Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: di apr 01, 2014 10:17 

Carrie(2013
Kill Your Darlings

Bioscoop:

12 Years a slafe


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 9:47 

Bios.

-Noah
Het verhaal over noah's ark in een ander jasje (verhaal) dan het zou moeten zijn denk ik. Er zitten wel wat elementen in dat gebeurd kan zijn maar verder..
Overal is het een goeie film als je de geschiedenis achterwege laat met prima acteurs, maar dan nog zitten er wat bizarre dingen in of blijven nogal open.
Begin en eind met angst en dood, geen wonder als het weer verkeerd gaat.
Waar overleven ze van? en waar komen alle dieren uiteindelijk vandaan. etc..

-Flits en het magische huis 3d
Een hele leuke film meestal in het perspectief van de kat of de andere, dat geeft een ander soort dimensie eraan samen met de 3D. Verschillende aspecten van films komen erin voor maar het is wel anders. Het heeft een charme in de effecten en de samen speling van dingen.

-Rio 2 3d
Als ze het bij de 1e film hadden gelaten was het prima geweest, maar deze is net zo leuk misschien iets wat cliché vanwege verschillende dingen die je al kent. Vooral in de zin van ontbossing en hoe dieren reageren op situaties.
De muziek en dans zijn weer geweldig leuk om te zien, de humor zit er goed in met hier en daar een duistere aspect. Het heeft zeker z’n charme, zo ook de bepaalde nieuwe figuren.

-Oculus
Een prima film met de juiste spanning en momentjes van kippenvel, zodoende door muziek.
Maar verwacht niks nieuws of enige personage ontwikkeling.
Het is wat ‘’insidious’’ gemaakt verhaal, dingen lopen door elkaar beetje puzzel werk.
Hoewel het slim gemaakt is, kun je de voorspelbaarheid raden wat er gaat komen.

-Pompeii 3d
Het is dan wel niet historisch correct met fouten, en het acteren is wat houterig bij bepaalde personen, bepaalde dingen komen bekend voor.
Maar het is wel een prachtige film met mooie visuele effecten, en overweldigende natuur geweld mooi gecombineerd met vecht en liefde momenten.
Kiefer sutherland heeft zeker een goeie rol, z’n stem en acteren heel apart maar erg leuk.

-Tinkerbell and the pirate fairy 3d
Geweldige animatie film weer met heerlijke muziek, het blijft mooi om te zien de wereld van neverland en dit ook nog voor alles wat we ervan kennen. De kleuren, de magie en pixie dust en de leuke personages. Deze film komt al langzaam in de peter pan wereld in z’n vroege stadium waar je ziet hoe alles ontstaat. Dus ik zal me er niet van verbazen als ze uiteindelijk alles laten zien. Niet alleen voor de kids maar degene die er mee opgroeide is dit het medium.

-Belle en het beest (la belle et al bete)
Het is bijna een meesterwerk want er ontbreekt toch nog wat aan.
Er hangt een wat duistere sfeer zelfs als het licht is, maar het is prachtig gemaakt o.a de omgevingen, kostuums, kleur en magie. Wat dat laatste betreft komt het niet tot z’n recht, zo ook de liefde die niet aanwezig is. Het leunt meer naar het verleden en dat is jammer terwijl die scenes ernaar toe subliem mooi zijn.
De 2 hoofdpersonen dragen t meeste van de film eigenlijk. Het is jammer van dat het nederlands gesproken is.

-The amazing spider-man 2 3d
De film duurt 2 ½ uur en eigenlijk te lang, aangezien het te lang duurt voor het echt goed op gang komt. Hier is op zich niks mis mee het is nu eens een rustige film, in plaats van dat het snel en vol gevaar en vechten is. Maar serieus het is prima om terug te blikken naar het verleden maar het kan ook minder het is duidelijk genoeg, hierdoor krijg je meer vragen over andere dingen die gebeuren waar je niks over weet.
Er zitten zeker wat grappige momenten in, en visueel gezien samen met special effects is het een plaatje en hele mooie lucht panorama’s van New york, ook in het einde bij het gevecht.
De gevechten zo ook het redden zijn in slow motion in een aantal stukken, is heel mooi om te zien vooral de creativiteit.
Electro is cool om te zien maar niet meer dan ‘’the muscle’’ geen enkele motivatie terwijl die scenes subliem zijn, van the Rhino hadden ze meer mogen laten zien. En Green goblin Harry laten ze onzeker.. al vind ik wel het ontstaan ervan zeer goed beetje zoals in de anime serie.
De romantiek gaat alle kanten op dit blijft door alles heen dralen, dus niet echt voelbaar.
Gwen in actie en daarna verlies die scenes nemen je adem weg zo spannend en mooi gedaan.
Het is zeker niet beter dan deel 1 of een van de beste superhelden films, ieder geval t geeft gemengde gevoelens zeg maar te veel van het ene en te weinig van het andere…

-The other woman
Wat kan ik erover zeggen het heeft een soort rariteit met humor erin geweven.
Het heeft ook een andere aanpak dan je anders ziet, met wat onverwachte verrassingen.
Maar het heeft ook z’n vervelend trekjes, Kate upton die nauwelijks wat toevoegt ‘’zoals al gezegd wordt ‘’she is the boobs’’, Nicki minaj te kleine rol om echt iets van waarde te zijn, en haar grote kont leidt af.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2014 7:14 

Bios.

Muppets most wanted
Deze film start letterlijk gelijk waar die eindigde bij z’n voorganger, waar ik al me vraagtekens bij had heb ik ook weer bij deze film. Er mist gewoon iets misschien in emotionele zijn of iets anders. Het gaat best snel vergeleken hoe de Muppets vroeger waren.
Niet alleen is het niet origineel als je merkt welke films erdoor parodien, het huwelijk deed me bijv denken aan ‘’the gremlins’’ etc.. Sommige dingen zijn duidelijk maar worden nogal erop gedrukt o.a scene boef 1 en 2. En hoe geweldig het ook is om al de cameo celebs te zien t gaat nogal vlug.
Maar laat je hierdoor niet stoppen om het te zien!
Het is gewoon de chaos die bij de muppets hoort, de humor en de muziek zijn weer van de partij heerlijk om te zien en horen, en spot the muppets is ook altijd leuk.

Divergent
Vind de film niet echt bijster bijzonder en ook niet bepaald nieuw. Riep ook vraagtekens op.
Ik had een sterk gevoel dat het wel eens uitpakt zoals bepaalde films, waar uiteindelijk blijkt ze zijn niet alleen of t is een groot experiment hoe dan ook.
En dan de tech die ze hebben? Je bouwt niks op, er is geen licht, en wauw wat een domme muur alsof er niks in kan of uit! Hoewel er wat mooie dingetjes in zitten.
Benieuwd of de volgende films wat meer te bieden hebben…

Bad neighbours
Het is een redelijke film wel anders in elkaar gezet maar toch de zoveelste die je kent.
Er zit wat nieuws in wat je nog niet eerder zag, al had het wat beter uitgewerkt kunnen worden met bepaalde dingen. Zeker als de buren net als de studenten zijn.

Brick mansions
Een goeie film zeker als je van de actie en coole moves en auto’s bent.
Maar wel met wat fragmenten van andere films erdoor, en over de top enkele mensen die mogelijk als een knipoog zijn ernaar. Dat is niet eens het ergste daar kan je van houden.
Maar hetgeen wat ik er niet zo aan vond was dat men maar niet wist wat ze moesten besluiten, en er is en giga bom met maar zoveel minuten op de klok. En met alles wat er gebeurt denkt niemand oh gedoe wegwezen hier!
Je kunt het beste zien als een andere realiteit en wat ik zei in het begin van de review.

Godzilla 2014
De trailer liet niks zien dat het kon verklappen dat het om iets anders ging, dacht namelijk dat het een remake was van 1998. Maar er komen anders monsters in voor waar ie tegen vecht, en het is schijnbaar een reboot van 1954.
Nou heb ik alleen die van 1998 gezien dus kan weinig vergelijken, en voor een reboot zou ie prima zijn net als de andere films van die tijd dan moet je er anders tegen kijken.
Maar sorry ik vind die godzilla die ik destijds heb gezien nog steeds beter dan deze, het is niet eng noch spannend.. en de meeste tijd laten ze de domme mensen met de verkeerde keuzes zien zelfs als die monsters vechten, WTF!!
De dramatische donkere ondertoon muziek is zeer goed, de monsters zijn erg mooi en bijzonder gemaakt. Ook al lijkt het soms uit een andere film te komen zoals las vegas.
Het komt niet eens in de buurt van Pacific rim…

X-men days of future’s past 3d
Een spannende en interessante film, waar verleden, heden en toekomst samen komen.
Zeker goed dat er flashbacks naar de vorige films in zit, en niet alleen voor verheldering.
Mystique is awesome maar dat zijn andere ook o.a blink en quicksilver. Hoewel allemaal goeie screentime en mooie scenes het zou leuk zijn nog meer er van te kunnen zien.
Vele sterren die hun beste acteerkunsten laten zien oftewel hun krachten, gelinkt aan de dialogen van past en future.
The 70e are roaring goed in elkaar gezet, met ouderwetse filmpjes en de president etc..
Er is zoveel te zeggen hierover maar je kunt het beter gaan kijken, zoveel beter dan z’n voorganger films. Je weet niet wat er gaat gebeuren telkens onverwachts, en het is de vraag hoe het nu loopt… en blijf zitten tot na de credits.

Walk of shame
Hoewel ik denk dat ze er wat meer mee hadden kunnen doen, is het verder een prima film die lekker komisch is. Elizabeth banks draagt bijna de hele film maar dat lukt haar goed.
Het zit m in de details het is simpel en heeft charme, t is eens wat anders al is het een typisch anchor film.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di aug 19, 2014 16:53 

Bios.

-Maleficent 3D – Een aanrader en een pareltje
Je zou weer een kind willen zijn terwijl je deze film kijkt, veel van de dingen in fantasy films van de afgelopen jaren en vroeger gecombineerd zitten hierin. Het is werkelijk magisch en wat woord je ook zoekt om het te omschrijven een episch sprookje is het gewoon!
Op enkele na is dit een film die er lang niet geweest is ‘’one in a million’’ Het zit ook op een heel ander niveau.
Het volgt min of meer het verhaal van Sleeping beauty maar dan de kant van Maleficent, al ontbreekt de 100 jarig slaap en wat andere dingen etc.. het kan wat verwarrend zijn. Maar het meeste zit er in dus focus er niet te veel op.
Het is helaas net niet voor kleine kids of tenminste voor onder de 12, aangezien het voor een groot gedeelte een grimmige duister sfeer heeft met geweld. En dat is jammer omdat het zo mooi is. Prachtige visuele effecten, met een lichte en duister kant gecombineerd plaatje
Angelina jolie is goed uitgekozen en draagt de film, en dat doet ze sterk en elegant wat een prachtig acteerwerk. Heerlijk duivelse charme maar ook mooie ontroerende momenten.
Prima acteurs zeker elle fanning. alleen ‘’frank de koning’’ vind ik maar niks met zijn stem.
De credits song is goed uitgekozen, en ik ga zeker nog een keer om het te zien.

-Edge of tomorrow 3D
Het lijkt nogal op de film ‘’groundhogday’’ maar het is wel spannend met veel actie.
Cruise en blunt hebben goeie chemie, en het is zeker een goeie rol voor emily blunt. Al had ze wel een mysterieuze verwarde blik?
De snelheid was redelijk te volgen net als de effecten die mooi zijn.
Het panser dat ze gebruiken leek me verdacht veel op die van de film ‘’elysium’’ en dat deed me weinig al haalden ze hier er mee uit.
En tja het einde er zit een gemiste kans in, je wilt weten wat er gebeurt en ook met hun samen.

-Hoe tem je een draak 2 3d
Een hevig vervolg dat net zo goed als de 1e film zo niet beter, een spannende ontroerend verhaal waar je weliswaar misschien een traantje bij weg pinkt.
Zoveel verschillende mooie draken erg leuk om te zien hun eigenaardigheden, zeker samen met hun mens wat leuke momenten oplevert.

-Transformers 4
De film is niet beter dan de vorige delen, het heeft zelfs een enorme factor dat het allemaal zo op elkaar gaat lijken. Ik zou het fijn vinden als ze wat meer verdieping staken in elke autobot aangezien ze aparte persoonlijkheden hebben. Het nut van mensen in de film is ook vaag aan t worden, het is alleen ren en verstop. En echt? Veilig blijven midden in t gevecht?
Maar het heeft nu tenminste een rustiger gevoel van kijken om het te kunnen volgen, en naast de muziek is het heel mooi gemaakt, visueel, achtergrond, effecten en meer.
Dinobots hadden ze wat meer mee kunnen doen, maar dat en het schip ziet er wel vet uit!

-Dawn of the planet of the apes 3d
De oude films waren al behoorlijk goed, dus mocht je benieuwd zijn of deze nieuwe remakes het waard zijn om te kijken. Dat zijn ze zeker en dit 2e deel is nog beter dan de 1e.
Er zit zoveel in van emoties tot familie en overleven, het probleem zit m vooral in de menselijke kant waar weinig ontwikkeling in zit. Verder behoorlijk mooie effecten en computer ontwikkeling zeker in de richting hoe de apen gemaakt zijn. Al hadden de apen wat meer mogen spreken uiteraard.
Hoewel je wel weet waar het heen gaat, is de lijn dun waardoor de events spannend zijn.

-Blended – een aanrader.
Het gebeurt niet veel maar Adam sander heeft eindelijk n pareltje gemaakt, de laatste was ook nog niet zo lang geleden met een grote cast.
Hoewel je Sandler & Barrymore meer als broer en zus ziet, is er hier genoeg chemie voor een klik. De film heeft een mooie verhaal en de juiste ingredienten, het is echt hilarisch zowel romantisch maar ook best emotioneel. Het aspect van ‘’verloren moeder’’ is er mooi ingeweven very sweet. Het laat stukken van Afrika zien erg mooi gefilmd.
En zo leuk om the horen het liedje begin van de credits, met kinderen stemmen.

-Guardians of the galaxy 3d – een aanrader
Had er nooit van gehoord tot dat de trailers kwamen, leek me wel een leuke film maar had geen verwachtingen. Maar ik ben weg geblazen wat een fenomenale film! En het neemt zich ook niet al te serieus.
Het is een verfrissing om te zien dat de karakters niet zo stereotypisch zijn, het is niet wat je verwacht in ieder geval als het om een groep superhelden gaat. Een van m’n favorieten is zeker ‘’Groot’’ hij zegt dan wel weinig maar wat ie doet is groots!
Goed verhaal veel spanning en actie, en hele goeie melodramtische sfeer. Prachtige visuele effecten en omgevingen, t gaat wat snel soms maar er is enorm veel te zien. Zit vele komische dingen in. Het einde heeft veel weg van ‘’Thor 2’’ Wat betreft de muziek wel leuk maar er had meer in kunnen zitten.
Wel wat jammer dat er elders mensenachtige figuren zijn, doet wat van de sfeer van de vele toch wat te weinige alien soorten af..
Kan er veel over uitweiden maar ga zelf kijken, blow your mind away!

-The expendables 3
Een pg13 film (or whatever) ‘’no blood no gore’’ alleen maar om de film geschikt te maken voor een jonger publiek??? SERIEUS!!! Het is een nostalgie film met oude actie helden die voor vernieting zorgen. Ach dat is niet eens het ergste, t is prima vermaak als je gedachten op nul zet want anders wordt het niks. En het heeft op momenten een melodramtische sfeer.
Ze kunnen blijkbaar niet de goeie verhouding vinden maar om nou een reeks onbekende jongeren erin te stoppen, die onbeschoft zijn en uiteindelijk zelf geredt moeten worden??
Natuurlijk moet het wel wat worden gecombineerd maar niet zo.
Waaronder ‘’Antonio banderas’’ maar die had ik verwacht, het is alleen jammer dat zijn rol de irritante kletser moet zijn.
Er zijn geen leuke grappen of van die cliche lijnen die ze doen, en zelfs ‘’Mel gibson’’ zegt het in de film, waarom kan niemand een groep mannen doden of verwonden. Waaronder een gevecht met ‘’Stallone vs Gibson’’ serieus? Eerstgenoemde wint altijd dan.
Ik had altijd gehoopt op films met grote sterren die samen werken en veel actie, maar verwachten iets heel anders dan hoe deze films gemaakt worden.

Zo kan ik wel doorgaan maar ik kraak de film niet helemaal af.
Er zitten wel wat bijzondere momenten in kwa actie en vechten.
En ik snap dat met zoveel grote acteurs ze niet allemaal even veel tijd krijgen, is het toch leuk om ze terug te zien. Voor actie zit je wel goed maar wel voor 80e jarige slechte B films.

-Sin city 2 a dame to kill for 3d
Hier hoef ik niet lang over uit te wijden, het is namelijk net als deel 1.
Een meesterlijke film, mysterieus, actie, geweld & spanning, geweldige acteurs. Heerlijk dat zwart/wit en maar enkele kleur er door heen. Het geeft zo een aparte sfeer en al helemaal als er iets sensueels te zien is. En ‘’Eva green’’ is eigenlijk degene die de film meester maakt.
Echt zo’n unieke genre van een ver verleden.

Into the storm
Als je ‘’Twister’’ gezien hebt vroeger weet je waar het over gaat, en laat ik gelijk zeggen deze film is zoveel malen beter.
Het is een mooie film met een zekere spanning, hele gave tornado’s en domme dingen die er gedaan worden. Enige min puntje is dat na alles wat er gebeurt is een zeker jongen t meisje niet vraagt.

-November man
Het verhaal is eigenlijk niks nieuws, soort van spion film a la James bond.
Maar het is best intrigerend met een goeie in elkaar verwoven verhaal lijnen, met hier en daar tekst waar ik verbaasd over was aangezien dat nauwelijks voorkomt in films, het komt voor maar niet in die bepaalde scenes.

-Magic in the moonlight.
De film is interessant hoewel wat matig op momenten, er zitten heel wat gevatte momenten in zowel wat humor. De plekken die gefilmd zijn erg mooi uitgekozen kwa licht met de omgeving, en t past ook wel in de tijd van de film.
Het verhaal heeft een rustig tempo en goeie twisten, terwijl het gevoel hebt dat het niet klopt.
Hoewel ik niet echt het gevoel had dat ''Emma stone'' helemaal in deze film pasten, deed ze het uitstekend

-If I stay – een aanrader
Het is niet zo dat het niet eerder is gedaan, maar deze film heeft z’n originaliteit en is prachtig gemaakt. ‘’chloe moretz’’ zie je nu ook eens op een andere manier en ze benut nu haar acteer talent heel goed.
Naast de flash backs die er mooi in verworven zijn, laat het je ook nadenken over leven en dood en de emoties die de film je geeft.
De film heeft een goeie balance met veel dingen waar anders je het tegenovergestelde ziet, bijv met de muziek of de familie. Maar de muziek is heel mooi en de acteurs geven het gevoel een geheel te zijn, zeker in sommige scenes waarin iedereen muziek maakt.
Het zuigt je er zo in dat wanneer het einde nadert, dat je meer wil zien wat erna komt.

-Deliver us from evil
De meeste enge films de laatste tijd lijken nogal op elkaar en gaan voor schrik effecten etc…
Hoewel deze ook alles heeft wat er op lijkt is ie toch anders, vooral al hoe de muziek gemaakt is! Deze past er goed bij en is aanhoudend dat maak de sensatie des te sterker.
Op een bepaald punt kreeg ik de rillingen hoe sterk enkele scenes overkwam, in bepaalde zin ook omdat er wat gore dingen in voorkomen. En uiteraard het goeie acteerwerk hoe het overkomt.

-The equalizer
Aan de ene kant heeft het z’n originaliteit, maar tegelijk doet het ook veel denken aan ander films gemixt door elkaar o.a ‘’the matrix’’ etc.. ‘’taken’’- liam neeson had dit ook gekund.
Maar ‘’Denzel’’ heeft iets wat andere niet hebben, en hij speelt het echt rustig niet zelfdestructief maar wel steenkoud! – hier refereer ik ook naar het eind gevecht.
Het is een rustige maar krachtige film, het is eens nadenken i.p.v eerst doen en schieten.
Sommige had ik wat meer erin willen zien, en ik ben benieuwd of er een sequel komt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op zo nov 30, 2014 10:40, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 10:34 

Bios.

-The maze runner
Er zijn niet veel van dit soort films, en hoe deze in elkaar is gezet is heel mooi gedaan.
Een mysterieuze sfeer, en goeie creepy geluiden waaronder ook de monsters.
De film blijft je uitdagen naar vragen ook al zijn de antwoorden niet altijd even duidelijk.

-Wonderbroeders
Het is een redelijke film maar veel gebeurt er nou ook niet echt, de acteurs zijn ook nogal sjofel dan was ‘’the marathon’’ nog beter. Er zijn betere films in de bios.

-Annabelle
Er zijn hier heel wat films over en het is staat daar dan ook niet boven, ‘’the conjuring’’ had meer impact vooral omdat er vele factoren in zaten.
Maar wat werkte was de spanning die op zich opbouwde zowel met de muziek, er zitten zeker wat rillingen momenten in, en de demon stukjes zijn spooky!!
Er had op zich wat meer met de pop gedaan kunnen worden, de personages wat meer uitgediept en de mix liefde & engheid past niet helemaal. Maar verder een uitstekende film.

-De boxtrollen 3d
Je zou misschien iets kunnen terug zien van een andere film, maar deze film is toch wel wat origineel niet te duister en aandoenlijk. Ondanks de wat lelijke aanpak in kleifiguren (de boxtrollen zien er veel beter uit) is het uiterst vermakelijk en best lachen.
Interessant is ook dat het niet al te helder is wie goed/fout is, of dat het standaard rollen zijn van bepaalde figuren dan je zou verwachten

-Gone girl
Ten eerst de acteurs zijn allemaal prima en niks om op aan te merken.
Maar de film duurt veel te lang te uitgerekt, het had de helft korter gekund! Ik had echt het gevoel hier kunnen ze een serie van maken, en ook zoiets van ik heb zoiets al eens eerder gezien. Het zakt telkens in voor er weer iets gebeurd.
Prima spanning, verhaal en plot twists zeker prachtig, kon ook ijzingwekkend zijn met de juiste muziek, dit alles wordt helaas niet bereikt door wat ik al eerder zei.

-The best of me – een aanrader
Een prachtige romantische drama film, met goeie acteurs voornamelijk de vrouwelijke kant.
Het heeft een beetje een dromerige ‘’cheesy’’ blik, en dat zou als het de hele film was misschien te zoetsappig zijn, maar er zitten ook ups en downs in.
En sommige scenes lijken erg veel op andere films, het is wel mooi maar niet zo origineel.
De enige afknapper en wat het zonde maakt is het einde van de film, het had voor mijn gevoel niet zo moeten aflopen en er is vast nog wel wat anders.
Maar ik ga zeker nog een keer.

-The judge
Een sterke film met goeie acteurs en heerlijke muziek. En op wat een prachtige locaties is het gefilmd en dan bedoel ik vooral in het restaurant, zoiets zie je niet vaak in films.
Het is niet echt een bepaalde standaard rechtbank film het is gepaard met familie drama wat wel zo’n z’n originaliteit heeft.
Maar het is wel zo dat er teveel gebeurt dat er wat gaten in zitten die niet duidelijk worden, en sommige mensen zitten er te kort in. Het mist wat aan bepaalde emotie wat de sfeer de hele tijd naar dezelfde kant stuurt.

-A walk among the tombstones
De film staat niet alleen er zijn soortgelijke andere films, maar zo vaak komen ze niet voor dus het heeft z’n originaliteit. En het is een van de weinige films waar ze het over de millennium bug van 2000 hebben.
Het is sterk, spannend en melodramatisch, maar heeft het net niet om eng/griezelig te worden.
Hoewel op de manier dat het gefilmd is bijzonder is. goeie acteurs en zeker een prima film.
Al heeft de stijl van liam neeson wat weg van z’n andere films.

-Fury
Een goeie spannende sfeervolle sterke film, goeie acteurs ook maar t zal voor ieder anders zijn of je sympathiek voor ze hebt.
Mooie tank gevechten en ze sparen je niet je met bij het bloedvergieten. Dit is wel iets waar je tegen moet kunnen. Al laat het de amerikaanse soldaten wel op een niet zo goeie manier zien, ook weer eens anders

-Dummie de mummie
Leuke film prima cast, al hadden andere wel wat meer screentijd ook kunnen hebben.

-De club van sinterklaas: en het pratende paard.
Het valt niet tegen het is zelfs een licht amusante film, wel wat weinige muziek maar wat er is klinkt zeker leuk. Maar het had wat meer uitgewerkt kunnen worden.

-Pak van mijn hart
Als je hier heen gaat denk eraan dat het gaat om de issue die momenteel raast door nederland, de verandering van sint met z’n piet, daarom vind ik het niet een bepaald geslaagde film.
Het trekt teveel en weet niet precies waar het heen wil.
De acteurs zijn prima gekozen evemin de locaties zelfs leuke muziek, er zit ergens een goed verhaal in mogelijk een romance of tranentrekker helaas is dit het geval niet
Wel mooi geschoten scenes, al is de klik er niet altijd.

-The drop
Vind het zelf een wat matige film het heeft een wat andere aanpak, maar tegelijk zit het m daarin het gaat om de sfeer, de manier hoe de acteurs te werk gaan, en de bedoelingen.
Het had daarin wel iets verder mogen gaan om het spannender te krijgen, een beetje meer uitgewerkte personages. Maar goed het is donker en heeft wat verassende wendingen.

-Bon dieu
Een nogal apart ongebruikelijke film, erg vermakelijk en heel leuk gedaan.
Een familie met 4 dochters die trouwen met verschillende mannen uit religie/kleur, dat veroorzaakt een boel drama en racisme. Hoewel het uiteindelijk nog best mee valt het had veel erger gekund, ieder geval had de personage ontwikkeling wel wat meer gemogen.
Er is niet alles eruit gehaald dat is wel jammer, maar het verhaal en de bedoelingen zijn duidelijk.

-Interstellar
Enigszins zie ik enige vergelijkingen van andere films erin maar het is wel nieuw.
Het meeste gedeelte zeker met de ruimte voertuigen zien er nep uit, alsof je met speelgoed aan het spelen bent, en dit heb ik nooit gehad in alle films die ik gezien heb. Zelfs de oude star wars films niet! En het voelt voor het meeste gedeelte kil aan, nauwelijks planeten te zien of enige verbintenis tussen mensen, ook al zijn de familie scenes mooi om te zien.
3 uur is echt te lang zeker omdat het een langzame tempo heeft, ernaast is het ook soms wat ingewikkeld met ‘’wiskunde, ruimtereizen, zwart gat etc…’’ en het roept zeker vragen op.
Dat is uiteraard uitstekend en mooi gedaan, aangezien je het gewoon weg niet weet hoe het werkelijk is. Ieder geval prima acteurs, mooie scenes, helaas te weinig muziek wat het wel nodig had.

-Samba
De film heeft een nogal traag tempo, maar echt saai is het niet het blijft interessant.
Hoewel ik wat meer romantiek had verwacht, is dat ook nog best mooi gedaan. Niet zoetsappig maar realiteit met z’n gebreken.
Het heeft z’n momenten voor een lach, zodat het niet te serieus is.
De actrice die speelt naast omar, is dan wel niet zo bekend hier ze is wel erg goed.

-Dumb and dumber to
Het is natuurlijk nooit zo goed als deel 1, en volgens mij zijn ze zelfs nu nog wat dommer.
Maar het heeft zeker z’n hilarische momenten, al zijn sommige dingen wat verwarrend met lange grappen maar hé dat hoort hier nou eenmaal bij.
En er wordt een hak gezet op mensen met een beperking, maar daar moet je niet teveel aan storen aangezien ze het zelf ook hebben.
En natuurlijk Jim carrey met z’n gekheid het is lang geleden dat heb ik wel gemist.

-The hunger games – mockingjay part 1
Ik ga het niet eens meer vergelijken met het boek, maar ben ieder geval blij dat er veel uit is en wat veranderd.
Een aantal scenes waren krachtig en zeer goed gedaan, het gaf een bepaald gevoel teweeg.
waaronder de muziek en jennifer’s acteerwerk. Maar er gebeurt niet veel t is ook opbouw voor part 2. Het acteerwerk laat wat te wensen over ook.

-John wick
De zoveelste actie wraak assassin film, maar geen zorgen t is een uitstekende film.
Goeie keuze met keanu reeves, juiste sfeer en spanning.
Maar als je moet kiezen tussen deze en de film Equalizer, is het ongeveer gelijk alleen andere stijl met doden.

-Horrible bosses 2
Ik weet niet ze hadden het denk ik bij 1e film moeten houden, hoewel het verhaal anders is is het toch wat matig. Ene kant is het lachen maar het is niet bepaald hoogstaand of iets nieuws.
Een aantal momenten zijn leuk aangepakt, en iedereen behalve het hoofdtrio doen het beter.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

3e jaars



Offline

Woonplaats: Weverseind
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 13:00 

De film die ik als laatste heb gezien, is Sinterklaas en het pakjesmysterie.
Erg leuke film met Boris&Joris, Gerard Joling en Frans Bauer!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di dec 30, 2014 10:25 

Bios.

-The Hobbit 3: The Battle of the Five Armies 3D HFR – Een aanrader.
Ik ga dit deel van de film niet apart zien, want daarvoor is het stuk met de draak veel te kort.
De 3 films zijn 1 geheel en het is gewoon een EPISCH MEESTERWERK!! Sommige scenes alleen al overschaduwen de LOTR reeks.
Een pracht film die vloeiend voortbeweegt ook mogelijk door de HFR, en zo veel kleine details die leiden naar lotr.
De huiverwekkende draak is zo door het dolle dat ie zijn eigen fatale ondergang tegemoet gaat. Maar wat een scenes waardoor je vergeet waar je bent. Al hadden ze wel een paar minuten van deel 2 erbij mogen plakken.
Dit is hetzelfde met het gevecht als ze Gandalf proberen te redden, die geesten zien er ontzettend goed uit. En dat we de identiteit van Galadriel zien in haar angstwekkende glorie zo donker waarvan we maar een klein stukje zagen in de lotr, wat een groots talent is Cate blanchett toch! Je hart en adem stokken en ik heb zoiets maar zelden, (net zoals bij django unchained met boze L.Jackson.)
Mooie gevechten in gevaarlijke plaatsen en hoe het er ook voorstaat, toch het uiterste eruit halen van de personen. En het overwinnen van de gevoelens in hun zelf.
Zoals bij Thorin het geval is heel heftig maar wat een comeback. Ha die neef van hem wat een gast en dan die baard zo awesome!
En ach zo triest Killi & Filli, en Tauriel! Heel sterk en mooi gemaakt al is de liefde een beetje opgedrongen en aan de late kant, is het toch een mooi gedaan in t eind.
Thranduil geeft ontzag af maar met een behoorlijk talent, zeker in de scenes met Tauriel & Legolas.
Uiteraard zitten er wat leuke momenten in, en er mist wat maar dat zal vast in de extended
versie zitten. En uiteraard het einde credit song is zo mooi.

-Mees kees op de planken
Net als z’n voorgangers, grappig, leuk, genante stukjes, en snufje kinderlijke liefde.

-Pinguins of madagascar 3d
Je kent ze en houdt van ze, maar vooral in de kleine doses van de eerdere films waar ze zaten.
Je ziet hun voorsprong en je ziet ze groeien en leren. Aandoenlijk en grappig.
Op zich konden ze alle kanten op maar in plaats daarvan gaan ze er een soort spionachtige film van maken, wat al zo vaak is gedaan hierdoor valt het wat op z’n gat. En mensen zien ook nog eens wat hun doen?
Maar de combinatie van dieren en hoe ze dingen aanpakken is erg komisch.

-Two night stand
Het is een redelijke matige film, wel is vaker geprobeerd en met de juiste acteurs werkt het.
Maar deze is wat minder boeiend, hoewel het een interessante invalshoek gebruikt.
Een ander soort type meisje, en gesprekken die ook niet veel voorkomen. Maar er ontbreken nogal wat dingen om het geslaagd te maken.

-Annie
Als je deze film wilt zien vergelijk het dan absoluut niet met de originele van 1982.
Eerst vertel ik wat wel goed is en dat is weinig, maar het is de moeite waard om het te zien.
Ondanks dat de cast wat misplaatst is doen ze het bijzonder goed, de plaatsen en uitzichten een bepaalde charme. Bepaalde liedjes zijn mooi zelfs in duet, en het heeft een goed verhaal dus het is een prima film. Maar verder:
Het enige wat er mogelijk een beetje op lijkt zijn sommige liedjes, maar die zijn tamelijk tam en hebben niet de kracht die ze hadden.
En mijn hemel hoe leuk het acteur meisje Quvenzhané Wallis er ook uit mag zien, is ze verkeerde gecast (ondanks dat ze pracht stukje zang scene heeft). Ze speelde ook in 'Beasts of the Southern Wild' waar ze absoluut niks deed en nog een Oscar kreeg ook.. Onverdiend!!
En wie kiezen ze voor een huisbaas voor de wezen Cameron diaz? Het zonnetje in huis nota bene.. Nou ze doet het op zich niet verkeerd en zingt mooi maar het klopt niet.
Er is van alles verkeerd zeker aan het gevoel van ‘’arm zijn’’.

-Exodus: gods and kings 3d
Het gaat over het verhaal van mozes, maar dit is op een manier gemaakt zoals ‘’Noah’’ laatst
Het is een beetje op een andere manier gemaakt dan je gewend bent, hierdoor mist je toch wat belangrijke punten. Bijv god als een kind, de staf etc..
Het had op zich een prima sterke film kunnen zijn, maar het heeft mooie visuele effecten en achtergronden. Maar ondanks alles wat er gebeurt zit er te weinig emotie in van de acteurs
Die zijn trouwens ook niet goed want je hebt middel oost mensen nodig, en dan sigourney weaver nog wat heeft zij nou te doen?

-Love’ rosie
Het is een film die al vaker is gedaan, en ook hier draait het vinden van elkaar en de liefde telkens maar om en om elkaar heen. 2 mensen die met elkaar opgroeien en goeie vrienden zijn, maar door dingen in het leven telkens mislopen en niet weten wat ze hebben.
Het is een aardige film en de cast is zeker leuk uitgekozen het is ook een leuk stel.

-Wiplala
Het is een aardige film en heeft her en der een lach.

-You’re not you
Een film over de ziekte ALS, het is alleen niet bepaald een nieuw concept dit verhaal.
Maar het is een hele mooie film, her en der een geintje maar ook droevig.
We zien voornamelijk Hilary swank & Emmy rossum, die de laatste tijd niet veel in de bios zijn geweest, maar deze sterke cast houdt je van begin tot eind vast en roert tot tranen.

-Tinkerbell & de legende van het nooitgedachte beest 3d
Het blijven leuke films, met veel kleur en emoties. Ook nu weer een spannend verhaal en ontroerend. En wat zijn die snoezige dieren lief gemaakt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 8:21 

Bios.

-unbroken
Het is op zich een aardige film, maar echt veel diepte of betekenis zoals ik had verwacht had het niet echt ondanks de zware strijd voor overleven. Geen personage verdiepingen waardoor de motivatie achter dingen onhelder blijft. En soms is het afvragen met bepaalde dingen, zeker o.a waarom krijgt men geen baard en het groeit raar.
Ieder geval ondanks echt gebeurd, heb ik veel erger gezien zeker kwa kamp situaties.

-Taken 3
In eerste instantie blijft het een goeie film en de muziek is uitstekend.
Al valt het wel wat in herhaling, en wat cliché omdat er veel bekende dingen in voorkomen.
En prima om je onschuld te bewijzen en dat je mag gaan, maar alles dat ie heeft gesloopt dan?

-Dear white people
Ik ging er heen denkend dat het een soort racisme komische film-achtige iets zou zijn.
Het speelt zich af in deze tijd met moderne tech, maar tegelijk lijkt en voelt het aan alsof het eind vorige eeuw is ergens tussen de jaren 80e of zoiets? Het is ook vol met stereotypes.
En er wordt in een bepaalde vorm gepraat over dingen waar je nauwelijks iets mee kunt of snapt. En er zijn teveel personen waarover je iets moet weten, dus echt verdiepingen krijg je ook niet echt. Maar goed als je het interessant vind gesprekken te volgen over black vs white en racisme opmerkingen die uit z’n verband is gerukt ga er vooral heen.

-The imitation game
Dit is een film over het begin van hoe de computer is ontstaan en andere ideen, o.a over hoe Alan turing was. Het is een grijpende mooie roerende film met goeie acteurs zeker waard om het te zien. Al laat het niet veel zien na de oorlog over Alan.
Heb wel enkele films gezien over Enigma maar nooit zoiets als dit, hoe moeilijk en hoe gecompliceerd het was om te beslissen wat er gedaan moest worden.

-Blackhat
Het is een aardige film met hier en daar mooie scenes en spannende muziek, die enigszins moet verhullen dat er meer aan de hand is. Maar het is iets wat ongeloofwaardig, een hacker die z’n computer verlaat voor actie en geweld? Enige wat er gebeurd is vooral een zoektocht waarin niet veel gebeurt en een liefde die niet goed overkomt. en zijverhalen die onduidelijk blijven. Maar het verhaal blijft je wel vasthouden.

-Into the woods
Toen ik de trailer zag leek het me een fantastische film apart en uniek, zo ver zat ik er niet naast… Ik heb nog nooit zo’n film gezien al helemaal niet van Disney.
Laat ik eerst de goeie dingen maar opnoemen en ik wil er echt positief over zijn..
Een prima cast ondanks wat onbekende mensen, sprookjes die door elkaar heen lopen wat natuurlijk klopt door gebeurtenissen. De omgevingen die wel redelijk mooi zijn zowel de kleding keuzes.
De muziek en het zingen hebben wel iets op momenten, maar het gaat best snel en vaak door elkaar heen.

En verder niet bepaald goed helaas…
Vergeet hoe sprookjes zijn en mocht je ze kennen van voor hoe ze een happy end hebben, zoiets kun je verwachten. En breng er geen kinderen heen slecht idee.
De 1e helft van de film was het nog enigszins te volgen waar het over ging en wat er moest gebeuren, erna ging het een hele andere kant op en geen idee waar het heen ging.
Als er al magie in zat hoe weinig ook gaat compleet verloren, en had passender gebruikt kunnen worden.
Dood, aanranding, overspel, leugens etc.. zit er op de raarste manier in, en moet om een bepaalde reden een boodschap overbrengen als dat de bedoeling is?
Bijv david and goliath is nog zinvol, maar hoe het de reuzin vergaat is ongeloofwaardig.
Tegen die tijd is de halve cast weg en wordt niet meer over gerept, en doodleuk het hele verhaal vertaald tegen n baby?
Ik wilde nota bene nog een keer zien aangezien het ik het begin nog best leuk vond, maar dat veranderde erg snel naar niet meer.
Eeuwige zonde dit het had veel potentie kunnen hebben en echt groots.

-Night at the museum 3
Deze films blijven leuk zo ook dit laatste deel, waar het verplaatst naar een andere museum.
Aan de ene kant wat jammer omdat er niet alles is uitgehaald, zo ook niet in de stad waar zoveel beelden staan? Maar bepaalde dingen geven een andere kijk op dingen ook best leuk. En we komen meer te weten over het magische tablet.
Ook de heerlijk humor is niet te missen o.a met ‘’Rebel wilson & Hugh jackman’’ Mooi scenes en een goed verhaal al is de sfeer wat anders.
En het geeft ook wel een emotioneel gevoel omdat er acteurs heen zijn gegaan.

-Jupiter ascending 3d
Best een bijzondere film ook al zitten er wat dingen van andere films in gemixed, is het toch anders en mooi gevormd met allerlei elementen.
‘’Eddie redmayne’’ is behoorlijk goed, zodra hij in beeld is veranderd de sfeer. Sowieso zitten er een paar momenten in die krachtige uitwerkingen hebben, in omgeving, acteer of scene.
Prachtige special effects en omgevingen, het verhaal en sci fi universe is zo groot dat het kleine deel dat ze proberen uit te leggen nauwelijks genoeg is. En gaat wat snel om te verwerken etc.. Al zijn hier door de characters wel wat eentonig in houding, en maar enkele interessant en goed uitgewerkt.

-Inherent vice
Een wat matige film die eigenlijk te lang duurt. Het is een oudbollig detective film die zich ergens in de jaren 60/70 in de hippie cultuur afspeelt. De sfeer is in ieder geval erg goed en zo gefilmd dat het best een tijd geleden is dat zoiets getoond is. Het is alleen jammer want er had meer in kunnen zitten dan wat het is, want uiteindelijk is het de vraag waar het nou eigenlijk over ging? Terwijl er toch iets mysterieus in zit?
En als er al iets grappigs in zit vervliegt dat snel weer, net als dat het even leuk is bepaalde cameo’s te zien van acteurs die je al een tijd niet gezien hebt.

-Big hero six 3d – een aanrader
Een prachtige animatie film met te gekke muziek. Een fictieve gecombineerde stad met prachtige kleuren. Best apart maar toch vernieuwend en origineel het lijkt wat raar hoe het verloopt maar er zit zoveel emotie in. Zeker knap hoe je opeens anders aankijkt tegen een grote machine pop. En die personages in hun gecombineerde design zijn zo te gek ze pakken je in, het mist alleen wat aan personage verdieping in plaats van dat het alleen maar nerds zijn.
De humor is best subtiel zeker als je beseft wat ze erin verwerkt hebben.
Blijf vooral zitten tot na de credits, en ik hoop op een sequel.

-Wild card
Ik vond het wel een aangename film die het eens op een andere manier aanpakt.
Zou het mogelijk kunnen vergelijken met ‘’the equalizer’’ of andere film in een bepaalde manier maar het is toch anders. Het is langzaam maar in die momenten zit een bepaalde sfeer, verassende momenten en interessante scenes. Het is niet de actie wat de film maakt.

-Michiel de ruyter
Het is misschien niet de beste film, want er zijn wel wat prachtige NL films over vroeger de laatste tijd. Maar het is wel de grootste en duurste ooit gemaakt en dat is te zien.
Het is wat jammer dat ze geen jaar datums laten zien, zodat je weet hoe lang t duurt en je ziet ze ook nauwelijks ouder worden..
Behoorlijk rumoerige tijden waren het toen zeg en dat is wat je vooral ziet, en het gaat vooral om de politiek waar Ruyter tussen door komt? Best raar aangezien het toch om hem gaat en het avontuur en de dingen die hij gedaan zou hebben interessanter zouden zijn. Verder is het niet echt historie correct en wat ongeloofwaardig met dingen.
Op acteervlak is het best goed gekozen, bepaalde beelden en scenes zijn uitstekend met de krachtige muziek die je meevoert. Verder ziet de omgevingen en kostuums er goed uit.
Prachtige is wel de zeestrijd nooit zoiets gezien behalve in de film over Elizabeth. Al is het wel herhaaldelijk, werd er niet gevochten toen? Dat had er best wat meer in gemogen.
En vind het toch wel wat hebben de gebouwen die je ziet en niet alleen hier hoor, normaal woon je of kom je er langs en het doet je niet veel of je kent het niet. Maar nu kom je toch toch wat geschiedenis erover te weten, bijv De Dam is veel meer dan een groot plein.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo maart 15, 2015 8:22 

Bios.

-The theory of everything
Het verhaal over het leven van Stephen hawking, het gaat over z’n verleden, hoe de ziekte z’n leven veranderd en meer prive dingen. Niet echt veel over de ontdekkingen & ontwikkelingen die hij heeft gedaan en dat is wel een beetje jammer.
Hier en daar zit er wel een lach in verstopt in al de emoties die je krijgt te verwerken.
Hoewel de film wat lang duurt houden de 2 acteurs goed je gedachten vast, heel knap hoe ‘’Eddie redmayne’’ Hawking vertoont dat wordt een zeer goeie acteur. Net als ‘’Felicity jones’’ die z’n vrouw speelt. Het brengt zeker een bepaalde diepte en liefde naar voren de film heeft een hart. Alleen is het wat jammer dat ze niet ouder worden?

-(Beertje) Paddington – een aanrader
Ach wat een heerlijke film met jeugdsentimiteit en nostalgie ook al is het lang geleden.
Gezellig voor de familie, er zit misschien een sprankje gevaar in maar niks ergs.
Heerlijk de humor die erin zit, beertje paddington is aandoenlijk het is tijdloos. En er zit wel wat magisch in de sfeer die er in zit.
Vind alleen de moderne look van de stad niet zo kloppen in het verhaal, ik zou eerder denken aan voor het nieuwe millennium dan past het oude treinstation er ook meer bij.
En kijk uit naar een sequel.

-Kingsman: the secret service. – een aanrader.
The film is een soort combinatie van de vroegere James bond 007 en Kill bill net als de sfeer.
Wat betreft het ‘’moordende’’ geweld ziet het er prima uit, maar hoe ze het hebben verwerkt is wat raar bijna geen bloed te zien? En als het al tot ‘’ontploffing’’ kwam was het een en al vuurwerk….
Op zich origineel weliswaar wat herkenbaar maar verder, sterk, verrassend, komisch, prima cast en muziek. Erg cool de gadgets, wapens en de stunts.

-50 shades of grey
Interessant….. goeie sfeer & muziek.
Denk dat het niet in de buurt van het boek komt, zo heftig was het niet leek me? Bovendien op dit niveau heb ik wel enkele films gezien.

-Spongebob 3d
Net zo knettergek en vol met humor als de tekenfilm zelf.

-jack bestelt een broertje
Een beetje een maffe grappige film, en bepaalde bijfiguren waren nogal overbodig want ze deden bijna niks.

-Boy 7
Prima spannende film geld ook voor de acteurs, maar ze hadden er meer mee kunnen doen.

-Seventh son 3d
Het is een mooie film een beetje dromerig met een soort oude middeleeuws wereld karakter.
Mooie landschappen en de visuele magische effecten zijn vloeiend en boeiend.
‘’Julianne moore’’ heeft een prima rol te pakken is ook in haar element, en anders was de rol uitstekend voor Eva Green’’ geweest.
Maar toch laat de het te veel steken vallen: Als er iets dood moet gaat het veel te gemakkelijk of te snel, uitstekende vloeiende transformatie vijanden die samen alles aan moeten kunnen? En dat met alleen een oude vent en een groentje die op het eind pas echt z’n kracht vind in een korte tijdspanne.
De chemie tussen de acteurs Gregory, Malakin, Tom en Alice is prima, maar kwa liefde is het nog wat oppervlakkig, alleen de eerste 2 zijn daarin wat meer op ingespeeld.
Er kon meer met de film gedaan worden want er is toch iets wat nog niet helemaal klopt.

-Focus
In principe is dit een prima en goeie film met een goeie cast.
Maar het staat niet op zich zelf er zit een ton van een mix van verschillende films in.
Het is zelfs wat storend op momenten, o.a er zit 3 jaar tussen en ze doen alsof het decennia geleden is en zoveel veranderd is…
Geen moment is eigenlijk waar dus daar kan je niks uithalen, en de vrouw (margot robbie) die niet weet hoe ze sexy kan zijn please…

-Chappie
Een wat eigenaardige film hoewel niet gebruikelijk en voelt bekend aan kwa verhaal.
Heb wel het gevoel dat ze zoveel meer konden doen want het principe is het een goeie film, want het gedoe met gangsters vind ik niet echt passen en ook de accenten die gebruikt worden. De bekendste acteurs hebben te weinig tijd om echt iets te kunnen ontwikkeling in wat ze doen.
Maar wat er in zit kwa humor, thema’s, actie, drama is het prima gedaan.

-American sniper
Niet echt iets nieuws en voornamelijk veel van hetzelfde, sniper kills en zoeken naar bad guys in een ander land. Maar een held noemen? Het is een redneck cowboy die graag schiet en wat ie ook mee maakt echt sympathiek vind ik m niet.
Redelijk goed gemaakt en ‘’Bradley cooper’’ heeft z’n rol sterk gedaan.

-Selma
Ik was best benieuwd ernaar en het komt eigenlijk een beetje in de buurt van de films o.a ‘’The Butler en Nelson mandela.’’ Maar toch net wat minder want het gaat voornamelijk over de mars loop die gedaan wordt in Selma, en dat is zowat het enige. Hierdoor voelt de film te langzaam en te lang. Leuk rolletje overigens voor Oprah!
Terwijl het acteren, de preken, sets, kostuums en dergelijk best goed uit zien., de muziek was goed wel helaas op het einde.
En de preek bij de oscars klopt ook niet echt als je slaven en gevangen gaat vergelijken.

-Wild
Normaal is het niet mijn soort film, maar deze was wel erg mooi om te zien en de tijd was zo voorbij. Prachtige natuur omgevingen en mooie citaten, het komt dicht in de buurt van een spirituele reis maar is het niet, vooral over body & mind.
Het heeft wat flashbacks over haar verleden, moeder, drugs, slechte beslissingen etc.. ene past er beter in dan de andere. En of Reese witherspoon nou de beste keuze was is te betwijfelen.
Maar ik ben op zich wel benieuwd naar het boek…

-Still alice
Een prima film met goeie acteurs en een meeslepend verhaal. Beetje een tragend tempo maar is te doen. Enige minpuntje is dat de bijfiguren van de familie wel wat meer erin hadden gemogen, zeker voor personage ontwikkeling. Julianna moore is best goed en draagt de film vooral, wat dan vooral opvalt is schoonheid ‘’familie’’ vs aftakeling ‘’alice’’
Het einde is mooi en de muziek..

-The boy next door
Het kwam wat bekend voor en dat kan ook wel op verschillende manieren.
Ieder geval een spannende sensuele film, hoewel wat voorspelbaar met een beetje chaos.
‘’Jennifer & Ryan’’ waren eigenlijk de enige die behoorlijk goed waren, de andere acteurs hadden wat meer ruimte kunnen krijgen.
Stalker boy meets housewive hebben xxx en gaat volledig door t lint.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za apr 04, 2015 13:22 

Bios.

Cinderella
Een prachtige film met de juiste ingredienten, goeie acteurs zijn er voor uitgekozen want je kon de sfeer en de chemie tussen iedereen wel merken. En zo lief die dieren.
Mooie speciale effects samen in combinatie met wat humor erg leuk gedaan. Net als de cgi voor de ruimtelijk landschap is prachtig.
Zelden ook zo zulke goed spelende stiefma en stiefdochters gezien als deze.
Had alleen wel willen zien wanneer ze t schoentje past voor de prins terug veranderd in de prachtige vrouw die ze op t bal was, maar dat is het enige waar ik over viel.
Afgezien op een paar dingen is het vergelijkbaar met de film ‘’ever after’’

Divergent, insurgent 3d
Nou de 3d was nergens voor nodig, en zoals ik bij de 1e film al had gedacht was alles dus een experiment. Het is nu wel wat beter meer spanning en drama en het acteren is beter.
Special effects zien er gaaf uit maar kon meer mee gedaan worden.
Maar toch vergelijkbare films van de laatste tijd zijn beter dan wat zie hier van maken.

The best second exotic marigold hotel
Ik vond de 1e beter maar dit is ook een mooie film, verschillende scenes zijn goed in elkaar gezet of heel mooi. Het is wat aparter en verspreider maar zo zie je wel meer van de charme van deze oude acteurs. Erg leuk gekozen de plaats in India zo reis je een beetje mee.

Fast and furious 7
Deel 6 blijft toch de beste en is hard te overtreffen, maar dit is voor ieder anders.
Er zit wel racen in maar t is anders, het is meer actie en gave stunts en op dat front zit er toch heel wat verrassends en spectaculaire dingen in. Tot de hoogte dat het wat onwerkelijk is maar toch werkt. Je zag het ook meer een andere kant op naar een ander niveau en wereld, maar hier wordt het terug gebracht naar ‘’the roots’’
Hoewel ik de muziek er niet echt bij vind passen, hebben bepaalde scenes, omgevingen en dergelijke n soort charme. Mooi gemaakt ook de eerbetoon aan Paul walker.
Diesel & Rodriguez doen het goed mooie chemie, en de laatste betreft laat wat meer emotie zien dan je normaal ziet.

Home 3d
Een unieke originele animatie film al kan t verhaal wat bekend zijn, erg mooi gedaan vol met emotie en humor. Verassende momenten en mooie muziek.
Afgezien van wat vraagtekens op dingen die niet helder worden, is t geweldig om te zien hoe verschillende iedereen is maar toch hetzelfde wil.
Veel te ontdekken en zeker waard om te zien.

The gunman
It’s a ‘’done that’’ type of movie en niet erg bijster bijzonder, voor de dames die Sean penn leuk vinden zit je wel goed, je ziet zo wel z’n ontblote gespierde borst.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za mei 30, 2015 10:59 

Bios.

-The longest ride
Verwacht geen nieuw soort film want het is weleens eerder gedaan.
Maar het is wel prachtig in elkaar gezet met hele goeie acteurs en goeie chemie.
Het zijn 2 films in een eigenlijk van verleden en flashbacks naar het heden die samen vloeien, met vele emoties en beslissingen waarin liefde en spullen een rol spelen.
Een bepaalde originaliteit, hoewel simpel toch sterk, charming and lovely with a heart.'

-La famille Bélier – een aanrader
Een prachtige originele film die zeker ontroert het heeft een hart. Vond het in ieder geval erg interessant en verassend, het heeft een andere aanpak dan je normaal ziet.
Over een familie die doof is behalve de dochter en hoe ze samen werken, en keuzes te maken hebben die de toekomst veranderd in verschillende aspecten. De familie is centraal maar het zingende vogeltje moet kunnen vliegen, en dat is erg mooi gefilmd zeker op het einde hoe zelfs de doven wordt bereikt heel emotie vol.
Grappig en leerzaam en op een bepaalde manier charmant gedaan. Is zelfs beter dan de film untouchables destijds. Ga zeker nog een keer.

-The avengers: age of ultron
Een interessante en verrassende film met waanzinnig zij-helden en cameo’s.
Een aantal momenten doen je terug denken aan de 1e film, iron man vs hulk is bad ass!
Scarlett witch is nog beter dan ik had verwacht en gespeeld door ‘’Elizabeth olsen’’ jemig die is veranderd zeg.. Geen idee wie het zag aankomen maar heb zelfs geen hint gezien the hulk en black widow als stel nooit gedacht??
Iedereen krijgt bijna evenveel screen tijd dat is mooi gedaan, hierdoor komt het verhaal ook beter uit de voeten. Fascinerend zijn ook de special effects, Ultron, The vison, de gevechten.
De gebruikelijk grapjes zitten erin. De sfeer is heel goed echt duister vind ik het niet worden maar ultron is niet zomaar een of andere schurk.
Ze hadden iets meer kunnen doen met wat de helden zo dwars zit die scenes zijn heel goed.

-The water diviner
Een mooie sterke fascinerende film, prima acteurs ook alhoewel Olga kurylenko van een hele ander afkomst is dan ze hier speelt?
Meesterlijk in het overbrengen van sfeer en emotie in de tijd van toen, dat je jezelf erin waant en je vasthoudt tot het einde. Mooie landschappen die voorbij komen geven er iets extra’s aan.
Je kunt wel merken dat er veel aan de film gedaan is. Het laat de vele kanten zien van beide kanten van de oorlog en t einde van het ottomaanse rijk, een film die je niet veel ziet.

-Pitch perfect 2
Vind deze sequel niet zo geslaagd als deel 1, ze zijn zoekend naar iets wat ze hadden maar zijn de weg kwijt. Hierdoor zakt het wat in ook omdat er niet zo gezongen wordt als in deel 1.
De groep zelf heeft ook andere leden, als het al bizar was hiervoor dan nu helemaal.
Maar hierin zit eigenlijk ook wel de grap, het is genant, apart, vreemd, hilarisch. En ook lachwekkende teksten van sommige. Maar ze komen terug op het einde erg mooi gedaan!

-Mad max: fury road 3d
De 3d was niet echt nodig geweest. Het is blijkbaar een reboot wat prima is want het er zit teveel tijd tussen de laatste film, en het is nog aardig dezelfde stijl.
De sfeer van de film is uitstekend, al zit er weinig verhaal in het is gewoon overleven een doel bereiken dat iets anders wordt. De actie en achtervolgingen wat het voornamelijk is is behoorlijk goed gedaan. In het algemeen is het plaatje zeer goed, maar vind de andere mad max films leuker.

-Poltergeist 3d
Was zeer benieuwd naar deze remake en of het kon tippen aan de oude klassieker.
Wat ieder geval opvalt is dat met alle nieuwe tech en special effect tegenwoordig, veel meer gedaan kan worden helaas is dit niet gebruikt. Zit zelfs minder in helaas en het is anders.
Vind wel dat beide niet onder doen van elkaar, de sfeer is goed, verhaal is oké maar armer aan props dan zou moeten, special effects heel mooi geloofwaardig maar tammer.
Sowieso raar dat niemand iets hoort in de buurt?
Wil je de charme, opbouw, goeie visueels etc… kijk dan vooral naar de originele film.

-Project t / tomorrowland
Ik had een bepaalde verwachting wat uiteindelijk anders was dan ik dacht.
Het heeft wel een aantal lessen over: dromen, hoop, fantasy en zoveel meer.
Goed verhaal, prima en mooie special effects, herkenbare scenes uit verschillende films. De cast is prima gekozen al wat ongebruikelijk maar het werkt.
Alleen jammer dat het wat fouten heeft en bepaalde dingen niet verder uitgelegd. Hoewel sommige mysteries interessant zijn. O.a hoe de eifel wordt gebruikt is iets nieuws.

Ventoux
De film is aardig maar vooral voor mensen die iets met fiets sport houden, want dat laat het voor het meeste gedeelte zien. Verder flash backt het af en toe naar het verleden en over onuitgesproken dingen. Leuke cast maar met veel taalgebruik.
Het had ook wat beter uitgewerkt kunnen worden, aangezien er wat info weg gelaten wordt en niet alles duidelijk is.

-Child 44
Een prima film met een duistere sfeer. Acteurs doen het prima. Afgezien van stukje geschiedenis heb ik niet echt het gevoel gehad dat er veel in zat.

-De surprise
Wie dacht dat dit een moederdag film was is mij een raadsel?
Gezien de NL films van afgelopen tijd is dit een wat originelere insteek iets wat nieuw ook.
Prima verhaal met een leuke twist erin, apart gekozen acteurs maar het werkt wel en mooie locaties ook! Grappig, aandoenlijk, spannend.

-San andreas 3d
Nou eigenlijk net als elke rampen film die er is, maar deze doet het een stuk beter.
Maar het is een goeie en spannende film en de acteurs goed gekozen, mooie beelden ook vanuit de lucht en verschillende scenes. Maar toch her en der wat storende foutjes.
En ik lees dat kylie Minogue hier in zat, ik had haar niet eens herkend!

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2015 17:29 

-Spy
Best een leuke film zitten verschillende dingen van spion films in, de intro song was mooi en had zo in James bond gekund. De humor en grappen zijn vlak of juist weer leuk het is te behelpen. Bijv: Jason statham is zichzelf en vertelt zelfs dingen die hij in andere films heeft gedaan. Maar de manier wat ie hier doet is apart en vermakelijk.

-Rendez-vous
Voorspelbaar plot als je het eenmaal weet, maar het is een prima spannende film. Degelijke acteerwerk en mooie beelden zo nu en dan.
Al had het wat beter uitgewerkt kunnen worden.

-Jurassic world 3d
Laat ik eerst starten met dat je rekening moet houden net als de vorige delen, dat er zeker wat ongeloofwaardige dingen en fouten in zitten en dat is nogal wat. Het speelt zich af het eiland van het origineel, waarin de vraag waar zijn de oude dino’s? De kids in de 1e vind ik beter dan die er nu in zitten.
Hoe mens en dino nu met elkaar omgaan zint me niet zo, (zie eerste stuk tekst) keek echt uit naar hoe ze eerst waren, maar het ziet er zeker niet verkeerd uit in gevechten.
Verder is het een pracht film en ‘’mogelijk’’ de beste van de reeks, maar heeft niet bepaalde charme of hart dat het zou moeten hebben.
Mooie special effects, landschappen en dino’s, spanning en sfeer zijn ook uitstekend..
Kijk uit naar het volgende deel.

-Entourage
Ik weet eigenlijk niet precies wat ik hier over kan vertellen, aangezien het een film is van een serie die ik niet ken. Er zal vast een boel dingen missen, en het verhaal leek ook over weinig te gaan, net als hoe men zich gedraagt voor hun leeftijd..
Kan wel zeggen dat er ontzettend veel cameo’s van bekenheden in zitten, waarvan sommige al tijden niet heb gezien of er oud uit zien.

-The age of adaline
Een mooie film met een goed verhaal, prima cast met chemie, mooie visuele beelden die ook schoonheid laten zien met en terug blikken naar t verleden. Het laat ook nog wat mooie geschiedenis zien wat misschien nog niet bekend was.
Maar toch heeft het wat bepaalde foutjes, ze blijft al die tijd hetzelfde geen verandering in personage, ze is door 2 wereld oorlogen gegaan en ander verlies geleden? Dit allemaal zie je niet terug net als andere dingen.

-Nature 3D – Een aanrader.
Van prachtige sublieme schoonheid naar zelfs de donkere kanten van de natuur. Zulke mooie hypnotischerende beelden van dieren, en het schouwspel der regen waarin de koning der dieren magnifiek is! (zelfs zoiets nog niet eerder gezien) en de dans van de flamingo in alle glorie…

-Insidious 3
Dit is de prequel op de vorige films, geniale enge film en net zo goed als de vorige delen.
En de sfeer is uitstekend en erg goed.
Goed verweven met de andere delen zodat je ziet hoe t was ontstaan.

-Code m
Uitstekende NL’s film goed in elkaar gezet met mooie scenes, spanning en avontuur.
Erg leuk om een andere kant van de drie mustketeers te zien, en tegelijk wat geschiedenis over Maastricht en andere dingen.

-Minions 3D – Een aanrader
Er zijn films geweest met of over ‘’hulpjes’’ maar niet zoiets als dit!
Het is het verhaal voor gru dus een prequel dat maakt het nog leuker, de animatie, de kleuren, emoties en spanning is zo fantastische gedaan! Het is origineel , anders. choatisch, aandoenlijk, hilarische en dramatisch..
Het is een stuk geschiedenis op een ander manier al kon er nog meer in, het is een beetje puzzelen ook omdat je ze vaak niet verstaat door het rare praten. Al zit er een mengelmoes verschillende talen in. Het is dus wel een film waar je mogelijk voor de eerste keer het meeste gedeelte niet weet wat er gezegd wordt, Je wil al die dingen weten maar het is te leuk dus het maakt niet uit.. Ook apart hoe ze zich snel aanpassen en blijkbaar dingen gelijk weten?
Het speelt zich af ergens in de 60e jaren dus de schurken zijn best wel over de top, in de zin van technologie en dat ze verschillen per eeuw. Het is dus wat overdadig en onnodig ook kwa acties maar best geinig gedaan.
Kan zoveel er over zeggen maar ga lekker zelf kijken de credits zijn erg leuk, en blijf vooral zitten tot het einde ervan goeie 3D en echt hilarisch.
Hoop echt op meer en ga zeker nog een keer.

-The king’s garden (aka a little chaos?)– een aanrader
Heb wel een aantal gekostumeerde films gezien over vroeger, het ligt me niet altijd!
Maar er zitten bijzondere bij maar weinige die echt zo goed zijn dat het een pareltje is.
En dit is echt een origineel pareltje, een levende dichterlijke schoonheid en dat zegt al heel wat als ik het zeg!
Het speelt zich af in de 16e eeuw en het weerspiegelt de levens van toen, maar het gaat vooral over hoe een deel van de tuinen van versailles tot stand zijn gekomen. Hoewel het dus afspeelt in Frankrijk wordt er geen frans gesproken maar vooral engels?
Verder is het sterk, amusant, emotie, levend, best interessant, al is het verhaal wat dun.
De chemie van de acteurs samen met de mooie kostuums werkt goed, zeker met de mooie sfeer bepalende muziek.
De acteurs zijn weergaloos maar het zijn dan ook zulke goeie die erin zitten, al is de achtergrond van kate wat haastig en zou wat missen misschien? Toch is het mooi gedaan.

-Man up
Blij dat ik het gezien heb deze film draait niet overal en dat is best jammer.
Een verhaal dat vaak gedaan is op verschillende manieren, maar toch verschijnt er wel weer iets nieuws en wordt er iets anders. De acteurs zijn uitstekend met prima chemie.
Je leeft zo mee met ze in de ontmoeting die leidt tot choatische emotie die leerzaam en vol humor zit. Het is niet perfect maar wel warm als het daar op aankomt.
Verrassende scenes en verwijzingen naar andere films.

-Infinitly polar bear
De film draait over iemand die manische depressive polinaire stoornis heeft, waardoor het een wat choatische film is aangezien er veel drama gebeurt. Niet een persoon komt naar voren om de rest te overschaduwen maar allemaal zijn heel erg aanwezig. De emoties zijn diep soms wat te luchtig of hard. Het is zeg maar een kijkje bij iemand’s familie in het dagelijkse leven. Een aparte film en anders dan normaal, de gekozen acteurs doen het uitstekend!

-Magic mike XXL 2
Tja.. de eerste film vond ik echt iets voor vrouwen en was ook heel anders, niet echt het idee dat er een vervolg zou zijn laat staan dat ik het zou gaan kijken.
Maar omdat ik verder alles al had gezien en verder niet kon combineren, en de verkoeling zocht deze maar gezien.
Nou dames ga deze kijken maar wel als de hitte voorbij is! XD het heeft me verrast en vond het best indrukwekkend! Er zit van alles in best amusant maar voor een verhaal hoef je er niet heen.

-Terminator: genisys
Dit is geen deel 5 technische gezien dit moet je zien als de echte deel 3 na eerste 2 films.
Er wordt tijdgereisd en het heeft te maken met verschillende tijdlijnen waar er een vervaagt.
En vind met recht dat dit deel 3 in de reeks is, het heeft weer de sfeer en spanning! Geweldig om te zien hoe er dingen in zijn verwerkt van het begin van Terminator.
Mooi om Arnold weer bezig te zien en het heeft wel wat om hem te verouderen, en in special effects z’n jongere zelf te zien. Goeie zinnen en verwijzingen, gave actie en gevechten, er is meer uitleg en ook al is die verandering er het komt dichtbij skynet.
Ik vind Emilia clarke uiteindelijk best een goeie vervangster als jonge linda hamilton, al had ze wel wat meer gespierd mogen zijn.
Fijn is ook wel dat het dicht bij het matriaal en uitgangspunt van de eerdere films blijft.

-Binnenstebuiten (inside out) 3d
Het korte filmpje voor de film, werkelijk prachtig!
Het is heel simpel waar dit over gaat, je eigen emoties in je hoofd die alles regelen,
En het is gelijk een leerfase over hoe je dingen wilt behouden, en wat je kwijt kan raken.
Nou klopt het niet helemaal met alleen maar 5 figuren, het zouden er meer moeten zijn dan zou het een complete andere sfeer zijn en echter.
Maar het is een mooie film met zoveel kleur en een aantal mooie scenes.

-Self/less
Ik weet niet zo goed wat ik er over kan vertellen, het is een matige redelijke film.
Als je ‘’Face/off’’ hebt gezien is het redelijk vergelijkbaar, alleen was die film een stuk beter.
Prima acteurs al laat het acteerwerk wat te wensen over, er had overigens wel wat meer in gezeten maar ze hebben t bekende pad gekozen.

-The gallows
Dit is weer zo’n apart film met gevonden filmfragmenten een soort paranormal activity film.
Een paar schrik effect momenten en leuk bedacht om het rond een toneelstuk te doen.
Maar verder is er niet zoveel aan.

-Mr.holmes
Het is interessant om Ian mckellen deze rol te zien spelen, maar in hoeverre wil je sherlock holmes als oude aftakelende man zien? De sets zijn uitstekend gedaan en de scenes mooi.
Het enige dat deze film niet op andere films met oude wijzen mannen doet lijken, is dat het in de details zit net als in de zinnen van de kleine groep die elkaar goed aanvullen. Wat de humor en triestheid een speciale sfeer geven ook.

-Ruth & alex
Het is wel een aparte aanpak hoe ze het hebben verfilmd maar het laat ook gelijk vragen achter? Want zijn ze nou arm of rijk? Het kon een lieve liefdevolle charmante film kunnen zijn, maar de sfeer wordt wat verspest door de snelle routine van de huisbezichtigers. Niet alleen erg kort maar kwa gedrag achterwege gelaten kon worden. Al hadden ze met bepaalde mensen wat meer kunnen doen. Daarnaast moet je zoiets ook liggen.
De acteurs zijn goed en het is wel een beetje komisch en nostlagisch maar is wel wat vlak, en van alles wat speelt lijkt het alsof je weer terug bij af bent aan het eind.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2015 13:56 

Bios.

-Ant-man 3d
Een behoorlijke verrassende film met een aantal goeie acteurs. Het is niet echt origineel maar wel op een bepaalde manier dat het anders is, en dat maakt t uniek.
Ben zelf niet zo bekend met dit strip figuur, dus het is leuk om te zien dat ze het ook hebben over het ontstaan ervan en de ontwikkeling. Goeie spanning, prima sets en special effects zijn prachtig, en er zit heerlijke humor in verwerkt anders zou het best duister zijn.
De wereld in het klein is na al die jaren nog beter geworden dan in ‘honey i shrunk the kids’die nog steeds klassieker is. Waanzinnig gedaan en verschillende fronten erg mooi.

-De kleine prins 3d
Nou heb ik wel over het verhaal gehoord maar nooit gelezen t lijkt me interresant. Ik denk ook dat ze film wat hebben aangepast het lijkt me ieder geval iets triester.
Het deed me denken aan iets anders wat ik gezien heb, maar dit soort verhaaltjes zijn allemaal uniek in z’n soort. Het is mooi hoe ze switchen van animatie naar papier, zo geeft het kracht, sfeer en pracht in het verhaal. Het is leerzaam en laat je weer terug denken aan momenten.
Wat ik wel jammer vond is dat het bondig is en mogelijk wat mist.

-Paper towns
Ik weet niet wat ik had verwacht maar uiteindelijk toch niet dit.
Het is eigenlijk een hele simpele film met van alles erin, maar niet zo gemaakt dat er dingen worden overdreven zoals altijd, het is wat we zelf kunnen meemaken typische teen stuff.
Iedereen is ook wel gelijk kwa acteren.

-Mission impossible: rogue nation
Elke film in deze reeks is weer anders, en deze zit zelfs op een andere niveau en niet alleen omdat Tom cruise z’n eigen stunts deed en echt kon dood gaan in deze film!!
Er zit nu een mix in van 007 en Jason bourne, gevaarlijk, verleidelijk, dubbel twists.
Mooie scenes van bepaalde plekken in Londen en achtervolgingen, great acting!

-She’s funny that way
Echt achterhalen hoe of waar deze film nou over gaat kan ik niet echt, maar het is niet de eerste die zo is gemaakt. Het gaat blijkbaar over hoe de films vroeger waren of er worden citaten gebruikt. En het acteren is geweldig het is acteren in acteren, maar zo choatisch in meeste gevallen en daarin is het best hilarisch gemaakt. Hoewel alles aan elkaar gelinkt is verliest het vaak de aandacht. Wie weet wat en wie doet het met wie..
‘’Imogen poots’’ accent is ook wat te dik erop aan gedikt.

-While we’re young
Het is een redelijke prima film met een prima cast. De dagelijkse dingen komen langs en hoe je omgaat met ouder worden of wel jong zijn en wat je allemaal ontdekt.
Het gaat over docu’s maken maar het raakt verwikkeld in een of andere midlife crisis ding. Op het eerste gezicht erg leuk gedaan hoe oud en jong zich andersom gedraagt, maar het hoe langer het duurt hoe minder echt dat voelt. Maa het lijkt alsof het niet uitmaakt wat er gebeurt of gezegd wordt het vloeit gewoon door, dus het komt niet echt terecht wat het moet zijn.
Er zitten dus wat foutjes en verwarring in, best jammer want het kon zoveel meer zijn.

-Ted 2
Ondanks wat acteur wisselingen is de cast uitstekend en de chemie werkt goed.
Het is komische, grof en beschamend op vele manieren, en heeft zeker wat verassingen en verwijzingen o.a comic con.
En er wordt nogal gericht op overduidelijke dingen waar voor ze naar het gerechtshof moeten, om zo in te spelen op de emoties. Het had niet echt gehoeven zo gaat er toch wat unieks vanaf maar het werkt,

-Beestenboot
Het is een andere aanpak op noah’s ark al is het verhaal zelf wel bekend en gedaan.
Het is een leuke film en best geinig als eenmaal het eind in zicht is.
Al zet ik een paar vraagtekens op sommige dingen.

-Dark places
De film gaf me een gevoel alsof ik het kende, maar dat kan liggen aan tig films die ik heb gezien en dan lijken dingen wel is op elkaar. En er zat iets storends door heen tot ik besefte dat ze het hebben gemaakt in de stijl van de video rond de jaren 80.
Het verhaal speelt heel soepel van het heden naar het verleden soms verwarrend maar mooi gedaan. En op bepaalde momenten een sfeer met spanning die voelbaar is zo geweldig, en het maakt het acteren uitstekend!
Het is lastig te raden met de twists wie het nou zou zijn, maar het blijft goed aan de grond met de opbouw en kan verassen.

-Fantastic four
Ik had zo m’n twijfels toen ik de trailer zag, en hoe ze het wilden aanpakken.
Het verhaal is prima ziet er fantastisch uit de special effects en de gevechten ook, de origins hoe het begon kon wat uitgebreider maar is leuk.
Maar de acteurs hoe goed ze het ook doen vind ik niet passen o.a te jong maar ook hun verandering, de originele film was beter daarin. Het verhaal is anders en klopt ook niet echt terwijl het wel de potentie had om groter te zijn. Moet een helden film niet interessant worden na de powers change? Met deze aanpak kwam je misschien 20 jaar geleden mee weg.
Er was geen chemie en de acteurs leken ook verveeld te zijn.

-Pixels 3d
Het was nogal gewaagd om een aantal acteurs die er nu in zitten te gebruiken, nu is het een leuke prima film maar het was jammer mocht het een flop zijn.
Het heeft wel een nostalgische feel zeker met de games, muziek, looks uit de jaren 80e, het is prachtige gedaan de visuele effecten, het is niet al te serieus en best komische.
Maar het misten wel wat en het was dom om eruit te laten of niet te gebruiken!

-The man from u.n.c.l.e
Een zeer aangename film die toch best verbazend is, een echte spionnen film ergens in de jaren 60 tijdens de berlijnse muur periode.
Waanzinnig om het totale plaatje te zien hoe alles eruit zag en goed past, de omgeving, steden, kleding, de uitstraling, de sfeer, de muziek. De acteurs zijn goed gekozen en hebben goeie chemie.
Het spannend, intrigerend, geinige humor, goeie balance. En het is zeker verfrissend een bepaalde originaliteit. Het heeft die glamour van de vroege bond films.
Had niet het gevoel dat het een Hollywood productie was op enkele momenten na dan.

-Trainwreck
Hahaha de titel heeft gelijk het is een trainwreck! Sjeesh je ziet de poster en de trailer en denkt oké grappig film.. nope.
Oké ik geeft toe een aantal scenes heeft een feel en ziet eruit alsof het vorige eeuw is best mooi maar that’s it! waar de film over gaat dating.. geen idee? Pijnlijke momenten of rare dingen waar niks opslaat. Meeste acteurs die erin zitten ken ik niet of nauwelijks maar zijn echt niet interessant, ook niet het verhaal als dat er al in zat? Geen idee of bekende acteurs het nog leuk hadden gemaakt? Wordt te safe gespeeld denk ik?
bij de begrafenis moesten mensen lachten? Nou erna ben ik weg gegaan boeide me helemaal niet kijk wel n keer op tv en spoel door.

-Irrational man
Ik weet het niet waarschijnlijk moet je het snappen zodat de film toch leuk is, bij Woody allen weet je het nooit precies.
Mensen zijn geintresseerd in een man vanwege geruchten, het is dat een verteller op de achtergrond vertelt hoe men overkomt en zich voelen over iemand. Anders zou dat echt niet duidelijk zijn… de man zelf is niet interessant.
De dingen die gebeuren zijn te simpel en gebeurt zonder enige weerstand.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2015 14:52 

Bios.

-Sinister 2
Deel 1 was enigszins beter maar in dit deel is er meer uitleg het schrik effect is anders, waarvan deel 1 het had van de spanning sfeer is dat hier tamelijk irritant met hoog en scherp geluid. Ieder geval het is een van de betere films dat goeie 8 reel films laat zien.
De geest kinderen deden het uitstekend hoe ze overkomen is goed acteer werk.
De aanpak had iets anders dan wat je normaal ziet maar volgens mij is het is een verwijzing naar ‘’the children of the corn’’

-American ultra
Eisenberger & Stewart hebben al eerder films gemaakt samen, dus hun chemie samen komt deze film heel goed van pas. Het is een iets wat bijzondere film al niet nieuw maar dat komt omdat het een soort combinatie is van vele films, waardoor de juiste actie, spanning en hilariteit te vinden is. Het heeft een bepaalde charme als je t velen bloedverschiet achterwege laat er kan van alles gebeuren. Al zijn de effecten wel wat goedkoop.

-Knock knock
De film had de potentie om eng te zijn de juiste ingredienten zitten erin, maar het is nog een prima spannende grimmige film. De sfeer van het onschuldige naar gestoord gedrag is amsusant zowel goed acteer werk. Iedere cast lid is oké en leuk om te zien
‘Keanu reeves’ is een huisman hier is wat anders dan de films waar ie normaal in speelt, dus heb je het idee dat ie wraak neemt zodoende in de volgende film maar dat komt er niet. Het einde ook al is het anders voelt leeg.

-Hitman: agent 47
Net als z’n voorganger is het een prima film en goeie cast, de locaties net als de actie zijn zowel mooi als creatief. Ware het niet dat hitman een game is en die draait niet om actie maar om dingen die blijkbaar niet zo goed werken in een film? Maar dat is onzin het kan prima, zodoende kunnen ze het hebben over het onstaan en en training van mr.47 er is veel wat ze kunnen gebruiken..

-Ricky and the flash
Een hele leuke film met een prima cast maar niet alles is eruit gehaald wat erin zit, er wordt namelijk te veel gezongen dan echt iets opgelost. acteurs die er te weinig in zitten of bepaalde geloofwaardigheid van dingen. Tegengestelde is wel de sfeer is goed en het acteren krachtig zeker omdat meryl’s dochter haar tegenspeelster is.
Het is in bepaalde lagen gemaakt en die moet je eruit zien te halen, dan zie je meer tussen het gezang en de emotie. Ik heb veel gezien maar opmerkelijk vond ik dat men het woord ‘oma’ telkens gebruikte, zelden of nooit in buitenlandse films gehoord. Het is altijd een anders genoemd.

-Schone handen – een aanrader
Goed verhaal, prima acteurs, uitstekende sfeer en spanning die goed aanloopt naar het einde.
Ook al heeft het wat veel achtervolgingen het zakt nooit in.
Leuk detail de Amsterdamse accenten misschien wel of niet lastige te begrijpen, maar het is leuk om eens te horen in een film. En ook het weer dat goed samenhangt met bepaalde scenes.
Nederlandse films komen echt op de kaart te staan, ze werden al beter maar nu raken we echt op stoom en kunnen zich maatstaven aan hollywood films. Al is het nog steeds wel een enkele die erboven uit steekt. O.a in verschillende genres: ‘’Michiel de ryter, ‘hoe duur was de suiker, daglicht, het diner’’

-Vacation
The volgende generatie national lampoon vakantie film, of t een sequel of reboot is kun je zelf bepalen. Het is een klein beetje anders maar dat kan ook niet anders zonder de huidige cast, maar dezelfde stuntelig rare bizare sfeer is nog wel hetzelfde. Al gaat het soms wat over de top met bepaalde dingen. Verder zijn de plaatsen waar ze komen erg leuk om te zien.
De auto is eigenlijk totaal misplaatst maar is uiteindelijk toch wel enigszins komisch. Chevy chase is echt veranderd en oud maar toch leuk om hem even te zien.

-Everest 3d
In z’n geheel is het een mooie film zo nu en dan spannend, zover ze het laten zien mooie omgevingen. Met een bekende cast die niet geheel tot z’n recht komt.
Maar er zijn veel betere films erover gemaakt, tuurlijk het is meeslepend en je voelt de sfeer.
Maar het is passieloos veel dingen blijven onbeantwoord met vage antwoorden. En het doet aanvoelen dat de toerisme daar ook heeft toegeslagen en het gevaar niet reeél is.

-Maze runner 2: the scorch trails
Een prima film misschien niet zo goed als deel 1 mis er toch wat dingen uit, maar dit heeft ook wel wat. Het lijkt alsof alles uit de kast is gehaald om te laten zien wat er kan gebeuren als je weg vlucht. De zombies zijn een nieuwe soort best origineel met goeie schrik effecten.
Goeie effecten, prima sfeer, mooie omgevingen. De cast wordt toch wat gelimiteerd kwa personage inhoud voor het verhaal dat overal heen gaat.
Overal is wicked en er is wat uitleg, maar toch blijft veel nog onbeantwoord.

-Holland, natuur in de delta
Het is niet echt te vergelijken met ‘’de nieuwe wildernis’’ het is wat minder indrukkwekkend, maar wel interessant al is het niet iets nieuws wat je ziet voor t meeste gedeelte.
Erg leuk zijn de stemmen die het inspreken, maar ook het feit dat ze gebruik maken de tijd van vroeger en hoe het veranderd is maar dat blijft meer op de oppervlakte.

-The intern – een aanrader
Een zalige film met emoties, mooi is ook dat ze een mix gebruiken van vroeger en nu en de chemie tussen acteurs is ook goed. En ach dat kleine meisje is so cute!
Het mooie is ook om te laten zien het nieuwe werken is of hoe combineer je ervaring van een gepensioneerde.
Ik kan alleen zeggen ga het zien, anders vertel ik te veel.

-The visit
Het is een film die iets origineels heeft aangezien dit concept zelden wordt gebruikt, zelfs als er niks gebeurt in het begin heeft het een bepaalde grimmige sfeer. Apart ook is hoeveel de kinderen weten en zo jong al, maar hey media these days!
Het blijft rustig en er gebeurt weinig, maar toch hangt er over de hele film een combinatie sfeer van gevaar en triestheid. Mogelijk doordat de kinderen een ongebruikelijke kant laten zien met acteer skill die je weinig ziet in dit soort films.
Het is jammer dat hier found camera footage is gebruikt het kijkt vervelend, maar werkt wel op een bepaalde manier. En dat rappen had er echt niet in gehoeven.
Een matige film die er iets van maakt en toch wat heeft, mogelijk door het nieuwe concept een donkere comedy film.

-The transporter refueled
Zonder ‘’statham’’ voelt het anders, iedere geval is het volgepakt met achtervolgingen, actie en geweld wat net iets teveel is en halverwege vervelend wordt. De omgeving scenes zijn mooi, verder valt er niet veel over te zeggen.

-Hotel transylvania 2 3d
De 1e film was beter maar deze is ook heel erg leuk. Enige is wel dat je dingen moet loslaten wat je weet over de monsters, en er echt moet van genieten zonder nadenken.
Want anders zie je teveel dingen die niet kloppen en ik kan een waslijst opnoemen, en je weet ook niet hoeveel tijdverschil er nou is behalve als t kind groeit.
Mooie animatie, kleur gebruik, de vele verschillende aspecten in de film, en humor.

-keet en koen en de speurtocht naar bassie en adriaan
Erg leuk om de heren nog te zien voor de laatste keer ook al zijn ze nu best oud.
En kwam er nu pas achter dacht echt dat het andere mensen waren, De baron en Japie waren ze al die tijd zelf!! Het is een wat matige maar toch vermakelijke film ook al wordt er wat dom gedaan. Leuke jeugdsentimiteit al voelt het niet helemaal hetzelfde.

-The martian 3d
De film ‘’Gravity’’ vond ik beter maar die kun je eigenlijk niet vergelijken met dit.
Afgezien van de muziek is het een mooie film, ze konden zelfs de omgeving van mars interessant laten lijken ook al is het maar zand en steen. Prima acteurs en verhaal waarin ze humor en spanning evenmatig zijn. De ingewikkelde woorden moet je maar voor lief nemen, en dat ie schijnbaar niet gek wordt alleen.
Wat ik mis was meer storm, en mogelijke astroiden die neer storten zou heel mooi zijn.
Wat ze op t einde deden hadden ze eerder moeten doen ‘’zucht’’

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2015 18:57 

Bios.

-Pan 3D – een aanrader
Het is een soort prequel voor het echte verhaal een origine story, maar alles klopt niet bepaald is anders dan het is zeker kwa tijd. Het zou lang voor de oorlog moeten afspelen aangezien Peter pan tijdens die periode afspeelt. Mogelijk is t een nieuw begin komen er nog sequels.
Blackbeard erin is nieuw voor mij in ieder geval en kwa uiterlijk anders dan t zou moeten zijn. Maar hetzelfde geld ook voor Captain Hook. Hoe de film eruit ziet is echt een hele rare mix alsof alle peter pan films erin voor komen, en nog wat andere films, en mogelijk niet echt geschikt voor kleine kinderen.

Ik zei al dat er wat dingen bekend voor kwamen, maar geloof me het is een origineel verhaal.
Laat los wat je kent en je wordt meegevoerd door iets bijzonders, laat je fantasie werken.
De 3D kon ietsje beter uitgewerkt worden maar de diepte en de details zijn prachtig er is zoveel te zien. Dat kun je goed zien aan de omgevingen die telkens anders zijn en soms prachtig ook in de achtervolgingen.
Prima special effects, waaronder magie die z’n werk doet maar niet altijd. Bijv: Er zijn momenten dat men terug blikt naar het verleden op 2 verschillende manieren, niet vaak zie je het in films het is heel mooi. Hoewel het hier toch wat beter uitgewerkt kon worden vanwege de snelheid en het moeilijk zien wat er echt gaande is. Het lijkt heel serieus en er zit zeker wat spanning in, maar t is goed gecombineerd met humor. De kostuums zijn ook heel apart past in principe bij elk personage maar weet niet helemaal samen te komen.
Acteurs zijn prima uitgekozen ‘Hugh Jackman’ als blackbeard uitstekende rol, ook van ‘Rooney mara’ ‘Levi miller’ etc.. veel diepte, emotie enzv.
Er is zoveel gaande dat sommige dingen wat gekort konden worden, waarin ander scenes wat minder snel gedaan konden worden. Denk ook wel dat de regisseur een beetje de weg kwijt raakte door alle elementen en keuzes.
Ik ga zeker nog een keer.

-Sicario – een aanrader
Het is echt een tijd geleden dat er zo’n film was, een uitstekend verhaal met prima acteurs.
Bepaalde scenes hadden spannende muziek, maar in het algemeen blijft de sfeer en geladenheid de hele film hangen. Het is intens, donker en raw het is echt dus niet voor de gevoelige kijker. Je voelt het zo dat je je er echt in waant en wordt meegevoerd naar plekken waar je nooit komt. Hierbij dus ook mooi shots van Mexico en dergelijke die je anders niet ziet. Het voelt intelligent aan en je moet goed je aandacht erbij houden, al is dat geen probleem. Sets, kostuums, licht en andere dingen zo goed uitgewerkt.
Zeker nog een keer zien.

-The walk 3D – een aanrader
Een origineel verhaal, met unieke details en omgevingen o.a t vertellen bij queen of liberty beeld dat je eigenlijk niet ziet op deze manier in films. Mooie 3D die dus naast de details de diepte mooi weer geeft in scenes. De romantische kijk heeft zeker wat hier en tegelijk is t onroerend aangezien t echt is gebeurd en de afloop weet je.
Verhaal is prima en ook de acteurs zowel de kleding, t geeft echt een mooi tijdsbeeld af.
Het laat dingen zien dat je denkt dit kan nooit goed aflopen, een mooie spanning’s opbouw.
Zeker nog een keer zien.

-Ja, ik wil
Een typische NL’se film met verschillende elementen erin, verassende wendingen en aparte manieren o.a een jurk in de winter? Een leuke cast en de muziek is prima gedaan.
De combinatie in humor en de serieuze kant zit best goed door de film verwerkt.
Helemaal uit de verf komt het niet, maar dat heeft meer te maken hoe je eigen ideen zijn over de liefde en relaties. Maar goed hierin doen de acteurs het erg goed kwa emoties.

-Popoz
Er is blijkbaar een serie van die ik niet ken.
Het is een over de top film met flauwe humor maar er valt wel om te lachen, de acteurs zijn interessant gekozen o.a Ancilla tilia die wel op een NL’se Scarlett johansson lijkt.
Het heeft een amerikaanse look met big guns, waardoor het wat bekend voor komt, het is ieder geval beter dan de film ‘’Zombibi’’.

Crimson peak
Het had de potentie een goeie enge film te kunnen zijn of een ouderwetse drama romance,
helaas is dat het beide niet en het is een bekend verhaal met t gevoel van ander films. Spannend is het soms maar haalt dat niet eens omdat het een traag tempo heeft, waar dat normaal vervelend is is dat hier eigenlijk niet eens.
Het meesterlijk van deze film zit m in hoe rijk het is aan de details, kleur, licht/donker, kostuums, het acteerwerk waaronder dus de verschillende emotie.
Door het normaal verloop zonder haastheid kun je alles bewonderen, helaas de 3D mist er terwijl dat hier heel goed tot z’n recht had kunnen komen. Daarbij zijn de ‘geesten’ hoe luguber ook mooi om te zien en in combi met het huis geeft het een bepaald sfeer van verval.
Maar er zitten wel wat foutjes in o.a kleding – winter?

Black mass
Het leek me wel interresant maar helaas was het tamelijk saai en zwaar moedig, leek me eerder ook een docu dan een film.
Je kunt het niet vergelijken met ‘the godfather’ maar er zaten zeker verschillende kenmerken in wat er op leek. De tijd en plaats was prima gedaan en rauw, maar het acteren was voor iederen hetzelfde. Terwijl er zulke goeide acteurs in zitten o.a Johnny depp (die overigens goed is omgevormd) en Benedict cumberbatch waar ik toch meer van verwacht.

De club van Sinterklaas: en de verdwenen schoentjes.
Nou het is eindelijk weer eens een leuke film simpel dat wel maar vermakelijk, en heb me vraagtekens ook? Maar verder is de muziek weer leuk etc..

The last witch hunter
Een mooie film is het zeker met gave special effects en mooie omgevingsbeelden, de sets en licht goed gedaan. Op zich een sterke cast al krijgt niet iedereen de kans voor ontwikkeling.
Het is een gecombineerde mix van films maar met eigen originele ontwikkeling.
Maar ik had er wat meer van verwacht niet alles wordt er uit gehaald dan kon, bepaalde dingen hadden wat meer belicht en uitgelegd kunnen worden.
En ze hadden Vin diesel z’n look hoe hij begon moeten aanhouden.

-James bond: Spectre – een aanrader.
Zover vind ik hooguit 3 acteurs die J bond speelden echt goed, Daniel craig ben ik zeker niet zo van maar wat heeft ie z’n best gedaan hier zeg! Ik vond de laaste films al niet zo geweldig omdat er dingen niet in zaten en modern was maar wat een comeback is deze film zeg.
Skyfall’s begin song van ‘’Adele’’ was super, in deze film is ie zo fantastische ze zijn beide van een ander kaliber ofwel niveau! Het weerspiegelt James bond totaal.
Nu heeft elke film van vroeger wel z’n charme en niet echt te vergelijken met de ander, soms te overtreffen waaronder deze niet maar mogelijk wel de helft van de franchise.
Om t kort te houden verklaart deze link het een en ander:
http://nos.nl/artikel/2065642-met-spect ... terug.html
Een verhaal dat een conclusie maakt van het verleden met de toekomst, en eindelijk laat zien waar Spectre voor staat en wie ze zijn o.a de baas, maar mogelijk is er meer!
De sets, plaatsen, omgevingen van steden en landen laten een kant zien die spectaculair ofwel schoonheid weergeven. Door het moderne zit een sfeer van nostalgie en terug blikken naar het verleden wat de film een speciale toon geeft, het is weer klassieke sterke bond film.
Want de laatste begonnen toch wat te lijken op andere spion films, en er moet toch een verschil zijn dat onderscheid maakt.
Ondanks de duur van de film is het geen moment saai. De spanning en muziek zit er goed in fantastische sfeer, goed gekozen acteurs, sterke mooie one-liners en grapjes.
Het is geen perfectie fouten zitten erin maar kijk daar maar over heen.
Kan het langer maken maar dan verklap ik dingen, dus ga kijken!

-No escape – een aanrader
Van begin tot eind een zeer goeie film, snijdende intense spanning met goeie sfeer en sets.
Allicht zijn er soort gelijke films maar origineel is het wel, een paar momenten met pracht scenes alsof je er bij bent. Uitstekend camera werk laat niet alleen het land/omgeving zien maar ook slow effecten. De gekozen acteurs doen het goed o.a owen wilson laat eens een andere kant zien.

-Sleeping with other people – een aanrader
Het is een soort originele romantische komedie film, lief, aandoenlijk, erg grappig, iets wat grof/sexueel probeert wel serieus te zijn maar lukt niet echt. In verband met dat ze ook best los gaan terwijl Amerika vaak preuts overkomt, er komt dus weer iets nieuws in voor.
De cast is erg leuk en hebben chemie in zekere zin een soort charme dat werkt.
Het heeft referenties naar andere films ook erg leuk.

-Paranormal activity: the ghost dimension
Ik begin die schokkende bewegende camera film toestand zat te worden, en de 3D was nauwelijks aanwezig dus niet nodig. Er gebeurt nog minder dan de vorige delen dus het verhaal is tamelijk arm, al heeft het enkele goeie schrik effecten. Pas tegen het einde aan wordt het echt goed en wat interessant. De serie heeft potentie maar er wordt teveel weg gelaten of onbeantwoord.
En als je creepy gedoe filmt get the appeltaart out of the house! De meeste enge films is het gewoon zo gemaakt en standaard, maar niet als je ’real life’ wilt doen.

-The gift
Het is niet iets nieuws maar het is wel een goeie en interigerende film, een goed verwikkelde verhaal met twists. De thema’s lopen uiteen prima gedaan en verder prima acteurs en sets.

-Regression
Het is een tijdje geleden dat er zo’n film voorbij kwam, het is niet nieuw maar zeker niet saai. Spannend momenten het is zo’n psychologie detective film die er nog maar weinig zijn.
Een mooie grimmige sfeer met prima acteurs die het interessant maken.
Het is wel jammer dat ze maar een persoon view laten zien, t ging om massa hysterie/paniek en het maakt t lastig te ontdekken wat realiteit of fantasie is.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme