum! 

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: zo feb 27, 2011 11:37 

Jalf schreef:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins - 2008 - (7)
2. Catching Fire - Suzanne Collins - 2009 - (6,7)
3. The Vampire Lestat - Anne Rice - 1985 - (8,5)
4. The Queen of the Damned - Anne Rice - 1988 - (7,9)
5. The Tale of the Body Thief - Anne Rice - 1992 - ( 8 )

Tale of the Body Thief

Het vervolg op Queen of the Damned. Wanneer Lestat de kans krijgt om weer een paar dagen als Sterveling door het leven te gaan, grijpt hij deze kans direct aan. Dit is eigenlijk een verschrikkelijk grappig boek. Lestat die weer stervelijk is en extreem dramatisch doet over dingen als eten, ziek worden en naar de WC gaan. Het einde vond ik onverwachts, maar nu ik d'r op terug kijk is het wel het meest logische wat d'r had kunnen gebeuren.

Profiel  

1e jaars

BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 9:28 

Citaat:
1. De kassií¨re - Anna Sam
2. Onbegrepen - Karin Slaughter
3. Isabelle - Tessa de Loo

De kassií¨re
Mijn moeder had dit vermakelijke boekje bij de AH gekocht. Het is niet echt een serieus boek, maar meer een aaneenschakeling van grappige anekdotes. Anna Sam is acht jaar lang caissií¨re geweest in Frankrijk en besloot dat ze haar grappige gebeurtenissen eens moest bundelen. Dit boek is met name leuk voor mensen die zelf ooit als caissií¨re hebben gewerkt of werken.
Notitie: het boek is vertaald vanuit het Frans en ik vind dat niet echt professioneel gedaan. Er staan soms wat foutjes in. Desalniettemin was het toch een aardig en vermakelijk boekje om te lezen.

Onbegrepen
Ik ben een redelijke fan van Karin Slaughter en het was dus zeker geen straf om dit boekje te lezen. De schrijfstijl van Karin Slaughter zorgt ervoor dat ik bleef lezen en er zaten af en toe ook hilarische momenten in. Het verhaal zelf is een beetje bizar, maar ik vond het toch een heel interessant en leuk boekje om te lezen.

Isabelle
Dit vond ik echt een heel goed boek <3 De strijd tussen schoonheid en lelijkheid is echt goed neergezet en Tessa de Loo weet haar woorden altijd heel goed te kiezen. Dit is echt een aanrader: het boek is vrij dun en snel uit te lezen, maar toch zit er een interessant plot in en heeft het verhaal een verrassende ontknoping.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 28, 2011 13:55 

Citaat:
1. Tijgerlelie - Danique Gimbrere en Anne Swartjes
2. Soldaat van Oranje - Erik Hazelhoff Roelfsema

Tijgerlelie
Dit boek is geschreven door twee meisjes van 17 en dat merk je. Het is heel fijn geschreven enzo, maar het einde was op den duur te voorspellen en een beetje vaag. Maar toch nog een verrassende wending. Ik vond de epiloog niet zo leuk, er mistte gewoon te veel en het ging erg abrupt allemaal. Ik had het gewonnen en ik heb het wel met veel plezier gelezen :)

Soldaat van Oranje
Na het zien van de musical wilde ik helemaal de film in zijn geheel zien, maar ik besloot eerst het boek te lezen. Erik Hazelhoff heeft zijn autobiografie tijdens de Tweede Wereldoorlog in romanvorm geschreven, dat is wel leuker om te lezen. Maar soms strooide hij veel met namen en werd het verwarrend. Ook vond ik sommige stukjes wat langdradig. Toch is het een fijn boek. Het is onvoorstelbaar dat iemand dit echt heeft meegemaakt.. Er zit soms echt bizarre dingen in.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 01, 2011 23:30 

Changetje schreef:

Ik... lees langzaam DX

3. Ishiguro Kazuo - Never Let Me Go

Wow, wat een ongelooflijk mooi boek. Die mag meteen op mijn 'favoriete boeken'-lijst. Na het zien van de film wilde ik ook het boek lezen en ik moet zeggen dat ik het boek echt vele malen beter vind. Daar wordt namelijk alles zo verfijnd uitgelegd, overal wordt aandacht aan besteed. Ik heb de film erna nog een keer gekeken en ik miste toch wel een hoop (hoewel de film weer visueel echt heel mooi is). Ik vond vooral mooi hoe de hoofdpersoon steeds terugkeek naar haar jeugd. Ja, echt een heel mooi boek ;____;

4. Sophie Kinsella - The Undomestic Goddess

Ja, alweer een boek van Sophie Kinsella :') I just love her. Deze was ook weer supergrappig met een leuk, luchtig verhaal. Ik vraag me altijd af hoe ze van die absurde situaties bedenkt. Elke keer als ik denk dat het niet erger kan, gebeurt er weer iets wat nog raarder is XD

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 20:51 

En weer een lijst xD

Mijn gelezen boeken schreef:
1. Uglies (Scott Westerfeld)*
2. Pretties (Scott Westerfeld)*
3. Anna and the French Kiss (Stephanie Perkins)
4. Dead until Dark (Charlaine Harris)
5. Living Dead in Dallas (Charlaine Harris)
6. Club Dead (Charlaine Harris)
7. Dead To The World (Charlaine Harris)
8. Dead As A Doornail (Charlaine Harris)
9. Definitely Dead (Charlaine Harris)
10. All Together Dead (Charlaine Harris)
11. From Dead To Worse (Charlaine Harris)
12. Dead and Gone (Charlaine Harris)
13. A Touch Of Dead (Charlaine Harris)
14. Dead In The Family (Charlaine Harris)

*al eens eerder gelezien

Ik ga niet alle boeken individueel reviewen, maar deze serie is echt heel awesome. Leuke personages, goed verhaal en telkens weer een twist. Me Likey! [/kort] xD

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 02, 2011 22:16 

@Cho; Ooh, ik wil zo graag Never Let Me Go lezen, maar bij ons in de bibliotheek hebben ze hem niet. Is hij het waard om hem te kopen? (:

Citaat:
001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley
005: From Notting Hill with love... actually - Ali McNamara
006: Oorlogswinter - Jan Terlouw
007: Glee: het begin - Sophia Lowell
008: Je moet dansen op mijn graf - Aiden Chambers
009: Tijgerlelie - Danique Grimbrí¨re & Anne Swartjes

006: Oorlogswinter - Jan Terlouw
Dit boek heb ik pasgeleden voor het eerst gelezen (shame on me) en ik vond het echt prachtig. Ik zat echt aan het boek vastgeplakt en heb het dan ook binnen een dag uitgelezen. Vooral het einde vond ik goed, dat zag ik echt niet aankomen. De film heb ik al van een vriendin geleend, benieuwd of die net zo goed is.

007: Glee: het begin - Sophia Lowell
Leuk boekje dat ik van m'n vriendje had gekregen toen we boodschappen aan het doen waren. Glee: het begin speelt zich nog voor de serie af en is dus geen letterlijke vertaling van de serie. Het las lekker weg en was vermakelijk. Stiekem hoopt mijn innerlijke fangirl dat er nog meer boekjes van Glee komen, hihi.

008: Je moet dansen op mijn graf - Aiden Chambers
Het was heel moeilijk om in het verhaal te komen bij dit boek, maar als je er eenmaal in zit is het echt aangrijpend. Het gaat over twee jongens die een liefdesrelatie met elkaar hebben. Ze beloven elkaar dat, als de één doodgaat, de ander op zijn graf zal dansen. Al snel overlijdt één van de jongens en de ander moet zijn belofte houden. Gegarandeerd kippenvel.

009: Tijgerlelie - Danique Grimbrí¨re & Anne Swartjes
Tijdens het lezen van Tijgerlelie moest ik de hele tijd aan Twilight denken :') Het is hetzelfde soort verhaal, alleen dat met een jongen als hoofdpersoon en een meisje als de nieuweling op school. Ook daar vindt iedereen haar prachtig en haar prachtige golvende haren weten iedereen te fascineren en bladibla. Vermakelijk en ik weet zeker dat de jeugd van 12 tot 16 (want ik las hem voor Jeugdliteratuur op school) dit wel weet te waarderen.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo maart 06, 2011 19:46 

Pottergirl schreef:

#010 Lolita - Vladimir Nabokov (320 blz.)
Op aanraden van een penvriendin las ik dit boek. Het is een heel goed boek, maar het is ook best wel naargeestig, vond ik. Het taalgebruik is heel fijn, en het pakt het onderwerp van het verhaal (een oudere man die geobsedeerd raakt door een 14-jarig meisje) ook heel goed, maar het was precies dat onderwerp waar ik me erg ongemakkelijk bij voelde. Dat was waarschijnlijk precies de bedoeling van de schrijver, dus in dat opzicht is hij zeker geslaagd. Maar dit is geen boek dat je eventjes 'lekker' gaat lezen ofzo :')

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 18:57 

Duffie schreef:
1. Sweep: omnibus - Cate Tiernan
2. De vliegeraar - Khaled Houssini
3. The Hollow - Jessica Verday
4. Last Sacrifice - Richelle Mead
5. Elixer - Hilary Duff
6. Robijnrood: Eindeloos verliefd - Kerstin Gier

7. Carpe Corpus - Rachel Caine

Hehe. Dit is deel zes in de serie en ik vond deze toch echt wel één van de emotionelere boeken. (Sam. Nééééé.) Morganville is een stad dat geleid wordt door vampiers (de niet-glitterende soort) en waar mensen als wandelende bloedbanken worden beschouwd. Ik vind het idee gewoon zo geweldig en ik lief gewoon Rachel Caine's schrijfstijl. Haar boeken gaan ook nooit vervelen. (Ik heb de vorige delen van deze serie werkelijk stuk gelezen <3) Net zoals haar Weather Warden serie en haar Undone-boeken xD Ik vind haar gewoon super. Een schrijfster die ik jullie echt aanraad <3

Ex hox momento pended aeternitas.
Aan dit ogenblik hangt de eeuwigheid.

Profiel  

The Girl Who Lived

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 17:30 

Citaat:
1. Tijgerlelie - Danique Gimbrere en Anne Swartjes
2. Soldaat van Oranje - Erik Hazelhoff Roelfsema
3. Laatste kans - Harlan Coben

Laatste kans
Het is niet het enige boek over Myron en dat kon ik merken. Er waren toch flink wat dingen die ik beter had geweten als ik meerdere boeken had gelezen. Wel zonde, want het is een leuk boek. Ik vond het toch niet zo spannend als gedacht: de ontknoping vond ik niet zo spectaculair. Maar het leest fijn en ik wil meer boeken lezen :)

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: za maart 12, 2011 15:17 

Duffie schreef:
5. Elixer - Hilary Duff

8. I am Number Four - Pittacus Lore
Ik had al verscheidene goede dingen gehoord over dit boek en twijfelde er dan ook niet aan om het te kopen zodra ik het zag. Het was trouwens ook pas later dat ik besefte dat de verfilming net in de bioscoop was. Het boek is soms nogal verwarrend, vind ik dan. Het gaat soms allemaal nogal snel en je moet je hoofd er best wel bijhouden. Ik had eerst ook zeker mijn twijfels. Het enige alienboek waar ik ooit aan begonnen was en van had genoten was The Host van Stephenie Meyer. Maar Lore schrijft het helemaal anders. Wat ook echt nodig is aangezien het verhaal ook min of meer verschilt. Al denk ik wel dat deel twee beter zal zijn als deel één, raad ik iederen toch zeker dit boek aan. Ik neem aan dat je dan waarschijnlijk ook sneller mee zal zijn met de film. (Ik heb er ook al van vernomen dat die erg verwarrend is om te kijken. Al moet ik dat zelf nog ondervinden. ;) )

EDIT: Al een boek uit [a]

9. Torment - Lauren Kate

Aw, ik lief Daniel hé. Alleen vind ik echt dat ik te lang moest wachten op het vervolg. Twee jaar. @@ Anyways, ik heb het boek in één ruk uitgelezen en leefde zo mee met Luce. Ze dénkt na over de dingen. Hoort ze wel met Daniel te zijn? Hoe zou het zijn om met een andere jongen uit te gaan? Waarom zegt hij nooit iets over hun verleden samen?
Ik zeg het je, ik ben echt helemaal gek van deze serie x'D Alleen heb ik dit boek in een ander formaat gekocht dan deel één. Ik haat het als me dat overkomt. *humpf* Ach ja, niets meer aan te doen x'DD

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 20:26 

Voor het eerst sinds tijden weer een boek kunnen lezen!

Genner schreef:
#001 Special Topics in Calamity Physics - Marisha Pessl
#002 Bend It Like Beckham - Narinder Dhami
#003 A Clockwork Orange - Anthony Burgess

#004 Hoe Starbucks Mijn Redding Werd - Michael Gates Gill

Hoe Starbucks Mijn Redding Werd
Dit boek gaat over een man die een belangrijke positie had bij een reclamebedrijf en ontslaan werd omdat hij te oud en ergo te duur werd. Daarop krijgt hij een baan aangeboden als barista bij Starbucks en die neemt hij aan.
Het boek leest wel vlot, maar ik lig niet omver. Het is soms moeilijk te geloven dat het allemaal waargebeurd is - veel ontmoetingen met bekende mensen dacht ik echt eerst van 'Dat kan toch niet, wat een onzin' en daarna herinnerde ik me pas dat het echt gebeurd is. Het gaat Mike eigenlijk allemaal wel voor de wind en het hele boek is één grote reclamespot voor Starbucks. Ik geloof nooit dat het er echt zo aantoe gaat in een bedrijf. Het is een beetje te perfect. Wel leuk als tussendoortje dus, maar niet iets dat zal blijven hangen.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

4e jaars

BerichtGeplaatst: di maart 15, 2011 20:41 

@Patricia: VA is gewoon geweldig <3 Ik volg het al jaren op de voet <3 En ik vind het best een bummer dat de serie nu gedaan is, zeker omdat je van zoveel characters eigenlijk nog niet weet hoe het eindigt. Ik wil Bloodlines :twisted:
Citaat:
5. Elixer - Hilary Duff
8. I am Number Four - Pittacus Lore
9. Torment - Lauren Kate
10. Valiant - Holly Black

11. Paranormalcy - Kiersten White
Oh, ik vond deze helemaal geweldig xD Het gaat, even kort gezegd, over een meisje (Evie) die door de glamours van vampiers, weerwolven, faeries, etc. kan kijken. Ze is uniek totdat ze iets unieker dan haar tegenkomt. Een jongen die niemand anders kan zien als hij in zijn échte lichaam zit. (Hij kan namelijk anderen hun lichaam aannemen.) Alhoewel Evie wat naí¯ef is, is het wel een boek boordevol actie en daar houd ik wel van. Ook is ze niet het typische slachtoffertje. Ze is onzeker, sure, maar ze kickt toch wel geregeld een ass of twee [a] Nee, echt, ik vond het een leuk boek en ben blij dat ik hem tegenkwam in de Slegte [a]

Laatst bijgewerkt door Duffie op ma maart 21, 2011 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 13:52 

Update.. ik heb eerder deze maand 6 boeken in 6 dagen gelezen.. #nerd

Mijn gelezen boeken schreef:
1. Uglies (Scott Westerfeld)*
2. Pretties (Scott Westerfeld)*
3. Anna and the French Kiss (Stephanie Perkins)
4. Dead until Dark (Charlaine Harris)
5. Living Dead in Dallas (Charlaine Harris)
6. Club Dead (Charlaine Harris)
7. Dead To The World (Charlaine Harris)
8. Dead As A Doornail (Charlaine Harris)
9. Definitely Dead (Charlaine Harris)
10. All Together Dead (Charlaine Harris)
11. From Dead To Worse (Charlaine Harris)
12. Dead and Gone (Charlaine Harris)
13. A Touch Of Dead (Charlaine Harris)
14. Dead In The Family (Charlaine Harris)
15. The Vampire Academy (Richelle Mead)
16. Frostbite (Richelle Mead)
17. Shadow Kiss (Richelle Mead)
18. Blood Promise (Richelle Mead)
19. Spirit Bound (Richelle Mead)
20. Last Sacrifice (Richelle Mead)

*al eens eerder gelezien

15. The Vampire Academy - Richelle Mead
Wat een geweldige opening van de serie. Het boek speelt zich af op de Vampire Academy, maar in de wereld van Mead zijn niet alle vampires goed of slecht. Je hebt twee soorten vampires, de Moroi (goede, levende vampires) en de Strigoi (slechte, dode vampires). De Strigoi willen het bloed drinken van de Moroi, om zo sterker te worden en zodat de Strigoi het beste ras wordt. De Moroi wil dit uiteraard niet, en wil alle Strigois doden. Maar de Moroi zelf kunnen dit niet, en daarom worden bijna elke Dhampir (half Moroi, half mens) opgeleid om om een guardian te zijn. Het boek gaat over Rose, een Dhamphir, en haar beste vriendin Vasilisa (Lissa), een Moroi prinses.
Een leuk boek en de characters worden goed geí¯ntroduceerd. Het is spannend en er zijn telkens weer leuke plot twists. Een echte aanrader!

16. Frostbite - Richelle Mead
Deel twee van de serie. We worden weer geí¯ntroduceerd aan nieuwe characters zoals Rose (hoofdrolspeelster) haar moeder en andere guardians. Ook zien we lekker veel actie in dit boek!

17. Shadow Kiss - Richelle Mead
En weer een Vampire Academy boek =D. In dit boek krijgen we wat meer informatie over Rose, haar bond met Lissa en de Moroi gemeenschap. Ook is Rose relatie met een bepaalde jongen erg belangrijk in dit boek.. Yay voor vampires =D

18. Blood Promise - Richelle Mead
Door het einde van Shadow Kiss, is Rose ervan overtuigd dat ze een reis moet maken (ik kan niet te veel vertellen door spoilers). Goed verhaal, hoewel ik dit boek het minst leuk vind van de serie. Hij is still awesome though!

19. Spirit Bound - Richelle Mead
Een ontsnapping, Moroi politiek en liefde.. EN VAMPIRES.. RAWR <3

20. Last Sacrifice - Richelle Mead
Het laatste boek, hoewel er nog wel een spin-off serie komt =D
Rose wordt ergens van beschuldigd, waarvoor ze de doodstraf kan krijgen! Daarom moet ze ontsnappen uit de gevangenis en de echte dader vinden.. Samen met nog een paar andere missies.. Het is ook nooit makkelijk xD
Geweldige afsluiter van de serie, en ik kijk nu al uit naar Bloodlines =D =D =D

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2011 15:08 

Pottergirl schreef:

#011 Colonel Barker's Monstrous Regiment - Rose Collis (320 blz.)
Een vrouw verkleedt zich als man zodat ze zich gelijkwaardig voelt in een maatschappij waarin vrouwen nog steeds achtergesteld zijn, minder verdienen dan mannen en geen broeken mogen dragen. Ik had verwacht dat dit een fictieve roman zou zijn, maar het bleek een onderzoek naar het waargebeurde levensverhaal van Valerie Barker te zijn. Het las op zich wel vlot, maar er zaten een hoop namen en feitjes in die wat mij betreft óf weggelaten óf in een appendix genoemd hadden kunnen worden. Desalniettemin een ontzettend interessant onderwerp (:

Profiel  

The Immortal Mod

BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 19:59 

Jalf schreef:
1. The Hunger Games - Suzanne Collins - 2008 - (7)
2. Catching Fire - Suzanne Collins - 2009 - (6,7)
3. The Vampire Lestat - Anne Rice - 1985 - (8,5)
4. The Queen of the Damned - Anne Rice - 1988 - (7,9)
5. The Tale of the Body Thief - Anne Rice - 1992 - ( 8 )
6. Memnoch the Devil - Anne Rice - 1995 - (7)

Memnoch the Devil

Deel 5 uit The Vampire Chronicles. De Duivel is op aarde gekomen en wilt Lestat als zijn rechterhand. Ik moest er wennen aan dit boek, want het is namelijk heel anders dan de rest van de delen. Er gebeurt qua actie vrij weinig in, vergeleken met de rest van de boeken. Ik vond het heel interessant om het Scheppingsverhaal uit het oog van de Duivel te lezen, maar na verloop van tijd werd zijn levensverhaal een beetje langdradig. Het is zeker geen slecht boek, maar tot nu toe wel de minste uit de serie.

Spoiler:
Ah en dat stukje op het einde met Dora; ik ben d'r nog steeds niet uit of ik dat heel goed vond dat het aangekaart werd of juist verschrikkelijk disturbing XD

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: