Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Welk boek lees je momenteel?
A Game of Thrones 7%  7%  [ 2 ]
A Clash of Kings 7%  7%  [ 2 ]
A Storm of Swords 3%  3%  [ 1 ]
A Feast for Crows 7%  7%  [ 2 ]
A Dance with Dragons 10%  10%  [ 3 ]
Geen 66%  66%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 29

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2011 11:15 

En ik heb FfC uit;

Spoiler:
Ik kan ergens wel begrijpen waarom mensen dit het minste boek van de serie vinden. Er zit een stuk minder actie in dan in de andere boeken en het was vooral veel gedachtegangen. Ook mis je een aantal POV's, zoals Dany, Tyrion, Bran, ect. Toch heb ik de unpopular opinion dat ik dit een van de betere boeken uit de serie vind. Ik hou van de intriges in dit boek <3 Cersei's inner gebitch vind ik ook heerlijk om te lezen. Jaime komt steeds hoger in mijn favorietenlijst te staan, sorry daarvoor alvast, dit zal waarschijnlijk betekenen dat ie heel naar aan z'n eind komt XD Brienne vind ik ook geweldig. Oh! En Asha! Zij is echt fantastisch, waarom kwam ze maar zo weinig in beeld? :( Ja, ik vond al die nieuwe POV's wel verfrissend. De oude POV's waren trouwens ook fijn. Arya's verhaal blijft geweldig, moar plz! XD Sansa's verhaal wordt ook heel interessant, al creept Pedofinger me nog steeds out. D:

Wat ik wel minder vind zijn de overload aan nicknames die de characters hebben. Ga maar na, characters hebben een voornaam, achternaam en bijnaam of titel en GRRM schuwt niet om in 1 zin ze alledrie te gebruiken. Hier door is het soms ingewikkeld om er achter te komen met hoeveel mensen je als lezer te maken hebt. Ik kon er heel lang maar niet achterkomen of Crabbs en Nimble Dick nou 1 of 2 personen waren, tot de Ă©Ă©n werd neergeslagen en de ander geraakt werd. Toen begon het mij te dagen dat het hier maar om 1 iemand ging XD Hetzelfde geld voor de hoofdstuktitels, dat duurt ook wel even voor je doorhebt om wie het nou gaat.

Verder (ik weet niet of ik dat al eens gezegd hebt) merk je soms hoeveel meer je weet dan de personages. Een goed voorbeeld is de "dood" van Bran en Rickon in CoK of de ontmoeting tussen Sam en Arya in dit boek.

Ohja, en wat ik ook nog wel aankaarten, GRRM's woordkeuze voor geslachtsdelen... Myrish swamp? Fat pink mast? WHUT!? XD

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2011 19:14 

Casting nieuws van GRRM:

Spoiler:
Afbeelding
Edward Dogliani voor Rattleshirt.

_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 9:57 

De eerste beelden van Season 2!

Spoiler:


Het ziet d'r allemaal zo mooi uit! :O Renly met z'n kroontje, Arya met d'r Arry-haar, Margaery! <3 Ik vind Carice d'r alleen beetje te normaal uitzien voor Melisandre, maar misschien is d'r jurk wel wat fancier. Ik miste wel Brienne en Ygritte, maar hopelijk krijgen we daar nog beelden van.


Is het al April? @@

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

Opperste Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2011 11:45 

Jemig, wat schrok ik van die beelden voor het nieuwe seizoen!
Wat lijkt Natalie Dormer daar verdomd goed op haar personage, Anne Boleyn, van de Tudors. =O Het lijkt wel of ze nog leeft en gewoon van koninkrijk is veranderd. xD
Gosh, I love her.

Ik zit nu aan de twee laatste afleveringen van de eerste serie, ik moet toegeven dat ik enige moeite had met het verhaal (een vriend van me heeft het netjes nog eens uitgelegd xD) en wow, wat doen er veel personage's mee. Maar verder wel een leuke serie.

Ben wel benieuwd naar serie 2 ^^


 Profiel  

Unspeakable

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Team Mystic

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 12, 2011 10:03 

Een nieuwe teaser voor seizoen 2:


_________________
    Hohoho~


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 19:36 

Ik vind de trailer zo awesome! :D

Spoiler:
Stannis' verhaaltje vind ik echt heel gaaf en Yay Renly! XD Ik hoopte op iets meer nieuwe personages, maar dit vind ik d'r al heel vet uit zien. Ik vind de effectjes van het tot as vergaan van de beelden wel heel vet d'r uit zien. Ik ben echt heel nieuwsgierig naar het volgende seizoen en vooral naar de nieuwe personages. Can't wait!


Spoilers voor SoS en verder

Spoiler:
Het valt me nu trouwens ook enorm op hoeveel personages die in GoT en CoK een grote rol hebben, inmiddels al de pijp uit zijn. XD Zoveel dat het lijkt alsof ik inmiddels al in een heel ander verhaal zit XD


Inmiddels heb ik DwD bijna uit, dus een proper review volgt binnenkort.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2011 8:54 

Beetje onnodig om te zeggen, maar van mij mag seizoen 2 nu wel komen hoor! xD
Ik vind het zo jammer dat ik geen tijd heb om de boeken te lezen, dat zou het echt compleet maken. Dan zou ik mee kunnen fangirlen over gecaste characters enzo, net als in the good old HP days. Ik mis dat een beetje. GoT zou hier nu even een ideale vervanger voor zijn en het is natuurlijk een steengoeie serie. Maar helaas, voor mij wordt het gewoon wachten op het nieuwe beeldmateriaal.


 Profiel  

Happy to kill

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: New New York

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 8:00 

Lupos schreef:
Major spoilers SOS( boek 2 pg 139)
Spoiler:
OH MY... Robb dood, Catelyn dood, Arya dood. Bloody hell wat heeft Martin toch tegen de Starks. Robb had ik nog zien aankomen, Catelyn ook wel maar niet Arya (er zaten wel hints zoals met dat oude mens op die heuvel die zei dat ze naar lijken stonk, maar toch...). Hmm daar gaat een van mijn favoriete personages...



Spoiler:
Dat heb ik nu ook net gelezen, en #*@YEHDHSJDWHFWJFWJWLwwodjwwidhweheguwuweu ;____; I cried. De Freys mogen van mij allemaal op 1 stapel gegooid worden en in de fik gestoken. Levend of dood, IDC!!!!!!! Zo. Mijn frustratie is eruit gegooid.

_________________
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma dec 26, 2011 13:42 

Ik heb aDwD een week geleden uitgelezen, na ongeveer 5 weken.

HUGE SPOILERS

Spoiler:
Okay, Theon's chapters hebben mij echt van m'n kruk geblazen. Wat ongelofelijk goed en spannend en fucked. Wat ontiegelijk veel characterdevelopment voor Theon. Hij begint langzaam omhoog te kruipen in mijn favoriete personages lijst. Ik hoop echt ten zeerste dat het nog een klein beetje goed komt met hem, nu hij weer bij Asha is. En Ramsay is crazy as appeltaart D:

Jon's chapters vond ik zoals gewoonlijk weer meh... maar het einde was echt superspannend en ik zou het echt heel erg jammer vinden als hij dood zou zijn :(

Ik vond het trouwens ook heel leuk dat Aegon nog bleek te leven en dat ie zo'n brat is XD He cracks me up XD

Ik ben over het algemeen altijd wel enthousiast om chapters van Tyrion en Dany te lezen. Tyrion's chapters vond ik op een gegeven moment nogal saai worden en Dany's chapters waren soms wat verwarrend wie nou welke mo/no/ro/po/lo dude was XD Haar laatste chapter vond ik trouwens wel heel gaaf. Dat ze random gesprekjes in haar hoofd aan het houden was met oa Viserys (Plz HBO bring back Harry Lloyd for this D: ) en dat ze een hoed wilde maken.

Arya was zoals gewoonlijk weer awesome, net als Jaime. Cersei had ook een heel interessant verhaal. Haar straf op het einde was wel sneu. Ik miste Sansa wel een beetje, aangezien ik haar verhaallijn in aFfC heel interessant vond.

Al met al vond ik aDwD een goed boek, maar aFfC blijft mijn favoriet. Ik hou gewoon van die intriges in dat boek.

_________________
BLOOD LUST
<3


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 23:34 

Ik heb ook FFC eindelijk uit, mijn reactie, grote spoilers t/m het vierde boek:

Spoiler:
Ik denk dat ik het de minste van de reeks vond, vooral door het lage tempo en de vele karakters. Maar dat kan komen omdat ik lange tijd geen tijd heb gehad om te lezen, waardoor ik sommige details ondertussen was vergeten. En wat Jalf zegt, die vele bijnamen zijn irritant, je moet al zoveel namen onthouden. xD

Maar ik vond het zeker niet slecht. Vond de Arya hoofdstukken heel leuk, jammer dat het er maar 3 waren, ben benieuwd wat het einde inhoud van haar hoofdstuk inhoudt. Of ze nu echt blind is, of dat het drankje dat ze kreeg haar tijdelijk blind maakte, het kan zomaar weer een plottwist zijn.

En Brienne. :( Hopelijk is ze niet dood, begon haar steeds leuker te vinden. Damn, de dode Catelyn is nog bijna ergerlijker dan de levende.

Het plotten van Cersei was erg leuk, gelukkig werd het op het eind afgestraft. Ik vermoed dat ze fout was met de interpretatie van de prophecy. Ik denk dat die slaat op een andere vrouw, Margarey zou te obvious zijn. Het zou ook Sansa, Danyaerys of Asha Greyjoy kunnen zijn. Vond het ook tof dat Jaime niet op haar aanbod inging op het eind om haar te redden. Hij zou een van de weinige goede koningen zijn in Westeros: gaat niet direct voor eigen gewin, probeert meestal het goede te doen, maar kan ook hard ingrijpen als hij vind dat het nodig is.

De hoofdstukken van Sam vond ik denk ik het saaist, kan mij ook weinig meer van herinneren behalve de laatste. Een nadeel van dit boek vond ik ook dat van sommige karakters je maar of 1 of 2 hoofdstukken had. Dan is het lastig om een goed beeld van het personage te krijgen. Ik weet bijvoorbeeld niet wat ik van Arianna moet vinden. Of van de greyjoys, behalve Asha, waarvan ik hoop dat ze nog terugkomt als POV. Ik hoop ook dat we nog meer te weten te komen over Blackfish, ben benieuwd waar hij heen gezwommen is.

Favoriete karakters t/m dit boek:
Arya Stark
Asha Greyjoy
Blackfish
Jaime Lannister
Tyrion Lannister

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 10:50 

Ik heb ook A Dance With Dragons uitgelezen - ik heb er echt heel lang over gedaan dit keer omdat de zomervakantie afgelopen was toen ik er mee begon :') Anyway, een korte reactie. Spoilers, obviously.

Spoiler:
Eigenlijk ben ik het helemaal met Jalf eens, afgezien van de Jon chapters. Die vond ik juist interessant. Ik blijf Jon een fascinerend personage vinden en hoe hij omging met alle problemen op en rond The Wall vond ik heel vet om te zien. Ik hoop dus ook echt dat hij niet dood is ): Ik zat echt zo 'nee nee nee nee nee' toen ik dat las, haha.

De Theon-chapters vond ik ook bijzonder ziek, maar wel extreem goed. Ik zat ze eigenlijk telkens met een mengeling van afschuw en fascinatie te lezen. Ik vond Theon sowieso een interessant personage maar door zijn verhaallijn in aDwD is hij een van mijn favorieten geworden.

Om eerlijk te zijn vond ik de Danaerys-chapters niet zo heel interessant, afgezien van de laatste twee of drie toen ze was weggevlogen op Drogon. Haar hele politieke huwelijk met Hizdahr vond ik eigenlijk niet zo interessant. Ik vind het wel ironisch dat ze uiteindelijk weer bij een khalasar terecht komt.

Arya's chapters vond ik heel vet. Hoe meer zij leert, hoe interessanter zij wordt. Ik ben heel erg benieuwd wat er uiteindelijk van haar gaat worden.

Brienne leeft nog, thank heavens.

Oh en zijn de Sand Snakes bad-ass or what? Ik vond hen echt heel gaaf, en ik vind het jammer dat er niet wat meer over hen geschreven was.

De uiteindelijke Cersei-hoofdstukken vond ik spannend. Ik had ook wel medelijden met haar toen ze haar kaalscheerden en naakt door de straten lieten paraderen, maar aan de andere kant was het ook wel te verwachten natuurlijk.

Ik heb wel het idee dat ik de hele serie nog minstens twee of drie keer moet lezen om alles op te pikken, maar ik vind het echt toffe boeken. Ik heb ook waanzinnig veel zin in het nieuwe seizoen van GoT en ik hoop dat GRRM ons niet een half decennium laat wachten op een nieuw boek...

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2012 17:02 

De eerste aflevering van het tweede seizoen zal worden uitgezonden op zondag 1 april:
Citaat:
Variety is reporting that the debut date for the second season of Game of Thrones is set for Sunday, April 1. ComingSoon.net cites confirmation from HBO, as well.

The second season of Game of Thrones will cover the events in the second book of George R. R. Martin’s Song of Ice and Fire series, A Clash of Kings, and will feature the big screen debuts of many key figures, including Brienne of Tarth, Davos, Melisandre, and Stannis Baratheon. Martin himself is penning an episode in the latter half of the season dealing with a key battle near the end of the book.

You can check out our own recaps of the first season for a refresher, or delve deeply into the world of Westeros.

bron: http://www.tor.com/blogs/2012/01/no-foo ... =undefined

Jammer genoeg kan ik hier niet downloaden, dus dat wordt maar een keer in de paar weken kijken. Maar ik kijk er wel naar uit.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 11:15 

Dubbelpost, I know, maar er is een nieuwe trailer van het 2e seizoen uitgekomen:


Spoiler:
Sansa. :( Ik kan Joffrey nu alweer achter het behang plakken, dus dat voorspelt veel goeds. Tyrion zier er heel anders uit en ook Araya ziet er meer tomboy achtig uit met haar kortere haar, wat dan wel weer met heb boek klopt.

Nog meer dan 2 maand wachten. :(

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Immortal Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Hopes Peak Academy
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 11:50 

Trailer + kleine spoiler voor CoK:

Spoiler:
Yay! :D Ik vind hem echt heel vet.

- Het raadsel van Varys! <3
- De scene waarin Sansa mishandelt wordt en Joffery hij dreigt te vermoorden, urgh, ik was echt zo pissig dat ik dat las in de boeken. Waarschijnlijk wordt mijn anger nog veel groter als ik het in de serie zie.
- Het verbaasd me dat Jaime erin zit, zijn rol in CoK is namelijk heel klein en het enige wat ie doet in dat boek zat al in seizoen 1.
- Yay Robb!
- Akward Renly is Akward!

OEH HET IS ALLEMAAL ZO MOOI :O


1 April, Y U NO HERE YET?! D:

_________________
BLOOD LUST
<3


Laatst bijgewerkt door Jalf op ma jan 30, 2012 11:55, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Opperste Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: ma jan 30, 2012 11:53 

Spoiler:
Aaah, ik haat Joffrey gewoon. De bewuste scene in het eerste seizoen op die brug... Ik wou echt dat ze dat klein mormel er gingen af kielen. >D Bah... Hij is gewoon het meest hatelijke persoon ever. Zeker omdat hij de vader van Sansa heeft laten onthoofden. @@ That ass. [/valt het op dat ik hem echt niet af kan? xD] Hij doet me soms aan King Henry de achtste denken uit de Tudor tijd, maar dan in kindformaat. Nuja, ik haat Joffrey dus nu nog meer xD ik heb de boeken (nog) niet gelezen, dus de scene van Sansa bedreigen was daarnet héél schokkerend.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme