Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 8:37 

Je kent het allemaal wel: Als je een bepaald liedje hoort dan komt er een herinnering op of krijg je een speciaal gevoel.

Wat vind je een prachtig of triest nummer en welk gevoel krijg je bij welk liedje?


Kelly clarkson - Because of you
Het is een triest en een mooi nummer en het doet me denken aan trieste momenten en aan diegene die dood zijn.
Het spreekt ook me heel erg aan, het lijkt wel een beetje op mijn eigen leven.

Alison sudol - Almost lover
Ik vind dit echt een prachtig lied.
Gaat ook beetje over m,n leven en vooral over liefdesgebied

Celine dion - my heart will go on
Krijg hier echt een speciaal gevoel van, een prachtig nummer waar ik de huivers/kippenvel van krijg.
Al haar nummers zijn geweldig zoals ''i surrender''

Mandy moore - Only hope en Cry
Prachtige nummers en krijg speciaal gevoel wat iets zegt over liefde.
Ook al heb zelf nog geen liefde gekend, dit vind ik wel er wel op lijken hoe liefde is en hoe geweldig een relatie zou kunnen zijn als je de ware hebt.

Jennifer love hewitt - love will show you everything en take my heart back (niet zeker of t van haar is)
Zeer emotioneel maar ook prachtig en krijg er een triest gevoel van.
Gaat over verloren liefde of het verliezen en/of hoe je het meemaakt denk ik.

Leona Lewis - I see you & Run
Omdat het zulke pracht nummers zijn dat alleen al.
I see you, is een diepe boodschap voor de huidige wereld, en dan bedoel ik de richting op van groen denken, beter voor elkaar zijn en liefde.
Run, is prachtig voor liefde en verdriet.

Dan heb ik nog de keltische songs nog maar weinig gehoord nog, maar die zijn zeker prachtig. Gaat over de wereld en de natuur.

Kan het niet echt voor woorden brengen hoe het is voor me als ik het hoor.
Van alle liedjes die ik prachtig vind krijg ik tranen of bijna ervan maar ook zeker een speciaal gevoel en dergelijke,
het gaat over de wereld, over liefde en/of de ware hebben. En hoe het is met mijn leven zo'n beetje.
Maar dat zijn maar een paar liedjes niet alles wat ik hoor is zo.

Heb er zeker nog wel wat maar dan zou ik weer even naar de muziek moeten zoeken, en weer luisteren om meer te vinden.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 17:13 

Ik heb dat eigenlijk vooral bij instrumentale muziek. Ik vind popliedjes met half-zielige teksten altijd nooit zo speciaal. Gevoel wordt bij mij opgewekt door het geluid, niet door de woorden.

Ik vind de muziek van Hans Zimmer en James Horner heel erg mooi. Krijg er echt rillingen van.

Oh. En Bach, Beethoven en Vivaldi en zo. Bij uitzondering, als ik ervoor in the mood ben.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 25, 2011 17:44 

Klopt instrumentale muziek kan ook prachtig zijn, hoewel ik niet alles goed vind er zitten eigentijdse dingen bij die alsmaar herhaald worden en niet goed zijn.
Ik heb toen me oma stierf iets gehoord ik weet helaas niet meer wat, maar me moeder roepten me naar beneden op de bank. Het was zo krachtig en vol emotie je barsten gewoon in tranen uit.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 19:04 

Instrumentale muziek kan inderdaad enorm mooi zijn, vooral als het emoties weet uit te drukken. Dit heb ik met name met bepaalde nummers die voor Lord of the Rings geschreven zijn. Ik het maar het nummer van de Nazgul te horen en kippenvel loopt al over mijn rug.

Ik heb denk ik weinig nummers waar ik echt die klik mee heb. Wel heb ik het heel sterk met muziek dat puur gezongen is. Ik ben vooral niet gelovig aangelegd, maar de christelijke nummers die AnĂșna zingt, zijn echt prachtig. Met name het nummer Gaudete.
De kracht ligt echt in de manier waarop het gezongen wordt. Bij een concert heb je gegarandeerd een avond lang de rillingen over je rug lopen.

Maar ik ben vaak ook van mening dat een lied je raakt door de manier waarop het gebracht wordt. Zo weet Steve Evans met zijn manier van zingen en zijn houding een heel verhaal te vertellen. Iets wat ik niet altijd uit de tekst weet te halen.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo jun 26, 2011 20:52 

Aisling schreef:
Instrumentale muziek kan inderdaad enorm mooi zijn, vooral als het emoties weet uit te drukken. Dit heb ik met name met bepaalde nummers die voor Lord of the Rings geschreven zijn. Ik het maar het nummer van de Nazgul te horen en kippenvel loopt al over mijn rug.


Ik heb dat met 'the Charge of the Rohirrim' en zo. Ik love.

_________________
"Boo... Guess who?"


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 13:39 

Goed, kleine update, afgelopen donderdag heb ik de Cantus Buranus van Corvus Corax gezien. En nu moet ik zeggen dat ik vroeger de Carmina Burana van Orff al heel indrukwekkend vond, maar... dit is zoveel reusachtiger in gevoel door het hele showspektakel.
Het bezorgt een mens onherroepelijk kippenvel.
Waarschijnlijk doet het me niets wanneer een of andere onbenul de teksten zou zingen, maar de emoties en krachten waarmee dit gespeeld en gezongen wordt... En stiekem is het gewoon heel sexy wanneer 7 wildebrassen op het podium staan te springen. :mrgreen: -> neem die opmerking maar met een lading zout, want hij is te flauw voor woorden.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 13:46 

Kippenvel, tranen en een overall 'wauw'-gevoel krijg ik altijd van dit nummer:


_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Best
BerichtGeplaatst: di aug 09, 2011 14:09 

Vanwege Serious Request van afgelopen jaar in Eindhoven ga ik nog steeds zwaaien en wordt ik supervrolijk van "Hello" van Martin Solveig! Echt een supervorlijke springplaat!!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za okt 08, 2011 9:39 

Gisteren was ik bij een concert van de Dubliners. En hoewel ze heel vaak dezelfde nummers spelen, zijn er iedere keer speciale nummers op de setlist gezet.
Dit keer sprong Farewell to Harstad er bovenuit. Het is een nummer dat een van de bandleden 30 jaar geleden geschreven heeft voor de viool, maar nooit heeft gespeeld.
Op het moment dat Anders Breivik voor het bloedbad zorgde in Noorwegen, hebben de mannen van de Dubliners besloten dit nummer te spelen.
Het is een geweldig instrumentaal stuk dat je stil laat staan bij de vergankelijkheid van het leven. Ik kan me er nu al op verheugen het vanavond weer te mogen horen. Dan probeer ik het ook op te nemen.

Edit: En ja, ze speelden het ook in Steenwijk.


_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 23:12 

Eva van Acda en de Munnik

Heel vreemd, maar dit lied geeft mij iedere keer weer een geweldig gevoel. Dit nummer verbind ik automatisch aan mijn ontgroening. Niet dat dit liedje op dat moment speelde op de achtergrond ofzo, ik weet eigenlijk niet waarom. Ik denk dat ik dit liedje op dat moment in mijn hoofd had ofzo.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 12:48 

Viva la Vida - Coldplay
Tattoo - Jordin Sparks
Empire State of Mind - Alicia Keys (blijft geweldig)
Don't Stop me now - Queen
Country Roads - John Denver

Ik vergeet er vast een paar maar ik hou het even op deze.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 14:15 

De nummers Bitte Bitte en Bei dir mogen aan het lijstje worden toegevoegd, omdat daar duidelijk de herinnering aan de zanger van de band Tanzwut gekoppeld zit. Tijdens die nummers (en nog een paar, maar daar is de tekst minder van invloed) heeft hij mij een paar keer heel lief aangekeken. Alsof zijn artiestenmasker meteen even ontdooide. Haha, die man is echt grappig en geeft het publiek ook lekker de tijd om mooie foto's te maken.

Overigens zijn de teksten van beide nummers ook wel aardig, hoewel.... die eerste. Ik zie het al helemaal voor me: een duivel als slaaf. :mrgreen:

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 16:19 

Lily_flower schreef:
Country Roads - John Denver



Uhhuh, die inderdaad. Maar vooral:

Dit is niet mijn favoriete liedje of favoriete zanger o.id., maar toen ik klein was, gingen we met het hele gezin op vakantie. Vaak Frankrijk of Oostenrijk. We hadden dan altijd een CD van John Denver op. Dat was echt onze vakantiemuziek xD En dit nummer vond ik altijd zo mooi. Als we dan steeds dichter bij Zuid-Frankrijk kwamen en het werd steeds warmer en de zon scheen fel <3
En iedere keer als ik hem hoor, denk ik weer terug aan die geweldige, gelukkige tijden. Dan droom ik weer even lekker weg en waan ik me weer op vakantie.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 1:52 

Bijna alle muziek die ik luister is voor mij emotioneel. Dat klinkt echt heel ernstig maar het is echt zo. Nouja, bij foute popmuziek misschien niet... Maarja. Ik kies mijn muziek dan ook wel vrij serieus uit (ook mijn foute popmuziek). Misschien is dat ook een reden, dat ik echt muziek wil luisteren die ik superleuk of mooi vind en daarom nu eenmaal snel emotioneel ben als ik muziek luister.

Ik vind The Birds van Elbow bijvoorbeeld vreselijk mooi.



Make This Go On Forever van Snowpatrol, Your Only Doll (Dora) van Laura Marling en Here Is Gone van Goo Goo Dolls zijn ook mijn persoonlijke janknummers. <3 En dat zijn maar een paar voorbeelden...


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 14:43 

Pink - Run & Try
Prachtige nummers, Inspirerend, emotioneel, krachtig en zo mooi.
Zegt veel over de wereld en hoe liefde wordt gezien, en wat je zelf zou kunnen doen.

Birdy - All you never say
Pracht nummer, inspirerend en krachtig.
Leert je anders te zien en open moet stellen, leven is niet eerlijk maar sta weer op.

Loreen - Euphoria
Prachtige en ontroerend, er zit magie in.

Whitney houston - I will always love you
Gewoon omdat het zo'n pracht nummer vol met liefde is.

Cher - You haven't seen the last of me
Krachtig en mooi. Hoe je na alle tegenslag weer terug komt.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme