Geplaatst: zo jan 01, 2012 20:13
Ik heb dit jaar de volgende films in de bioscoop gezien: Love And Other Drugs, Black Swan, The King's Speech, Sucker Punch, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2, Captain America: The First Avenger, Glee: The 3D Concert Movie, The Three Musketeers, The Adventures of Tintin, Sherlock Holmes: A Game of Shadows en Tinker Tailor Soldier Spy.
Als ik daar een top 5 van moet maken zou die er ongeveer zo uitzien:
5. Black Swan Niet een film waar ik normaal gesproken voor naar de bioscoop zou gaan (ik kijk thrillers liever thuis op een kleiner scherm, waar ik makkelijker dingen kan skippen want ik ben echt een enorme lafaard wanneer het over films gaat) maar ik ben wel heel blij dat ik 'm in de bioscoop gezien heb. Naar en ontzettend onheilspellend maar fantastisch acteerwerk. Deze film heeft z'n Oscars zeker verdiend.
4. Sherlock Holmes: A Game of Shadows Minstens even goed als het eerste deel. Guy Ritchie weet hoe je een goeie actiefilm maakt en Robert Downey Jr en Jude Law hebben zoveel chemistry dat je ogen er gewoon pijn van gaan doen.
3. The Adventures of Tintin Vermaak van de bovenste plank. Fantastische animatie, geweldige cast en het script en de cinematografie klopt allemaal. Ik wil 'm heel graag nog een keer in de bioscoop zien, want ik heb echt de helft gemist omdat ik zo over de prachtige animatie zat te fangirlen de eerste keer.
2. Tinker Tailor Soldier Spy Hele intelligente, complexe film die het vooral van de cinematografie en het subtiele maar briljante acteerwerk moet hebben. Ik heb het boek helaas nog niet gelezen maar ik denk dat ik dan de plot een stuk beter kan vatten, haha. Geen film om lekker bij te ontspannen.
1. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 Kan toch niet anders? Afsluiting van de serie en gewoon ook een enorm goede film. Ik heb 'm 3 keer in de bioscoop gezien en ik heb 3 keer de ogen uit m'n kop gejankt.
_________________ .
|