Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie mag voor jou "Best Picture" winnen?
The Artist 17%  17%  [ 1 ]
The Descendants 17%  17%  [ 1 ]
Extremely Loud & Incredibly Close 0%  0%  [ 0 ]
The Help 33%  33%  [ 2 ]
Hugo 17%  17%  [ 1 ]
Midnight in Paris 0%  0%  [ 0 ]
Moneyball 0%  0%  [ 0 ]
The Tree of Life 17%  17%  [ 1 ]
War Horse 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 6

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 13:45 

Ahhh ja de Oscars : D Ik heb er alweer enorm veel zin in. Vorig jaar voor het eerst live gekeken, dit jaar van plan dat weer te doen. Dit keer wel met gezelschap, dus dat is wel prettig :')

Ik heb ook nog lang niet alle Best Picture-nominaties gezien, maar het is wel mijn streven. Tot nu toe heb ik slechts Midnight In Paris en War Horse gezien. Ik ben bang dat ik het grootste gedeelte moet gaan downloaden om ze op tijd te kunnen zien, maar ik probeer zoveel mogelijk nominaties in de bioscoop te zien.

Ik ben ook heel blij met de Tinker Tailor Soldier Spy-nominaties en ik hoop echt dat Gary het beeldje mee naar huis mag nemen. En ook ik snap echt niet dat Tintin niet genomineerd is voor Best Animated Picture. Ongelooflijk.

Btw Charles, wil je 84th maken van de 84rd in de titel? [a]

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 13:53 

Pottergirl schreef:
Btw Charles, wil je 84th maken van de 84rd in de titel? [a]


Oeps. (a) Thanks! Done.

En PG, doe jezelf een plezier en ga zo snel mogelijk Hugo kijken in de bioscoop. In 3D als het even kan. Je zal het je niet beklagen :'). En The Tree of Life vond ik fantastisch, maar dat lijkt mij ook zo'n film die je in de bioscoop moet zien (om er echt ten volle van kunnen genieten). Dus ofwel kijk je 'm op een scherm met hele mooie kwaliteit/resolutie zodat je toch nog een beetje van de prachtige beelden kan genieten, ofwel zoek je een bioscoop die 'm nog draait. Alhoewel dat laatste volgens mij niet meer het geval is (misschien nog wel in de Oscar-selectie van sommige bioscopen).

Dat was het. En ik wil ook dringend The Iron Lady zien, gewoon voor Meryl Streep. Ik vond haar prestatie al goed toen ik alleen nog maar de trailer had gezien, dus ja. (En ik zou willen dat ze wint, alleen maar omdat ze altijd van die heerlijke speeches geeft).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 14:09 

Charlie schreef:
En PG, doe jezelf een plezier en ga zo snel mogelijk Hugo kijken in de bioscoop. In 3D als het even kan. Je zal het je niet beklagen :'). En The Tree of Life vond ik fantastisch, maar dat lijkt mij ook zo'n film die je in de bioscoop moet zien (om er echt ten volle van kunnen genieten). Dus ofwel kijk je 'm op een scherm met hele mooie kwaliteit/resolutie zodat je toch nog een beetje van de prachtige beelden kan genieten, ofwel zoek je een bioscoop die 'm nog draait. Alhoewel dat laatste volgens mij niet meer het geval is (misschien nog wel in de Oscar-selectie van sommige bioscopen).


Hugo staat ook echt zo hoog op mijn lijstje, maar hij komt in Nederland pas vanaf 16 februari in de bioscoop. Dus dat is nog even geduld hebben. Stomme Nederlandse bioscopen D:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 15:48 

Zelf ben ik voornamelijk ook heel erg benieuwd of Rundskop een Oscar gaat mogen wegkapen (:. Ook al was het Limburgs niet volledig op punt, maar een dialect aanleren is nu ook niet bepaald evident. Ik denk ook dat dit, na Iedereen Beroemd, ook de eerste keer is dat een Belgische film genomineerd wordt? Hoewel ik die laatste zelf ook niet echt noemenswaardig vond.

Qua films die voor Best Picture genomineerd zijn wil ik de volgende erg graag zien: The Artist, Hugo, Midnight in Paris en misschien Extremely Loud & Incredibly Close.

Ik weet wel dat er behoorlijk wat heisa was over de film 'The Help', persoonlijk lijkt het me ook niet meteen een film die voor een categorie als deze genomineerd zou worden. Maar ik wil niet bevooroordelen: heeft iemand deze film gezien en was hij de moeite waard?


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 16:11 

Lacrimosa schreef:
Zelf ben ik voornamelijk ook heel erg benieuwd of Rundskop een Oscar gaat mogen wegkapen (:. Ook al was het Limburgs niet volledig op punt, maar een dialect aanleren is nu ook niet bepaald evident. Ik denk ook dat dit, na Iedereen Beroemd, ook de eerste keer is dat een Belgische film genomineerd wordt? Hoewel ik die laatste zelf ook niet echt noemenswaardig vond.


Daens kreeg destijds ook een Oscar-nominatie. En er waren ooit ook nog enkele Franstalige nominaties. Maar inderdaad niet erg veel, in totaal geloof ik zes ofzo. En wat je zegt ja, Iedereen Beroemd was de laatste Oscarnominatie. En die vond ik ook echt absoluut niet noemenswaardig - integendeel. Dan verdient Rundskop het toch nog een grote tikkel meer (omwille van Schoenaerts dan, en ook wel een beetje de cinematografie stiekem).

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 16:26 

Hoe kan ik in hemelsnaam Daens en bovenal Jan Decleir vergeten. Maar juist, ja! Daens vond ik dan wel weer goed. Of het goed genoeg was voor Oscarnormen, daar ben ik een te grote filmleek voor, maar bij Iedereen Beroemd stelde ik me gewoon voortdurend de vraag hoé het aan een nominatie is geraakt.

Of Rundskop veel kans gaat hebben valt waarschijnlijk ook te betwijfelen. Ik weet niet hoe zwaar de concurrentie is voor deze categorie. Maar het zou wel erg mooi zijn, natuurlijk (: Ik hoop voornamelijk dat Meryl Streep er eentje wegkaapt. Samen met Kate Winslet is ze mijn favoriete actrice. Of zoals Cameron uit Modern Family het zo mooi illustreert:



 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 17:39 

Ik heb er zin in ga er zeker naar kijken.
Heb er een aantal nog niet gezien, aangezien ze hier nog niet uit zijn in de bios.
Goed dat ze ''War horse'' en ''The help'' uitkiezen, vooral die laatste omdat er dan tenminste gekleurde mensen in speelden, hoorde er al commotie om omdat er alleen blanke films waren.

Ik had de lijst eens bekijken wie de ''host'' zijn en presenteren, enkele namen komen wel erg vaak voor door de jaren? Hoe zit dat, en is het niet eerlijk om telkens een van de vele celebs te kiezen zodat iedereen een kans krijgt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 17:51 

2daemon schreef:
Ik heb er zin in ga er zeker naar kijken.
Heb er een aantal nog niet gezien, aangezien ze hier nog niet uit zijn in de bios.
Goed dat ze ''War horse'' en ''The help'' uitkiezen, vooral die laatste omdat er dan tenminste gekleurde mensen in speelden, hoorde er al commotie om omdat er alleen blanke films waren.

Ik had de lijst eens bekijken wie de ''host'' zijn en presenteren, enkele namen komen wel erg vaak voor door de jaren? Hoe zit dat, en is het niet eerlijk om telkens een van de vele celebs te kiezen zodat iedereen een kans krijgt.


Sorry, maar waarom zou het goed zijn om films uit te zoeken omdat er donkere mensen in spelen? Positieve discriminatie is ook discriminatie. Het lijkt me dat je vooral films uitzoekt omdat ze goed zijn, onafhankelijk van de huidskleur van de acteurs.

Ik heb trouwens nog weinig/geen van de films gezien, er staan wel een aantal op het verlanglijstje om te kijken (o.a. Moneyball, The Tree of Life, Descendents, The Artist, Rundskop). Ik had Drive nog wel verwacht bij de beste acteur of film, maar ik denk dat het te weinig bij het grote publiek bekend is.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2012 18:09 

Chris Gamgee schreef:
2daemon schreef:
Ik heb er zin in ga er zeker naar kijken.
Heb er een aantal nog niet gezien, aangezien ze hier nog niet uit zijn in de bios.
Goed dat ze ''War horse'' en ''The help'' uitkiezen, vooral die laatste omdat er dan tenminste gekleurde mensen in speelden, hoorde er al commotie om omdat er alleen blanke films waren.

Ik had de lijst eens bekijken wie de ''host'' zijn en presenteren, enkele namen komen wel erg vaak voor door de jaren? Hoe zit dat, en is het niet eerlijk om telkens een van de vele celebs te kiezen zodat iedereen een kans krijgt.


Sorry, maar waarom zou het goed zijn om films uit te zoeken omdat er donkere mensen in spelen? Positieve discriminatie is ook discriminatie. Het lijkt me dat je vooral films uitzoekt omdat ze goed zijn, onafhankelijk van de huidskleur van de acteurs.

Precies ja daar gaat het om, maar er wordt nou eenmaal commotie om gemaakt. Maar als iets positiefs ook al disciminatie is dan blijft het doorgaan, is dat ook zo als de donkere mensen die commotie maken, dan kom je toch nergens?
Ik zeg niet dat het goed of slecht is, want ik doe er zelf niet aan. Maar het moet wel eerlijk gedaan worden.

Als ik de ''The help'' zou uitkiezen, zou het om de film, verhaal en de acteurs en dergelijke gaan, niet om de huidskleur zelf.
Ik dacht dat we al best ver waren dat ze zulk gedrag achterwegen zouden laten, blijkbaar niet terwijl donkere mensen er nog zo voor strijden.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 11:33 

Ik ga het dus nooit meer voor elkaar krijgen om alle films te zien en daar baal ik echt enorm van. Een heleboel films komen gewoon niet op tijd uit in Nederland. Stomme bioscopen. Deze week ga ik even kijken of ik alle films die ik nog niet heb gezien in redelijke kwaliteit ergens kan downloaden maar ik betwijfel of ik nog genoeg tijd ga hebben om ze ook daadwerkelijk te zien.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 12:44 

Ik betwijfel of je nog kan downloaden na wat er op internet gedaan is? of kan men nog steeds series vanuit amerika kijken.
Op alle sites die ik ken, kan ik niks meer behalve deze:
***
En dan ligt het er nog maar net aan of ze de film hebben, of dat ze de juiste link hebben.

Dennis zegt: gelieve niet door te linken naar illegale download-sites. ;)

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 18, 2012 15:21 

Ik download via torrents, dat is nog mogelijk. En ik heb inmiddels van alle genomineerde films een torrent kunnen vinden, alleen hoop ik Hugo de komende week nog in de bioscoop te kunnen zien.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 25, 2012 20:02 

Aangezien het morgen zover is (naja, morgennacht), kom ik even een lijstje posten. Een wie-ik-DENK-en-wie-ik-HOOP-dat-er-zal-winnen-lijstje.

Van de Best Picture genomineerde films heb ik uiteindelijk alleen Extremely Loud & Incredibly Close, Hugo, Midnight in Paris & The Tree of Life gezien. Ik vind het vooral jammer dat ik The Artist niet heb kunnen kijken, aangezien die dus echt wel grote favoriet is. Misschien dat ik daar morgen in de loop van de dag nog verandering in breng. :')

Even een IK DENK/IK HOOP-lijstje:

  • BEST PICTURE: The Artist / Hugo
  • BEST DIRECTOR: Michel Hazanavicius / Martin Scorsese
  • BEST ACTOR IN A LEADING ROLE: Jean Dujardin / Gary Oldman
  • BEST ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
  • BEST ACTRESS IN A LEADING ROLE: Michelle Williams / Meryl Streep
  • BEST ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
  • BEST ANIMATED FEATURE: Rango / Rango
  • BEST DOCUMENTARY FEATURE
  • BEST FOREIGN LANGUAGE FILM: A Separation / Bullhead
  • BEST ART DIRECTION: Hugo / Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2
  • BEST CINEMATOGRAPHY: The Tree of Life / The Tree of Life
  • BEST WRITING (ADAPTED SCREENPLAY): Hugo / Hugo
  • BEST WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY): The Artist / Midnight in Paris
  • BEST COSTUME DESIGN: The Artist / Hugo
  • BEST DOCUMENTARY SHORT
  • BEST EDITING
  • BEST MAKE-UP: The Iron Lady / Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2
  • BEST ORIGINAL SOUNDTRACK
  • BEST ORIGINAL SONG
  • BEST ANIMATED SHORT
  • BEST LIVE-ACTION SHORT

De doorstreepte heb ik werkelijk geen clue omdat ik gewoon het gros aan genomineerde niet gezien heb. Dus dan is het een beetje stom om daar oordeel over te vellen. De gouden zijn waar ik echt met fanvlaggetjes bij ga zitten - bij wijze van spreken. Maar voornamelijk gewoon als fanboy-zijnde, niet met een kritische blik ofzo ;').

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2012 13:33 

Ik heb het toch nog voor elkaar kunnen krijgen om 8 van de 9 genomineerde Best Pictures te zien. Ik heb alleen Moneyball niet gezien, maar ik moet zeggen dat dat ook de film was uit het rijtje waar ik de minste behoefte aan had om te zien.

Verder heb ik van genomineerde films in andere categorieën Tinker Tailor Soldier Spy, Bridesmaids (gedeeltelijk, ik geef het toe), Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 (obviously), Jane Eyre en The Adventures of Tintin gezien. Volgens mij heb ik nog nooit zoveel genomineerde films gezien vóór de Oscars daadwerkelijk plaatsvonden :')

Anyway - hier is mijn hoop/denk-lijstje, waarbij ik, net als Charlie, de dingen waarbij ik echt ga zitten fangirlen geel heb gemaakt.

BEST PICTURE
Ik denk: The Artist
Ik hoop: The Tree of Life

BEST DIRECTOR
Ik denk: Martin Scorsese (Hugo)
Ik hoop: Terrence Malick (The Tree of Life)

BEST ACTOR IN A LEADING ROLE
Ik denk: Jean Dujardin (The Artist)
Ik hoop: Gary Oldman (Tinker Tailor Soldier Spy)

BEST ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
Ik denk: Nick Nolte (Warrior)
Ik hoop: Max von Sydow (Extremely Loud & Incredibly Close)

BEST ACTRESS IN A LEADING ROLE
Ik denk: Meryl Streep (The Iron Lady)
Ik hoop: Rooney Mara (The Girl with the Dragon Tattoo)

BEST ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE
Ik denk: Bérénice Bejo (The Artist)
Ik hoop: Jessica Chastain (The Help)

BEST ART DIRECTION
Ik denk: Hugo
Ik hoop: Hugo of Harry Potter and the Deathly Hallows

BEST CINEMATOGRAPHY
Ik denk: Hugo
Ik hoop: The Tree of Life

BEST WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)
Ik denk: The Descendants
Ik hoop: Tinker Tailor Soldier Spy

BEST WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY)
Ik denk: Bridesmaids
Ik hoop: Midnight In Paris

BEST COSTUME DESIGN
Ik denk: Mark Bridges (The Artist)
Ik hoop: Michael O'Connor (Jane Eyre)

BEST EDITING
Ik denk: Anne-Sophie Bion and Michel Hazanavicius (The Artist)
Ik hoop: Kevin Tent (The Descendants)

BEST VISUAL EFFECTS
Ik denk: Rob Legato, Joss Williams, Ben Grossmann and Alex Henning (Hugo)
Ik hoop: Tim Burke, David Vickery, Greg Butler and John Richardson (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2)

BEST MAKE-UP
Ik denk: Mark Coulier and J. Roy Helland (The Iron Lady)
Ik hoop: Nick Dudman, Amanda Knight and Lisa Tomblin (Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2)

BEST ORIGINAL SOUNDTRACK
Ik denk: Ludovic Bource (The Artist)
Ik hoop: Alberto Iglesias (Tinker Tailor Soldier Spy)


Van de categorieën die ik niet heb toegevoegd weet ik gewoon niets of heb ik de genomineerde werken niet gezien of gehoord dus kan ik er niets over zeggen.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Mister Moneypenny

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2012 10:23 

Dit zijn de winnaars van de Oscars dit jaar geworden:

Beste Film: The Artist

Beste Regisseur: Michel Hazanavicius – The Artist

Beste Acteur: Jean Dujardin – The Artist

Beste Actrice: Meryl Streep – The Iron Lady

Beste Mannelijke Bijrol: Christopher Plummer – Beginners

Beste Vrouwelijke Bijrol: Octavia Spencer – The Help

Beste Originele Scenario: Woody Allen – Midnight in Paris

Beste Bewerkte Scenario: Alexander Payne, Jim Rash & Nat Faxon – The Descendants

Beste Originele Soundtrack: Ludovic Bource – The Artist

Beste Liedje: Man or Muppet – The Muppets

Beste Montage: The Girl with the Dragon Tattoo

Beste Cinematografie: Hugo

Beste Art Direction: Hugo

Beste Sound Editing: Hugo

Beste Sound Mixing: Hugo

Beste Lange Documentaire: Undefeated

Beste Korte Documentaire: Saving Face

Beste Animatiefilm: Rango

Beste Korte Animatiefilm: The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore

Beste Korte Speelfilm: The Shore

Beste Niet-Engelstalige Speelfilm: A Seperation

Beste Make-Up: The Iron Lady

Beste Kostuums: The Artist

Beste Special Effects: Hugo

_________________
''Words are, in my not-so-humble opinion, our most inexhaustible source of magic. Capable of both inflicting injury, and remedying it.''


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme