Welkom op Harry Potter Forum! 


Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 16, 2012 22:02 

Citaat:
Januari
#001 Harry: A History - Melissa Anelli
#002 Diary of a Wimpy Vampire - Tim Collins
#003 Bright Lights, Big Ass - Jen Lancaster

Februari
#004 Veronika Besluit Te Sterven - Paulo Coelho

Maart
#005 Island - Jane Rogers
#006 Super Sad True Love Story - Gary Shteyngart
#007 Hey Nostradamus! - Douglas Coupland

April
#008 The Interpretation of Murder - Jed Rubenfeld
#009 Mailman - J. Robert Lennon
#010 Maddie - Gonçalo Amaral
#011 Het Anastasia Syndroom en andere verhalen - Mary Higgins Clark

Mei
#012 Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K. Rowling
#013 Silence of the Lambs - Thomas Harris
#014 Digital Fortress - Dan Brown

Juni
#015 De boekhandelaar van Amsterdam - Amineh Pakravan
#016 Blijf Thuis! - Patrick de Witte
#017 The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky
#018 Jongensdroom - Sven Biebuyck
#019 Hannibal - Thomas Harris
#020 Amy Winehouse: de biografie - Chas Newkey-Burden
#021 De vrouw die op Greta Garbo leek - Thomas Ross & Maj Sjöwall
#022 Virginia Woolf - Alexandra Harris

Juli
#023 Hannibal Rising - Thomas Harris
#024 Meisje met de parel - Tracy Chevalier
#025 Sorry - Zoran Drvenkar
#026 Room - Emma Donoghue
#027 Scottsboro - Ellen Feldman

Augustus
#028 Blue Monday - Nicci French
#029 De ongewone lezer - Alan Bennett
#030 Poorten van de nacht - Brigitte Riebe
#031 De vrouw van de boekbinder - Belinda Starling
#032 Fahrenheit 451 - Ray Bradbury
#033 Boodschapper van de koningin - Sharon Kay Penman

September
#034 Frankenstein - Mary Shelley
#035 Mannen die vrouwen haten - Stieg Larsson
#036 Boven Zee, onder Steen - Susan Cooper
#037 De Duistere Vloed - Susan Cooper
#038 Groenheks - Susan Cooper
#039 De Grijze Vorst - Susan Cooper

December
#040 The Book Boy - Joanna Trollope
#041 Zilverboom - Susan Cooper
#042 The Fault in our Stars - John Green
#043 Parrotfish - Ellen Wittlinger
#044 De vrouw die met vuur speelde - Stieg Larsson


The Book Boy
Een hele korte novella, maar zeker wel leuk om te lezen. Op slechts 94 pagina's slaagt de auteur erin om interessante personages te creeëren die ook gelaagd zijn. Het verhaal was wat eenvoudig en ik vond het jammer dat het niet meer uitgewerkt werd.

De Duistere Vloed Cyclus
Ik las deze vijf boeken jaren geleden voor het eerst. Ik was natuurlijk een pak jonger toen. Toen ik deze boeken tijdens mijn stage in de bibliotheek zag staan, kreeg ik dan ook meteen zin om ze te herlezen. Ik herinnerde me ze dan ook als erg goede boeken. Ik heb nog steeds genoten van de serie - de eerste vier boeken lezen vlot, boek drie en vier had ik dan ook telkens op twee dagen tijd uit. Boek vijf was echter minder mijn ding - heel lang uitgesponnen en ik moest me er doorheen worstelen. Mijn favorieten uit de reeks zijn nog steeds het eerste deel, Boven Zee, Onder Steen en het derde deel, Groenheks. Op de tweede plaats komt het tweede deel, De Duistere Vloed, op de derde plaats het vierde deel, Grijze Vorst en tenslotte op de vierde plaats dus het vijfde en laatste deel, Zilverboom.
De boeken werden geschreven in de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw, maar zijn naar mijn gevoel echt niet verouderd. Ik was dan ook verbaasd toen ik zag wanneer ze geschreven zijn. Op zich is het wel leuk om te lezen over kinderen die op ontdekking gaan in een vreemd huis ipv te zitten mokken en zuchten en verlangen naar hun computer of PS of Xbox of whatever.

The Fault in our Stars
Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik vind van dit boek. John Green hanteert een vlotte schrijfstijl en creeërt interessante personages, maar misschien is net dat het probleem: de personages zijn té interessant, te quirky. Op zich is dat wel leuk, maar ik vind ze gewoon niet geloofwaardig. Ze doen me een beetje denken aan de personages uit Special Topics in Calamity Physics van Marisha Pessl en The Perks of Being a Wallflower van Stephen Chbosky. Ook van die twee boeken heb ik ontzettend genoten en heb ik heel snel gelezen omdat ik werd meegezogen in het verhaal, maar vond ik de personages op zich nogal ongeloofwaardig. Leuk in een boek, maar je zal ze niet tegenkomen op straat.
Ik ben zeker benieuwd om meer te lezen van John Green!

Parrotfish
Net zoals John Green's The Fault in our Stars is dit een YA-boek. In tegenstelling tot The Fault in our Stars zijn de tieners in Parrotfish wel realistisch neergezet. Grady kan ontzettend humeurig, zelfzuchtig en ijdel zijn en heeft ook nogal last van het denkbeeldige publiek-syndroom - hij is ervan overtuigd dat iedereen hem aanstaart en het altijd over hem heeft. Dat betekent echter niet dat hij geen goeie kerel is, want dat is hij wel. Ik vind het echt knap hoe de auteur erin slaagt om zo'n realistisch personage neer te zetten waar je als lezer niet altijd 100% achter staat, maar waar je wel nog genoeg sympathie voor hebt om het beste voor hem te willen.
Dit boek heeft een paar aangemane en originele subplots - de verandering van de vriendschap tussen Eve en Grady nu ze beiden naar een openbare school gaan ipv samen thuis les te krijgen, het hele gedoe met de kerstdecoraties van de vader, Sebastians thuisleven, enz.
Ook de andere personages waren interessant - Sebastian was gewoon briljant, en Eve was wel aardig. Ik geloof enkel niet dat een echte Kita zich zo zou opstellen tegenover een echte Grady.
Het boek is niet perfect - zo had ik graag nog meer gelezen over de andere personages. Verder vond ik de rol van de L.O.-leerkracht, Ms. Unger, meer lijken op wat een leerling graag wilt dat een leerkracht zou doen dan op hoe zo'n leerkracht echt zou reageren. Verder vond ik het storend hoe vaak de auteur sprak over Grady die 'in een jongen verandert', 'kiest om nu een jongen te zijn', 'een meisje geweest is en dus weet hoe meisjes zich voelen'. Grady is altijd een jongen geweest - hij zag eruit als een meisje en werd zo behandeld, maar was het niet. Het is nogal delicaat en de auteur had best wat meer rekening mogen houden met deze belangrijke nuance.

De vrouw die met vuur speelde
Wauw. Wauw, wauw, wauw. Na het eerste boek uit de Millennium-reeks gelezen te hebben, zag ik niet direct in hoe er daar een vervolg op kon komen en ik dacht ook dat de vervolgen bijlange zo goed niet konden zijn. Ik had het mis. Dit vervolg was heel erg goed.
Het plot is helemaal anders, net als de setting - alleen de algemene setting, Zweden, blijft gelijk. Heel wat personages keren terug, maar spelen een andere rol. Er is een goede mix met nieuwe personages. Stieg Larsson wist hoe hij nieuwe personages kon introduceren en hen een interessante achtergrond kon geven zonder dat die introductie je uit de vaart van het verhaal nam. Héél sterk. Ik heb dit boek tot die in de nacht gelezen om te weten wat er vervolgens zou gebeuren, en dat is lang geleden. Het is ook lang geleden dat ik zo verrast werd door bepaalde plotwendingen. Steengoed boek, dus. Een reeks die de hype tot nog toe zeker verdient.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


Laatst bijgewerkt door Genner op do dec 27, 2012 9:33, in totaal 2 keer bewerkt.

 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 17, 2012 20:48 

Lily_flower schreef:
01. Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
02. Bruid gezocht - Olivia Parker ***
03. Het winterpaleis van John Boyne *****
04. Als rozen weer bloeien - Kathleen Woodiwiss ***
05. De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
06. De Wintertuin - Kristin Hannah *****
07. Naduah - Lucia St. Clair Robson *****
08. Kind van de Oceaan - Tamara McKinsley ****
09. Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson ***
10. Laat mij niet los - Karen Kingsbury ****
11. Donderdagskind - Alison Pick ***
12. De Wilde Roos - Jennifer Donnelly *****
13. De vertelsels van Baker de Bard - JK Rowling ***
14. Fabeldieren en waar ze te vinden - JK Rowling ***
15. Zwerkbal door de eeuwen heen - JK Rowling ***
16. Jadie - Torey Hayden ****
17. Elke nieuwe morgen - Karen Kingsbury ****
18. Hartstocht in Toscane - Francesca Santini ***+
19. De Honger Spelen - Suzanne Collins ***+
20. Vlammen - Suzanne Collins ***
21. Spotgaai - Suzanne Collins **
22. Het Spel der Tronen - George RR Martin ****
23. De Strijd der Koningen - George RR Martin ***
24. Een storm van Zwaarden (Deel 1) - George RR Martin ****
25. Een storm van Zwaarden (Deel 2) - George RR Martin ****
26. Een feestmaal voor Kraaien - George RR Martin **
27. Een dans met Draken (Deel 1) - George RR Martin ****
28. Een dans met Draken (Deel 2) - George RR Martin ***
29. Het levende Labyrint - Natalie Koch ***
30. Vijftig tinten Grijs - E.L James ****
31. Vijftig tinten Donkerder - E.L James ****
32. Vijftig tinten Vrij - E.L James ***
33. In het winterpaleis - Eva Stachniak ***
34. De plantage - Lynn Austin ****
35. Dochter van Isfahan – Anita Amirrezvani ***

----------------
01. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
02. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)

In het winterpaleis:

Best een vermakelijk boek maar het is er niet eentje die het overlezen waard is. De karakters missen diepgang en je komt nooit echt achter hun motieven, dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik op de een of andere manier toch een beetje teleurgesteld was in dit boek. Maargoed, slecht was het ook niet en ik heb mezelf ook niet verveeld tijdens het lezen.

---------------
De plantage:
Ik hou van de verhalen van Austin, het enige probleem dat ik met haar boeken heb is dat er gewoon heel veel religeuze verwijzingen inzitten. Maargoed, dat weet ik heel goed en ik kies er zelf voor om ze toch te lezen omdat ik de verhalen elke keer gewoon zo goed vind dus daar mag ik eigenlijk helemaal niet over klagen ;) het verhaal speelt zich af net na afschaffing van de slavernij in Amerika en hoe de familie Weatherly - een typisch zuidelijk gezin die altijd slaven hebben gehouden - proberen met de veranderingen om te gaan.

Het verhaal steekt heel goed in elkaar, en doordat Austin drie hoofdpersonen gebruikt kan ze het verhaal van drie totaal verschillende kanten belichten. Namelijk het verhaal van een slaaf, het verhaal van een typische zuidelijke dame met vastgeroeste principes en het verhaal van een Zuidelijk meisje die hoewel ze is opgegroeid met dezelfde principes als haar vader en moeder toch bepaalde vraagtekens zet bij haar voormalige levensstijl en weet dat niks ooit meer hetzelfde zal worden. De misstap die ze maakt is dat hoewel ik wist met wie Josephine - het zuidelijke meisje - uiteindelijk zal gaan trouwen (een Yankee) ik hoopte dat ze toch zou kiezen voor de verbitterde Zuidelijke veteraan (Harrison) die zijn been is verloren tijdens de burgeroorlog en voor wie Josephine een tijdje zorgt. Op het einde komt er een afschuwelijk geheim over hem naar buiten, wat natuurlijk als gevolg moet hebben dat de lezers denken, no way dat de hoofdpersonage met die kwast trouwt. Dat was alleen niet wat ik dacht, ik hoopte dat hij nu eindelijk zichzelf kon vergeven, in reine kon komen met zijn verloren been en Josephine zou hebben om de rest van zijn leven mee te delen en gelukkig mee te worden. Hoewel ik niks tegen de Yankee heb, vond ik hem meer een grote broer dan een toekomstige man voor Josephine.

& verder laat Austin op het einde heel veel verhaallijnen open, wat gebeurt er met Harrison? Wat gebeurt er met de moeder, zus en broer van Josephine? Daar kan ik nooit zo goed tegen, ik moet tot in de detail weten hoe hun leven verder gaat en wat er met hun is gebeurd. Dus het boek liet me met heel veel vragen zitten. Wat ik jammer vond, want dat had makkelijk verholpen kunnen worden als ze 50 bladzijdes aan het boek had toegevoegd.

Aan de ene kant vind ik dat het boek geen 4 sterren verdient door de misstappen maar 3 sterren vind ik weer te weinig. In het topic voor 2013 ga ik stoppen met het geven van sterren omdat ik het gewoon te lastig vind.

--------------
Dochter van Isfahan – Anita Amirrezvani

Ik wilde Prinses van Perzie heel graag van deze schrijver lezen maar dit boek kon ik via een familielid van mijn gratis op mijn e/reader zetten en nu begin ik te twijfelen of ik dat andere boek nog wel wil lezen. Op zich was dit een vermakelijk boek en heb ik me niet verveeld maar het was nou ook niet echt van; Wauw! Van deze schrijver wil ik meer lezen!! Gemengde gevoelens dus, misschien lees ik haar andere boek nog een keer als ik hem goedkoop tegen kom..

Dit is weer zo'n voorbeeld waarom ik ga stoppen met het geven van sterren. Als ik namelijk de Dochter van Isfahan vergelijk met In het winterpaleis dan verkies heel makkelijk, In het winterpaleis als het boek dat me meer aansprak. Toch geef ik ze beide drie sterren omdat ik twee weer te weinig vind voor het boek van Amirrezvani...

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Zielig Dichtertje

Avatar gebruiker

Offline
BerichtGeplaatst: zo dec 23, 2012 8:59 

Mijn vooropgestelde 25 zal er niet inzitten. :(

1. Verlaten (Florence Seyvos) *****
2. Ooggetuigen (Carry Slee) *****
3. Ik wil een man die toveren kan (Holly Shumas) *****
4. Boek der Zielen (Glenn Cooper) *****
5. De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween (Jonas Jonasson) *****
6. De Grote Wereld (Arthur Japin) *****
7. Het leven van een Loser - een hondenleven (Jeff Kinney) *****
8. The Hunger games (Suzanne Collins) *****
9. Catching Fire (Suzanne Collins) *****
10. Mockingjay (Suzanne Collins) *****
11. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Douglas Adams) *****
12. Stormnacht (Jim Butcher) *****
13. Het leven van een Loser - Niet te Doen (Jeff Kinney) *****
14. Hou je mond! (Sophie Kinsella) *****

15. Ken je me nog (Sophie Kinsella) *****
16. Het leven van een Loser - Geen paniek (Jeff Kinney) *****
17. Date met de dood (Charlaine Harris) *****


------

Ken je me nog?
Omdat ik het eerste boek dat ik van haar las, best wel tof vond,heb ik er nog maar eentje gelezen. Dit vond ik beter. Het was grappiger en sommige personages waren echt absurd.

Geen paniek
Tja wat kan ik zeggen. Ze blijven wel iets hebben.

Date met de dood
Ik kende de serie natuurlijk en dacht dat het wel een tof boek kon zijn.
Slecht vond ik het niet, maar ik weet nog niet zeker of ik de andere boeken ook zal lezen.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo dec 26, 2012 8:23 

Lily_flower schreef:
01. Nouveau Riche - Daisy Goodwin ***
02. Bruid gezocht - Olivia Parker ***
03. Het winterpaleis van John Boyne *****
04. Als rozen weer bloeien - Kathleen Woodiwiss ***
05. De verborgen universiteit - Natalie Koch *****
06. De Wintertuin - Kristin Hannah *****
07. Naduah - Lucia St. Clair Robson *****
08. Kind van de Oceaan - Tamara McKinsley ****
09. Britannia Road 22 - Amanda Hodgkinson ***
10. Laat mij niet los - Karen Kingsbury ****
11. Donderdagskind - Alison Pick ***
12. De Wilde Roos - Jennifer Donnelly *****
13. De vertelsels van Baker de Bard - JK Rowling ***
14. Fabeldieren en waar ze te vinden - JK Rowling ***
15. Zwerkbal door de eeuwen heen - JK Rowling ***
16. Jadie - Torey Hayden ****
17. Elke nieuwe morgen - Karen Kingsbury ****
18. Hartstocht in Toscane - Francesca Santini ***+
19. De Honger Spelen - Suzanne Collins ***+
20. Vlammen - Suzanne Collins ***
21. Spotgaai - Suzanne Collins **
22. Het Spel der Tronen - George RR Martin ****
23. De Strijd der Koningen - George RR Martin ***
24. Een storm van Zwaarden (Deel 1) - George RR Martin ****
25. Een storm van Zwaarden (Deel 2) - George RR Martin ****
26. Een feestmaal voor Kraaien - George RR Martin **
27. Een dans met Draken (Deel 1) - George RR Martin ****
28. Een dans met Draken (Deel 2) - George RR Martin ***
29. Het levende Labyrint - Natalie Koch ***
30. Vijftig tinten Grijs - E.L James ****
31. Vijftig tinten Donkerder - E.L James ****
32. Vijftig tinten Vrij - E.L James ***
33. In het winterpaleis - Eva Stachniak ***
34. De plantage - Lynn Austin ****
35. Dochter van Isfahan – Anita Amirrezvani ***
36. In Wonderland - Lynn Austin ***
37. Nooit te laat - Karen Kingsbury & Gary Smalley ***

----------------
01. Harry Potter en de Orde van de Feniks - JK Rowling ***** (Reread)
02. Harry Potter en de Halfbloed Prins - JK Rowling ***** (Reread)

In Wonderland:
Dit boek vind ik moeilijk te beoordelen, ik heb me lange tijd aan de hoofdpersonage zitten ergeren. Haar gedrag was verschrikkelijk maar vooral egoïstisch. + steekt de schrijver zoveel tijd in de relatie met een man waarvan je van het begin af aan al weet dat de hoofdpersonage daar niet mee gaat trouwen en laat ze de andere man maar een beetje achterwege waardoor je totaal niet gaat meeleven met hun relatie. Op het einde moet je het er dan maar mee doen als er word verteld dat ze elkaar beter gaan leren kennen en dat we het allemaal wel zien. Wat moet je daar nou mee? Verschrikkelijk vond ik het boek niet maar een favoriet zal het nooit van me worden.

Nooit te laat:
Het verhaal steekt heel mooi in elkaar & de hoofdpersonages zijn mensen waar je echt mee mee kan voelen. Ik had alleen een probleem met dit boek. Namelijk dat je om je oren word geslagen met bijbelse teksten/verzen etc.
Oke mevrouw Kingsbury, ik wist van te voren al dat u een christelijke schrijver was dat hoef je me niet elke bladzijde duidelijk te maken.
Maar ik ben bang dat ik dat voor lief moet gaan nemen want de schrijver heeft over de familie waar dit boek over gaat een serie geschreven en ik ben best benieuwd naar de afloop.

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 17:00 

Sweet Hermione schreef:


De grote freakshow - Darren Shan, p.222

Darren Shan is een 11 jarige jongen die met zijn beste vriend Steve een echte freakshow bezoekt. Steve komt erachter dat 1 van de artiesten een vampier is en bied hem aan zijn assistent te worden. De vampier weigert. Maar de vampier heeft iets wat Darren ook graag wilt - een reusachtige spin. Als Darren de spin steelt, gaat alles mis. Steve word gebeten en beland in een coma.
Ik wilde graag weer 1 van mijn lievelingsseries herlezen, dus vandaar. Het was weer een zalig boek - een beetje eenvoudig geschreven, maar dat is logisch. Ik ben alweer bezig aan deel 2, wat een van mijn lievelingsdelen is. Verder weinig over te zeggen.


Laatst bijgewerkt door Sweet Hermione op di jan 01, 2013 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma dec 31, 2012 12:05 

Ik heb mijn challenge gehaald! :D Ik wilde 30 boeken lezen dit jaar en dat is gelukt. Hier is mijn Goodreads Challenge.

Citaat:
1. Ontwaken - L.J. Smith [NED] 186 blz.
2. The Hound of the Baskervilles - Sir Arthur Conan Doyle [ENG] 147 blz.
3. Room - Emma Donoghue [ENG] 400 blz.
4. Holes - Louis Sachar [ENG] 232 blz.
5. En Dan Nog Iets - Paulien Cornelisse [NED] 224 blz.
6. Extremely Loud & Incredibly Close - Jonathan Safran Foer [ENG] 326 blz. (reread)
7. Paper Towns - John Green [NED] 300 blz.
8. The Hunger Games - Suzanne Collins [ENG] 464 blz. (reread)
9. Looking for Alaska - John Green [NED] 250 blz.
10. Wat ik was - Meg Rosoff [NED] 224 blz.
11. Het Idee M/V - Asha ten Broeke [NED] 246 blz.
12. An Abundance of Katherines - John Green [NED] 290 blz.
13. The Princess Diaries - Meg Cabot [NED] 302 blz.
14. The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky [NED] 253 blz.
15. Dreaming of Amelia - Jaclyn Moriarty [ENG] 592 blz.
16. Harry Potter & the Chamber of Secrets - J.K. Rowling [ENG] 256 blz. (reread)
17. The Statistical Probability of Love at First Sight - Jennifer E. Smith [NED] 221 blz.
18. Withering Tights - Louise Rennison [ENG] 368 blz.
19. Insurgent - Veronica Roth [ENG] 496 blz.
20. Time Stops For No Mouse - Micheal Hoeye [NED] 273 blz.
21. I Am The Messenger - Marcus Zusak [NED] 352 blz.
22. The Land of Stories: The Whishing Spell - Chris Colfer [ENG] 438 blz.
23. Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan [NED] 352 blz.
24. Diary of a Wimpy Kid - Jeff Kinney [ENG] 217 blz.
25. Starters - Lissa Price [NED] 336 blz.
26. The Book Thief - Marcus Zusak [NED] 558 blz.
27. The Wave - Morton Rhue [ENG] 160 blz.
28. Squirrel seeks Chipmunk - David Sedaris [NED] 150 blz.
29. Legend - Marie Lu [NED] 320 blz.
30. Schrijven enzo - I. Den Schrijver [NED] 532 blz.
31. Robijnrood - Kerstin Gier [NED] 352 blz.
32. The Future of Us - Jay Asher [NED] 368 blz.
33. Van Je Familie Moet Je Het Hebben - David Sedaris [NED] 250 blz.


Ik laat de reviews even achterwege, want dan ben ik wel heel lang bezig, maar wel even een laatste lijstje.

Favoriete boeken: The Book Thief en I Am The Messenger, beiden van Markus Zusak, Paper Towns - John Green, Insurgent - Veronica Roth, Robijnrood - Kerstin Gier
Minst favoriete boeken: Ontwaken - L.J. Smith, Wat Ik Was - Meg Rosoff, The Future of Us - Jay Asher
Favoriete schrijvers: John Green, David Sedaris, Markus Zusak, Chris Colfer
Minst favoriete schrijvers: L.J. Smith, Meg Rosoff

Op naar de volgende challenge! :3

_________________
Life's too short to even care at all.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: zo jan 06, 2013 13:46 

@changetje is the book thief een aanrader? twijfel of ik die het komend jaar wil gaan lezen.
------------------------------------------------------------

aangezien ik nogal een langzame lezer ben wil ik dit jaar de volgende boeken gelezen hebben.

- De zieneres, Nicholas Flamel series By Michael Scott.
- Gregor the Overlander by Suzanne Collins book 1.
- Gregor the Overlander BOOK 2


 Profiel  

Lioness of Casterly Rock

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: King's Landing
BerichtGeplaatst: vr jan 18, 2013 16:56 

Ik ga hier nog even mijn lijst van 2012 totaal met een reflectie posten, ook al zijn we alweer een halve maand 2013 binnen. Er is nogal wat veranderd sinds de laatste update hier (die was nl. in maart).

Ik had aan het begin van het jaar als doel gesteld om 75 boeken te lezen, waarvan minstens 50 nieuw moesten zijn. Dat doel heb ik ruimschoots gehaald; ik heb namelijk 96 boeken gelezen dit jaar. :D Stiekem vind ik het een beetje jammer dat ik de 100 niet heb gehaald, wat toch wel mooi geweest zou zijn, maar ja, dat krijg je als je aan het einde van het jaar nog even een paar dikke pillen gaat lezen en meerdere fanfictions van 150.000 woorden, oops. Ik ben echter alsnog zeer tevreden met het resultaat:

Aantal nieuwe boeken gelezen: 77/50
Totaal aantal boeken gelezen: 96/75
Totaal aantal pagina's gelezen: 34.200

Het aantal pagina's is waarschijnlijk niet helemaal correct; ik heb het merendeel van de boeken als e-book gelezen, dus paginanummers heb ik meestal van het internet geplukt. Ik vond het echter wel leuk om een idee te hebben van hoeveel ik ongeveer gelezen heb.

En nu de lijst (onder een read more-tag i.v.m. de lengte):

Lees verder...
001. Sara Zarr - Story of a Girl (2007) [192 blz.]
002. John Green - The Fault in Our Stars (2012) [318 blz.]
003. Brandon Sanderson - The Way of Kings (2010) [1007 blz.]
004. John Green - The Fault in Our Stars (2012) [318 blz.]
005. Laurie Halse Anderson - Wintergirls (2009) [291 blz.)]
006. Michael Cunningham - A Home at the End of the World (1990) [344 blz.]
007. George R.R. Martin - A Clash of Kings (1998) [768 blz.]
008. Christine de Pisan - Het Boek van de Stad der Vrouwen (1405) [258 blz.]
009. Madame de Lafayette - The Princess of Cleves (1678) [204 blz.]
010. George R.R. Martin - A Storm of Swords (2000) [973 blz.]
011. Aphra Behn - Oroonoko (1688) [144 blz.]
012. Annette von Droste-Hülshoff - The Jew's Beech Tree (1842) [71 blz.]
013. Harriet Beecher Stowe - Uncle Tom's Cabin (1852) [438 blz.]
014. Ernst van Alphen et al. - Op poëtische wijze; handleiding voor het lezen van poëzie (1996) [190 blz.]
015. Jim C. Hines - The Stepsister Scheme (2008) [344 blz.]
016. Ingrid Jonker - Ik Herhaal Je [vert. Gerrit Komrij] (2000) [221 blz.]
017. Jim C. Hines - The Mermaid's Madness (2009) [352 blz.]
018. Arundhati Roy - The God of Small Things (1997) [321 blz.]
019. George R.R. Martin - A Feast for Crows (2005) [784 blz.]
020. Charlotte Mutsaers - Rachels Rokje (1994) [311 blz.]
021. Jim C. Hines - Red Hood's Revenge (2010) [337 blz.]
022. John Marsden - Tomorrow, When the War Began (1993) [286 blz.]
023. John Marsden - The Dead of the Night (1994) [271 blz.]
024. Marjane Satrapi - Persepolis: The Story of a Childhood (2003) [158 blz.]
025. Marjane Satrapi - Persepolis: The Story of a Return (2003) [192 blz.]
026. John Marsden - The Third Day, the Frost (1995) [270 blz.]
027. John Marsden - Darkness, Be My Friend (1996) [272 blz.]
028. John Marsden - Burning for Revenge (1997) [272 blz.]
029. John Marsden - The Night is for Hunting (1998) [256 blz.]
030. Stuart Hall [red.] - Representation: Cultural Representations and Signifying Practices (1997) [400 blz.]
031. John Marsden - The Other Side of Dawn (1999) [336 blz.]
032. George R.R. Martin - A Dance with Dragons (2011) [1276 blz.]
033. Jim C. Hines - The Snow Queen's Shadow (2011) [352 blz.]
034. Sarah Dessen - Dreamland (2004) [250 blz.]
035. Margaret Atwood - Handmaid's Tale (1985) [311 blz.]
036. Emma Donoghue - Landing (2007) [336 blz.]
037. Emily M. Danforth - The Miseducation of Cameron Post (2012) [470 blz.]
038. Ali Smith - There But For The (2011) [357 blz.]
039. Tom Siddell - Gunnerkrigg Court: Orientation (2009) [296 blz.]
040. Tamora Pierce - Alanna: The First Adventure (1983) [274 blz.]
041. Tamora Pierce - In the Hands of the Goddess (1984) [264 blz.]
042. Tamora Pierce - The Woman Who Rides Like a Man (1986) [284 blz.]
043. Tamora Pierce - Lioness Rampant (1990) [384 blz.]
044. Chuck Palahniuk - Invisible Monsters (1999) [277 blz.]
045. Ann Patchett - Bel Canto (2001) [318 blz.]
046. Erica Jong - Fear of Flying (1973) [480 blz.]
047. Patrick Ness - The Knife of Never Letting Go (2008) [479 blz.]
048. bell hooks - Feminism is for Everybody: Passionate Politics (2000) (123 blz.)
049. Patrick Ness - The Ask and the Answer (2009) [519 blz.]
050. Ray Bradbury - Fahrenheit 451 (1953) [238 blz.]
051. Patrick Ness - Monsters of Men (2010) [608 blz.]
052. Zora Neale Hurston - Their Eyes Were Watching God (1937) [235 blz.]
053. Michelle Cooper - A Brief History of Montmaray (2008) [304 blz.]
054. Michelle Cooper - The FitzOsbornes in Exile (2010) [451 blz.]
055. Michelle Cooper - The FitzOsbornes at War (2012) [560 blz.]
056. Martine Leavitt - Keturah and Lord Death (2006) [216 blz.]
057. Richard Siken - Crush (2005) [80 blz.]
058. Leo Tolstoy - Anna Karenina (1877) [836 blz.]
059. C.J. Pascoe - Dude, You're a Fag: Masculinity and Sexuality in High School (2007) [227 blz.]
060. Jackson Pearce - Sisters Red (2010) [324 blz.]
061. Cory Doctorow - For The Win (2010) [480 blz.]
062. Patrick Ness - A Monster Calls (2011) [215 blz.]
063. J.K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's Stone (1997) [223 blz.]
064. J.K. Rowling - Harry Potter and the Chamber of Secrets (1998) [251 blz.]
065. Terry Pratchett - Mort (1987) [272 blz.]
066. S.A. Bodeen - The Raft (2012) [231 blz.]
067. Anita Diamant - The Red Tent (1997) [336 blz.]
068. Elissa Janine Hoole - Kiss the Morning Star (2012) [240 blz.]
069. Joris-Karl Huysmans - Against the Grain (1884) [288 blz.]
070. Robert Jordan - The Eye of the World (1990) [814 blz.]
071. Mary Wollstonecraft - A Vindication of the Rights of Woman (1792) [352 blz.]
072. Herman Gorter - Mei (1889) [208 blz.]
073. Marquis de Sade - Philosophy in the Bedroom (1795) [192 blz.]
074. Robert Jordan - The Great Hunt (1990) [705 blz.]
078. Mary Shelley - Frankenstein or, The Modern Prometheus (1818) [273 blz.]
079. Franz Kafka - The Metamorphosis (1915) [201 blz.]
080. J.K. Rowling - The Casual Vacancy [512 blz.]
081. Robert Jordan - The Dragon Reborn (1991) [624 blz.]
082. Virginia Woolf - Three Guineas (1938) [352 blz.]
083. Friedrich Engels - De Oorsprong van het Gezin (1884) [220 blz.]
084. Jacob Israël de Haan - Pathologieën: de ondergangen van Johan van Vere de With (1908) [228 blz.]
085. Luigi Pirandello - Iemand, Niemand en Honderdduizend (1926) [190 blz.]
086. Jamaica Kincaid - A Small Place (1988) [81 blz.]
087. Robert Jordan - The Shadow Rising (1993) [1006 blz.]
088. Thomas Mann - Death in Venice (1912) [160 blz.]
089. Jane Eagland - Wildthorn (2009) [359 blz.]
090. Melina Marchetta - Finnikin of the Rock (2008) [416 blz.]
091. Sigmund Freud - Three Essays on the Theory of Sexuality (1905) [192 blz.]
092. Melina Marchetta - Froi of the Exiles (2011) [593 blz.]
093. Jean Rhys - Good Morning, Midnight (1939) [159 blz.]
094. Virginia Woolf - Orlando: A Biography (1928) [336 blz.]
095. Melina Marchetta - Quintana of Charyn (2012) [516 blz.]
096. Robert Jordan - The Fires of Heaven (1994) [912 blz.]


Favorieten dit jaar waren onder andere de A Song of Ice and Fire serie van George R.R. Martin, Margaret Atwood - The Handmaid's Tale, Emily M. Danforth - The Miseducation of Cameron Post, alles van Patrick Ness (de Chaos Walking trilogie is fenomenaal en A Monster Calls is enorm ontroerend) en Richard Siken - Crush (die ik heel wat vaker gelezen heb dan de enkele keer dat hij op de lijst staat, maar dat was dan kriskras door elkaar i.p.v. in 1 keer van begin tot einde - vandaar dat ik die keren niet meegerekend heb).

Minst favoriet dit jaar waren S.A. Bodeen - The Raft op fictie gebied (1 van die gevallen waarbij de premisse interessant is en de uitvoering ontzettend saai en teleurstellend was, ugh) en Sigmund Freud - Three Essays op non-fictie gebied. Er zijn weinig theoretici waar ik zo'n hekel aan heb als Freud, heh, dus dat was te verwachten.

Over het algemeen ben ik tevreden over 2012 als leesjaar. Ik heb behoorlijk veel gelezen (naast de hierboven genoemde boeken heb ik ook nog nieuwsartikelen, academische artikelen en uh, zo'n 2 miljoen woorden/8000 pagina's aan fanfiction gelezen - oeps?), maar bovendien ben ik ook blij met de kwaliteit van wat ik gelezen heb. :) Ik hoop dat 2013 wat lezen betreft net zo goed/nog beter wordt!

_________________
I remember the color of music
and how forever
all the trembling bells of you
were mine.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 30, 2013 13:19 

Pottergirl schreef:
01 Neil Gaiman - Neverwhere (400 blz.) [EN] *****
02 Douglas Adams - Life, The Universe And Everything (199 blz.) [EN] *****
03 Douglas Adams - So Long, And Thanks For All The Fish (166 blz.) [EN] *****
04 Douglas Adams - Mostly Harmless (230 blz.) [EN] *****
05 Emma Donoghue - Room (400 blz.) [EN] *****
06 Stieg Larsson - The Girl with the Dragon Tattoo (644 blz.) [EN] *****
07 John Green - Looking For Alaska (272 blz.) [EN] *****
08 Chuck Palahniuk - Pygmy (256 blz.) [EN] *****
09 Kazuo Ishiguro - Never Let Me Go (304 blz.) [EN] *****
10 Markus Zusak - The Book Thief (553 blz.) [EN] *****

11 John Green - An Abundance of Katherines (264 blz.) [EN] *****
12 Sebastian Faulks - Birdsong (503 blz.) [EN] *****
13 Stieg Larsson - The Girl Who Played With Fire (649 blz.) [EN] *****
14 Stephen Chbosky - The Perks of Being A Wallflower (224 blz.) [EN] *****
15 Stieg Larsson - The Girl Who Kicked The Hornets' Nest (746 blz.) [EN] *****
16 Stephen Kelman - Pigeon English (288 blz.) [EN] *****
17 Pascal Mercier - Nachttrein Naar Lissabon (414 blz.) [NL] *****
18 Ian McEwan - Amsterdam (208 blz.) [EN] *****
18 Mary Shelley - Frankenstein (256 blz.) [EN] *****
19 Antoine de Saint-Exupéry - De Kleine Prins (95 blz.) [NL] *****
20 Louis de Bernières - Red Dog (128 blz.) [EN] *****

21 Ransom Riggs - Miss Peregrine's Home For Peculiar Children (352 blz.) [EN] *****
22 Terry Pratchett & Neil Gaiman - Good Omens (384 blz.) [EN] *****
23 George R. R. Martin - De Hagenridder (160 blz.) [NL] *****
24 Nick Dear - Frankenstein, Based on the novel by Mary Shelley (96 blz.) [EN] *****
25 Patrick Ness - The Knife of Never Letting Go (479 blz.) ***** [EN]


Ik heb op reis nog een aantal boeken gelezen, waardoor mijn totale aantal nieuwe gelezen boeken in 2012 op 30 komt - 10 minder dan ik had gehoopt maar toch een lekker aantal (:

26 J K Rowling - The Casual Vacancy (512 blz.) ***** [EN]
Een must-read natuurlijk. Duurde een tijdje voordat ik er echt in zat, maar uiteindelijk vond ik het een interessant boek. Bepaalde personages vond ik erg vervelend en bepaalde personages begon ik pas aan het eind van het boek te waarderen, maar ik vond het erg realistisch geschreven.

27 Veronica Roth - Divergent (576 blz.) ***** [EN]
Las lekker snel weg. Spannend. Stoorde me af en toe wel aan de schrijfstijl en ook de plot liet hier en daar wat te wensen over, maar ik heb me er mee vermaakt.

28 Haruki Murakami - 1Q84 (944 blz.) ***** [EN]
Uniek boek. Erg dik, en ook bij dit boek duurde het even voordat ik er echt in kwam, maar uiteindelijk vond ik dit zo'n ontzettend goed boek dat ik het jammer vond dat het was afgelopen.

29 Anthony Burgess - A Clockwork Orange (140 blz.) ***** [EN]
Weer een must-read, maar ik zal eerlijk toegeven dat ik 'm een beetje vond tegenvallen. Misschien moet ik 'm nog een keer lezen om het echt te kunnen waarderen. De unieke schrijfstijl vond ik wel heel bijzonder en ik vond het leuk om uit te puzzelen wat er nou precies gezegd werd.

30 Anne Frank - Het Achterhuis (303 blz.) ***** [NL]
Dit boek heeft me diep geraakt. Ik had 't nog nooit eerder gelezen en vond dat het wel eens tijd werd. Een aanrader. Echt heel bijzonder.


- - - - -

Aangezien het topic voor boeken in 2013 al geopend is gaat op dit topic een slotje. Post je lijstjes voor 2013 hier.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme