Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wat is je favoriete boek?
Pride and Prejudice 80%  80%  [ 4 ]
Emma 20%  20%  [ 1 ]
Sence and Sensibility 0%  0%  [ 0 ]
ander... 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:39 

Velen kennen Jane Austen ongetwijfeld wel.

Jane Austen (Steventon, 16 december 1775 - Winchester, 18 juli 1817) was een prominente Engelse romanschrijfster van wie het werk nu deel uitmaakt van de westerse literaire canon. De vorm en dramatische inhoud van haar fictie vormen een sterk contrast met het teruggetrokken leven dat ze in werkelijkheid leidde.
Haar realisme, bijtend sociaal commentaar en haar gebruik van de vrije indirecte rede, een tot dan toe weinig gebruikte stijlfiguur, heeft ervoor gezorgd dat ze één van de meest gelezen en meest geliefde schrijvers in de Engelse literatuur is geworden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jane_Austen

Wat vinden jullie van haar boeken? En vind je de verfilming ervan goed?

Ik ben in elk geval fan van Jane. Pride and Prejudice is mijn favoriet. En de verfilming is ook goed

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:42 

Leintje schreef:
Kim schreef:
Leintje schreef:
Ik lees graag fantasie, thriller en drama. Ik hou ontzettend van Jane Austen en je zou haar genre romantiek kunnen noemen, maar ik zet het ook vaak onder drama. Romantisch drama dus. Ik heb onlangs een biografie gelezen en ik moet toe geven dat het me ook wel bevalde.

Ja, je hebt gelijk. Jane Austen valt toch meer onder romantisch drama. En natuurlijk kostuumdrama. Ik vind haar boeken schitterend, en de deftige taal is heerlijk.

Echt é. Elizabeth en Mister Darcy zijn mijn favoriet xD


Kim schreef:
Leintje schreef:
Echt é. Elizabeth en Mister Darcy zijn mijn favoriet xD

Oh nee. Meneer Wickham vind ik leuk, Meneer Bingley en Meneer Darcy. Alleen qua vrouwen is Jane Bennet mijn favoriet, zo onschuldig en altijd goed tegenover andere mensen.


Ik hou dus niet van Wickham. Om de reden dat Darcy hem niet mag. Bingley vind ik ook wel tof. Hij komt super lief over.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:45 

Jeetje. En nu wil je dat ik antwoord geef? Ik kan haast niet kiezen, welke ik het leukst vind. Jane Austen haar boeken zijn perfect! Toch kies ik voor Pride and Prejudice omdat ik zo gek ben op Jane Bennet en omdat elke verfilming en boek van P&P goed is gemaakt, want er zijn een hoop verschillende edities ervan.

En Wickham en Darcy hebben geen goede verstandshouding maar ik vind Wickham toch zo ongelofelijk charmant!

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:50 

Ik wil super graag de serie van Pride and Prejudice een keer zien. In de videotheek hebben ze hem niet :(

Ik vind hem totaal niet charmant. Ik vind het verschrikkelijk wat hij deed. En Lydia vind ik ook al zo'n onvolwassen kind. Jane vind ik ook wel tof. Ze past echt bij meneer Bingley. Ik hou ook wel van Meneer Bennet, het lijkt alsof het hem niets kan schelen. Maar als het echt nodig is gerijpt hij in. En dan heb je ook nog Mevrouw Bennet met haar zenuwen. Zij is echt super :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:54 

Ik vind van alle Pride and Prejudice versies, de versie uit 1995 het beste. Dat is inderdaad de serie, met Jennifer Ehle en Colin Firth. Daarna is de versie uit 2005 gevolgd met Keira Knightley en Matthew Macfadyen.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 13:56 

Ik denk dat ik de serie gewoon ga kopen. Ik vind in elk geval dat Matthew Macfadyen heel goed zijn rol speelt. Het is echt hoe je hem voorstelt als je het boek leest.
Ik zie Colin Firth graag spelen en ik ben dus wel benieuwd naar hoe hij de rol speelt.
Is er een groot verschil tussen de twee versies?

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 14:38 

Leintje schreef:
Ik denk dat ik de serie gewoon ga kopen. Ik vind in elk geval dat Matthew Macfadyen heel goed zijn rol speelt. Het is echt hoe je hem voorstelt als je het boek leest.
Ik zie Colin Firth graag spelen en ik ben dus wel benieuwd naar hoe hij de rol speelt.
Is er een groot verschil tussen de twee versies?

Ik wens je veel succes met kopen. Altijd als ik op zoek ga naar de films van Jane Austen, zijn ze onvindbaar! Hetzelfde geld voor de boeken, alles wat ik van Jane Austen heb (een hoop) is van Bol.com of van mijn opa & oma. Mijn opa en oma komen in veel steden en altijd als ze wat zien van Jane Austen dan kopen ze dat voor me.

En het wat betreft de series, dat is voor iedereen anders. Maar in mijn mening speelde Colin Firth de Meneer Darcy echt duizendmaal beter als Matthew Macfadyen. Ik ben een Colin Firth fan, een hevige, maar dat heeft er niets mee te maken. Meneer Darcy staat als een arrogant man bekend en Colin weet dat meer uit te beelden dan Matthew, dat vind ik echt.

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 16:32 

Bedankt voor de succes wensen xD Ik weet waar ik ham kan vinden, dus nu moet ik alleen nog naar de winkel :)

Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de twee acteurs. Hopelijk heb je gelijk :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 18:43 

Dat verschil tussen de twee acteurs zal voor iedereen anders vallen. Alleen ik vond Colin als Darcy veel arroganter (vooral in het begin) en dat waardeerde ik want dat is hoe Darcy hoort te zijn. Elizabeth is in de editie van 1995 wel een stuk zachtaardiger dan in de versie van 2005.

Ik heb een paar weken geleden trouwens de film Emma van mijn opa en oma gekregen. Ook een verfilming na het boek van Jane Austen. Ik ga eens kijken hoe ik die vind, want bijna geen enkele film weet Pride and Prejudice van de troon af te stoten bij mij.

Leintje schreef:
Bedankt voor de succes wensen xD Ik weet waar ik ham kan vinden, dus nu moet ik alleen nog naar de winkel :)

Ik ben benieuwd naar het verschil tussen de twee acteurs. Hopelijk heb je gelijk :D

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 18:45 

Ik heb de film van Emma al gezien. Ik moet wel nog het boek lezen :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

7e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hogwarts
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 18:47 

En wat vond je van de film Emma dan?

Leintje schreef:
Ik heb de film van Emma al gezien. Ik moet wel nog het boek lezen :D

_________________
~ We are only as strong as we are united, as weak as we are divided. ÏŸ
Gryffindor, Slytherin, Ravenclaw and Hufflepuff.


Laatst bijgewerkt door Kim op di aug 16, 2011 19:31, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: do aug 11, 2011 18:49 

Leuk, vooral het verhaal. Maar hij kan niet tippen aan Pride and Prejudice :D

Ik heb enkele afleveringen gezien van de serie Emma, maar daar weet ik niet zo veel meer van. Een vergelijking is dus niet mogelijk.

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: vr aug 19, 2011 22:12 

Wat een moeilijke keuze zeg... Ik heb alledrie de boeken al gelezen en vond ze alledrie erg goed... Ik twijfelde het meest tussen pride and prejudice en sense and sensibility. Uiteindelijk is het Pride and prejudice geworden omdat ik zo gek ben van Mr. Darcy. Ik heb de BBC reeks nog niet kunnen bekijke maar heb ze wel. De 2005 film heb ik wel al gezien en vond die erg goed. Ik weet dat de film niet altijd even trouw aan het boek was maar vond het een mooi en romantisch verhaal. En mr. Darcy zag er gewoon erg lekker uit :p

_________________
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?



 Profiel  

Klassenoudste Huffelpuf

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Het Internet

Houseitem
BerichtGeplaatst: za aug 20, 2011 14:44 

Lileika schreef:
De 2005 film heb ik wel al gezien en vond die erg goed. Ik weet dat de film niet altijd even trouw aan het boek was maar vond het een mooi en romantisch verhaal. En mr. Darcy zag er gewoon erg lekker uit :p

Darcy is niet de enige die er goed uitziet. Ik vind Bingley ook super mooi :D

_________________
What the hell is a hufflepuff?!


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 0:40 

Ik ben momenteel bezig in ''Pride & Prejudice''. Ik vind 't een erg mooi boek. De schrijfstijl bevalt me, maar ik merk wel dat er gaten in mijn Engelse vocabulaire zitten waardoor ik niet alles goed volg. Gelukkig is mijn nieuwe huisgenoot een Austen-expert (ik overdrijf niet), dus kan zij mij alles uitleggen.
Ik vind Elizabeth en Mr. Bingley het meest amusant. Mr. Bingley is gewoon een schat. Ik heb ook erg moeten lachen om mr. Collins, maar eigenlijk vind ik hem ook een beetje zielig. Darcy is eigelijk een onuitstaanbare vent die een lesje moet krijgen over manieren.
Ik heb de film met Keira Knightley minstens drie keer gezien en ik vond 'm helemaal geweldig. Maar ik wil nog graag de BBC serie gaan kijken, want Colin Firth als Mr. Darcy lijkt mij gewoon heerlijk.

Ik heb ook nog het boek ''Emma'' liggen. Het plot spreekt mij erg aan, maar het boek is zo allemachtig dik. Ik heb een keer de helft van een verfilming ervan gezien en dat was wel geniaal. <3


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme