Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 18:30 

Afbeelding


Citaat:
SBS 6 komt in augustus met hitserie House

De Amerikaanse topserie House is vanaf donderdag 17 augustus te zien bij SBS 6. De serie is in alle landen waar het wordt uitgezonden een absolute kijkcijferhit en is in Amerika al aan het derde seizoen toe. De Engelse acteur Hugh Laurie speelt de hoofdrol in de met een Emmy en Golden Globe onderscheiden serie. Hij is de cynische dokter Gregory House, die vaak de laatste hoop is voor 'onbehandelbare' patií«nten met ongewone en mysterieuze ziektes. House is vanaf donderdag 17 augustus wekelijks om 21.30 uur te zien.

In House draait het allemaal om de cynische arts Gregory House (Hugh Laurie), die erg op zichzelf is en het liefst alle contact met zijn patií«nten zou vermijden. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn feilloze instinct. Dit en zijn voorliefde voor medische puzzels maken van hem de laatste hoop voor 'onbehandelbare' patií«nten met ongewone en mysterieuze ziektes.

House heeft een eliteteam van jonge medische experts om zich heen verzameld. Dr. Eric Foreman (Omar Epps) is een neuroloog met een enigszins verdacht verleden, dr. Allison Cameron (Jennifer Morrison) een gepassioneerde immunoloog en dr. Robert Chase (Jesse Spencer) is een slimme, maar verwaande IC-arts. Samen met hen probeert House op onconventionele wijze het leven van patií«nten te redden. Zo laat hij bijvoorbeeld gerust een teamlid inbreken in het huis van een patií«nt voor aanwijzingen.

In de eerste aflevering krijgen House en zijn team te maken met Rebecca Adler, een jonge kleuterjuf. Zij is voor haar klas in elkaar gestort, nadat ze wartaal uitsloeg. Vervolgens kreeg ze stuiptrekkingen. In het ziekenhuis wordt besloten dat dokter Gregory House de juiste persoon is om deze pati탫nt te behandelen omdat haar toestand snel achteruit gaat. House en zijn team hebben veel moeite om de juiste diagnose te stellen, maar uiteindelijk vallen alle puzzelstukjes op hun plaats.

House is in alle landen waar het wordt uitgezonden, zoals de Verenigde Staten, Engeland, Australií« en Italií«, een absolute kijkcijferhit. In de Verenigde Staten is vanaf september al het derde seizoen te zien. De serie ontving bovendien diverse prijzen, waaronder een Emmy Award en een Golden Globe voor hoofdrolspeler Hugh Laurie (bekend van o.a. Blackadder en Sense and Sensibility).

House
Vanaf 17 augustus om 21.30 uur bij SBS 6


Voor degenen die het al kennen: wat vinden jullie ervan?
Voor de rest: lijkt dit je wat? Ga je het kijken?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:02 

Op dit moment kijk ik er weer wat minder naar, heb alle seizoenen al eens gezien en dat maakt dat het te verspelbaar is om de herhalingen te gaan kijken.
Aan de andere kant wordt op dinsdagochtend wel weer de nieuwste aflevering online gezet. En die volg ik dan wel weer trouw. Wat dat betreft is seizoen 7 wel weer heel leuk om te volgen. Het is in een bepaald opzicht heel anders dan de voorgaande seizoens. En de cliffhangers kennende, moet er wel weer iets speciaals gebeuren...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bon Temps
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 13:12 

Ik heb het nooit religieus gekeken, tot een paar weken geleden. RTL5 zendt nu dagelijks oude afleveringen uit om 7 uur 's avonds. Het is vaste prik in het begin van mijn avond. Vaak ben ik pas laat thuis uit m'n werk, en dan is er niets fijners dan met het bord op schoot een uurtje House kijken.

Ik kan dus ook nog weinig zeggen over de nieuwe personages, die heb ik nog niet mogen ontmoeten in deze serie.

Wat ik fijn vindt aan House is dat het episodical is, waardoor het niet uitmaakt als je een episode mist. <3

_________________
    GRYFFINDOR!


    "Giving Jason Stackhouse vampire blood is like giving Ho-Hos to a diabetic."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:04 

House. Ik kijk er fanatiek naar. Het is een van mijn favoriete series. Ik kijk het dan ook met Amerika mee, om maar niet te ver achter te lopen en niet te grote spoilers te lezen. I love it.

Seizoen 7x11 spoilers
Spoiler:
Geweldige episode. House die hoe dan ook wil zorgen dat Cuddy's moeder niet doodgaat is zo schattig. Sowieso vind ik Cuddy's moeder ook geweldig.
En Cuddy wanneer ze erachter komt dat haar moeder het stiekem al een tijd met iemand doet, "Go mum". LOL.

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:26 

Ik ben gek op House en ik wil het ook wel graag volgen, maar iedere keer komt er weer wat tussen :')
Het eerste seizoen heb ik op DVD en het tweede seizoen heb ik denk ik inmiddels ook al helemaal gezien. Toen seizoen 5 (?) op de televisie kwam, heb ik er een tijdje trouw iedere week naar gekeken, maar uiteindelijk is dat toch over gegaan.

Maar ik vind het ook altijd wel leuk. House is trouwens de enige ziekenhuisserie waarvoor ik echt voor de televisie ga zitten. De rest interesseert me niet zo. Maar House heeft gewoon leuke characters.
Ik weet nog dat mijn moeder dit altijd keek en dan zat ik er altijd op te vitten, omdat ik House echt een ***vent vond. Maar nu ben ik gék op zijn personage! Hugh Laurie is zo goed!!

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:34 

Jessica schreef:
Ik ben gek op hyves en ik wil het ook wel graag volgen, maar iedere keer komt er weer wat tussen :')


Ik geloof dat je House bedoelt? :mrgreen:

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:36 

Eerst keek ik House sporadisch als mijn zus ernaar keek en ik toevallig ook beneden was. Daarna heb ik het heel lang niet gevolgd, dan was er een periode dat ik het heel intensief volgde - toen ze de eerste seizoenen uitzonden op zondagavond. Toen gingen ze weer klooien met seizoenen door elkaar uitzenden en toen ben ik afgehaakt. Ik heb een paar afleveringen gezien uit latere seizoenen, maar zonder de cottages vond ik er maar weinig aan.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 17:37 

Reflex schreef:
Jessica schreef:
Ik ben gek op hyves en ik wil het ook wel graag volgen, maar iedere keer komt er weer wat tussen :')


Ik geloof dat je House bedoelt? :mrgreen:


Omg xDD Okay, faal. Verbeterd xD Thanks.

Om trouwens niet helemaal te spammen. Ik kan me herinneren dat er ooit een House poll was met de vraag of House gewoon een zak was of dat er meer achter zit. Misschien leuk als we daar onze mening over gaan geven.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 18:07 

Het eerste seizoen heb ik niet gezien. Het tweede enkele afleveringen, maar vanaf het derde ben ik het wel wat gaan volgen.
Ik heb trouwens nog maar tot seizoen 6 gezien. Ik wacht gewoon tot het weer op tv komt. Dan kan ik twee afleveringen na elkaar kijken.

Jessica schreef:
Ik kan me herinneren dat er ooit een House poll was met de vraag of House gewoon een zak was of dat er meer achter zit. Misschien leuk als we daar onze mening over gaan geven.


House is gewoon een zak.
Ik denk echt niet dat er meer achter zit. Hij doet gewoon graag zo om zich telkens opnieuw superieur te kunnen voelen.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 22:36 

Reflex schreef:

Seizoen 7x11 spoilers
Spoiler:
Geweldige episode. House die hoe dan ook wil zorgen dat Cuddy's moeder niet doodgaat is zo schattig. Sowieso vind ik Cuddy's moeder ook geweldig.
En Cuddy wanneer ze erachter komt dat haar moeder het stiekem al een tijd met iemand doet, "Go mum". LOL.


Seizoen 7x11 spoilers
Spoiler:
Echt, ik vind dat mens zo irritant. Maar dat maakt het wel weer ongelooflijk leuk. Net als die keer dat ze voor het eten kwam en House haar drogeerde. Maar ik denk dat ze nu wel bij House in het krijt staat voor het ontdekken van de kobalt vergiftiging.

Overigens is Martha ook geweldig. Ze weet eigenlijk veel, maar post op haar manier niet, maar ook juist wel weer in het team. Ben benieuwd hoe lang ze het nog vol gaat houden.


Jessica schreef:
Ik kan me herinneren dat er ooit een House poll was met de vraag of House gewoon een zak was of dat er meer achter zit. Misschien leuk als we daar onze mening over gaan geven.


Over de vraag op House een zak is of niet. Ja en nee, na wat er met hem gebeurd is in de tijd dat hij nog met Stacey had, heeft hem voor een deel verbitterd. Voor mijn gevoel is hij heel kwetsbaar en wil daarom niemand te dicht bij hem laten.
Ook in de latere afleveringen wanneer verhoudingen anders komen te liggen, zie je dat hij zichzelf niet durft te geven.
Door zichzelf als die zak te presenteren, kan hij niet gekwetst worden en heeft hij ondertussen macht over de mensen om hem heen. Dus in die zin is het zeer zeker een zak.

Maar eigenlijk zou je daarvoor denk ik afleveringen moeten zien in het stuk voordat zijn been zo verminkt raakte. Hoewel... hij heeft ook nooit echt een lekkere jeugd gehad. Dat draagt ook wel voor een groot deel bij aan wie hij is (geworden).

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 13:57 

Spoilers 7x15

Spoiler:
Oké, op de meeste eps heb ik niet gereageerd. Maar op die van afgelopen maandag wel, c'mon get happy. Epic. Dat was gewoonweg geniaal. Enerzijds sloeg het eigenlijk helemaal nergens op, maar anderzijds, awesome! Sowieso die dromen. House/Wilson/Rachel sitcom. I so want that. Axecane. Shotgun Cane. Woohoo. Zombie ducklings. Haha.

Maar no. Cuddy maakt het uit, na de bekentenis die House vorige week gedaan heeft. Dat vind ik echt zielig. En dat hij nu weer aan de vicodin zit. Grmbl. Maar ik snapte haar ook wel. I mean, het is wel waar. Dat hij wanneer het emotioneel even moeilijk wordt hij meteen weer naar de vicodin grijpt. Maar House keek zo zielig, want het bleek deze en vorige ep zo hoeveel hij om Cuddy geeft.
Ik hoop wel dat Wilson hem een beetje gaat steunen, want deze ep was hij best wel eikelig tegenover House. @@

"Forget your troubles, c'mon get happy"

Afbeelding

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 0:05 

Seizoen 7x15 spoilers
Spoiler:
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Alles was echt hilarisch en dat nummer... zo aanstekelijk. Ik wist niet dat Lisa kon zingen. Van Hugh is natuurlijk meer dan bekend. Maar echt, al die opeenvolgende momenten drijven het verhaal echt naar een soort punt waarop je je afvraagt of ze nu dood gaat of blijf leven.

En House die dan zegt dat hij geen kanker heeft om er vervolgens aan toe te voegen dat het een goedaardig gezwel was dat Cuddy had... Tut, tut, ik denk dat ik hem de huid had vol gescholden, om hem vervolgens in de armen te vallen.

Wel ongelooflijk jammer dat hij nu weer aan de Vicodin is. Aan de andere kant, het is wel echt een onderdeel van House. Ik vroeg me al eerder dit seizoen af of hij nu voor de rest van de tijd clean zou blijven. Niet dus.

Zonde dat Cuddy hun relatie verbroken heeft. Maar het mag duidelijk zijn dat ze niet met en niet zonder elkaar kunnen. Ik ben echt benieuwd naar wat voor vervolg dat gaat krijgen. Ik heb in ieder geval bewust niet naar de omschrijving van episode 16 gekeken.

Zeer geslaagde aflevering. Vooral die dromen!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 10:15 

Ik vind House echt een geweldige serie. Ik volg het niet, omdat ik niet uit m'n hoofd weet hoe laat het op welke zender is xD (nog steeds SBS6?), maar als ik er langs zap blijf ik altijd kijken. En af en toe kijk ik op YouTube fragmentjes.

Spoiler allerlaatste aflevering!
Spoiler:
Well, ik was net op YouTube een van m'n favoriete nummers aan het luisteren, 'My Body is a Cage', toen ik in één van de comments las dat het in de allerlaatste aflevering gebruikt was van House. Dus ik werd nieuwsgierig en ging kijken.

Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar alleen de laatste scí¨ne. En z0mg wat een scí¨ne. Je ziet House dan op dat balkonrekje staan, en ik zat echt de hele scí¨ne, de hele val, van 'NOOOOOOOOOO!!', n ie dramatische violen erachter - en dan plonst hij het water in en ik heb HELEMAAL stukgelegen xDDD Omg, die had ik echt niet aan zien komen xDD Wat een geniale eindscí¨ne!!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

4e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The dark side of SPSS
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 21:07 

Agenia schreef:
Ik vind House echt een geweldige serie. Ik volg het niet, omdat ik niet uit m'n hoofd weet hoe laat het op welke zender is xD (nog steeds SBS6?), maar als ik er langs zap blijf ik altijd kijken. En af en toe kijk ik op YouTube fragmentjes.


maandagavond op FOX in de VS ;)
Ik ga zo 7x18 kijken!!

_________________
EFFYEAHPATRICIAWINT


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2011 23:13 

Spoilers 7x18
Spoiler:
Jeej, Thirteen is terug!
Ik vond het eerst wel een apart verhaal dat ze in de gevangenis terecht was gekomen, maar toen ze het eindelijk uitlegde was het wel weer best. Ik vond de stukken dat Thirteen House afwijst en zegt dat ze kan voorstellen dat het tussen House en Cuddy niets geworden is en het stuk dat House haar zegt dat hij de beslissing wel zou willen nemen in leven of dood, wanneer het bij haar het geval zou zijn, erg mooi. Op de een of andere manier raakte het me ook echt.

Heb Cuddy en Wilson wel een beetje gemist in deze aflevering. Doorgaans spelen die twee toch een grotere rol in het verhaal.

Ik ga hem zeker herkijken, want ik merk dat ik wel het een en ander heb gemist door mijn hoofdpijnaanval.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme