Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Wie is je favoriete personage?
Rachel 9%  9%  [ 3 ]
Kurt 26%  26%  [ 9 ]
Finn 3%  3%  [ 1 ]
Quinn 9%  9%  [ 3 ]
Sue 12%  12%  [ 4 ]
Will 3%  3%  [ 1 ]
Artie 0%  0%  [ 0 ]
Emma 0%  0%  [ 0 ]
Mercedes 0%  0%  [ 0 ]
Santana 21%  21%  [ 7 ]
Brittany 15%  15%  [ 5 ]
Puck 3%  3%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 11:22 

@Jalf: Ik had hem inderdaad al gezien, maar het blijft briljant. :')

3x01


Spoiler:
Ik vond dit echt een heel leuke episode. :') Gewoon weer fijn Glee zoals altijd. Ik wist al ongeveer wat er ging gebeuren, omdat ik me nooit kan inhouden om spoilers te lezen, maar dat maakte deze ep niet minder leuk. De 'random momenten' stoorden me niet echt, want zo begon S2 ook ongeveer. Wel jammer dat Sam heel even genoemd werd en daarna niet meer, maar dat had ik ook al aan zien komen.

Oké, Blaine's transfer was ook een beetje random, maar het zat er al maanden aan te komen, haha. Vooral omdat Blane nu Kurt's vriendje is en Kurt terug is gegaan naar McKinley. Oh well, ik zit er niet zo mee, ik vind het best leuk. Nu zien we Blaine ook in gewone kleren. :D Ik hoop wel dat hij niet Kurt's accessoire wordt, maar ook echt een eigen verhaallijn krijgt. Zijn solo was trouwens echt gewéldig. Ik heb heb denk ik al 5 keer gezien en It's Not Unusual staat al dagen op repeat, haha.

Kurt/Rachel is de beste friendship ever. :') Ik vind ze zo leuk samen, vooral omdat het eeuwen heeft geduurd voordat ze doorhadden dat ze allebei hetzelfde doel hebben. Ding Dong, The Witch Is Dead was geweldig en hun pity party in de auto was lief. :3 De scene met dat meisje uit The Glee Project vond ik een beetje mwah, maar ik vond haar in TGP ook al niet zo leuk, dus misschien daarom. xD

Ik vind het wel een beetje raar dat Santana nog steeds niet kan kiezen tussen de Glee club en de Cheerio's, vooral omdat Glee al tien keer heeft bewezen dat het zoveel beter is voor Santana. :/ Jammer dat Mr. Schue haar weg moest sturen. En Finn's commentaar op Blaine snapte ik ook niet. Ik vind - in tegenstelling tot velen hier - Finn wel leuk, dus waarom hij opeens zou douchery opmerking moest maken, I don't get it. D:

Oooh en ik vond You Can't Stop the Beat echt zooo leuk. :D Love that song.

Ben ook benieuwd naar volgende week. :D


Spoiler over Blaine

Spoiler:
WTF, waarom is Blaine nu opeens een Junior? >_> In S2 was hij een senior, toen was hij even oud als Kurt (een junior dus) en nu is hij terug naar een junior (wat betekent dat hij vorig jaar een sophomore was). Ik dacht altijd dat hij Kurt's oudere mentor was, maar blijkbaar niet.

Ik vermoed overingens dat ze Darren nog een jaar langer in Glee willen hebben en dus maar hebben besloten dat hij jonger is. Wat zo niet klopt, want Kurt praatte in de season finale over dat hij naar New York wilt - samen met Blaine. Ik had het erover met een vriendin en zij dacht dat Kurt niet wordt aangenomen bij NYADA en dat hij daarom nog een jaar in Lima kan blijven met Blaine. Als ze maar wel samen blijven. D:

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 13:56 

@Mrs Lucius: als je gewoon googled "watch glee online" vind je allerlei online streamers. Ik moet zeggen dat ik het eerst niet echt iets vond maar je moet door de eerste 5 aflevering gaan ofzo en dan zit je er wel in en is het echt leuk.(dat was bij mij dan toch zo xD)

@Jalf: die kende ik niet, het is inderdaad wel leuk gedaan ^^.

3X01 spoilers

Spoiler:
Eerlijk ? Ik had er wel iets meer van verwacht, maar ach het is Glee.

Dat Blaine naar Mckingley ging komen, wist ik al , ik kan spoilers ook niet weerstaan xD. Maar , voor mij hoefde het niet echt, ben ook zo geen grote fan van Blaine...

Het was verder ook jammer dat Sam gewoon werd weggelaten met 1 lijntje, maar dat is dan weer typisch Glee, dus well let's live with that. Mercedes en haar boyfriend vond ik wel leuk, al vind ik het wel een beetje raar. yay voor een hopelijk leuke Mercedes storyline

Santana uit Glee club?? Dat kan echt zo zwaar niet, hoopt dat ze snel terug komt want ik hou van santana... Quinn haar nieuwe uiterlijk vond ik eigenlijk wel een leuke afwisseling, en ze is nog steeds knap xD. Ben benieuwd hoe lang ze dit gaat volhouden.

Kurt en Rachel waren echt leuk, echt die friendship is zo goed. De scene in de auto was erg leuk en mooi (alleen moeten ze er wel opletten dat beide ramen gelijktijdig nat worden, want het raam achter kurt was nog droog toen dat achter rachel al heel nat was xD). En Lindsay, ach ze kan wel echt goed zingen, die lange noot :O, respect. Maar ik heb haar toch niet zo graag.

Ik kijk al uit naar volgende week.

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 14:10 

Lupos schreef:
@Mrs Lucius: als je gewoon googled "watch glee online" vind je allerlei online streamers. Ik moet zeggen dat ik het eerst niet echt iets vond maar je moet door de eerste 5 aflevering gaan ofzo en dan zit je er wel in en is het echt leuk.(dat was bij mij dan toch zo xD)

Tja dat doe ik liever niet, ik deed dat eerst met Fringe en toen kwamen er ook sites waar je dus series kon kijken en toen zaten er bij sommige sites ineens wormen in mijn computer, dus ik heb liever een site waar andere mensen goede ervaringen mee hebben die dus niet gevaarlijk is voor je computer (a)

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 14:23 

@Mrs. Lucius: Als ik Glee streaming kijk doe ik dat meestal via sidereel. Mijn ervaringen met die website zijn goed, ik heb er nooit een virus of een worm aan overgehouden en ze houden naar mijn idee de links naar megavideo, videobb en novamov (waar je uiteindelijk dan de episode streaming kijkt - van alle website waar ze links van verzamelen kies ik meestal voor een van die drie omdat ze op mijn laptop relatief snel laden) goed bij. Soms moet je even een tweede of derde link kiezen omdat de eerste link waar je op hebt geklikt het niet meer doet, maar over het algemeen kan ik altijd via sidereel de juiste episode wel vinden (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Malfoy Manor
BerichtGeplaatst: za sep 24, 2011 14:44 

Pottergirl schreef:
@Mrs. Lucius: Als ik Glee streaming kijk doe ik dat meestal via sidereel. Mijn ervaringen met die website zijn goed, ik heb er nooit een virus of een worm aan overgehouden en ze houden naar mijn idee de links naar megavideo, videobb en novamov (waar je uiteindelijk dan de episode streaming kijkt - van alle website waar ze links van verzamelen kies ik meestal voor een van die drie omdat ze op mijn laptop relatief snel laden) goed bij. Soms moet je even een tweede of derde link kiezen omdat de eerste link waar je op hebt geklikt het niet meer doet, maar over het algemeen kan ik altijd via sidereel de juiste episode wel vinden (:

Dank je wel voor de tip, ik ga het proberen :D

_________________
Now now Draco.. play nicely.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do sep 29, 2011 14:39 

3x02

Spoiler:
Oke deze ep vond ik al zo stukken leuker.
Go voor Idina Menzel en Lea michelle duet, dat was echt heel erg goed gedaan!

Wat ik ook heel leuk vond is dat Puck weer eens wat meer naar voor kwam, de Puck/Beth scene was echt ontroerend. Leuk ook dat Quinn back is , en dat allemaal voor Beth ^^.

Het hele I'm a unicorn ding vond ik eigenlijk niet echt nodig, maar de affiche waren wel heel grappig, en mooi dat Kurt ze uiteindelijk zelf ging ophangen.

Wel mis ik santana eigenlijk...hoop dat ze vlug terug is.

Oja , en ik ben heel erg benieuwd naar volgende week, ziet er heel goed uit die promo !

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 16:12 

3x06


Spoiler:
Serieus, het wordt tijd dat Shelby en Schue zich eens als leerkrachten gaan gedragen en proberen om Quinn te helpen. Bij een volwassene kan je zeggen dat je het geprobeerd hebt, maar dat als hij niet wilt, hij het zelf moet oplossen. Bij een tiener, en zeker een tiener in de situatie van Quinn (de vrouw die haar kind geadopteerd heeft komt eventjes lesgeven op haar school en brengt dat kind mee en niemand vraagt aan Quinn of ze wel oké is) kan je dat niet. Je moet blijven proberen, tot ze bereid zijn hulp te zoeken. Maar Shelby heeft het te druk met Puck en Schue heeft het te druk met zijn Glee club. Deze personages hebben duidelijk geen opleiding tot leraar gekregen.

En Finn? Dat doe je gewoon niet. Ja, Santana is een bitch, maar dat weten we allang en komaan - Finn is een populaire football player en haar beledigingen gaan over dik zijn, wat hij duidelijk niet is en wat dus ook geen impact zal hebben op hem (vooral aangezien hij vorig seizoen al over zijn onzekerheden heen was). Hij had gemakkelijk iets kunnen zeggen over haar borstvergroting, of haar een slet kunnen noemen.

Ik ben het volledig eens met deze post van een ander forum:

Citaat:
So a popular jock, Captain of the Football Team, targeting an in the closet lesbian girl and trying to convince his friends to join him in trash talking her isn't bullying?

We can all play this game together. Finn treated Santana like a peace of trash after he had sex with her. When she was intensely sad and confronted him about the sex several months later he treated her like trash again. Finn always acts self-superior and like he is better than Santana. When Santana was on the fence about staying the Glee club Finn decided to goad her about loyalties, and this after she just returned after being kicked out a few weeks earlier by Mr. Schuester. Oh and lets also mention that Finn never got kicked out of Glee for deliberately sabotaging Nationals, and Rachel never got kicked out for sending Sunshine to a crack-house.

Also back before joining Glee Finn used to bully Kurt and Artie along with the rest of the football team. He called Kurt a fag in Kurt's own home. He didn't stand up for Kurt while Santana actually did. Heck Santana even forced David to stop bullying Kurt so Kurt could come back to McKinley, something Finn was never able to accomplish.

I agree that Santana can be over the top mean sometimes, but look at how easily Mercedes and Shelby are able to handle Santana by simply talking to her logically. Even though Santana was upset that Mercedes was getting Captain of the TroubleTones, Santana backed off and accepted it after Mercedes explained why she deserved it over Santana.

Santana has even toned down her treatment of Rachel, this whole season she only seems to attack Rachel when Rachel attacks first, or when Rachel's ego gets too overbearing and Rachel starts disdaining everyone in the club. I also noted that Santana stopped calling Rachel names, and just calls her Rachel.

Santana's primary target is Finn, and a lot of that is Finn's own fault because he has a long history of treating Santana like she is trash that isn't even welcome in the Glee club. As for Rory, Rory tried to manipulate Santana's girlfriend Brittany in the hopes of getting Brittany to sleep with him. I think I would be miffed a bit too if someone was repeatedly trying to get into my girlfriend's panties. Additionally Finn recruited Rory as his personal minion against Santana.

Finn is a physically fit football jock. None of the insults Santana directed at Finn was going to result in his physical harm, being ostracized at school, being kicked out by his family, or cause him to commit suicide.

Finn's outing of Santana though exposes her to potential targeted violence at school, getting kicked out by her parents, being ostracized by her community, being unfairly targeted by homophobic teachers, being forced off the Cheerios if enough parents complain to the school about her and thus costing Santana any chance at a cheerleader scholarship. Finn outing Santana could literally destroy her future, Santana's insults to Finn would barely impact his life for more than a few minutes, by the next day he would completely forget he even argued with her, or even care about it.


Wel supergoede acteerprestaties van Naya en Dianna, en de mash-up was heerlijk, ook al had ik hem al duizend keer gehoord :p

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 16:54 

@Genner:
Spoiler:
Ik wil wel even zeggen dat het misschien verkeerd was van Finn, maar dat dit absoluut niet zijn bedoeling was. Hij wilde niet dat iedereen het wist. Hij heeft het door de schoolgang geroepen en dat is superdom, maar dat was een reactie op Santana's belachelijke vorm van excuses. Hij heeft haar daarmee meer geraakt dan hij zelf misschien verwacht had. Het was sowieso niet zijn bedoeling dat het in een campagne zou komen.. Ik vind dit een beetje een 'Ooh Finn is zo vreselijk en Santana is zo geweldig', want Santana is gewoon een gemene bitch. Ze heeft Finn zelf uitgedaagd tot het 'terugpakken'.

Hiermee praat ik Finn niet goed, maar hij is ook weer niet het vreselijkst wat er bestaat.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 17:08 

@Genner en Arianna: spoilers 3x06
Spoiler:
Hmm ik vind ook wel dat Finn er een beetje heel erg over is gegaan, maar volgens mij was het echt niet zijn bedoeling om haar zo hard te kwetsen. Santana deed ook wel erg grof (altough I love Satana :)), volgens mij is Finn ook echt iemand die niet zo goed in zij eigen vel zit en zijn eigen weg nog serieus aan het zoeken is. Zoals in de vorige episode denk ik wel duidelijk was. Dus ergens had santan wel iets terug verdient maar niet dit, en al zeker niet op deze manier!

Maar anyways, het zorgde voor een echt heel erg goeie ep. Echt enorm veel respect voor Naya, ze heeft enorm goed geacteerd, echt enorm geloofwaardig met een enorm inlevingsvermogen. Zeker dat laatste stukje waar ze echt kwaad wordt en Finn slaat is heel straf gedaan.

Voor de rest ook een erg goede episode. Heerlijke mash-ups, super leuk dat dodge ball. Maar der is wel 1 dingetje waar ik niet zo blij mee ben, die Puck-Shelby relatie. Niet dat ik er iets op tegen heb maar ik vind het toch vrij raar.

Oh en ik wil nog meer Mercedes, ze toonde deze aflevering een iets lievere kant , en die wil ik nog meer zien!

@Genner over Quinn: daar ga ik volledig mee akkoord, Quinn heeft echt begeleiding nodig, dat de leerkrachten dat niet zien ??? Strange...

Ik kijk uit naar volgende week...

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beatï»ż for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 17:34 

Arianna schreef:
@Genner:
Spoiler:
Ik wil wel even zeggen dat het misschien verkeerd was van Finn, maar dat dit absoluut niet zijn bedoeling was. Hij wilde niet dat iedereen het wist. Hij heeft het door de schoolgang geroepen en dat is superdom, maar dat was een reactie op Santana's belachelijke vorm van excuses. Hij heeft haar daarmee meer geraakt dan hij zelf misschien verwacht had. Het was sowieso niet zijn bedoeling dat het in een campagne zou komen.. Ik vind dit een beetje een 'Ooh Finn is zo vreselijk en Santana is zo geweldig', want Santana is gewoon een gemene bitch. Ze heeft Finn zelf uitgedaagd tot het 'terugpakken'.

Hiermee praat ik Finn niet goed, maar hij is ook weer niet het vreselijkst wat er bestaat.


Spoiler:
Iemand outen doe je gewoon niet. Wat hij gedaan heeft kan een enorm gevolg hebben op haar verdere leven. Ja, Santana is een bitch en dat heeft ze ook nooit willen verbloemen, maar haar beledigingen gaan over dingen die iedereen zo kan zien of die gewoon heel erg aan de oppervlakte liggen, niet dingen zoals in de kast zitten. Ze heeft hem misschien uitgedaagd tot terugpakken, maar hij had haar makkelijk op andere punten kunnen terugpakken. Er is geen excuus voor wat hij gedaan heeft. Ik had overigens wel het gevoel dat ze Santana extra gemeen schreven zodat Finn een reden zou hebben om zo OTT te reageren. Voor iemand met een homoseksuele broer en wiens vriendin twee vaders heeft, verwacht ik toch een wat delicatere aanpak. Als hij haar echt wilde helpen, had hij haar ook gewoon apart kunnen nemen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 13:57 

Even over deze discussie:

Spoiler:
Ik weet dat het er op lijkt dat het Finn's schuld is, maar als je goed kijkt, zie je dat er net een meisje langs loopt, die zich omdraait wanneer Finn tegen Santana praat. Daarna heeft Sue het ook over een meisje van wie ze het heeft gehoord. Natuurlijk is Finn niet de slimste persoon in Glee, maar ik denk niet dat hij Santana echt 'ge-out' heeft. Hij heeft zich ook bij de seksualiteit van Kurt neergelegd (Hoewel hij toch nog iets tegen Blaine schijnt te hebben xD). Er worden wel vaker persoonlijke gesprekken gevoerd in de hal, dus ik denk niet dat het Finn's schuld is.


3.07

Spoiler:
Ik hou van deze episode, hoewel ik hou van heel S3. Arme Santana ;-;
Haar moeder is echt gemeen. Dat moest er eerst uit. Ik vind het zo erg, omdat ze tegen de rest had gezegd dat haar ouders er oké mee waren. Nou ja, misschien kan Quinn een roommate gebruiken.

En Kurt, my baby ; - ; Hoe vaak moet hij nog teleurstellingen gaan verwerken? Zo schattig dat hij Brittany feliciteert, maar ik weet niet of hij er zo blij mee is dat zijn vader wel heeft gewonnen. Net als met Blaine die de rol van Tony kreeg - het is altijd net niet Kurt.

Ik kan er wel vaak over ranten, maar ik vind Chris echt zo'n geweldige acteur. Die emoties van Kurt breken mijn hart gewoon. Rachel's actie was goed bedoeld, maar niet erg slim. Natuurlijk komen ze erachter als er meer stemmen zijn dan leerlingen xD Gaat wel lekker met New Directions. Zonder Santana, Mercedes EN Rachel.

Ook met Puck ben ik heel blij. Hij wordt intelligent! You go, Noah ~
Lief dat hij zo met Quinn om kan gaan <3

En Beiste vind ik zo schattig. Sue is zo'n bitch ; - ;

Verder, de nummers.
Perfect was een beetje stereotype gay xD Moest er wel om lachen, ze zijn zo schattig samen en ik kan helemaal voor me zien hoe ze het in de auto zingen. Santana's reactie was niet erg dankbaar, though. Maar dat is Santana.
I'm The Only One was grappig. Jammer dat we alleen de reactie van Quinn te zien kregen, terwijl Rachel volgens mij ook door had dat Puck het voor Shelby zong.
Girls Just Wanna Have Fun was lief. Finn is zo'n schatje. Hij wil altijd iedereen helpen, ookal heeft hij echt de herseninhoud van een goudvis. Maar de knuffel met Santana was cute ^^
Jolene: Beiste heeft volgens mij Ă©Ă©n keer eerder gezongen met Will, maar ik vond het zo zielig ; - ; Nu is ze niet echt een goede zangeres, ofzo, maar het is ook niet vals of iets dergelijks. Ook een perfect nummer voor de situatie, hoewel Sue nou ook niet echt superknap is, ofzo xD
I Kissed A Girl: Ik ging meezingen xD Lekker vrolijk en accepting. Ik ben blij dat iedereen er voor Santana is, ook al heeft ze iedereen in de Glee club wel een aantal keren zwaar beledigd. Op Brittany na dan.
Constant Craving maakte me bijna aan het huilen. Vooral Kurt rond het midden. Zijn teleurstelling en angst zijn zo groot. Ik hoop echt dat hij wordt toegelaten. En anders blijft hij toch een jaar zitten, zodat hij zijn senior year met Blaine heeft? (a)

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 17:52 

@Alice:

Spoiler:
Dat was niet Santana's moeder, maar haar oma (abuela). Het feit dat ze naar haar oma gaat om zoiets belangrijks en persoonlijks te vertellen laat wel zien dat ze close met haar is, en het is dus des te hartverscheurender dat haar oma zo reageert.

Wat ik ook een ontzettend tranentrekkend detail vond was dat we haar coming out bij haar ouders niet eens zagen, en hoewel ze tegen de Glee club zei dat haar ouders er fine mee waren heb ik meer het gevoel dat het haar ouders helemaal niks kan interesseren en dat ze geen interesse hebben in het leven van hun dochter.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Rapture

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 21:46 

@Janneke:

Spoiler:
Damnit, ik had toch Spaans moeten kiezen xD
Toch wel zielig, maar ik ben blij dat haar ouders haar dan in ieder geval niet uit hun huis gegooid hebben. Scheelt weer. Ik heb echt een love-hate relatie met Santana. De ene keer heb ik medelijden, de andere keer vind ik haar gewoon een bitch. Hoewel haar temperament ook wel grappig is.

_________________
I am done with my graceless heart,
So tonight I'm gonna cut it out and then restart.
'Cause I like to keep my issues drawn,
It's always darkest before the dawn.


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 23:10 

Over de discussie omtrent het einde van 3x06:

Spoiler:
Dat Santana nationwide via die reclame geout werd en niet direct door Finn betekent niet dat Finn geen fout heeft. Hij had het niet door de gang moeten roepen. Dan kan je wel zeggen 'oh, het was niet zijn bedoeling dat ze geout werd!' maar je kan mij er niet van overtuigen dat hij het niet expres gezegd had om haar zo erg mogelijk te kwetsen. Wat hij zei over Brittany en dat ze misschien niet van Santana zou houden - dat was simpelweg om gemeen te zijn. Brittany heeft meerdere keren bewezen dat ze wel van Santana houdt - maar Finn speelde wel in op Santana's ergste angsten. Dus hij heeft zich als een zak gedragenen en daar kan je niet om heen.
De consequenties daarvan reikten dan wel verder dan hij verwacht had, maar dat betekent niet dat hij geen schuld heeft. Want feit is wel dat hij Santana de keuze ontnomen heeft om zelf uit de kast te komen, en hij heeft haar de keuze ontnomen om dat te doen op het moment dat ZIJ daar klaar voor was.

Finn zei wel 'the whole school already knows', alsof het een excuus was (ugh), maar dat is wel de school waar zijn eigen broer gepest, fysiek mishandeld en bedreigd is alleen maar omdat hij gay is. Ik bedoel - kom op, Finn, waarom zou je in vredesnaam denken dat dat een veilige omgeving is om uit de kast te komen? Het is in het midden van Ohio, for f*ck's sake, een van de conservatiefste gebieden van de Verenigde Staten. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om zomaar Santana (die ook nog 'tegen zich heeft' dat ze niet blank is, maar een Latina en ook nog eens een vrouw, terwijl hij een heteroseksuele blanke man is - raad eens wie in het ĂŒberconservatieve Amerika het overwicht heeft!) te gaan outen?

En ja, Santana heeft zich ook niet netjes gedragen. Maar ze heeft niet Finns leven op het spel gezet, iets wat Finn wel (letterlijk!) met haar leven gedaan heeft.

Iemand op tumblr heeft het beter gezegd dan ik kan (bevat ook 3x07 spoilers, dus je bent gewaarschuwd; bold en italics zijn niet van mij, maar van de originele tekst):

Citaat:
I am truly astounded that I keep seeing “why is Santana such a bitch?” Maybe she’s “such a bitch” because she’s going to be treated like a second class citizen her whole life. Maybe it’s because a straight, white man outed her, taking away the precious time she still had where she could just be, and not be a gay woman (of color) who can’t get married to the person she loves, a gay woman (of color) who can’t have children of her own with the person she loves, a gay woman (of color) who will have to spend thousands of dollars getting a lawyer draw up documents so she will be able to see her child in the hospital. Maybe she’s angry because Finn put her in physical danger at McKinley High School, or did he already forget how his brother was physically assaulted? How his brother’s boyfriend was bashed at his old school? Maybe she’s angry that she hasn’t just been outed at school with a history of violence and mass malicious actions against gay students (Kurt Hummel, Prom Queen, anyone?) Maybe even though Finn outed her, not a single person told him that was not okay. That Finn, a straight, white man turned around and got to be a hero by saving her from suspension.

What probably makes her “such a bitch” above all is living in a society where most of you make these comments saying she should be grateful that two guys who didn’t wrong her sang some song, like that makes everything just fine. And Finn? That same straight white man who turned her life upside down? He wanted to help her because if he couldn’t live with himself if something bad happened. Because HE would be SAD if she killed herself, BECAUSE HE OUTED HER.

I would hope that most of you who think that Santana Lopez deserved to be outed and is such an ungrateful bitch are heterosexual. You have never had to live in fear that you could lose your whole family. That you might not have a future because your parents would kick your queer ass out, and you wouldn’t be able to go to college. I know someone who was kicked out her senior year of high school because they didn’t like that she loved another woman, and she has honestly never been the same.

Why is Santana “such a bitch?” Because though she is a fictional character, she’s a product of a country that makes it okay to beat gays, to tie them to fences and leave them to die, to take away what meager civil rights they have, to keep them from adopting children and having families, and to sit on the internet and ask ‘what’s her freaking problem’ and truly not understand what the problem really is.


Over 3x07:

Spoiler:
Dingen die ik goed vond:
- De scene met Santana en haar abuela. Geweldig acteerwerk en mijn hart brak voor Santana.
- De scene bij de lockers, toen alle meiden Santana gingen verdedigen tegenover die gast die zat van 'I'll turn you straight'.
- Sugar in de achtergrond! Haha, ik vind haar iedere episode leuker. xD
- Constant Craving. Meer Naya solo's, plz.
- De Quinn/Puck scene. Aww. En ik ben blij dat er eindelijk bevestigd wordt dat Quinn issues heeft. Hoewel je via subtext en karakter interpretatie dat ook allang had kunnen afleiden, ben ik er wel blij mee omdat het misschien een teken is dat daar eindelijk iets mee gedaan gaat worden? En hopelijk gaat Quinns storyline dan minder vreselijk zijn en iets beter geschreven worden en hopelijk krijgt ze dan goed uitgewerkt character development en- en- nevermind. D: [/Quinn fan die al anderhalf seizoen toeziet hoe haar favoriete personage meer en meer verkloot wordt en al haar hoop zo goed als kwijt is]

Dingen die ik niet goed vond... Uh, waar begin ik? Ik heb zo veel negatieve gevoelens over deze episode dat het lastig is om ze allemaal te ontwarren, maar ik zal proberen om de hoofdmoot van mijn issues met deze ep te weergeven.

Ik ben enorm pissig over deze episode en wat het met Santana's storyline gedaan heeft. Wat mij namelijk nog het meeste dwarszit aan deze episode is dat een episode die over Santana en haar coming out moest gaan gebruikt werd om de jongens (specifiek Finn!) op te hemelen. We hebben geen scenes vanuit Santana's perspectief gezien, we hebben niet eens haar coming out tegenover haar ouders gezien, nee, de episode ging er basically om dat de jongens liedjes zongen voor Santana om haar op te vrolijken. En Santana moest daar maar dankbaar voor zijn? WTF?

Waar ik ook pissig over ben is dat Brittany nauwelijks betrokken is geweest in deze episode met Santana's storyline. Ja, je ziet haar wel Santana omhelzen etc. etc., maar het enige wat ze zegt is 'it is normal' in die scene bij de lockers. Ik had graag een gesprek tussen Santana en Brittany gezien over de gevolgen van de coming out, het vervolg van hun relatie, of hey! zelfs een een scene waarin Brittany simpelweg had gezegd "I'm there for you" zou ik al goed hebben gevonden. Maar dat is niet gebeurd. In plaats daarvan had je dus de jongens die Santana maar gingen opvrolijken en de 'helden' van de episode speelden.

Dat vind ik trouwens ook bullsh*t; want geen enkele keer heeft iemand in de episode gevraagd wat Santana nodig had of wilde. Nee, ze schoven alleen maar hun eigen gevoelens van bezorgdheid op haar af en het gevolg was dat Santana's storyline 'ondergesneeuwd' werd. En dat is weer een voorbeeld van het mysogynisme van Glee - want natuurlijk moeten de jongens Santana helpen met haar gevoelens. [/sarcasme]

En dan had je wel het I Kissed A Girl-nummer, dat door de meiden gedaan werd, maar kom op zeg - worst coming out song ever. Dat liedje is enorm offensive tegenover de gay community. Nu is in de Glee versie volgens mij wel de zin 'I hope my boyfriend don't mind it' weggelaten (of iig, ik heb hem niet gehoord, but I might be wrong) wat het iets minder beledigend maakt, maar alsnog. Er waren tig liedjes die geschikt waren en dan kiest Glee er zo een? Ugh.

Gevolg van die ondersneeuwing van Santana's storyline was ook dat we niet eens de coming out scene met haar ouders zagen. WTF, Glee, WTF? Dat was eigenlijk de belangrijkste scene van de episode - of had de belangrijkste scene moeten zijn - en we hebben hem niet eens gezien. Terwijl de coming out tegenover je ouders toch belangrijk is.
Ik vond de scene met Santana's abuela wel heel goed gedaan (en hartbrekend). Vooral de zin: "I love girls, the way that I'm supposed to feel about boys." raakte me erg hard, omdat het zoveel zegt over Santana en haar geĂŻnternaliseerde homophobia - en zelfhaat.
Maar het schrijnt wel dat we een positieve scene - Santana's ouders die haar accepteren - niet te zien krijgen en een negatieve scene - de abuela die dat niet doet - juist wel. Want de positieve scenes zijn net zo belangrijk.
Daarnaast is het ook gewoon vreemd - we hebben tig scenes gekregen met Burt die een supportive parent is tegenover Kurt, en dan krijgen we niet eens een scene voor Santana? :/ Maar ja, dan heb je weer die imbalans in de behandeling van de vrouwelijke en van de mannelijke personages van Glee.

Want dit is eigenlijk 'par for the course' wat de Brittana relatie aangaat. Er wordt zo veel verteld, in plaats van dat we het te zien krijgen. We weten bijv. dat Brittany en Santana seks hebben, maar on-screen hebben we niet eens een kus op de mond gehad! Zelfs de kus op de wang deze episode gebeurde achter Jacob Ben Israels hoofd. <.<
Het lijkt er op dat er deseksualisering van een gay relationship aan de gang is. (Zoals bijvoorbeeld ook tijdens Buffy the Vampire Slayer gebeurde, waarbij 2 vrouwelijke personages elkaar pas kusten nadat ze al meer dan een seizoen een relatie hadden.) En dat vind ik best wel problematisch - want het zijn 2 mensen die van elkaar houden, waarom mogen ze dan niet on-screen hun liefde voor elkaar tonen?

Voor een episode die 'I Kissed A Girl' heet is het best wel ironisch dat er helemaal geen ladykissing in voorkomt. [/bitter]

En dan nog wel waar ik het meest kwaad over ben: Finn en hoe de episode hem plotseling tot heilige maakt.
Allereerst - dat NIEMAND hem aangesproken heeft over wat hij gedaan heeft. Het valt me nog mee dat Santana niet gezegd heeft 'thank you for outing me', maar het scheelde weinig. :/ Ik had gehoopt dat we op zijn minst een scene met Kurt zouden krijgen die Finn iig duidelijk zou maken dat wat hij gedaan heeft niet in orde is. Omdat Kurt het snapt - hij heeft immers ook Karofsky niet geout, en dat terwijl Karofsky hem bedreigd had.
Ten tweede - dat hij Santana dreigt met die schorsing als ze niet naar de choir room komt voor Finns 'speciale les'. WTF, Finn? De reden voor die schorsing is omdat HIJ zich als een zak gedragen heeft en dat gaat hij nu zo high and mighty doen? Zijn toon in de hele scene was sowieso enorm neerbuigend. :/
Nog iets dat me dwarszit aan die scene: Finn zegt dat Santana speciaal voor 'm is omdat ze zijn 'first' was en omdat dat iets betekende. Maar hij heeft destijds specifiek gezegd 'I didn't feel anything. Because it didn't mean anything.' Dus lekker hypocriet weer, Finn.
Ten derde - dat Finn zegt dat hij niet met zichzelf zou kunnen leven als Santana zelfmoord zou plegen. Maar het gevolg is dat hij Santana dwingt om uit de kast te komen voor zijn egoĂŻstische redenen - zodat hij zichzelf beter kan voelen. En dan kom je ook weer terug op wat ik hierboven zei, nl. dat Santana's storyline ondergesneeuwd is om de jongens als 'helden' tevoorschijn te laten komen.

Ook ben ik niet blij met de Puck/Shelby(/Quinn) storyline, wat 1 grote rommel is en allerlei dingen impliceert over adoptieve ouders versus 'echte' / biologische ouders. En ik wil meer scenes met Shelby en Rachel (en eventueel Quinn. Sowieso Rachel/Quinn bonding m.b.t. Beth, Shelby, etc.).

De Kurt/Rachel vriendschap vind ik ook niet leuk meer, omdat het aanvoelt alsof Rachel continu zichzelf opoffert en daar niks voor terug krijgt. :/ Hoewel dat op zich niets nieuws is, want Rachel offert zichzelf altijd op (serieus, ze is het minst zelfzuchtige personage van de serie), maar ik wil zo graag dat Rachel een gezonde en gelijkwaardige vriendschap heeft met iemand waar ze echt op kan rekenen.
En ik hoop dat Rachels schorsing haar kansen om toegelaten te worden tot NYADA niet verkleint, want op dit punt is het enige wat ik echt wil dat Rachel Lima uit komt, omdat de andere dingen die ik wil (zoals een goede storyline voor Quinn) toch niet gebeuren. D:


Conclusie: ik heb te veel gevoelens over fictionele personages en Santana heeft een enorme hug nodig.

(Lol, complimenten als je dit hele epistel gelezen hebt. xD [/lang van stof])

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

Magic is Might

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2011 20:13 

Ik ben gestopt met kijken na aflevering 3x04 (volgens mij).. Het werd mij eigenlijk een beetje te ridiculous..

MĂĄĂĄr.. ik wil het misschien wel weer oppakken. Dus, kritische kijkers, is het erger geworden sinds die episode? xD

_________________
    I LOVE HPF

Where your treasure is, there will your heart be also


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron

Powered by phpBB :: FI Theme