Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:08 

Rodolphus Lestrange schreef:
Dit is een goed idee dat we kunnen toepassen op Hogwarts! 4 studenten uit elke afdeling, die vechten tot er één overleefd!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:16 

Rodolphus Lestrange schreef:
Dit is een goed idee dat we kunnen toepassen op Hogwarts! 4 studenten uit elke afdeling, die vechten tot er één overleefd!


Overleeft.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 12:18 

Rodolphus Lestrange schreef:
Charlie schreef:
Rodolphus Lestrange schreef:
Dit is een goed idee dat we kunnen toepassen op Hogwarts! 4 studenten uit elke afdeling, die vechten tot er één overleefd!


Overleeft.


HOE DURF JE MIJ TE VERBETEREN! CRUCIO!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2012 20:45 

Aangezien dit een HP forum is en dit het Hunger Games topic, past dit plaatje hier perfect.

Afbeelding

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 11, 2012 22:59 

Pieper schreef:
Er bestaat een Japanse film met ongeveer hetzelfde concept - vond ik het toch goed.


zondag 6 mei:
Bedoel je deze?

Verder heb ik nu in twee dagen deel 1 uitgelezen. :') Want ik moet en zou deel 1 eerst lezen alvorens de film te gaan zien. Dus de komende week nog maar snel richting de bios, om te zien hoe ze het verhaal gestalte hebben gegeven op het witte doek. ;) Verder leest het boek als een trein, maar hapert het door het gebruikte ik-perspectief. Dat of ik ben gewoon verwend geraakt door Rowling haar 'de schrijver vertelt' perspectief/alwetende schrijver. Ik ben het ook eens met degene die zegt dat de personages nogal oppervlakkig blijven.

Nu is dat een logisch vervolg omdat de actie centraal staat in het boek. Het draait immers om het survival-principe en er komt lichtjes 'survival of the fittest' voor. Maar toch, voor een film is dat niet erg. Maar voor een boek verwacht je toch meer diepgang. Het is immers toch sci-fi/fantasy genre en niet recht toe recht aan, action/adventure. Verder qua personages.. vossensnuit en Katniss bevallen mij prima. Ja, ik heb de Nederlandse vertaling dus vossensnuit zal iets zijn als foxface? Kan nog geen keuze maken tussen Gale/Peeta. Cinna vind ik zo'n typisch omschreven mode-ontwerper. In mijn hoofd kon ik hem levendig inbeelden :P Heel origineel vind ik het concept niet, want het deed mij veel denken aan Gladiator anno ver in de toekomst :') En nog meer komt het in de buurt van menig Japanse survivalfilm.

Maargoed, in the end heb ik wel genoten van het lezen van het boek. Ook al had ik maar twee dagen (dag 1 half, dag 2 volledig) nodig. Ik moest trouwens veelvuldig denken bij Katniss als Ronja de roversdochter. Zo zag ik het in mijn hoofd helemaal voor me, hoe ze in het bos zich thuis voelt, vrij in de natuur.

Edit: donderdag 10 mei

Die spoiler was duidelijk overbodig geworden na het lezen van het tweede boek (a) Kan maar een reactie geven: die zag ik dus niet aankomen hé :O Morgenochtend maar gauw boek drie op de kop tikken en uitlezen het verhaal. Can't resist en ik moet nu gewoon te weten komen hoe alles gaat eindigen :') En dan heb ik met 1 week de trilogie doorlopen. En toch heb ik er wel een dubbel gevoel bij. Het leest als een trein ondanks het minder prettige ik-perspectief. En door het concept roept het bij mij toch wel een haat/liefde-verhouding op.

Edit edit: zaterdag 12 mei

En boek 3 is ook uitgelezen in grofweg 8 uur tijd :oops: Ik moet eerst maar een nachtje gaan slapen om mijn gedachten over het laatste boek op een rijtje te kunnen zetten :') De grande finale had ik al wel zo'n beetje verwacht. Maar dan het echte einde.. nee didn't saw that one coming. En ook wel typisch hoe eenvoudig Collins het einde eigenlijk afraffelt in mijn ogen. Ja, het is geschreven vanuit Katniss haar perspectief en dat het einde zich dus puur toelegt op hoe zij haar omgeving aanschouwt: kan ik begrijpen. Maar dat andere personages ofwel niet aan bod komen ofwel niet worden nader uitgelicht op het einde vind ik jammer. Beetje mijn zelfde mening over het einde van de HP-reeks. Leuk dat all was well, maar het is juist leuker om te weten te komen hoe het met de rest gaan naast alle hoofdpersonages.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za mei 12, 2012 8:16 

@Indian Violet:Wel tof

Harry, Ron & Hermione schreef:
Pieper schreef:
Er bestaat een Japanse film met ongeveer hetzelfde concept - vond ik het toch goed.


zondag 6 mei:
Bedoel je deze?

.

Ja die bedoelde ik.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 19:20 

Een of ander persoontje hierboven heeft mij een sort of gedwongen tot het lezen van de boeken. Maar achteraf ben ik best wel blij dat hij dat gedaan heeft, want het heeft me weer aan het lezen gekregen.

Het begin van het eerste boek vond ik tegenvallen. Toch had ik maar 20 bladzijdes nodig om in het verhaal te raken. Dat maakte eigenlijk ook al dat ik het zeer aangenaam lezen vond. Vooral het idee tot aan de Hongerspelen zelf. De onwetendheid en de angst.

Maar ook ik ben van mening dat personage erg oppervlakkig blijven. Meer dan een beetje informatie wordt er eigenlijk niet gegeven. Zo keek ik dus enorm op van Haymitch, toen ik hem in de film zag. In mijn ogen was hij een logge man van een jaar of 45-50. Kun je nagaan...

De Hongerspelen zelf vond ik erg mooi omschreven. Luguber. Ok. Maar behalve dat een goede manier om eens naar de wereld om ons heen te kijken. Want zijn wij op onze manier niet op dezelfde manier bezig af en toe.

In ieder geval moet me wel van het hart dat ik het boek erg voorspelbaar vond. Het feit dat Katniss en Peeta eerst samen mogen overleven en dan later alsnog niet...

Spoiler:
Op het moment dat ik het boek dicht deed, was mijn idee dat het tweede deel weer weer Hongerspelen zouden bevatten en dat de Tributen zouden worden gekozen uit voorgaande winnaars. Een beetje jammer dat dat ook waarheid is geworden.

Wat ik heel mooi vond, was het feit dat de arena ditmaal erg klein was en opgezet in een klokvorm. En ja, ergens verwonderde het me niet dat ze er halverwege uit de arena geplukt zouden worden.

Het derde boek vond ik op een bepaalde manier erg mooi, maar ook tegenvallen. Met name het stuk in het Capitool. Aan de ene kant wordt het perfect omschreven. Toch ben ik het eens met HRH dat het verhaal wordt afgeraffeld. Het is alsof de eerste 200 pagina's lekker breed worden uitgesmeerd en daarna de laatste 150 pagina's een limiet vormen.

Al met al leest het lekker vlot weg en is het zeker een aanrader. Maar ik baal wel dat je tussen de regels door moet lezen wat er met Cinna is gebeurd. Stiekem was hij wel mijn favoriet...

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


Laatst bijgewerkt door Aisling op vr mei 25, 2012 11:01, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2012 22:14 

Eh, misschien dingen over de afloop/boek 2 en 3 onder spoilertags..? Voor de mensen die dat nog niet gelezen hebben?

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2012 18:49 

Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal overdreven. Die boeken zijn nu 2/3 jaar uit, dus als je nu in een topic over The Hunger games komt weet je gewoon dat er spoilers staan. Das hetzelfde als naar de wikipedia pagina over HG gaan. Je weet dat er spoilers staan en dat het je eigen schuld is dat je gespoiled wordt.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jan 19, 2013 19:07 

Ben t eens met bepaalde uitleggen o.a pottergirl.

Ik heb de boeken in een paar dagen uitgelezen, want ze zijn dramatisch, meeslepend en spannend. Hier en daar wel grappig maar de romantiek is voor mij er bijna niet.. Het is zoals Twilight in Bella's gedachte maar dan anders en erger en hoe ze zich gedragen..
Maar hoewel boek 1 nog meevalt hoef ik ze nooit meer te lezen, wat gruwelijk en depressief is het allemaal zeg! het is gewoon oorlog en verlies

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Godric's Hollow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 19, 2013 20:13 

Indian Violet schreef:
Aangezien dit een HP forum is en dit het Hunger Games topic, past dit plaatje hier perfect.

Afbeelding

Deze vind ik echt wel leuk gemaakt!

Mijn mening van de boeken dan: Ik vind ze alle drie geweldig. Je blijft erin hangen en wordt er volledig in gezogen. Het is heel levendig vertelt. Tijdens het lezen kan je je heel goed een beeld vormen van wat de schrijven nu precies wil vertellen. Veel verrassing en spanning, vriendschap en loyaliteit, verraad en dood, liefde en leven, fantasie en originaliteit. Een goede mix voor drie goede boeken!

_________________
I'm proud on my little baby: Wolvenpracht!
Music was my first love and it will be my last!


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 20:57 

Ik ben nu bij deel 2 van de HG, en ik heb film 1 ook gezien (lees: en ik heb film 1 ook al 80x gezien.). Ik kijk met smacht uit naar film 2! Het is echt mooi geschreven en verfilmd, het is eens wat anders, in de ik-vorm. Ben ik niet gewend.

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Zwik en Zwachtels Zwerkbalpaleis
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 15:50 

Ik vind het echt een verschrikkelijke serie, ik snap er niks van en ik vindt het saai.
MIJN Mening. Iemand anders mag er natuurlijk wat anders van vinden

_________________
'Follow the Spiders, Follow the Spiders',
'If Hagrid ever comes back out Azkaban, I kill him!'


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jun 10, 2013 16:18 

Indian Violet schreef:
Aangezien dit een HP forum is en dit het Hunger Games topic, past dit plaatje hier perfect.


GENIUS!

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


Laatst bijgewerkt door Sarah op wo aug 14, 2013 21:19, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 9:59 

Of deze 2 :) :

Afbeelding

Afbeelding

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme