Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 19:01 

Haha volgens mij ben ik hier vrijwel de enige die hier niet het liefste fantasy leest? :'D Zelf ben ik het meest van de thrillers (zoals die van Karin Slaughter, Nicci French, Loes den Hollander, René Appel - ik geloof dat deze boeken meestal "literaire thrillers" worden genoemd?). Detectives vind ik ook erg tof.

Daarnaast lees ik ook nog wel romantische verhalen - en dan komt fantasy geloof ik op de vierde plek. Vind ik ook leuk, maar ik moet er wel echt voor in de stemming zijn.

En sowieso moet ik eens wat meer gaan lezen (voor de hobby dan). Voor mijn studie moet ik zoveel lezen dat ik vaak liever een episode van een serie of een film kijk dan dat ik een boek erbij pak ^^''


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 04, 2012 22:35 

Ik lees ook bijna geen fantasy. :') Vroeger las ik wel veel fantasy, maar tegenwoordig lees ik vooral een tamelijk nieuw genre genaamd 'Young Adult'. Boeken die net wat moeilijker zijn met wat zwaardere onderwerpen, maar nog wel voor jongeren. Boeken met een utopie/dystopie-thema (Hunger Games, Insurgent, Matched) zijn tegenwoordig heel populair en die lees ik erg graag, maar ook coming-of-age (bv de boeken van John Green) vind ik leuk, net zoals romantische boeken.

Daarnaast lees ik graag Engelse literatuur (Jonathan Safran Foer, Kazuo Ishiguro) en classics - hoewel ik nog veel te weinig classics heb gelezen. Ook science-fiction en chicklits vind ik soms ook nog wel leuk. :)

Nederlandse populaire boeken en literatuur vermijd ik liever. :') Ik heb er echt helemaal niks mee, haha.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 9:52 

Ik lees ook niet veel fantasy - verder dan Harry Potter en een aantal andere series gaat het voorlopig niet, al ben ik wel van plan LOTR en A Song of Ice and Fire te gaan lezen.

Ik lees eigenlijk heel wat verschillende genres, enkel van science fiction ben ik geen fan. Ik lees vooral in het Engels, maar soms ook nog in het Nederlands (meestal als ik de Engelse, originele versie niet kan vinden). Ik lees graag historische romans, thrillers, detectives, klassiekers, biografieën, coming-of-age, horror... Af en toe een chicklit tijdens periodes van stress, gewoon om te ontspannen. Ik ben geen supergroot fan van romantische boeken - daar heb ik films voor - maar ga ze ook niet expres omzeilen. Een tijdje terug heb ik een lijstje gemaakt van favoriete boeken, en dit is eruit gekomen (in willekeurige volgorde):

Jeffrey Eugenides - Middlesex
John Fowles - The Collector
Milan Kundera - De Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan
JK Rowling - De Harry Potter serie
Sarah Waters - Fingersmith
Harper Lee - To Kill a Mockingbird
Louis Paul Boon - De Kleine Eva uit de Kromme Bijlstraat
Hugo Claus - De geruchten
Elizabeth Kostova - De historicus
PJ Tracy - De Monkeewrench serie
José Saramago - Stad der Blinden
Michael Cunningham - The Hours
Virginia Woolf - Mrs. Dalloway
Robert Harris - De Cicero trilogie
Quentin Bell - Virginia Woolf: a biography
VS Ramachandran - Phantoms in the Brain
Thomas Harris - De Hannibal Lecter serie

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jun 05, 2012 12:10 

Ik lees de laatste jaren klassiekers en verder vooral boeken die ik tegenkom in de tweedehands winkel, die ik kan lenen of die ik in huis vind. Ik ben bezig om mij meer te verdiepen in sci-fi - nu lees ik The Hitchhikers Guide To The Galaxy, hierna wil ik Dune gaan doen. Ik wil ook weer proberen om goede horror boeken te vinden, want ik wil weer boeken hebben die ik echt eng vind. Gisteren heb ik mijn eerste erotische roman gekocht, daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Hij stond op nummer 1 in de Amazon top 25 erotische romans en de reviews waren zeer lovend.

Ik heb chicklit en thrillers geprobeerd, maar het spreekt mij niet aan. Bij chicklit heb ik enige uitzonderingen (Georgia Nickelson, Bridget Jones, Princess' diaries). Vooral het mode gedeelte van veel chicklits vind ik saai.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme