Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 21, 2011 18:34 

Afbeelding


Johnny werd op 9 juni 1963 geboren als John Christopher Depp II, in Owensboro, Kentucky. Zijn ouders waren John Christopher Depp en Betty Sue Palmer, en hij was de broer van Danny, Christie en Debbie. Vanaf ongeveer 12, 13 al was Johnny's wereld al sex, drugs and rock 'n roll... elk woordje zo letterlijk mogelijk. Toen hij van zijn moeder een gitaar kreeg, trok hij zich terug in zijn kamer en leerde zichzelf spelen.

Hij speelde in een startend garagebandje, The Flame, later ook wel bekend als The Kids, voor welke hij op zijn 16e school liet vallen. Op zijn 20ste trouwde hij met visagiste Lori Anne Allison, die voorstelde - gezien The Kids moeite hadden met rondkomen, en Johnny bijna overgestapt was op telefonisch balpennen verkopen - om te gaan acteren, en ze stelde hem voor aan Nicolas Cage, een vriend van haar. Deze loodste hem door verschillende audities, en zo eindigde hij bij zijn eerste film; Nightmare on Elm Street.

Zijn eerste echt grote debuut was bij de serie 21 Jumpstreet, een serie over een klein team undercover-agenten die diensten draait op verschillende scholen. Officer Tom Hanson (Handsome?? :o) bezorgde hem het imago van een (meisjes)tiener-idool, en hier wilde Johnny zo snel mogelijk vanaf komen. Er volgden rollen in films als Cry Baby, Edward Scissorhands, Benny and Joon, What's Eating Gilbert Grape?, Arizona Dreaming...

In 1998 gingen hij en Kate "Cocaine Kate" Moss uit elkaar - na relaties met o.a. Sherilyn Fenn, Jennifer Gray en Wynona Ryder - en ontmoette hij Vanessa Paradis, Franse actrice en zangeress, waarmee hij nu nog steeds samen is - niet getrouwd - en bovendien twee kinderen mee heeft; Lily-Rose Melody en Jack John Christopher III.

Sinds Edward Scissorhands is Johnny al bevriend met geniale regisseur Tim Burton, en heeft inmiddels samengewerkt aan 7 films met Burton; Edward Scissorhands, Ed Wood, Sleepy Hollow, Charlie and the Chocolate Factory, Corpse Bride, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street en Alice in Wonderland.

Johnny Depp heeft ook al heel veel films gemaakt en er staan er nog een paar op het programma. Een overzichtje:

1. Tripple Frontier (2012) (rumored) (pre-production)
2. Dark Shadows (2012) (pre-production)
3. Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) (post-production)
4. The Rum Diary (2011) (completed)
5. Rango (2011)
6. The Tourist (2010)
7. Alice in Wonderland (2010)
8. Public Enemies (2009)
9. The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)
10. Sweeney Todd (2007)
11. Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
12. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
13. Corpse Bride (2005)
14. Charlie and the Chocolate Factory (2005)
15. The Libertine (2004)
16. Finding Neverland (2004)
17. Ils se mari탨rent et eurent beaucoup d'enfants (Frans) (2004)
18. Secret Window (2004)
19. Once Upon a Time in Mexico (2003)
20. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
21. From Hell (2001)
22. Blow (2001)
23. Chocolat (2000)
24. Before Night Falls (2000)
25. The Man Who Cried (2000)
26. Sleepy Hollow (1999)
27. The Astronaut's Wife (1999)
28. The Ninth Gate (1999)
29. LA Without A Map (1998)
30. Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
31. The Brave (1997)
32. Donnie Brasco (1997)
33. Nick of Time (1995)
34. Dead Man (1995)
35. Don Juan DeMarco (1995)
36. Ed Wood (1994)
37. What's Eating Gilbert Grape (1993)
38. Benny & Joon (1993)
39. Arizona Dream (1993)
40. Freddy's Dead: The Final Nightmare (1991)
41. Edward Scissorhands (1990)
42. Cry-Baby (1990)
43. 21 Jump Street (TV Series) (1987 - 1990)
44. Slow Burn (TV) (1986)
45. Platoon (1986)
46. Private Resort (1985)
47. A Nightmare On Elm Street (1984)

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 13:10 

Ik vind het erg vreemd dat niemand hier op heeft gereageerd. Johnny is geweldig! Zijn echte doorbraak kwam met PotC, maar voor Pirates was hij ook al geweldig. Ik heb Edward Scissorhands gezien, en Sleepy Hollow, What's Eating Gilbert Grape en Ed Wood, en elke rol speelt hij weer fantastisch!
Heel veel mensen denken dat ik Johnny een goede acteur vind omdat hij knap is. Hij is natuurlijk knap, maar hij kán ook geweldig goed acteren. Hij kan een piraat neerzetten die doet wat er op dat moment in hem opkomt, maar hij kan ook een droevige barber spelen, of een man met scharen als handen die helemaal niet weet hoe hij in de buitenwereld moet functioneren.
Voor de rest krijg ik de indruk dat hij heel erg normaal is, in de zin van... normaal. xD Hij heeft veel liever dat hij normaal over straat kan en zoals HBC in de Sweeney Todd extra's zegt, hij doet waar hij zin in heeft, en hij let er helemaal niet op of dat goed is voor zijn carrií¨re, en dat bewonder ik ook zo in hem.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 16:20 

Ondanks zijn "good looks" ben ik toch niet om die reden helemaal verkocht door hem. Naar mijn idee is Johnny een geweldig acteur, omdat hij zich weet in te leven in zijn rollen. Zo wordt hij een Jack Sparrow, zonder dat hij doet alsof hij Jack Sparrow moet zijn.
Volgens mij zijn er maar weinig acteurs met zulke acteertalenten. Want je kunt acteren nooit geheel leren. Een deel moet je tweede natuur zijn.
Inmiddels heb ik al heel wat films gezien met Johnny in de hoofdrol. Vaak zijn de films zelf al heel interessant (hij weet zijn rollen wel uit te zoeken).

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 23:32 

Johnny is een van mijn favoriete acteurs. Ik ben er heilig van overtuigd dat de beste man iedere mogelijke rol op zich zou kunnen nemen en er iets fantastisch van zou kunnen maken. En dan bedoel ik IEDERE mogelijke rol, van schattige kleine meisjes tot krakkemikkige vloekende opa.

Vooral in combinatie met Tim Burton (niet zonder toeval een van mijn favoriete regisseurs) vind ik hem trouwens geweldig. Edward Scissorhands, Sweeney Todd, Sleepy Hollow, Charlie and the Chocolate Factory - allemaal even heerlijk. Jonny/Tim-interviews zijn ook altijd hilarisch om te zien.
Zijn Jack Sparrow is natuurlijk helemáál iconisch geworden. Ik kijk echt heel erg uit naar Pirates 4, voornamelijk (eigenlijk alleen maar) vanwege Johnny.

Maar wat ik misschien nog wel het leukst aan hem vind, is dat hij nog nooit een van zijn eigen films gezien heeft (of dat beweert hij in ieder geval). Hij schijnt dat onnodig te vinden, omdat zijn taak klaar is zodra het materiaal op de rol staat en de camera's uit staan. Zo schattig :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 23:36 

Dat lijkt me niet eens zo heel gek. Ik zou mezelf ook niet terug willen zien. Op de een of andere manier ga je jezelf enorm bekritiseren.
Bovendien is het net zoiets als dat je een eigen geschreven boek gaat lezen. Dat is ook niet leuk, omdat je al weet hoe het afloopt.

Maar ik ben het enorm met je eens dat hij een geweldige werkersduo vormt samen met Tim Burton. Ze hebben samen de geweldigste producties weten te maken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 09, 2011 22:00 

Ik ben een groot Johnny Depp-fan. Al vanaf mijn 11e. Later zal ik wel even zeggen welke films ik gezien heb en welke ik het beste vond en welke ik niks aan vond. Maar nu even wat anders :')

Het ziet er naar uit dat ook Johnny Depp gevangen wordt door de Vampire gekte die tegenwoordig heerst! Tim Burton gaat de film regisseren en Johnny vervult de hoofdrol. En er zijn ook rumours dat Helena Bonham Carter een grote rol gaat spelen. Nu zijn dat absoluut mijn favo director, actor en actrice, dus ik vind het super. Ook ben ik gek op vampiers etc. Dus ik vind het alleen maar cool.

IMDb schrijft:
Citaat:
A gothic-horror tale centering on the life of vampire Barnabas Collins and his run-ins with various monsters, witches, werewolves and ghosts. Based on the popular "Dark Shadows" TV series.


De film staat voor 2012! Ow, en hij heet dus Dark Shadows!

En ik heb ZOOOOO'N zin in PotC 4 =D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 15:30 

^; Dark Shadows is gebaseerd op een serie waar Johnny vroeger fan van was. Ik weet niet of het toeval is dat ze met deze vampiergekte de film maken.
In ieder geval ben ik benieuwd, de serie zelf ken ik namelijk niet.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do maart 10, 2011 16:09 

Ow, en Gen, ik heb even je beginpost een update gegeven. Want je had een paar van zijn nieuwste films er niets een in staan í–.

Gen: thanks, ik was het vergeten te doen XD

En dan zal ik meteen even mijn lijstje van Johnny Depp films posten.

Spoiler:
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Pirates of the Caribbean: At World's End
Cry-Baby
Edward Scissorhands
Benny & Joon
What's Eating Gilbert Grape
Don Juan DeMarco
Dead Man
Nick of Time
Donnie Brasco
The Brave
The Astronaut's Wife
Sleepy Hollow
The Man Who Cried
Chocolat
Blow
From Hell
Once Upon a Time in Mexico
Secret Window
Finding Neverland
Charlie and the Chocolate Factory
Corpse Bride
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
Public Enemies
Alice in Wonderland
The Tourist

21 Jump Street - Seizoen 1
21 Jump Street - Seizoen 2
21 Jump Street - Seizoen 3
21 Jump Street - Seizoen 4


Dat zijn er op zich best een hoop, maar uiteindelijk wil ik ze allemaal zien :') Ik kan alleen nergens Slow Burn en Ils se marií¨rent et eurent beaucoup d'enfants vinden. Heeft iemand deze films gezien?
Voor de rest staat The Libertine op het programma, want die heb ik (al een tijdje geleden) gekocht. Ook wil ik heel graag Rango zien :')
Ook heb ik de docu When You're Strange op de laptop staan. Johnny Depp is daar de narrator ^^ Het gaat over The Doors. En daar ben ik niet echt fan van, maar ik ga wel even kijken of ik het interessant vind.

Pirates was mijn eerste Johnny Depp-film en diep van binnen was ik meteen hooked. Maar een vriendin was helemaal tot over der oren ''verliefd'' op Orlando Bloom en eigenlijk sleepte ze me daarin mee xD Maar al snel vertelde ik haar dus dat ze op kon hoepelen met der Orlando en dat ik Johnny dus veel leuker vond xD (Maar Orlando is ook leuk hoor xD) In ieder geval. Toen is dus de gekte begonnen. Ik was 11 toen ik die film zag. En toen ik 12 was ging ik met 2 vriendinnen naar de videotheek op Johnny Dep-films te huren. Ik had een heel leuk lijstje gemaakt van films die me wel leuk leken. En natuurlijk hadden ze geen van allen ^^'
Uiteindelijk hebben we Secret Window, Once Upon A Time In Mexico en Finding Neverland mee genomen.
En ik vond ze allemaal super. Secret Window vond ik zoooo eng xD Maar I love it <3 Unce upon... vond ik ook leuk en Finding Neverland is natuurlijk pure liefde <3 En zo is het allemaal begonnen :')

Mijn favo is nog steeds Pirates en ik denk niet dat dat ooit gaat veranderen. Maar Secret Window, Edward Scissorhands, Sweeney Todd en Finding Neverland komen wel in de buurt!
Over het algemeen vind ik al zijn films leuk. Er zijn er een paar die ik gewoon ''leuk'' vind. Een paar waar ik helemaal lyrisch over ben en dan een paar die ik wat minder vind. Dat zijn bijvoorbeeld Blow en Fear and Loathing in Las Vegas. Die laatste heb ik dan ook niet afgekeken. Ik was toen alleen wel aanzienlijk jonger, dus misschien moet ik hem eens een tweede kans geven :)

Ow en 21 Jump Street is geweldig! En de DVD's zijn nu helemaal niet duur meer. Ik kocht ze toen ze net uitkwamen, dus ik heb er zo'n 80 euro voor uitgegeven, maar ik geloof dat ze nu ongeveer 10 euro per seizoen zijn! Dus iedereen moet die aanschaffen @@

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 0:26 

Ik ben fan geworden van Johnny Depp tijdens PotC, dus dat wil wel zeggen dat het bij mijn absoluut niet gaat om zijn knappe uiterlijk, want hoe geweldig hij ook is in die film, hij weerspiegelt daar toch niet mijn droomvent :P maar hij is gewoon zo ontzettend leuk en knap en ongelofelijk lekker :P in Public Enemy :love: maar het staat als een paal boven water dat hij een steengoede acteur is!!

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 10:11 

Ik heb bizar veel Johnnyfilms gezien voor iemand die helemaal geen fan is van Johhnny Depp. Okee, don't get me wrong: I love Johnny Depp. Hij is een geweldige acteur en ik ben zeker geneigd een film te kijken omdat hij erin zit. Maar als ik mijzelf vergelijk met mensen als Jessica (:P), dan ben ik geen fan ^^

Citaat:
Public Enemies (2009)
Sweeney Todd (2007)
Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
Charlie and the Chocolate Factory (2005)
Finding Neverland (2004)
Secret Window (2004)
Once Upon a Time in Mexico (2003)
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)
Chocolat (2000)
Sleepy Hollow (1999)
The Ninth Gate (1999)
Don Juan DeMarco (1995)
What's Eating Gilbert Grape (1993)
Benny & Joon (1993)
Edward Scissorhands (1990)


The Libertine en Corpse Bride heb ik hier, maar nog nooit gekeken. Dat moet ik dus wel een keertje gaan doen. En ik wil Doctor Parnassus en Rango ook beide nog heel graag zien :)
Ik twijfel trouwens of ik Blow heb gezien. Maar als ik hem heb gezien, dan ben ik alles vergeten, dus dat zal wel niet :P

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 20:09 

Nu ben ik toch ook wel benieuwd hoeveel films ik van Johnny Depp gezien heb. Het wordt inderdaad lastig om in de buurt van Jessica te komen, maar toch...

Citaat:
2011Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
2010 Alice in Wonderland
2007 Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
2007 Pirates of the Caribbean: At World's End
2006 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
2005 Corpse Bride
2005 Charlie and the Chocolate Factory
2004 Finding Neverland
2004 Secret Window
2003 Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
2001 From Hell
1999 Sleepy Hollow
1990 Edward Scissorhands


Ok, ik weet dat ik er nog 2 meer gezien heb, maar ik weet de titel al niet eens meer. Eentje speelde zich af in Spanje ofzo...
Het valt me uiteindelijk toch wat tegen, had stiekem verwacht of gehoopt dat het er meer zouden zijn. Maar ik geloof dat ik de meeste films ook pas na de eerste Pirates heb gezien. Behalve Sleepy Hollow, volgens mij heb ik die al in 2001 gezien.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 05, 2011 21:09 

@Arianna en Aisling: Ik ben dan ook al zo'n 7 jaar bezig met films van hem kijken. =)

Ik heb net Rango gezien.


Mijn reactie onder de spoilertags
Spoiler:
Oké Rango. Ik heb me er mee vermaakt, maar ik ben niet verpletterd. Jammer, maar helaas. Sowieo vind ik sommige dieren ook lelijk eruit zien. Niet lelijk geanimeerd, maar gewoon de vormgeving en alles. Wat ik wel leuk vond is dat de film een wat donkerdere kinderfilm is.
Ik vond Jake de slang echt zo vet. En ik viel meteen voor zijn stem en ineens dacht ik *pling* Davy Jones *pling* Bill Nighy *pling*. Ik wist niet dat Nighy ook stemacteur was in deze film, dus dat was een heel aangename verrassing. Vind zijn stem zo mooi <3
Verder vond ik hem misschien net iets te traag verlopen. Ook vond ik dat de humor wel ietsje meer aanwezig had mogen zijn. Al is Rango wel een schattig en komisch personage. Vooral op het begin, als hij nog aan het stressen is dat ie hier niet hoort. Maar later is ie cool :') En natuurlijk krijgt hij het meisje, dat ik overigens niet een heel leuk personage vond.
Anyway, ik vond de film leuk. Maar niet meer dan dat.


De film weer ik nu overigens het meest naar uitkijk is toch wel Dark Shadows. Ik weet er eigenlijk nog niets van, maar het plot klinkt leuk.

Het klinkt trouwens misschien stom, maar pirates 4 tel ik niet echt mee als een ''nieuwe'' film xD En dus is Sweeney Todd de laatste film die me echt van mijn voeten blies. Ik hoop dat Dark Shadows dat ook weer gaat doen.
Het is wel weer het gouden trio Tim Burton, Helena Bonham-Carter en Johnny Depp. En hoewel dat ook zo was bij Alice in Wonderland (die ik overigens ook heel leuk vond) vind ik Sweeney Todd gewoon ZO awesome. En zo'n film wil ik gewoon weer. Eentje die me gewoon helemaal wegblaast.

Nja, heel onsamenhangend verhaal enzo, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel :')

Mensen die geïnteresseerd zijn in the storyline:
In the year 1752, Joshua and Naomi Collins, with young son Barnabas, set sail from Liverpool, England to start a new life in America. But even an ocean was not enough to escape the mysterious curse that has plagued their family. Two decades pass and Barnabas (Johnny Depp) has the world at his feet-or at least the town of Collinsport, Maine. The master of Collinwood Manor, Barnabas is rich, powerful and an inveterate playboy...until he makes the grave mistake of breaking the heart of Angelique Brouchard (Eva Green). A witch, in every sense of the word, Angelique dooms him to a fate worse than death: turning him into a vampire, and then burying him alive. Two centuries later, Barnabas is inadvertently freed from his tomb and emerges into the very changed world of 1972. He returns to Collinwood Manor to find that his once-grand estate has fallen into ruin. The dysfunctional remnants of the Collins family have fared little better...

Sounds awesome right? :D

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 15:05 

Vergeef me de dubbelpost, er zit heel veel tijd tussen en ik heb een awesome trailer.



Ik kwam hem tegen als reclame-ding voor een ander youtubefilmpje en ik was meteen geïnteresseerd. Ik ben echt heel benieuwd naar deze film. Volgens mij is ie echt sfeervol en grappig xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo maart 21, 2012 22:20 

Jaaaaa Dark Shadows! Ik had de trailer al op Tumblr gezien maar vandaag zat 'ie ook in de bioscoop vóór The Hunger Games - I flailed XD Het ziet er echt fantastisch uit. Ik ben heel benieuwd, zeker omdat ik normaal gesproken nooit echt op vampiers zit te wachten. Maar het is Tim Burton in combinatie met Johnny Depp en Helena Bonham Cater (en Eva Green asd;flkjasdf) dus dat komt vast wel goed.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 13:08 

Ik ben niet zo dol op de amerikaanse filmindustrie..Johnny depp vind ik daarentegen in Potc wel heel goed spelen als Captain Jack Sparrow.
Verder heb ik me niet zo in de acteur verdiept. Zelf houdt ik meer van de britse en Franse filmindustrie. Sherlock Holmes, Harry Potter, The Woman in Black, The three musketeers, tinker, tailor ,soldier, spy en noem allemaal maar op..


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme