Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2015 18:58 

Bios.

-The hunger games: mockingjay part 2
Zie part 1 en 2 als een geheel en dan is het een uitstekende film, een rustige opbouw naar spektakel, actie en goed acteerwerk. Niet alles van t boek zit erin en het is wat mogelijk iets veranderd maar dat is fijn, zo is de film beter te bekijken het boek is al gruwelijk genoeg.
Maar de belangrijkste scenes zitten erin zowel een aantal dialogen. Het mist alleen de emotionele feeling van Katniss die iedereen verliest
De sets zijn uitstekend zowel de omgeving, het is spannend met een goeie sfeer. En als je oplet zie je een aantal details die interessant zijn zowel kleding als andere dingen.

-Scouts guide to the zombie apocalypse
Verwacht geen enge film al zit er wel wat spanning in, een vermakelijke film die voornamelijk hilarische is gedaan. Zeker een van de leukste die ik in tijden heb gezien en tuurlijk cliché dingen zitten erin van andere films maar wel slim aangepakt.
Het is verbazend voor amerika dat ze je toch telkens weer kunnen verassen verwacht dus een soort details in tiener sexhumor. Bepaalde dingen worden zelden of nooit gedaan in films zeker niet in dit genre.
De vriendschaps kwestie en bestaan van de scouts momenten vallen een beetje plat zo tussendoor, maar toch best leuk gedaan. Het acteren en hoe de zombies nou moeten zijn is niet het beste, maar dat maakt de humor meer dan goed.

-Bridge of spies
Een originele film vol sfeerimpressie van de eind jaren 50, mooie (nagemaakte) decors, omgevingen, details, kleding en andere dingen. Vooral als ze in Berlijn zijn als de muur wordt gemaakt. Het is een lange film iets wat traag in het verloop maar daardoor waardeer je het des te meer. Historische en acterend is het sterk en diep, en het is niet alleen serieus het blijft toch wat luchtig en soms grapjes die zeker aanslaan. Hoe iedereen met elkaar om gaat is interessant maar vergeleken met de spion en z’n advocaat is die plezierig en anders in sfeer.
Er zijn momenten waarin alleen Duits gesproken wordt, dat geeft de film als je t kan verstaan en een beetje weet wat ze zeggen die sfeerimpressie.

-Er ist wieder da – satire?
Het is een film over Hitler die terug keert in de huidige tijd, het is ieder geval geen film die ik ooit eerder over Hitler heb gezien. En het is geen komische film uiteindelijk als je dat dacht.
Het is sterk gespeeld door de acteur die hem speelt, en de andere doen het ook aardig waardoor de chemie wel goed zit. Je zou zelfs nog een keer het kunnen kijken zo goed is de film wel gemaakt, met een goeie sterke twist die dan ook weer niet echt is.
Maar het hangt af hoe je ertegen aan kijkt en wat je gevoelens zijn.
In het begin is het best lachen maar de sfeer veranderd best snel wordt wat serieuzer, al blijft er wel wat humor tussen zitten, zit zelfs een scene bij uit een ander film ’der untergang’ geloof ik, maar toch verliest het de grip er wat op.
Ondanks dat ik denk dat de man zich vast anders zou gedragen, en de ‘joden’ nauwelijks te spraken komen. Is het best schrikbarend met de meeste dingen die je ziet, vooral het feit dat ze echte reacties kregen van mensen die ze tegen kwamen en dat is niet bepaald positief.
Een controversiële gevoelige film is het dus zeker. Iets vergelijkbaars is het met ‘Borat’

-The good dinosaur 3D – een aanrader en een pareltje.
Het is niet echt een animatie film voor kleinere kids mogelijk wat oudere al betwijfel ik dat ook, het gaat er best heftig aan toe maar als je denkt dat ze wijs en niet bang aangelegd zijn raad ik t aan, want dan stap je in een magische wereld. Het kan een tikje apart en vreemd zijn maar laat die gedachten los het is een andere wereld waarin het mogelijke kan.
Een realistische adembenemende ontroerende film vol emotie en schoonheid, de 3D past hier dan ook heel goed bij, zo simpel, puur, echt lijkend en vol leven. Dit is een nieuw hoogtepunt in de genre van animatie film dit was een paar jaar terug niet eens mogelijk. Ik weet niet of ik tranen kreeg van de gebeurtenissen of de schoonheid van de wereld in de film zelf en dat al voor de helft van de film. De muziek doet hier ook aan mee is zeker goed.
Personage gewijs is het een beetje arm het draait vooral om de 2 die je telkens ziet en waarvan er maar 1 praat. Best weinig dier soorten of kort durende zij personages in zo’n grote wereld, en ze steken een beetje kleiachtig af in de wereld soms. Maar dat maakt al het andere juist goed voor die kleine foutjes. Ook het het einde wil je natuurlijk weten hoe het verder gaat, maar goed ik ga zeker nog een keer.

-Youth
Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik moest verwachten van deze film, maar zeker niet dit het heeft me verrast en verwonderd! Wist alleen iets over oude mensen die in een spa over het leven zouden hebben. Het is een reflectie en filofische over het leven en de tegenstellende dingen erin, er zitten verschillende lagen in zoals een soort stille kunst, de muziek is soms apart maar ook heel mooi o.a t einde.
Het speelt zich af in de Zwitserse alpen en zover ik weet heb ik het nog nooit op deze manier gezien, het is echt prachtig en dan de mooie scenes erin.
Het wordt niet saai of blijft hangen zodra zoiets is dan is er telkens plotseling een nieuwe draai. Goeie acteurs sterk geacteerd en mooie sets, bepaalde elementen zijn grappig en interesaant andere zijn wat onbegrijpelijk of ongrijpbaar al die dingen in combinatie maakt het ook complex en een bepaalde raarheid. Hoe men reageert en met emoties om gaat is zo heerlijk en anders, dat alleen is al best leuk.

-Burnt
Goeie acteurs, prima sets die mogelijk iets vertellen in een bepaalde laag? De sfeer liet me denken aan hell’s kitchen met z’n razende vloekende kok. Het gaat ieder geval over een passie en het is best realistische je krijgt ieder geval trek van t eten.
Echt diepgang krijgt het niet zeker niet met het rare chaotische gedrag, maar verder is t een uitstekende film.

-Fashion chicks
Nou heb ik niks met mode maar het leek me wel een leuke film, want het had wel iets weg van de serie ‘’ugly betty’’ en dat was het ergens ook wel.
Het neemt zichzelf niet te serieus het is erg komisch, erg leuke cast die goed op elkaar speelt.
De kleding creaties gaan op en neer maar er zitten zeker mooie bij.

-Dummie de mummie 2
Weer erg leuk gemaakt net als z’n voorganger, goed acteer en camera werk, prima humor en wat leerzame momenten. Ik weet alleen niet precies wat voor rol Katja schuurman nou heeft maar hoe ze hier eruit ziet ik gruw ervan.

-The night before
Het is choatisch en raar maar er zitten toch wat mooi en leuke stukken in.
De cast werk wel samen van tijd tot tijd is het grappig, maar dit is echt een film waar dingen fout gaan of niet kunnen maar schijnt te werken en toch goed komt? Dus Miley cyrus past dan wel in t plaatje.

-Hallo bungalow
Kan hier kort over zijn, wat een deprimerende bende waar ze proberen het met een soort humor er nog wat uit te halen of spanning te brengen. Het werkt niet en het is ook niet echt duidelijk op welke doelgroep het gericht is.
Oké het camera werk ziet er goed uit maar dat is voor een aantal acteurs.

-In the heart of the sea 3D
Vergis je met deze film niet met het Moby dick verhaal, het is er wel op gebaseerd maar toch anders. Ze hebben de eeuw van 1800 heel mooi nagemaakt voor het deel dat te zien is, de details zijn goed te zien, prima sfeer, sets, kostuums. Het camera werk en special effects zijn bijzonder en prachtig gemaakt.
Het is een sterke mooie film de acteurs doen hun best ervoor, waardoor niet alleen de spanning goed te voelen is. Er zitten wat elementen in die interessant zijn maar gaat er niet echt diep op in zoals de personage ontwikkeling of meer over de walvisvaart.

-Mega mindy vs rox
Beide series ken ik niet echt vorige films ook niet gezien, maar deze leek me wel wat.
Leuke personages, mooie omgevingen, er zit spanning en humor in. Maar denk wel dat er meer uitgehaald kon worden.

-Publieke werken
Zonder dat ik er echt veel weet of waar het precies over ging, was ik toch zeer benieuwd toen ik de trailer zag. Maar had dit niet verwacht en ook iets geleerd wat ik niet wist…
Het is een film over Amsterdam tegen het einde van 1800, het leven toen en de bouw van victoria hotel en het A’dam station. Een wat intense geschiedenis drama met daarbij de oude bijpassende muziek o.a viool en soort van concert/opera iets voor meer gevoel.
De acteurs en kostuums zijn prima, goed camerawerk en de sets heel mooi, maar van de a’damse omgeving en details is er niet veel sprake en dat is toch wel jammer. Zo ook dat er veel op 2 mannen gericht is met hun koppigheid en ontwetendheid, en van andere maar bar weinig personage ontwikkeling is. Dacht dat het meer om de gebouwen ging, maar het laat meer het wel en weleer zien van de turf mensen, maar het is een interresant stukje geschiedenis.

-Snoopy & charlie brown: peanuts film 3D
Ik ken dit eigenlijk vaag en alleen van n plaatje van snoopy die op z’n hok ligt, en verder nog iets maar t is dacht ik een Amerikaanse tekenfilm serie/strip
Maar deze film is echt ontzettend leuk, kleurijk en heel grappig. Heel avontuurlijk ook dankzij de hond snoopy. Jong en oud moeten dit zeker gaan bekijken.

-Bon bini holland
Een film vol kleurijke irritante stereotypjes, die nog erger zijn dan new kids en popoz…
Hoewel het verhaal slap is met en minder geslaagde situaties, is het nog best de moeite waard.
Mooie omgevingen, veel rare humor, verrassende momenten, het is dan wel niet origineel maar wel iets nieuws.

-Suffragette
Als je had gehoopt een pracht film te zien met deze actrices over het ontstaan van hun stemrecht en hun beweging komt iets wat bedrogen uit, had ieder geval iets anders verwacht.
Filmtechnische is het beeld niet echt helder maar hierdoor hebben ze een ouderwets gevoel en sfeer gecreerd. Zou fantastische zijn als ze wat meer van de omgeving lieten zien, maar het blijft hangen in drommen mensen en de afvallige gebouwen. Blijkbaar is dat die tijd maar soms zie je wat anders samen met de kostuums dan is het een mooie tijd impressie.
De film richt zich eigenlijk maar op 1 persoon die er niet eens aan mee wilde doen, het wordt dus een beetje uit haar gezichtsveld bekeken en al haar kommer en kwel. Waardoor ik afvraag gaat het wel over het stemrecht?
Erg jammer want hierdoor is er nauwelijks enige personage ontwikkeling voor de andere actrices die je maar sporadisch ziet, wat het het ook wat saai maakt en nauwelijks interessant.
Maar je ziet wel door haar hoe het eraan toe ging voor vrouwen in die tijd, (en nu ook nog wel) en dat is niet mis!

-By the sea
Ik was altijd al benieuwd of grote beroemdheden een film die saai/slecht is of waarin niks gebeurt, het nog konden redden of op z’n minst iets anders ervan konden maken en nu heb zo’n beetje m’n antwoord.
De film heeft geen verhaal er gebeurt niks het duurt eigenlijk te lang en is ook nog eens traag, waar de film over gaat blijft vaag? een getrouwd stel met problemen waar pas later bekend wordt wat mogelijk het probleem is. Pas de 2e helft is het iets beter maar niet met veel want blijft alleen maar op hun gericht… Het is een slechte film ware het niet iets het interessant maakt of je aandacht blijft trekken ondanks de saaiheid zijn:
1: Zoals het uitstekende camera werk van hoeken, ruimte, omgeving. 2: Al heeft ze enkele films waarin ze het laat zien maar de kwetsbaarheid die ‘’Angelina jolie’’ hier speelt heb ik nog nooit bij haar gezien. (of het is over acting) 3: Dat er teminste nog bloot en dergelijke in zit anders was het echt niks, dit is ook ‘Jolie’s’ eerste film waarin ze na haar borsten operatie bloot te zien is weer. (zijn ze groter?)
4: De timing van dingen past best goed, het is realistisch in leven, persoonlijke emoties, problemen en dergelijke. En dit is nog maar een samenvatting…

-Krampus – een aanrader
Wauw! De sint film is hierbij vergeleken nauwelijks eng, wel eens een krampus film gezien maar die was anders en er zijn er geloof ik niet veel? Maar het is zeker even geleden dat er zo’n film voorbij kwam afgezien van ‘’Arthur christmas’’
Filmtechnische echt heel mooi vooral wanneer het buiten is en hoe ze de spanning opbouwen, je gaat op in t verhaal en dat is heerlijk. Het laat ook goed zien wat de bedoeling is terwijl het zo anders is tegenwoordig. En de mix met duits erin en die folklore is ook een keer leuk.
De hulpjes zijn naast hun engheid grappig in wat ze doen, krampus zelf is zo vet gaaf!

-Mannenharten 2
Iets minder goed dan z’n voorganger maar toch behoorlijk leuk, het gaat zo ongeveer verder waar de ander ophield alleen zijn ze verder in hun leven.
Ook hier is het recht voor je raap maar tegelijk gevoelig, en zulke mooie momenten zowel romantisch als komische. Er zit hele mooie muziek in maar telkens veel te kort en dat is zo jammer. Er is zelfs een prachtige ruiné te zien geen idee waar die staat of welke het is?

Carol
Een oudbollige saaie film in de jaren 50e met een sterke cast die de film ‘’By the sea’’ overtreft, en ook hier gebeurt er niks of wordt het niet helder wat de bedoeling is al mogelijk met een politiek correcte boodschap?
Er is 1 mooi momentje in de film, en een grap hier of daar maar die vallen plat.
En geloof niet dat er gezegd wordt dat het de beste acteer rol is van die actrices want dat is het niet! Heb ze vele malen beter gezien.

Le tout nouveau testament
Wat kun je van Belgen/Fransen verwachten.. juist een absurde film waar realiteit en onwerkelijkheid elkaar mixen. Hoewel het vaak komisch is en op zich een prima film, goed camera werk en mooie plekjes. Is het wat ongeloofwaardig en het verhaal is dun. Als je gelovig bent ga er dan niet heen want er komen dingen in voor die verboden zijn, en ze maken het hier heel luchtig. Het idee erachter is heel goed maar er kon meer uitgehaald worden.

Our little sister
Een hele mooie en rustige simpele film waar je kennis kan maken met de Japanse cultuur, omgeving en landschap. Terwijl je de 3 zussen en hun pas ondekte half zusje leert kennen en volgen. Naast de schoonheid houdt het zich veel bezig met familie, verlies, dood en kennis.
Maar wat er mist is toch wat romantiek of dating om wat meer levendigheid te krijgen, het wordt wel besproken en misschien gebeurt het wel, maar het richt zich er niet op.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 15:50 

Bios.

The hateful eight
’Tarintino’ heeft weer een mooie en sterke film gemaakt, al lijkt het wat op z’n voorgaande films dat maakt niet zoveel uit. Mooie camerabeelden en omgevingen en details van veel dingen, maakt dit een goeie western murder mysterie film. Het is wel wat irritant dat ze veel dingen herhalen maar tegelijk is het ook best grappig. En het duurt net wat te lang vind ik.
Maar verder dan dat is alles puik werk, van dialogen, kostuums, het geweld, en de acteurs waaronder ik ‘Jennifer leigh’ erg goed vond gezien de dingen die haar overkomen.

Point break 3d
Prachtig, indrukwekkend, moedig, geweldige camerabeelden.
Een soort van remake film van 1991 waar die nog enigszins een verhaal had maar hier niet echt en beide zijn anders, afgezien van de doelen die ze willen behalen maakt dat ook niet echt uit.

Joy
Om de film simpel te beschrijven: Het gaat over een mop.. het onstaan en maken ervan.
Je zult wel denken wat saai en oninteressant, dan vergis je je dergelijke.
Uitstekende acteurs en zulke verschillende type mensen die ze spelen zeg, en ‘’Jennifer lawrence’’ was een goeie keuze voor de hoofdrol om deze vrouw eer aan te doen.
Een vrouw met een wil, moed en ballen! Die door zulke harde omstandigheden heen moet dat een ander was ingestort of zelfmoord had gepleegd, zeker de moeite waard om te zien.

The danish girl
Het speelt zich af begin vorige eeuw en gaat over de eerste verandering van sekse een operatie van man naar vrouw. Veel scenes lijken wel een schilderij zowel prachtig in verband met omgevingen en kostuums, als verval en leegte wat mogelijk duidt op de verandering die de persoon meemaakt? Goeie acteurs en sfeermakende muziek.
Er zit een onderliggende laag in die niet boven komt en het nog bijzonder kon maken om je echt te raken, maar voor ieder zal het wel anders zijn.
‘’Eddy redmayne’’ doet iets gedurfds en moedig voor een rol dat niet veel mannen op zich zouden kunnen nemen, je vrouwelijke kant aanspreken en verdiepen een sterke rol dus.
De tegenspeelster ‘’Alicia vikander’’ doet het ook niet slecht, maar die persoon moet wel veel opgeven.

Daddy’s home
Een hele leuke film vermakelijk en met veel humor hoewel nogal plat. En t is meer een man tot man iets dan echt om wat echt een familie moet zijn, vooral de vrouw hangt meer aan de zijkant en weet niet te belissen. Snap niet echt goed wat de persoon ‘’griff’’ er nou bij moet hij hangt er maar wat bij, en moet het racist element toevoegen.
Kan het best wel vergelijken met de film ‘stepbrothers’

Race naar de maan 3d
Een vermakelijke film, spannend en grappig en mooi gemaakt.

The boy
Het is een mooie film maar er gebeurt niet veel eng al helemaal niet, komt ook pas echt op gang tegen het einde. En het is vaker gedaan.

Sneekweek
Een prima en degelijke slasher film, maar niks nieuws heeft vele elementen uit films uit Amerika. En de personages hebben zo’n oppervlakkige karakter dat je niet om ze maalt.

The big short
Het gaat eigenlijk over de economie die instorten in 2008 door de banken, nou weet ik niks over politiek of huizenmarkt. Maar geef hier geen geld aan uit, hoe simpel ze het ook uitleggen toch is het een boel onzin en blijkbaar weten zelfs de experts er niks van. Maar goed als je er intresse hebt moet je hebt doen, het systeem net als met vele dingen is gewoon oud en wordt niet aangepast.

Creed
Een Rocky film als je het zo kan noemen aangezien t meer om Creed draait, hoewel alle vorige films er wel zo’n beetje in verwerkt zijn dus ook niet echt origineel. Als je van boksen houdt is het zeker een aardige film maar anders wat saai op een gegeven moment.
En het is twijfelbaar over hoe ze hier Rocky neerzetten.

The finest hours imax 3d – een aanrader
Een waargebeurd verhaal wat mooi is verfilmd al is het niet nieuw zijn vele film verhalen op de zee die ook goed zijn. Omdat het 3D en Imax is komt het niet geheel tot z’n recht omdat het veelal in het donker gefilmd is, Maar samen met het weer en de effecten geeft het toch een magisch achtige sfeertje, en een fijne spanning maakt het dat je echt in de film zit eenmaal indrukwekkend met een klein bootje.
Hoewel er niet veel ontwikkeling is voor de mensen op de kust doet het niet echt afbreuk op t geheel. Alleen het romantische aspect komt niet goed van de grond nogal kort ook. Goeie acteurs een aantal nieuw en een paar die ik al een tijd niet gezien heb.

The revenant – een aanrader
Het is een van de beste films over het oude western, zo realistisch, sterk, rauw en groots, prachtig camera werk en scenes samen met de adembenemende natuur en landschap vloeibaar en doorlopend, dat alleen al maakt het geen moment saai ook al wordt er niks gedaan. Het lijkt zo alsof je er bent dat je de pijn bijna kan voelen je leeft enorm mee. De scene met de beer is een goed voorbeeld werkelijk fantastisch gemaakt de film is enorme stappen vooruit gegaan. Geweldig hoe ze ook de indianen hier in hebben weergeven het is nu geen eenzijdig film werk, en verder mooie soundtracks.
De acteurs doen het uitstekend en blijkbaar heeft leonardo zo zijn best gedaan en dingen echt gedaan, ongeloofelijk en veel respect voor de man.
Er zitten wat dingen bij wat het ongelovig maakt ongeacht dat men destijds harder bestand was in de natuur.

Brasserie valentijn
Weet niet precies welke stad de film zich afspeelt mogelijk zelfs fictief, aangezien je maar weinig ziet op sommige nachtelijke mooie overzicht shots na, maar dat heeft iets romantisch.
Verder speelt het zich vooral binnen op de locatie af dat is enigszins jammer.
Maar de film is komisch, romantisch, met eigenaardigheden en de acteurs doen het goed zeker als niet alles is wat het lijkt, en hele leuke muziek.

The 5th wave
Als dit het begin van een trilogie schijnt te zijn dan proppen ze wel veel in de 1e film.
het is dan geen nieuw soort film veel is al vaker gedaan, en er zit nauwelijks personage ontwikkeling in. Alleen Chloe moretz blinkt er echt uit. Maar het is een aardige film met mooie special effects en leerzame boodschap die bekend is. En bepaalde dingen zijn wat vaag.

Alvin en de chipmunks: road trip
Kan hier weinig aan toevoegen wat ik bij de andere delen heb gezegd, deze is even leuk en grappig met een prima verhaal weer, de muziek is leuk beetje anders maar jonge kids snappen dat toch niet.

-The choice
Het is misschien dan wel niet origineel maar het is wel weer een heerlijke romantische tranentrekker van een film. Mooie omgevingen en muziek, en de cast is prima hoewel sommige wat meer tijd hadden mogen hebben. Er zitten wel punten in waarvan het lijkt alsof het einde zou kunnen zijn waarvan genoeg films, het toch verder gaat voor een completer plaatje.

-Deadpool – een aanrader
Deze ‘anti-held’ film heeft het gewoon allemaal, het enige wat je kan vergelijken is ’Wolverine’ vanwege de slachting, geweld en bloed. En dan moet ie nog echt los komen ook omdat ie pas deadpool is t heeft een epische factor. Degene die m kennen of de strips lezen weten er meer over.
De actie en slow movement dingen zijn epische geweldig! En mutanten met een damn factor!
Verassende wendingen en echt veel momenten waar je om moet lachen, vanwege spot en omdat die met het publiek kan praten ‘’breaking the 4th wall’’
Goeie cast, soundtracks, en omgevingen, aparte romance maar het past er heel goed bij. En erg leuk om ‘’easter eggs’’ te spotten of verwijzingen van namen of andere dingen.
Ik ga zeker nog een keer, en wacht met smart op deel 2.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 15:52 

Bios.

-Dirty grandpa
Voor een verhaal hoef je er niet heen maar het is niet echt een slechte film, het zit vol verassende schok momenten of wel grappig, dom, misplaatst en vooral racistische kan vinden.
Voor ‘’De niro’’ is het wel zo’n film maar voor ‘’Efron’’ leek ie niet helemaal op z’n plaats.
Degene die echt de film steelt is toch wel ‘’Aubrey plaza’’

-Zoolander 2
het is een hele tijd geleden dat ik het 1e deel zag maar weet nog hoe dumb weird die was, dit onnodige vervolg gaat daar ver voorbij met dumb crazy weird gedoe… Ga je er heen zet je hoofd op blank en denk niet erover na! Op momenten gaat ie zo snel dat je sommige celeb cameo’s over het hoofd kan zien, en er zitten echt zoveel in.
Er valt wel wat te lachen ook al is het nog zo dom, ‘’ but it’s all over the place’’ het focust niet op een bepaald iets. Maar toch is het mooi gefilmd en goeie special effects en wat verassende wendingen.

-How to be single
Gaat niet over single zijn maar daten whut? En zoals ze zelfs al zeggen het lijkt veel op ‘’sex and the city’’ de film heeft z’n ups-and-downs met emoties, en laat zelfs eindelijk zien wat moderne daten voor gevolgen heeft. Er zit een hele leuke baby in met mooie blauwe oogjes.
Goeie actrices en leuke muziek.

-Zootropolis 3d
Een prachtige wereld met vele details en verschillend weer, met geanimeerde dieren die voorbij hun dierlijk instinct zijn ontstegen van prooi en jager. Maar vele menselijke eigenschappen hebben overgenomen op zich jammer van die oordelen, maar dat maakt het aan de andere kant ook interessant. Leuk verhaal met goeie muziek en het heeft verschillende niveaus dat het toch wat anders maakt van andere dieren films.

-Robinson crusoe 3d
Mooie animatie film zeker een aparte originele insteek, maar de vraag is wel hoe die dieren uberhaupt daar komen en dergelijke?

-Goosebumps 3d
Ik ken wel een aantal kippenvel boeken dus het is erg leuk dat ze dan zoiets maken.
Het idee en verhaal zijn prima uiteraard, de monsters zijn ook fantastische gemaakt o.a de pratende pop die ondertussen nogal herkenbaar is omdat ie vaak voorkomt in andere films.
Maar om alles te laten zien in 1 film is helaas het min puntje hiervan, je ziet een aantal monsters maar het gaat te snel om andere te herkennen of niet te zien. Maar t einde heeft een twist of soort open eind, dus er is mogelijkheid voor een vervolg.
Maar het heeft ook veel weg van ‘’Jumanji’’

Pride and prejustice and zombies
Een opmerkelijke originele film, hoewel ik de film niks vond was ik toch benieuwd naar deze met zombies erin. Het enige wat er misschien op lijkt is ‘’Warm bodies’’ maar het gaat hier nog een stap verder een film die zelden voorkomt.
Heel apart om te zien hoe de ‘hoge society’’ zich kan verdedigen en toch al hun waarde/normen behoudt, een mix van feminisme, pompeuze stoer gedrag en toch onderwillig.
De lagere stand komt nauwelijks aan bod, en dat is toch best een gemiste kans om te zien hoe het eraan toe gaat in het zombie kamp. Geen saai moment, en t romantische gedeelte is haantjes gedrag. Een mix van spanning, actie, hoffelijkheid en humor het is lastige te beschrijven er zit een soort mysterie in, maar het is wel de moeite waard om te zien.
En ook t idee dat er een vervolg op zou kunnen komen.

Hail, ceasar
Ik had wel wat verwacht van deze film maar het slaagt alleen als een soort hommage aan de tijd van toen, met het decor en de kleding waar over te spreken is, al is het ook wel leuk om even wat celebs te zien van vroeger.
Het is te gericht op een persoon wat niet echt interessant is naast alle zijplotjes is het gewoon een mager verhaal en rommelig. En ondanks de wat luchtige grapjes lijkt iedereen er niet echt veel zin in te hebben?

Gods of egypt 3d
Een wonderbaarlijke wereld ten tijden van een platte wereld in Egypte met hun goden, een best uniek iets wat originele film want het is groots gedaan! Of het is een mix van vele andere films of je moet terug gaan naar de jaren 80/90 series met fantasie.
Prachtige special effects en visuele omgevingen al is het niet helemaal perfect, maar als je grote creaties of snelle scenes hebt kan je toch niet alles in je opnemen. Goeie actie, kleding, kleur, info over goden en plaatsen mooi dat je je erin kan verwonderen.
Wil op zich niks afdoen aan de acteurs doen het best goed, maar als je het echt goed wil doen gebruik dan Egyptische mensen en dierenhoofden, al is het laatste nog niet zo erg in verband met hun transformatie. Er zijn momenten waarin een glimlach niet kan weg blijven, en de romantiek is wat gebrekkig maar aangezien de vele dingen is het toch mooi.

The assassin
Had ervoor weinig nog ervan gezien maar bij zo’n film heb je toch een soort verwachting, maar die kun je hier beter niet bij hebben, verwacht geen vecht of eerzame film de maker heeft zich op iets heel anders gericht dan wat je normaal ziet.
Er zit een bepaalde stille kunst/leven in die erg mooi weergeven is in landschap, omgeving, en scenes, maar ook mystiek in sommige gevallen. Maar ondanks dat is het na een tijdje toch best saai omdat er nauwelijks wat gebeurt. Gebrek aan achtergrond info over personen waarbij het soms ook lastig te zien is wie het is.

London has fallen
Deze films is net zo goed en mogelijk zelfs beter dan z’n voorganger ‘’Olympus has fallen’’
Afgezien van stukken met slechte cgi trucage werk, en failen van screenen van mensen tussen je security met serieuze wapen power. ‘Butler’’ past beter in deze film met een aardig stukje actie momenten, en wat treffende one-liner grapjes. Aardige wat momenten die goed uitpakken en het is nu niet over de top.
Ook hier is het uitbrengen van de film weer net niet het goeie moment na gebeurtenissen.

Grimsby
Het is een ‘’Sascha baron cohan’’ film en als je z’n films kent en z’n mede acteurs die zulke dingen doen en je houdt ervan dan zit je goed. Anders ga niet of kijk er nooit naar het is geen slechte film, maar wel een ontzettende onsmakelijke gay incest gangbang politieke nachtmerrie dat het uiteindelijk ontzettend komisch is. Goeie acteurs en actie.
Denk aan ‘’Jim carry’’ uit de film ‘’Ace ventura’’ als ie uit z’n nep neushoorn komt, dit is tig malen erger. Het is niet nieuw gewoon veel bizarre dingen uit bepaalde films die hier een geheel vormen. Maar er zijn ook dingen die best apart zijn o.a gezien hoe stupide die mensen zijn een klein joch kunnen herkennen in een volwassen

-Divergent: allegiant part 1
Deze serie verrast me toch het wordt alsmaar beter. Het acteren laat wat gebreken over en niet iedereen wordt ten volste benut bij deze, maar er zit genoeg in zodat het een prima film is.
Desondanks het niet echt nieuw is maar zelden te zien is in films, is de hoogstaande futuristische tech die je ziet verassend. Prima actie en mooie beelden.

-Rokjesdag
Een hele leuke film met verschillende goeie acteurs. Het is nooit zeker wie wat doet dat maakt het best verassend. Een fijne sfeer en prima muziek, het is niet romantiek ten top maar er zitten verschillende lagen in dat maakt het interresant.

-10 cloverfield lane
Ik weet niet precies wat voor film het moet voorstellen, maar laat je gedachten over ’cloverfield’ maar zitten. Een prima film op zich met goeie acteurs die de sfeer en spanning draagelijk maken in de enige plaats waar de film zich afspeelt, niks nieuws is het ook.
Het echt gebeuren begint past op het einde en dat is toch best jammer.

-Brooklyn – een aanrader
Een hele mooie originele sfeervolle nostalgische film van de jaren 50e vorige eeuw, het is anders dan normaal en zulke films zie je zelden meer.
Vol emoties die je meevoeren en laten zien hoe de overstap naar een ander land is, en tegelijk voorbij het rassen probleem kijken zo gaan er anders mee om.
Een goeie cast met types die je kent maar het niet overdrijven en heerlijk weg spelen maakt het kijkplezier aangenaam. Visueel is de film ook erg aangenaam de gebouwen van vroeger, omgevings landschappen en de kleding en kleur kijken heerlijk weg. Mooi subtiele muziek maakt het ook sterk. De film voelt nostaligische romantisch aan met toch wat droevenis en een lach er doorheen.

-The forest
Een goeie degelijke film je ziet wat dingen al aankomen beetje voorspelbaar, dus eng wordt het niet helemaal maar toch spannend genoeg om je wat kippenvel te bezorgen op momenten. Je zou denken dat het iets te maken had met gespleten persoonlijkheid door dramatische ervaring maar je stuit dan op wat op dingen dat t niet klopt.
Leuk om eens een film over dit gedeelte van Japan te zien en het onverklaarbare.

-Risen
Het is een verhaal over jezus gezien door een romein, het is dus een keer iets anders dan wat je gewend bent. Maar de film is te gewoontjes, standaard, niet bijzonder, en niet vanwege de acteurs die er duidelijk moeite voor doen. Zelfs Jezus christ superstar is nog beter.
Misschien was het in die tijd zo maar waarom is z'n naam is totaal anders?

-Moonwalkers
Ja wat kan ik hier over zeggen? Of je moet ’High’ zijn om deze film te zien of je komt eindelijk te weten hoe het voelt om ’High’ te zijn.. En mogelijk kun je hoofdpijn verwachten.
Het heeft hier en daar een lach, de actie scenes konder achterwege blijven of anders ook tripy.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 15:53 

Bios.

-Batman vs superman: dawn of justice. 3D Imax – een aanrader.
OMG! Wat een geweldige epische mega proportie van een film, zo’n spektakel dat je de tijd verliest en uren lijkt te duren en geen moment hebt van wanneer komt het einde!
Een compleet hoger niveau van film kijken nooit zoiets gezien dan misschien ‘Avatar’, en gezien de films die nog moeten komen moeilijk overtrefbaar. Ze moeten dan alles uit de kast blijven halen en voorbij leeftijdsgrens gaan zoals ‘Deadpool’ al behoorlijk deed. Fantastische hoe de muziek de sfeer versterkte van begin tot einde.
Geweldige actie, special effects & cgi, bepaalde emoties die dieper lijken te gaan dan anders.
Erg mooi gefilmd van een echt verhaal komt het niet zo vanwege al het vechten, maar wat je erdoor wel kunt zien is een bepaald nostalgisch verval en waarden van weleer.
Doomsday was best amazing, maar leek nogal op de grijze hulk waar groene hulk tegen vocht destijds, had ook al is ie nieuw toch wat beter gekund.

Ondanks dat het een beetje raar vond dat ze het nodig vonden om Batman’s verleden erdoor heen te laten lopen, waar is die van superman dan? Is het zeker niet slecht gedaan een van de betere intro’s van Batman. ‘Ben Affleck’ deed het best goed ondanks dat iedereen hem niet zo hoog heeft zitten. Maar veel emotie had ie niet en ben ook niet zo weg van het kostuum.
‘Jesse eisenberg’’ als Lex luthor heb ik gemengde gevoelens over, hij geeft z’n personage een kinderlijke gestoorde duister achtige sfeer. Maar degene die hem zijn voor gegaan vond ik toch stukken beter.
‘Gal gadot’ Als wonder woman wist ik niet echt of het wat was tot ik las wat ze kon in dagelijks leven, en ze doet het echt uitstekend verwacht veel van haar eigen film.

Zo’n impact dat ik de woorden niet kan vinden, en anders teveel verklap.
Leuke cameo’s ook is het wat kort van ‘The flash, Aquaman, Cyborg’

-The helleveeg
Ik kan het niet aanraden en de titel doet al vermoeden wat je kunt verwachten.
Er zijn misschien nauwelijks films met n Brabants accent, maar het ligt hier best dik boven op en ik weet niet of de film helpt of juist minder maakt. Er missen mogelijk wat scenes of info om echt goed te weten te komen wat er speelt, maar de verbeelding zegt genoeg.
Dit is wat ‘Flodder’’ zou moeten zijn volgens mij maar is soort van het tegenovergestelde.
De personages kan je niks interesseren, en verder is het nogal een onsmakelijke walgelijke boel. Als ik geen film erna ging kijken (uur ertussen) was ik er wel uit gegaan.

-Miss you already
Het is een mooi verhaal en uiteindelijk toch nog best origineel met wat goeie muziek erdoor.
Het is niet zwaar en donker vanwege de humor dat erdoor heen verworven zit, echt serieus wordt het pas als het niet goed gaat tussen de meiden en naar t einde. En het werkt zo goed met deze acteurs en de kids die mooie chemie. Maar ondanks alles samen doen kom je toch wel n beetje uit op 2 levens en hun sterke gedrag. Hele mooie filmbeelden niet alleen de ruimtes en omgevingen, ook bij kleine dingen en emoties nogal realistische.
Ik heb niet zoveel met ’Toni collette’ mogelijk door haar uiterlijk maar dat moet niet uitmaken, maar toch ook hier boeide ze me niet zo. Maar uiteindelijk doet ze het behoorlijk goed en kon ik ook geen traan meer achterhouden.

-Triple 9
Niet echt bijzonder terwijl het toch potentie heeft met zo’n cast. De sfeer is duister en grimmig, maar het lijkt net alsof niemand er zin in heeft. Het verhaal probeert er wel iets van te maken, maar verliest zich in verschillende achtergronden. Maar gelukkig is de actie uitstekend, en geven de gangs toch wat waarde eraan.
Helaas blijft het spektakel uit van de politie oproep 999, wat nog best stom bedacht is.

-Demolition
Het is best wat raar en apart voelt wat zwaarmoedig aan maar tegelijk is het licht met beetje humor erdoor. Het begin is ook wat saai en op momenten niet veel aan, maar uiteindelijk begint het interessanter te worden en best grappig, ook al is t soms wat droog.
Maar t is mooi geschoten, t leukst is toch de interactie met het kind.

-Trumbo
Gelukkig blijft het zware geleuter met politiek en kanten kiezen in het begin van de film, anders was ik echt niet tot het einde blijven zitten. Het is een wat dramatische melancholie film, waar door de duur van de film best lang aanvoelt.
Een prima en leuke cast, aankleding, inrichting en sfeer uit die tijd is erg mooi maar is best dik aangelegd soms voelt t niet echt. Maar aan de andere kant is t uitstekend ligt er een kleurvol nogal charisma gevoel in.
Helaas wordt de periode niet echt diepgaand gemaakt wordt meer als achtergrond gebruikt, het blijft bij trumbo en laat andere uiteindelijk achterwege. Meer gebruik van het zwart/wit film erdoor heen had ook geen kwaad gekund gaf toch een bepaalde mystiek.

-The huntsman: winter’s war 3d
Het was even niet zeker wat dit voor film t was, maar t is een sequel en prequel in een.
Geweldig film en zoveel beter dan het vorige deel, en zeker interessant gedaan het heeft iets weg van de Lotr soms. De cast doet het uitstekend samen en hebben goeie chemie en dialogen wat de sfeer en spanning echt naar goeie hoogte brengt.
Geweldig die goblins maar het zijn eigenlijk apen, de film geeft wat verassingen maar her en der kon het wel iets beter.

-Kung fu panda 3 3d
Deel 2 vind ik nog steeds de beste, maar deze is op een andere manier geweldig.
Mooie familie momenten, geweldige actie en kung fu magie vechtstijlen.
Grappig, aandoenlijk, spannend, mooie lessen en kleur.

-Jungle book Imax 3d
Een verbluffende prachtige en bijzondere film dat ze nog dicht bij het originele verhaal van de tekenfilm hebben gehouden, maar er is wel iets veranderd. Geen idee hoe ze het hebben gedaan maar het ziet er zo realistisch uit natuurlijk met het nieuwste niveau in tech en effects.
De acteurs zijn best goed gecast maar toch past bij sommige de stem toch niet helemaal.
Er is zoveel te zien om de personages heen dat maakt het zo levendig, het is spannend maar ook lachen, en heerlijk de bekende nummers weer te horen. Hoewel de kleuren wel wat scherp zijn is het soms wat lastig volgen als de film snel gaat.
Best amusant om te zien dat er eigenlijk scenes zijn dat het op de leeuwenkoning lijkt.
En een aantal dieren zijn zo aandoenlijk, imposanter, of juist zo knap gemaakt dan je ooit zag.
Jammer genoeg missen wel de gieren, de slang zit er niet lang genoeg in, Shere khan is iets anders, en t einde is anders hoewel dat wel open laat denk ik voor een vervolg?
En laat de kans niet onbenut om met kinderen onder de 12 er ook heen te gaan.
Ga zeker nog een keer want er is meer dan de je 1e keer kan zien.

-Captain america: civil war part 1 imax 3D
Ik weet dus niet hoe het erin de comics aan toe gaat dus me ervaring kan anders zijn.
Een redelijk goeie film maar het voelde nu wel aan als een serie dan een film, en ergens is het dat ook wel met al die verschillende helden films. Dan krijg je toch momenten waar het minder goed is, vooral als het gaat draaien om spionage, vluchten, politieke keuzes voor mij nu helaas net iets minder interessant in deze film.
Maar goed met al die helden nu bij elkaar kom je natuurlijk terug op cliches, grapjes, stereotypes etc.. het zit er best aardig in verwerkt. Maar het komt pas echt op gang en het beste gedeelte van de film is toch het vliegveld gevecht en het eind gevecht, indrukwekkend, goed te volgen, erg vermakelijk. Ik wil niet zeggen dat het t beste is van alles wat voorheen kwam, maar t is wel n uniek showspel ermee vergeleken met zoveel helden.
En ben niet de enige die t zal vergelijken met ’Batman vs Superman’ hoe geweldig die ook was, hier zat toch meer motivatie in, geloofwaardiger, beter uitgewerkt etc..

2e keer Jungle book 3d dolby atmos
Ik denk dat ik deze wat beter vond gezien de 3D beter is en je alles eromheen beter te volgen en te ontdekken, dus ook het licht/donker maakt de omgeving minder scherp en goed te zien.

Black panter wordt erg goed in deze film ingeleid en t kostuum is zo gaaf!
Ik vind het jammer van Spider-man niet alleen dat hij en tante steeds jonger worden? Had meer een ervaren bekender Spider-man gehad, maar helemaal slecht was het nou ook weer niet het had iets verfrissends en z’n one-liners worden anders gebracht nu.
Kan zo doorgaan maar hou het hierbij, hoop dat part 2 beter is.

-Bastille day
Een verrassende opening. Een degelijk goeie film uiteenlopende personages die geloofwaardiger overkomen dan alles prima zou lopen. Een beetje donker met rauwe actie en het lijkt net alsof de slechterik wordt gespeeld door Iron man. XD

-Mother’s day
Een best aardige film met een fijne cast en goeie muziek, het is evenwichtig met humor en verdrietig momenten. De film is een leerzame combinatie van herkenning van vroeger en nu.

-Rachet and clank 3d
Een verfilming van de game dus sequels zijn denk ik wel te verwachten, natuurlijk wordt de game niet helemaal gevolgd. Maar in het algemeen is het een mooie film geworden met de goeie ingredienten en herkenbaarheid. Al is het toch wat jammer dat het wapensysteem niet helemaal benut wordt, gezien dat het vetste en grappigste van de game is.
De personages zien er goed uit, het is grappig en met wat spanning.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jun 07, 2016 16:31 

Bios.

-Bad neighbours 2
Een sequel was niet nodig geweest gezien het 1e deel redelijk was, maar beiden hebben nauwelijks iets nieuws te bieden en dit deel overtreft z’n voorganger niet.
Er zit geen diepgang in de personages echt gewone simpele mensen. De humor factor is 50/50 waardoor het wel uit te houden is maar veel wordt herhaald van de 1e film.

Eye in the sky
In het algemeen een redelijk goeie film, ware het niet de moeite waard is zo vaak gedaan.
De spanning bouwt zich goed op, maar echt acteren is nauwelijks nodig voor dit.
Echt het principe: dood 1 om er velen te reden, of laten vele sterven om 1 te redden, het maakt het vervelend om naar te kijken omdat alles gezanik om niks is en politiek moet verlopen.

-Barbershop 3 the next cut – een aanrader
Ik heb de vorige delen niet gezien nog maar wilde desondanks deze toch zien.
Een zeer goeie film en ondanks alle bekende elementen en stereotypes uit films, is het toch een film die ertussen uitsteekt en lang niet meer is geweest. Een film met een hart die pas echt discussieert over het dagelijks leven en de moeilijkheden, serieuze en komische momenten die er goed doorheen weven. Geen moment van verveling, leerzaam en interessant, je zou het niet verwachten met zo’n cast maar ze doen het toch.
Een ding had niet gehoeven Nicky minaj haar gruwelijk grote kont express gebruiken, afgezien van dat erg leuke rol heeft.

-The sea of trees
De 2e film dit jaar over hetzelfde zelfmoord bos in japan dus je weet een beetje wat je kan verwachten. Een redelijk prima film er zijn momenten en scenes die best mooi zijn, maar het gaat nauwelijks ergens over dan iets zoeken voor afsluiting.

-Money monster
Een redelijke film met wat spanning, erg diep gaat het niet maar de acteurs maken er wel wat van om inhoud te geven, waar de omstanders er niet veel mee doen.

-Angry birds 3d
Of deze nou te laat is gekomen maakt niet echt uit, het is een ontzettende leuke animatie film erg komisch met een goed verhaal. Een sequel zie ik er wel in.

-X-men: apocalypse imax 3d – een aanrader
Besef dat de vorige film ’days of future’s past’ de tijdlijn heeft veranderd, en ook al ben je niet bekend in de comic wereld (zoals ik) alles kan en bepaalde dingen veranderen op den duur. X-men is een van de films waar altijd de juiste ingredienten zich bevonden voor een uistekende mutant/superheld film. Niet alleen omdat het vol zit met personen met krachten.
Ter vergelijking: ’BatmanvsSuperman en Civil war’ missen een aantal dingen die X-men wel kan overbrengen, is het de beste? Mogelijk.. Laatst staan van de X-men films en spin-offs ze worden beter dat zeker!
Een uitstekende verhaal met een geweldig team als acteurs die zeker chemie hadden, het gaat niet te snel of te langzaam prima te volgen. Special effects en CGI zagen er tof uit hoewel er wat fouten in zaten. Kwa personage ontwikkeling kreeg iedereen z’n tijd maar het kon beter.
De muziek was geweldig alleen al in de intro, en de sfeer voelde nostalgies aan.

Spoiler:
Zoals ik al zei de tijdlijn is veranderd maar toch vraag ik me af wat ze lieten zien dan nog wel klopt zeker vergeleken met de comics?
-Jean geeft al weer of laat al zien dat ze de ’Feniks’ is, maar afgezien van dat indrukwekkende show en acteer skill van de actrice.
-Hoe kort Wolverine er ook in zit en mogelijk net z’n nieuwe Adamentium gekregen, leuk gedaan had het gevoel was dat er gehint werd naar een vroegere game van hem.
-Apocalypse vond ik uiteindelijk interessant en was echt goed, maar was gewoon jammer dat z’n uiterlijk anders was. Bovendien echt het gevoel dat ie niet volledig benut werd in z’n krachten of andere dingen, en er misten meer achtergrond.
-The four horsemen hetzelfde de volledige kracht werd niet benut behalve bij Magneto, wat overigens net te sterk leek. Bovendien doet ie het begin heel goed waar na ie later niet meer op z’n best is
-Quicksilver overtreft zich eigen mag mij best een eigen film krijgen zoals de Flash.


-The nice guys
Een best sterke mooie film rond de jaren 70e met een uitstekende cast die prima chemie heeft samen. Er zit ook een anders soort verhaal door deze film verweven elementen die destijds kenmerkend waren. Prima muziek, kostuums, sets en goeie actie en humor.
Kon t niet helpen maar ook iets van de game gta erin te zien.

-Alice through the looking glas imax 3d – een aanrader
Deze film laat z’n voorganger echt ver achter zich, wat een fantasierijke grootse wereld vol details met uitmuntende 3D die goeie lagen weergeeft. Het tijdperk wordt heel mooi weergeven, kostuums, kleuren, cgi, special effects, te vergeleken met ’jungle book’
De sfeer is duidelijk anders maar toch nog duister, al is het best luchtig door de komische noot, de woordspellingen en rijmen. Het interessante is dat het nogal choatisch is dus er komt veel voorbij en gaat nogal verschillende kanten op, maar het acteerwerk vormt zich wel top eruit. Voor ’Sacha baron cohan’ en ’Mia’ een rol om te groeien en iets uitstekends neer te zetten.

-Warcraft: the beginning imax 3d
Het is een fantastische film waarbij de 3D dat ook is zo komt de diepte er ook mooi in.
Het heeft veel weg van ’Lotr’ of ’Avatar’ maar heeft toch z’n eigen ding, het is groots, mooie special effects, cgi, goed acteer werk. De magie is zo gemaakt dat het indrukwekkend is en me zelf afvraag waarom dit nog niet wordt gedaan in films? Het is ieder geval anders.
Ben benieuwd naar het vervolg, hopelijk dat daar andere wezens wat meer aan de orde komen want die krijgen niet veel aandacht.

-the wave
Een film uit noorwegen die komen ook niet veel voor hier.
Natuurlijk leent het prachtige landschap zich voor de film kijkt lekker weg, het gaat over een reél gevaar dat nog kan gebeuren. Het is spannend en erg mooi gemaakt, het heeft wel wat opmerkelijke gebreken. Maar goed het is niet veel anders dan andere rampen films.

-All roads leads to rome
Het is een redelijke film met een paar lachjes, en 3 verschillende relatie romances dus je zou veel gezwijmel verwachten maar het is eerder aandoenlijk of lief. Het levert alleen het plaatje niet af ertussen zitten momenten die iets hadden kunnen opleveren, teveel heisa en zoeken.
En de kijker valt wat uit de boot omdat er nogal geswitch wordt naar het Italiaans of een soort mix?

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 10:25 

Bios.

-Conjuring 2 – een aanrader
Dit deel is zoveel malen beter dan het vorige deel, en al vind je het niet eng dan kun je zeker waarderen hoe het gemaakt is. Want afgezien van ‘Krampus’ is deze film sowieso de beste griezeligste film van de afgelopen tijd, ’Insidious’ komt aardig in de buurt.
Het is zeer sterk, spanning opbouwend, voor die tijdsperiode hebben ze het heel mooi autentiek gemaakt. Interessant en verassend want hoewel het een gewone film lijkt dat niet verschilt van andere, is dat het wel met een stukje originaliteit en een vervlogen tijd sfeertje.
Al heeft de film zeker de potentie om er meer uit te halen, maar dat maakt de cast goed door effectief de film te dragen. Heb zo het idee dat er nog wel een vervolg in zit.

-Now you see me 2
Een sequel was niet echt nodig geweest, maar magie op deze schaal is altijd wel verwonderlijk. Hoewel t hier iets choatischer aan toe gaat en alle acteurs wel zo’n air van kijk-ons-cool-wezen hebben, is dat ook wel humoristisch dus net zo leuk als t vorige deel.
De trucs zijn erg leuk om te zien net als de oude magie shop die wel interessant is.

-Freeheld
Een film over een waargebeurd verhaal. Ook al was het in het echt ook een leeftijds verschil het gebruik van deze actrices deed het m niet voor mij. Leek eerder een dochter/moeder band of anders het feit dat het acteren minder vond terwijl ze beter kunnen. Maar de humor was wel geinig erdoor heen.

-Maggie’s plan
Woody allen heeft deze film dan wel niet gemaakt maar dat zou je niet zeggen.
Het verhaal is uitstekend goeie uitgangspunt zelfs, ware het niet dat ze het compleet overhoop gooien erg lastig te volgen is. Het gaat zo snel dat je bijna niks snapt van het intellectuele gebabbel wat te ver door schiet, net als dat het springt naar plaatsen of tijden.
Er zitten grappen in goed vallen en scherp zijn, maar voelt snel verloren aan voor vele kan het lastig zijn omdat je al de info eromheen aan het verwerken bent. Het einde heeft een twist wat eigenlijk wel te verwachten viel. Wat Julliana moore’s accent ’Danish’ of zo was het had wel iets maar kon beter uitgewerkt worden.

-Love and friendship
Ehm volgens mij is de titel voor deze film verkeerd gekozen haha. Goed zo’n film rond die tijdsperiode nog nooit gezien heel apart.
Blijkbaar zijn alle oudere mensen hier op vakantie of de deur uit, want je ziet zowat alleen tiener/twintig jaren die hoewel statig/deftig moeten overkomen nogal genante problematische humor teweeg brengen. En de enige die lol in haar rol heeft is ’Kate beckinsale’ in haar manipulerende spelletjes spelende moeder. Zij draagt de film eigenlijk samen met die humor wat enigszins interessant is anders is het plat en saai.

-Elle
Hier kan ik kort over zijn: een verknipte en ironische film nogal matig is het.

-Me before you
Boek lijkt me leuk om te lezen, en ik wil heel graag die plek bezoeken interessante plek.
’Matthew lewis’(van Harry potter) vond ik wat uit de toon vallen in deze film.
Je zou deze film alleen al kunnen zien om de gezicht uitdrukkingen van ’Emillia clarke’, daar ontkom je toch niet aan. Maar het heeft echt iets erg leuks vooral omdat ze niet het typische meisje is in zo’n film.
Een hele mooie drama romance film, het is erg grappig maar ook triest al ligt er net die grens wel/niet snikken. Hele mooie plaatsen waar ze filmen met goeie muziek.

-Ninja turtles 2: out of the dark imax 3d
Nou de 1e vond ik minder maar deze is stukken beter, deze geeft echt het nostalgie gevoel van vroeger weer met de alle schurken die wel kennen. Al vind ik de acteurs die de turtles bij staan niet bepaald er bij horen hoe goed ze het ook doen.
Goeie actie en het is ook erg grappig á la rhino and pig, het heeft wat meer diepte hoewel er nog wat fouten in zitten. Krang had ook wat meer achtergrond verhaal mogen hebben.

-Independence day: resurgence
De 1e film is natuurlijk een klassieker zijn ook een boel andere films van uitgerold, sommige zelfs beter of veelzijdig. Maar wat ze nu hebben voort gebracht oh boy! It’s massive…
Het eerste kwart van de film is al zo overweldigend dat het eigenlijk al einde spel is, vergelijking met n wesp en olifant het is ’te’ veel. En waarom het filmtechnische de stijl van de vorige eeuw heeft maakt het echt minder. Teveel mensen om een echte achtergrond ontwikkeling te krijgen, ook al ken je n aantal mensen van het vorige deel.
Heb me wenkbrauw wel een paar keer omhoog gehad, maar dat was meer om de totale stupiditeit van de plotholes en de acties hoe de film zich moest voort zetten ik heb echt vraagtekens. My god ik heb echt beter gezien met deze situaties, het lijkt overigens wel het begin voor star trek of andere sci fi film. Einde snap ik al niet, maar hoe nip het ook is er staat nog steeds wat op t spel?
Ik ben niet echt bepaald benieuwd naar andere sequels op t moment.
Het zag er best goed uit met bepaalde dingen ook de actie, aliens (kopie van n andere film), en allicht n film om te kopen als je de t allemaal niet zo nauw neemt.

-Central intelligence
Een aardige film maar het verhaal gaat verschillende kanten op, en het doel is ook wat onduidelijk en niet alleen in actie of comedy. Het stel heeft chemie en doet hun best sowieso leuk om The rock zo eens te zien.

-Finding dory 3d
Piper het voorfilmpje is echt zo geweldig, aandoenlijk en van hoge standaard.

Een sequel op Finding Nemo was niet echt nodig geweest al dan niet van Dory, maar hier is ie dan na zoveel jaar. Op mogelijk wat fouten na en dat ie toch wat te lang aanvoelt, het vervalt wat in herhaling. Is het zeker een mooie film en zo goed als z’n voorganger, zit er her en der heerlijke humor in en mooie scenes. Zodoende ook best serieuze momenten (dat voor de kleintjes al schrikken is.) Verder nieuwe personages waar de Octopus toch wel de show steelt.

-Race
Het is goed mogelijk dat het niet helemaal historische correct is.
Het is een goeie film met een bepaalde sfeer, en een mooie gedetailde tijdsperiode kwa steden, kleding en meer. Daar was ik het meest van onder de indruk hoe ze het tot leven lieten komen. De hitler invaller zag er niet uit erg jammer, en Carice van houten zat er te weinig in.
Liza, the fox-fairy
Ik had er toch wat anders van verwacht, maar het is best een rare mooie film.
Vind het alleen wat te lang duren, daarvoor is het vaak traag of er gebeurt niks. Maar desondanks zitten er aardige wat komische dingen in, of zelfs bijzondere scenes.
Verhaal is prima net als de personages, en zeldzaam die mix Hungaars en Japans door elkaar.

-The legend of tarzan 3d
Een uitstekende goeie en hele mooie film, en eens niet het gebruikelijke begin maar gewoon als ie al uit de jungle is. Nou komen er wel wat flashbacks over hoe het begon maar dat is er mooi in verworven. Prima acteurs, goeie sfeer en muziek, en een mooi landschap.
Het is niet vaak dus die details zijn ook mooi dat een stuk geschiedenis over die periode wordt weergeven, en een gevoel van nostalgie is niet ver weg als je tarzan spul hebt gezien vroeger.

-The purge 3
Prima film net als z’n voorgangers, maar waarom als alles mag wordt moord telkens hetgeen dat het thema is. En je kan ook eens creatief doen in de straten want telkens n familie+huis is al zo vaak gedaan. Dat is hier tenminste redelijk gedaan.

-Renesse
De moeite niet waard, wat een zielig zooitje voor een film is dit.

-Ghostbusters 3d imax
appeltaart the haters.. ga er gewoon heen en geniet!
Ja er is veel mis met deze film, er ontbreken wat dingen, de grappen vallen niet altijd ten voeten uit. Ik twijfel nog steeds over de dames maar ’Kate mckinnon’ is lekker gek en erg leuk, maar ’Chris hemsworth’ had voor mij echt niet gehoeven zeker niet zo.
Erg leuk dat de originele cast als cameo’s erin zitten met redelijk wat speeltijd, net als bepaalde geesten. Wat die geesten betreft zien er anders uit maar wat wil je met de techniek van toen en nu, ik heb me er niet aan gestoord het ziet er gaaf uit!
Het is ontzettende leuk, spannend, goeie muziek, wat betreft de 3D Imax het is alweer een tijd geleden maar wat ziet het er gaaf uit scenes komen mooi goed naar voren.
Het origineel had z’n momenten maar was wat serieuzer dan deze, maar ondanks dat is deze echt wel leuker en ga zeker nog een keer kijken.

-Ice age 5 3d
Oh boy die scratch eekhoorn flikt het weer hij blijft leuk haha.
Elk van deze animatie films heeft een ander doemscenario, en ook al is het ver gezocht dat maakt hierbij toch niet veel uit. Vind het best origineel aangepakt samen met de humor het is tenminste wat anders dan heden/toekomst eindes.
Er valt telkens heel wat te zien en te beleven, zoals hoe dier en natuur veranderd over tijd.

-Marauders
Goeie film met een spannende dramatische sfeer muziek, geeft bepaalde scenes en actie momenten toch wel iets gaafs. Het begin is het beste van de film eigenlijk, maar helaas is het verhaal wat warrig, vooral het macho gehalte wat t acteer gehalte niet zo best maakt of in een andere tijd hoort.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2016 16:37 

Bios.

-Star trek beyond 3d imax
Geweldige film ziet er zo goed uit zeker met allerlei grootse beelden, en het was mooi dat er een kleine homage was voor ’Nimoy shatner aka spock’
De alien soorten beginnen er echt goed uit te zien met meer tijd ervoor, ’Jayla’ is een leuk alien personage die hoop ik meer te zien. De cast werkt ook lekker goed samen.
Toch zijn er een paar dingen waar wat meer moeite voor gedaan kon worden, of had anders gekund niet dat het er super uit zag. Maar radio en glas gebruik is bizar en onlogisch.

-The neon demon
Ik had het anders verwacht, de sfeer impressie was prima maar het is vaag, zweverig, provocatief en wordt uiteindelijk saai. En het einde is best bizar.

-De GVR – De grote vriendelijke reus 3D
Wat een zalige en hele mooie film met toch wel een sprankje magie, en heel herkenbaar met de tekenfilm het boek wil ik dan ook zeker lezen. Wel hebben ze een dingetje veranderd wat de sfeer/dynamiek anders maakt, en de humor komt ook wat later in de film.
Mooie 3D die de diepte goed weergeeft, en ook de Londense periode ziet er goed uit.
Al heeft ’Spielberg’ het toch niet helemaal de over kunnen brengen hoe ’Dahl’ het wilde.

-Lights out
Een prima griezelende film met spannende schrik elementen, al is het idee al wel vaker gedaan op andere manieren. Prima acteurs die het gevoel en sfeer erin blijven houden.
Al is het niet helemaal foutloos maar dat is niet zo heel erg.

-A hologram for the king
Eigenlijk heeft de film niet veel om het lijf, en zie je een man verdwaalt in de woestijn.
Maar toch de film heeft iets aangenaams en de cultuur die wat meer van zich laat zien.
de 2e helft is eigenlijk meer de moeite waard, met humor en bloeiende liefde, mooie scenes.

-The secret life of pets 3D
Een hele leuke vermakelijke animatie film goeie 3D erbij, en ook nog eens lekkere muziek.
Het is nogal gericht op 1 ding, maar verder is het behoorlijk lachen. En het ziet er ook lekker fris uit met al die kleuren, mooie details, een vibe dat de stad echt leeft.

-Meester kikker
Leuk gedaan lekker gek en ook een beetje spanning, al kon de uitwerking wel iets beter.

-Mike and dave need wedding dates
Het is best een aardige film met goeie momenten, maar het werkt niet helemaal.
Op verschillende momenten proberen ze het te hard, wordt het raar of is verliezen ze zich in het moment. Maar er zit zeker wat gekke stupide humor in en een soort spanning, en dat is best te gek gedaan.

-Jason borne
Helaas blijft dit na de vorige delen nogal matig en valt in nogal in herhaling, het is zeker geen slechte film maar het verhaal is bekend genoeg. Hierdoor voelt de film wat lang aan niet dat er niks gebeurd want het blijft op stoom komen. De auto achtervolging is het mogelijk het beste stuk en gaaf.

-Suicide squad – een aanrader
De film heeft nogal een snel tempo zo krijg je ook weinig mee van de persoon ontwikkeling, het heeft wel enige diepgang maar niet iedereen krijgt daar evenveel van mee. Hoe dan ook het is niet helemaal goed uitgewerkt, het had best wat meer á la Deadpool mogen zijn of wat komischer anders. Wist ook niet dat het aansloot op de film B&V dus dat is wel gaaf.
Maar het is zeker een super film en enigszins verfrissends, een mooie spektakel met goeie special effects en dergelijke. Is zelfs wat beter dan sommige andere helden films die zijn uitgekomen op verschillende punten.
Ik had het niet zo op deze joker toen het bekend werd maar vind m uiteindelijk beter dan de vorige, ‘’Margot’’ die Harley speelt is ook zeker goed die combinatie is te gek.
De Enchantress is te gek en zo ook Diablo, maar er had zeker meer uit ze gehaald kunnen worden ondanks de verassingen.

-Bad moms
Het is een redelijk film en het verhaal voldoet samen met leuke muziek, er zit leuke humor in en de cast doet het ook niet slecht. Al denk ik wel dat ’Mila kunis’ een miscast is vanwege bepaalde dingen. Er zitten dialogen in die een beetje te bizar zijn, een paar nogal geforceerde scenes o.a een raar eind. Maar is ieder geval beter dan de film ‘’mike and dave’’

-Skiptrace – een aanrader
Afgezien van een paar kinks in de kabel o.a de dialogen die niet passen op t moment van spreken, en niet weten in welke taal ze willen spreken. En bepaalde logica die niet helemaal klopt. (hebben meerdere films)
Is het best een verassende film die niet helemaal draait om het verhaal of plot, alleen al de wonderschone pracht van de landen waar ze door reizen. En je ook nog wat cultuur en tradities bij brengen is erg leuk en vermakelijk met zo nu en dan een lach. (Mongolie, China etc..) voor de rest een aardige cast en goed gemaakt al kon de uitwerking nog wel wat beter.

-war dogs
Weinig origineel want als je de film ’Lord of war’ kent is het bijna hetzelfde, afgezien van dat is het nog best een aardige film. Prima acteerwerk en zo nu dan wel grappig.
The more you learn about or F%#ked our world…

-The shallows
Goeie film met zeker de nodige spanning, hele mooie camerabeeld momenten en kleur.
Het telefoon gesprek was op een aangename manier gedaan, beter dan hoe het altijd gaat.
Enige ongeloofwaardigheid zit er wel in maar dat is niets ernstigs.

-Café society
Ik weet niet zeker of deze film beter had kunnen zijn maar er had wel meer uitgehaald kunnen worden lijkt me. Beetje standaard werkje na al die andere films van ’W. Allen’
De cast is bekend gezien ze vaker met elkaar gespeeld hebben, maar het ligt of aan de oppervlakkige luchtigheid dat je het alweer vergeet zodra je het zag. Of aan de manier van acteren onder de maat voor ze maar het werkt niet bepaald. Het boeide met niet bepaald.
Het neurotische van ’Eisenberg’ wordt zo nu ook wel irritant, de enige die er echt uitblinkt is ’Blake lively’ Maar goed t is een redelijke film waarin je mooie gebouwen ziet, maar het blijft erg hangen in namen noemen en hetzelfde gebeuren.
-------------
Edit..

Titel ?
Kubo en het magische zwaard 3d
Mogelijk de beste stop-motion animatie film die ik heb gezien, het is echt zo mooi en sfeervol gemaakt een mooie Japanse mythologie verhaal. Er is veel tijd gestopt in de effecten, bewegingen, designs, omgevingen, en er komt best wat origami om de hoek kijken.
Het is niet bepaald aan logica gebonden, maar laat je meeslepen in emotie en momenten die je spanning en humor geven.

Ben-hur 3d imax
Ik heb de originele versie niet gezien maar er zal wel niet veel anders zijn, de 3d was overbodig en het was blijkbaar 1 uur korter, ben ik blij om want dit was al best lang.
Maar verder is het een mooie film met prima acteurs, en een indrukwekkende race.

Criminal
Het is een standaard matig filmpje niet origineel, het uitgangspunt is vaker gedaan maar veel beter dan dit. Terwijl je met deze cast toch wel iets bijzonders mag verwachten, en er is geen eens een motief wat betreft de slechterik? Maar de actie en settings zijn prima.

Free state of jones
Een mooi stukje geschiedenis en het is een prima film, maar t is gezien de lengte een beetje droge kost. En met kleine stukjes rechtzaak die in de toekomst gebeuren is het wat verwarrend, vooral omdat het niet helemaal duidelijk is misschien op t einde wat er speelt. Heb vele andere films gezien die zoiets beter combineren.

Blood father
Het is een beetje een standaard knal festijn met een dun verhaal maar goeie spanning.
Mel Gibson ziet er rauw en doorleefd uit met een stoere baard, en dat geeft de film charmé.

Mechanic: Resurrection
Een prima film maar het is vooral de actie die het m doet, want t verhaal en romance is dun.
Mooie settings en omgevingen.

Sausage party
Niet voor de zwakke of gelovige mensen tenzij je wel tegen een stootje kan. Er had zeker meer in gezeten maar ik heb wel erger gezien dan dit, t is vergelijkbaar met south park.
Het is zeker een prima film met heel veel te zien, haalt veel onderwerpen aan en tegen het einde een ware slacht en xxx partij.

Sully - Imax 3D
Destijds wel iets van mee gekregen dus wel benieuwd, al is imax of 3d niet zo nodig.
Het is een prima film waar ik niks op aan te merken heb, iets wat vergelijkbaar met ’Flight’

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 17:28 

Bios.

Bridget jones’s baby – een aanrader
De beste uit de reeks echt een fantastische film! Hele goeie muziek, prima beelden en settings. Met wat je gewend bent romance en drama maar vooral humor. Ik heb in tijden niet meer zo gelachen en niet alleen ik de hele zaal lag plat! XD ga zeker nog een keer.
Wat betreft dr uiterlijk niet teveel over in zitten ze laten het ook zien ze veranderd continu.. k

Blair witch
Ik had gelijk had de film links moeten laten liggen, hoewel iets anders is het gewoon dezelfde film als voorheen alleen t einde is wat anders. Meer camera’s en een drone maakt totaal geen verschil het maakt de zoveelste ’found-footage film’ eerder irritant en t levert niks op. Maar dr is een klein verschil geen gevoel van verveling en de toon is anders. Mogelijk hadden ze deze destijds zo moeten maken. /

Adios amigos
Van de trailer was ik niet zo gecharmeerd wilde eigenlijk niet gaan, toch blij wel gedaan.
Het verhaal is dun en voorspelbaar maar goed uitgevoerd, best wat mooie scenes maar de meeste komen toch van het pracht landschap. Ik denk zelfs dat er meer in had gezeten. t

The magnificent 7
Ik heb de versie van de 1960 gezien voor die tijd was ie heel goed, maar nu armzalig vooral vergeleken met deze nieuwe versie. En natuurlijk zijn er ook wel wat dingen anders.
Een uitstekende multiculturele cast, een uitmuntende wild western verhaal, goeie spanning en prima settings. Het verhaal had best wat meer uitgediept kunnen worden het gevecht is nu best lang. k

Nerve
Weinig over te zeggen eigenlijk ‘what you see is what you get’ het is een prima film. t

Florence foster jenkins
Het is niet echt een film je prikt er zo door heen het is eerder een illusieve toneel stuk
Pracht decors en settings maar het stelt niet veel voor. /

Riphagen
Het is op zich een prima film maar het is heel duidelijk dat je niet alles te zien krijgt.
Hierdoor laat de uitwerking wat te wensen over en zijn soms de dialogen wat zwak.
Maar het laat heel goed zien hoe naar die Riphagen is, en dat er ook flink wat mis ging in t verzet en verschillende andere personen. Het is een ander kant wat je niet zag in andere films.
Hier en daar toch best wat spanning, intrigerende scenes. Prima settings en kostuums.
Het laat vooral binnenhuis zien dan buiten, zodoende is t wel te merken waar is iedereen?
Het is geen ‘’losse handen-film’’ maar ook hier laat ‘Jeroen’ zijn beste kant zien. k

Miss peregrine’s home for peculiar children 3d – een aanrader
De trailer is wat misleidend het is dus niet iets voor kinderen eigenlijk. Het is niet bepaald iets nieuws veelal komt wel bekend voor, toch heeft het iets origineels en magische..
De kids komen wat plat over kwa acteren terwijl hun gaven interessant zijn, het is vooral ’Eva green’ die eruit steekt. Dit geld eigenlijk net zo als voor de bad guys waar mr. Jackson z’n best doet. Is jammer want er kon meer mee gedaan worden terwijl de uitwerking voor de rest uitstekend is. Het is spannend, eigenaardig, bijzonder, heel mooi gedaan. k

Deepwater horizon
Enige woorden ervoor zijn een beestachtige film vol met vuurgeweld, is goed gemaakt.
Maar de term helden wordt gebruikt voor ze en dat klopt echt niet. k

De held
Het zo gewoon en allerdaags niet echt veel bijzonders, vooral omdat iedereen zo oppervlakkig is dat het ook niet uitmaakt wat er gebeurt. Een vreemd niet echt helder einde. Het heeft de potentie om een thriller te zijn maar met deze uitwerking wordt dat er niet uitgehaald. /

Don’t breath
Eng mogelijk maar het is vooral heel erg spannend, met toch best wat vernufte ideen die zelden voorkomen. Stiltes die je vastgrijpen in ideale omgeving ruimtes. Het is niet perfect er zijn wat fouten gevallen maar dat moet je niet teveel opletten. k
Kijk uit naar het vervolg.

Storks 3d
Origineel, bijzonder verrassend, grappig, fijne muziek, erg leuk gedaan. k

Meesterspion
Een redelijke film niet veel bijzonders maar toch best leuk. t

Pete’s dragon 3d
Ga hier niet heen voor nostalgie voor het origineel, want alles is gestript en totaal anders in deze remake het staat er los van. Zelfs meer gevaar en geen liedjes, dus niet voor de kleintjes.
Maar het is een mooie film met een prima verhaal, het is niet al te best acteerwerk maar er is genoeg verwondering en wat magie. Desondanks is het gedrag van de draak nog best gelijk maar heeft meer weg van een hond. k

The girl on the train
In het algemeen een prima film maar is op vele verschillende manieren gedaan. het heeft spanning en bepaalde intriges, maar het is alsof ze in een bubbel zitten. Nauwelijks een achtergrond leven vooral de acties tussen de personen zelf is het meer.
De settings zijn prima en sommige scenes zijn mooi gedaan. k

Meneer pluizenbol (nine lives)
Best een leuke film, grappig, aandoenlijk, leuke cast. Ware het hier om een kat draait is er net zo’n variant film met een hond ’the shaggy dog’ k

The infiltrator
Een redelijke film maar vond het niet erg boeiend, had zelfs meer escobar erin verwacht.
er vallen gaten of worden wat rare dingen gedaan waar verder niet op in gegaan wordt.
Maar goed de sfeer is van tijd tot tijd best aardig, en de cast is ook wel goed. /

Trolls 3d
Origineel, kleurrijk, spannend, grappig en heel apart. Bekende liedjes verwerkt op hun manier en heel pakkend. Mooi gemaakt en erg leuk. k

Heart beat
Wel een aardige film beter dan ik had gedacht, weliswaar beetje choatisch en bekend.
Interessante types die de acteurs spelen en leuke muziek. k

Prooi
Een redelijke middelmatige film hoewel t in deze tijd gemaakt is voelt het toch vintage aan, alsof t eind vorige eeuw is. Het is goed te zien dat de leeuw cgi is of nep maar toch aardig gedaan. Toch redelijk spannend ondanks de vele fouten in de film, maar daardoor valt er ook wel wat te lachen. Tegen het einde aan zit het best goed zit zelfs een goeie draai/twist in, helaas moeten ze dat te ver overdrijven erna. t

Inferno
Een prima film met goeie acteurs, zit veel spanning en intriges in. Helaas mis er toch iets in en vond de andere delen toch beter, met vele puzzels en denkwerk. Dat is hier minder en meer gefocused op de actie n film in een dozijn dus. Maar erg mooie beelden van verschillende landen en gebouwen heel aanlokkelijk. k

De club van sinterklaas & geblaf op de pakjesboot
Dat ze dit de 5e film noemen is me een raadsel gezien er al jaren films van uitkomen.
Deze film is net als die van vorig jaar best redelijk en vermakelijk, maar heeft ook z’n foutjes zoals de rest. t

Jack reacher 2: never go back
Een prima film met een bekend verhaal, goeie actie met een bepaalde spanning.
Het zijn de de kleine details waar je hier op moet letten, ieder geval prima cast. k

Hell or high water
Een nogal rustieke authentieke maar kalme en simpele film, een mogelijke sfeervol Texas plaatje hoe het is. Prima voor enige karakterontwikkeling, mooie beelden en enige grappen die wat misplaatst kunnen zijn. En jemig aan toe een oude pittige serveerster met een uiterlijk dat ik nooit heb gezien… en fijne muziek die er in zit. Zou bijna een cult film zijn. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma nov 28, 2016 19:22 

Bios.

Doctor strange imax 3d
Het voelt op veel momenten aan zoals de film ’Inception’ maar het creatieve gebruik hiervan laat wel hele mooie dingen zien. Goed ken dit Marvel personage nauwelijks maar wat ik ervan weet is dat z’n introductie en leerproces wel erg kort is, leek me dat ie er al was jaren voor de andere superhelden?
Fantastische film met hele mooie beelden en dialogen soms duizelt je het zelfs.. zoveel visuele en magische mooie dingen om te zien. Het verhaal is heel onderhoudend hoewel de uitwerking voor de personages wel beter kon.
Ik vernam dat the great one eigenlijk n man moest zijn, hoewel ‘Tilda’ het prima doet had ik ook liever een oude wijze bebaarde man gezien. En Cumberbatch is uitstekend voor deze rol! k

Keeping up with the joneses
Het heeft wel iets weg van de film Mr & Mrs smith, ieder geval prima sfeertje en best komische. De acteurs zijn goed en ook de settings het is een hele leuke film. k

Hartenstrijd
Lekker origineel al die films met harten titels haha.
Voorspelbaar is het wel er kon meer uit het verhaallijn gehaald worden. maar het heeft een goeie cast, waaronder Jennifer hoffman die hier de film op zich neemt. Het is grappig en de film is prima alleen het einde is een wat aparte twist. k

Hacksaw ridge – een aanrader.
Een zeer boeiende film van begin tot einde, in zekere zin origineel maar let wel er zijn tig van dit soort films en over dit gevecht. Een waarschuwing wel: het is in hoge maten zeer bruut en er wordt niet geschuwd om echt alles te laten zien wat er kan gebeuren, er zijn zelfs momenten waar je echt schrikt. Zelden zie je zo’n film je krijgt best veel te verduren.
Een prima cast die de humor en de liefde goed overbrengen, en veel stof tot nadenken geven.
De film laat je 2 uiterste zien maar t geweld is zo immens dat het pacifisme van de hoofdpersoon wat overschaduwd wordt.
’Hugo weaving’ heeft een sterke rol en laat goed zien wat het met je kan doen. k

Een echte vermeer
Origineel, de film zeker voor NL begrippen is van een bepaalde hoge kwaliteit, dat zich best kan meten met films van het buitenland. Een wat lichte manische melancholische sfeer, uitstekende scenes en plaatsen. Ware je eigenlijk ook wat op de details moet letten bijv de ogen spreken woorden. Een prima cast en ‘Jeroen spitzenberger’ wordt alsmaar beter als acteur. Maar toch het gevoel dat de film wat mist voel de liefde of passie niet. k

Fataal
Basic: een docu/soap over slachteroffer hulp en geweld dat elk jaar zich voordoet, het is wel aardig maar bekend. t

Three generations
Het is een complex familie verhaal met centraal een meisje dat een jongen wil zijn. Hoewel het niet zwaar ligt om te kijken is het veel gepraat en drama. Scenes die gemaakt zijn op een kunstige manier. En gezien de cast is het niet slecht maar t kon zeker beter. t

Arrival – een aanrader.
Origineel en verfrissend een kant die zelden wordt gebruikt in aspect met aliens, die waar ik het overigens heel veel het gevoel bij had nogal op de film ’the mist’ leek. Om de wat rustige saaie momenten wat op te peppen zit er een spannende ondertoon in met fijne muziek.
Nieuwsgierigheid en verwondering is wat je krijgt in deze film, prachtige scenes ook.
Helaas wordt niet geheel duidelijk wat er zal komen, maar de manier wat de hoofdpersoon overkomt is zeker een mooi twist als je er achter komt. Bovenal is het ook iets dat laat zien hoe we er nu voorstaan en wat beter is. k

The accountant
Zeker een aardige film met prima stukje actie en dialogen. Een aantal dingen lopen wel wat door elkaar heen om zowel verleden als heden te laten zien. Iedere autist erin laat zien hoe het is, maar ’Affleck’ kan me weinig overtuigen gezien z’n andere films ben ik m anders gewend. Niettemin is het door z’n ongewone aanpak hoe ie opgegroeid is best intrigerend.
’Kendrick’ had er niet echt in gehoeven, al helemaal niet als love interest dat past niet. Ze heeft echt nog zo’n tienerding over zich of anders begin 20. k

Fantastic beasts and where to find them imax 3d – een aanrader
Hele fijne 3D dat me heeft verbaasd zo nu dan en kwam het echt goed naar voren.
Fantastische is zeker het goeie woord en zoveel meer, ontzettend gaaf hoe ze de jaren 20 hebben gevormd en levend aanvoelt. In combinatie met dat en de acteurs en veelal magische dingen heeft het een bepaalde charme, zelfs het duistere aspect hierdoor dwaal je door de film.
Het voelde echt dicht bij Harry potter aan door de namen ’Scamander en Grindewald’ en de magische wezens die je hart veroveren. Een visueel plaatje een lust voor het oog en je fantasie, goed acteerwerk en mooie muziek.

Ik verheug me op meer films en ga deze zeker nog een keer zien.
Queenie is ’Alice sudol’ toen ik erachter kwam verbaasde me dat want ze zingt namelijk, en een aantal jaar geleden had ze zo’n pracht liedje. k

The light between oceans
De plek waar het gefilmd is is mooi en sereen zeker met de mooie scenes, de film kabbelt rustig door met mooie muziek en verveelt niet. Prima cast die met de alle emoties mooi erin verweven zijn. Triestheid, verlorenheid en liefde voeren veelal de overtoon niet te heftig dus het kijkt goed weg. k

De zevende hemel
Het is best een mooi verhaal en goeie acteurs in deze muzikale film. Maar gezien er dus gezongen wordt is het voor ieder anders, er zit wat moois in maar het klinkt ook nog weleens slecht maar kon t best uithouden. Er is veel aan de hand maar toch voert het je mee in sommige scenes die heel mooi zijn. k

Bad santa 2
Wat kan ik over deze zeggen het heeft in ieder geval best lang geduurd na het origineel.
Het is in principe hetzelfde concept met veel grofgebekte sexueel gepraat, maar er missen een aantal personages van de vorige film dus de focus ligt te veel op het hoofdpersonage.
En samen met het opgroeide kind is de sfeer anders en best pijnlijke ook al verwacht je het. k

Vaiana 3D
Een nieuw Disney sprookje en dit keer zelfs met beide ouders aanwezig. Een uniek en mooi verhaal. Heerlijk die muziek creert toch een fijne sfeer, je leert over de cultuur, de speciale band, kleding en meer. Vaiana is een mooi personage die je ziet groeien en veranderen. De kip had er niet echt in gehoeven, al is t soms grappig. Ook hier is er wel wat duisters aanwezig, maar het staat voor wat het leven is, en de mytische oorsprong voor dat land.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 12:26 

-Underworld: blood wars 3d
Het is geen slechte film maar er had zeker meer uitgehaald kunnen worden, voelde nogal compact en snel gemaakt. En een vibe van tienerboek zoals de laatste tijd in films terwijl de vorige dat niet hadden. Het hele gebeuren met wapens vind ik ook nogal omslachtig terwijl ze zelfs wapens zijn voor de lycans zeker. Die hier zo georganiseerd zijn dat de vamps echt stupide overkomen. Hoewel de nieuwe clan er cool uitziet en hier dan uiteindelijk een kracht laten zien die ze al hadden moeten hebben wtf?
Maar verder prima sfeer, geweldige actie, een aantal gave dingen etc.. dialogen konden beter. k

-Nocturnal animals
Wees voorbereid voor de opening scene, gruwelijk om te zien en hopelijk wordt dit geen trend in films want bij een andere film werd het op het einde gedaan.
Maar naast het onsmakelijke tafereel is het zeker geen slechte film, in het verhaal krijg je nog een verhaal te zien vanuit een boek, je ziet ook nog het verleden dus verschillende invalshoeken lopen over elkaar heen dat maakt het soms wat lastig te overzien.
Kwam erachter dat er veel dingen gebruikt worden van uitersten aspecten die t leven rijk zijn, is best mooi zeker omdat veel je ook tot denken laat zetten. Gezien het niet allemaal duidelijk is en je een bepaald gebeurtenis zelf invult. Maar zulke losse draadjes kan ook storend zijn.
Prima acteurs en goeie sfeer, maar het wat je ziet is niet nieuw in ieder geval. k

-Sing 3d
Het is een mindere versie van zootropolis maar weliswaar net zo leuk, het is eigenlijk een soort talenten zang film zoals ’Idols etc..’ Maar hier laten ze wel het leven van verschillende personages en hun leven zien. Je leeft met ze mee de liedjes zijn echt heel erg leuk, en zeker op het einde gaan ze helemaal los. Maar wel het idee dat er veel meer uitgehaald kon worden. k

-Office Christmas party
Het is geen verkeerde film wat genante of pijnlijke momenten her en der en komische op zich.
Maar t is een kruising van veel party films van de laatste tijd. En ben t wel eens met wat iemand zei, script is niet zo goed en als je dan de acteurs hebt die erin zitten is t zonde van hun talent. Maar op een aantal momenten zijn ze zeker niet slecht. k

-Incarnate
Ik had er meer van verwacht dan dit eigenlijk? Het is niet eens eng noch jump scares mogelijk wat spanning maar dat is het wel. Gezien de bekende acteurs die er in zitten is het zonde van hun talent, er is veel dat niet goed is uitgewerkt en mis toch veel van het gebruikelijke bezetenheid. Heeft ook nogal veel van andere films weg en het is best voorspelbaar.
Het is niet slecht prima film op zich, maar denk aan ‘’the omen’’ van vroeger. t

-American pastoral
De film rekt net iets te lang uit en laat wat plotholes open en dat is wel jammer want het is best goed verhaal. Mooie tijdsperiode, settings, kleding etc.. het laat wat meer zien.
Solide acteerwerk met een goeie chemie, denk voor ’dakota’ een van haar beste rollen, jammer wel van de tussen pozen en niks ziet van haar verandering. Maar verder is het wel intrigerend hoe de familie aftakelt. k

-Shut in
Het doet denken aan ’the shining’ (die al niet zo goed was) is nauwelijks beter dan ’Incarnate’
Noami watts is goed maar zelfs voor haar is wat ze hier van gemaakt hebben niet zo best, er zijn wat momentjes dat zij en ’stief-zoon’ enige spannende momenten hebben. Er worden nogal wat foutjes of wel rare keuzes gemaakt.. Terwijl er toch potentieel in zit maar dat is in soortgelijke films beter gedaan. t

-Soof 2
Heel anders dan het vorige deel maar dat maakt niet uit, het is heel verassend in vele dingen en dat is ontzettend leuk, en ook heel gewoon z’n dagelijkse beslommeringen en familie dingen. Enige dat me wat stoorde is hoe de kids overkwamen. k

-Mees kees langs de lijn
De zoveelste en niet echt vernieuwend, en dan is ook nog de meester en de klas vervangen.
Ze hebben er wel wat aardigst van gemaakt, t is meer een familie uitje met de kleintjes.
Zit ook nog eens de directrice er veel meer in, en dat bij dit deel is niet goed. t

-Rogue one: a star wars story imax 3d
Ik ga hier niet al te uitgebreid over uit te laten, het is een prima film maar uiteindelijk moet je het wel zien in het grote geheel dat aansluit bij een bepaalde film van star wars.
Maar op z’n eigen stelt het niet erg veel voor het is ieder geval niet het verhaal dat de film draagt, nee dat zit in de schoonheid van andere dingen.
De details, de omgevingen, de rust en gemak waarin het verhaal voortkabbelt zo is alles goed te zien. Maar daarbij ook personages die je goed leert kennen, en interessante of grappige woordspellingen/dialogen.
En wel apart is dat de kenmerkende star wars muziek niet aanwezig is etc.. k

-Collateral beauty
Ik keek hier heel erg naar uit maar heeft uiteindelijk niet hetgeen geleverd wat ik had verwacht. Potentieel was het er zeker met deze cast, al is het mogelijk dat het voor andere wel de juiste emoties raakt al is er best veel ellende te verstouwen. ’Smith’ wordt veel naar een zijspoor gebracht daarvoor, en veel wordt niet afgemaakt omdat er nieuwe dingen opduiken.
In plaatst van dat het op z’n loop gaat en wat meer ’scrooge-achtig’ is, voelt het meer theatraal nep en oppervlakkig. Denk dat de enige die echt wat inbrengt ’Winslet’ is
Let wel een slechte film is het zeker niet. k

-Kappen
Best een aardige film erdoor heen heeft het zo’n beetje de hele tijd dezelfde sfeer.
Al zijn er wel betere verfilmingen van Carry slee. k

-La la land
Geen idee waar deze film heen wilde een verhaal was er nauwelijks, en er was een mis-cast met ‘Stone’ en ’Gosling’ geen chemie en oppervlakkig dat deed de film voor mij al helemaal niet goed. Mogelijk wilde ze een soort ode of nostalgie over vroeger in combinatie met het moderne, maar daarvoor springt de film teveel over van plekken en scenes. En vaak is er zoveel te zien de dansjes en muziek zijn best leuk en herkenbaar.
Maar de film duurt ook nog eens veel te lang wordt saai waar de eerste helft nog te doen is, is het totaal anders in het volgende helft. Ik ben er dan ook uitgegaan want ik vond het niks degene naast mij ook. /

-Passengers 3d
Deze film heeft een sterke cast nodig om er iets van te maken, en gelukkig zitten ’Lawrence en Pratt’ erin die hebben hele goeie chemie met elkaar en maken goeie uitdrukkingen want ze hebben een hele film te dragen.. Naast hun acteerwerk zijn er mooie special effects en sets die het interessant maken.
Maar het is vooral: what you see is what you get. Het is wat vlak en mager verhaal terwijl ondanks wat gaten erin ze er best wat meer van hadden kunnen maken. k

-Why him
De film doet een beetje denken aan ’meet the family aka fockers.’
Maar het is best interessant met genante komische momenten, en leuke verassingen.
‘Bryan cranston’ is best goed maar toch wat stijf hier, maar dat maakt de gekke manier van ’James franco’ weer goed. k

-Ballerina 3d
Een hele mooie en leuke film met goeie humor en met fijne muziek, een mooie tijdsperiode van Parijs die ze laten zien. Mooi hoe ze laten zien dat passie, vastbeslotenheid, en vastberadenheid je ver kan brengen. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2017 16:14 

Bios.

-Assassin’s creed imax 3d
Ken de game wel een beetje en het komt best goed overeen, maar het heeft z’n fouten.
Best een goeie film met een hele fijne soundtrack, zit best veel mist in ene kant maakt het mystiek en heeft het sfeer maar soms ook wel storend.
De cast is goed maar voor dit filmpje kan hun talent niet echt tot z’n recht komen. k

-Onze jongens
Dacht dat mogelijk vergelijkbaar zou zijn met magic mike maar niet zo heel erg.
Het is wel aardig en grappig maar toch bekend. t

-Brimstone – een aanrader
Een pracht film met vele leerzame thema’s en krachtige diepgang, fijne muziek en hele goeie acteurs die de sfeer goed zetten. Fijn is ook gezien er niet veel films zijn waar je het ziet, dat het over het begin van de Nederlandse kolonisten in Amerika’s wilde westen gaat. Er wordt dus ook NL’s gepraat. De film heeft 4 hoofdstukken die andersom van eind tot begin en terug laat zien dus dat is even wennen. Naast t verhaal is het visueel gezien ook heel mooi en krachtig gedaan. ’Fanning’ vind ik er eigenlijk nog te jong uitzien als moeder maar verder doet ze het uitstekend.

Er zit wel een probleem in de film schijnbaar was het te lang dus moest er ingeknipt en gekort worden. Dit heeft wel een grote fout erin opgeleverd en die wordt ook niet opgeklaard en is verwarrend? Zo ook met een paar momenten die iets wat ongeloofwaardig zijn. k

-Allied
Best een goeie film met mooie scenes en sfeer vormig tijdsbeeld, waardoor omgeving plekken mooi karastiek overkomen het is visueel interessant. En natuurlijk 2 goeie hoofdacteurs maar die leveren helaas niet helemaal goed acteerwerk das te zien ook, het zou fijn zijn wat missies van hun erin te zien voor wat meer diepgang. Nu wordt overgang scenes wat te snel overlapt en wat minder geloofwaardig. De film duurt al te lang en hierdoor is het mager verassend en wordt je al wel/niet moe van de routine. De potentie is er alleen meer chemie en betere uitwerking. T

-The bye bye man
Het heeft zeker wat spannende momenten goed gemaakt ook, maar het potentieel wat het kan hebben wordt er niet uitgehaald. Maar de trucjes van bye man zijn goeie illusies. k

-Lion
Een pracht film die je vast houdt van begin tot einde, visueel een lust voor t oog goed camera werk op verschillende manieren. De waarheid is triest wat dagelijks gebeurt daarom is de sfeer emotioneel verwarmend. En dat vooral door de acteurs die het geheel uitstekend maken.

-Xxx: return of xander cage imax 3d
Een ontzettend leuke film mogelijk de beste in de reeks, zeer goeie muziek, spannend en toch grappig, goeie cast die de juiste sfeer creert. Helaas heeft de film te maken met fouten en rare keuzes. (o.a het begin > einde? Afijn meerdere films hebben zoiets) k

-Split
De film levert behoorlijk goed werk af maar faalt toch om alle potentieel eruit te halen.
Krijg je een film met 23 identiteiten worden er maar mogelijk 6 ofzo gebruikt, dat zijn er maar enkele meer dan sommige films. Het is spannend en interessant, ’mcavoy’ doet het best aardig. Het einde heeft n verassing dit is een mogelijke sequel op ’Unbreakable’ k

-Storm: letters van vuur.
Het gaat voornamelijk over het geloof en de drukpers om het gedrukte woord te verspreiden.
Een redelijke film niet veel om het lijf, althans wat de sfeer van de 15e eeuw van Belgie je laat zien geeft toch wat moois om te kijken. Prachtig vogelzicht van de stad. k

-A street cat named bob
Best een goeie film het gaat vooral over je een verslaving moet overkomen, maar het is niet alleen serieus zo nu en dan ook grappig. Zo nu en dan wordt er ook via de kat bob gekeken dat heeft ook wel iets. Plaatje is compleet met omgeving van de stad en de cast. k

-Demain tout commence
Mooie film en fijne sfeer en goeie acteurs, mogelijk al vaker gedaan maar dit geeft toch weer een andere inval met verrassingen. Echt iets voor ’Omar sy’ met zijn humor kan ie een kind zijn om zo de serieuze kant van de film luchtig te houden. k

-Ron goossens, low-buget stuntman
Bespaar je geld en je tijd is geen zak aan, ja er komen tig BN-ers voorbij in cameo’s. Maar de meeste tijd van de film is het alleen maar gezuip en vooruit stompelen of crashen niet indrukwekkend ook. Voor sommige mogelijk een lach maar het is van lager wal dan new kids. /

-Patriots day
Niet veel om uit te wijden, hele gebeuren gaat om de Boston bommen in 2013, mooi gefilmd. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2017 16:15 

Bios.

-Resident evil 3d imax
Als dit de laatste zou moeten zijn had ik wel een klapper verwacht maar helaas. Poor script.
Er zit een gat in van deze en de vorige film, de actie is zo snel dat het lastig te volgen is, en bepaalde doden voelen wat geforceerd aan. Had ook van die uber monsters verwacht die sommige delen zo goed maakte. Afijn na een lange reeks krijg je dat soort dingen.
Maar verder toch een goeie film met prima spanning met een paar verassingen en tja het levert wel wat je in eerder delen ook zag. Verwacht alsnog sequels of spin-offs. k

-Live by night
Goeie film en heel goed uitgedacht en een keer een andere input op de droogligging in de jaren 30, prima sfeer, sets, kostuums en omgevingen. Doordat het interessant is en fijn camera werk wordt de lange duur van de film niet saai, het acteerwerk werkt hier ook aan mee. k

-Manchester by the sea
Kan er kort over zijn had eerlijk gezegd wat anders verwacht, hele film gaat over iemand begraven en alle problemen die daar bij komen kijken en in de familie. Duurt veel te lang hiervoor, en ze benutten ’Michelle williams’ niet behalve op een moment. /

-Personal shopper
De film weet niet waar het naar toe wil en hoe verzin je het ook om zoiets te combineren,
Bepaalde plot punten zijn interessant maar wordt niet meer op terug gekomen of gaat nergens heen is verwarrend, waarbij personages je ook niks uitmaken want die zijn er zo kort.
Oh en om de verveling even te doorbreken even wat spannende muziek.. is de film origineel wellicht maar tegen t einde speculeert iedereen. Potentieel is er maar dan moet het niet lijken of er 2 films bezig zijn.
Dit helpt niet ten goede voor ’Kristen stewart die de film moet dragen, die probeert zeker eens wat meer te laten zien dan voorheen. t

-The great wall imax 3d – een aanrader.
Wat een film zeg weliswaar is het concept bekend maar t heeft zeker wat origineels.
Prima special effects en cgi maar dat is niet eens waarvoor je hier naar toe moet, ook niet echt voor het acteerwerk wat maats is. Nee visueel is het zo mooi gedaan kwa vechten, sets, kleding, omgevingen wat een grootsheid en pracht. En naast prachtige scenes 1 ontroerende.
En de muziek ofwel instrumenten een spektakel, ik ga zeker nog een keer. k

-A monster calls
Het is best een goeie film hoewel niet helemaal zeker wat ze wilde bereiken met de verhaaltjes die t monster verteld? Maar afgaan op t einde heeft t dus iets te betekenen met verwerking en realiseren kwa emoties en de dood en dat niet alles lijkt te zijn wat het is.
Vind het een beetje jammer als je zo’n monster hebt dat je zulke verhaaltjes kinderlijk maakt, het haalt je een beetje uit het verhaal, terwijl t een potentiele huil film kon zijn.
Ik heb ’Jones & Weaver’ ook echt beter zien acteren dan dit, maar doet geen afbreuk op de film die heeft toch wat scenes die spreken echt voor zich prachtig!
Visuele emotie sterk en geloofwaardig, het houdt je van begin tot eind vast. k

-Sleepless
Het is niks nieuws maar het is best een goeie film met prima acteurs die hun rol goed neerzetten. Fijne sfeer en goeie spanning en actie. k

-Rings 3
Ze hadden het eigenlijk bij 2 films moeten laten gezien daarvan het einde prima was, dus ik weet niet zeker of deze film een andere richting als deel 2 moet zijn of 2 juist helemaal moet weg halen? Maar zie het maar gewoon als deel 3.
Als dit de bedoeling was dan vind ik de twist op het einde origineel en geniaal (mogen ze ook zoiets bij the grudge doen). Film is aardig gemaakt maar veel minder eng werkt wat minder goed met de huidige media dan z’n voorgangers, en zit zo vol met veranderingen/fouten dat het niet goed is voor dit cult verhaal. Maar goed het is het kijken best waard. t

-John wick 2
Mr wick kan weleens de gozer zijn met het hoogste bodycount in de geschiedenis van film, maar dat is niet verassend als het alleen maar draait om schieten en doden. Er zit alleen geen creativiteit in dus het wordt heel gauw saai. Afijn prima acteurs en camera werk daar niet van.
Mocht er een deel 3 in zitten wordt het een waar killerfestijn.

-Fifty shades of darker
Niet beter of slechter dan het eerste deel maar nog steeds mild wel interessanter. k

-Silence
Het is dan wel een lange film maar als je het interessant vind of er eenmaal inzit is dat niet zo relevant meer. Voor 2 acteurs die nog redelijk jong zijn en nog niet veel in films gezien heb is dit een flinke productie dus het is best knap wat ze presteren.
Japan in de 16e eeuw hebben ze heel mooi en historische weergeven, samen met het pracht landschap zet dat goed de sfeer. Het personage kichijiro doet bepaalde dingen waarvan er 2 manieren van zijn om naar te kijken. Sommige dialogen zijn spot on en goed om over na te denken. Hoewel het heftig kan zijn om naar te kijken is de tot stand komen en wat men toen dacht over geloof een andere kijk zeker waard om te zien. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr maart 24, 2017 7:26 

Bios.

-A cure for wellness – een aanrader
De film hint best wel naar ’shutter island’ en ander films, maar is toch origineel.
De sfeer is goed zeker met de prachtige achtergrond omgeving en de oude gebouwtjes.
Het is ietswat ziekelijk macaber dus een zekere griezelfactor, mysterie en spanning zit er wel in, en als waarschuwing ook een hoop oude naakte mensen. De cast is goed net als het mooie camerawerk en bepaalde scenes. k

-Cool girls (een naam die schijnbaar niet klopt t is ’the outskirts’)
Het is in zeker zin zelden weleens gedaan dus toch best origineel. De cast is best goed.
Naast de typische stereotypen is de manier hoe ze het gemaakt hebben best bad-ass! k

-The space between us
Het is een hele leuke film en origineel het zou geweldig zijn ware niet dat er wat fouten in zitten, maar goed moet je meer over heen kijken.
Maar het heeft best wat avontuur, mooi camerawerk, beetje romantiek wat dat betreft is het lief en grappig gedaan. de jongen is dus bekend met wetenschap, z’n moeder, en de aarde etc.. maar vreemd genoeg laten ze m in t ongewis wat betreft interactie en liefde? k

-The batman lego movie 3d
Nog nooit zoiets gezien het is echt over de top en je moet er echt met een leeg hoofd naar kijken, dit immense concept zou heel gaaf zijn in het echt maar zal helaas nooit gebeuren.
Ze halen dan ook alles uit de kast wat Batman wel/niet is, en vele cliches en terug blikken naar het verleden, zelfs schurken die ik niet eens ken.
Het combineert het vele duister en spanning met veel lichte kleuren en best goeie songs.
Het is zo slecht dat het hilarisch is en dat weer bizar en ongeloofwaardig, aangezien er ook schurken buiten de superhelden films voorbij komen. t

-Fences
De film voelt net iets aan de lange kant aan zeker door de zware woordenstroom die je oren in wordt geluld waar je suf van wordt, helemaal door de honkbal metaforen. Maar mocht je erdoorheen komen met deze klein selecte cast die uitstekend de grip om je neemt. Dan zie je hele goeie acteer werk van ’Denzel en Viola etc.. die ieder een kans krijgt en veelzeggend is o.a het einde. Het laat vooral zien hoe het verleden een stempel kan drukken op het nu, en zich kan herhalen of zelfs dingen kan doorgeven.
Het is niet slecht maar het zeker geen top film, de kijker wordt wat onderschat door alles te gaan uitleggen. t

-Lukas and abel: vleugelbroertjes.
Een hele mooie film met prachtige beelden van de omgeving in Oosterrijk, het zicht in vogelperspectief en de vogels zelf.
Het verhaal heeft niet veel om het lijf zeker niet met maar 3 personen roept wat vraagtekens op, maar dat neem je maar voor lief met dit natuur docu/film. k

-Fist fight
Op zich wel een aardige film de acteurs doen het aardig al lijkt het wel of ze dingen op het moment bedenken. Vooral de jeugd lijkt de overhand te mogen nemen en je ziet dat ze lol hebben in de ongein. k

-Spokenjagers.
Het is wel een aardige film beetje vergelijkbaar met de ghostbusters, het acteren kon wel beter maar voor de spanning of het grappige was het prima. t

-Logan
Tja ik weet niet zo heel goed wat ik er van moet denken, schijnbaar als ik menig review lees moet dit ’De Wolverine’ uit de comics zijn. Maar 2 films hiervoor over hem vond ik echt zoveel keer beter dan dit. Goed prima het langverwachte bloederige hak en slacht werk komt hier eindelijk aan te pas zeker tegen z’n kloon?, en gaat meer over de persoon Logan dan de anti-held (alsof je dat niet genoeg zag in de andere films) Maar verdere persoon verdieping dan Logan, Xavier en X-23 komt het niet echt. Het zet in ieder geval een hele ander sfeer en contrast met de andere films, het is niet bepaald het einde voor Logan dat me terecht lijkt. k

-Tuintje in mijn hart
Op zich een leuke film en mooie natuurbeelden maar wordt wat bedorven door platte cliche’s en racistische stereotypen wat de sfeer veranderd van de film. Her en der wat grappen. k

-Miss sloane
Verhaal met veel gepraat over politiek, wapenbeleid en ander kantoor geneuzel, als je daar zin in hebt ik ben halverwege weg gegaan geen interesse in. /

-Kong: skull island imax 3d
Fantastische film met een big ass gorilla dat de Chrysler building overgroeit is, het voelt aan als een film van vroeger maar t is een combinatie van de Kong film van 2005 en de Jurrasic park reeks. En je herkent iets uit
’Apocalypse now’ Prachtige beelden van de omgevingen, licht val, dieren, goeie spanning en prima cast.
Het is dan wel een film die moet leiden naar gevechten met andere monsters, voor sommige personages die interessant zijn kon er meer mee gedaan worden. Maar dit leek meer op wraak soldaatje spelen kijk je voorbij de ontploffingen heeft het nog een aardig verhaal zover dat er is. k

Hidden figures
Fijne muziek, goeie cast, een hele mooie film met een goed verhaal. Het laat een pijnlijk tijdperk zien dat verborgen bleef tijdens een verandering historisch en menselijk.
Een goeie combinatie en balance dat je van begin tot eind vasthoudt. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo apr 16, 2017 14:37 

Bios.

-Gold
Een aardige film mooie filmbeelden, maar het glijdt je eigenlijk een beetje voorbij
Prima acteurs beetje vergelijkbaar met ’wolf on wall street’ maar kwa personages maakt het je niet zoveel uit wat er gebeurt. t

-Life
Een goeie spannende film met een goed verhaal het leunt wel wat op de film ’Aliens’.
De film krijgt de juiste sfeer door goeie acteurs en de juiste toon muziek, goeie visuele film techniek en een strak decor. Het is simpel maar er zit best wat inspiratie achter en het was heel fijn dat in de trailers niks voorbij kwam wat het verklapte.
Mocht dit toch een of ander film zijn dat mogelijk verder gaat als Marvel’s Venom zou het zeker niet verkeerd zijn. k

-Power rangers
Ik heb de series vroeger gezien maar het heeft me nooit echt aangesproken, nep monsters, pakjes, en rare moves. Maar deze film is echt zoveel beter dan die zooi!
Het ontstaan van de rangers zit hierin heb ik nooit geweten, de pakken zien er cool uit, de monsters zien er in principe beter uit her en der zie je wel dat gedigitaliseerd is. En zo vet ze hebben echt een goeie actrice als schurk ‘Elisabeth banks’ staat haar mannetje. k

-Chips
Een aardige film op zich maar wel best raar, nasty zelfs en her en der wat humor maar zonder die dingen zou de film al gauw inzakken. t

-Life, animated
Mooie film misschien wat eenzijdig of oppervlakkig in de zin dat het feel good moet lijken, maar is Owen eenmaal aan de beurt krijg je wat anders.
Dit is natuurlijk een van de vele soorten autisme die er zijn, maar het is best knap hoe de ouders/broer er mee om zijn gegaan ergens herkenbaar. Mooie Disney metaforen en een getekende innerlijke wereld. k

-Mein blind date mit dem leben
Best origineel en een redelijke film, de nodige hobbels ook al ziet het er wat gemakkelijk uit en her en der wat humor. k

-Het verlangen
Je moet er maar van houden… personages die stereotypisch en zo vlak zijn, de grap of de romantiek is gewoon te flauw. Uitgeverij-schoenen, domme blonde doos- goeie schrijver wissel truc kan je tegen de helft van de film al de keel uit hangen waardoor de film veel te lang aanvoelt. /

-Live action: Beauty and the beast 3d imax – een aanrader.
Net als de tekenfilm doet deze film hetzelfde je opnieuw verliefd maken op het sprookje, want het verhaal is merendeel gelijk met dezelfde magie, sfeer, gevoel, kijkplezier, en oude/nieuw muziek wat er zo mooi bij past. Er zitten zelfs nieuwe scenes bij zo niet voor meer verheldering als het beter uitkomen van het verhaal of personages, en ze misstaan zeker niet maakt het leuker. Wat dat betreft bepaalde details en mensen zien er anders uit meer multicultureel dus moet je vooral niet aan storen, alleen Gaston had meer gespierd mogen zijn maar verder goeie keuze kwa cast. en de hele controversie over gay persona’s is zo onterecht.
Ik heb geprobeerd de ondertiteling bij te lezen maar heb gauw opgegeven (ken de tekst) vooral omdat er zoveel te zien is en zeker tijdens zing momenten.
Het decor, het uitzicht, de kleding, de cgi en special effects zijn super. k

-Ghost in de shell imax 3d
Het is een film waarin je veel herkent uit andere scifi toekomst films, met een goeie actrice ’Scarlett johansson’ sterk speelt en die het interessant maakt. Visueel is er veel te zien en zeker mooi gemaakt, de originele film niet gezien maar gaat dus over n waarschuwing voor de toekomst. Het voelt zeker niet achterhaald maar naast andere films de laatste tijd is het wat achterop geraakt. Maar tegenover de huidige blockbuster films oogt het frisser en origineler. k

-Going in style
Ondanks de vele films hier over is het best leuk, en een leuke cast. k

-Smurfs: the lost village 3d
Geen idee of dit iets werkelijks is of alsnog bedacht kende maar 4 vrouwelijke smurfen.
Maar afijn dit keer eens zonder real life of mensen, mooie animatie, kleur en de gebruikelijke lach en traan in het verhaal. k

-Fast and furious 8 – een aanrader
Deel 7 overtrof het 6e deel niet maar dat was ook moeilijk maar film 8 overtreft het toch weer op epische wijze.. Deze film reeks is werkelijk legendarisch! En dat zeg ik nooit.
Ik kan het nauwelijks omschrijven dan GTA ’meets’ superhero ’meets’ need for speed, wat een vibe wat een sfeer. ‘Charlize theron’ als bad girl so awsome en dan dat haar.
Pracht actie, snijdende dialogen of scenes, gave auto’s en wat bijzondere… nee ga maar kijken er is zoveel. k

-Their finest
Een prima film met een goeie cast op een leuke manier gemaakt, mooie visuele camerabeelden, gewichtige emoties die scenes interessant maken. ’Gemma arterton’ maakt de deze donkere periode wat charmant.

-Before I fall
Geen trailer van gezien eigenlijk hoewel ik iets anders had verwacht.
Het is te omschrijven als ’’Groundhogday meets Mean girls’’ en of ze dit nou bij het juiste meisje doen is de vraag? Maar ondanks de bekende weg zit er best wast dingen in wat het toch interessant maakt, prima cast, leuke muziek. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr apr 28, 2017 15:56 

Bios.

-Get out
Goeie film en confronterend waarbij goed camerawerk is ingezet, een bepaalde humor in de herkenbaarheid en sterke twists. Sets en kledij zien er goed uit en met de spanning zit het ook goed. k

-Voor elkaar gemaakt
flauwe grappen rondom seks etc.. goeie acteurs die nogal ingebonden moeten reageren merk je aan de stiltes die vallen. Maar goed verder een redelijke film met prima motieven. k

-A united kingdom
Hoewel iets meer diepgang had gemogen zeker voor sommige personages, is het best een goeie film over wat er destijds gebeurde. Hoe slecht men met elkaar omgaat is ook hier weer is des te goed te zien, het romantiseren van het verhaal om dingen soepeler te laten verlopen is dan weer zonde. k

-The boss baby 3d
Misschien niet origineel maar zeker uniek, aandoenlijke manier gemaakt en zo grappig. K

-lady Macbeth
Normaal niet zo’n film voor mij maar de trailer sprak me toch best aan. De film komt wat traag op gang en blijft ondanks wat er gebeurt rustig door kabbelen. Een soort zwart/wit waarin degene slachtoffer en dader is met rare motieven. Het is interessant genoeg voor die tijd periode het lugubere plaatje eens op een zo’n manier te zien, wat je al vaak ziet anders. k

-Guardians of the galaxy 2 imax 3d – een aanrader en een pareltje
Ik heb aangegeven wat ‘’the good dinosaur & Batman vs Superman & James cameron’s Avatar’’ etc.. voor vernieuwende films waren en hoe ze voor me waren.
Deel 1 was goed maar ik zou niet kunnen beschrijven hoe deze film daarover heen stijgt, wat voor gevoel het me gegeven heeft, wat volgens mij nog nooit een film of iets anders deed.
De humor, de spanning en actie, special effects, de connecties en dialogen tussen iedereen, de combi triestheid en muziek. Ik heb het werkelijk niet droog gehouden het is een soort extase waar ik in ben beland, niet zoals een huil/romantische of hart gevoel. Dit is mijn perfecte film en staat boven alles wat ik ooit zag, geen idee of het vervolg het kan evenaren hoewel de reeks mogelijk als geheel moet zien, of iets het nog beter gaat doen.. maar er komt meer groots…
Ieder van de hoofdpersonage doet of iets met elkaar of met een bij personage, wat zo’n chemie geeft en iets raakt dat ze nu als acteurs in mijn hart heb gesloten, Yondu, Nebula en Mantis ook.

Er is enorm veel te zien en gaat nog weleens snel zoals in het eerste deel, en ook hier aliens die wat te menselijk lijken, maar er is toch wat meer creatieve mooie die erbij zitten.
Ik ga zeker nog vaker zo puur wat een gevoel. k

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme