Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:09 

Dit topic is bedoeld om jullie favoriete filmgenres te bespreken. Wat voor films laten jou op het puntje van je bioscoopstoel zitten? Een leuke liefdeskomedie, of toch liever een horrorfilm die de haren in je nek overeind doen staan?

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:08 

Over het algemeen ben ik echt iemand die van horror en thriller houd. Maar het doet me niet echt op het randje van mijn stoel zitten met de dekens tot over mijn neus optrekken.
Dat zou ik overigens ook wel grappig vinden. Maar ja, dan zou ik misschien de Japanse versies van films als The Ring en The Grudge moeten kijken. Die schijnen spectaculairder te zijn dan hun Westerse broertjes.
Daarentegen ben ik geen type voor romantische films, ik denk zelfs dat ik daar eerder nachtmerries aan over houd dan van de thrillers. Al dat kleffe gedoe...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:03 

Ik hou het liefste van (semi-)realistische films met diepgang en development in de personages en (als het even kan) een mooi verhaal (met een eventuele twist). Bijgevolg kom ik nogal vaak bij het genre 'drama' terrecht wat favoriete filmgenre betreft. Realistische films hoeven echter niet altijd pure (melo)drama te zijn echter, maar mijn voorkeur gaat toch echt naar een film met sterke acteerprestaties en karakters die zich logisch ontwikkelen ten opzichte van het verhaal.

Sowieso vallen dan een heel aantal genres al af. Romantische komedies vind ik leuk every once in a while en om met vrienden te kijken. De ene is ook al weer wat minder cliché dan de andere, dus ik vind er soms ook wel mijn dada in terug zegmaar. Actie/Thriller vind ik pas interessant als het verhaal werkelijk goed is uitgewerkt, ik het niet heb voorspeld en de personages enigszins wat diepgang hebben. Maar dat is vaak het grote struikelblok waarom ik niet vaak een actiefilm uit de kast zal halen, de personages zijn meestal gewoon te veel een kartonnen bordje en dat stoort me nogal.

Science-Fiction en Fantasy vind ik vaak ook nog wel interessant. Horror is echter helemaal niet voor mij. Ik kijk ze dan ook maar zelden en ik vind het ook altijd moeilijk om een horrorfilm goed of slecht te vinden, omdat ik het meestal zo overdreven onrealistisch is (althans de horrorfilms die ik heb gezien). Oh, en van een goede animatiefilm kan ik stiekem ook echt genieten. Pixar FTW!

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 21:33 

Ik hou heel erg van actie, maffia en misdaad maar naar een goede comedie kan ik ook kijken, waar ik absoluut niet van hou zijn comedies met van die flauwe humor en geen verhaal zoals bijvoorbeeld scary movie, mister bean en american pie, verschrikkelijk en ik kan er ook echt niet om lachen.. Ik heb denk ik bijna alle maffia films gezien die er te zien zijn haha kan ik helemaal in opgaan, verder hoe ik ook erg van historische films en af en toe een meiden film of drama, degene die ik ook echt nog wil zien is black swan, die lijkt me super.. ik vind eigenlijk heel veel mooi nu ik er over na zit te denken, behalve dan dat soort comedies, het erge is dat mijn vriendinnen ze geweldig vinden dus ik zit nog wel is chagerijnig op de bank als ze zo'n film hebben uitgekozen hahahah

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Villa Zwarts
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 21:27 

Horror, fantasy, maar ook comedy. Ik houd eigenlijk helemaal niet van die hele enge films zoals Saw, It en Chucky, omdat ik dat gewoon supererg vind. Maar ik houd wel van Sleepy Hollow en Sweeney Todd.
Narnia, Harry Potter, LotR vind ik ook leuk om te zien. Actiefilms vind ik trouwens ook leuk om te zien. Voor die echte romantische films moet je niet bij mij zijn, die verafschuw ik.

_________________
"I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!"


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Burrow
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 21:38 

Ik hou van verschillende soorten films. Het ligt er maar net aan in welke bui ik ben. Ik ga voor rare zoals heavenly creatures en voor "horror" zoals Nightmare on Elm street maar ook voor actiefilms.
Waar ik absoluut NIET tegen kan zijn geestenfilms en gore films zoals Saw. Geestenfilms heb ik gewoon last van. Je kan lachen of niet maar ik voel ze dan beter. De geesten dus. En van Saw keert mijn maag letterlijk om. Getsie wat goor.

_________________
G R Y F F I N D O R

    Gryffindor Rule # 1: Be a hero


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 22:30 

Saw?! Dat vind ik dus wel weer meevallen. Op Saw 3D na dan, want daar werden alleen maar mensen in verminkt. Dan is het alleen maar ledematen wat de klok slaat.
Vreemd genoeg vind ik films nooit echt ranzig of eng. Dus als mensen nog goede films weten die wel tot het uitersten gaan, ik hoor het graag?
De officií«le Japanse versies van de Ring, Ringu, ga ik nu dus wel in de download zetten. Benieuwd of er nog veel dingen anders zijn ten opzicht van de Westerse versie.
Zijn er overigens nog meer films uit deze categorie? Ik weet dat er een Japanse film is over een moeder en een zoontje die in een appartement gaan wonen. Boven hen is een kamer waar het spookt. Met lekkages als gevolg. Uiteindelijk blijkt het lijk in de watertank op het dak te liggen en voor de spooksels te zorgen. Bij mijn weten was het een meisje.
Is er iemand die dit bekend voorkomt, welke film dit is?

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 22:50 

Animatie en tekenfilms <3333 Mijn allergrootste liefde. Ik ben gék op Disney, eigenlijk gewoon obsessed. Ik heb bijna alle dvd's en elke keer als ik er eentje kan kopen, dan doe ik dat ook :') Mijn alltime favourite is Belle en het Beest. Die film keek ik vroeger elke dag, haha, m'n ouders werden helemaal gek van me :p en ik kan de film nog steeds elke dag kijken, vind 'm gewoon zó mooi. En ik herken mijzelf in Belle. En voor de rest vind ik de films van Dreamworks (denk aan Shrek, Bee movie) erg leuk. En Tim Burton met Nine. Coraline. Desperaux. Horton hears a who en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heb heel veel films hier staan :p

Daarna natuurlijk fantasy! Zowel de duistere als bijv. de laatste HP als degene met een beetje komische stukjes erin als George and the dragon. Ook vind ik series als Earthsea, 10th kingdom, Tin man, Brothers Grimm etc erg leuk. Vampieren, weerwolven, ook leuk. Zolang je maar lekker in een andere wereld vertoeft.

Voor de rest hou ik erg van historische drama's. Ik ben echt verslaafd en verliefd op The Tudors <3 heb alle drie de boxen en ik kan niet wachten op het laatste seizoen op dvd! Tristan en Isolde vind ik ook prachtig.

Ik hou ook wel een beetje van horrors/thrillers, maar er moeten geen geesten of veel bloed in voorkomen. Films als Sweeney Todd, Sleepy Hollow etc, die vind ik leuk.

Sowieso films van Tim Burton, ik vond Big Fish echt geniaal.

Ik vind romantische films ook wel leuk, eens in de zoveel tijd. Vooral als er komedie in zit, want lachen in een film is altijd goed. Lachfilms vind ik daarom ook leuk om te kijken, ook als ze extreem slecht zijn als Meet the spartans :') dan zijn ze zó slecht, dat het gewoon leuk is, haha.

Ehmm, oorlogfilms vind ik ook prima. Das lebens des anderen (ofzoiets? Ik zeg de titel altijd fout) vond ik indrukwekkend.

Ik hou van verfilmde sprookjes, zoals Red Riding hood, Snow white en Cinderella.

Tja, zoals je ziet vind ik eigenlijk alles wel leuk om te kijken. Ben niet zo heel kieskeurig :p

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: vr feb 04, 2011 22:52 

Aisling schreef:
Vreemd genoeg vind ik films nooit echt ranzig of eng. Dus als mensen nog goede films weten die wel tot het uitersten gaan, ik hoor het graag?

Human Centepide (zoiets), kijk maar naar de trailer. Het idee vind ik echt ontzettend ranzig, bahbahbah!

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 12:09 

Romantische/Drama/huil films zijn zeker mijn favo.
Je kunt er heel erg in meeleven, je leert en ziet gevoelens en emoties wat je in het echt zo weinig meemaakt. En je kan lekker huilen erom.

Horror/Thriller
Ben zo gek hierop helaas zijn er zover ik weet (kijk vooral de amerikaanse) weinig goeie films. En dan bedoel ik - schrikken, huilen, gillen. Tussen die goeie zitten er maar een paar die dat bij me doen.
Ik weet dat china/japanse zeer goeie hebben maar zie ze niet zoveel op tv.

Disney
Blijft altijd goed en blijft bij je altijd zo heerlijk nostalgie. Prachtige kleuren en stijl, goeie verhalen en leerzame momenten. En dan de emoties en meer.
En nu en dan komen er zeldzame goeie films voorbij, die je echt raken die zijn uniek.

Fantasy en Scifi (toekomst/ruimte)
En dat zegt al heel wat.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 8:09 

Uit mezelf kijk ik maar één soort film en dat is romantiek!
Mijn favoriete soort film is ook echt een kostuumdrama, zoals Pride and Prejudice. De reden hiervoor is omdat ik het heerlijk vind hoe ze zich vroeger gedroegen, zoals met die jurken en met de nette taal.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 08, 2011 11:22 

Romantiek is mijn grote favoriet, vooral de romantische drama's. Maar ik houd ook wel van een komedie, en fantasy natuurlijk. Horror en thriller, dat is nu eens iets waar ik echt niet van houd!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme