Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: do dec 30, 2021 18:53 

Bios.

-House of gucci
De trailer is een goeie advertentie voor de film misleiding is een kunst, want als je het eenmaal ziet stelt het geen ruk voor.
Voor dit gewoonlijke huiselijke problemen duurt de film echt veel te lang, Lady gaga is intens en de focus ligt teveel bij haar. Niet dat het veel uitmaakt want blijkbaar wist men niet goed voor welke genre en toon ze wilden gaan bij ieder van deze top acteurs. /

-Sing 2 - een aanrader.
Zo naar uitgekeken en heeft me zeker niet teleurgesteld, beetje dezelfde concept als de eerste film maar toch anders. Heerlijk komisch op momenten net als spannende dingen, maar ook weer emotioneel geladen en mooi gezongen. Nu wordt je ook helemaal overdonderd door prachtige kleuren en effecten. Ben van plan weer te gaan en hoop zo op een deel 3. k

-Encanto
Deze film gaat eigenlijk over een disfunctionele familie met een ouder lid die haar weg kwijt is, maar dit alles wordt verborgen door magie en krachten. En de enige normale in de familie kan ze weer helen. Het ziet er heel mooi uit en leuk gezongen, leuk dat er voor deze etnische groep is gekozen is ook weer eens wat anders. Ja leuk gedaan disney ipv een sprookje voor familie te kiezen en niks verborgen te laten. k

-West side story
Prima film en zeker een eerbetoon aan het origineel het is niet beter of slechter, maar er zit toch een nieuw jasje omheen kwa filmwijs, toon en sfeer. Al weet ik niet helemaal zeker of hoofdpersoon acteur ‘’Elgort’’ de juiste keuze was. k

-Way down
Prima film en goeie cast, hoewel de film een op de duizend is over gerelateerde inbraak is het toch nog best interessant. Beetje geschiedenis en een systeem dat heel uniek is om iets te bewaren. k

-Don’t look up
De film is het tegenovergestelde van de film ‘’Armageddon’’ en samen een combinatie van de film ‘’Idiocrazy’’ Die was nog enigszins humorvol en bizar denk ik niet dat je het over deze kan zeggen, is toch eerder dat het huilen je bij staat want de toon en sfeer komt net zo over als nu met de corona epidemie. Een depressieve satire maar iedereen zal het anders zien. t

-Spider-man: no way home imax 3d – een aanrader en een pareltje
Wat een heerlijke verrassing was deze film echt een kerst cadeau.
Echt een film die levert met de hoge verwachtingen die het merendeel van de mensen had. Als je de tekenfilms series van vroeger kent waarmee je opgegroeid bent waar wel alles kon gebeuren en de zogenaamde cross-overs, dat is wat je kan verwachten ik had ieder geval een deja vu naar bepaalde afleveringen. Net als ’Marvel’s Avengers endgame’ is het monumentaal, fenomenaal, fantastische, geweldig en ongeloofelijk dit is grootsheid!
Het breekt zoveel nieuwe verschillende mogelijkheden open met allerlei nieuwe soorten films. Maar waar het in die film het overbezet druk was aan een celebs, snel en minder goed te volgen vaak in de actie etc.. De balans in deze film is precies goed gedaan, de timing is geweldig in actie als met genoeg rust zodat het goed uit de verf komt. Het is ontroerend en emotioneel intiem na alles wat je met ze hebt meegemaakt, het is daarom heel respectvol gedaan.
Spidey biedt het allerbeste want in deze film is voor mij ’Tom holland’ spiderman geworden, dat was eerder niet zo hij was het niet voor mij.
Spoiler:
De oudste bad guys hebben niks aan hun charme teniet gedaan na al die jaren van weg geweest te zijn. Ik had ook niet verwacht Matt murdock 'aka' Darevevil hierin te zien weliswaar alleen als advocaat maar toch.

Weinig films meegemaakt waar het gebeurde maar de mensen waren aan het juichen (waaronder ik) op 2 momenten toen de andere 2 spiders ‘’Maguire en Garfield’ tevoorschijn kwamen, en op het einde na de credits (blijft zitten voor iets speciaals). De humor en verschillende momenten zowel actie of emotioneel voelde zo speciaal aan. Het is misschien een schok hoe het verloopt maar als dit niet de allerbeste Aunt may is wat een geweldige levering van deze actrice

Ik meen het als dit niet het ware nerd fan (wet dream) (service) gevoel is weet ik het ook niet meer! Ik wil meer van dit niveau zien! Ik laat het hierbij er is teveel over te zeggen.

Grappig ’house of gucci’ trailer lokte je en uiteindelijk was het ‘meh’, de trailer van spidey hadden ze gemanipuleerd dus extra verassend was het toen je die scenes zag en het was anders. Als je dit ziet na ghostbusters: afterlife heeft die film op bepaalde dingen gefaald hoe goed ie ook was.

-Captain nova
Een redelijke film met een simpel concept, maar dat is het verder ook wel simpel en heeft niet echt veel onder de voeten, een achtervolging op z’n laagste niveau. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma maart 07, 2022 17:15 

Bios.

-The matrix resurrections - 2021
Deze film was echt overbodig ik zou bijna geen woorden willen verspillen hieraan.
Het voelde aan alsof ik naar een parody van de 1e film zat te kijken, Of misschien wel een film docu want constant werden de andere films erbij gehaald of vermeld ‘’ik ben nu dit persoon’’ dat het je uit het verhaalt haalt. Alle oudere acteurs die hierin terug keerde leken uiterlijk gewoon uitgeblust te zijn. Sommige die blijkbaar andere moesten vervangen in uiterlijk waren niet al te verkeerd, maar hadden niet de vibe of de personaliteit van hun voorganger om het klaar te spelen. Er was bijna niks om echt goed over te laten komen wat er in die 20-60 jaar is gebeurd want alles ging om t redden van neo en trinity. ‘’Neil harris- the analyst’’ was enigszins nog interessant.
Ik zou niet weten hoe maar ik voelde schaamte op sommige momenten van de film, o.a ‘’de overbodige’’ scene, of schieten zoals stormtroopers is compleet wtf! t

-The hating game - 2021
Op zich een redelijk goeie film maar wel 1 in een dozijn en het is a-typisch gemaakt het voelt vreemd om naar te kijken. t

-My hero academia 2: world heroes mission - 2021
Een prima animatie film en beter te volgen, maar laat zeker wat te wensen over vergeleken met het 1e deel. De groep van toen is te verspreid en ook nauwelijks in beeld, de hele sfeer is anders betreurend genoeg. t

-Nightmare alley - 2021
Prima film en goeie acteurs, veel misleiding, mysterie en overal sfeer hoe het eraan toe ging begin van 1900/40 o.a met freakshows/circus. Maar op een gegeven moment kun je raden hoe het afloopt hoewel het niks afdoet van het geheel. Ook wel gaaf hoe ze bepaalde objecten hebben gemaakt dat toe leed naar andere ontwerpen die door de eeuw zijn gemaakt. k

-Scream 5
Scream 4 was ’the cliché-ste film’ die ik ooit heb gezien en viel ook niet goed dat ik m slecht vond daardoor. Dus met gemengde gevoelens naar deel 5 gegaan keek er toch wel naar uit want hoe kun je 4 overtreffen?
Hoewel het weer vol met cliche’s zat was het lang niet zo erg eigenlijk, eindelijk eens een enge ‘parody’ film waar de personages de meeste dingen juist doen. Maar ook doordat er scenes doorzitten vol met nostalgische emoties creert het toch een fijn sfeertje. Ook al zit er een pep talk in met de 4e muur doorbreken van wie en hoe het in elkaar zit, dit is tenminste een betere film dan ‘the matrix 4’ En het is nog eens heel knap dat ik goed geraden heb wie de daders waren ook. k

-The tragedy of macbeth
na n half uur ofzo met me moeder er uitgelopen, film zag er op zich prima uit en als ze in het hedendaags zou praten zou het nog niet zo erg zijn. Maar het was constant rijmen in een praatstijl van tijden van weleer (shakespeare), je kon niks begrijpen in wat ze zeiden alleen kwa beeld en actie. /

-The king’s man – 2021
In dezelfde sfeer als de voorgaande films is het een goeie origine story, mooie scene beelden zowel als de actie dat schokkend of prachtig kan zijn. Erg mooi de dynamiek tussen personen of t nou familie is of vijanden. k

-Clifford de grote rode hond - 2021
Erg leuke film zeker aanvoelend met nostalgie als je de serie/boek kent. k

-Marry me
Best een interessante film simpel maar effectief, hoewel niet geheel nieuw toch wat aspecten die verfrissend zijn. En de cast werk best goed in chemie ondanks dat je niet zou denken van ‘’lopez en wilson’’ Er zitten mooie en prachtige scenes in en fijne muziek. k

-Death on the nile
Een hele goeie film met prachtige film scenes, de muziek voelde authentiek aan gezongen of niet ze hebben het vast gebruikt van midden vorige eeuw. Het is wat rustiger dan de voorgaande film maar nog steeds een goeie sfeer met meer achtergrond van poirot.
Hoewel de misleiding goed was na iedereen kennis hebben gemaakt was het al aardige duidelijk wie het kon zijn van het begin, alleen de 2e dader was even raden. k

-The Batman
Je moet er van houden of ieder geval aan wennen hoe deze film is gemaakt, het is neo gothic, donker, somber, mysterieus, een detective batman maar naar mijn gevoel te emo. Veel elementen van de films van christopher nolan zie je terug maar op eigen unieke wijze, dit voelt ondanks de emo sfeer naar batman iets dat de films in de jaren 90 ook wel hadden maar daar meer humor in zat. Niks te klagen over miss kyle (catwoman) maar ik voelde niks voor de pinguin, niks overtreft voor mij ’Devito’, hoewel in serie Gotham ’Taylor’ een aardige impressie deed voor een jongere versie met zowel de looks. The riddler zelfs vond ik maar niks die look had meer weg van een una bommer soort type. Helaas zaten er wel veel losse draadjes door de film of werden n aantal personages te oppervlakkig gehouden, en ’pattinson’ deed me teveel terug denken de films ’twilight’ met z’n gedrag. k

-Blacklight
Liam neesson doet teveel van dit soort films de laatste tijd, denk aan ‘taken’ voor dit. t

-Dog
Niet veel te zeggen erover, oorlogs typjes met vele emotie bagage op weg naar een begrafenis. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2022 6:31 

Pathe thuis
-Wild mountain thyme - 2020
Het leek me zo’n heerlijke film en het kan wat cliche overkomen een drama romantic, mooie plekjes van ireland en heerlijke muziek. Maar het is om te huilen van het lachen hoe verknipt ze dit hebben gemaakt, een meisje nee vrouw is al die tijd aan het wachten op haar buur smachtend vol liefde en iedereen zit met hoop te wachten terwijl een voor een de grond in gaan. Ze had zelf de stap moeten zetten, want in het eind blijkt de man zich een bij te voelen en zich niet weet hoe te uiten naar haar. Je moet echt een koppig wanhopig persoon te zijn om te blijven smachten naar iemand die je nooit bezoekt of probeert weg te sturen telkens. Afijn het is een prima film om te zien niks mis mee, maar zo oneerlijk gemaakt het publiek met ongeduld te versmaden. t

Disney+
-Mulan (real life action) - 2020
Het is fijn dat de film toch best bij de bekende disney tekenfilm blijft er is wel wat anders maar toch aardig accuraat, en eigenlijk verassend goed gemaakt ondanks wat wijzigingen.
Heel mooi om te zien de omgeving en de strijd en de waarden van familie etc.. vele chinese films gezien over strijd maar mulan hoort toch wel bij de grote gezien het evenwicht en status dat het heeft. k

-Cruella (real life action) - 2021
Ik had in eerste instantie niet echt het idee dat er film gemaakt zou moeten worden om dit personage. In de serie ’once upon a time’ wordt ze neergezet als iemand die net zo belangrijk is of enige power heeft als de andere evil magical bitches? Dat terzijde ze hebben er wel een briljante film van gemaakt, wat een vibe en wat een sfeer, mooie filmbeelden en muziek en een prima cast. ’Emma thompson’ speelde een personage dat erg verassend was voor haar doen. Enige wat ik mis van cruella wat ze nou echt bekend om stond is het hond (dalmatier) haten en bont dragen, maar omdat ze nog ‘the devil of fashion’ is.. is het te overzien. k

Bios.

-Cyrano
Wat een prachtige film en wat een wereld wordt je ondergedompeld midden 16e eeuw frankrijk, nou heb ik heel wat films gezien maar ik herkende het niet blijkbaar waren ze erg toegewijd om de plekken na te bootsen. Omgeving, kledij, spraak/rijm was het echt een plaatje, en heel mooi gezongen. Hoewel de mannen niet echt zuiver waren voegde het wel iets toe aan karakteristieke ruige sfeer van tijd tot tijd. Het is ook lang geleden dat ik zo’n film heb voorbij zien komen, het is niet zoals ’les miserables’ meer richting ‘romeo&juliet’ en ’moulin rouge’ en door de jaren heen waren er nog wel een enkele films. Ieder geval wil ik het nog wel een keer zien. k

-Moonfall
Denk aan ’Independence day 2’ en een mix van elementen uit andere films want het is eigenlijk onmogelijk en alles vernietigend, maar apart van dat is het toch bijzonder gemaakt en hoop op een sequel. k

-Ambulance
Eigenlijk duurt de film echt veel te lang het enige waardoor je het volhoudt is de sfeer en spanning van de muziek die je opsweept een en al actie. Maar anders dan dat is het best een redelijke film al zit een soort vreemde humor in gecombineerd en worden er vreemde keuzes gemaakt? Op t eind kom ik erachter dat het door michael bay is gemaakt nog een wonder dat er niet meer en grotere ontploffingen in zaten. K

-Sonic 2
Uitstekende film doet niet onder aan de 1e film, maar ‘jim carrey’ steelt niet alleen de beide films maar draagt ze ook, heerlijke humor heeft die gast ook veel te lang dat zijn persoon niet in films te zien is, zijn gedrag hier doet me terug denken aan ’Ace ventura’
Mooie landschappen, prima actie en erg leuk sonic en z’n vrienden bezig te zien. k

-De avonturen van pil
Middeleeuwen en magie daar kan je altijd wel iets mee, voor een ongebruikelijk zooitje is het een amusant animatie filmpje. k

-Nature on tour: Magical iceland
-Nature on tour: Wild horses
-Nature on tour: Sounds of the south
-Nature on tour: Dark green

-Waar is anne frank?
Mooi animatie film met een donker duister randje dat duitsland is, ze worden zo afgeschilderd alsof we nog in die tijd leven. Iemand’s fantasie wordt een beetje dik gebruikt vooral als men denkt dat we nu nog zoveel sneeuw en dik ijs hebben om te schaatsen.
Ik weet niet wat ik er van moet denken ze geven anna frank steeds meer persoonlijkheid en allerlei typische kenmerken? Maar wat is waar leek me altijd een timide meisje sterke wil en levendig, maar hier schijnt ze weer god gift aan jongens te zijn? k

-hatching
Spannende sfeervolle film het is anders maar nieuw weet ik niet? Een perfect leventje zo moet het voorkomen terwijl de kinderen mini-me’s van hun ouders zijn, en het de vrouw van het huis alles maar kan en laten wat ze wil.
Deed me wat aan ’splice’ denken, en een gevoel van eerder gezien te hebben is het een remake? k

-Fantastic beasts 3: secrets of Dumbledore
Wat moet ik hier nou van vinden, niet alleen weten we niet hoeveel tijd er is verstreken maar afgaande op het kapsel van credence is het best lang, maar het is allemaal politiek geneuzel in een f*king magie wereld het maakt het traag en saai.
Waar de 1e 2 beide zo sterk waren en zo ontzettend geweldig eruit zagen is het stukken milder nu met geen echte climax om naar toe te bouwen.. het lijkt me toch niet dat het bij 3 films zal blijven er blijft te veel open en teveel vragen hangen? Goed er is spanning en actie en eigenlijk best wel gekke humor dus echt vervelen doe je niet.
Hoe goed de acteur ‘mikkelsen’ ook is de de vibe her personage dat ie moest overbrengen kwam niet over voor mij, ‘Depp’ deed dat uitstekend en ik kon nog enigszins de homo romance geloven ondanks dat geen van de 3 mannen echte gay vibes neerzetten, t bloedamulet was ook het enige dat af geeft dat ze iets met elkaar hebben. Als grindewald potentie magie heeft wil ik nog wel geloven dat ie kan wisselen van uiterlijk maar het probleem was dat ie eerder nog polyjuice potion moest nemen, maar verliest hier zijn gekte, zijn ogen en compleet andere charme.

Het voelt nogal verwarrend aan allemaal want het sluit niet aan met wat we hebben geleerd in harry potter reeks? Plot momenten die niet lijken te kloppen of erg los zijn moeten de volgende films hier op voortboduren? Personages die er maar wat bij hangen zonder echt wat te doen, het magische wezen dat voor dumbles kiest? Wat moet dat een redemption zijn voor zijn shitty character later in harry potter. XD Speelt dit zich niet af tijdens 2e wereldoorlog of gaat grindewald nu pas meespelen op dat front, want credence haar zoals ik al zei is zoveel malen langer dan die oorlog duurde. En veel meer vragen dus komen er sequels of gaat er meer een arc komen van het begin van tom riddle?

-The lost city
Geweldige film prima uitgekozen cast dat verfrissend is. want ze spelen de comedy rol die het merendeel van de film eigenlijk maakt ontzettend leuk, beetje combi met wat actie maakt het compleet. k

-De bad guys
Leuke animatie film apart gecreerd maar het werkt zeer goed, sommige typetjes doen je denken aan andere film personages. Wel vreemd dat we geen andere dieren zien? k

-Piraten van hiernaast, en de ninja’s aan de overkant
beetje een chaos en vreemde keuzes maar leuke film desalniettemin.t

-Jujutsu kaisen 0
Anders en stukken rustiger dan de afgelopen films van dit soort, mooi gemaakt met een fijn verhaal. Absurde humor en gruwel door elkaar gemixt zie je zelden. k

-The northman
van de enkele geruchten die de ronde deed is uiteindelijk niet veel van waar, het is geen groot episch viking verhaal noch 100% historisch accuraat, dan heb ik toch wel betere gezien.
Maar het is wel een hele mooie film die aardig de tijd van die periode weergeeft, geweld, beestgedrag, mytische en mysterieuze symbolen en mensen met gebruik van substanties om daar kracht bij mee te zetten. Mooi gebruik van het donker en licht om de sfeer te zetten, vaak genoeg werkt het niet in films en zie je niks omdat het te donker is. En wat ook karakter en sfeer eraan geeft is de taal die ze spreken ook al is het soms niet verstaanbaar. k

-Morbius
Hoewel geen hoogstandje ziet de film er prima uit, het is een typische origine story van een soort vampier, mooi detail wel de vleermuis zintuigen laten zien. Ik had niet het idee dat ik naar een marvel film zat te kijken want de actie was redelijk tam. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2022 13:07 

Bios.

-Costa 2
Het een redelijk aardige film en de cast is ook wel oké ook al zijn het onbenullen.
Waarmee ze hier de fout in zijn gegaan is dat de originele cast behalve katja er niet in zit, nou was de originele ook een party film maar die had tenminste een bepaalde sfeer met een verhaal.
betwijfel ook of de costa ook op de originele plek gefilmd is de omgeving is zo anders… t

-the unbearable weight of massive talent
Het was niet helemaal wat ik had verwacht, men deed me vermoeden dat het ging dat ’cage’ al zijn typetjes uit meerdere films zou gebruiken. Kwa verhaal best goed ook al vloog het alle kanten op, en prima acteurs op zich maar z’n houding trok me niet zo dat het wat irritant werd om naar te kijken. t

-Last seen alive
Prima film en goeie acteurs, maar echt een duizend en 1 film type kidnap en rescue die je eigenlijk zo weer vergeet, het is een mindere versie van de film ‘unhinged’ t

-Foodies
Deze film gebruikt een andere invalshoek en het is best verfrissend en anders, hoewel de gehele blog gebeuren dat helaas wel wat verminderd. Ook blijft iedereen nogal oppervlakkig omdat het zulke kleine stukjes scenes zijn die overspringen de hele tijd. Maar het is een leuke film. k

-Firestarter
Prima film en goeie acteurs, de remake ziet er anders uit de originele (even opgezocht) en zover ik weet niet gezien heb. Mogelijk door de verandering is het veelal een mix geworden van andere films. k

-moloch
Voor nederlandse standaard is dit best een goeie enge film, prima sfeer en spanning. k

-everything everywhere all at once
Prima film best leuk maar had eigenlijk wat anders verwacht, dit is in een notendop een hele gecompliceerd familie drama die hun problemen weer recht proberen te maken. Gebruik makend van het multiverse in het extreem grappig maar heel apart. k

-Top gun 2: maverick – een aanrader.
Er zijn niet veel films waarvan je kan zeggen dat de sequel bijna perfectie is, en afgezien van de laatste spider-man film is dit toch een waardige opvolger sequel, die je gelijkt terug erin zuigt alsof al die jaren ertussen er niet toe doen! Ze hebben het juiste gevoel, sfeer, nostalgie, sentiment, en spanning precies weten te pakken. Nou is het wel een film over vliegen dus veel kan er ook niet mis gaan tenzij je dat wil in de film, maar desondanks is het wel voelbaar alsof je zelf in de cockpit zit mogelijk gemaakt doordat ze dit ook echt hebben uitgevoerd zonder cgi of andere dingen. En dat is heel wat gezien door de jaren genoeg films zijn met vliegtuigen maar je weinig meer onder in indruk ervan bent.
En ik moet zeggen ik had ‘miles teller’ nooit echt hoog zitten als acteur, maar mijn respect heeft ie nu hoor. k

-Belle – een aanrader
Alweer een prachtige japanse animatie film zeer ontroerend, het is een mix van een moderne ‘beauty and the beast’ en ‘ready player one’ En als je ‘your name + weathering with you’’ gezien hebt weet je wat je kunt verwachten. Het blijft adembenemend de creativiteit en de fantasie.
Met een vleugje hiërarchie zowel dagelijks leven als school erdoor heen, een triest tintje heeft het zeker maar dat maakt het ook zo gevoelig. K

-Operation mincemeat
Een redelijke film maar niet echt iets dat je blijft herinneren, de oorlog is hier bijna bijzaak in de zogenaamde liefdes driehoek dat op de voorgrond blijft hangen. Maar dit is wel de 1e film waarin gesproken wordt over duitse mensen/spionnen die hitler om wilden leggen, waarom is dit niet bekend of heeft het te maken met alle mensen die betrokken zijn er nu niet meer zijn? t

-Marokaanse bruiloft
Een redelijke film die net wat te lang duurt, de grappen vallen plat of zijn flauw in context of misschien beter te begrijpen als je marokaan bent? De cast voelt aan als een bij elkaar geraapt stel maar het is een leuke combinatie. t

-Jurassic park: world dominion
Het is best een indrukwekkend film denk toch wel een van de beste in de hele reeks, sowieso omdat het een gemengde cast is van oud en nieuw dat het plaatje compleet maakt. Maar ook net zo goed eerbetoon aan bepaalde dino’s die van het eerste moment zijn voorbij gekomen.
Spannende scenes met wetenschappelijke veranderingen die ze hebben aangepast in de dino’s, o.a kleur en veren die verandering van de 1e film tot deze laatste goed hebben waargemaakt. k

-Lightyear 3d
Leuke animatie film het is eigenlijk een prequel op toy story en hoe buzz lightyear begon.
merendeel gaat het over tijdreizen. k

-To olivia
Een stuk uit het leven van roald dahl het is een redelijke film maar hangt vooral aan de melodramatische muziek, en over het verlies van hun dochtertje. t

-Elvis (presley)
Een hele goeie film al kon er wat meer diepte in zitten en niet alleen de kant van de ’kolonel’ o.a z’n vrouw of andere personen dicht in z’n leven.
De bewegingen hebben vast iets met het oer instinct te makken dat na lange tijd actief wordt?
Wat best interessant was hoe ze de tijdsgeest en de periode van toen hebben nagebootst leek zo authentiek, ik had er meer van willen genieten maar veel scenes sprongen vaak over.
Er zijn vele vragen en veel had ik nog willen zien. k

-Minions: the rise of gru 3d
Doet niet onder aan de eerdere films ervan weer veel fijne humor. Vooral verstand op blank sommige dingen zouden niet kunnen maar afijn. Interessante personages en het begin van zijn crew. k

-memory
prima film lijkt niet teveel op z’n andere rollen dus was het nog prima om naar te kijken, maar toch het is 1 in een paar dozijn gelijkbare films. Ieder geval prima cast bij elkaar. t

-Thor: love and thunder imax 3d
Een hele aparte film heel anders dan normaal, het lijkt zelfs alsof het niet zou misstaan dat het gemaakt is ergens in de jaren 70 ofzo. Ondanks dat ze voor liefde en humor willen gaan er is zoveel gaande met gemixte dingen het komt erg chaotisch over, niet te spreken over t dubiouse gedoe met het goden spektakel. Jane porter als thor prima maar vind het nogal bijzonder dat ze er uit moet zien als een model popje.. maar goed sommige liederen zijn hier ook niet erg passend. k

-zwanger & co
Niet heel veel bijzonders aan leuke cast daar niet van, maar de typetjes zijn niet erg van te spreken. Zwanger en babies komt je op een gegeven moment de oren wel uit, was er niet zo lang geleden ook al een nl film hier over geloof dat ie wat leuker was. t

-press play
Als de film ’the time traveler’s wife’ of enige andere tijd reis kent weet je waar dit over kan gaan, het is heel simpel maar niets bijzonders omdat het emotionele geen impact heeft. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma okt 31, 2022 16:49 

Bios.

-de legend van samurai jack
Een simpele leuke komisch film, over dieren die ninja’s, samurai etc.. zijn. k

-where the crawdads sing
Prima film en goeie cast, heerlijk om al t natuur pracht te zien. Het trek ieder geval wel interesse om het boek erover mogelijk te lezen. k

-dc club van super-pets
De vele avonturen van superhelden maar dan in de vorm van dieren, niet al te serieus zeker als je het kapsel van aquaman en cyborg ziet. Drijft ook wel spot met de batman. k

-Bullet train
Een hele goeie nogal verassende film en een uitstekende cast, de vele twisten en mysterie geeft de film een hele fijne sfeer, met een slinkse humor erdoor heen. De film neemt zich niet serieus anders zou je bepaalde dingen wel verwachten als het echt zou zijn. Dit leidt zeker niet weg van de actie en gave manieren hoe iemand om zeep geholpen wordt. k

-The black phone
Prima film en de cast is degelijk, je zou verwachten beetje saai zou zijn op n gegeven moment maar toch het ondoods mysterie blijft hangen, het is in ieder geval anders dan typische kidnap kind films. k

-fireheart
verfrissende en zodanig komische animatie film, beetje geschiedenis en wetenschap in de mix.
En de tijdperiode komt mooi aan bod met allerlei details leuk gedaan. k

-beast
Prima film, zeker spannend ook al is het niet iets nieuws. Enige vervelende is de stomme acties de meiden maken. t

-Dragonball super: super hero
Weer een fantastische film goed zat ze ook nog een terug blik informatie gaven wat voorheen kwam. Kwa 3d animatie was het wel even wennen het is anders gemaakt en/of verbeterd maar de dagen van dbz en gt zijn dan ook alweer van jaren terug. De games zelfs zie je ook vooruitgang.
Ieder geval is de invalshoek interessant en niet totaal gericht op goku en vegeta, zo hebben de andere ook wat meer speeltijd, en dat is zo gaaf om te zien kwa upgrades en veranderingen. k

-nope
Best een goeie film op zich het is een aparte invalshoek die ze gebruiken, een mix van bekende dingen maar toch met een eigen originaliteit. t

-hart op de juiste plek
De trailer zei me al niet veel maar wilde het wel proberen, helaas is het een film uit een x dozijn, de acteurs boeien eigenlijk weinig en het voelt betekenloos leeg aan, ondanks het in vele andere films gebruikt is en wel aan slaat, hier werkt het niet.
de films van de laatste tijd o.a blogs, i-net apps etc.. hebben niet de ziel voor goeie romance. /

-Ted & de magisch smaragd
het 3e deel en even leuk met veel komische momenten, zeer leuk egyptisch thema. k

-silverstar
sequel op whitestar. Een evenredige film als het vervolg vermakelijk om te zien, her en der wat rare keuzes of acties. t

-after ever happy
Hoeveel delen heeft deze reeks wel niet en het is nog niet het einde. Dit deel was op zich wat beter met wat emotionele betere momenten, maar het koppel blijft maar rondjes draaien om elkaar en dat is apart nog te doen niet alles achter elkaar.

-rogue agent
een redelijke film de cast is wel oke, maar veel schot zit er niet in want het blijft zich maar herhalen. En dat is wel jammer want het plot is enigszins interessant. t

-Soof 3
Gezien de eerste films en de serie had ik dit eigenlijk niet verwacht. Een beladen emotionele film waar het even wennen is omdat de groei in de familie alweer veranderd is sinds de laatste film. Maar die verandering maakt het mogelijk voor zo’n film deze richting uit te gaan. k

-See how they run
Een moord-mysterie van de vorige eeuw, hoewel t eerste stuk wat zwakjes is wordt het toch nog wel wat ook met de twist erin. En hoewel de film wat te lang lijkt wat mogelijk te maken heeft met vele cast members die gewoon niet sympatiek likable zijn, is het verder toch mooi gemaakt kwa sets en locaties. t

-Brahmastra part one: shiva
Een Indische film Bollywood style, het deed me erg denken aan de tekenfilm cartoon avatar gezien de krachten van elementen en dergelijke. Het is een hele mooie film die je vasthoudt van spanning, maar dat kan ook liggen aan de overweldigende muziek en kleuren die bijna constant is waardoor je bijna geen rust hebt op je zintuigen.
Prima cast met goeie chemie hoewel dat ook weer kan liggen aan wat ik eerder benoemde. Geen idee of de andere delen ook hier uit komen maar ben wel benieuwd naar meer.

-Don’t worry darling
De gehele film zier wel oke uit ondanks de het gevoel van bekendheid dat terug getraceerd wordt ergens naar de helft van de vorige eeuw. Het is ieder geval niet bijster bijzonder anders dan het volgen van een leven een buurt, Tegen het einde komt er nog enig schot in dat niet veel om het lijft heeft. t

-wolf
Een natuur docu over de wolf die terug gekeerd is in nederland. Jammerlijk genoeg had ik toch wat anders voorgesteld en gehoopt op hoe de wolf het nu deed in ons land. In plaats daarvan gaan ze vele jaren terug elders en hoe de mens beter wilde omgaan na te veel hebben veranderd, met n reis over wolf die deze kant op komt en een vrouwtje zoekt, en hoe we ze niet zullen zien.

-The enforcer
Op zich een prima film het kon zeker wat zijn als ze bepaalde dingen beter uit lichten, maar het is niet helemaal duidelijk wanneer het afspeelt gezien de 2 bekende acteurs zich kleden alsof het 2e helft van vorig eeuw is. t

-Smile
Een redelijke film maar het heeft niet veel om handen, het concept is niet nieuw en ziet er bekend uit meer een film om thuis te kijken. t

-The woman king
Zeer geslaagde film en echt de moeite waard en de cast is zeer degelijk. De tijdsperiode is interessant en goed dat zo’n verhaal een keer aan bod komt. k

-Tickets to paradise
Goeie chemie tussen ‘’Clooney en Roberts’’ wat de film des te meer ten goede komt, interessant om de gebruiken en de sfeer van waar ze zijn te zien. k

-De grote speurtocht naar kapitein opa
Ik heb een keer een film gezien waar je meemaakte hoe het was om onder invloed van drugs te zijn in het echt. Nou volgens mij had iemand bij het maken van deze film ook iets te veel gebruikt, ik kon het bijna niet uitzitten om naar zoveel rare nonsens te kijken. Het lijkt me ook niet echt een film voor de kleintjes. /

-halloween ends
Waar halloween kills erin slaagt de ultieme legendarisch film te zijn en jason zeker thuis hoort onder de moorden monsters films en nooit zal sterven. Verdommen ze met deze film wat een teleurstelling en zo ontzettend slap! Tenzij je de films voor deze trilogie niet meetelt klopt er nog niks van gezien de tijd tussen deze 2 films. Oh nee begrijp me goed de deze film ziet er ook heel goed uit als de andere en met welke kant ze ermee op wilde… maar ze wilde een einde om er een eind aan te brijen en dan geven ze ons deze prut zeer jammer? En niet de spreken over de dochter en kleindochter die zo enorm tegendraads zijn dat er geen sympathie voor is.. t

-Zee van tijd
het is dan wel een rustige film en niet zozeer iets nieuws, maar het is realistisch met de juiste acteurs die een vrij emotioneel beeld laten vormen dat uit op een mooie film. Heden en verleden lopen dan ook naadloos over en maakt de film zeker de moeite waard. k

-Black adam
Prima film leuk om eens deze helden te zien en alleen black adam heeft een origine verhaal zonder dat men wat weet over de andere (tenzij je de comics of de personages kent). Maar het voelt wel aan dat je kijkt naar tegenhangers van andere die we al best lang kennen van marvel.
Vond het zelf niet echt storend en hier en daar zat er toch wat verassende dingen in. k

-Mrs harris goes to paris
degelijke film met leuke acteurs dat voor een goeie sfeer zorgt, in wat blijkbaar al een gevoelige tijd was, vond de sets wel mooi net als de nodige humor op z’n tijd. k

-kwestie van geduld
Ik begin een beetje moe te worden van al die films die over koken en restaurants gaan alsof nederland niks anders te bieden heeft, we zijn verzadigd met dit genre de laatste tijd.
Het is wel leuk dat limburg aangepakt wordt en veelal in dat accent gesproken wordt, dat is tenminste iets nieuws en komt vrij zelden voor. De acteurs spelen eens wat anders dan hun normale routine van andere films, maar toch mis ik bepaalde chemie. t

-Moonbound
Afgezien van het feit dat er dingen gebeuren die niet kunnen of totaal niet op schaal is ivm ruimte orde. Is het een redelijke fantasievolle film met degelijke humor, en het werkt in die sfeer vanwege het redelijke zooitje personages. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di dec 06, 2022 7:54 

Bios.

-Big trip 2
Dit vervolg is niet veel beter geworden dan de 1e, meestal zijn de dieren personages prima maar hier zijn ze zo onsympathiek. Rare in deze film is ook je hebt 2 levensbedreigende momenten en plotseling is dat geskipt alsof er niks was? /

-The invitation
Het is wel een tijd geleden van de laatste goeie vampierfilm, hele goeie sfeer wat de toon ook zet voor de hele film wat niet onder doet aan de acteurs die er zeker iets aan toevoegen. Mooi locaties en goed gebruik van het spel van donker en licht. En heb zeker het machtige sensuele spel gemist maakt het allemaal interessant. k

-Amsterdam
Interessante film zeker op de invalhoek waar ze voor gaan, maar ondanks het veelal goeie acteurs die erin spelen zijn er maar een aantal die echt eruit schijnen. Die creeren dan ook de sfeer en interessante scenes wat de spanning te voelen maakt. Er zijn wat merkwaardige keuzes gemaakt dat uiteindelijk de boel wat levendig maakt.
Amsterdam wordt veel genoemd maar doet niet echt vermoeden uiteindelijk dat het er ook afspeelt.. op een achtergrond ervan door een raam na dan. k

-De grote sintfilm: gespuis in de speelgoedkluis
Dom en stom maar goed valt te verwachten van deze films, en als ze ten onpasse mythe/magie ten toneel brengen waarom dan niet met de pakjes. De pieten horen die te maken en wellicht zo nu en dan gekocht allang voor ze in nl zijn. Desondanks is het nog best een leuke en grappige film en de muziek is weer geweldig. t

-De club van sint: en de race tegen de klok
Dit soort dingen verwacht je van de kerstman want sinterklaas heeft niet dezelfde krachten/magie gezien de 1 de hele wereld voorziet en de ander maar 1 klein land. Het is 1 ding dat sint speciaal is maar de pieten doen dat toch echt wel op eigen kracht. Afijn prima film verder en de muziek is ook weer heel leuk. t

-Barbarian
Ieder geval beter dan ’smile’ maar de prijswaarde die de film probeerde op te hemelen vond ik niet terecht. Prima film met een goeie spannende sfeer en locacties ook al is het concept kwa verhaal niet echt iets nieuws. k

-Stromboli
Interessante film gemixed gesproken engels/nederlands, het concept eenvoudig veelal mensen met problemen die ze in deze groep proberen te overwinnen, hierin valt onze hoofdactrice in als zei de hare probeert te ontvluchten. Mooie locactie die zich zeker leent voor de sfeer. k

-Fisherman’s friends 2: one and all
Dit 2e deel is net zo sterk, mooi en emotioneel om te zien dan de 1e was, het zijn echt films met karakter in een mooi sereen plaatsje waar je toch rust zou willen komen. k

-Black panther: wakanda forever imax 3d
De film is een mooie tribute aan de acteur maar ook aan het personage zelf, het is met respect gedaan en het geeft niet het gevoel dat het overheersend is. Nieuwe personen worden prima geintroduceerd en namor en z’n volk zijn mooi neergezet. Prima actie en de sfeer is juist op verschillende manieren. k

-Casa coco
Het had me interesse met de trailer maar uiteindelijk heeft het niet veel om het lijf en bleek het meer een film voor oudere mensen te zijn. Had er uit moeten lopen maar was benieuwd of een vermoeden waar bleek te zijn dat niet zo was. t

-three thousand years of longing
Een hele mooie film prima cgi en pracht camera werk, die op zich langer had kunnen duren of zelfs een sequel mag krijgen vind ik.
De verhalen zijn boeiend en meelevend, ondanks de peculaire aparte typetjes zo ook de hoofd actrice dat wel even wennen is. Zelden in films gezien maar nu volbeeld van dikke vette blote vrouwen, ieder z’n smaak maar was voor mij onnodig en teveel van het goeie. k

-guillermo del toro’s: pinoccio
Hoewel het een mooi animatie film is in de stijl van hoe je het gewend bent van de regisseur.
Maar dit is niet voor kinderen, terwijl het verhaal van pinoccio zelf al niet veel soeps is met alle dingen die gebeuren, wordt hier ook nog eens de 2e wereld oorlog bij ingegooid en nadrukkelijk de dood. Oh je zult niet veel zien afgezien van dat je weet wat er achteraf gebeurt, alleen is het blijkbaar prima als het pinoccio of dieren overkomt. t

-the menu
Prima film op zich al is het gewoon een restaurant verhaal met een excentrieke kok en peculiare gasten, niet veel om naar huis over te schijven.. Ware het niet dat de sfeer goed aangepakt wordt en ‘ralph fiennes’ als het ware een soort 2e voldemort neerzet en heel erg subtiel gehandeld wordt daarin samen met z’n hulpkoks/familie. t

-prey for the devil
Ondanks dat het de zoveelste exorcisme film is met een apart ingeslagen wereld, is het een prima film, fijne sets dat prima sfeer creert. En de acteurs maken het zeker interessant. k

-superhond en turbokat 3d
oudbollig, melig maar vooral oud, echt een film die vorig eeuw gemaakt zou zijn en veel te laat is nu, ook al is het soms wel komisch. t

-wil de krokodil
een kinderboek adaptie maar 1 die ik niet ken denk ik, maar het is eigenlijk net zoiets als ’cliff de grote rode hond’ en soortgelijks maar met een zingende krokodil nu ipv kikker. Het is best een aardige film en vermakelijk. t

-strange world 3d
geen idee waar de kritiek en woke vandaan komen op i-net over deze film dat ie zo flopt? Het is een hele mooie film met een verassend inkijk van iets kleins dat op grote schaal wordt vertoont het innerlijk lichaam en de werking ervan. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr dec 30, 2022 8:08 

Disney+

-Hocus pocus 2
Mezelf even verfrist met de 1e film ervoor, en dit 2e deel is net zo geweldig gedaan en in dezelfde stijl en karakter en dat maakt dat charme is gebleven van de 1e iconisch film. En toch ergens deed de filmwijze me denken ergens anders aan? Maar dat heb je met verschillende enge boekverfilming voor kinderen.
Het meisje en nog wel beginnende actrice dat de jonge winifred speelde is gewoonwege fenomenaal in het nadoen van haar oudere versie, vind haar dan ook wel de show stelen. Maar dat geld voor de 2e keer net zo goed voor ’Doug jones’ die weer william de ondode speelt.
Een klein struikelpuntje vond ik dat de zussen wanneer jong zo in leeftijd verschillen en me nauwelijks kan voorstellen de oudste 16 is dan? En in deze film is het nog zo dat de jongste plots zoveel ouder lijkt dan in de 1e film? ’Jessica parker’ doet nog steeds haar geweldig personage maar ziet er zoveel meer ouder/anders uit dan haar andere medespeelsters. k

-Pinoccio
En weer hebben ze een geweldige live-actiom film afgeleverd, ga me niet eens storen aan de verandering van de blauwe fee. Mooi sfeervol en authentiek en geweldig hoe ze een tribute naar vele disney films erin hebben gemaakt. Vele dingen komen echt goed tot leven en zijn niet teveel veranderd, de kat en vos prachtige weerspiegeling onder andere. Het roep nostalgie op maar ook wel de nodige humor. k

Bios.

-Violent night
Op zich zulke films over de kerstman wil je niet zien om in de stemming te komen, dat had de film ’Fatman’ wel bewezen en corona zal er ook wel iets mee te maken hebben gehad. Maar daarnaast doet deze film het stukken beter om dingen te combineren.
Wil je lekker aktie en een bloederige kerst maar ook magie en dat beetje wonder om te geloven dan is deze film het voor je, echt zo awesome gedaan. Het is een mooie tribute naar de film ‘home alone’ in combinatie met iets anders iemand nog horen zeggen ’Die hard’ dus je krijgt creatieve kills en pijn voor de kiezen. k

-call jane
een redelijke film en de cast is oké gaat vooral over abortie in de jaren 60, volgens mij al eens eerder zoiets gezien. t

-the offering
een prima film in de sfeer van joodse geloof en een oud kwaad vrijgekomen. k

-avatar 2: way of the water imax 3d
De film heeft wat minder indruk en wonder dan de 1e film had, het is dan ook jammer dat voor het meeste deel veelal actie en geweld zit en weinig te weet komt over tussen liggende tijd van de jaren van vrede. Vergis me niet het ziet er allemaal nog steeds prachtig uit zoals je kunt raden welk onderwater wezen te vergelijken is met het aardse dier. En hoe het water leven anders is dan het bosrijk en om een bepaalde reden is de zielsconnectie mooier. k
Weet niet of er een nieuw techniek is gebruikt om de filmwereld weer iets nieuws te brengen?

-de gelaarsde kat 2 3d
het is een rollercoaster en een ontzettend leuke film, wel apart de accenten sommige hebben maar dat heeft wel een bepaalde charme. Erg mooie omgevingen scenes ook past bij de sfeer. k

-De notenkraker en de toverfluit
Mooie animatiefilm en geloof ik een andere variant hoe het normaal gaat, de liedjes zijn wat kort helaas en bepaalde personages zitten er wat te weinig in. Beste vond ik de mooie animatie en kleuren. k

-faithfully yours
Zeer goed echt een mysterie film met vele twists en de cast is prima. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma maart 20, 2023 15:53 

Bios.

-M3gan
’zucht’ ik had hier best wel zin in leek me echt een gave film…
Een redelijke film met prima spanning en heeft wat goeie actie en momenten, maar het is eigen een vrouwelijke versie van chucky.
Enigszins wordt de film telkens verpest door de rode vlaggen die zelfs de personen in de film niet kunnen missen? Slim genoeg om zoiets te maken, maar uiterst dom genoeg gewoon veiligheids risco’s weg te wuiven of te ontzien van iemands persoonlijkheid, te veel voorgrond heeft dit. t

-Hotel sinestra
Best aardig hoewel ook niet echt bijzonder, gewoon n film over kinderwens zonder ouderen en dit weer op te lossen. t

-Operation fortune: ruse de guerre
Zeker een aanrader echt een hele goeie film, een goeie cast en chemie het zijn rollen ofwel personages waarvan je deze acteurs niet zoveel in ziet. En geweldige actie in combinatie met de nodige humor, het is zeker een verassing. Een beetje warrige kwa handlangers bij welke partij horen maar dat is echt bijzaak. k

-poker face
Niet geheel iets nieuws maar toch best een goeie film dat niet geheel om poker maar iets anders draait, de nodige humor is iets wat subtiel gehuld in de drama en actie. k

-Terrefier 2
Als je de 1e niet hebt gezien op zich niet zo erg maar is wel aan te raden, een b film die ontzettend geweldig gemaakt is ook al zie je gewoon dat het fake is. Bloody nasty gedoe om je heerlijk mee te vermaken en hier en daar te verassen, eerlijk gezegd hoort dit gewoon bij de beste van enge films aangezien zulke films vaak oud zijn en ze het ook zo hebben gemaakt in die stijl.k

-babylon
Op zich wel oké maar de film duurt veel te lang, het is vergelijkbaar met de film ’hail, Ceasair!’ ivm dat het gaat om het begin van de film en de verandering ervan 20e/30e jaren. Begin van de film is een clusterfuck en naar het einde weinig meer te beleven. Het gaat bijna nergens over meer om het moraal van hoe waren de tijden en blijf je als artiest voortleven door andere die naar je kijken in de toekomst. Dit is niet toedoen van de acteurs waarom de film zo is ze doen hun best met wat ze hebben. t

-Knock at the cabin
Vergeleken met de andere films door deze regisseur zijn gemaakt is deze nog best normaal, 1 in een dozijn films met nauwelijks verschil. Maar het is nog best een goeie film afgezien van dat, best te zien als een menselijk keuze voor de vier ruiters van de apocalypse. t

-plane
actie, wapens en een portie spierballen in een godverlaten jungle kun je deze het beste omschrijven, maar het is best een goeie film. k

-the banshees of inisherin
Een prima film niet saai maar wel traag en nogal bizar gezien de nogal twiste donkere humor, het is zeker geen film die je dagelijks ziet. Acteurs zijn prima gekozen en passen heel goed bij het sfeertje en de tijd van het verhaal. k

-a man called otto
Een nogal tragische maar goedbedoelde film, je zou het bijna vergelijken met ’grand torino’ maar anders. ‘Tom hanks’ lijkt in zijn element te zijn maar dat kan ook te maken hebben door zijn mede acteurs wat het verhaal teder aan voelt. Ieder geval is het moeilijk je ogen droog te houden. k

-the whale
de film is redelijk er gebeurt net teveel om niet saai te zijn, maar overal draait het om een hele dikke man tegen het einde van z’n leven, essays, liefde, gedoe met familie etc.. /

-winnie the pooh: blood and honey
1 in een dozijn een redelijke film maar verder niks bijzonders, sowieso omdat er zoveel fouten in zitten, er duikt een pistool op terwijl die er niet was etc.. ook jammer is dat terwijl maar 1 van pooh’s vriendjes niet aanwezig zou zijn we alleen pig en pooh zien en geen 4? t

-bed rest
1 in een dozijn redelijke film maar wel al eerder zoiets gezien niks bijzonders pas tegen t einde wat spanning, ergens wel jammer want de actrice kan meer dan dit. t

-ant-man and the wasp: quantumania imax 3d
best aardig en zeker een leuke film, de vele alien achtig soorten zijn een wonder om te zien, en kang kan vele kanten op dus ik ben zeer benieuwd wat ze er van gaan maken.
Wel erg veel computer en cgi gebruik het is veel om in te nemen ondanks dat het er gaaf uit ziet.
De acteur family van dyne jong en oud is ieder geval n leuke afwisseling van solo type helden films. k

-kung fu leeuw
leuke nederlandse film over kung fu dojo met studenten die proberen hun weg te vinden. k

-mummies
leuke film beetje mengeling van bepaalde dingen, en mooie muziek. k

-boonie bears: redden de aarde
Hier moet je zeker niet afgaan op de trailer, je denkt dat het een simpele pratende dieren film is maar het stijgt van nul naar 100 in actie en mind blowing informatie. Verfrissend uniek en erg leuke film maar niet bepaald voor kinderen. k

-astrix & obelix in het middenrijk
de films hebben altijd wel een soort komiek en zelfspot gehad en dat is ook hier wel weer te zien, hoewel sommige dingen niet geheel geschiedeniswaardig zijn, zie het door de vingers want om het verhaal moet je het al niet doen. Ieder geval een leuk set acteurs voor gekozen. k

-magic mike’s last dance
leuk voor de dames… hoewel ik de andere 2 films nog wel redelijk leuk vond gaat deze een beetje een andere richting op en geeft toch meer van hetzelfde dus geeft niks nieuws. t

-Cocaine bear
interessante en leuke film ondanks dat ie vol met idioten zit, heb je wapens om te gebruiken schiet je alleen op elkaar… k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma mei 01, 2023 15:07 

Bios.

-The old way
goeie film met een prima cast, gedrag is van sommige is amusant. k

-Toen ik je zag
prima film met mooie muziek, maar helaas duurt ie veel te lang want het blijft zich maar herhalen. Een stuk van het leven van isa hoes waar ik niet bekend mee was. t

-What’s love got to do with it
Leuke film met een prima cast, wereldbeelden van pakistan, het geloof en uitgerangeerde bruiloften en ook familie drama. Niet veel films hierover gezien tenzij het india is dus informatief en interessant om te kijken. k

-Scream 6
Het was beter dan het vorige deel en ook hier meer informatie over franchise films en requels, dit was ook een soort eer tribute aan alle voorgaande delen, prima cast. k

-Shazam 2: fury of the gods
Even goed als de 1e met een fijne combinatie van actie, spanning en humor, ook bijzondere aanpassing van mystische wezens. Maar in het geval van ’helen mirren’ en ’lucy liu’ acteer part is het merendeel meer een mix van statig en cool staan, dan enig ander ding dat ze doen en dat is best jammer want ze hebben beide meer in hun mars. k

-Demon slayer 2: swordsmith village
Beetje apart in elkaar gezet want hoewel ze terug blikken naar wat er al is gebeurd, start het ook gewoon ergens waar de serie (die ik niet heb gezien) zich bevind op dat moment.
Maar apart van die verwarring nog wel te volgen, spannend, mooi gemaakt in allerlei aspecten, en best amusant in cartoonish stijl. k

-Creed 3
Een degelijke film met een prima verhaal zoals de vorige delen, maar heb niks met boksen. t

-65
Mooie film met een interessante invalhoek, veel spanning met een knal einde. k

-All inclusive
Een normale dysfunctionele familie op vakantie, best een leuke film ondanks dat je zit te kijken naar het dagelijkse leven en emoties ervan in genante momenten. k

-John wick 4
Prima film met hele mooie beelden, en personages die interessant zijn.
Het is best een lange film wat het jammer daar aan maakt is dat er bijna geen bijzondere kills inzitten zoals de vorige films. Maar daar tegenover staan andere dingen.
Maar desalniettemin indrukwekkend hoe geavanceerd de protectie is van normale pakken ipv bodysuit+helm dit is iets nieuws in films. Al dan een beetje onwerkelijk gezien 2 andere dingen de boel nogal ongeloofwaardig maken. ‘Zie dansende mensen en verkeer dat blijf rijden.’ k

-dungeons and dragons: honor among thieves
Zeker een tijd geleden een film vol met dit soort fantasie erg leuk en je zult je vermaken. Er wordt zeker wat gecombineerd kwa magie en wezens, dit is zowel verassend (zie draak) en humorvol naast de actie. Leuk hoe ze de personages van de serie erin hebben gestopt. k

-The super mario bros.movie
Een hele leuke film en lijkt precies op de games, apart dan van vrouw power queen peach die op eigen houtje de boel wel aan kan. k

-Maybe I do
Prima film met morale kwesties en vragen over samen zijn en liefde, dat gemixed is met humor en genante momenten, prima cast die hier goed voor gekozen is. k

-The pope’s exorcist
Een zeer sterke en goeie film met een andere invalshoek met info dat meer verfrissend is, de spanning en sfeer zit er ieder geval goed in. En dat maakt het ook lang geleden dat er ook een goeie exorcist film is uitgekomen, zou me niet verbazen en zou best leuk zijn als er sequels van werden gemaakt. Te bedenken dat dit ook nog eens gebaseerd is op een echt persoon. k

-Mona lisa and the blood moon
Vreemd dat ze dit het genre fantasy-thriller hebben gegeven want je ziet er niks van terug, behalve dan de rare muziek keuzes die er voor zijn genomen.
Afgezien van dat is het een redelijke film leuk om naar te kijken, dat over mensen gaat die proberen te overleven. t

-Mavka
Mooie film en concept is heel simpel mens en natuur moeten leren samen komen, en muziek en liefde zijn de waarde ervan. k

-Suzume
Heeft kwa concept ’weer’ veel weg van ’weathering with you’ maar heeft toch een eigen originaliteit. Eigenlijk is het voortdurend komisch ondanks de drama, en het is ook weer prachtig gemaakte scenes, kleuren etc.. k

-Evil dead rise
Echt weer een heerlijke bloederige film vol met wansmaak dat we gewend zijn van evil dead, ik kon een aantal momenten terug zien als eerbetoon aan de 1e film geloof ik, waaronder ook the shining. Soms is het dan ook alsof je kijkt naar een vrouwelijke ’campbell’ die beth speelt.
Goeie spanning en sfeer hoewel echt eng het nooit wordt (ligt aan de persoon die kijkt). k

-Het verloren transport
Een mooie film het laat een andere kant zien van de nabije eind van de 2e wereldoorlog.
Maar dusdanig zo dat het vooral gaat om communicatie van 3 vrouwen van 3 verschillende landen, die een totaal andere taal spreken en door een andere soort van communicatie zich moeten zien te redden en samen komen ondanks de vijandigheid. De film laat het nogal makkelijk zien maar denk in het echt nog een stuk moeilijker is. K

-a good person
Goeie emotionele geladen film en prima cast, hoe kun je doorgaan na iets dramatisch en er weer boven op komen een van vele soorten films daarover. k

-Zomer in frankrijk
Een degelijke film met een snufje vakantie gevoel, maar gaat vooral om een ingewikkeld partner ruil, had wat beter uitgewerkt kunnen worden maar het heeft een prima cast. t

-Savage salvation
1 in een dozijn met niks bijzonders, liefde, drugs, wraak gaat rond in een cirkel. De cast is degelijk en geeft de film nog enige gevoel. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2023 5:21 

Bios.

-Guardians of the galaxy 3 imax 3d
Deel 2 valt moeilijk te overtreffen volgens mij gezien het mijn favo is. Ik had verwacht thor terug te zien hier maar dat is niet het geval, noch had ik verwacht dat het een mix van de ’spy kids’ zou zijn. Ik vind deze andere versie van gamora die een andere route heeft gekozen en familie niet echt leuk, maar de nodige humor en woorden mix met star-lord is prima. Warlock personage ken ik nauwelijks beetje omslachtig in de film gewerkt, maar de acteur ‘’will pouter’’ vind ik geen goeie keuze. Het is echt een chaos dus niet teveel nadenken hoe de film in elkaar zit, merendeel is dit rocket’s achtergrond verhaal, dus de sfeer is mistroostig wat de nodige humor de boel een beetje luchtig houdt. k

-Mijn kat en ik
Kind vriendelijk zou ik de film niet willen noemen, zit een of andere rare vrouw in welke andere woorden beter kan omschrijven dan liegende buur met harde brute waarheden dan dit weet ik niet? En afgezien van wat spannende momenten en een aparte sfeer, is het nog best een redelijke film. t

-Leeuwin
De gedane zaken van tieners en voetbal, best een leuke film maar nogal vreemd inzien niks wordt opgelost en maar blijven zwijgen tot het wel goed komt? t

-Spoiler alert
het is de eerste film die ik zie waarin de acteur die ‘sheldon cooper’ speelt zie, en ik kan hem niet los zien daarvan waardoor het een beetje gek aan voelt, zeker de genre type film dat het is. Afijn het is een redelijke film, het gebruikelijke trieste koppel met een ziekte verlies alleen komt voor mij het niet over wat de film zou moeten doen. t

-mafia mamma
Prima film en de cast is redelijke gekozen, hier en daar wat aparte keuzes en het is niks nieuws. Maar enige humor zit er zeker in, gezien je sommige dingen kan zien aankomen. t

-spinning gold
De film is zozo en niet bepaald om voor naar de bios te hoeven, maar op zich leuk eens te zien van sommige liedjes die ik vroeger hoorde wist ik niet van wie ze waren nu dus wel. Ook niet dat de band kiss zo’n moeilijke start hadden, t

-book club 2
Op zich een redelijk geinig filmpje is niet meer of minder dan z’n voorganger, vol melige sexuele en ouderdom grappen en grollen. Wat plekken en sfeer beproeven van italie ook erg leuk. k

-Knights of the zodiac
Blijkbaar een real life versie van een japanse cartoon serie die ik niet ken.
Het is een beetje een mix van streetfighter en mortal kombat, en een scene van x-men met wolverine en phoenix. Het is dan ook heel passend dat actrice ‘famke janssen’ hier in zit.
Het is best een toffe film en mooi gemaakt, hoewel de kostuums mooi zijn konden ze beter veelal met de scenes en actie die te zien is komt het bijna nep over. k

-Fast and the furious 10: Fast x part 1?- imax 3d
de begin films waren heel gewoon nooit verwacht het zo enorm zou worden, de latere films waren behoorlijk over de top en eigenlijk weinig over racen te maken nog. Maar goed na al dat absurde actie en stunt racen verassen ze mensen nog steeds of blijf het interessant.
Deze film is een van de beste van de reeks en dan nog te bedenken dat het in 2 misschien 3 delen is, met nostalgie getint en heerlijke humor gecombineerde spanning. En de acteurs die ze ervoor opdraaien petje af hoor om die sfeer smakelijk te maken. k

-Love again
Een uit een dozijn dezelfde films in principe, maar toch op z’n eigen persoonlijke touch gemaakt. Aandoenlijk, humorvol en romantisch, en de muziek is ook niet verkeerd. Prima cast! k

-het geheugenspel
Een mindere versie van nl film ’daglicht’ het mist de spanning, maar het is een mooie film best intrigerend en aantal twists, en de actrice anna drijver al een tijd niet gezien. k

-Renfield
Bijzondere film, dat ze het gekoppeld hebben met een begin van dracula uit de jaren 30 van de vorige eeuw is leuk gedaan (ook blij die film recent nog heb gezien). En dan allerlei lore en mythe erin gestopt is over dracula miste dat nogal van een boel recentere films. Maar het is allemaal nogal rommelig gedaan met allerlei vraag tekens, want waarom nu terwijl je al zolang leeft, en een gek die weer normaal is geworden en niet oud wordt? Het is ook teveel gericht op maffia invalhoek wat ten koste gaat aan het vampier verhaal, maar desondanks dat cool gebruik van gemaakt, want het is maffia meets dracula meets mortal kombat ivm bloed en geweld.
Wat dus al gauw raar is want zo iemand zou al gauw ontdekt zijn, gevangen of gedood en is niet hoe dracula opereert. Afijn het is toch een heerlijke film met een prima cast.

-About my father
Beetje ’meet the fockers’ vibe, prima cast en goeie film maar t is een tig in een dozijn die je al kent. Maar leuk dingetje ’de niro’ als kapper. k

-The little mermaid - real life action 3d
Het merendeel van de real life action remake films vond ik erg leuk, en gezien de vele negatieve berichten ik over deze kreeg weerhield me dat niet want ik laat me daar nooit door stoppen en creer mijn eigen ervaring en mening erover. Hadden er andere acteurs gekozen kunnen worden natuurlijk dat is wel duidelijk, o.a ‘mccarthy’ als ursula kon ook door ’queen latifa’ gedaan worden. Maar zo slecht was iedereen niet en ‘mccarthy’ steelde min of meer toch de show.
Tja er is altijd wel wat te zeggen over dieren maar zie hier niks verkeerds behalve nostalgie wijs hoe ze eruit zien, kijk maar naar live remake lion king ook uitstekend gedaan. Veel natuurlijker dan de tig films over dieren die onnatuurlijk monden en gedrag laten zien. Ik kan de liedjes wel waarderen heb er ook niks verkeerd aan gemerkt. Maar toch klopt de onderwater wereld niet helemaal het voelt soms niet echt levend aan, o.a missende luchtbellen etc.. dit is beter gedaan in een paar andere recente films.
Overal komt de film dichtbij de tekenfilm maar zoals de andere live action zijn er wat dingen anders, hierdoor miste ik toch wat scenes (o.a trouwerij gebeuren).
Maar ik heb genoten want visueel ziet her er heel mooi uit, door mooie ouderwetse kledij van toen, de muziek en kleuren en de heerlijke sfeer. De zussen van ariel zagen er ook wel interessant uit wel weinig tijd kregen ze, maar zien er meer uit naar de delen van de wereld. En wat ook wat te kniezen valt is de diepgang van sommige of de vibe die ariel heeft niet geheel present is. k

-Superkat maurice
Een beetje een mix van verschillende dingen ivm verhalen en urban legendes, beetje irritant dat ze iemand erin stoppen die dingen gaat lopen uit leggen als verhalen verteller. Maar afgezien van dat leuke film met een bepaalde stijl, sfeer en kleur. Enige spanning wel ivm herkenning van dood dus niet voor de kleine kids dit. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In de sokken la van dobby

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 19, 2023 8:43 

2daemon schreef:
Bios.

-Guardians of the galaxy 3 imax 3d
Deel 2 valt moeilijk te overtreffen volgens mij gezien het mijn favo is. Ik had verwacht thor terug te zien hier maar dat is niet het geval, noch had ik verwacht dat het een mix van de ’spy kids’ zou zijn. Ik vind deze andere versie van gamora die een andere route heeft gekozen en familie niet echt leuk, maar de nodige humor en woorden mix met star-lord is prima. Warlock personage ken ik nauwelijks beetje omslachtig in de film gewerkt, maar de acteur ‘’will pouter’’ vind ik geen goeie keuze. Het is echt een chaos dus niet teveel nadenken hoe de film in elkaar zit, merendeel is dit rocket’s achtergrond verhaal, dus de sfeer is mistroostig wat de nodige humor de boel een beetje luchtig houdt. k

-Mijn kat en ik
Kind vriendelijk zou ik de film niet willen noemen, zit een of andere rare vrouw in welke andere woorden beter kan omschrijven dan liegende buur met harde brute waarheden dan dit weet ik niet? En afgezien van wat spannende momenten en een aparte sfeer, is het nog best een redelijke film. t

-Leeuwin
De gedane zaken van tieners en voetbal, best een leuke film maar nogal vreemd inzien niks wordt opgelost en maar blijven zwijgen tot het wel goed komt? t

-Spoiler alert
het is de eerste film die ik zie waarin de acteur die ‘sheldon cooper’ speelt zie, en ik kan hem niet los zien daarvan waardoor het een beetje gek aan voelt, zeker de genre type film dat het is. Afijn het is een redelijke film, het gebruikelijke trieste koppel met een ziekte verlies alleen komt voor mij het niet over wat de film zou moeten doen. t

-mafia mamma
Prima film en de cast is redelijke gekozen, hier en daar wat aparte keuzes en het is niks nieuws. Maar enige humor zit er zeker in, gezien je sommige dingen kan zien aankomen. t

-spinning gold
De film is zozo en niet bepaald om voor naar de bios te hoeven, maar op zich leuk eens te zien van sommige liedjes die ik vroeger hoorde wist ik niet van wie ze waren nu dus wel. Ook niet dat de band kiss zo’n moeilijke start hadden, t

-book club 2
Op zich een redelijk geinig filmpje is niet meer of minder dan z’n voorganger, vol melige sexuele en ouderdom grappen en grollen. Wat plekken en sfeer beproeven van italie ook erg leuk. k

-Knights of the zodiac
Blijkbaar een real life versie van een japanse cartoon serie die ik niet ken.
Het is een beetje een mix van streetfighter en mortal kombat, en een scene van x-men met wolverine en phoenix. Het is dan ook heel passend dat actrice ‘famke janssen’ hier in zit.
Het is best een toffe film en mooi gemaakt, hoewel de kostuums mooi zijn konden ze beter veelal met de scenes en actie die te zien is komt het bijna nep over. k

-Fast and the furious 10: Fast x part 1?- imax 3d
de begin films waren heel gewoon nooit verwacht het zo enorm zou worden, de latere films waren behoorlijk over de top en eigenlijk weinig over racen te maken nog. Maar goed na al dat absurde actie en stunt racen verassen ze mensen nog steeds of blijf het interessant.
Deze film is een van de beste van de reeks en dan nog te bedenken dat het in 2 misschien 3 delen is, met nostalgie getint en heerlijke humor gecombineerde spanning. En de acteurs die ze ervoor opdraaien petje af hoor om die sfeer smakelijk te maken. k

-Love again
Een uit een dozijn dezelfde films in principe, maar toch op z’n eigen persoonlijke touch gemaakt. Aandoenlijk, humorvol en romantisch, en de muziek is ook niet verkeerd. Prima cast! k

-het geheugenspel
Een mindere versie van nl film ’daglicht’ het mist de spanning, maar het is een mooie film best intrigerend en aantal twists, en de actrice anna drijver al een tijd niet gezien. k

-Renfield
Bijzondere film, dat ze het gekoppeld hebben met een begin van dracula uit de jaren 30 van de vorige eeuw is leuk gedaan (ook blij die film recent nog heb gezien). En dan allerlei lore en mythe erin gestopt is over dracula miste dat nogal van een boel recentere films. Maar het is allemaal nogal rommelig gedaan met allerlei vraag tekens, want waarom nu terwijl je al zolang leeft, en een gek die weer normaal is geworden en niet oud wordt? Het is ook teveel gericht op maffia invalhoek wat ten koste gaat aan het vampier verhaal, maar desondanks dat cool gebruik van gemaakt, want het is maffia meets dracula meets mortal kombat ivm bloed en geweld.
Wat dus al gauw raar is want zo iemand zou al gauw ontdekt zijn, gevangen of gedood en is niet hoe dracula opereert. Afijn het is toch een heerlijke film met een prima cast.

-About my father
Beetje ’meet the fockers’ vibe, prima cast en goeie film maar t is een tig in een dozijn die je al kent. Maar leuk dingetje ’de niro’ als kapper. k

-The little mermaid - real life action 3d
Het merendeel van de real life action remake films vond ik erg leuk, en gezien de vele negatieve berichten ik over deze kreeg weerhield me dat niet want ik laat me daar nooit door stoppen en creer mijn eigen ervaring en mening erover. Hadden er andere acteurs gekozen kunnen worden natuurlijk dat is wel duidelijk, o.a ‘mccarthy’ als ursula kon ook door ’queen latifa’ gedaan worden. Maar zo slecht was iedereen niet en ‘mccarthy’ steelde min of meer toch de show.
Tja er is altijd wel wat te zeggen over dieren maar zie hier niks verkeerds behalve nostalgie wijs hoe ze eruit zien, kijk maar naar live remake lion king ook uitstekend gedaan. Veel natuurlijker dan de tig films over dieren die onnatuurlijk monden en gedrag laten zien. Ik kan de liedjes wel waarderen heb er ook niks verkeerd aan gemerkt. Maar toch klopt de onderwater wereld niet helemaal het voelt soms niet echt levend aan, o.a missende luchtbellen etc.. dit is beter gedaan in een paar andere recente films.
Overal komt de film dichtbij de tekenfilm maar zoals de andere live action zijn er wat dingen anders, hierdoor miste ik toch wat scenes (o.a trouwerij gebeuren).
Maar ik heb genoten want visueel ziet her er heel mooi uit, door mooie ouderwetse kledij van toen, de muziek en kleuren en de heerlijke sfeer. De zussen van ariel zagen er ook wel interessant uit wel weinig tijd kregen ze, maar zien er meer uit naar de delen van de wereld. En wat ook wat te kniezen valt is de diepgang van sommige of de vibe die ariel heeft niet geheel present is. k

-Superkat maurice
Een beetje een mix van verschillende dingen ivm verhalen en urban legendes, beetje irritant dat ze iemand erin stoppen die dingen gaat lopen uit leggen als verhalen verteller. Maar afgezien van dat leuke film met een bepaalde stijl, sfeer en kleur. Enige spanning wel ivm herkenning van dood dus niet voor de kleine kids dit. k



Wat tof om te zien dat je nog altijd hier dingen op plaatst! Leuke films die je gezien hebt. Een paar kind vriendelijk. Aan de kids ondertussen?

_________________
Ravenclaw is the best!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za aug 26, 2023 6:50 

Bios.

-The boogeyman
Goeie film en de spanning en sfeer zijn fantastisch, goed gemaakte jump scares. k

-Transformers: rise of the beasts imax 3d
Lang niet zo spectaculair als de andere recentere films hierover en dat is ook wel fijn, maar niettemin alsnog een geweldig leuke film met verschillende robot soorten. Prima cast en fijne muziek, met een mooi kijkje van bepaalde plekken op aarde. Is een stand alone komen maar met sequels en een soort cross over met g.i joe. k

-The flash
Ik had al eens een tekenfilm versie ervan gezien, het is een prima film goeie combi spanning en humor. Best bijzonder want dit is zeer zelden gedaan en zo anders dan loki’s serie over het multiverse,. hoewel het wel om veel zelfspot parody gaat. En het ziet er best gelikt uit ondanks de vaak belabberde cgi dat er zo nep uit ziet wel een beetje zonde, supergirl daarintegen is echt geweldig hoop dat we deze actrice vaker zien.
Mooi eerbetoon aan keaton’s batman, oude flash, maar ook reeve’s superman waarbij komisch noot voor de nooit gemaakte superman met nicolas cage. k

-Adipurush
Op zich is het een veelbelovende film want het is een combi lotr vs planet of the apes vs harry potter mix. Maar dat wordt weer teniet gedaan door de slechte achtergrond cgi en de constante vermoeiende grandioosheid dat ze weer willen geven, het plot/verhaal gaat ten onder aan de typische stille scenes waar men telkens poseert voor kracht of goddelijke vechtmacht.
Waarbij ook nog komt kijken bepaalde dingen raar zijn gedaan, o.a een monkey god die slecht wordt ingezet. /

-Satyaprem ki katha
Een veel voorkomende film te beschrijven als een drama rape/romance verhaal, ditmaal vertoon door bollywood. Maar eerlijk gezegd heb ik zoiets nog nooit gezien zoals ze deze film hebben gemaakt, het is een trieste deprimerend sfeer terwijl alles mooi moet zijn met prachtige scenes en liefelijke muziek. Erg vreemd kwa emoties en wat ze willen overbrengen? t

-No hard feelings
Ondanks de wat vreemde gekozen cast is het een heerlijk film, jennifer lawrence laat zich van een andere kant zien en ook letterlijk bloot. De nodige humor en akwardness zit erin, hoewel dat gedoe met mobieltjes en politiek correctheid erin beetje ingedouwd is. k

-Astroid city
Alles is zo nep als het maar zijn kan maar het ziet er goed uit, de nodige komisch dingen zitten erin. De meute van beroemheden die hiervoor zijn opgetrommeld maakt het ieder geval wat interessant en je raakt niet verveeld. Grappig dat ze met zo weinig je veel kunnen laten zien. k

-Indiana jones and the dial of destiny
Kwa concept net zo ongeloofwaardig als het 4e deel crystal skull was, en de ai kon nog iets beter met de verjong versie van indiana al zag het er aardig goed uit. Maar ik denk in vele dingen de film beter is dan de afgelopen 2 films maar niet compleet zo blijft deze en de vorige even sterk.
Erg leuk is dat we veel oude bekende terug zien, de sfeer en spanning was ook heel fijn en dat ze probeerde die tijd goed over te brengen zo na de 2e wo.

-To catch a killer
Prima film soort van origineel hoewel de cast kon wel wat beter, maar ze konden de sfeer toch goed overbrengen. t

-Ruby kieuwmans: tiener met tentakles
Aardig filmpje een mix van allerlei elementen over wat een kraken is, met een soort rip off of look a like ariel, geinig en een apart kleur gebruik. t

-Ladybug & cat noir
Het maakt niet uit of je de serie kent of niet je kunt de film apart kijken, het is niet alleen een origine story maar verloopt geheel door de serie heen tot de eind strijd. Volg het niet bepaald maar deze serie is leuk van wat ik zie, wat de film nog veel beter maakt. Goed en kwaad gestrijd door tieners in frankrijk met symbolisch krachten. k

-Insidious 5: the red door
Terug gaan naar het begin soort van nostalgie is deze film, het is goed gemaakt met paar scare jumps. k

-Hypnotic
Zeer goeie film met een prima cast, het is wat vergelijkbaar op een andere manier met de film ‘inception’ maar andere titels komen dichterbij. Goeie sfeer en met een beetje humor. k

-Candy & bonita
Leuk filmpje en prima acteurs, maar voor nederland is dit bijna preuts te noemen en dat is bijna jammer als het niet zo humorvol gemaakt is. t

-Maggie moore(s)
Een redelijke film maar niet zozeer dit in de bios hoeft te zien, 2 vrouwen met dezelfde naam en hun dood moet opgelost worden, wordt op zich op een redelijke geinig manier gefilmd. t

-Oppenheimer
Sterke film en zeker een aanrader omdat er veel interessante bekende acteurs in zitten, beetje aparte keuze met de muziek. Denk dit een soort oppepper is vanwege de lange duur van de film en veel gepraat wordt en niet te inzakt met saaiheid. Goed om te weten hoe het tot stand is gekomen veel wist ik niet en dacht dat Einstein betrokken was met dit project? En omdat de naam j.f kennedy genoemd wordt lijkt me dat iemand is betrokken geweest met zijn einde… k

-Mission impossible – dead reckoning part one
Sterke film met een krachtige ondertoon en sfeervolle muziek, hierdoor vliegt de tijd eigenlijk voorbij en maakt deze langdurige film dat ie niet zo lang aanvoelt. Prachtige omgevingen, prima actie met een mix van humor zo nu en dan. Cast is prima en ze laten het echt aanvoelen dat ai een dreiging is. Als dit het 1e deel is ben ik zeer benieuwd naar het volgende deel. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma okt 09, 2023 6:55 

Bios.

-Barbie
Ondanks dat het barbie liedje er niet in zit goeie film hoewel erg mierzoet waarbij het misschien meer voor vrouwen in de smaak valt dan mannen. Dit ook omdat de film een statement maakt voor deze sekse en goed uitlegt hoe de wereld in elkaar steekt. Er zit ook een beetje een mix en knikje naar pac-man en grease als ik het goed heb?, prima muziek ook. t

-Elemental 3d
Ipv dieren nu eens met elementen best een leuke film waar ze misschien wat meer mee hadden kunnen doen, prima mix kwa emotievol, spanning en humor en omgevingwijs ziet er heel goed uit. Had het niet meteen door pas later maar heeft veel van denk ik new york begin tijd en immigratie ernaar toe. k

-Haunted mansion
Vergelijk deze remake niet met die van eddie murphy’s want het is heel anders. Prima film, goeie cast, lekkere spanning en de geesten zijn geweldig. k

-Prisoner’s daughter
Goeie cast maar het is jammer voor hun dat er niet meer uitgehaald kon worden, het stelt allemaal niet zo heel veel voor het is een groepje mensen op hun laagste die er samen wat van proberen te maken. t

-Rikkie de ooievaar 2
Net zo goed en leuk als het vorige deel, maar iets wat meer spanning en humor. k

-Meg 2: the trench 3d
Weinig nut gehad de 3d, hoe ongeloofwaardig wil je iets maken in feite een suicide mission, afijn je hoeft maar naar jaws and jurrasic park te kijken en alles te vergroten. Niet de dat de film echt slecht is daar niet van maar konden beter bij de eerste houden, teveel haaien en onderwater films halen de spanning eraf en deze heeft niet eens de muziek om het te onderbouwen. t

-Blue beetle
Fijn om eens een andere superheld film te zien ondanks wat vraagtekens op sommige acties? De film ziet er goed uit veel actie maar ook humor, prima cast en muziek ook brengt het soms wat herinneringen naar boven van andere dingen die ik gezien heb. k

-Ninja turtles: mutant mayhem
Ondanks het een leuk filmpje is en de personages anders, het is een zeer slechte animatie stijl gemaakt dat meer voor kleine kinderen is. hoewel de humor dat wel goed maakt o.a bizar ook dat een vlieg de baas is over andere. t

-The last voyager of the demeter
Deze film is lang overtijd want het hoort bij de eerste films over dracula begin vorige eeuw ofwel nosferatu, waar ie afreist naar een nieuw deel van de wereld en zijn slaaf de advocaat afwachtende is op zijn meester.
Maar als je deze film ziet is het is het niet helemaal duidelijk waar ie past, want in het geheel is dit duidelijk vampier gerelateerd in de andere eeuwzijde van 1900 waarbij vampiers konden vliegen etc.. en dit was niet het geval als je de eerdere helft van de eeuw ziet. Op zich vind ik deze mix niet erg aangezien ik dol op vampiers ben, al is de opmaak van deze niet echt passende op z’n voorganger.
Afijn gehele film speelt zich dus op die boot af en voor sommige zal het wat traag aanvoelen, en hoewel de cast het aardig doet en de film er best goed uit ziet is het nogal middelmatig. Maar de spanning en sfeer zijn wel prima. k

-Sympathie from the devil
Niet heel bijzonder maar toch een aardig goeie film, ‘’cage’’ laat zijn wilde gekke kant zien en dat bepaalt de sfeer en de spanning, het is bijna alsof hij de duivel zelf speelt. k

-Doggy style
Tig in een dozijn honden film op zich best aardig gemaakt de nodige humor zit er wel in, maar of het door de staking is of niet de dialogen zijn nogal van hot naar her niet bepaald constant. t

-The equalizer 3
Een andere sfeer vergeleken met de 2 vorige delen maar net zo goed, het geeft zeker het maffia gevoel aan en het is leuk om plaatsjes te zien waar ze gefilmd hebben. k

-The nun 2
Zeer goeie film mogelijk zelfs beter dan het 1e deel, het was interessant, fijne spanning en sfeer.
En sommige dingen zagen er best gaaf uit, geen scare jumps maar echte griezelen. De sets zagen er goed uit wat de sfeer er dan ook ten goede uit komt. k

-My big fat greek wedding 3
Niet echt zeker of dit deel nodig was het was matig, desondanks familie gevoelige emotie mooi gedaan en mooie omgevingen en de nodige humor zat erin. t

-A haunting in venice
Prima cast, fijne sfeer, mooie spannende film met een beetje een morbide ondertoon, sets zijn mooi gedaan en ook leuk de omgeving van venetie wat meer te zien. k

-De vuurlinie
Sterke film van nederlandse bodem geholpen natuurlijk door een uitstekende cast, het springt heen en weer naar het oorlogsgebied en wat er gebeurt in het heden. Het gaat heel diep met een zware dramatische sfeer dus de film houdt je van begin tot eind vast. k

-Happy single
Enigszins komisch maar ook wel wat zwaarmoedig complicatie, met een geheel van een cast dat best wel aardig is. Maar desondanks wordt niet iedereen goed naar voren gezet het blijft beetje oppervlakkig zooitje. En dit voor een nederlandse film ze veel beter hebben gedaan.

-Retribution
Het blijft allemaal wat eenzijdig en veelal been there done that, desondanks best een goeie film de cast ziet er ook wel aardig uit. Maar ‘’liam neeson’’ is merendeel in beeld en doet weer denken aan de film reeks ‘’taken’’

-The creator
Dit is natuurlijk op vele verschillende maniere gemaakt in andere films, en toch is het anders o.a ivm oprukkende AI. Best wel een hele mooie film met prima acteurs de locaties en omgevingen zijn prachtig, het voelt echt aan ondanks de futuristisch tech mogelijk omdat het goed blend met de omgeving. k

-It lives inside
Prima film op zich ieder geval zit de sfeer er lekker in, interessant ivm indiaanse folklore maar echt eng is het ook niet. Ze hadden ook beter het monster niet kunnen laten zien want zodra ze dat doen is engheid er al gauw af wat een domper en zo nep ziet dat er uit. t

-After everything
Als het goed is dit het laatste deel maar goed ook.. de 2 die de eerdere delen overheersten is tot 1 terug gebracht en tegen het einde is het plots opgelost tussen ze. Op zich best een mooie film maar dat is merendeel door de locaties waar gefilmd is, dit door zelfreflectie etc.. waarbij dit vergeleken met de andere films veel beter te smaden valt. Maar in geen enkele film krijg ik ook maar enige goed gevoel voor de personage wat de problemen ook zijn.
Deze reeks nog eens zien weinig zin in eerlijk gezegd, dit wordt voorgezet aan de jeugd lekkere toestand toxic relaties films zijn dit, eigenlijk n andere versie van twilight. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo dec 17, 2023 18:57 

Bios.

-The excorcist: believer
Was best indrukkwekkend en interessant deze 2e sequel op de originele excorcist, als ze dit destijds hadden gemaakt na het 1e deel had ie net zo goed gedaan als top gun 2. Al zat ik met wel een tijdje af te vragen waar deze film past bij het 1e deel tot het duidelijk werd.
Prima verhaal en de cast is even wennen maar ook goed, de sfeer door de hele film is erg fijn en maakt de gebeurtenissen extra sterk.

-Expendables 4
ik miste een heleboel mannen die in de eerdere films voorkwamen dus het voelde echt anders aan, maar dat had ook te maken dat het meer slap stick humor toevoegde met veelal een omgeving dat nep aanvoelt. Wel fijn dat ze vrouwen hebben toegevoegd maar kan niet zeggen dat megan fox iets toevoegt aan het geweld maar gewoon de prachtige hottie was. Dat niet alleen maar ze blijft gewoon een blank gezicht aanhouden ondanks vele omstandigheden, voelt niet aan als acteren. Het leukste was toch wel de het groentje die veelal of op ‘’antonio banderas’’ lijkt als ie jong is of z’n zoon kan spelen.
En sorry als hier iemand dood gaat terwijl je weet dat deze acteurs in tigs films blijven overleven, geloof ik er geen zak van. Ik denk ik deze film zelfs minder vond dan deel 2 merendeel.

-One true loves
Desondanks dat het wat bekend voorkwam, is het verder een prima film combinatie van liefdes en levensvragen/kwesties. De muziek en de acteurs waren prima en de tempo was precies goed. t

-De club van sint: de gestrande stoomboot
De muziek zoals gewoonlijk is weer geweldig, afgezien van paar domme dingetjes o.a niet super piet gebruiken? Was deze sint film best leuk gedaan. k

-de grote sintfilm en de strijd om pakjesavond
muziek was wel aardig maar niet op de hoogte van de andere film, plus was dat de film ook redelijk kort was. ook hier weer zoveel domme dingen en wat nou 100 jaar nederland de man komt al tig malen langer. t

-sint ahoy
Nou een 3e film dit jaar en het is niet van de gebruikelijk club sint en dergelijke dus ik was eigenlijk wel benieuwd. Maar allemachtig kan het even keer niet iedereen achterlijk dom over laten komen, vond het ook weinig piraats en sinterklaas achtig overkomen beetje slecht toneel spelen, nee had het halverwege wel gezien, /

-Past lives
Op zich een aardige film maar nogal saai en ook niet echt wat ik verwacht had. /

-Net als in de film
Op zich wel een aardige film maar de hele tijd blijft het nogal mistroostig in sfeer, prima cast verder daar niet van. Maar om als volwassenen over te komen als tieners ging dus echt niet in het begin stuk. Over het zingen niks te klagen leuk gedaan net als die looks en outfits. t

-Killers of the flower moon
Voor zo’n film was de lange tijd die het duurde echt te veel, dit had prima gekund in de helft van de tijd. Alles verloopt zo ontzettend traag dat het uiteindelijk niet uit te houden valt en gaat vervelen, en dan krijgen we zo’n apart einde er te koop aan toe.
Het zag er allemaal heel goed uit daar niet van, goeie sfeer en in de tijdperiode van toen lijkt me zowel de sets en kostuums, en prima acteurs ook. Voelt als een normale film met echt niet gek veel bijzonders of nieuws. maar wie er op kwam te zeggen hun beste acting talent is gek heb echt beter gezien in andere films. /

-Five nights at freddy’s
Aardige film op zich wel interessant maar wordt niet echt eng ofzo, vooral omdat je veel dingen al ziet aankomen maar dat doet niet ten onder aan het verhaal. De personages zijn niet echt bijster interessant ieder geval. k

-De gebroeders schimm
Eigenlijk heel simpel en weinig uitleg nodig, een mindere versie van ghostbusters en dan heb ik het ook nog eens over de vrouwelijke versie ervan. Leuk concept maar niet echt veel inhoud. t

-Trolls 3 3d
De minste van de reeks denk ik ondanks hier en daar nog best de nodige humor in zit, het concept is wel goed maar wordt teveel naar alle kanten geduwd om meer voor te schotelen. Het gaan ten kosten van andere dingen o.a de trollen zijde. k

-Saw x
Prima film op zich maar viel eigenlijk wel tegen vergeleken met de andere delen van de reeks.
voornamelijk gaat het over het welzijn van kramer, en daar kom ik eigenlijk niet voor. t

-The marvels
Op zich best een aardige film maar het voelt niet aan als het gebruikelijke superhelden film, meer een allerdaagse bezigheid dat tussendoor gedaan wordt. De nodige humor en drama zit erin maar het plot verhaal voelt wat mager aan dat is te danken aan de chaotische sprongen. Ik zou zeggen een combinatie van ’the blue beetle en the guardians of the galaxy 3’. t

-the hunger games: the ballad of songbirds and snakes
Ik had er nog over nagedacht het boek te kopen en lezen maar niet gedaan, omdat de originele reeks te oorlog aan voelde en me favo’s dood gingen. Deze prequel is prima te volgen ondanks dat aangezien het een setup stuk is van hoe het begon.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het camera werk en de beelden van hoe het geschoten is het beste vond, het richt zich te veel op snow zonder weinig personage ontwikkeling voor andere en dat maakt de film uiteindelijk redelijk staal en eenzijdig en de film te lang. En sommige leek het zelfs niet te boeien hoe ze acteerde er zat weinig spirit in. t

-Alles is nog als het zou moeten zijn
Een beetje anders maar nog steeds net zo leuk als de eerste hoewel ik die beter vond, er zijn wat jaren voorbij gegaan en een verandering in cast members? t

-Napoleon – met pap
Ik was hier best wel benieuwd naar wat een tegenvaller uiteindelijk, het was rommelig en het leek wel op de meeste belangrijke dingen die hij gedaan heeft weg gelaten waren. En sommige personen waren op een bepaald moment niet eens meer in beeld o.a z’n broer, merendeel ging het vaak over z’n liefje josephine en niet z’n kind(eren).
En serieus ik heb vele films gezien met betere veldslagen dan dit, leuk om te zien maar het camerawerk kon ook beter. Ik heb me niet verveeld dat dan weer wel maar het is gewoon een film die je toch weer vergeet. En dan natuurlijk de vele feitjes of dingen die niet kloppen kwa geschiedenis. t

-The kill room
Niet echt bijzonder een standaard film ondanks 2 grote namen erin, merendeel op zich wel leuk in elkaar gezet net een wereld waar je weg komt met moord zelfs het bewijs is te koop. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo dec 31, 2023 20:52 

Bios

-Genie
De eerdere film dit jaar met een djinn was leuker en interessanter dan dit, niet bijzonder en heel normaal standaard filmpje, mogelijk ligt het aan de acteurs ondanks dat mcarthy op zich wel aardig was. alles valt gewoon een beetje plat vooral als het lijkt op sommige momenten alsof je in een kijk doos zit te turen waar kartonnen afbeeldingen in zitten. t

-Wish 3d
Erg leuk gemaakt het is een mix van een combinatie van nieuwe en oude dingen door elkaar, de personages zijn nieuw terwijl de achtergrond lijkt alsof je terug bent in de sprookjes van weleer.
De 3d werkte hierbij erg goed om alles juist te vormen, de muziek is pakkend en geeft goed de sfeer aan. Ik zag bijv duidelijk de invloed van de lion king maar er zijn vast ook wel andere. Ik voelde een fijne nostalgie ik hoop dat ze deze trend doorzetten ipv waarmee ze de de afgelopen tijd mee aan kwamen zetten.

-Bassie en adriaan: een schat aan herinneringen
Wat kan ik zeggen nostalgie voor degene die ermee opgegroeid zijn erg leuk om te zien.

-Godzilla minus one
Niet zeker waar die thuis hoort in alle godzilla films, maar het is een fantastische film erg mooi gemaakt kwa beelden en spanning, en het verhaal is echt zo goed, Japanse besproken dus met ondertiteling. Enige minputnje vond ik godzilla zelf wat duidelijk computer gemaakt te zien is, beweegt te houterig tenzij die echt moet bewegen. Zoiets verwacht ik van films voor de jaren 80e, zelf godzilla van 98 was beter. Terwijl in het begin het interessant was. k

-The boy and the heron
Iets minder maar alweer een fantastische anime film van Studio Ghibli, mooie kleuren en scenes, rare wezens, een vreemde toespeling met tijd, andere wereld en buitenaards. k

-Wonka
aardige film met de nodige humor, het voelt wel een beetje vertrouwd aan zoals de originele film van tijd tot tijd, en niet die van johnny depp. Prima acteurs en fijne stukjes zing en dans. k

-Freelance
Aardige film met goeie humor en de nodige spanning, omgevings beelden zijn mooi. t

-Aquaman and the lost kingdome imax 3d
De 1e film was beter, maar het was best een aardige film en een mengelmoes van verschillende elementen uit andere films. goed camerawerk en er zat best wel wat humor in. k

-It’s a wonderfull knife
Het was een soort slechte versie van de reeks scream, en mogelijk was al dat slecht was te danken aan het woke gebeuren en de staking. Ondanks de rare of onverwachte dingen, ziet de film er op zich nog wel aardig uit dus het is uit te houden. /

-vogelvlucht
Aardige animatie film met de nodige humor. k

-Juf braaksel en de magisch ring
Leuk voor de kinderen is echt voor die doelgroep, het haalt bekende elementen elders vandaan maar de kleine beetjes magie is redelijk interessant. t

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme