Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat is jouw favoriete sitcom?
30 Rock 0%  0%  [ 0 ]
According to Jim 6%  6%  [ 3 ]
Friends 27%  27%  [ 14 ]
How I Met Your Mother 12%  12%  [ 6 ]
Modern Family 2%  2%  [ 1 ]
South Park 8%  8%  [ 4 ]
That 70's Show 13%  13%  [ 7 ]
The Big Bang Theory 15%  15%  [ 8 ]
The Simpsons 2%  2%  [ 1 ]
Two and a Half Man 4%  4%  [ 2 ]
Will & Grace 10%  10%  [ 5 ]
[Andere...] 2%  2%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 52

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 20:15 

Ik vind dat de sitcoms toch een apart topic verdienen, want het is onder serie's toch nog altijd een apart genre as well. Even horen wat Wikipedia hierover te zeggen heeft:

    Sitcom is een genre van het type komedieserie dat gesitueerd wordt rond een vaste groep personages in een tamelijk alledaagse omgeving. Door het toeval en de vreemde eigenschappen van de personages ontstaan daarin komische situaties. Doordat sitcoms zich afspelen in alledaagse situaties, is de herkenbaarheid een van de sterke punten van dit type komedie.


Goed. Er zijn genoeg sitcoms en ik denk dat iedereen vooral de Amerikaanse kent. Vinden jullie sitcoms trouwens eerder lowbrow of highbrow, om het zo te noemen? Lowbrow zijnde 'lagere cultuur', highbrow zijnde de 'hogere cultuur'. The Simpsons wordt bijvoorbeeld vaak als no-brow omschreven, omdat het op zich een geanimeerde serie is (wat dan volgens 'de regeltjes' lowbrow is), maar wel een serie die qua inhoud heel wat highbrow zaken aanhaalt (boeken- en filmreferenties, actualiteit, etc.).

Wanneer een bepaalde sitcom populair genoeg is, kan er gerust een apart topic voor worden geopend lijkt mij. Ik houd in deze post wel een lijstje bij met de specifieke topics. Ik wacht nog even met een poll totdat ik een beetje een idee heb wat echt de populairste sitcoms zijn op het forum en dan maak ik met die suggesties een poll. En tegen dan zijn de polls misschien weer gefixed.

Dus, shoot! Wat is jouw favoriete sitcom? En houden sommige mensen ook van de Nederlandse of Vlaamse versies?

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


Laatst bijgewerkt door Enjolras op ma apr 25, 2011 19:39, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 20:52 

Ik hou niet van domme en flauwe sitcoms.

Ik bekan erg lachen om Simpsons, south park, steptoe and son, friends, 3rd rock from the sun, mork and mindy, red dwarf, spaced. Oh, en Miranda!

Verder hou ik erg van Britse sketch shows: fast show, french and saunders, Little Britain, young ones, bottom etc.

Ik zie de humor niet zo in van will and grace bijvoorbeeld.

_________________
To hear with eyes belongs to love's fine wit
Five and Dae, come visit.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:15 

Persoonlijk ben ik niet echt de persoon voor sitcoms die tegenwoordig worden uitgezonden op de televisie. Daarentegen ben ik wel erg voor de Engelse sitcoms van een paar jaar geleden.
Zo hou ik enorm veel van Fawlty Towers en Keeping up Appearances. Er gaat altijd wel wat mis en eigenlijk is de humor zo droog als maar zijn kan.

Overigens ben ik later nog eens naar een theatervoorstelling van Fawlty Towers geweest. Daarin waande je je werkelijk in het hotel. Het was een avond waarbij je als het ware uit eten ging in Fawlty Towers en je geserveerd werd door Basil, Sybil en Manuel.
Pas dan besef je werkelijk hoe leuk de serie was. Ik geloof dat ik direct daarna alle hotel beslommeringen weer ben gaan kijken.

Keeping up Appearances, ofwel Schone Schijn, is de tv-serie waarbij uitersten bij elkaar komen. Waarin Bucket toch echt uitgesproken moet worden als Bouquet!

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di feb 01, 2011 21:53 

How I Met Your Mother. Dat is echt mijn favoriete serie op dit moment (: Ik vind alle vijf main characters erg leuk, wat mij eigenlijk nooit overkomt. Verder is HIMYM echt PRECIES mijn soort humor, er zit een heel typisch soort grapjes in waar ik echt heel erg hard om kan lachen (: En de cast is heel getalenteerd.

Verder ben ik groot fan van The Big Bang Theory - volgens mij wordt die serie echt steeds beter. Waar HIMYM wel eens dipjes kent, heb ik het idee dat TBBT juist groeit met elke aflevering.

Ik kijk verder graag af en toe een aflevering van Will & Grace, vind ik 'Allo 'Allo echt heerlijk en ben ik net begonnen met het helemaal van voor naar achter kijken van Friends (: Ik wil nog beginnen aan 30 Rock en Modern Family, aangezien ik daar echt veel goeie dingen over hoor. Ik ben wel een sitcom-fan ^^

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Wonderland

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 02, 2011 0:54 

Pottergirl schreef:
How I Met Your Mother. Dat is echt mijn favoriete serie op dit moment (: Ik vind alle vijf main characters erg leuk, wat mij eigenlijk nooit overkomt. Verder is HIMYM echt PRECIES mijn soort humor, er zit een heel typisch soort grapjes in waar ik echt heel erg hard om kan lachen (: En de cast is heel getalenteerd.



Agree! HIMYM is echt awesome. Inderdaad ook mijn soort humor en lig dan ook vaak in mijn eentje helemaal in een deuk om de grapjes die er in gemaakt worden. Ik vind ook alle characters erg leuk en kan dan ook niet echt kiezen wie ik het leukste vind. Ik vind het ook echt een leuk idee dat er verhalen worden verteld namens Ted aan zijn kinderen over hoe hij hun moeder heeft ontmoet. Terwijl je dus nog niet weet wie de moeder is.

Ook Will&Grace, Two and a Half Man en According to Jim vind ik heel leuk om te kijken. Zo aan het begin van de avond als je een lange dag hebt gehad met die series op de bank hangen <3

_________________
    Que sera, sera.


 Profiel  

Headhunter

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Kruideniersstraat 71

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 12:39 

Daenerys schreef:
Ik hou niet van domme en flauwe sitcoms.

Ik bekan erg lachen om Simpsons, south park, steptoe and son, friends, 3rd rock from the sun, mork and mindy, red dwarf, spaced. Oh, en Miranda!

Verder hou ik erg van Britse sketch shows: fast show, french and saunders, Little Britain, young ones, bottom etc.

Ik zie de humor niet zo in van will and grace bijvoorbeeld.

Als er iets dom en flauw is (dat bedoel ik niet op een lullige manier, maar om je te citeren) zijn het series als Simpsons en South Park. Het is niet bepaald diepgaande humor. I mean, Kenny die weeral onthoofd wordt, of Homer die heel hard DOH! roept... Het is wel grappig, maar diepgaand zeker niet :P En ja, er ligt een politieke ondertoon in, maar die wordt wel zwaar overschaduwd door platte humor.

Ik vind series als Friends, Will&Grace, Two and a Half Men echt geweldig. Joey van Friends is echt geweldig xD Ik vind alleen de spin-off 'Joey' een beetje jammer: Joey is Joey helemaal niet meer, het is gewoon Matt LeBlanc met een nieuwe sitcom. Oeh, en Jack&Karen van Will&Grace vind ik superleuk :') "It's Jaaaaack's Subway Tuuuuuushe! ♪" En alles aan Two and a Half Men is geweldig :') Charlie's playerige zijn, Alan's kneuzigheid en Jake... just Jake xD Haha xD

Ik ben overigens heel slecht in het 'volgen' (voor zover dat nodig is bij sitcoms) van series, dus ik zie het eigenlijk alleen als ik toevallig TV kijk.

Oh, wat ik wel een tijdje actief gevolgd heb is The Big Bang Theory! Dat is echt een geweldige sitcom xD Het is superdroge humor en ooh, hoe confronterend als je de nerderigste grappen nog snapt ook!

_________________
now my life is sweet like cinnamon


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 13:39 

Momenteel volg ik How I Met Your Mother en The Big Bang Theory.

HIMYM komt elke weekdag om half acht op de tv en ik heb de digicorder ingesteld zodat ik geen enkele aflevering mis.
Eerst keek ik het sporadisch, maar momenteel vind ik het echt goed. Ik hoop dat er snel nieuwe afleveringen komen want nu zijn het nog steeds herhalingen.
Reflex schreef:
Inderdaad ook mijn soort humor en lig dan ook vaak in mijn eentje helemaal in een deuk om de grapjes die er in gemaakt worden.

Ja ik lach ook erg met de grapjes of hoe ze erbij lopen. En het is van Friends geleden dat ik zo hard moest lachen met een tv-programma.
Laatst zag ik een aflevering (Waar Barney moet bewijzen dat hij niet oud genoeg is voor bepaalde zaken - The Murdoch-list of zoiets - en Ted moest zich oud gedragen) ik heb de hele aflevering gelachen.
Barney die altijd een pak draagt vind ik ook goed, zelfs als hij slaapt.

Agenia schreef:
Oh, wat ik wel een tijdje actief gevolgd heb is The Big Bang Theory! Dat is echt een geweldige sitcom xD Het is superdroge humor en ooh, hoe confronterend als je de nerderigste grappen nog snapt ook!

Inderdaad. Vooral als je met iemand aan het kijken bent die er niets van snapt. En je dat dan moet uitleggen.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: zo feb 06, 2011 22:42 

Agenia schreef:
Ik vind series als Friends, Will&Grace, Two and a Half Men echt geweldig. Joey van Friends is echt geweldig xD Ik vind alleen de spin-off 'Joey' een beetje jammer: Joey is Joey helemaal niet meer, het is gewoon Matt LeBlanc met een nieuwe sitcom. Oeh, en Jack&Karen van Will&Grace vind ik superleuk :') "It's Jaaaaack's Subway Tuuuuuushe! ♪" En alles aan Two and a Half Men is geweldig :') Charlie's playerige zijn, Alan's kneuzigheid en Jake... just Jake xD Haha xD


Zo compleet mee eens! Will&Grace is echt geniaal! Jack en Karen zijn echt geweldig. Zeker Karen in combinatie met Rosario. Heb seizoen 2 t/m 6
en 8 op DVD. Heb echt vele avonden lachend op de bank gelegen. :)

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma feb 07, 2011 10:28 

Mijn lievelingsserie is heel lang Friends geweest. <3
Ik hou van alle personages en ik vond het zó grappig. Ik kijk het jammer genoeg niet zo vaak meer.. Ik vind de eerste seizoenen eigenlijk net zo leuk als de latere seizoenen, wat me niet vaak voorkomt ^^
En mijn favoriete personage is toch wel Chandler. Ik heb echt precies dezelfde humor als hij.

Verder kijk ik sinds de zomervakantie ook HIMYM <3. Ik denk eigenlijk dat ik Ted het leukste personage vind, al heb ik hem een tijdje erg irritant gevonden. Maar nu hij is weer tof. Ik vond Robin in het begin niet zo leuk, maar die vind ik nu wel leuker geworden. <3

En ik heb ook Will & Grace gekeken, maar lang niet alle afleveringen. Moet eigenlijk weer een keer die DVD lenen. XD
Maar mijn favoriete personage daar in is... Karen! (en dan het liefst in combinatie met Jack).


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za maart 19, 2011 21:42 

Jaali schreef:
Agenia schreef:
Ik vind series als Friends, Will&Grace, Two and a Half Men echt geweldig. Joey van Friends is echt geweldig xD Ik vind alleen de spin-off 'Joey' een beetje jammer: Joey is Joey helemaal niet meer, het is gewoon Matt LeBlanc met een nieuwe sitcom. Oeh, en Jack&Karen van Will&Grace vind ik superleuk :') "It's Jaaaaack's Subway Tuuuuuushe! ♪" En alles aan Two and a Half Men is geweldig :') Charlie's playerige zijn, Alan's kneuzigheid en Jake... just Jake xD Haha xD


Zo compleet mee eens! Will&Grace is echt geniaal! Jack en Karen zijn echt geweldig. Zeker Karen in combinatie met Rosario. Heb seizoen 2 t/m 6
en 8 op DVD. Heb echt vele avonden lachend op de bank gelegen. :)


DIT!

Ik was helemaal vergeten van hier zelf nog te reageren xD. First things first. IK HOU VAN WILL & GRACE. Ik ben er echt helemaal gek op. Ik heb alle seizoenen op DVD en ik heb de hele serie al twee keer helemaal gekeken (op volgorde) en enkele afleveringen echt al tien tot twintig keer xD. Ik blijf er om gieren. Jack & Karen zijn zo epic.

Verder heb ik ook nog twee boxen van "That 70s Show". Daar ben ik niet zo helemaal into, maar ik vind het ook wel heel erg hip. Het is alleen wel al lange tijd geleden dat ik het nog eens gekeken heb.

Ik heb trouwens in heel mijn leven misschien al twee volledige eps van Friends gekeken. Niet dat ik het niet leuk vind, want ik ben nogal zeker dat ik het fantastisch zou vinden denk ik. Het is er gewoon nog nooit van gekomen. Ik heb trouwens deze week beslist om HIMYM uit te checken. Ik hoor er zoveel goeds over dat ik het toch even wil gezien hebben. Wie weet is het ook wel helemaal mijn ding dus.

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 17:10 

Charlie schreef:
Jaali schreef:
Agenia schreef:
Ik vind series als Friends, Will&Grace, Two and a Half Men echt geweldig. Joey van Friends is echt geweldig xD Ik vind alleen de spin-off 'Joey' een beetje jammer: Joey is Joey helemaal niet meer, het is gewoon Matt LeBlanc met een nieuwe sitcom. Oeh, en Jack&Karen van Will&Grace vind ik superleuk :') "It's Jaaaaack's Subway Tuuuuuushe! ♪" En alles aan Two and a Half Men is geweldig :') Charlie's playerige zijn, Alan's kneuzigheid en Jake... just Jake xD Haha xD


Zo compleet mee eens! Will&Grace is echt geniaal! Jack en Karen zijn echt geweldig. Zeker Karen in combinatie met Rosario. Heb seizoen 2 t/m 6
en 8 op DVD. Heb echt vele avonden lachend op de bank gelegen. :)


DIT!

DAT!

Friends en Will&Grace zijn absoluut mijn twee favoriete sitcoms. Friends is en blijft gewoon geweldig. Ik kan serieus iedere dag kijken zonder het beu te worden xD Ik heb alle seizoenen op mijn externe harde schijf staan en kijk echt heel vaak. Soms gewoon een random episode en soms volg ik ineens een heel seizoen. Ik vind gewoon ELK personage leuk uit deze serie. I love it <3
Will&Grace vind ik ook heel leuk. Jack en Karen zijn inderdaad super samen en ik vind gewoon de hele vriendschap tussen Will en Grace leuk. Het is gewoon vet grappig :P

Two and a Half Men en The Big Bang Theory vind ik beide ook leuk, maar dit kan ik niet de hele dag door zien. Vooral niet als ik een ep al een paar keer eerder heb gezien, dan zet ik hem af. En bij Friends heb ik dat totaal niet. Daar zou ik eigenlijk gewoon 2 keer achter elkaar dezelfde ep kunnen kijken xD

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2011 21:05 

"Oh my god. You're about to jibber jabber about jibber jabber" :D Zo absoluut TBBT! Samen met Friends en Two and a Half Man zijn mijn top drie sitcoms. Maar echt met afstand op 1: the big bang theory. Heb nu seizoen 1 t/m 4 volledig gezien en elke keer zit ik weer 20min met een brede grijns op mijn gezicht te kijken en om de haverklap lig ik krom van het lachen :lol: Geniale serie vind ik het, gewoon omdat ik mij zo kan verplaatsen in iemand als Leonard bijv. Maarja, ben zelf dan ook nerdachtig ingesteld dus tja.

TaaHM vind ik enkel leuk wanneer Jake is opgegroeid. En tja FRIENDS blijft een klassieker voor mij als sitcom. "Formal objection!" "Denied" "Informal objection!" "Denied" Sheldon: ":-|" :lol: of.. Rasj: "You even got an escape route?" "I never kid about safety" *turns light off* "On your left there are two exits, leading there and there" alsof ie stewardesse is haha. Nee echt, geniaal de acteur die Sheldon speelt. Penny mag er trouwens ook wezen :love:

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

1e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: ma jul 25, 2011 21:17 

Definitely Friends :love:

Wordt nooit oud... super humor, echt een van de leukste series. Kijkt lekker weg en als gevolg heb ik nu alle afleveringen al zoooooo vaak gezien.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jul 29, 2011 12:15 

Ik heb vele Sitcoms gevolgd daardoor ook wel wat gemist, maar wanneer ze weer komen (en dat is zo leuk met die sitcoms - herhalingen). Dan volg ik ze of ik kijk ze gewoon als tussendoor als voorprogramma voor de avond.
Ik heb vele favo's waaronder Friends.
En die gouwe ouwe blijven goed, ze hebben ze zo gemaakt dat de meeste tijdloos zijn. Er zit van alles in en voor iedereen.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2011 18:11 

Ik heb heel veel sitcoms gevolgd.

The big bang theorie
malcolm in the middle (briljant!)
friends
How I met yout mother (Hilarisch!)
30 rock (Liz Lemmon RULES.)
The Simpsons (Heb alle seisoenen die er tot nu toe zijn uitgebracht op dvd, de rest download ik)
Two and a half man. (Ik walg van een vent als Allan, maar daarom is ie leuk) :mrgreen:
Modern family
Married with children
South Park
Family guy (Mwoa...wel leuk)
Scrubs
Little Brittain
my family
Keeping up apperences

....Volgens mij kijk ik veeeeeeeel te veel t.v....... :shock:

Will and Grace, the nanny (Alles met Fran drescher, spel je dat zo?) en that 70's show vind ik dan weer geen klap aan. Is niet echt mijn gevoel voor humor.

hebben jullie wel eens de echt oudere sitcoms gezien? Married with children? Harry and the hendersons? Full house? It aint half hot, mum? Mash? Of word ik nu echt oud? ;)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme