Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 15:07 

Nieuw jaar, nieuw topic!

Dit topic is er naar aanleiding van het '100 nieuwe films per jaar!' topic. Het principe is hetzelfde, maar ipv 100 nieuwe films te kijken probeer je 50 boeken te lezen. Dit is anders dan vorig jaar, toen het nog 25 NIEUWE boeken waren. Dit jaar doen we dus 50 boeken, en je kan voor jezelf een limiet zetten met hoeveel nieuwe boeken je wilt lezen (bijvoorbeeld 25!). Waarom deze verandering? Ik kan me namelijk indenken dat niet iedereen lid is van een bibliotheek of geld heeft voor 25 nieuwe boeken. Vandaar dus deze variant xD

Het werkt als volgt:

- Elke keer als je een nieuw boek uitgelezen hebt, quote je je vorige post en voegt het nieuwe boek daaraan toe.
- Zet de titel van het boek onder een link naar een website waar je er meer informatie over kan vinden, bijvoorbeeld boekmeter.nl of bol.com. Vermeld ook de auteur.

Code:
1. [url=boekmeter.nl of bol.com link naar je boek]Titel[/url] (Auteur)
2. [url=boekmeter.nl of bol.com link naar je boek]Titel[/url] (Auteur)


- Geef kort je mening over het boek en plak er misschien ook een cijfer van 1 tot 10 op, maar verklapt niet teveel van de inhoud! Een cijfer is overigens niet verplicht.

Veel leesplezier!

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kattennest in Oosterzele
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 9:58 

First post! :D

Hey iedereen!

Ik heb sinds begin van dit jaar al één boek uitgelezen dus zal ik de titel hier al plaatsen. Ik heb het twee dagen geleden uitgelezen maar toen was HPF nog steeds weg maar nu is het terug! Hiep Hiep HOERAA!
Ik zal het vieren met mijn eerste boek hier te plaatsen!

Ik ga voor 50 boeken lezen dit jaar. Ik zie er al naar uit!

Dus, hier komt mijn lijstje:

1. Kushiel's Scion - Jacqueline Carey


Ik geef dit boek een 9.
Ik vind het een fantastisch mooi boek. Het is de tweede trilogie van Kushiel's Legacy en het volgt op de eerste trilogie van Kushiel's Legacy. De eerste trilogie gaat om het personage Phí¨dre en deze boeken heb ik in het nederlands gelezen en gekocht. De tweede trilogie van Kushiel's Legacy gaat om het personage Imriel en heb ik in het engels gekocht omdat ze niet vertaald zijn naar het nederlands.
De twee trilogií«n volgen elkaar mooi op qua verhaallijn en personages. Het is erg mooi geschreven, heel gedailleerd maar toch niet overdreven.
Het is echt een aanrader!


greetzz
Shadowcat

_________________
*~ Love as thou wilt ~*


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 11:55 

Oh, ik kom vast wel op de 50 boeken als ik een beetje mijn best doe. Volgens mij is me dat vorig jaar ook gelukt (: Dus hierbij mijn eerste post.


#01 Everything Is Illuminated - Jonathan Safran Foer
Dit boek wilde ik al heel lang lezen, en nadat ik vorig jaar Extremely Loud & Incredibly Close had gelezen heb ik 'm gekocht. Ik moest even wennen aan de schrijfstijl en de structuur van het boek, maar als je dat eenmaal doorhebt is het echt fantastisch. Echt een aanrader, zeker als je van moderne literatuur houdt. En kijk dan de film ook meteen, die is ook prachtig.

#02 Calvin & Hobbes: Thereby Hangs A Tale - Bill Waterson
Hier lees je natuurlijk zo doorheen, maar dat neemt niet weg dat Calvin & Hobbes briljant blijft. Gewoon lezen (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:33 

Aangezien ik vorig jaar best weinig boeken heb gelezen (zo'n twintig, waarvan de helft rereads), ben ik van plan er dit jaar meer te lezen. En ook meer Engelse literatuur.

1. Suzanne Collins - Mockingjay
Mooi einde van een mooie trilogie :) Heb er wel bijna anderhalve maand over gedaan, waarschijnlijk omdat ik de eerste twee boeken in het Nederlands heb gelezen en moest wennen aan de Engelse schrijfstijl.

2. Sophie Kinsella - Can you keep a secret?
Deze had ik nog in de kast staan, dus besloot ik om hem te lezen. Erg grappig en een leuk verhaal.

Ben nu bezig in 'Never let me go' en 'The undomestic goddess', dus dat worden vast no. 3 en 4 op m'n lijstje :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 12:49 

Ik heb dit jaar al verscheidene boeken gelezen, maar ik begin gewoon vanaf de laatste twee boeken die ik heb gelezen te nummeren...

1. Sweep: omnibus:
Ik heb deze boeken al zo'n duizend keer in het Nederlands gelezen en besloot dat het na een viertal geobsedeerde jaren, tijd werd om de boeken aan te schaffen. De schrijfstijl is natuurlijk helemaal anders, maar het verhaal blijft gewoon geweldig.

2. De vliegeraar:
Dit is een boek dat ik "moest" lezen voor school, maar het stelt zeker niet teleur. Het heeft me vaak aangenaam verrast en het heeft me werkelijk ontroerd. Ik kijk er ook naar uit om de verfilming ervan te zien. (Die komt, dacht ik, ergens in Februari uit in de bioscopen.) Voor deze ene keer kunnen we dus stellen dat het school toch nog goed voor iets is...


_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:01 

Pottergirl schreef:



#04 Jean-Michel Basquiat - Leonhard Emmerling
Een dun boekje over het leven en werk van Basquiat, als extra achtergrondinformatie bij een expositie die ik in Parijs gezien heb. Taaltechnisch gezien geen meesterwerk, maar gewoon een informatief basisboek over Jean-Michel Basquiat.

#05 God Is Gek - Kluun
Interessant boekje dat je in een keer uitleest over de opkomst van het atheí¯sme en de spirituele zoektocht van Kluun over wat hij zelf gelooft. Interessant en goed geschreven, en Kluun is respectvol met het onderwerp omgegaan.

#06 The Hunger Games - Suzanne Collins
Spannennnnnnnnd! Ik ben blij dat ik deel 2 en 3 ook in de kast heb staan, want ik wil meteen verder lezen (: Aanrader, zeker als je van ass-kickende vrouwelijke personages houdt.


Ja ik heb vandaag echt drie boeken uitgelezen :')

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

5e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Comfort Zone
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:50 

@Kell; ... Weet je hoeveel boeken je moet aanschaffen als je de hele Sweep/Wicca serie wil hebben? XD

Yaraa schreef:
1. Hush, Hush - Becca Fitzpatrick [7.2/10]
2. The Perks Of Being A Wallflower - Stephen Chbosky [8.3/10]
3. Charlie St. Cloud - Ben Sherwood [6.7/10]
4. Wicked (SLECHT) - Gregory Maguire [7.4/10]
5. You Slay Me - Katie MacAlister [6.5/10]
6. De Kleur Van Toverij (Schijfwereld) - Terry Pratchett [6.8]
7. Uglies - Scott Westerfeld [7.4[]


Uglies;
Mooi boek. Fijne schrijfstijl, zeer orginele plot en het leest makkelijk weg. De hoofdpersoon vond ik alleen nog wat te vlak, maar zijn drie delen (dacht ik) dus misschien krijgt ze dan wat meer verdieping. Het mocht van mij allemaal wel wat ... tsjah, intiemer. Meer diepgang, zegmaar. Dat ze echt lijken en dat je niet door hebt dat je een fictieve boek leest. Maar ik wil zeker wel het volgende deel lezen.

_________________

people are like slinkies; not really good for anything,
but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 18:36 

@Yaraa Er zijn 4 boeken: Uglies, Pretties, Specials en Extras, alleen bij het laatste boek is er een andere hoofdrolspeelster.

Mijn gelezen boeken schreef:
1. Uglies (Scott Westerfeld)*
2. Pretties (Scott Westerfeld)*
3. Anna and the French Kiss (Stephanie Perkins)
4. Dead until Dark (Charlaine Harris)
5. Living Dead in Dallas (Charlaine Harris)

*al eens eerder gelezien


Zo, weer drie boeken uit!

3. Anna and the French Kiss
Erg leuk en vlot boek. Af en toe een beetje voorspellend en sue, maar dit was niet storend. St. Claire is een super personage, Anna's achtergrond is goed toegepast en overall is het gewoon een goed boek xD

4. Dead until Dark
Yay voor de True Blood boeken. Als je de serie kent, dan komt dit boek je ook zeer bekend voor xD. Al met al is het leuk het verhaal te lezen, om zo de kleine verschillen met de serie te ontdekken. Verder vind ik dat de serie zich aardig goed aan het boek heeft gehouden.

5. Living Dead in Dallas
En deel 2 is er! Ik vind het verhaal in Dallas erg goed en heb dit ook met veel plezier gelezen, al vind ik wel dat de andere verhaallijn wordt afgeraffeld. Al met al heb ik ook dit deel met plezier gelezen.

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 17:44 

Ik ben er haast zeker van dat ik dit jaar geen 50 boeken zal lezen...

#001 Special Topic in Calamity Physics - Marisha Pessl

Special Topic in Calamity Physics - Marisha Pessl
Dit boek heb ik gelezen voor mijn examen Engels Vakstudie 2. Het was best een moeilijk boek om doorheen te raken en soms moet je het gewoon even aan de kant leggen. Dat is ook de reden dat ik het niet uit had, maar de laatste 200 pagina's werden spannend genoeg om hem uit te willen lezen.
Ik geloof Blue van Meer wel als personage, maar niet als zestienjarige. Dat geldt eigenlijk ook voor de andere Bluebloods. Bovendien zijn er net iets teveel loose ends. Achteraf gezien is het veel gedoe met moeilijke woorden en ingewikkelde verwijzingen, maar is het vooral nogal hol en warrig.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: St. Vladimir's Academy
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:22 

@Yaar ik koop de omnibussen : D Dan ben ik er snel vanaf :')
xDuffie schreef:
Ik heb dit jaar al verscheidene boeken gelezen, maar ik begin gewoon vanaf de laatste twee boeken die ik heb gelezen te nummeren...

1. Sweep: omnibus:
Ik heb deze boeken al zo'n duizend keer in het Nederlands gelezen en besloot dat het na een viertal geobsedeerde jaren, tijd werd om de boeken aan te schaffen. De schrijfstijl is natuurlijk helemaal anders, maar het verhaal blijft gewoon geweldig.

2. De vliegeraar:
Dit is een boek dat ik "moest" lezen voor school, maar het stelt zeker niet teleur. Het heeft me vaak aangenaam verrast en het heeft me werkelijk ontroerd. Ik kijk er ook naar uit om de verfilming ervan te zien. (Die komt, dacht ik, ergens in Februari uit in de bioscopen.) Voor deze ene keer kunnen we dus stellen dat het school toch nog goed voor iets is...


3. The Hollow:
Ik heb gemengde gevoelens bij dit boek. Op zich is het niet echt slécht, maar het plot is al zo afgezaagd, dat ik er stilletjes aan gek van werd. Abbey, het hoofdpersonage, is in de rouw omdat ze haar beste vriendin is verloren en daarom heeft het boek ook echt een enorm duistere sfeer. De onbekende jongen die al dan wel of niet evil is, vind je ook terug in ieder ander boek, maar in de juiste schrijfsstijl en het juiste plot kan ik daar nog steeds van genieten. Verday's schrijfstijl was niet bijster bijzonder... Maar haar plot viel op zich nog wel mee. Ik heb me lang afgevraagd wat het nu precies was met Caspian en had wat er dan uiteindelijk boven water kwam niet verwacht. Ik vind dit boek eigenlijk alleen goed om de legende die erin verwerkt is én om de laatste regels van het boek. Die vond ik gewoon... geniaal om de één of andere reden... xD

_________________
.
Men are natural warriors, but a woman in battle is truly bloodthirsty.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 20:25 

Hmm, even een vraagje. Ik heb ondertussen al 12 boeken gelezen, maar op een ander forum post ik dan gewoon een lijstje en dat is het. Is het erg als ik die gewoon hier post en vanaf daar mijn boeken ga raten met cijfers enzo? Het kost mij anders iets teveel moeite om nu per boek iets te schrijven, een link te zoeken etc. En ja, ik lees gewoon veel :') vorig jaar 100 en de meeste boeken zijn nog van mijzelf ook, haha.

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 22:55 

Natuurlijk mag/kan dat xD Iedereen is vrij om zijn/haar boeken te listen zoals zij dat willen..
Het is daarbij ook niet verplicht om persé 50 boeken te lezen. Het is vooral voor jezelf een goal zetten, en deze proberen te halen. Omdat ik van meerdere mensen het aantal 50 had gehoord, heb ik het op 50 boeken gezet. Maar als jij 100 boeken wilt lezen, terwijl iemand anders 25 boeken wilt halen, dan mag dat natuurlijk ook ^^

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Once upon a time.
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:21 

Oké, mooi!

Mijn lijst bij deze:
1. Juliet Marillier - Hartenbloed.
2. Brothers Grimm - Grimms' fairy tales
3. Kelley Armstrong - Bezwering.
4. Raymond E. Feist - Elfensprook.
5. Danielle Trussoni - Het uur van de Engelen (bezig.)
6. Blake Charlton - De taal der spreuken.
7. Virginia Andrews - Ruby.
8. Tess Gerritsen - De chirurg.
9. Virginia Andrews - Ruby: parels in de mist.
10. Virginia Andrews - Ruby: alles wat schittert.
11. Tess Gerritsen - De leerling. (bezig)
12. Virginia Andrews - Ruby: verborgen juweel.
13. Terry Brooks - Dansen met de demon.
14. Virginia Andrews - Ruby: het gouden web.
15. Kylie Fitzpatrick - Het wandtapijt.
16. Simon Beckett - Het sanatorium.
17. Mike Shultz - Duivelswerk (bezig)

_________________
"The Dark Lord does not complain that I stayed, so I do not see why you do."


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 14:39 

Wat toevallig, ik houd op mijn telefoon altijd een lijstje bij met welke nieuwe boeken (en films, for that matter) ik lees/kijk. Deze boeken heb ik tot nu toe al gelezen:

001: The Hunger Games - Suzanne Collins
002: Catching Fire - Suzanne Collins
003: Mockingjay - Suzanne Collins
004: Beauty: a retelling of Beauty and the Beast - Robin McKinley


Ik zal net zoals Lady Voldemort vanaf het volgende boek een korte review gaan geven (:

_________________
    Differences of habit and language are nothing at all
    if our aims are identical and our hearts are open.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do feb 03, 2011 16:06 

Zo, de 50 ga ik waarschijnlijk niet halen, maar ik heb mezelf echt voorgenomen om meer te lezen dan in 2010. Tot nu heb ik in 2011 gelezen:

    001: Into The Wild - John Krakauer
    002: The Host - Stephanie Meyer
    003: The Chronicles Of Narnia: The Magicians Nephew - C.S. Lewis
    004: The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch and the Wardrobe

_________________
Patricia FTW!


Laatst bijgewerkt door Jaali op do feb 03, 2011 21:04, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 156 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme