Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 18:05 

Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuisd en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending.
Edward, met zijn bleke huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nog toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding



Alle boeken (Twilight, New Moon, Eclipse, Breaking Dawn en de novella The Short Second Life of Bree Tanner) zijn uit in het Nederlands en Engels. Van de eerste drie boeken zijn de films uit op DVD, en Breaking Dawn deel 1 komt in november in de bioscoop.

De officiele site van de schrijfster Stephenie Meyer is hier te vinden.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 10:45 

Ik vind het hele liefdesverhaal tussen Bella, Edward en Jacob echt drie keer niets. Maar het fantasy-element wél! Ik bedoel het feit dat vampiers en weerwolven niet samen kunnen. De verhalen van Rosalie, Jasper etc.
Dit jaar ga ik een poging doen om de boeken opnieuw te lezen, en dit keer in het Engels.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:57 

@Miss Zwarts je moet ze inderdaad wel echt in het Engels lezen. De Nederlandse vertaling is echt zo bagger. Ik heb de Nederlandse versie van Twilight en ik heb geprobeerd om die te lezen, maar het is echt verschrikelijk. Sommige dingen zijn echt zo slecht vertaald en er staan ook heel veel foutjes in. Zoals hoofdletters vergeten en de interpunctie is niet goed e.d. Ik zou dus echt aanraden om het in het Engels te lezen. Dat maakt de serie ook al veel beter.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:03 

Kijk, het probleem bij mij is, is dat ik er echt een enorme fan van ben geweest. Ik ben jarenlang echt geobsedeerd geweest met deze boeken, totdat de films uitkwamen. Die hebben, in mijn ogen, gewoon alles verpest.
Er zijn zo van die die-hard fans die gewoon alles voor de rest verpesten. Ik word er echt helemaal krankjorum van! Ook sinds dat de films zijn uitgekomen, vind ik er gewoon... minder aan? Ik weet het niet, maar sommige boeken moeten gewoon niet verfilmd worden en deze waren er een goed voorbeeld van.
Maar de boeken zijn zeker wel goed! En zoals Eva al zei, je kan ze beter in het Engels lezen, want aan de Nederlandse versie heb je echt niets!

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:08 

@ xDuffie Sommige fans zijn inderdaad wel te erg en draaien wel heel erg door. Ook al was dat 2 jaar geleden ook erger dan nu. Of misschien lijkt dat zo. xD Ik kan me voorstellen dat veel mensen de hype irritant vinden. Voornamelijk omdat ze de films ook uitmelken.

Ze zijn nu dan bezig met het filmen van Breaking Dawn en die gaan ze in 2en splitsen. Deel 1 komt in november dit jaar uit en deel 2 komt in november 2012 uit. Dat is dus ook alleen maar puur om de hype uit te rekken en er uiteindelijk meer geld mee te verdienen...

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:41 

@Eva : Inderdaad! Ik ben zo'n vijf jaar geleden voor het eerst gelezen? Dus nog lang voordat de hype hier in Belgií« en Nederland doorbrak... Toen iedereen opeens zo geobsedeerd werd met Edward, was de fun er gewoon een beetje af! xD

Ja, of al die extra boeken die Meyer maar blijft schrijven, alhoewel ze allereerst had gezworen om na de saga te stoppen... Het wordt allemaal een beetje een te grote geldklopperij, als je het mij vraagt. En langs de ene kant vind ik het misschien wel goed dat ze de laatste film in twee delen splitsen, misschien dat ze de film dan niet zo verpesten zoals ze dat bij sommige HP-films hebben gedaan?

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:47 

Ik heb het eerste boek in het Engels gelezen omdat ik toch wel wilde weten waar iedereen nu zo over hyperde. Ik kan niet ontkennen dat het vlot leest, maar ik vond het ook niet bijster interessant. Bella vond ik echt zo'n saai personage en ze viel ook heel vaak in herhaling. Na twintig keer weet ik wel dat Edward eruit ziet als een Griekse god die net uit een commercial komt. Het verhaal was ook niet bijster origineel. Mijn zus heeft alle boeken in het Engels en het kan wel zijn dat ik ze ooit nog eens lees, maar voorlopig ben ik het niet van plan.

Ik heb de eerste en de derde film gezien. De derde vond ik dan nog beter omdat daar meer actie en meer humor in zat, ook een beetje zelfspot. Al vind ik Robert Pattinson echt wel compleet fout gecast, maar blijkbaar zijn miljoenen meisjes het niet eens met me dus zal het wel aan mij liggen =)

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:49 

Inderdaad, ik vond Cedric Diggory helemaal geweldig, toen speelde hij (of naja, hij, Robert) in Twilight, ik vond het super leuk en ik had de film wel 10x gezien.

De hype werd steeds erger en op een gegeven moment begon ik me te irriteren aan de hype en iedereen was "ah Edward, Robert, ja!"
Waar ik dus absoluut niet tegen kan want ik was al fan van Robert sinds hij in Harry Potter speelde. [a]
Eerlijk gezegd ben ik hierdoor ook geen fan meer van hem. :x

Ik was wel nog naar de bioscoop gegaan voor New Moon, deze film heb ik ook maar eenmalig gezien.
Een paar maanden later nadat Eclipse uit kwam heb ik de film pas gezien. Ik moet eerlijk bekennen: het is wel erg nep, maar ik vind het stiekem toch nog wel erg leuk.
Een fan ben ik niet, alles behalve, want zoals ik al eerder aan gaf; ik heb het een beetje gehad met de hype.

De boekenreeks vind ik eerlijk gezegd wel leuk om te lezen!
Daar blijft het ook een beetje bij...


Laatst bijgewerkt door Shiralee op za jan 29, 2011 12:55, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:50 

@ xDuffie In het begin vond ik het ook raar en zinloos dat ze het deden, maar als je opzich naar BD het boek kijkt snap ik het wel. Het boek is namelijk net zo dik als HP OotP. Dus opzich vind ik het niet erg dat er gesplitst word. Ik vind het erg dat ze expres een jaar ertussen doen. Dat is overduidelijk om meer geld binnen te halen.

Daarbij moet ik overigens ook zeggen dat de haters net zo irritant zijn. Die zijn soms nog meer obessief dan de fans. Ik heb ook het idee dat mensen Twilight haten alleen maar omdat iedereen het haat. De meeste mensen hebben de boeken niet eens gelezen en praten gewoon maar mee dat het een lame boek is.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  



BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:54 

Twilight is voor mij een begrip die ik te laatste tijd TE VAAK hoor.
Er is niks mis met fan zijn van, of iets leuk vinden, Ik denk dat elke Hp fan hier dat wel begrijpt.
Maar het Twilight-fenomeen wat de laatste tijd speelt, Is voor mij te opgeblazen en overdreven.
Niks verwijtend naar S.Meyer. Maar meer naar de fans.

Ik persoonlijk (Let op, dit is mijn mening) Heb niks met het verhaal.
Ik kan me niet echt inleven met de personages en ik vind de basis van het verhaal niks meer dan een fantasievol vertelsel van Romeo en Julia.
Dit kan natuurlijk ook te maken hebben dat ik de boeken niet gelezen heb maar alleen de eerste twee films te hebben gezien. (Dus stiekem mag ik geen oordeel hebben, maar kom, laat ik het toch maar doen)
Desonanks kan ik geen diepgang in het verhaal vinden, maar vind ik het wel een waardevolle bijdrage aan het fantasy-genre.
Schrijven is en blijft een kunst. Deze was voor Meyer.

Maar de gillende moeders en oma's die ik op Tv moet aanschouwen telkens als het woord: ''Edward'' of ''Robert Pattinson'' ter spraken komt, Haak ik al af.
Niks tegen de gemiddelde huis-tuin en keuken fan uiteraard.

Neen, sorry voor mij is het niet aantrekkelijk, Maar voor alle Twilight-fans out there. Geniet ervan! Dat meen ik.


  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:58 

@ThePeripeteia Nou om even terug te komen op wat ik nou net zei. Ik vind dus dat je voornamelijk haters tegenkomt dan fans. Als ik bijvoorbeeld Twilight op internet tegenkom dan is dat voornamelijk omdat de haters het afzeiken ipv dat de fans er over hyperen. Ook in het dagelijkse leven hoor je veel meer haat comments erover dan positief gehyper. Misschien ligt het aan mij, maar ik heb dus ook het idee dat Twilight zo populair is omdat iedereen het er over heeft. Als de haters nou eens een keer stoppen met obsessief bezig zijn dan valt het denk ik allemaal wel mee.

Want kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Box Office. Twilight is daarin echt niet uberpopulair ofzo. Ze halen zo'n kleine 500.000 dollar op worldwide. Dat valt echt wel mee als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met Harry Potter, Lord of the Rings, Star Wars en PotC films bijvoorbeeld.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  



BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:13 

@Eva Oh, Ik ben beslist geen Hater, Ik hoop niet dat ik zo overkom.
Nogmaals ik vind het een prima bijdrage aan het Genre, ik ik zie ook dat Meyer veel dedicatie en passie in haar boeken heeft gestopt.

Het trekt MIJ alleen niet, Het is niet wat ik zoek in een boek/film/verhaal.
Dit was meer mijn personlijke mening.
Ik heb niks tegen de fans, nog de boeken. Het zijn alleen de verhalen die ik lees en zie over de oudere vrouwen die tegen posters van Robert Pattinson aanrijden.

Ik vind het ook opvallen het aantal jongeren meisjes die zo enthousiast bezig zijn met Twilight, Wat ik opzich geen probleem vind aangezien de geestelijke fantasie zo blijft bestaan.
Maar ik geloof dat het meer de ''Robert'' dan de ''Twilight'' is waar mensen zo gek van zijn.
Ik beschouw mijzelf niet tot de Harry Potter Fandom omdat ''Emma Watson'' of ''Daniel Radcliffe'' de hoofdrol spelers zijn.

Maar zoals jij al zei, De dagelijkse media weerspiegeld inderdaad meer de haters dan de echte fans af.
Vandaar dat ik er ook zo over denk.


  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:19 

Oh ik beweerde ook helemaal niet dat jij een hater was. Sorry als dat verkeerd overkwam. Ik wou alleen reageren omdat jij zei dat de fandom zo populair was. Ik wou alleen aangeven dat dat ook komt omdat de haters zo fanatiek bezig zijn.

Ik denk overigens dat mensen zo fan zijn van Robert Pattinson omdat hij Edward Cullen is. Ik denk dat als een andere random acteur Edward was dat iedereen helemaal obsessed met hem was. Het gaat denk ik meer om Edward dan om Robert zelf. Mensen zijn obessief bezig met het personage en Robert Pattinson is dan de persoon die nu dan geassocieerd word met Edward.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

The Pink Operator

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw, my house.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 13:48 

Tja ik heb de boeken ook gelezen, en ik blijf bij wat ik altijd al vond; Het is niet waanzinnig briljant geschreven, Meyer's werk is niet van superhoge kwaliteit, maar de boeken lezen gewoon erg makkelijk weg. Dat geldt voor mij in ieder geval.

Je moet ze inderdaad wel in het Engels lezen, want de Nederlandse vertaling is gewoon echt zwaar waardeloos. Zonde dat ze daar niet wat meer aandacht aan hebben besteed, want als mensen beginnen met het lezen van de Nederlandse versie in plaats van de Engelse, verpest dat meteen heel het beeld dat ze van de boeken hebben...

@De Robert/Edward discussie hierboven: Eigenlijk denk ik dat Eva gelijk heeft, mensen zijn obsessed met Robert door heel het Edward gebeuren, ze zijn niet obsessed met Edward door Robert. Het is juist andersom denk ik.

_________________
    There's like a million kinds of cazy, and I kinda like mine.

    Cause you can't jump the track, we're like cars on a cable,
    And life's like an hourglass, glued to a table


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 21:31 

Ik vind het achtergrondverhaal super. Shapeshifting werewolves enzo. Schrijf daar nou een verhaal over en ik zal ervan houden.

Maar seriously, glitterende vampieren?
Spoiler:
Menselijke vrouwen zwanger van half-vampieren?

Ik vind het liefdesverhaal gewoon heel erg blah. Als er een ander verhaal omheen was verzonnen, had ik het veel leuker gevonden. En oh, een gebrek aan taal- en spelfouten in een boek zou ook wel fijn zijn.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme