Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

The Phoenix Admin

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Austin, TX

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 20, 2011 16:02 

Facebook, Twitter en (in Nederland) Hyves. Niet bepaald langzaam maar wel zeker hebben zij een belangrijke impact op de hedendaagse samenleving. Je zou dit forum er overigens ook toe kunnen rekenen, al betwijfel ik dat wij veel invloed hebben op de maatschappij.

Wat vind jij van sociale media? Ben je een fervent voorstander en enthousiast gebruiker ervan; of moet je er juist niets van hebben?


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:49 

Ik heb zelf een twitter, facebook en hyves, maar moet eerlijk zeggen dat ik laatst genoemde nooit gebruik. Voor mij hebben sociale media zeker voordelen, omdat je dan veel makkelijker in contact blijft met mensen die niet bepaald om de hoek wonen, en misschien zelfs in een heel andere tijdszone leven. Tegelijkertijd kan je je boodschap aan veel meer mensen kwijt.

Aan de andere kant leveren netwerksites wel eens ongewenste situaties op. Natuurlijk kan je zelf een hoop problemen voorkomen door je profiel(en) af te schermen, maar je weet nooit of bijvoorbeeld facebook info doorverkoopt aan derden, of dat iemand waarvan je liever niet hebt dat hij alles over je weet, zo overal achterkomt. En dan heb ik het nog niet eens over inbrekers die zien dat ergens wekenlang niemand thuis is, en hun kans grijpen. Kortom: voor mij is het een beetje dubbel. Nuttig, maar let op met wat je wil delen.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:39 

Enthousiast gebruiker zal ik niet zeggen, al ben ik wel een fanatiek Twitteraar tegenwoordig. xD Op zich vind ik dat ook wel heel handig, er zijn tegenwoordig best veel dingen die je gewoon als eerste op Twitter leest. Sowieso vind ik Twitter wel een handig systeem om veel mensen tegelijk te bereiken, ook als je ziet hoe snel dingen daar rond gaan, etc.

Van profielensites ben ik persoonlijk niet zo'n fan... Facebook, Hyves, het uitgestorven MySpace... Een MySpace heb ik nooit gehad, aan een Facebook ga ik niet beginnen, en een Hyves heb ik wel nog van eeuwen geleden, maar die gebruik ik ook niet echt. Het enige wat ik ermee doe is dat digitale boerderij spelletje omdat mijn hele familie het doet (al m'n tante's, ooms, vader, moeder, buren en zelfs oma zitten erop xD), maar ik gebruik het amper om in contact te blijven met mensen. Ik vind dat als je echt nog met mensen wilt blijven omgaan, je dat zo ook wel kunt doen. Eigenlijk heb ik helemaal geen behoefte om nu nog allerlei mensen van vroeger op school etc. tegen te komen. Als ik nog contact had willen hebben met die mensen, dan had ik ze nu nog wel regelmatig gesproken; het is niet voor niets verwaterd toen. Maar goed, dat is mijn mening. ^^

Met de mensen waar ik nog steeds wat mee heb, die spreek ik toch iedere week nog wel in het echt of op MSN.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:21 

Ik heb alleen een Twitter en daar doe ik echt heel veel mee. Ik tweet gewoon obsessief veel en het eerste wat ik doe als ik 's ochtends wakker word is al mijn tweets terug lezen. xD Ik vind het gewoon zo handig dat je met Twitter snel up to date bent met alle nieuws in de wereld. En ook al het nieuws waar ik geinteresseerd in ben. Daarbij is het leuk dat er zoveel interessante bekende mensen op Twitter zitten. Je hebt dan toch echt het idee dat je "idolen" dicht bij je staan. Omdat je wel echt het idee hebt dat ze de tweets lezen. Zo heb ik al replies gehad van verschillende bekende mensen. xD

Ik heb ooit in 2006 een keer een hyves aangemaakt, maar ik doe daar niks mee. Soms is het leuk om op profielen te kijken van mensen die ik al jaren niet gesproken heb. OM te kijken wat ze allemaal uitspoken, maar verder dan dat doe ik er niks mee. Ik heb ooit een facebook account gehad, maar ik wist dus echt niet hoe facebook werkte. Ik vind het niet bepaald gebruikersvriendelijk. Daarbij gebruikte ik hem voornamelijk om te chatten met de Jonas Brothers. xD Die hadden in het verleden van die livechats en daar had je dan facebook voor nodig. Uiteindelijk heb ik mijn account wel stop gezet want ik kreeg steeds van die mails van mensen die me wouden toevoegen enzo. En dan spraken ze me aan waarom ik ze niet toegevoegd had, dus ik besloot hem maar helemaal dicht te gooien.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:37 

Ik had Hyves, deze heb ik verwijderd wegens privé redenen. Ook vind ik Hyves een beetje té.

Ik ben wel een Facebook en Twitter gebruiker.

Ook heb ik mijn Twitter eens verwijderd, maar toch weer opnieuw aangemaakt, en besloten niet al te veel over mijzelf te vertellen. Ik vind het wel leuk om bepaalde updates van celebs/bands etc. te lezen.

Facebook, eerste snapte ik daar helemaal niks van. Wel vind ik het een stuk leuker dan Hyves. Echt een reden hiervoor kan ik me niet zo 1, 2, 3 bedenken.

Zelf ben ik het meest actief op Tumblr, ik weet niet of jullie dat kennen? Het is eigenlijk gewoon een blog en zeer verslavend. Bovendien hoef je ook niet te vertellen wie je bent, en gewoon foto's posten over jouw interesses etc.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:01 

Ik vind Tumblr echt heel weird. Het is meestal gewoon posts van mensen die dingen overnemen van andere tumblrs. Ik heb nooit echt het idee dat de posts op tumblr origineel zijn. Het zijn allemaal "retweets". ( Ik hou het even op Twitter taal, want ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen xD)

Daarbij ben ik echt zo slecht in dingen bijhouden zoals blogs e.d. Ik vergeet dat gewoon steeds dus een tumblr zou niks voor mij zijn. xD

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:04 

Hm ja ik snap wat je bedoel hoor, op het begin vond ik het ook nogal vaag tot ik er meer op begon te zitten.

Tumblr word ook heel verschillend gebruikt, zelf post ik foto's van modellen, fashion etc. maar je hebt ook Harry Potter fan Tumblrs en dat kan je dan "rebloggen/retweets" of opslaan in je documenten. ^^

Het is best grappig maar je moet er van houden natuurlijk.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:32 

Ik geloof dat ik overal wel een account heb om het zo maar eens te zeggen. Maar eigenlijk gebruik ik Facebook en Twitter als enige. Twitter is gewoon puur een manier om ongenoegen te uiten. En vreemd genoeg, het werkt nog ook. Zo heeft de TNT al toegezegd de post in mijn straat beter te beheren. En het WNF wilde al een medewerker aanpakken, omdat diegene nogal asociaal reageerde naar mij. Haha, men wil echt niet negatief in het nieuws verschijnen, lijkt wel.
Daarnaast is Twitter ook een leuke manier om op de hoogte te blijven van het doen en laten van bekende mensen.

Facebook is mijn uitgebreide schreeuwmoment. Want om heel eerlijk te zijn vind ik 140 tekens toch wel erg weinig... Bovendien heeft Facebook toch wat leuke extra functies die Twitter niet heeft.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 14:12 

Ik ben echt een social media addict. Hyves, Facebook, Twitter, Tumblr, LiveJournal, LinkedIn - op het een ben ik wat actiever dan het ander, maar ik maak er dankbaar gebruik van. Op dit moment ben ik voornamelijk een Facebook-, Twitter- en Tumblr-verslaafde, maar ik post ook nog steeds vrij regelmatig op LiveJournal. Hyves ben ik een beetje aan het verwaarlozen, maar dat komt omdat de meeste mensen daar nu ook Facebook of Twitter hebben.

Ik denk dat ik nog wel het meest verslaafd ben aan Twitter. Ik vind het heel leuk om mensen te volgen en het is, zoals al eerder gezegd, gewoon heel prettig om tot op de minuut up-to-date te blijven over wat er aan de hand is in de wereld (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 17:30 

Ik zelf heb een Hyves account, ooit aangemaakt en nooit wat mee gedaan.
Ik heb een Facebook account, den ik was er alleen actief met het spelen van Farmville...

Maar op Twitter ben ik al lang actief, geweldig. Wat je leest hangt helemaal af van wie je volgt, en tja, het zijn inderdaad vaak niet heele nuttige dingen om te weten, maar dat hoeft toch ook niet? Ik vind het juist zo geweldig om die kliene, dagelijkse ergenissen, dingen die gebeuren, iets dat je erg leuk vind, te zien en lezen.
Niet nuttig als je alleen je zus volgt natuurlijk, die je ook bij het eten ziet en dan komt dan de helft ook wel over tafel. Maar als het gaat om mensen die je niet vaak ziet, dan zijn het vaak dingen die niet ter spraken komen wanneer je na 3 maanden, een jaar of nog langer weer eens bij elkaar bent.

En dan zijn er nog nieuwtjes die je leuk via Twitter kan oppikken, heel anders maar ook leuk.

_________________
May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw FTW!


Team Patricia: Professionele mollenvanger!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:11 

Ik doe aan Twitter & Facebook. Hyves heb ik, maar gebruik ik nog nauwelijks. Ik denk dat ik die binnenkort laat sterven, aangezien ik het nutteloos vind dat ik hem nu nog heb.
Voor mij is het ook wel een deel van mijn opleiding, omdat in Communicatie & Marketing social media tegenwoordig een grote rol speelt. Ik gebruik het er verder weinig voor (behalve dat ik sommige marketing of communicatie mensen/bedrijven volg) mijn opleiding, maar meer voor mijn vrienden met wie ik graag in contact wil blijven. Twitter vind ik het minst nuttige van de social media. Zo zijn er heel veel mensen die ik follow wie me irriteren met hun tweets over dat ze nu gaan slapen/boodschappen doen/eten, whatever. Maargoed, zelf zal ik niet heel veel meer nuttige dingen twitteren :P Het werkt nu eenmaal zeer verslavend.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 18:15 

Ik heb zelf Hyves en Facebook. Op facebook doe ik meer dan op Hyves. Facebook heeft leukere spelletjes en kan je met mensen over de hele wereld praten.
Twitteren doe ik niet. Ik zie het nut er niet echt van in eigenlijk.
Verder ben ik met een spel bezig op internet waar ook een forum bij zit en daar kan je dus ook lekker met elkaar kleppen. Ik vind het wel leuk om te doen.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 20:25 

Hyves, Twitter, Facebook, Blog, Tumblr, allemaal :P Mijn Tumblr staat trouwens met mijn Twitter gelinkt. Ik zit het meest op Twitter & Tumblr. Mijn blog gebruik ik af en toe om even iets neutraals te vertellen. Facebook en Hyves gebruik ik ook wel, omdat het gewoon handig is, maar mijn voorkeur gaat uit naar Twitter.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 20:39 

Ik heb Facebook en Twitter. Een Hyves heb ik ook nog, uit een ver verleden omdat sommige mensen zeurden, maar daar kijk ik nooit op. Ik vind het te chaotisch en warrig en all over the place. Het kleurenschema kan soms ook verschrikkelijk zijn.

Ik zit het meest op Facebook. Daar zitten ook de meeste van m'n vrienden op. Het heeft meer mogelijkheden dan Twitter ook, want 140 tekens kan soms echt weinig zijn. Facebook heeft ook meer functies en ik vind het interactiever. Het is ook heel handig voor examenfora enz. Twitter gebruik ik vooral om bekende mensen te volgen. Dat doe ik soms actief, dan weer minder. Dan kijk ik gewoon even waar ze mee bezig zijn, vind ik wel zo leuk ^^

Een Tumblr heb ik (nog) niet. Ik weet niet zeker of ik het wel ga aanmaken, of het wel iets voor mij is. Ik vind het voorlopig nog wat vaag, maar zal het zeker gaan uitdokteren.

Edit: na de post van Changetje valt me in dat livejournal er ook bijhoort. Die heb ik ook, maar nog niet serieus geĂ­ÂĽpdatet sinds deze zomer. Dat is echt met vlagen. Ik gebruik het zelf als soort van blog, maar bij anderen ga ik vooral op zoek naar icons.

Edit 2: na de post van sirhena: ik heb ook een account op YouTube. Dat gebruik ik vooral om favorieten op te slaan en dingen te liken. Dan is er deviantart, maar daar post ik zelf niets op omdat ik Ă©cht niet kan tekenen en m'n PS-skills niet zo uitgebreid zijn. Ik ga er eigenlijk enkel heen als ik een tekening o.i.d. nodig heb, meestal van Harry Potter. Op Hi5 heb ik ook ooit een account aangemaakt om contact te houden met een Bosnische jongen, maar daar heb ik al eeuwen niet op gekeken. Hetzelfde geldt voor MySpace - dat gebruik ik enkel voor mijn favoriete artiesten. En ik geloof dat ik ook CouchPotatoes heb. Dan is er nog Netlog, dat ik heb voor een meisje waar ik ga babysitten en die er helemaal gek op is. Zelf zit ik er nooit op.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op zo jan 30, 2011 0:09, in totaal 3 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 23:02 

Ik heb ook veel van die social media. Twitter, Facebook, Hyves, Tumblr... Maar eigenlijk gebruik ik alleen Facebook echt actief. De rest kijk ik zo eens. Twitter lees ik wel bij, maar post ik alleen wat op als ik me stierlijk verveel. Zo in de trein bijvoorbeeld. Daarom is mijn meest geplaatste bericht ook 'zit in de trein', of iets als dat. xD

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme