Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 21:27 

Ik heb echt bijna alles van social media, maar of ik het ook allemaal dagelijks gebruik, is een tweede haha!

Facebook gebruik ik vrij regelmatig. Ik doe een internationale studie dus eigenlijk heeft niemand Hyves :') Ook als we soms iets moeten bespreken of als er iets aan de klas bekend gemaakt moet worden, gebeurt dit vrij vaak gewoon via een prikbordbericht op Facebook.
Hyves gebruik ik nu dus nog amper. Ik kijk er nog wel eens op, maar mijn zusje noemt me al een 'hyves-nerd' omdat mijn krabbels van vrij ver terug dateren, but I don't really care :'D
Twitteren doe ik zelf niet elke dag, maar ik check het wel iedere dag. Ik heb Tweetdeck geí¯nstalleerd op mijn laptop dus het popt eigenlijk ook automatisch op als ik mijn laptop aanzet (: Twitteren vind ik ook best leuk, zo houd ik nog contact met vrienden van de middelbare school die ik doorgaans nu niet meer spreek. Omdat we op verschillende tijden online zijn, kunnen we elkaar mooi twitteren of via Twitter in de gaten houden wat we doen.
En jawel, ook heb ik Tumblr :') Actief is anders, maar zo nu en dan vind ik het leuk om een soort spam-bom te plaatsen en van-alles te rebloggen en lekker alles te volgen. Tumblr vind ik leuk bij vlagen, en dat vind ik eigenlijk ook wel genoeg haha.
Mijn LiveJournal heb ik een tijdje geleden 'gedeactiveerd' en een nieuw account aangemaakt, omdat ik een nieuwe start wilde maken en op de andere alleen maar zeur berichten stonden naar mijn idee :') Maar vrij snel nadat ik weer een beetje actief was, kreeg ik tentamens en een drukke periode, fijnnnn. Daar moet ik dus ook weer actiever worden haha!

En natuurlijk HPF <3 ik ben zo blij dat het weer terug is, thanks guys! :'D

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 22:44 

Ik zie Youtube wel als sociale media. Er zijn veel vlogs op youtube te vinden, en mindstens net zoveel reacties op vlogs.. of dit nou als response video is of als comment. Het is dus een medium waarbij interactie vooraan staat, dus is het een sociaal medium ^^

Zelf heb ik ook een youtube en zet er af en toe vlogs op, maar ik gebruik hem voornamelijk voor het commenten op video's. Verder heb ik een twitter, wat mijn favo sociale media is. Twitter handig, makkelijk mee te werken en zoveel meer dan alleen 'ik ga nu eten'.. xD
Ook heb ik een facebook, waar ik af en toe mee post, en een Hyves. Mijn Hyves ga ik echter deleten, want ik doe er helemaal niks mee xD Ook ben ik net begonnen met Tumblr, en hoewel Niels me gaat slaan, vind ik het niet echt bijzonder.. Misschien komt dat nog ^^

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 23:25 

Op zich is een YouTube wel een sociale media website. Sommige hebben een heel uitgebreid/interessant profiel waar vaak op gereageerd word. Mensen reageren vaak op andere profielen en mensen reageren op filmpjes. Daarbij zijn vlogs inderdaad hetzelfde idee als blogs. Dus waarom zou een tumblr/livejournal e.d. wel sociale media zijn en YouTube niet? Het is maar net hoe je de website gebruikt.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Sado!
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 13:51 

Ik ben geen hele actieve Social Media gebruiker. Zo heb ik bijvoorbeeld geen internet op mijn telefoon (omg bestaat dat nog :O zou je onderhand denken). Ik heb hyves en facebook en dat is het enige. Facebook heb ik alleen omdat ik wat mensen uit Belgie ken die ik wilde spreken, verder gebruik ik het niet.
Hyves vind ik af en toe wel handig, als ik iemand wil spreken die ik al lang niet meer gesproken heb en zijn/haar nummer niet heb ofzo. Ben er wel een tijdje wat actiever in geweest, maar het trekt mij toch niet echt heel erg. Ik vind het ook een beetje onzin dat het wel een wedstrijd lijkt te zijn om zoveel mogelijk vrienden te hebben. Mijn zusje heeft er meer dan 700 volgens mij, en ik vraag me af hoevaak ze die mensen spreekt XD Of dat nou echt "vrienden" zijn?

_________________
'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.''
Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.'


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:17 

Olivier schreef:
Ik vind het ook een beetje onzin dat het wel een wedstrijd lijkt te zijn om zoveel mogelijk vrienden te hebben. Mijn zusje heeft er meer dan 700 volgens mij, en ik vraag me af hoevaak ze die mensen spreekt XD Of dat nou echt "vrienden" zijn?


Dit is een opmerking die ik vaak hoor, vooral ivm Facebook en die ik ergens wel terecht vind. Natuurlijk spreek je het merendeel van die mensen helemaal niet zo vaak. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel vrienden ik heb op Facebook, maar natuurlijk zie ik de meesten van hen nooit in het dagelijkse leven.

Daar zijn die sociale media volgens mij ook niet voor. Het gaat niet om contact houden met mensen die je vaak spreekt of ziet buiten dat medium om. Natuurlijk is de kans groot dat zij ook je vriend zijn daar, maar die media gaan om meer dan dat. Het is ook handig om contact te houden met mensen uit het lager, nog eens foto's te zien, zien waar ze mee bezig zijn. Dat vind ik altijd wel interessant. Het is ook heel handig om contact te houden met studiegenoten. Je kan vragen gaan stellen, elkaar snel bereiken, contact leggen met mensen met wie je geen les hebt maar die wel tips kunnen geven of aan wie jij tips kan geven. Die mensen zie ik dan misschien niet vaak en ook nooit buiten school (omdat de meesten ook ver weg wonen), maar toch vind ik het leuk en handig om ze op Facebook te hebben.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:29 

Genner schreef:
Olivier schreef:
Ik vind het ook een beetje onzin dat het wel een wedstrijd lijkt te zijn om zoveel mogelijk vrienden te hebben. Mijn zusje heeft er meer dan 700 volgens mij, en ik vraag me af hoevaak ze die mensen spreekt XD Of dat nou echt "vrienden" zijn?


Dit is een opmerking die ik vaak hoor, vooral ivm Facebook en die ik ergens wel terecht vind. Natuurlijk spreek je het merendeel van die mensen helemaal niet zo vaak. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel vrienden ik heb op Facebook, maar natuurlijk zie ik de meesten van hen nooit in het dagelijkse leven.


Haha, dit komt bekend voor. Mijn broertje heeft rond de 900/1000 vrienden op Hyves, maar met oud&nieuw was hij helemaal zonder vriendjes vuurwerk aan het afsteken. Dus tja... :')

Ik heb ook wel een profiel op de meeste social media sites such as Hyves, Facebook en Twitter. Ik was eigenlijk eerst niet zo'n fan van Twitter en Facebook, maar het is toch een ideale manier om contact te houden met mensen die je niet veel spreekt (: Ook valt mij op dat steeds meer mensen toch wel verdwijnen van Hyves en een profiel aanmaken op Facebook, dus misschien is Hyves over 2 jaar wel helemaal verdwenen ^^
Twitter gebruik ik tegenwoordig het meest en vind ik ook het leukst. Ik volg redelijk was mensen (ook Donald Duck, haha :') ) en vooral als er iets heftigs gebeurt zoals toen met Millie of met de brand bij Moerdijk is het heel erg handig om elkaar snel op de hoogte te houden. Twitter is dan veeeeel sneller dan de TVzenders.

Ik moet ook wel toegeven dat ik door mijn telefoon met internet veel op de sociale media zit, eigenlijk heeeeel slecht, haha. Moet toegeven dat het best verslavend werkt.

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Sado!
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 15:06 

Genner schreef:
Olivier schreef:
Ik vind het ook een beetje onzin dat het wel een wedstrijd lijkt te zijn om zoveel mogelijk vrienden te hebben. Mijn zusje heeft er meer dan 700 volgens mij, en ik vraag me af hoevaak ze die mensen spreekt XD Of dat nou echt "vrienden" zijn?


Dit is een opmerking die ik vaak hoor, vooral ivm Facebook en die ik ergens wel terecht vind. Natuurlijk spreek je het merendeel van die mensen helemaal niet zo vaak. Ik weet nu niet vanbuiten hoeveel vrienden ik heb op Facebook, maar natuurlijk zie ik de meesten van hen nooit in het dagelijkse leven.

Daar zijn die sociale media volgens mij ook niet voor. Het gaat niet om contact houden met mensen die je vaak spreekt of ziet buiten dat medium om. Natuurlijk is de kans groot dat zij ook je vriend zijn daar, maar die media gaan om meer dan dat. Het is ook handig om contact te houden met mensen uit het lager, nog eens foto's te zien, zien waar ze mee bezig zijn. Dat vind ik altijd wel interessant. Het is ook heel handig om contact te houden met studiegenoten. Je kan vragen gaan stellen, elkaar snel bereiken, contact leggen met mensen met wie je geen les hebt maar die wel tips kunnen geven of aan wie jij tips kan geven. Die mensen zie ik dan misschien niet vaak en ook nooit buiten school (omdat de meesten ook ver weg wonen), maar toch vind ik het leuk en handig om ze op Facebook te hebben.


Ik snap dat het soms handig kan zijn bijvoorbeeld in het geval van je studie, dat jij noemt. Zelf vind ik dat ook wel eens handig, het communiceert gewoon gemakkelijk.
Maar als je werkelijk geí¯nteresseerd bent in mensen van de basisschool die je al jaren niet meer gesproken hebt, dan spreek je toch een keer met diegene af? Weet hij/zij ook meteen dat jij nog geí¯nteresseerd bent in hoe het met diegene gaat. Als je alleen maar vrienden wordt om te gaan rondneuzen op zijn/haar hyves dan lijkt het me pure nieuwsgierigheid. ;)

Overigens zeg ik ook niet dat ik iedereen die ik op hyves spreek dagelijks/wekelijks/maandelijks spreek hoor. Maar ik voeg bijvoorbeeld niet de collega's en vriendinnen van mn zusje toe, omdat ik die wel ooit zie (iets wat andersom wel gebeurd XD). Nu wordt het misschien een iets te persoonlijk voorbeeld, maar ik neem aan dat het bij andere mensen met een gigantisch aantal vrienden ook zo gebeurt (toevoegen van mensen die je eigenlijk nauwelijks kent) anders heb je wel in heel veel verschillende klassen op heel veel verschillende scholen gezeten. :P

Maar de social media opzich zijn wel een interessante ontwikkeling, ik ben benieuwd hoe dat er over 10 jaar uitziet, want er wordt steeds meer meegedaan. Het gaat alleen soms ten koste van 'echt' contact, vroeger was je eerder geneigd iemand eens op te bellen ofzo om te vragen hoe het ermee is, nu stuur je gewoon ff snel een krabbel. Een felicitatie met je verjaardag stelt zo ook weingi meer voor. (maar hey, dat is misschien wel een heel ouderwets argument, en ik vind dat ook niet echt zwaar wegen).

_________________
'I've to go back, haven't I?' 'That is up to you.''
Do I have a choice?' 'Oh Yes.' Dumbledore smiled at him. 'We are in King's Cross you say? I think that if you decided not to go back, you would be able to...let's say...board a train.'


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 15:07 

Ik heb geen idee hoeveel "vrienden" Ik op Facebook heb. Ik spreek ze bijna ook nooit. Ik heb die mensen alleen maar om de spelletjes die je daar kunt spelen zoals FrontierVille. Je kan pas iets doen, je land groter maken als je een tig aantal "buren" hebt.
Ik post ook bijna nooit mijn status. !x in de zoveel tijd doe ik dat eens. Het kan best zijn dat er nog staat "gelukkig pasen".

Verder heb ik geen twitter of LJ. Ik heb het al druk genoeg met HPF, Facebook en Ikariam

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 16:50 

Ikzelf heb nog ergens een Hyves, maar daar doe ik dus niks meer mee xD Ik denk dat ik hem ooit nog eens ga verwijderen.

Sinds kort heb ik Facebook en Twitter. Ik wilde eigenlijk niet aan Twitter, maar het is fijn anderen te volgen. Ik heb bijna alleen vrienden op Twitter en dat zijn mensen waar ik graag mee omga, maar ik spreek ze veel te weinig. Op deze manier weet ik toch waar ze mee bezig zijn en als we elkaar dan spreken, dan heb ik geen half leven gemist. Ik heb zelf geen internet op mijn telefoon, dus ik tweet zelf niet zo heel erg veel.
Facebook vind ik wel leuk, om dezelfde reden als Twitter eigenlijk. Gewoon kijken wat iedereen doet en hoe het met ze gaat.

Ik heb ook nog LJ. Ik ben tegenwoordig echt zo druk dat ik niet echt tijd maak vaak te posten, maar ik lees trouw mijn friendspage nog wel enzo :) Ik vind LJ wel echt heel leuk.

Ik heb ook een YouTube account, maar dat is meer om dingen aan mijn favorieten toe te kunnen voegen. Ik had hem aangemaakt om Jasonfilmpjes te kunnen uploaden, haha.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:13 

Is het trouwens een beetje een trend aan het worden om je Hyve te verwijderen? Mijn vrienden aantal is echt aan het kelderen. Nouja, misschien is het dat...of misschien heb ik wel iets verkeerds gezegd. xD

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:18 

@Jaali Het is me ook al opgevallen dat veel mensen hun Netlog verwijderen, ik denk dat het vooral te maken heeft met de populariteit van Facebook. Tegenwoordig hebben heel veel mensen daar een profiel, ik denk dat het daar wel leuker is dan op Netlog. Ik ben zelf ook aan het overwegen om van Netlog af te stappen, vind het maar een saaie boel daar. :/ Ik heb het eigelijk gewoon voor in contact te kunnen houden met vrienden IRL maar die kan ik ook toevoegen op FB natuurlijk.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:47 

Jaali schreef:
Is het trouwens een beetje een trend aan het worden om je Hyve te verwijderen? Mijn vrienden aantal is echt aan het kelderen. Nouja, misschien is het dat...of misschien heb ik wel iets verkeerds gezegd. xD


Haha, dat ligt niet aan jou, bij mij is dat ook! Sowieso hoor ik van een heleboel mensen dat ze van plan zijn hun Hyves te verwijderen, of hem nog wel houden maar er nooit iets meer mee doen. Op zich snap ik het ook wel, er zijn tegenwoordig zoveel soortgelijke sites die een stuk leuker/handiger in het gebruik zijn dan Hyves, en mensen hebben geen zin om tachtig sites bij te houden, dus maken ze een keuze. :p

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 22:12 

Ik heb Facebook, Twitter, LJ en Hyves. Van het meest gebruikt naar het minst. Facebook gebruik ik het meest omdat daar ook de meeste actieve mensen zitten en het heeft spelletjes XD

Twitter is makkelijk, maar sinds ik actiever ben op facebook gebruik ik het steeds minder. Lezen doe ik wel nog steeds, maar posten vermindert zwaar. Ik heb ook gewoon soms echt geen boeiende dingen te melden. Ik kan wel iedere dag posten dat ik naar mijn werk ga, maar das ook niet echt interessant.

Op LJ lees ik vooral. Ik heb het voornamelijk voor de Comms, omdat nieuws daar vaak door fans wordt gepost en die zijn meestal snel met nieuws. Oh, en de cracky fancomms natuurlijk. XD

Hyves gebruik ik vrijwel niet. Alleen om af en toe een noodoproepje te doen, als ik heel dringend iets nodig heb of foto's zoek van een evenement waar ik geweest ben. Het is wel grappig om te zien hoe mijn vriendenaantal de afgelopen maanden gedaald is. De Doelgroep van Hyves is extreem verjongt, was eerst mijn jongste hyvesvriend iets van 17, nu heeft mijn neefje van 11 ook Hyves. Ik denk dat dat ook vooral de reden is dat Hyves zo "uit" is. Veel mensen van mijn leeftijd zijn gewoon de doelgroep niet mee. Dat en het is nu gewoon retecomercieel geworden. XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: guarding the Gryffindor Common Room with the fat lady
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 18:30 

facebook is ook comercieel......

ik ben dol op social media, ik heb facebook en twitter en ook nog een hyves (en nee daar doe ik ook niks mee)

Een paar weken geleden heb ik op facebook mijn oom gevonden, door omstandigheden zijn mijn moeder en haar broers het contact verloren.
Ik was al een tijdje aan het zoeken maar op facebook heb je meteen een foto.
Dus heb ik die laten zien aan mijn moeder en ze herkende hem (30 jaar later) en ik stuurde hem een bericht via facebook, en hij weer naar mij..
En via die oom heb ik ook een andere oom gevonden en zomaar ineens heb ik door facebook twee ooms gevonden en die ene bleek zelfs in dezelfde stad te wonen.
Dus ja ik ben erg blij met Facebook.

_________________
Gryffindor...
Bold, Brave,
Loyal, True,

What else can I say?
We'll
never turn our back on you,


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2011 18:35 

nirphania schreef:
facebook is ook comercieel......

ik ben dol op social media, ik heb facebook en twitter en ook nog een hyves (en nee daar doe ik ook niks mee)

Een paar weken geleden heb ik op facebook mijn oom gevonden, door omstandigheden zijn mijn moeder en haar broers het contact verloren.
Ik was al een tijdje aan het zoeken maar op facebook heb je meteen een foto.
Dus heb ik die laten zien aan mijn moeder en ze herkende hem (30 jaar later) en ik stuurde hem een bericht via facebook, en hij weer naar mij..
En via die oom heb ik ook een andere oom gevonden en zomaar ineens heb ik door facebook twee ooms gevonden en die ene bleek zelfs in dezelfde stad te wonen.
Dus ja ik ben erg blij met Facebook.


Bij Facebook moet je geen cent betalen. Iedereen heeft kans om dezelfde functies te gebruiken, het is niet zo dat er speciale leden zijn die meer kunnen dan anderen omdat ze ervoor betalen. Daarom is Facebook voor mij niet commercieel.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme