Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: At the Triwizard Tournament
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 16:29 

@Eva: Ik heb je toegevoegd, want ik zag dat we een aantal dezelfde artiesten hadden! ^.^

Mijn Last.fm

Top Artists afgelopen jaar
1. Katy Perry
2. Glee Cast
3. Muse
4. Avril Lavigne
5. The Kooks
6. nevershoutnever!
7. Jason Mraz
8. 30 Seconds to Mars
9. Nirvana
10. The Offspring

Zoals jullie zien is mijn muzieksmaak redelijk breed xD

_________________
    We're only young and naive


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zuid-Holland
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 22:16 

Ik ben dol op last.fm. Puur om de statistieken, en de bands die ik daardoor heb gevonden. Vaak kijk ik dan bij het 'recommended' gedeelte, of klik ik op een van mijn top artists en kijk ik daar naar wat de similair artists zijn. ^-^

Mijn last.fm :D

Mijn top artists van de afgelopen 12 maanden:
1 Room 94 - 3,816
2 Twenty Twenty - 3,486
3 Destine - 2,618
4 All Time Low - 1,373
5 Attack! Attack! - 1,311
6 The Wanted - 1,272
7 McFly - 1,177
8 Jody Has a Hitlist - 1,165
9 Makebelieve - 1,132
10 Future Boy - 768

Mijn top tracks van de afgelopen 12 maanden:
1 Room 94 – REWIND - 360
2 Twenty Twenty – Magic - 227
3 Room 94 – holiday - 224
4 Room 94 – Tonight - 220
5 Room 94 – I Got A Feeling & Head To Toes - 219


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 03, 2011 21:13 

*kickt topic en blaast er wat leven in*

Op last.fm staat een leuk tooltje waarmee je kan zien hoe jong/oud en vrouwelijk/mannelijk je muzieksmaak is.
Afbeelding

Plaatje van mij van de laatste 6 maanden, wat mij vooral opvalt dat ik veel oude mannen muziek luister, maar dat mijn "vrouwelijke muzieksmaak" een stuk jonger is. Het wordt nog duidelijker als ik mijn all-time figuurtje post:

Afbeelding

Ook grappig, de meest ongewilde scrobbles (die het meeste zijn verwijderd denk ik):
http://playground.last.fm/unwanted
Op de eerste zes plaatsen staat Lady Gaga. xD

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Grey Lady

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 17:50 

Het nieuwe jaar is begonnen dus het is wel leuk om te plaatsen wat de meest beluisterde artiesten/tracks zijn van het afgelopen jaar.

Ik heb het afgelopen jaar overduidelijk minder naar muziek geluisterd aangezien het afgelopen jaar voor mij gewoon een druk jaar was. Daarbij heb ik afgelopen jaar ook meer tv series en films gekeken, dus indirect ook minder naar muziek geluisterd. Daarbij scrobbelt mijn iPod gewoon lang niet alle liedjes meer. Al denk ik wel dat dit lijstje ongeveer goed weer geeft waar ik het meest naar geluisterd heb afgelopen jaar.

Top 5 artists last 12 months
1) Taylor Swift 1,159
2) Jason Mraz 884
3) Jonas Brothers 621
4) Adele 427
5) Joe Jonas 389

Taylor Swift staat zover bovenaan aangezien ik afgelopen jaar samen met Shirley naar haar concert ben geweest. Ik heb dus voor die tijd en na het concert heel vaak naar haar geluisterd. Ik luister eigenlijk nog steeds heel vaak naar haar. Ik vind dat ze leuke liedjes heeft. Jason Mraz staat voornamelijk zo hoog omdat ik gewoon zoveel liedjes van hem heb. Als mijn iPod dus op shuffle staat is de kans groot dat er een liedje van hem voorbij komt. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de Jonas Brothers. Er is namelijk niet echt een liedje van de Jonas Brothers waar ik dit jaar heel vaak naar geluisterd heb. Ik denk dat de JB en Jason Mraz puur zo hoog staan door de shuffle functie. Joe Jonas staat dan wel weer hoog omdat hij dit jaar zijn eerste soloalbum uit heeft gebracht. Ik heb daarom ook veel naar zijn muziek geluisterd. En Adele staat natuurlijk bovenaan. Ik denk dat ik niet de enige ben die haar muziek wel kan waarderen.

Top 5 tracks last 12 months
1) Plumb – Cut 139
2) Joe Jonas – See No More 122
3) Sleeping At Last – Turning Page 120
4) Adele – Turning Tables 118
5) Adele – Someone Like You 112

Ik vind het leuk dat Plumb zo hoog staat. Ik vind dat liedje namelijk echt mooi. Hetzelfde geldt voor Sleeping At Last. Dat liedje heb ik de laatste paar weken ook vaak beluisterd. Adele zou sowieso met Turning Tables hoger moeten staan, maar omdat mijn Last.fm niet goed scrobbelt staat hij op nummer 4. Ik heb namelijk heel veel naar Adele geluisterd tijdens mijn vakantie in Zuid Afrika. Sowieso bijna de hele vliegreis heen en terug Alleen toen ik thuis kwam van de reis heeft hij gewoon geen een liedje gescrobbelt. Maar ja Adele staat in ieder geval met twee liedjes in de top 5.

_________________
'You want the facts, try The Quibbler.'
- Ted Tonks


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 0:17 

Het laatste jaar heb ik niet eens zo heel veel geluisterd. In de zomerperiode even en later in het jaar. Volgens mij heb ik Tanzwut zelfs pas alleen de laatste maand geluisterd. Dus kun je nagaan... nu hij zo op 2 staat.

Last 12 months
1 Corvus Corax 1,019
2 Tanzwut 878
3 Laïs 663
4 Scrum 619
5 Anúna 470

Het blijft een aparte mix, Corvus Corax leerde ik in augustus kennen en Tanzwut pas in september. Toch staan ze in 2011 op 1 en 2. Komt natuurlijk door die formidabele mannen. Hehe, nee, het is gewoon heerlijke muziek. Vooral live!
Ik moet wel zeggen dat het me verbaasd dat Anúna nog vijfde staat, dat heb ik eigenlijk alleen in het begin van het jaar geluisterd... Terwijl Omnia op 6, Iliana pas op plek 7 en Rapalje zelfs op 9 staat.

Last 6 months
1 Castus Rabensang – Fifteen Men 50
2 Corvus Corax – Venus Vina Musica 46
3 Tanzwut – Ein wahrer Spielmann 37
4 Tanzwut – Bei Dir 33
5 Tanzwut – Bitte, bitte 32

Better not to talk about this... Nummer 3 en 4 zijn overigens zelfs van de laatste 3 weken.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 1:55 

@ Chris: Dat vind ik echt een rare grafiek. Wie bepaald er in godsnaam wat er vrouwelijke/mannelijke en jonge/oude muziek is?


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 10:52 

Sweet Hermione schreef:
@ Chris: Dat vind ik echt een rare grafiek. Wie bepaald er in godsnaam wat er vrouwelijke/mannelijke en jonge/oude muziek is?


Ik denk dat ze het bepaald hebben aan het aantal mannelijke en vrouwelijke luisteraars van een bepaalde artiest. En de gemiddelde leeftijd van de luisteraar. Want dat kan je beide opgeven in je profiel.

Ik heb dit jaar volgens mij minder geluisterd dan vorig jaar, zie onderstaand lijstje. Voornamelijk (alternatieve) rock en sing- and songwriters muziek. Wat mij verder opviel is dat ik meer naar zangeressen ben gaan luisteren, 5 van de 15 artiesten/bands hebben een zangeres. Meest geluisterde nummers vind ik wat minder interessant, luister voornamelijk naar albums. Mijn meest geluisterde nummer had ik maar 23 keer geluisterd. xD

Jaarlijstje 2011
1 Tom Waits 385
2 Wilco 336
3 Modest Mouse 236
4 Marike Jager 213
5 Calexico 203
6 Portishead 200
7 Laura Marling 194
8 The Antlers 191
9 Nicolas Jaar 183
10 Charles Mingus 173
11 The Flaming Lips 166
12 PJ Harvey 165
13 Adele 162
14 The Magnetic Fields 155
15 Billy Bragg 150

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 14:42 

Ik plaats ook even mijn last.fm lijstje van de afgelopen 12 maanden. :)

1. Maroon 5 / 1,273
2. Augustana 1,062
3. Kelly Clarkson / 530
4. Foster The People / 514
5. Bruce Springsteen / 494
6. Stereophonics / 492
7. Rob Thomas / 430
8. Daft Punk / 416
9. Bryan Adams / 343
10. All Time Low / 327

Maroon 5 staat heel hoog, as always. Augustana is niet echt een verrassing, het is gewoon één van mijn favoriete bands geworden vorig jaar. Kelly Clarkson staat zo hoog door haar nieuwe album die afgelopen oktober of zoiets is uitgekomen. Foster The People is ook een van mijn favoriete bands geworden in een hele korte tijd. Bruce Springsteen is altijd al een favoriet geweest en ik had eigenlijk wel veel meer plays verwacht bij hem...
Daft Punk is vooral door de TRON: Legacy soundtrack en All Time Low heeft niet echt heel veel plays erbij gekregen; die plays zijn van hun nieuwe album maar die vond ik niet heel spetterend...


1. Foster The People – I Would Do Anything For You / 80
2. Augustana – Meet You There / 76
3. Maroon 5 – Moves Like Jagger (feat. Christina Aguilera) / 68
4. Augustana – Boston / 67
4. The Heavy – How You Like Me Now? / 67
6. Augustana – Stars and Boulevards / 61
7. Foster The People – Pumped Up Kicks / 59
8. Foster The People – Helena Beat / 57
9. Augustana – Twenty Years / 55
10. AWOLNATION – Sail / 54

Veel Augustana en Foster The People, was dus ook resulteert in het feit dat ze ook heel hoog in mijn 12maanden top10 staan. Verder zijn The Heavy en AWOLNATION de odd ones out. Als ik naar het concert van AWOLNATION ga, dan schieten de charts voor die band ook wel weer omhoog denk ik. :)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme