Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 14, 2011 20:34 

@Skywalker

Spoiler:
Ik heb echt een heel duidelijk beeld van Snow, en er zijn twee acteurs waarvan ze precies binnen dat beeld passen: Willem Dafoe (Green Goblin in Spider-Man) en Robert Knepper (T-Bag in Prison Break).

Afbeelding Afbeelding

Het zijn allebei een beetje van die uitgezakte, schriele, enge mannetjes die zonder puffy lips en snake eyes al creepy figuren kunnen spelen :')

Gosh ik begin zo langzamerhand wel nieuwsgierig te worden wie er echt gecast gaan worden.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 15:33 

Oh wat raar dat ik hier nog nooit van gehoord heb. :O Ze lijken echt kei leuk! Ik ga ze zeker kopen/lenen en lezen als ik tijd heb.

Welk deel vinden jullie het beste? Of moet ik ze echt één voor één lezen wil ik ze begrijpen?

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 15, 2011 15:36 

@Michelle: Ik heb 2 en 3 zelf nog niet gelezen. (En dat terwijl 2 hier gewoon naast me ligt xD). Maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat deel 1 echt het beste is en dat deel 2 en 3 aanzienlijk minder zijn. Ook raad ik je aan om gewoon bij deel 1 te beginnen, want anders snap je sommige emoties en gebeurtenissen niet en in deel 1 leer je ook de personages kennen.

Ik ga zo snel mogelijk deel 2 lezen en dan kom ik hier weer terug :P

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kamer van hoge nood
BerichtGeplaatst: vr feb 25, 2011 14:36 

Ik heb van gisteren deel 1 uit. Uitgelezen in een anderhalve dag, ik moest gewoon blijven lezen. :D Zalig boek. Ik had niet verwacht dat het zo goed ging zijn. Ik wil zo ontzettend graag meer lezen. Maar kan niet. :( Ik wou vandaag in de bib 2 gaan halen. Maar alle bussen staken en geraak ik er dus niet. Snik. :(
Dan ga ik het boek morgen halen. XD

_________________
    You are the thunder, and I am the lightning.


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2011 22:38 

Ik heb gister het 3de boek uitgelezen.

Ik kwam echt met alle goede wil niet door het begin heel. Ik vond persoonlijk de eerste 200 pagina's echt dodelijk saai. De aanloop naar de actie is gewoon te lang. Ik heb het boek weg moeten leggen. Van het weekend ben ik weer verdergegaan en ik vloog werkelijk door de laatste 250 pagina's heen. Vanaf ongeveer het stukje dat Katniss en Johanna gaan bonden.

Mijn favoriete personages in de serie zijn trouwens Cinna, Finnick, Gale en Johanna. Oh, en Foxface, Beetee en Annie vind ik ook awesome. Annie is luuf.

Spoiler:
Maar serieus WTF?! Ik vind het niet leuk dat Finnick en Cinna dood gaan. Finnick heeft nog een mooie doodsscene, maar Cinna wordt even in een half zinnetje genoemd in MJ. Like WTF?! @@ Zelf Lupin krijgt meer aandacht in HP7. De regel gaat hier trouwens wel weer op. "Als Jalf je awesome vindt, ga je dood."

Ik vond het heel zielig dat Johanna zo gemartelt was dat ze niet meer onder de douche durfde.

Oh en ik ben nog steeds Team Gale, ik heb gewoon niets met Peeta. Ik vond hem wel heel intressant toen hij insane was.


Ik vind Collins' schrijfstijl nog steeds niet echt geweldig trouwens. Ik hou van details en dialoog en daar ontbreekt het haar heel erg. Ze kan heel goed verhalen verzinnen, maar verwoordt het niet altijd even goed, waardoor het hier een daar spanning mist. Ook haar personages zijn heel sterk. Ik denk dat daar de kracht van deze serie ook ligt. De personages zijn gewoon heel awesome. Collins is een goede verhalenverteller, maar geen goede schrijfster, naar mijn mening.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kamer van hoge nood
BerichtGeplaatst: di mei 03, 2011 15:22 

Ik heb alle boeken uit. :) Een paar weken geleden ben ik gevlogen door Vlammen en een week geleden heb ik in een dag Spotgaai ook uitgelezen. Ik heb de boeken besteld zodat ik ze zelf kan hebben en niet naar de bib moet gaan de hele tijd.

Spoiler:
Ik heb het echt heel moeilijk gehad toen Prim dood ging. Katniss heeft altijd zo hard haar best gedaan om haar te beschermen en dan sterft ze voor haar ogen en zij zelf overleeft. Ooh toen had ik het moeilijk. :( Lieve Prim. Ook met Finnick moest ik toch even slikken.
En ik ben wel team Peeta. xD Ik vind hem een interessant karakter en zijn liefde voor Katniss is zo mooi. Toen hij een hekel had aan Katniss vond ik het zo erg voor Peeta. Ik ben blij dat dat in orde is.
Ik heb persoonlijk niets tegen Gale. Maar dat hij op het einde zomaar vertrokken is en niet meer verder vocht voor Katniss vind ik maar niets.

_________________
    You are the thunder, and I am the lightning.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 14:51 

Ik heb nu ook eindelijk alle delen uit. Ik heb alles in het Nederlands gelezen, want ik heb geen geld om de boeken te kopen en de bieb heeft alleen de Nederlandse edities, die bol staan van de (grammatica)fouten. Maar ooit ga ik ze allemaal kopen en dan in het Engels.
Maar goed, dat terzijde.

Spoilers alle 3 de boeken:
Spoiler:
Rofl xD Aan de ene kant vet zielig, aan de andere kant vind ik het stiekem hilarisch dat Prim toch dood ging. Want doordat Prim eigenlijk naar de Spelen moest, heeft Katniss haar plaats ingenomen, waardoor Katniss dus uiteindelijk de spotgaai/mocking jay werd. En daar gaat de trilogie over. En als Katniss niet naar voren was gestormd om Prim te vervangen, had Prim gewoon (hoogstwaarschijnlijk) in de Spelen doodgegaan en was dit alles niet gebeurd. Dus ja, ik heb wel een traantje gelaten, maar ik vond het toch ook wel grappig.

Ik vond - net als veel anderen - het laatste boek het minst en het einde te gehaast. Finnick verdiende wel iets meer woorden dan dat toen hij doodging =O En ook het hele Gale/Katniss gebeuren had wel wat meer aandacht gemogen. Erg jammer. Ik was altijd al voor Peeta/Katniss, want ik vind Peeta gewoon awesome. Al vanaf boek 1 was hij mijn favoriet en ik heb Gale nooit zo gemogen.

Ik vond Snow best wel een awesome badguy en ik vond het ook heel goed geschreven van Collins dat je nou niet wist wie je wel moest vertrouwen en wie niet.

De Hongerspelen/ The Hunger Games was verreweg mijn favoriete deel. Ik had toen echt niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Vlammen/Catching Fire werd al iets minder en Spotgaai/Mocking Jay was weer wat minder. Al vind ik de trilogie wel geslaagd, miste ik in deel 2 en 3 gewoon de ultieme spanning en de nieuwigheid van deel 1.

Ow en ik vind Johanna ook een awesome personage, maar wel zielig inderdaad dat ze niet eens meer durfde te douchen =( Haymitch is ook super. Finnick natuurlijk ook!


En nu wil ik de film. @@

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In Heaven

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 18:19 

Ik had er al veel over gehoord, en ik ben echt van plan om het eens te lezen.
Het lijken me leuke boeken, verslavend en spannend.

Als ik eens tijd heb, en ik terug in de bieb durf te komen na mijn immense boete, zal ik eens kijken of ze verkrijgbaar zijn.

x.

_________________
Luna: "Whenever you're ready Sir." Dobby: "Sir? I like her very much."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 7:25 

Gisteravond is de eerste teaser trailer uitgekomen (: Nu ben ik heel erg benieuwd naar de eerste beelden, alleen de teaser is dus nergens op internet te vinden! Hij staat alleen op mockingjay.net, maar daar kan ik hem niet kijken omdat het filmpje in deze regio niet afgespeeld kan worden @@

Iemand anders die hem toevallig wel heeft kunnen vinden?

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 9:35 

Eén search op Tumblr en ik had hem! Oh I love Tumblr. :')

Spoilers, obviously!

Spoiler:


Ze laten eigenlijk niet zo heel veel zien, maar ik denk dat ze wel een goede Katniss is. :) I'm excited!

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 11:41 

Even ter herinnering, er is een Hunger Games film topic

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do okt 13, 2011 15:14 

Ik heb zojuist deel 1 en deel 2 weer gelezen en ik denk stiekem dat deel 2 toch ook wel heel goed is hoor.
Spoiler:
Hoewel deel 1 spannender is, omdat Katniss dan overal vijanden heeft en zelfs Peeta als vijand ziet. In de tweede Hongerspelen heeft ze veel bondgenoten en dat maakt het anders. Finnick is made of awesome en wantrouwde ik nooit echt en het leek me weird als Johanna Katniss ging vermoorden, dus dat heb ik nooit gedacht. Maar de arena uit deel 2 is zooooo gaaf. Ik kan er echt niet over uit :P Ik ga nu lekker het derde deel weer lezen, hoewel dat een stuk minder is dan de eerste 2.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 16:20 

Ik heb net het laatste deel van de trilogie gelezen.

Spoiler:
Vond er iemand het laatste deel écht goed...? Het eerste deel vond ik heel erg goed, ook al kwam het ontzettend traag op gang. Tegen mijn verwachtingen in vond ik het verhaal heel intrigerend en het was een origineel concept. Het tweede boek was in het begin ook nogal sloom, maar daar vond ik vooral de nieuwe personages en de spelen interessant. Bij het derde deed stelde ik me echter heel vaak de vraag of het boek ooit nog mijn aandacht kon houden. Terwijl ik het eerste boek in enkele dagen heb uitgelezen, deed ik er hier heel lang en een beetje met tegenzin over.

Het derde boek had ontzettend veel random momenten die, naar mijn gevoel, weinig toevoegden aan het verhaal. Die saaie momenten werden afgewisseld door actiescènes die zo slordig waren opgebouwd, dat het me amper nog kon boeien. Na een tijd had ik eerder het gevoel dat ik de tekst aan het scannen was dan aan het lezen :'). En wat een vreselijk einde: zowel qua gebeurtenissen als de afronding van de boeken.


Zoals iemand hier al heel mooi zei: Collins is een zeer goede verhalenverteller, maar geen goede schrijver. Ik heb de boeken in het Nederlands gelezen en het kan ook aan de vertaling liggen, maar sommige zinnen waren grammaticaal echt onleesbaar :'). Ik heb het boek al teruggebracht naar de bib, maar ik doel bijvoorbeeld op het stukje waar Katniss piekert over het gesprek dat Gale en Peeta over haar hebben gehad.

Maar goed, ondanks al mijn geklaag vind ik het concept heel erg goed. Ook de werking met de verschillende districten vond ik heel erg interessant. Peeta, Finnick, Annie, Haymitch en Cinna zijn enkele van mijn favorieten. Ik kon me daarentegen totaal niet inleven in de gevoelswereld van Katniss, wat mogelijk ook aan de vertelstijl van Collins ligt. Ennnn... Peeta > Gale :'). Gale vond ik écht helemaal niets. Zeker niet in het laatste boek, hoewel ik begreep dat hij erg verbitterd was.

Ik ship Katniss met niemand, want ik vind het moeilijk te zeggen of ze echt oprecht op een van de jongens verliefd was. Voor mijn part bleef ze uiteindelijk alleen. Hiermee bedoel ik niet dat ze niemand verdient, maar naar mijn gevoel had ze helemaal geen behoefte aan een relatie en vond ik het gedrag van de jongens jegens haar zelfs storend.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 16:26 

@Lacrimosa: Ik vind Gale echt heel tof, maar ik ben het compleet met je eens dat hij in het laatste boek wat verbitterd wordt en toen vond ik hem ook minder. Katniss verdient ze beiden niet echt om wat jij zegt: ze is niet echt verliefd op ze.

Spoiler:
Het laatste boek is slordig geschreven en Katniss wordt veel te vaak platgespoten. Dat is jammer. Er zitten toch wel gave momenten in vind ik, zoals het kapen van Peeta en Johanna vind ik persoonlijk ook tof. En Finnick/Annie ftw! Maar Collins laat veel spannende dingen gebeuren die ze niet beschrijft: ze heeft zichzelf beperkt door vanuit de ikvorm te schrijven. Bijv de bevrijding van Johanna/Annie/Peeta had heel tof kunnen zijn. Of vanuit Prim, die nu heel randomly heel volwassen is geworden. Dat is wel jammer.


Ik snap je wel trouwens: er valt heel erg veel te klagen over de boeken, zeker de laatste, maar het blijft een briljant en verslavend concept :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 18:02 

Vandaag heb ik het laatste deel van de trilogie gelezen.
Vorige week ben ik met deel 1 begonnen. Ik was al een hele tijd van plan ze te lezen, maar ze waren in de bibliotheek altijd uitgeleend en de enige die ik kende die ze had, had ze enkel op haar e-reader, die ik niet mocht lenen.

Het eerste boek heb ik in één dag uitgelezen, maar dat is een beetje overdreven eigenlijk. (ik ging de volgende dag de film kijken en vond dat ik eerst het boek uit moest hebben)
Gelukkig was het mooi weer, heb veel in het zonnetje kunnen lezen.
En ik ben trots op mezelf omdat ik nog niets van de boeken wist (behalve dat het om een stel kinderen ging die elkaar moesten uitmoorden voor een televisiespelletje)

Wel ik vond het zeker geen slechte reeks.
Ik was bij het eerste boek onmiddellijk mee, vond het heel interessant om te lezen, en vond het tweede op bepaalde vlakken zelfs nog leuker.
Spoiler:
(de Quarter Quell, vond ik behoorlijk goed gevonden, ik was blij dat ze terug de Hunger Games in mocht. En vond het ergens wel spijtig dat die zo abrupt afgebroken werden. Hoewel ik wel doorhad dat zoiets er aan zat te komen)

Bij het derde duurde het even voor ik het leuk vond -het middenstuk vond ik wel redelijk goed - en tegen het einde aan vond ik het behoorlijk slecht worden. Met telkens een nieuw dieptepunt vond ik.

Er zaten enkele fijne personages in, Peeta en Finnick voorop. (Mags leek me ook wel behoorlijk kick-ass) En hoewel het niet geheel origineel was - er bestaat een Japanse film met ongeveer hetzelfde concept - vond ik het toch goed.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme