Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 22, 2011 17:22 

Bespreek hier enkele boeken en/of hun schrijvers.

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 0:46 

De Zusjes Boleyn - Phillipa Gregory
Heel mooi boek over Anne Boleyn (tweede vrouw van Hendrik de Achtste, ze is uiteindelijk onthoofd) ik weet niet of iemand deze geschiedenis kent? het is een waargebeurd verhaal, losjes gebaseerd op feiten (veel weten ze namelijk niet zeker omdat het zo lang geleden is) Ik ben helemaal weg van deze geschiedenis en heb er echt alles over gelezen en gezien wat er van te vinden valt. Ook heb ik The Tudors gekeken maar ben gestopt nadat Anna van Kleef werd weggestuurd omdat ik het toen niet meer echt interresant vond.

Een liefde in Leningrad
Tatiana en Alexander
De Zomertuin
Dit is zijn mijn favoriete boeken (het zijn vervolgen op elkaar) van Paullina Simons en echte aanraders! Vertelt een heel levensverhaal over een russisch meisje dat verliefd word op een Amerikaanse man die zich ongewilt uitgeeft als Russische militair in WOII, veel dingen zitten tegen maar uiteindelijk worden ze heel gelukkig samen in Amerika, kinderen blablabla je begrijpt het hopelijk wel :P

Verder hou ik heel erg van Historische Romans en dan moet je denken aan de schrijvers: Bertrice Small, Stephanie Laurens en Johanna Lindsey.

en natuurlijk de HP boeken maar die horen in dit gedeelte niet thuis neem ik aan :O

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo feb 16, 2011 21:35 

Afbeelding

De 'Tamí­r Triad' door Lynn Flewelling.

  • The Bone Doll's Twin
  • Hidden Warrior
  • Oracle's Queen

Het is een trilogie en het verhaal vindt plaats in een fictief land dat Skala heet. Skala is een land van krijgers en van magie en ze hecht veel waarde aan het oordeel van het Orakel. Dit Orakel heeft vele jaren voordat het verhaal begint, ten tijde van oorlog, voorspelt dat Skala alleen welvarend kan zijn en de vijand kon weren onder het bewind van een koningin. Een koning zou een verdort landschap en een mislukte oogst teweeg brengen en Skala zou de oorlog met het buurland nooit kunnen winnen.

Samenvatting zonder al te veel spoilers dit is ook ongeveer wat op de flapteksten staat
Spoiler:
Het verhaal begint op het moment dat er een koning aan de macht is en het land er lang niet zo goed bij ligt als het had kunnen zijn. Zijn jongere zuster was toen hun moeder stierf nog niet oud genoeg om koningin te worden en hij heeft daarna nooit de troon op willen geven. Hij heeft om zijn troon veilig te stellen alle mogelijke vrouwelijke opvolgers om laten brengen.
Aan het begin van het eerste boek is zij echter zwanger van een tweeling, een jongen en een meisje.

Zoals ik al zei is magie niet onbekend in Skala. Een tovenares genaamd Iya heeft een profetie gezien toen ze het Orakel bezocht. Deze vertelde haar de nieuwe kinderen (vooral het meisje) te beschermen tegen hun oom.

Het idee was om het jongetje nooit lucht te laten halen, zodat de geest van de jongen het lichaam niet in kon en het jongetje probleemloos zou sterven. Ze werden echter even afgeleid tijdens de bevalling en het jongetje haalde adem. Zijn geest was dus binnengedrongen voordat ze hem smoorden en hij stierf. Volgens oude magie werd de geest van de jongen een kwade kwelgeest. Het meisje werd gezond ter wereld gebracht en vervolgens met dezelfde oude magie het geslachtsdeel van haar broertje gegeven. Ze gaven haar de naam Tobin.

Toen de koning vervolgens kwam kijken, zag hij dus een levend jongetje en een dood meisje. De nieuwe prinses was veilig in een jongenslichaam, maar zou haar hele jeugd gekweld worden door de kwade geest van haar vermoorde broertje.

De boeken volgen vervolgens Tobin's jeugd als jongen en hoe hij toch net een beetje anders is dan andere jongens. Aan het eind van het tweede deel wordt de oude magie terug omgezet en moet Tobin - nu Tamí­r - haar plaats innemen als rechtmatige koningin. Hiervoor moet ze echter tegen haar oom en neef in gaan - die haar heel dierbaar is geworden tijdens haar jeugd als jongen - en ze weet niet zeker of ze dit wel kan doen.


Ik vond het echt een superleuke trilogie. Het is niet alleen een fantasyverhaal gevuld met profeties, maar ook een psychologisch verhaal over een meisje dat vast zit in het lichaam van een jongen en de vele struggles waar Tobin tegen aan loopt tijdens zijn jeugd. Het is een verhaal over volwassen worden en verantwoordelijkheid nemen en het spreekt je als jongvolwassene denk ik heel erg aan.

Echt een aanrader als je het mij vraagt!

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Irritating Umbridge, with Draco at Hogwarts <3.
BerichtGeplaatst: za apr 02, 2011 21:22 

Ik ben verslaafd aan boeken over vampiers en dergelijken. (: Nu had ik een keer een boekenpakket gewonnen met daarin het eerste boek van de serie "House of the Night". Nu vind ik ze erg leuk! ^^ Nu had ik een keer een aanval om boeken te gaan kopen! Toen heb ik het tweede deel gekocht. (:
En nu was het dus zo dat ik geen boeken meer had. De eerste delen heb ik in het Nederlands gekocht, maar ik lees liever in het Engels. Nu was bij het bij Bol zo dat er 3 Engelse boeken die in de categorie "3 voor 25 euro" vallen deze boeken ook waren! Dus nu heb ik die drie besteld.

Wat er op de officií«le site staat:

HOUSE OF NIGHT is a thrilling, New York Times bestselling book series that follows 16-year-old Zoey Redbird as she is "Marked" by a vampyre tracker and begins to undergo the "Change" into an actual vampyre. She has to leave her family in Broken Arrow, OK, and move into the House of Night, a boarding school for other fledgling vampyres like her.

It's tough to begin a new life, away from her parents and friends, and on top of that, Zoey finds she is no average fledgling. She has been Marked as special by the vampyre Goddess, Nyx. Although Zoey has awesome new powers, it's hard to fit in when everyone knows you're "special." As Zoey tries to make new friends and maybe find a hot boyfriend (or two), she comes up against all kinds of evil, from the perfect-looking, super-popular girl with not-so-faultless plans, to the mysterious deaths happening at the House of Night and all over Tulsa. Things at the House of Night are not always what they seem. Can Zoey find the courage deep within herself to find the truth and embrace her destiny?

_________________
Dragon <3


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 21:56 

Okay, ik ga even een verzoek plaatsen XD

Ik ben op zoek naar een verjaardagscadeautje voor een (heulje heulje) goede vriend van me. Hij is kinda nerdy, uitermate geí¯nteresseerd in biologie en dan vooral moleculaire biologie en -chemie. Ik was eigenlijk op zoek naar een interessant boek over dit onderwerp, afgezien van studieboeken. Wat eventueel ook leuk is, is een humoristisch boekje over het onderwerp, ofzo, wat het misschien een beetje in de zeik neemt, maar niet op een hele negatieve manier? :') Het is nogal een veeleisend lijstje, maar als iemand een geschikt boek weet, poke me, please!! XD

De enige kandidaat die ik tot nu toe heb gevonden is 'Een boekje open over biochemie', maar hij lijkt me wat droog? Iemand die heeeeel toevallig dit boek heeft/kent? :')

Als iemand trouwens een beter idee heeft hoor ik het graag ^.^

Oh, en het mag in het Engels zijn =)

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Op de drempel van de onderwereld
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 11:42 

James D. Watson - The Double Helix. Is vast ook vertaald naar het Nederlands.
Het gaat over de ontdekking van de DNA-structuur en over de wetenschapswereld in de jaren 50-60. Zelf heb ik m net uit, en zelfs als alpha die niets weet van DNA e.d., vond ik dat het erg boeiend was, en bovendien goed verteld.

Wat ook nog kan: Bill Bryson - A short history of almost everything. Zo'n beetje alle beta-theorií«n erg makkelijk (en schijnbaar grappig) uitgelegd. Heb het boek zelf niet gelezen tho.

_________________
Zo te sterven op het water met je vleugels van papier
Zomaar drijven, na het vliegen in de wolken drijf je hier
Met je kleuren die vervagen
Zonder zoeken zonder vragen
Eindelijk voor altijd rusten


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo apr 27, 2011 17:45 

Oh, heel erg bedankt! Vooral het tweede boek ziet er interessant uit, hoewel hij ook erg geí¯nteresseerd is in DNA. Ze staan zeker op m'n lijstje, en ik denk dat het die tweede wordt :) *heeft m al gelocaliseerd op Amazon* Thanks!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Nog steeds dezelfde plek
BerichtGeplaatst: ma mei 02, 2011 20:56 

Voor iedereen die van Harry Potter heeft gehouden (waarschijnlijk iedereen, anders ben je niet op dit forum) , raad ik "De verborgen universiteit" aan. Een erg fraai begin van een nieuwe boekenreeks, uitgekomen in april.

Afbeelding

Wist niet waar ik het anders kwijt moest, maar wilde jullie graag erop wijzen.

Groetjes Nels! :)


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 18:55 

Nelsinho schreef:
Voor iedereen die van Harry Potter heeft gehouden (waarschijnlijk iedereen, anders ben je niet op dit forum) , raad ik "De verborgen universiteit" aan. Een erg fraai begin van een nieuwe boekenreeks, uitgekomen in april.

Afbeelding

Wist niet waar ik het anders kwijt moest, maar wilde jullie graag erop wijzen.

Groetjes Nels! :)


Wil je even zeggen waar het ongeveer over gaat? Dan ga ik het misschien lezen.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 19:48 

@Sarah: Even snel googelen levert het volgende op:

GoodReads schreef:
Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis op de campus brengt haar in contact met magi, mensen met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie en leert haar krachten ontwikkelen. Ze ontdekt dat Londen vol geheime plekken zit, van verborgen kelders en kroegen tot spookmetrostations, en het wordt haar vooral duidelijk dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze wereld.

Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een onverklaarbare bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie - en waarom?

De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie De verborgen universiteit. Het is een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is - maar hoe lang nog?

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 17, 2013 22:06 

Genner schreef:
@Sarah: Even snel googelen levert het volgende op:

GoodReads schreef:
Als de negentienjarige Alexa Westerhof een semester aan een kleine Londense universiteit gaat studeren, ontdekt ze al snel dat het gotische gebouw geheimen herbergt, geheimen die ook haar leven voorgoed zullen veranderen. Een dramatische gebeurtenis op de campus brengt haar in contact met magi, mensen met bijzondere krachten, waar ze zelf ook over blijkt te beschikken. Terwijl ze colleges volgt en van het studentenleven geniet, bestudeert ze in het geheim magie en leert haar krachten ontwikkelen. Ze ontdekt dat Londen vol geheime plekken zit, van verborgen kelders en kroegen tot spookmetrostations, en het wordt haar vooral duidelijk dat ze tegenover de buitenwereld niets mag loslaten over deze wereld.

Intussen gebeuren er raadselachtige dingen; als eerst een docent en daarna haar huisgenote, het dromerige goth-meisje Rain, ten prooi vallen aan een onverklaarbare bewusteloosheid, gaat ze op onderzoek uit. Iemand houdt haar in de gaten, maar wie - en waarom?

De erfenis van Richard Grenville is het eerste deel van de trilogie De verborgen universiteit. Het is een verhaal over magie, een kunst en wetenschap die nog springlevend is - maar hoe lang nog?


Thx, ik kon het zelf niet doen omdat je al van geluk mag spreken als je bij ons in huis internet hebt. We (ik en mijn broer) zijn bezig onze ouders over aan het halen nieuw internet te kopen. Wacht, ik dwaal af. Ik ga het boek lezen! Dank u Niels voor de tip!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme