Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 14:58 

Wat zijn de films waar jij van moet huilen of een traantje moest laten, daarbij zitten dan ook de Romantische films die je overigens ook mag plaatsen.
Zodoende vertel waarom ze je zo aanspreken of zo emotioneel maken, en vraag t andere.




-----
Huil en Romantische films zeker als t een combi is spreken me heel erg aan, je kan je laten gaan en het leert je ook dingen. Bovendien zijn het zulke prachtige films!
Dit zijn de mijne:
The lion king.
Titanic
A walk to remember
Pay it forward
The green mile
The persuit of happiness
If only
A chinese ghost story 1,2
The twins effect
Alles is liefde
Playing by heart
In her shoes
The sisterhood of the travelling pants
Stepmom
Het paard van sinterklaas
Tiger cruise
My girl 1,2
Marilyn hotchkiss ballroom dancing & charm school
Anne frank:the whole story (2001)
Living proof
Griffin&phoenix
The seventh stream
The lovely bones
Monte walsh
Hachi

_________________
Support Joyce @ WIDM


Laatst bijgewerkt door 2daemon op za dec 31, 2011 15:08, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hell
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 17:48 

Ik heb eerlijk gezegd nooit gehuild tijdens een film. Maar ik vond The Color Purple, The Green Mile en Schindlers list wel heel erg aangrijpend. Ook vind ik Ghost zo'n typische film wat je hart raakt.

Beschrijvingen van de films zijn hier te vinden, beetje onnuttig om dat nogmaals te posten ;)

_________________
    I wanna write "I miss you" on a rock and throw it at your face so you know how much it hurts...


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 24, 2011 18:00 

Ik heb niet echt bijgehouden bij welke films ik veel moet huilen. Ik huil namelijk heel veel. xD

Maar de échte jankfilms zijn wel Hackiko: A Dog's Story en Marley and Me. Ja, I'm a dog lover <3 Marley and Me doet me heel veel denken aan mijn overleden hond, dus vandaar. En Hachi is gewoon prachtig en zielig.

My Girl is inderdaad ook een jankfilm, maar die heb ik al in geen jaren meer gezien. Titanic heb ik ook bij gehuild.

Finding Neverland en Edward Scissorhands zijn ook ultieme huilfilms voor mij. Dan uiteraard The Lion King en heeeeel veel andere Disney films. En dan nog een hele zooi. Van Narnia tot Star Wars.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 12:41 

Ik ben echt een tranenfabriek, zeker wat films betreft :') Meestal is dat alleen zo als ik een film voor het eerst zie, maar er zijn een paar uitzonderingen die me hoe dan ook, ALTIJD weten te raken en me aan het huilen krijgen:

Finding Neverland
Gewoon extreem zielig verhaal plus enorm goed acteerwerk. Vooral de kinderen krijgen mij altijd aan het huilen.

P S I Love You
Wederom een heel zielig verhaal, vooral het stuk waarbij de hoofdpersoon bij haar moeder komt uithuilen is een aanval op mijn traanbuizen.

The Lord of the Rings: The Return of the King
Dit is een van de weinige films waarbij ik echt de HELE film door momenten heb waarop ik de tranen over m'n wangen heb lopen. Waarschijnlijk vanwege het feit dat dit de laatste film van de trilogie is en er dus allemaal afsluitende evenementen plaatsvinden waar ik gewoon echt niet tegen kan: afscheid, dood, dat soort dingen XD Vooral de scenes met Sam en Frodo bij Mt Doom, de kroning en de scene in de haven zijn momenten waarop ik echt kapot ga.

Atonement
Het eind van deze film krijgt mij elke keer te pakken.

Brokeback Mountain
Kom op, wie huilt er niet bij deze film? Kan gewoon niet anders.

RENT
Deze hele film is een hele goeie mix van humor en drama. Het eind is prachtig en traanopwekkend en de muziek helpt ook enorm mee.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 13:45 

Pottergirl schreef:
Brokeback Mountain
Kom op, wie huilt er niet bij deze film? Kan gewoon niet anders.

Ik niet, als t nou iets anders was gemaakt, mooie muziek en vrouw en man was wel.
Begrijp me niet verkeerd heb niks tegen homo's, hoewel ik met het tent stukje weg moest kijken wilde niet zien wat ze wel of niet gingen doen.
Maar een romanche met man en man is gewoon heel anders, en doet me veel minder.
Bovendien al was dat het wel, het is niet echt een film voor mij.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 17:10 

Ik huil echt heel snel en makkelijk bij films en series. Gooi er een mooi stukje muziek achter en ik ben al snel ver heen. :p

Ik voel nog steeds (na twintig keer de film te hebben gezien - minstens) tranen opkomen bij Titanic. Ik haat James Horner. Die vent wil het publiek gewoon aan het janken krijgen. Ik kan alleen bij de muziekscores al huilen. Echt heel erg.

Braveheart. Muziek versus zielig-martelaar einde. Damn you, James Horner. Opnieuw.

Moulin Rouge!
Spoiler:
Het is gewoon zielig als Satine doodgaat. End of discussion. Arme Christian.


2daemon schreef:
Pottergirl schreef:
Brokeback Mountain
Kom op, wie huilt er niet bij deze film? Kan gewoon niet anders.

Ik niet, als t nou iets anders was gemaakt, mooie muziek en vrouw en man was wel.
Begrijp me niet verkeerd heb niks tegen homo's, hoewel ik met het tent stukje weg moest kijken wilde niet zien wat ze wel of niet gingen doen.
Maar een romanche met man en man is gewoon heel anders, en doet me veel minder.
Bovendien al was dat het wel, het is niet echt een film voor mij.


Maar als het man/vrouw was geweest dan was het JUIST niet meer hartverscheurend geweest. Als het man/vrouw was geweest dan hadden ze gewoon samen kunnen zijn en was er niets aan de hand geweest. Het is juist zo mooi omdat ze allebei jaren lang naar elkaar verlangen en het ze uiteindelijk gewoon niet lukt. Dat is zielig. :p

Spoiler:
Toegegeven, die tentscene met dat speeksel-op-hand-en-vervolgens-down-there is ook mijn ding niet hoor.


Million Dollar Baby. Het hoofdpersonage volgt gewoon zo'n geweldige reis en het ik vond het echt super mooi om te zien hoe ze tot het einde toe haar trots en zelfstandigheid wilde behouden. Very nice. Hierbij moest ik huilen om de kracht van het verhaal, ipv de echte zieligheid.

En net als Pottergirl vond ik Atonement ook echt heel mooi. Heb destijds gehuild in de bioscoop. Het is een beetje hetzelfde idee als bij Brokeback Mountain. Ze willen gewoon zo graag samen zijn en door omstandigheden kan dat gewoon niet. Poor them.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 19:55 

Ik ben niet echt een enorme Titanic-fan, maar het stukje dat de muzikanten op de boot blijven en doorspelen, raakt me toch elke keer weer. Even als dat stukje dat de kapitein in zijn ruimte blijft. Het is de manier van filmen, denk ik.

Daarentegen ben ik een enorm fan van The Lord of the Rings, ik geloof dat ik daar meerdere traantjes heb weggepinkt. Het stukje dat Pepijn begint te zingen en die hele scene er omheen.

Maar, over het algemeen kan ik best gemakkelijk huilen als iets mij aangrijpt. Dat had ik al van jongs af aan. Toch kan ik me niet meer films herinneren dan deze twee. Zal ook wel komen omdat ik vrij weinig echte huilfilms zie.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Over the rainbow

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jun 30, 2011 21:37 

Michelle schreef:
Ik huil echt heel snel en makkelijk bij films en series. Gooi er een mooi stukje muziek achter en ik ben al snel ver heen. :p


Moulin Rouge!
Spoiler:
Het is gewoon zielig als Satine doodgaat. End of discussion. Arme Christian.



Ik ween echt niet makkelijk bij films ofzo, of ben niet snel ontroerd door een film, maar bij deze, tja... Het is zo een huilfilm, écht...En ik heb nu eenmaal ook een zwak voor Nicole Kidman...

En over Brokeback mountain, vind ik ook juist dat het straffe , er juist beter uitkomt door dat het twee mannen zijn. Die film heeft me ook wel bijna aan het wenen gezet, net niet. Waarom? geen idee

_________________
"People die everyday! Friends, family. We lost Harry tonight. He's still with us, in here. So's Fred, Remus, Tonks, all of them. They didn't die in vain. Harry's heart did beat for us, for all of us. It's not over."
Neville Longbottom


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2011 10:34 

Er zijn wel een aantal films waarbij ik moet huilen, maar meestal moet ik alleen de eerste keer huilen. Daarna vind ik het nog steeds vreselijk en zielig enzo, maar dan moet ik toch niet huilen ^^ Tenzij ik in een sad bui ben. Ik heb zelfs een keer heel hard gehuild bij Bend It Like Beckham toen ik in een slechte bui was :')

Maar Atonement, natuurlijk. Het is mijn favoriete film en ooooh dat einde. De eerste keer heb ik een halfuur gehuild. Serieus. Hij was allang afgelopen en ik kon gewoon niet ophouden :') En dat terwijl ik het boek al had gelezen.

En Finding Neverland net zo goed. Als Peter op dat bankje zit.. Nou, dan ga ik hoor. Zo zielig. Dat is echt zo'n onwijs mooie film <3 Ik moet hem echt herkijken.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jul 10, 2011 20:18 

Ik vond The Twins Effect een horror/comedy, eigelijk. Kan je mij uitleggen waarom je het een huilfilm vind?

Het Paard van Sinterklaas is trouwens zo'n schitterende film. Ik heb een keer deel 1 en deel 2 achter elkaar gekeken met mijn moeder. Echt een geweldige middag was dat!

Mijn ultieme jankfilm is Mr. Nobody. Ik heb een halfuur onafgebroken gehuild.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: ma jul 11, 2011 7:35 

Sweet Hermione schreef:
[color=seagreen]Ik vond The Twins Effect een horror/comedy, eigelijk. Kan je mij uitleggen waarom je het een huilfilm vind?

Dat is het ook wel, al is het meer spannend dan eng.
Het is al een tijd geleden dus weet het niet meer helemaal. Het was geloof ik een combi van de muziek, t liefdesverhaal ertussen, de zuster band.
En t feit ben dol op vamps dat maakt ook het verschil.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Living my Great Perhaps
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2011 10:27 

Ik denk dat hier voor velen Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 aan toe kan worden gevoegd. Pff. Had het toch wel even moeilijk in de bios.

_________________
Patricia FTW!


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jul 31, 2011 21:50 

Oh god, ik ben zo'n janker. Er zijn films en series waar ik altijd maar bij blijf janken. De eerste keer dat ik huilde bij een film was dat bij Stuart Little. Volgens mij was het omdat ik het zo zielig vond dat de kat weggestuurd werd, maar dat weet ik allemaal niet meer zeker. Het is in ieder geval al een hele tijd geleden en ik zat toen met school in de bioscoop.

Anyway, ik heb sowieso gehuild bij:
Stuart Little
Komt een vrouw bij de dokter
The Titanic (zo'n beetje de halve film lang)
Harry Potter and the Deathly Hallows part 1 and 2 (bij twee ook ongeveer de hele film door)
Alles is liefde (een keer, omdat ik me een beetje ellendig voelde en de schattigheid niet aankon)
The Lion king
The Lord of the rings: The Two Towers (toen Aragorn dood leek, maar dat was voornamelijk omdat mijn lieve katje toen net een jaar dood was)
The ultimate gift
Schindler's list
The Boat that rocked

Ach, vast nog wel vaker, maar ik weet het niet zo goed meer. Ik kijk over het algemeen (romantische) komedies, maar ook daar valt nog goed bij te huilen. Daarnaast heb ik nog duizenden keren gehuild bij Eastenders, FLIKKEN en een keer bij All Stars, maar dat zijn geen films.

_________________
It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that.


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 8:16 

Ik heb bij verschillende films wel gehuild. We kennen toch allemaal de Titanic?
Hoe dan ook, ik heb echt de hele film lang keihard gehuild bij My Sister's Keeper.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Dreuzel



Offline
BerichtGeplaatst: ma aug 01, 2011 9:21 

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2; vanaf dat Sneep wordt vermoord kon ik niet meer stoppen met huilen! Zo treurig met al die sterfgevallen en zo mooi en ook dat het het einde was.
Brokeback Mountain; prachtige film met echte betekenis, iedere keer moet ik bij deze huilen.
The Notebook; het einde vind ik heel ontroerend
The last song; opnieuw een film met zo'n ontroerend einde, en ook zielig
Eigenlijk moet ik bij veel films huilen, maar ik kan ze niet zo 1 2 3 opnoemen. Wel kan ik me vaak ook niet inhouden bij the Vampire Diaries.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme