Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is je favoriete Doctor?
William Hartnell 0%  0%  [ 0 ]
Patrick Troughton 0%  0%  [ 0 ]
Jon Pertwee 0%  0%  [ 0 ]
Tom Baker 0%  0%  [ 0 ]
Peter Davison 0%  0%  [ 0 ]
Colin Baker 0%  0%  [ 0 ]
Sylvester McCoy 0%  0%  [ 0 ]
Paul McGann 0%  0%  [ 0 ]
Christopher Eccleston 28%  28%  [ 5 ]
David Tennant 44%  44%  [ 8 ]
Matt Smith 28%  28%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 18

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma aug 15, 2011 22:03 

Afbeelding


Doctor Who is een Britse sciencefictionserie geproduceerd door de BBC. De afleveringen vertellen de verhalen van een door de tijd reizende avonturier genaamd "The Doctor". Doctor Who liep oorspronkelijk van 1963 tot 1989 en was hiermee officieel de langstlopende SF-serie ooit. In 1996 werd geprobeerd Doctor Who nieuw leven in te blazen met een televisiefilm die als een soort pilot moest dienen voor een nieuwe serie, waarin Paul McGann als de Achtste Doctor verscheen. Hoewel deze film een kijkcijfersucces was in het Verenigd Koninkrijk werd het niets in Amerika, waar men deze nieuwe serie wilde produceren, en het project werd dan ook niet voortgezet. Uiteindelijk werd de serie in 2005 toch hervat op de BBC met Christopher Eccleston als de Negende Doctor gevolgd door David Tennant als de Tiende Doctor. Inmiddels zijn we alweer aanbeland bij de Elfde Doctor, die geportretteerd wordt door Matt Smith.

De Doctor reist in zijn TARDIS (Time And Relative Dimension In Space). Dit 'voertuig' – dat van binnen groter is dan van buiten – had oorspronkelijk de eigenschap zich aan te passen aan de omgeving waarin het zich bevond. Echter, nog voor de aanvang van de serie, in 1963, is het bij een bezoek aan Londen 'blijven steken' in de vorm van een politiehokje. Deze blauwe telefooncel waarin men de politie kon bellen was tot de jaren '70 veel te zien in Groot-Brittannië.

Bron: Wikipedia


Hier kun je de officiële Doctor Who webpagina van de BBC vinden.

De tweede helft (zes afleveringen) van het zesde seizoen wordt vanaf zaterdag 27 augustus wekelijks op BBC One uitgezonden om 20:10 uur Nederlandse tijd.

Dus.

Volg je Doctor Who? Heb je de nieuwe generatie Doctors (vanaf de 9e) gezien of ook de oude? Welke Doctor heeft je voorkeur en waarom? Favoriete/minst favoriete afleveringen? Favoriete/minst favoriete companions?

Spill! : D
Also, hoe is het mogelijk dat hier nog geen Doctor Who topic was? Ik zou zweren dat het al bestond maar ik kon het ergens vinden oO

_________________
.
    far over the misty mountains cold


Laatst bijgewerkt door Pottergirl op zo aug 21, 2011 18:45, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 17, 2011 16:37 

Was hier inderdaad nog geen topic van? Like, whut?!

Volg je Doctor Who?
JA! : D

Heb je de nieuwe generatie Doctors (vanaf de 9e) gezien of ook de oude?
Alleen de nieuwe, ik heb eigenlijk ook niet echt interesse in de oude to be honest..

Welke Doctor heeft je voorkeur en waarom?
Hmmm.. Christopher Eccleston vind ik sowieso de minste (ik ken dus alleen vanaf 9, remember @@ ), maar ik vind hem niet eens echt slecht. David Tennant was echt heeeeel tof en ook écht een Doctor, maar Matt Smith vind ik ook echt super. In het begin vond ik het wel wennen na 4 jaar DT te hebben gezien en vond ik het net alsof Matt David probeerde 'na te doen', maar ik vind zijn eigen Doctor nu ook heel leuk en origineel. Geronimo! Dus ja, uiteindelijk gaat mijn voorkeur uit naar Matt Smith.

Favoriete/minst favoriete afleveringen?
Lastig, lastig.. Blink is sowieso een van mijn favoriete aflevering (: Stolen Earth/Journey's End vind ik ook een hele sterke combinatie en vind ik eigenlijk ook wel bij mijn favorieten horen (denk ik, zover ik het me nog allemaal herinner). Van Matt Smiths vond ik Vincent and the Doctor ook geweldig en Amy's Choice was met die zwangere buik gewoon hilarisch :')
Minst favoriete kan ik even niet opkomen, maar zo gauw als ik het weer weet post ik hier wel weer :'D

Favoriete/minst favoriete companions?
Amy was vanaf het begin al mijn favoriet. Ze is gewoon perfect als companion vind ik :') Donna vond ik wennen, maar vond ik uiteindelijk ook wel leuk, vooral omdat het op den duur gewoon echt een friendship was en geen stiekeme liefde meer, om het zo maar te zeggen.
Als ik aan Rose denk, denk ik eigenlijk alleen maar aan gezeur @@ Ik weet dat ze hele leuke afleveringen heeft en als ik een aflevering kijk erger ik me ook nergens aan, maar ik vind haar gewoon het zeurderigste en daarom het minst leuk, denk ik. Martha herinner ik me dus weer niet zoveel van (a)

En volgende week zaterdag, de 27e, begint het inderdaad weer op BBC, yay! 'Let's Kill Hitler!' Matt Smith zegt dat het de beste aflevering tot nu toe is, hmmm.. Benieuwd!


Oh en dan wil ik nog een vraag aan het rijtje toevoegen: kijken jullie ook de spin-offs van Doctor Who (The Sarah Jane adventures en Torchwood)? Sarah Jane kijk ik niet of héél soms, Torchwood kijk ik wel :'D

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: zo aug 21, 2011 18:30 

Whut, inderdaad, waaaaarom was hier nog geen topic van?

Laat ik het lijstje ook even overnemen :D

Volg je Doctor Who?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Natuurlijk!

Heb je de nieuwe generatie Doctors (vanaf de 9e) gezien of ook de oude?
Ik heb alleen de nieuwe gezien, de series zegmaar. De oude lijken me niet zo heel leuk, zo... Ouderwets. En een beetje fake is wel leuk, maar de special effects van de oude DW zijn wel heel erg slecht...

Welke Doctor heeft je voorkeur en waarom?
Ik denk dat ik toch voor David Tennant (Ten) ga. Zijn Doctor is zo heerlijk geeky en hij heeft ook de (voor mij) meest emotionele momenten.

Favoriete/minst favoriete afleveringen?
Pff, ik moet eens even de lijst opzoeken dan.
Tot mijn favorieten behoren:
- The Shakespeare Code (Harry Potter references, duh!)
- Blink
- Voyage of the Damned (Christmas Special)
- The Unicorn and the Wasp
- Silence in the Library & Forest of the Dead
- Journey's End
- Vincent and the Doctor
- The Pandorica Opens & The Big Bang
Veel Moffat, haha.

Minst favorieten (of nou ja, afleveringen die ik niet meer vaker dan eens hoef te zien) zijn:
- Love & Monsters
- The Lazarus Experiment
- The Sontaran Stratagem & The Poison Sky

Favoriete/minst favoriete companions?
Mijn minst favoriete companion is toch wel Martha. Ze was te verliefd op de Doctor en elke keer te teleurgesteld dat hij niet hetzelfde voor haar voelde. Een beetje.. wanhopig ofzo? Rose was ook wel verliefd, maar omdat de Doctor voor haar ook gevoelens had, was dat minder erg denk ik. En ik vond het ook stom van Martha dat ze totaal geen belangstelling had voor het verleden van de Doctor met Rose, terwijl hij er zelf nog wel heel erg mee zat.
Mijn favoriete companion is zeker weten Donna. Juist omdat ze zo onafhankelijk en meer een 'best friend' is voor de Doctor. En haar humor en haar opmerkingen zijn gewoon zo geniaal!
Amy vind ik ook wel een goede companion, maar zeker in combinatie met Rory. Ik ben echt gek op Rory, het is zo'n schatje!

Kijken jullie ook de spin-offs van Doctor Who (The Sarah Jane adventures en Torchwood)?
Beide kijk ik eigenlijk niet. Ik weet niet, ze boeien me minder ofzo? Misschien toch maar een keer een aflevering proberen!

Nog maar een klein weekje voor de nieuwe episode! Ik kan niet wachten, ik wil echt zo graag weten hoe het verder gaat!

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

2e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York
BerichtGeplaatst: di aug 23, 2011 19:17 

Deze zaterdag weer, yessssssss.
Ik ben zo ontzettend fan van Doctor Who. (Doctor Who experience in Londen, aww yeah.) Ik heb een aantal dingen van Classic Who gezien, maar New Who is meer mijn ding. Al vond Ik Paul McGann heerlijk, de film zelf was geen meesterwerk :').

Eccleston is zo geweldig, Tennant is briljant en ik hou van Matt Smith. Een favoriete Doctor heb ik niet. Het is bij mij altijd 'de huidige Doctor'.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr aug 26, 2011 19:17 

Jaaaaa morgen dus nieuwe aflevering : D Om 20:10 Nederlandse tijd op BBC 1, Let's Kill Hitler. IK BEN ZO BENIEUWD.

Laat ik nu zelf maar eens even een post maken over DW (:

Ik had af en toe wel eens een aflevering gezien door de jaren heen, als m'n vader langs de BBC zapte en even bleef hangen omdat hij Doctor Who zag. Hij vond het altijd 'wel leuk' maar was niet groot fan ofzo. Ik vond de afleveringen met David Tennant die ik zag helemaal fantastisch, en ik zag ook wel eens een enkele Christopher Eccleston voorbij komen.

Toen ik een paar maanden terug Sherlock ging kijken kwam ik erachter dat dezelfde schrijvers ook een groot aandeel hebben in Doctor Who, dus toen besloot ik om de serie nou maar eens helemaal te gaan kijken. Wel de nieuwe generatie dan, dus vanaf de Ninth. En ik heb daarnet A Good Man Goes To War gezien dus nu ben ik helemaal bij (: Stiekem had ik die aflevering al gekeken toen hij op tv was (mijn broertje wilde die toen heel graag zien, hij is inmiddels ook een groot Who-fan), dus de grote plottwists die erin zaten wist ik al XD Maar goed, dat maakt de aflevering niet minder natuurlijk.

Ik vind niet één Doctor het best. Ik vind ze allemaal heerlijk. Christopher Eccleston was best wel een boze Doctor, best verbitterd en eenzaam (natuurlijk totdat hij Rose tegenkwam, maar hij was af en toe nog steeds behoorlijk pessimistisch). Dat vond ik wel mooi, dat was best donker. Hij was ook hilarisch en zijn FANTASTIC is gewoon een hele leuke catch prhase <3 Ik hou van hem.

David Tennant is technisch gezien mijn 'eerste' Doctor, dus hij heeft wel een speciaal plekje in mijn hart. Daar komt bij dat ik hem sowieso een fenomenale acteur vind, én hij is Schots <3 Maar goed, daar gaat het nu niet over. Ten vond ik echt fantastisch, omdat hij zo blij en enthousiast was. Maar hij had ook hele zware momenten en bij hem realiseerde ik me pas echt hoe oud de Doctor eigenlijk is.

En dan Matt Smith. Matt Smith is heerlijk. Hij heeft me meteen helemaal voor zich gewonnen in The Eleventh Hour. Ik vind hem fantastisch als de Doctor en hij doet zowel de emotionele als de luchtigere scenes geweldig. Hij heeft een hele goeie komische timing maar speelt ook heel goed boosheid en verdriet. Hij blies mij echt omver met zijn speech in The Pandorica Opens. Zijn Doctor is lekker vreemd (fish fingers and custard, anyone?) en daar hou ik van.

Dus ik vind ze allemaal helemaal geweldig <3 Ik vind het karakter The Doctor gewoon fantastisch. Hij is zo oud en tragisch en conflicted en schattig en positief maar getraumatiseerd en eenzaam. I just want to hug him ;_;

Ik ga later wel verder want anders wordt dit een gigantische post XD


Edit: Nieuwe favoriete Who-quote:

SPOILERS 6x08 Let's Kill Hitler
Spoiler:
"Well I was just on my way from a gay gypsy bar mitzvah for the disabled when I suddenly thought: gosh, the Third Reich’s a bit rubbish, I think I’ll kill the Führer."

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 16:33 

Pottergirl schreef:
Edit: Nieuwe favoriete Who-quote:

SPOILERS 6x08 Let's Kill Hitler
Spoiler:
"Well I was just on my way from a gay gypsy bar mitzvah for the disabled when I suddenly thought: gosh, the Third Reich’s a bit rubbish, I think I’ll kill the Führer."


OMG jaaaaaaaaaaaaa geweldig!
Hebben jullie de aflevering van gisteren allemaal al gezien? Ik heb 'm vanochtend gekeken (was niet thuis gisteravond), maar ik denk dat ik 'm van de week nog een keer kijken, want sommige dingen snapte ik nog niet helemaal.

Spoiler:
Ik vond het wel awesome om te zien dat River nog niet wist dat ze River was / zou worden, dit is dus eigenlijk haar 'geboorte'. Aan de andere kant, eigenlijk is dat ook weer een beetje raar, want in principe zou ze dan niet meer terug kunnen komen? Omdat haar timeline precies in tegengestelde richting gaat van de Doctor? Of maak ik nu een denkfout / zie ik iets over het hoofd?

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo aug 28, 2011 16:48 

Ik heb gisteren inderdaad zitten flailen voor de televisie voor m'n eerste echte live Doctor Who episode :3 Ik kan niet wachten tot het weer zaterdag is!

Spoiler:
Ik snap er ook geen hol meer van :') Steven Moffat is gewoon zo'n ingewikkelde storyline aan het breien dat ik elke keer denk: bij de volgende aflevering vallen vast alle puzzelstukjes op hun plaats. Ik moet deze aflevering sowieso nog een keer kijken want volgens mij heb ik ook een heleboel dingen gemist.

River was wel awesome though. Ik had wel meteen door dat zij het was aan het begin met die Ferrari - toen er een donker meisje uitstapte dacht ik wel even 'huh', maar haar gedrag en haar manier van omgaan met autoriteiten deden me wel heel erg aan River denken dus ik was helemaal niet verrast toen het haar uiteindelijk bleek te zijn :') Wel heel grappig dat ze dus haar eigen ouders in principe bij elkaar heeft gebracht (en LOL @ Amy die dacht dat Rory gay was haha).

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 14:00 

Ik heb Let's Kill Hitler net pas gezien, omdat ik zaterdagavond niet kon kijken en ik vandaag pas tijd had :') De aflevering was compleet anders dan ik had verwacht..

Ik weet niet of het nog in spoilertags moet, maar dat doe ik maar gewoon hehe :')
Spoiler:
@Dine Ik denk inderdaad dat ze River niet meer terug kunnen laten komen, tenzij het bijvoorbeeld een aflevering zou zijn dat de Doctor er niet in zou zitten (wat een beetje gek zou zijn) en dat bijvoorbeeld alleen Rory en Amy haar zien, of zoiets.

Ik denk dat ik vrij snel een keer alle afleveringen met River achterstevoren ga kijken (dus in de volgorde dat River 'leeft') en ik denk dat ik het dan pas helemaal snap. Of in ieder geval moet ik even de laatste paar met River nog kijken, dan valt het kwartje misschien nog :')
[na even zoeken]
Nu ben ik NOG meer confused! Op 1 oktober komt er een aflevering en die heet 'The Wedding Of River Song'. Ik ben héél benieuwd hoe ze dat in elkaar hebben gezet qua verhaallijn :') Ieeeeh!


Die van komende zaterdag lijkt me trouwens ook heel tof! Ben benieuwd!

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Beginnend Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw common room
BerichtGeplaatst: wo aug 31, 2011 23:28 

Ik hou de spoilertags er toch maar in, gewoon voor de zekerheid en om het voor niemand te bederven :')

6x08 "Let's Kill Hitler"
Spoiler:
Hadden jullie trouwens al snel door dat Mels River was? Toen ze aankwam met die auto en de hele uitsprak 'You've got a time machine... I've got a gun... Let's kill Hitler!' vond ik zo River-achtig.

En inderdaad, arme Rory toen Amy zei dat 'ie gay was. Aaah ik hou van Rory <3


Ik ben ook benieuwd naar de aflevering van zaterdag, volgens mij wordt 'ie vet eng. Ik vond die pop in de trailer van series 6 al heel eng!

Oh en ik vond net dit filmpje, er zitten best onthullende dingen in vind ik Ö
Spoilers series 6 part 2:

Spoiler:
Bij 0:08 en 0:19, is dat die dude van 'The Lodger'? Craig?
0:22 doet me denken aan Alice in Wonderland somehow.
0:25 OMG BIG SHOCK. RIVER SONG? MET DAT OOGDING VAN MADAME KOVARIAN?!?!
En verder, meer enge poppen en meer weeping angels! Oh ik vind die dingen zooooooooo eng. Scariest monsters ever.
En uiteindelijk krijgen we hopelijk antwoorden over de astronaut die we ook al zagen aan het begin van deze series.
Ah ik wil weten hoe het verder gaat!


Oh en Pottergirl hierbij wil ik graag nog even zeggen dat je icon echt superawesome is. Though... The image of an angel itself becomes an angel...

DON'T BLINK!

_________________
    Life isn't about how many breaths you take; it's about the moments that take your breath away.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 03, 2011 12:41 

@Dine: Haha dankje, ik werd er zelf ook een beetje bang van dus ik ben nu maar voor een iets neutralere icon gegaan :') Space though <3

NIEUWE AFLEVERING VANDAAG : D En toen ik vorige week de promo zag zat ik ook al praktisch op het plafond want ik vind 't er echt heel eng uitzien XD Creepy dolls are creepy. Het is een Mark Gatiss-aflevering dus da's ook wel weer typisch :') Ik ben heel benieuwd!

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Klassenoudste Ravenklauw

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 04, 2011 15:46 

Oke ik heb net de aflevering van gisteren gekeken, en to be honest, vond ik hem ietwat tegenvallen :')

Spoiler:
De aflevering opzich vond ik heel leuk, al had ik al wel vrij snel door dat er iets mis was met het jongetje en dat Amy/Rory in de kast zaten.. Ik vond het een originele aflevering en vond het ook leuk dat de vader van George meedeed en een belangrijke rol had.

Maar geesh, ze hadden werkelijk alle enge momenten al in de teaser gestopt :\ Ik had een soort van 2e Blink aflevering verwacht qua engheid, maar dat vond ik achteraf dus helemaal niet. Dat was een beetje jammer, want ik had aan compleet verkeerd beeld over wat er ging komen.

Dat had ik overigens ook door de titel van 'Let's Kill Hitler'. Was ook een leuke aflevering, maar ik had iets compleet anders verwacht, Hitler had helemaal geen grote rol of iets :')


@Dine's filmpje: OMG dat vind ik er echt heel tof uitzien! En ik vind het echt tof dat Craig terug komt yay! :'D

Afbeelding

_________________
the pavement is my friend
it will take me where I need to go


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 0:45 

Op zaterdag om zo'n tijd? DAN WERK IK. Like - voor 90 procent van de tijd ben ik voor negen uur op zaterdag niet thuis. Darn.

Ik ben pas sinds twee weken Dr. Who aan het kijken, nadat een vriend van mij me (op verzoek) twee afleveringen toonde: ''The Shakespeare Code'' en ''The Doctors Wife''. Ik werd direct dol op David Tennant, maar dat wilt niet zeggen dat ik denk dat hij de beste doctor is. Ik kan daar later pas over beslissen, want ik nu pas bij ''Fathers Day'' gebleven, dus halvwege seizoen 1. Tot nu toe begrijp ik niet waarom ik zo weinig mensen hoor over Christopher, ik vind hem fantastisch. Hij heeft zo'n grappige, blije grijns! Ik heb ook vrij hoge verwachtingen van Matt. Ik heb nog weinig van hem gezien maar hij spreekt me nu al aan. Hij is gewoon erg vreemd, dat moet wel goed zijn.

Ik moet zeggen dat Dr. Who iets enger is dan ik had verwacht. Ik weet dat het een familieserie is enzo, maar
Spoiler:
waarom gaan al die eerste afleveringen nou over lijken en zombies enzo? It scares me...
Ik vind de humor wel fantastisch, lekker Brits. En... tja, het gaat over ALIENS, need I say more?

*sigh* I'm in love.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za sep 10, 2011 11:10 

Yaaaay nieuwe Whovian :3

Christopher Eccleston is inderdaad een beetje underrated, maar dat komt denk ik ook door het feit dat hij 'maar' 1 seizoen The Doctor is geweest. Met David Tennant hebben veel meer mensen een 'band' kunnen krijgen omdat hij simpelweg veel langer The Doctor speelde. Dat neemt niet weg dat Christopher inderdaad een fenomenale Doctor is, hij heeft een geweldig hoofd en speelde hem best wel boos, dat vond ik wel fijn. Je merkte echt hoeveel last hij had van het feit dat hij z'n hele ras kwijt was en dat hij daar zichzelf enorm de schuld voor aan het geven was.

Maar goed, een minuut later doet hij dan weer zoiets:

Afbeelding

Lol. I love him :3

Wat dat enge betreft:

Spoiler:
Het is inderdaad best wel eng op sommige momenten. Maar Steven Moffat (een van de producers) zei dat dat eigenlijk juist de essentie is van Doctor Who: it's proper funny and proper scary. Er zijn weinig televisieseries die beide elementen zo duidelijk naar voren laten komen en dat is wat Doctor Who zo uniek maakt. Het viel mij ook op toen ik begon met kijken, trouwens. Let trouwens op bij de afleveringen die zijn geschreven door Mark Gatiss want die hebben nogal de neiging om enger te zijn dan andere episodes :')

Zijn er hier trouwens ook mensen die Doctor Who Confidential kijken/volgen? Ik wist dat het bestond maar heb het nooit echt gevolgd, totdat ik het nu elke keer na de nieuwe aflevering meteen wil zien :') Het is zo leuk om achter de schermen te kijken :3 Ik ben van plan om ook alle DW Confidentials terug te kijken want ik vind het veel te leuk om te zien.

In other news: NIEUWE EP VANAVOND :3

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 19:51 

@Jan: Hahaha die gif. :') /slaat op

Ik ben vorige week begonnen met Doctor Who en heb net seizoen 1 afgekeken. :D Ik vind het zó leuk. Ik had helemaal niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik had namelijk wel eens een promo/klein stukje gezien, maar was niet zo onder de indruk van de special effects. XD Soms is het zo nep. :')

Mijn ouders zijn van de vakantie begonnen met Torchwood, wat een spin-off is van Doctor Who, alleen dan wat volwassener. Ik vind Torchwood wel leuk, maar wilde eigenlijk toch liever eerst de 'originele' serie zien. Dus heb ik S1 gedownload en in een week gekeken, haha. Voor degenen die S1 al gezien hebben: Gwynn (het meisje met de zombies) en Captain Jack zijn de hoofdpersonages in Torchwood. :D Misschien dat ik na Doctor Who wel opnieuw ga beginnen met Torchwood, haha.

Maargoed, ik vind Doctor Nine echt heeeel leuk. xD Ik was eigenlijk een beetje meh dat ik niet meteen kon beginnen met David Tennant, maar ik vind Christopher Eccleston echt briljant. Voornamelijk omdat hij zo grappig en vrolijk kan zijn. :') Hij is inderdaad wel een beetje bitter, maar ook heel grappig. Ik vind Rose ook zo leuk. Ik ship ze. XD Oh en Captain Jack is geweldig.

Ik vind de episodes ook best eng. Sommige wilde ik niet 's avonds kijken, omdat ik ze te eng vond. :')

Spoiler:
Ik denk dat ik The Empty Child toch wel het engst vond. Damn, die maskers en dat 'Mummy? Are you my mummy?' /shiver. De laatste twee vond ik ook redelijk eng. Oh en dat Eccleston opeens in David Tennant veranderde. WTF. Mindfuck. O_o


Ik kan niet wachten om met S2 te beginnen. :D

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2011 20:37 

Slowly turning everybody at HPF into Whovians @@ I APPROVE.

Ik wil stiekem ook nog wel een keer met Torchwood beginnen omdat ik er altijd wel positieve dingen over hoor en het is het alleen maar vanwege de gay pr0n al waard geloof ik. En ik heb nu heel veel zin om alles weer opnieuw te kijken, haha :') Ik mis Nine wel een beetje (hoewel ik zowel Ten als Eleven helemaal fantastisch vind - ik kan echt niet kiezen welke Doctor ik het gaafst vind).

Have fun met David Tennant, ik vond zijn eerste ep echt he-le-maal geweldig en hij bleef de rest van zijn reeks echt heerlijk <3

En nu even over 6x10 The Girl Who Waited:

Spoiler:
MY CREYS ;_____; Dat was zo'n zielige aflevering! Ik had het zo te doen met old!Amy, en toen Rory tussen de twee Amy's moest kiezen kreeg ik onmiddellijk een flashback naar Doomsday. Rory's opmerking tegen the Doctor (zoiets van 'You're turning me into you!') kwam daarom ook extra hard aan. Ik zat echt tijdens de laatste scenes constant met tranen in m'n ogen ;_; Zulk goed acteerwerk ook, trouwens, zowel van Karen als van Arthur <3

Enig nadeel van de aflevering: veeeeeel te weinig Doctor ):

Ik snap het trouwens niet zo goed dat mensen nu op Amy zitten te bitchen omdat ze zeurde dat ze 'maar' 36 jaar moest wachten terwijl Rory 2000 jaar op haar heeft gewacht. Dat is helemaal geen eerlijke vergelijking omdat Amy verwachtte dat Rory en the Doctor haar binnen een redelijke tijd (zeg een paar uren of een dag ofzo) zouden ophalen, en hoe langer het duurde voordat ze haar kwamen halen, hoe minder hoop ze kon hebben. Ze was alleen, ze was eenzaam, ze was constant in levensbedreiging en werd steeds ouder. Rory moest wel langer wachten, maar werd niet oud en wist zeker dat hij Amy weer zou zien en dat ze samen een leven konden opbouwen. Ik snapte old!Amy's reactie helemaal en ik vond de manier waarop het script was geschreven ook echt heel erg mooi en heftig.

EN DE PREVIEW VAN VOLGENDE WEEK. WEEPING ANGELS. ALLEMAAL ANDERE ENGE MONSTERS. WA;EKHF;ALKSDF;LAKJSD IT'S GONNA BE EPIC.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme