Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 14:36 

Ik hoop dat dit topic niet al bestaat. De titel zegt het eigenlijk al. Post hier de films die je echt kunt blijven kijken zonder er genoeg van te krijgen. Een korte uitleg is natuurlijk wel zo fijn, misschien ook een kleine samenvatting van de film.

Aangezien we op een Harry Potter forum zitten, denk ik dat het wel duidelijk is dat we gek zijn op Harry Potter, dus ik denk dat het overbodig is om die films hier te posten ;) Maar uiteraard hoort Harry Potter op mijn lijst.

Mijn lijstje (samenvatting zijn engels, snel van IMDB gehaald):

The Green Mile
The story about the lives of guards on death row leading up to the execution of black man accused of child murder & rape, who has the power of faith healing. Tom Hanks, Michael Carke Duncan.
Ik heb deze film een keer gekocht voor mijn moeder met kerst. Ik had deze film eerst zelf nog nooit gezien, maar mijn moeder vond hem heel mooi. Nadat ik hem had gekeken kwam ik dus op dezelfde conclusie. Het is gewoon een film waar je over na blijft denken. Zeker een aanrader voor de mensen die hem nog niet hebben gezien.

The Color Purple
The life and trials of a young African American Woman. Whoopi Goldberg, Danny Glover, Margaret Avery, Oprah Winfrey
Een hartbrekende film, vind ik dit. Ik heb hem voor het eerst gezien op school, maar toen moesten we hem telkens in stukjes zien, wat irritant was. Ik heb hem later nog een keer gezien, hij is een stuk mooier om gewoon achter elkaar te zien, wat voor alle films wel geldt. Zoals ik al zei; deze film breekt gewoon mijn hart en hij is heel erg diep.

Hannibal Lecter trilogie (Silence of the Lambs, Hannibal, Red Dragon, Hannibal Rising)
Lecter is a brilliant psychiatrist and cannibalistic serial killer. Anthony Hopkins, Jodie Foster, Julianne Moore, Ralph Fiennes, Edward Norton, Gaspard Ulliel, Li Gong
Iets minder diepere films dan de andere twee, maar toch kan ik deze films blijven kijken. Ze blijven spannend ook al weet je wat er gaat gebeuren en de quotes van Hannibal zijn gewoon geweldig. Aanrader voor mensen die van Thrillers houden!

Ghost
After being killed during a botched mugging, a man's love for his partner enables him to remain on earth as a ghost. Patrick Swayze, Demi Moore, Whoopi Goldberg
Ja, dit is zo'n film waarvan je een diepe zucht slaakt met een stomme grijns op je smoel. Echt een liefdes film. Iedereen die van Romans houd, moet deze gewoon zien. Ik zelf ben niet zo'n Roman fan, maar deze is een grote uitzondering.

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do mei 05, 2011 16:34 

*Studie ontwijkend gedrag*

Er zijn wel een paar films die ik kan blijven kijken. En dat zijn:

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Ja, het eerste deel blijft toch mijn all time favourite. Ik denk dat iedereen wel weet waar deze film over gaat, dus ik ga 'm niet beschrijven. Ik kan me nog héél goed herinneren dat ik 'm voor het eerst zag. Ik was toen 11 jaar oud. En het was liefde op het eerste gezicht. Deze film heeft echt alles wat ik in een film zoek. Spanning, romantiek, komedie. De acteurs zijn allemaal heel goed en het zit allemaal gewoon heerlijk in elkaar. Ik denk dat ik deze film het meest van alle films heb gezien. Er zijn periodes dat ik deze film echt iedere dag keek en soms gewoon 2 keer achter elkaar. Ik kan deze film dan ook zo goed als helemaal mee praten.

The Vampire Chronicles: Interview With The Vampire
Al heb ik 'm al een tijdje niet meer gezien, deze kan ik toch altijd blijven kijken. Vooral het eerste deel, dat vind ik heerlijk. Het gaat over een jongeman die een interview geeft en verteld over zijn leven als vampier. Hoe hij zo geworden is en hoe hij geleden heeft. Prachtige film met een heerlijke sfeer. Ook hier zijn de acteurs gewoon zo goed. <3

The Breakfast Club

Deze is misschien iets minder bekend? Onterecht @@ Want hij is geweldig. Kleine samenvatting van MovieMeter:
Citaat:
Een club studenten moet 's ochtends nablijven. Niemand heeft een vriend aan een ander, en ieder zit er om verschillende redenen. De opdracht die ze krijgen is het schrijven van een opstel, onder doodse stilte en zonder van plaats te veranderen. Aan het begin van de ochtend doen ze dat nog maar al snel maken ze er een puinhoop van.

Echt een aanrader. Deze film is al best oud, maar hij blijft leuk. Heerlijk verhaal, leuke feelgood met goede drama-momenten en super leuke humor.

White Fang
Aah, jeugdsentiment. Dit was vroeger mijn favoriete film. En ik vind hem zo mooi. Nog steeds krijg ik zo'n ''magisch'' gevoel als ik 'm opzet en het is niet eens een fantasy film ofzo haha. Wat heb ik vroeger veel gespeeld alsof ik ook een span sledehonden had en een halfwolf als huisdier enzo xD Prachtige, sfeervolle familiefilm <3

Die Hard
Ja, een heel ander genre, maar deze film blijft me boeien. Gewoon lekkere actiefilm die iedereen wel kent. Al vond ik deze film de eerste keer dat ik 'm zag niet eens zo boeiend. Misschien komt dat omdat het op een feestje zat en ik meer zat te hyperen dat het Snape was xD

En The Lion King en Underworld: The Rise of the Lycans moet ik ook even noemen. Ik weet dat veel mensen het derde Underworld deel niet beter vonden dat het eerste deel, maar ik dus wel. Want het speelt zich af in de Middeleeuwen en dat vind ik zoveel cooler dan onze eigen tijd xD Ik vind zwaarden en pijl en bogen gewoon leuker dan pistolen en geweren. En The Lion King is gewoon tijdloos.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2011 22:55 

Ooooh ik heb sommige films al zo vaak gezien dat het gewoon eng is, haha. Leuk topic!
Mijn lijstje (afgezien van alle Harry Potter-films, uiteraard):


The Lord of the Rings trilogy
Ik denk dat ik deze films, van alle films die ik ooit gezien heb, het vaakst heb gezien. Vooral The Fellowship of the Ring heb ik veel gekeken - ik denk dat ik die inmiddels al wel zo'n 50 keer gezien heb. Ik kijk ze sowieso ieder half jaar wel een keer en ze blijven gewoon helemaal fantastisch. Eens in de zoveel tijd moet ik gewoon een LotR-marathon houden, al is het helemaal in m'n eentje. Liefde op het eerste gezicht <3

Pride & Prejudice (2005)
Ik heb ook andere verfilmingen van P&P op m'n DVD-plank staan, maar deze vind ik eigenlijk het leukst (ja, zelfs leuker dan die met Colin Firth). Ik hou van Keira als Liz en Matthew als Mr. Darcy en ik vind de muziek prachtig. Ook hebben ze het verhaal wat mij betreft goed bewerkt voor film. Op de een of andere manier vind ik het gewoon een magische film met een mooi eind (:

P. S. I Love You
Gerard Butler, Jeffrey Dean Morgan, Hilary Swank, Ierland, droge humor en goeie muziek. What's not to love? Hoewel deze film wel érg los is gebaseerd op het gelijknamige boek vind ik dit echt een heerlijke film om vaak te zien. Vorig jaar heb 'm praktisch elke maand wel een keer gekeken <3 Hij is heel zielig maar ook hilarisch en romantisch en gewoon heel erg leuk (:

Elizabethtown
Eigenlijk hetzelfde verhaal als P.S. I Love You - het heeft gewoon alle ingredií«nten. Het is geen perfecte film maar het heeft gewoon een hele fijne sfeer, een leuk verhaal, mooie kleuren, fijne acteurs en heerlijke muziek.

Pirates of the Caribbean trilogy
Geen uitleg nodig, denk ik. Vooral de eerste film heb ik echt belachelijk vaak gezien.

Fur: An Imaginary Portrait Of Diane Arbus
Een arthouse-film die niet iedereen zal liggen. Trager dan de gemiddelde speelfilm, met een nogal vreemd verhaal dat ik zelf ook nog niet helemaal snap, maar wat mij betreft zo magisch dat ik er naar kan blijven kijken. Ik keek 'm in eerste instantie vanwege Robert Downey Jr en hij stelde absoluut niet teleur (hij stelt NOOIT teleur), maar ook Nicole Kidman vond ik goed (en dat zegt wat want ik vind haar normaal gesproken niet zo fantastisch). En er zitten visueel gezien echt práchtige plaatjes in.


Verder staan Star Trek (2009), Little Miss Sunshine, The Empreror's New Groove (Keizer Kuzco dus), Sherlock Holmes (2010) en The Nightmare Before Christmas ook regelmatig aan bij mij (:

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 9:45 

Lord of the rings!!!

Die films zijn echt super goed. Elke keer dat ik ze bekijk ontdek ik nog nieuwe dingen, snap ik ze beter. Ik eigenlijk het liefst de scenes met aragon en de rest. Die van frodo en sam vind ik niet zo leuk. Meestal bekijk ik ze ook allemaal na elkaar. De laatste is mijn favoriet. Ik ga ook eindelijk beginnen met de boeken te lezen.

Pride and Prejudice
"ËœPride and Prejudice' speelt zich af op het Engelse platteland van begin 19e eeuw. De familie Bennet heeft een probleem: ze hebben maar liefst vijf dochters, die allemaal aan de man gebracht moeten worden. Er lijkt schot in deze zaak te komen als de rijke, vrijgezelle Mr. Bingley zijn intrek komt nemen in een nabijgelegen landgoed. De oudste dochter Bennet, Jane, wordt al snel verliefd op hem. Elizabeth Bennet daarentegen maakt op zeer onaangename wijze kennis met Bingley's beste vriend, de steenrijke, onaangename, trotse, hooghartige, maar wel heel erg knappe Mr. Darcy.
Die film vind ik ook goed. Ik heb hem al meermaals bekeken. En zal hem nog duizend keer bekijken. Ik hou van films uit die periode en Elizabeths liefde voor Darcy is zo interessant. Zij ziet zelf niet dat ze hem leuk vind, maar de kijker wel

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 11:31 

@Jan: Ik vond de miniserie leuker dan de film eigenlijk. :') En Fur was inderdaad best mooi, maar wel heel apart. xD

Ah, ik heb ook van die films die ik echt al tig keer gezien heb. Mijn ouders vragen altijd waarom ik altijd dingen herkijk/herlees als ik toch al weer wat er gaat gebeuren. XD

Amélie
Eén van mijn favoriete films. Ik kijk hem minstens elke lente én zomer. Het is gewoon zo'n fijne zomerfilm en de soundtrack is geweldig. Ik kan hem bijna meepraten, in het Frans, ja. :')

Everything is Illuminated
Mijn lievelingsfilm. :) Deze heb ik ook al heel vaak gezien, ondanks het zware onderwerp. Het gaat over een Joodse man die naar Oekraí¯ne rijst en op zoek gaat naar de vrouw die zijn opa heeft gered van de Nazi's. Hij is heel erg grappig, maar ook heel erg zielig. Echt zo'n mooie film.

Bridget Jones's Diary
Ik denk dat ik deze minstens 25 keer gezien heb. XD Ik kan hem helemaal meepraten en ik quote hem ook vaak in het dagelijkse leven zonder dat ik het door heb. Echt een geweldige film. <3

Love, Actually
Ooh, ik houd van deze film. <3 Deze kan ik ook helemaal meepraten. Ik kijk hem elke kerstvakantie en soms nog wel vaker. Ik denk dat ik hem wel 15 keer gezien heb.

Alles is Liefde
Enige Nederlandse film die ik meerdere keren gezien heb. Deze kijk ik ook altijd rond december. Geweldige film, ondanks dat hij een beetje afgekeken is van Love, Actually. Ik vind het leuk dat hij helemaal rond Sinterklaas draait, in plaats van kerst. :)

En daarnaast heb ik The Breakfast Club, Finding Nemo, Shrek en LotR ook idioot vaak gezien.

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2011 11:48 

Lord of the Rings
De Extended Edition moet ik gewoon eens in de zoveel tijd kijken. Ik raak het gewoon niet beu <3

In Bruges
Fantastische film xD Ik vind m nogsteeds even grappig als toen ik m de eerste keer zag. Als je deze nog niet hebt gezien; kijken @@

Disney Classics
Moet ik ook eens in de zoveel tijd kijken. Heb al die films al zó vaak gezien, maar ze blijven leuk.
Ik kan ze nie allemaal blijven kijken, maar t zijn er wel een heleboel dus daarom som ik het even op @@

Adolescence of Utena
Eigenlijk alles wat ik heb gezegd in het 'welke film heb je voor het laatst gezien'-topic xD

300
THIS IS SPARTA @@ Heerlijke film die ik niet beu raak

The Dark Knight
Heb m 4x in de bioscoop gezien, dat is toch wel een record voor mij xD

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2011 10:36 

Ik kijk films echt ziekelijk vaak, maar ik zal er even een aantal pakken die eruit springen. xD Voor meer mensen hier, lijkt wel!

Pirates of the Caribbean trilogie
Ik heb de eerste op DVD en ik lieg niet als ik zeg dat ik die wel twintig keer heb gezien (bioscoop en TV meegerekend). Wellicht niet helemaal iedere keer - ik hou van de leukste stukjes opzoeken [a] - maar ik kan die films toch ondertussen wel echt dromen en meepraten met de personages.

The Lord of the Rings trilogie
Ook die heb ik allemaal op DVD en eens in de zoveel tijd als ik me verveel (eens in de drie maanden of zo?) zet ik ze allemaal nog eens op. Ik kijk ze minstens allemaal één keer in vakanties, dat sowieso. Niet heel erg meisjesachtig, maar ja.

Avatar
Eigenlijk een heel afgezaagd Pocahontasverhaal, maar ik hou er gewoon van. Het hele "man komt om wereld te vernietigen en geeft er niets om, maar leert mensen en meisje kennen en gaat het dan met zijn leven verdedigen" blijft gewoon epic, ook al is het dus eigenlijk niet. Ik hou van de wereld die Cameron heeft gemaakt en ik blijf die film kijken. Ik heb hem drie keer in de bioscoop gezien (3D is zoooo goed bij die film) en thuis ook al zo'n vijf keer of zo. En nog steeds (!!!) ontdek ik steeds nieuwe dingen. For example, het viel me pas na de derde keer op dat The People maar vier vingers hebben, ipv vijf zoals de avatars. =P

The Shawshank Redemption
Ik weet eigenlijk niet waarom, maar dit is altijd de film die we gingen kijken als ik bij vriendinnen thuis was. Dan was het zo van "Wat gaan we kijken?" - "Ja, Shawshank Redemption." - "Maar die keken we laatst ook al." - "Maakt nie uit."
Hij is gewoon zo ontzettend geweldig. Echt een verhaal waarbij je op het einde een grote zucht moet nemen om het allemaal los te maken. Amazing.

Tarzan, Little Mermaid, Beauty and the Beast, the Lion King, Pocahontas, Hercules
Ik hou van Disney. Ik liet mijn moeder vroeger de videoband draaien en als de film was afgelopen was het "Mama, opnieuw!" en dan werd de band teruggespoeld en opnieuw afgespeeld.

Flicka en Black Beauty
Ik hou van paarden, nuff said. =P Ik kan gewoon over and again naar dat mooie zwarte paard staren. Afgezaagd verhaal, maar dat neem ik echt voor lief.

Star Wars saga
Ik schaam me dood, maar there it is. Ik ben een halve jongen, denk ik, maar ik hou van deze films.

Gladiator
Geweldige muziek, geweldig bedacht historisch verhaal. I love it. Hetzelfde geldt voor Robin Hood (2010).

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: The Hall of Prophecy
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2011 20:55 

American beauty
Heb deze film nu al zo'n 5x gezien en Kevin Spacey blijft gewoon een baas.

Kick-Ass
Dit is de beste parodie die ik heb gezien. McLovin als Red Mist, ik lach me telkens weer suf. Alles aan deze film is zo grappig, zelfs na de 6x dat ik de film gezien heb.

Sin City
Dan wel alleen het verhaal van Marv. Dat is zo over the top dat het leuk wordt.
"Cardinal Roark: Kevin? Is that you?
Marv: [holding up Kevin's severed head] What's left of him, anyway. The dog ate the rest."

The Matrix
Deze film zit zo goed in elkaar dat ik me er telkens weer over verbaas. Heb hem zeker vaker dan 10x gezien maar hij verveeld nooit. Neo, Trinity en Morpheus met zonnenbrillen en leren pakjes, dat is gewoon ... EPIC!

_________________
"Draco Dormiens Nunquam Titillandus"
Never Tickle a Sleeping Dragon


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 0:20 

Ik heb ook bepaalde voorkeur aan 'jongens' films:

The Department
De jonge undercover agent Billy Costigan (Leonardo DiCaprio) heeft opdracht gekregen te infiltreren in de criminele organisatie van de machtige Costello (Jack Nicholson). Al snel wint Costigan zijn vertrouwen en kan er informatie worden doorgespeeld aan zijn echte werkgever. Ondertussen heeft crimineel Colin Sullivan (Matt Damon) zich bij de politie naar binnen gewerkt. Als aan beide kanten bekend wordt dat er mollen in het spel zijn, zijn de twee jongemannen hun leven niet meer zeker.
Al Padrino
Manny is een succesvolle drugsdealer. Zijn zoon Kilo treedt in zijn voetsporen, maar belandt in de gevangenis. Daar weet Kilo zijn imperium uit te breiden en zijn macht groeit gestaag. Wanneer hij voor een corrupte politicus iemand vermoordt wordt hij eerder vrij gelaten, maar nu zit de FBI hem op de hielen.

&verder heb ik alle bij mijn bekende maffia films gekeken..

mijn zwijmelfilms:
Pearl Harbor :love: (zucht)
Rafe McCawley en Danny Walker kennen elkaar al sinds hun jeugd en hebben allebei de droom piloot bij de Amerikaanse luchtmacht te worden. Wanneer ze zich uiteindelijk kunnen aanmelden en goedgekeurd worden, wordt Danny ingedeeld bij een vliegsquadron bij Pearl Harbor, Hawaii. Rafe meldt zich vrijwillig aan bij een vliegsquadron in Engeland om te strijden tegen de nazi's. Hij laat naast Danny ook zijn vriendin Evelyn Johnson, die hij tijdens de medische keuring heeft leren kennen, in de V.S achter. Rafe wordt boven Het Kanaal neergeschoten en wanneer hij hersteld is van zijn verwondingen keert hij terug naar Evelyn in Pearl Harbor. Evelyn blijkt echter ondertussen een verhouding te hebben met zijn beste vriend. Het idyllische leventje op Hawaii wordt ruw verstoord, wanneer de Japanners de militaire vloot in de haven van Pearl Harbor en de militaire vliegvelden op het eiland onder vuur nemen door middel van een verrassingsaanval.
Erin Brockovich
Erin Brockovich, een alleenstaande moeder, kan maar geen baantje vinden. Als ze, na een auto-ongeluk, ook nog een rechtszaak verliest, dwingt ze haar advocaat om haar een baantje te geven. Aanvankelijk neemt niemand haar serieus, tot ze op het spoor komt van een vervuilingszaak.
Titanic (ik ben er nu wel een beetje op uitgekeken maar tijdens mijn basisschool jaren heb ik hem een tijdlang elke week gekeken, dus ik vond wel dat hij er in thuis hoorde - en als hij nu op tv komt kijk ik hem eigenlijk ook nog steeds, maar ik kijk hem niet meer uit mezelf (hmm, slaat dat ergens op? :P)
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
True Women
Georgia en Euphimia zijn goeie vriendinnen. Euphemia's vader is net gestorven en ze moet naar Texas toe om bij haar oudere zus Sara te gaan wonen, die zelf al moeder is. Ze maakt de oorlog tegen de Mexicanen mee en ziet hoe Sara alle vrouwen in veiligheid brengt, terwijl de mannen de vijand bevechten. Na de oorlog trekt ze naar de stad Georgia waar ze opgroeit met het vechten tegen vooroordelen en andere sociaal-politieke zaken.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Black Bird of the Sky

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Winterfell
BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2011 15:28 

Er zijn redelijk veel films die ik kan blijven kijken dus ik zal een kleine greep uit mijn lijstje doen.

Phantom of the Opera
Ik vind deze film zo ongelofelijk mooi. De muziek is echt prachtig en dit was een beetje mijn eerste aanraking met Gerard Butler en naar hem kan ik uren staren <3 Maar het geheel, de kostuums, de acteurs, de personages op zich, de liedjes, het decor. Alles klopt eraan. Alhoewel ik toch vind dat de Phantom een veel betere keuze is dan Raoul XD

Underworld I&II
De eerste 2 Underworld films, met Kate Beckinsale, zijn geweldig. De 3de (Rise of the Lycans) vond ik vreselijk. Hoe dan ook, het verhaal van de eerste twee plus Kate Beckinsale is een ideale combinatie voor me.

Pride & Prejudice
Jane Austen! <3 Keira Knightley! <3 Het is echt een prachtige film, de landschappen, de tijd, de manieren die erbij horen. Alles was gewoon beeldschoon en alles klopte voor me.

St. Trinians I&II
Heerlijke feel-good movies met een leuke twist. Alle personages zijn anders dan normale tienermeiden en het past allemaal mooi bij elkaar. Daarnaast ben ik dol op de uniformen die ze zelf in elkaar zetten.

Verder behoren ook in mijn lijstje; Thirteen, Van Helsing, Moulin Rouge, Harry Potter, Wanted, Fingersmith, Children of Men, Marie Antionette, The Imaginarium of doctor Parnassus etc.

_________________
Life doesn't run a clear course
It flows through from within
It's supposed to take you places and leave markings on your skin


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jul 13, 2011 17:05 

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Echt een film waar ik geen genoeg van krijg. Zo heerlijk typische film. Het gaat over zoals de titel al zegt: het fabuleuze lot van Amélie. Zo zie je Amélie opgroeien en haar dagelijks leven slijten. En zo zie je Amélie die probeert een fotoboek terug te brengen aan de rechtmatige eigenaar. En wat daar al niet uit kan voorkomen. Nu is het verhaal niet echt daverend. Maar de manier waarop het verhaal verteld word is wel zo dat ik er geen genoeg van krijg om die film te zien! :D

En dan de nummers van Yann Tierssen eronder. Kippevel krijg ik er van :oops:

Disney films: Lion King, Rapunzel, de kleine Zeemeermin, Pocahontas

Hier hoef ik weinig woorden aan te besteden. Zijn allen films waar ik geen genoeg van krijg omdat het simpelweg tot jeugdsentiment hoort. Oké, Rapunzel/Tangled dan niet, maar dat is een ijzersterke Disney film anno 2010 dus hoort in het rijtje thuis!

James Bond reeks

En dan met name de oudere films van vroeger. Akkoord, je ziet overduidelijk dat ze niet van de huidige tijd zijn. En het verhaal is ook steevast hetzelfde met telkens een andere invalshoek. Maar het spreekt gewoon aan. Althans, 't spreekt mij gewoon aan. Heerlijk toch de spionnenwereld waar je zelf nooit iets van zult merken.

Finding Nemo

Heerlijk vrolijke film en typisch eentje die thuis hoort in het rijtje van "feel-good-movies".

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 8:02 

Black Swan
Mijn favoriete film, dat is zeker. Ik vind ballet de mooiste dansstijl die er is, altijd al gevonden. Ik luister ook veel naar klassieke muziek want dat is mijn favoriete muzieksoort. En ik ken veel mensen die in de wereld van het ballet zitten dus ik besloot de film te kijken. Ik heb de hele film zo in het verhaal gezeten, het heeft echt indruk op me gemaakt. Schitterend.

Pride & Prejudice
De op één na favoriete film aller tijden. Ik hou nou eenmaal van kostuumdrama's. Ik vind alle versies die hiervan zijn gemaakt goed, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar versie 1995 met Colin Firth.

A Good Year
Hierin zie je een charmante Russel Crow. Hij reist af naar Frankrijk waar hij een mooie villa erft. Echt een schitterende film, die ook nog komisch en romantisch is. Het brengt de echte sfeer van Frankrijk naar boven.

Love Actually
Het is heel mooi om te zien hoe in deze film alle draden verbonden met elkaar zijn. Allemaal verschillende personen die een probleem hebben in de liefde. Echt schitterend gewoon, en na mijn gevoel een meesterwerk.

Disney: Kleine Zeemeermin/Pocahontas
Na mijn kindertijd vond ik Disney niks meer aan, op de Kleine Zeemeermin en Pocahontas na. Als klein meisje was de Kleine Zeemeermin mijn favoriete film, ik keek hem achter elkaar op één dag want ik wou graag een zeemeermin zijn. Pocahontas vind ik een heel ontroerend verhaal met schitterende muziek.

Alles is Liefde
De Nederlandse versie van Love Actually en deze film is erg gezellig. Goede Nederlandse acteurs en actrices en het heeft een leuk verhaal.

Dirty Dancing (zowel 1 als 2)
Deel één zal bij de meeste wel als favoriet staan, toch neig ik dat ik deel twee juist beter vind. Ik vind dat deze films een hele zwoele en zoete sfeer mee brengen en het dansen erin vind ik erg geweldig.

Grease
Een klassieker die iedereen wel moet kennen. Ik vind het een heerlijke film, met goede nummers en acteurs.

Ellis in Glamourland
Een film met Linda de Mol. In dit verhaal speelt ze Ellis, een alleenstaande moeder die het erg krap heeft. Dan doet ze mee aan een curcus hoe ze een rijke man aan de haak slaagt. Erg mooie film die ik achter elkaar kan blijven kijken.

The Dark Knight
De enige film die afwijkt uit het bovenstaande rijtje. Iedereen die de film gezien heeft kent ''Why so serious?'' en het is meesterlijk. Erg goede en pakkende film die naar het krankzinnige toe leid.

Inception
Een film die in het begin echt nauwelijks te volgen is omdat alles vrijwel door elkaar heen loopt. Pas richting het einde van de film heb je in de gaten hoe alles nou daadwerkelijk zit. Heel erg knap in elkaar gezet met de mooie Leonardo DiCaprio als hoofdrol.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme