Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wat is je favoriete boek?
Pride and Prejudice 80%  80%  [ 4 ]
Emma 20%  20%  [ 1 ]
Sence and Sensibility 0%  0%  [ 0 ]
ander... 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 10:15 

Sweet Hermione schreef:
Ik ben momenteel bezig in ''Pride & Prejudice''. Ik vind 't een erg mooi boek. De schrijfstijl bevalt me, maar ik merk wel dat er gaten in mijn Engelse vocabulaire zitten waardoor ik niet alles goed volg. Gelukkig is mijn nieuwe huisgenoot een Austen-expert (ik overdrijf niet), dus kan zij mij alles uitleggen.
Ik vind Elizabeth en Mr. Bingley het meest amusant. Mr. Bingley is gewoon een schat. Ik heb ook erg moeten lachen om mr. Collins, maar eigenlijk vind ik hem ook een beetje zielig. Darcy is eigelijk een onuitstaanbare vent die een lesje moet krijgen over manieren.
Ik heb de film met Keira Knightley minstens drie keer gezien en ik vond 'm helemaal geweldig. Maar ik wil nog graag de BBC serie gaan kijken, want Colin Firth als Mr. Darcy lijkt mij gewoon heerlijk.

Ik heb ook nog het boek ''Emma'' liggen. Het plot spreekt mij erg aan, maar het boek is zo allemachtig dik. Ik heb een keer de helft van een verfilming ervan gezien en dat was wel geniaal. <3


Je leest dus de engelse versie. Ik hou het bij Nederlands. xD

Mr. Collins vind ik echt super irritant. Ik ken hem echt niet uitstaan. Hij heeft totaal geen besef van hoe hij zich moet gedragen op een bal ofzo. En hij is super saai. 

Gisteren was de film Emma op tv (België). Ik wist het niet anders had ik hem zeker opgenomen. 

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 12:08 

Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 12:09 

Mrs. Golden schreef:
Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD

Ik heb dat boek van die zombies ook al veel tegen gekomen. Maar ik heb nog nooit overwogen om het te lezen. Is het mooi?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 20:34 

Leintje, haha, een mooi boek over zombies xD

Ik heb de boeken nooit gelezen, misschien iets voor in de toekomst als ik eens tijd te veel heb. Wel heb ik de serie uit 1995 van Pride and Prejudice gezien op de middelbare school met Engels. Ik vond het toen een goede serie, al was het nogal irritant dat we telkens een week moesten wachten om het volgende deel te zien ^^'
En natuurlijk heb ik ook de film uit 2005 al eens gezien, en naar aanleiding van dit topic ben ik hem nu aan het downloaden om hem weer eens te kijken :')

Btw, lees je eigenlijk goed/gemakkelijk door de boeken heen?

_________________
The bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding, go out to meet it. - Thucydide


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 21:20 

Leintje schreef:
Mrs. Golden schreef:
Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD

Ik heb dat boek van die zombies ook al veel tegen gekomen. Maar ik heb nog nooit overwogen om het te lezen. Is het mooi?


Haha, ik lees hier pas voor het eerst dat er een parodie op is met zombies? Damn. Daar ben ik nu wel benieuwd naar eigenlijk xD Is het wat?
Ik heb zelf eerst Pride en Prejudice als film gekeken, waarna ik voor Engels literatuur ooit ben begonnen met het boek ervan. Verder heb ik niks van haar gelezen, maar toen ik hier iets over zombies las had ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Daar ben ik wel benieuwd naar nu :')

_________________

    "Bir güzele güzelliğini hatırlatmak isterdim.. aynalardan evvel."

    "Ik zou een schone aan haar schoonheid willen herinneren.. eer de spiegels dat doen."


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 24, 2011 22:28 

Nienna schreef:
Btw, lees je eigenlijk goed/gemakkelijk door de boeken heen?

In het begin had ik wel moeite. Ik moest wat wennen aan haar schrijfstijl. Ze schrijft heel gedetailleerd en er zitten natuurlijk veel monologen in. Maar het went snel en het is zeker de moeite om het te lezen.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 14:19 

Nienna schreef:
[.................................]
Btw, lees je eigenlijk goed/gemakkelijk door de boeken heen?

Ik zelf niet. Ik had vooral in het begin moeite mijn concentratie erbij te houden. Ik vond haar woordkeuze nogal apart en af en toe zó netjes en ouderwets wat het moeilijk maakte. Maar dat geeft ook wel wat extra's aan het boek en het trekt je mee de oude sfeer in dus op zich, nu ik midden in het boek zit en er gewend aan ben, valt het mee.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 15:10 

Kim schreef:
Nienna schreef:
[.................................]
Btw, lees je eigenlijk goed/gemakkelijk door de boeken heen?

Ik zelf niet. Ik had vooral in het begin moeite mijn concentratie erbij te houden. Ik vond haar woordkeuze nogal apart en af en toe zó netjes en ouderwets wat het moeilijk maakte. Maar dat geeft ook wel wat extra's aan het boek en het trekt je mee de oude sfeer in dus op zich, nu ik midden in het boek zit en er gewend aan ben, valt het mee.

Zelfde ervaring voor mij xD

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 21:06 

Melody schreef:
Leintje schreef:
Mrs. Golden schreef:
Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD

Ik heb dat boek van die zombies ook al veel tegen gekomen. Maar ik heb nog nooit overwogen om het te lezen. Is het mooi?


Haha, ik lees hier pas voor het eerst dat er een parodie op is met zombies? Damn. Daar ben ik nu wel benieuwd naar eigenlijk xD Is het wat?
Ik heb zelf eerst Pride en Prejudice als film gekeken, waarna ik voor Engels literatuur ooit ben begonnen met het boek ervan. Verder heb ik niks van haar gelezen, maar toen ik hier iets over zombies las had ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Daar ben ik wel benieuwd naar nu :')



Ik ben nog steeds niet voorbij bladzijde 100 geraakt, wat iets zegt over mijn gebrek aan tijd maar ook over mijn motivatie... het is dus wel grappig, maar het begin was nog niet direct spannend ofzo. Komt waarschijnlijk ook doordat ik per ongeluk begonnen ben met de proloog ipv met de 'gewone' versie, dus hierin wordt ook het verleden uitgelicht en hoe alles begonnen is. Tot nu toe ging het vooral over vechttechnieken leren (door de Bennets) en hoe ze dus met die zombies moeten gaan dealen en hoe ze het mensen aangepraat krijgen dat die daadwerkelijk terug zijn. Maar het leuke is dat, terwijl er zombies op de straten rondlopen, moeders nog helemaal stressend bezig is met het zorgen voor goede huwelijken voor haar dochters, terwijl die in simpele tunieken met wapens rondlopen zodat ze zombies kunnen afslachten wanneer het nodig is. Zeer ongepast dus voor in die tijd als vrouw. xD Ik laat het nog wel weten als ik verder in het boek ben. :)

Overigens zag ik op mijn leeslijst Engels dat ik Jane Austen mag lezen, dus dan kan ik binnenkort meteen vergelijken met het origineel.


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 29, 2011 10:42 

Mrs. Golden schreef:
Melody schreef:
Leintje schreef:
Mrs. Golden schreef:
Ik heb de films altijd erg leuk gevonden, ik hou wel van kostuumdrama's. De boeken niet gelezen, maar ik lees nu wel een parodie: Pride & Prejudice and Zombies. Ik ken het verhaal en de personen en de stijl van die tijd, dus dat er dan opeens zombies bij komen maakt het wel erg leuk. xD

Ik heb dat boek van die zombies ook al veel tegen gekomen. Maar ik heb nog nooit overwogen om het te lezen. Is het mooi?


Haha, ik lees hier pas voor het eerst dat er een parodie op is met zombies? Damn. Daar ben ik nu wel benieuwd naar eigenlijk xD Is het wat?
Ik heb zelf eerst Pride en Prejudice als film gekeken, waarna ik voor Engels literatuur ooit ben begonnen met het boek ervan. Verder heb ik niks van haar gelezen, maar toen ik hier iets over zombies las had ik toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopte. Daar ben ik wel benieuwd naar nu :')


Super, nu wil ik het zeker ook lezen :p


Ik ben nog steeds niet voorbij bladzijde 100 geraakt, wat iets zegt over mijn gebrek aan tijd maar ook over mijn motivatie... het is dus wel grappig, maar het begin was nog niet direct spannend ofzo. Komt waarschijnlijk ook doordat ik per ongeluk begonnen ben met de proloog ipv met de 'gewone' versie, dus hierin wordt ook het verleden uitgelicht en hoe alles begonnen is. Tot nu toe ging het vooral over vechttechnieken leren (door de Bennets) en hoe ze dus met die zombies moeten gaan dealen en hoe ze het mensen aangepraat krijgen dat die daadwerkelijk terug zijn. Maar het leuke is dat, terwijl er zombies op de straten rondlopen, moeders nog helemaal stressend bezig is met het zorgen voor goede huwelijken voor haar dochters, terwijl die in simpele tunieken met wapens rondlopen zodat ze zombies kunnen afslachten wanneer het nodig is. Zeer ongepast dus voor in die tijd als vrouw. xD Ik laat het nog wel weten als ik verder in het boek ben. :)

Overigens zag ik op mijn leeslijst Engels dat ik Jane Austen mag lezen, dus dan kan ik binnenkort meteen vergelijken met het origineel.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme