Welkom op Harry Potter Forum! 

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Magic is Might

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 12:41 

Nieuw jaar, nieuw topic!

Het topic spreekt wel voor zich. Iedereen stelt een doel voor zichzelf van hoeveel films hij/zij dit jaar wilt zien. Dit wordt vermeld in het eerste bericht dat hij/zij plaatst in het topic.

• Elke keer dat je een nieuwe film ziet, quote je je vorige post en schrijf je daaronder de film die je net gezien hebt.
  • Verzorg je lijstje een beetje en voeg er links aan toe, zodat duidelijk is om welke film het gaat. Doe het bijvoorbeeld als volgt:

Citaat:
1.[url=MovieMeter/IMDB link van de film]Naam van de film[/url]
2.[url=MovieMeter/IMDB link van de film]Naam van de film[/url]

Verder kan je natuurlijk nog even vermelden hoe je de film vond en misschien een kleine beoordeling geven.

Where your treasure is, there will your heart be also

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: ma jan 02, 2012 14:33 

Ik ga dit jaar toch echt proberen 200 nieuwe films te zien. Vorig jaar haalde ik maar net de #120 en het jaar daarvoor toch netjes de #175. En ik ga van de gelegenheid gebruik maken om ook eens hele grote namen op mijn shame-list te schrappen.

Citaat:
#001. 2011 Le Gamin au Vélo (dir. Jean-Pierre & Luc Dardenne) +++++
#002. 2007 Heima (dir. Dean DeBlois) [DOCU] +++++

Profiel  

Black Bird of the Sky

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 14:45 

Citaat:
Januari
1. The Ugly Truth

1. The Ugly Truth
Ik wilde deze film al langer zien omdat Gerard Butler erin speelt en gisteren was de film op tv. Dus huiswerk aan de kant gezet en gekeken [A] Ik hou van Gerard Butler, in elk opzicht, of hij nou een moordenaar is die zijn verstand is verloren, of een klootzak die alleen maar pervers is. Zijn gezicht maakt alles goed. En zijn acteerprestaties zijn gewoon heel erg overtuigend.
Het verhaal is wat standaard, maar het heeft een leuke humor en loopt lekker door. Ik heb me zeker niet verveeld. En Gerard Butler blijft gewoon sexy <333

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 15:12 

Citaat:
#003. 2006 THe Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] +++++
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) +++++

Ik kan heel kort zijn: ga allemaal Hugo kijken. :') Het is een heerlijk staaltje film - puur genieten. Ga 'm ook het liefst in 3D zien, want dat maakt het alleen maar magischer en de 3D-effecten zijn voor deze ene keer wel fijn gebruikt en komen echt wel tot hun recht. Het verhaal is verder best simpel en je weet soms niet helemaal waar de film heen gaat - maar het werkt. Mooie spanningsboog en de twee 'kind'-acteurtjes acteren heel sterk, imo. (En voor Potterfans zijn er maar liefst drie HP-castleden te bespeuren in deze film, ik vond het een leuke extra :')). Geweldig!

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 23:45 

@Charlie: Ooooh ik wil Hugo echt heel graag zien. Ik had laatst de trailer gezien en toen was ik er al helemaal weg van <3

Ik vind 100 films wel een mooi doel, maar ik vraag me ernstig af of ik dat dit jaar wel ga halen. Maar laten we het toch maar op 100 houden, da's wel een mooi afgerond getal (:

Anyway:

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****

Source Code
Mijn vader wilde deze film graag zien en hij leek mij ook wel leuk dus ik besloot mee te kijken. Als het plot me niet aansprak had ik altijd Jake Gyllenhaal en Michelle Monaghan nog om over te kwijlen. Maar het plot sprak me wel aan (: Tijdreizen en mindfucken vind ik altijd wel leuk in films en in deze film hadden ze het net even iets anders gedaan. Vooral de opbouw van het niet-weten naar het weten vond ik erg prettig - je kon als kijker echt meeleven met de hoofdpersoon. Fijn entertainment met gedegen acteerwerk. Geen briljante meesterfilm maar ook absoluut niet slecht.

Cowboys & Aliens
En deze film valt eigenlijk in dezelfde categorie als Source Code - bovengemiddeld fijn vermaak (: Jon Favreau vertrouw ik wel als regisseur (de Iron Man films heeft hij ook prima gedaan) en ook dit was een toffe film. De titel alleen al had mij eigenlijk over de streep getrokken om 'm te gaan kijken, want cowboys en aliens zijn apart van elkaar al geweldige elementen. Gooi je ze bij elkaar, dan krijg je spectaculaire scenes. Ik kon zelfs Daniel Craig wel verdragen in deze film (: Als je van sci-fi en avontuur houdt zou ik je deze film zeker aanraden.

Profiel  

Volleerd Tovenaar

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 19:28 

Ik ga dit jaar ook voor 100 films. Vorig jaar heb ik bijna 70 films gezien, dus ik hoop dat ik dit jaar wel 100 films haal. :)

Citaat:
#001 Sherlock Holmes: A Game of Shadows (2011) ***** (bios)

Sherlock Holmes: A Game of Shadows
Ik ben sinds een tijdje echt helemaal weg van Sherlock Holmes (de films, boeken en BBC-serie), dus natuurlijk moest ik deze in de bios gaan kijken. :D Vond het een erg goede en spectaculaire film. Vooral de actiescenes waren prachtig gefilmd. Het verhaal vond ik ook erg leuk, duidelijker dan in de eerste film; daar heb ik nog steeds moeite om het plot te volgen. :') Oh en alle Watson/Holmes-scènes natuurlijk. Ze zijn echt perfect voor elkaar.

Profiel  

King of Babylon

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:06 

Haha, hoe "iedereen" ineens een sterretjes/kruisjes-systeem invoert :'). Wel leuk zo.

Citaat:
#003. 2006 The Pervert's Guide to Cinema (dir. Sophie Fiennes) [DOCU] +++++
#004. 2011 Hugo (dir. Martin Scorsese) +++++
#005. 2009 Sherlock Holmes (dir. Guy Ritchie) +++++
#006. 2002 The Century of the Self (part 3) (dir. Adam Curtis) [DOCU] +++++

Ik moest dringend Sherlock Holmes es kijken, want die had ik dus nog niet gezien en aangezien veel mensen desperate zijn om naar de nieuwe te gaan kijken in de bioscoop (en ik niet in mijn ukje iets anders wil gaan doen als dat het geval is), besloot ik 'm maar voor €9.99 in de Fnac te kopen en gelijk te kijken :'). Heerlijke film - voornamelijk door de combinatie Downey Jr. en Jude Law. Ben erg benieuwd naar de tweede.

En the amount of docu's is te wijten aan opdrachten/examens voor school. :') Wel ĂĽberinteressant though (maar lack aan vormgeving en visuele stunningness om meer groene kruisjes te krijgen).

Profiel  

Heir of Slytherin

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 20:21 

Ik vind die sterretjes enzo altijd heel handig, omdat ik dan snel de aanraders eruit pik. Maar zelf sterren geven, vind ik lastig xD Dus daar doe ik niet aan.

Citaat:
001. The Guardian (2006)
002. The Phantom of the Opera (2004)

Zo'n piepklein lijstje is stom @@

The Guardian
Ja, eindelijk gezien. Leuke film. Heb me er prima mee vermaakt. Was nooit zo'n fan van Ashton Kutcher, maar hier heeft hij bewezen dat hij echt wel een acteur van niveau is. Loved it <3 Ook wel zielig en spannend, maar vooral gewoon leuk :P

The Phantom of the Opera
Loooooved it. Geen film die ik echt vaak aan zal zetten, maar heb er absoluut van genoten. Vond de muziek prachtig, het verhaal is sowieso goed en het acteren ook goed. En Gerard Butler <3 Had me van te voren niet ingelezen whatsoever, dus wist niet dat ALLES zang zou zijn, maar dat maakte me niets uit. Vond het een heerlijke film!

Profiel  

6e jaars

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 14:24 

Ik wil sowieso de 100 proberen te halen dit jaar.

Citaat:

Winter's Bone, goed verhaal, slap einde. Kan er niet meer over kwijt.

I Am Number Four, nou echt iets wat ik leuk vind. Vraag me alleen af of deel 2 en 3 nog verfilmd worden; The Power of Six en The Rise of Nine. Heb er tot nu nog niks over gevonden...

Profiel  

Lioness of Casterly Rock

BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 16:10 

Mijn doel is om dit jaar 100 films te zien, waarbij ik rewatches ook meetel omdat het anders misschien wel lastig zal worden. Rewatches zullen schuingedrukt zijn.

Citaat:
001. The Social Network (2010, David Fincher) [7.0/10]
002. The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love (1995, Maria Maggenti) [7.0/10]
003. Sucker Punch (2011, Zack Snyder) [7.5/10]

The Social Network
Ik vind het een film die ontzettend overrated is. De relatie tussen Eduardo en Mark vond ik wel leuk om te zien - en ook het interessantste deel van de film - maar de rest... mwa. Ik wist sowieso al een groot deel van het hele drama rond Facebook, dus dat kon me niet echt boeien. Ik vond sowieso een groot deel van de film echt typisch 'rich white guys problems', wat... ook niet echt hoog op mijn lijstje staat van dingen die me interesseren. De technische executie was wel mooi, met soms ook scènes die heel gaaf in elkaar zaten (zoals de roeiscène) maar ik vind dit geen Oscarworthy film, moet ik zeggen. Zal hem dus ook niet rewatchen.

The Incredibly True Adventure of Two Girls in Love
Ik heb deze film vooral gekeken voor Laurel Holloman (sinds ik haar op Angel gezien heb ben ik een fan) en vanwege het LGBT aspect. Ik vond dit een leuke film. De personages waren sympathiek, hoewel sommigen van de acteurs heel overdreven acteerden (hierbij denk ik vooral aan Wendy, de getrouwde vrouw met wie Randy aan het begin van de film iets heeft). Dat het een indie film met lage production values is, is soms wel te zien, maar stoorde verder niet echt ofzo. Ik vond het normaliseren van homoseksualiteit heel goed gedaan, en dat wordt ook treffend neergezet wanneer Evie tegen haar vriendinnen het volgende zegt: "I didn't say I was gay, I said that I'm in love." De film was, in 1995, een van de eerste positieve portrayals van LGBT mensen in de media, en had ook nog eens een semi-positief einde. (Of nou ja, niemand ging dood of werd evil, dus dat is al iets.) De film speelt ook op een heel interessante manier met klasseverschillen (de zwarte Evie die upper middle class is, en de blanke Randy die juist lower class is, terwijl dat in films vaak andersom is) dus ja, ondanks zijn gebreken vond ik het een goeie film.

Sucker Punch
Ik wilde deze film al een tijd graag zien omdat er in de feministische blogosphere een hele heisa om geweest is. Ik vond de film best wel enjoyable, met soms prachtige cinematografie. Ik vond de manier waarop muziek het verhaal voortstuwde ook goed gedaan, al moet ik bekennen dat vanaf de eerste actiescène mijn aandacht een beetje verflauwde. (Actiefilms zijn niet mijn ding.) Ik vond de voice-overs ook een beetje slap (en soms zelfs random), met name op het einde. Ik snap waarom de film zo'n negatieve reactie van feministen heeft gekregen, omdat het in eerste instantie toch aandoet als de zoveelste rape fantasy van een white guy in plaats van het ontmantelen van de patriarchie en male privilege, maar na het lezen van meerdere reviews ben ik mijn mening wel gaan herzien. Vooral deze en deze vond ik interessant. In de eerste wordt er behandeld hoe de film gaat over het verwerken van trauma en de tweede is een meer complete analyse vanuit een feministisch perspectief.
Dus ja, de film heeft me wel aan het denken gezet. Hoewel ik niet denk dat het een feministisch meesterwerk is (daarvoor vind ik de metaforen iets te heavy-handed en clumsy), vind ik het wel een fascinerende film, en ik denk dat ik hem zeker nog een keer zal kijken voor details die ik de eerste keer niet opgepikt heb.

Lol, ik ben weer eens lang van stof. xD Oh well.

were mine.

Laatst bijgewerkt door Yuuki op vr apr 06, 2012 14:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

The Fangirl Mod

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 22:16 

Citaat:
#001 Source Code (2011) *****
#002 Cowboys & Aliens (2011) *****

#003 Crazy, Stupid, Love. (2011) *****
#004 Midnight In Paris (2011) *****

Crazy, Stupid, Love.
Ik had zin in een lekkere romantische komedie en deze film wilde ik sowieso nog graag zien vanwege Emma Stone (ik hou zoveel van haar). Ik vond 'm heel erg leuk (: Vooral hoe alle verhalen op een gegeven moment in elkaar bleken te steken vond ik tof, omdat ik dat nog niet echt had zien aankomen. Leuke romkom, beter dan gemiddeld.

Midnight In Paris
OH. Heerlijk. Wat een film. Ik ben er door geĂŻnspireerd en ik wil NU weer naar Parijs om daar lekker rond te lopen. Ik wist van tevoren niet waar deze film precies over ging maar dat was helemaal niet erg, ik werd namelijk onmiddellijk meegezogen. Een van mijn persoonlijke hoogtepunten: Adrien Brody als DalĂ­. En ik heb me niet gestoord aan Owen Wilson (die ik over het algemeen nogal vervelend vindt). Direct kijken als je van kunst, geschiedenis en Parijs houdt.

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 0:16 

Ik ben van plan om toch wel 75 films te kijken dit jaar. Dat heb ik afgelopen jaar niet gered, dus daarom wil ik dat nu wel proberen te halen. De 100 ga ik zeer waarschijnlijk sowieso niet halen, dus dat ga ik mezelf dan ook niet als doel stellen. xD

En ik zal ook zo'n sterretjes systeempje gebruiken. Dat vind ik ook wel handig. :')

Citaat:

1. The Ugly Truth
Deze film heb ik afgelopen week op tv gezien. Ik vond het opzich wel een leuke film, er zitten wat leuke grapjes in en hij is niet saai. Het is ook geen bijzondere film of zo, maar gewoon, wel vermakelijk. Het idee is wel leuk en Gerard Butler is wel leuk om te zien. xD

2. Phileine zegt Sorry
Nogal een vreemde film. Erg. Tja. Veel naakt en zo. Persoonlijk vond ik de film nogal saai worden, pas op het einde kwam er weer een beetje vaart in en werd de film weer minder saai. Er zitten wel erg bizarre stukjes in soms en sommige dingen waren echt slecht uigewerkt, die komen waarschijnlijk in het boek beter tot z'n recht.

Profiel  

King of the Silvan Elves

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 1:22 

Mijn doel is dit jaar om voor de 100 films te halen. Ik heb nog heel wat films die ik wil zien (o.a. Pirates of the Caribbean en alle star wars films. xD). Daarnaast wil ik ook redelijk wat films buiten Hollywood gaan kijken. In onderstaand lijstje heb ik buiten mijn eigen rating ook die van IMDB er bij gezet.

Citaat:
Januari
1. Le fabuleux destin d’Amélie Poulain [Frankrijk (2001) – ***** – IMDB: 8.5]
2. Wickie und die Starken Manner [Duitsland (2009) – ***** – IMDB: 5.8]
3. The Hangover [VS (2009) – ***** – IMDB: 7.9]
4. The Ugly Truth [VS (2009) – *****– IMDB: 6.4]
5. Kruistocht in spijkerbroek [Nederland (2006) – ***** – IMDB: 6.1]

1. Le fabuleux destin d’Amélie Poulain:
Charmante film, zal wel bij de meeste bekend zijn hier. D e hoofdpersoon van het verhaal is Amélie Poulain (Audrey Tautou), een dromerig meisje dat in een bar/café werkt in Monmatre (wijk in Parijs). Je word in de film helemaal meegenomen in de droomwereld van Amélie, die naar haar ware liefde zoekt. De muziek van Yann Tiersen werkt alleen maar mee aan de sfeer, die versterkt wordt door de warme kleuren die worden gebruikt. Een echte aanrader dus.
2. Wickie und die Starker Manner
Eigenlijk alleen gekeken omdat mijn vader er naar het kijken was op tv. :P Jeugdfilm, over de vicking Wickie die het vooral van zijn intelligentie moet hebben en niet van zijn sterkte. Aardige film, maar niet meer dan dat, vond de stijl van verfilming wel mooi, een beetje vergelijkbaar met de Asterix en Obelix verfilmingen.
3. The Hangover
Leek mij in eerste opzicht een standaard Hollywood komedie bij de beschrijving, maar dat bleek niet zo te zijn. Vier mannen gaan voor een vrijgezellenfeestje naar Las Vegas. Maar dit loopt iets anders dan gepland, na 1 nacht herinneren ze zich niets meer van de vorige nacht. Ik hou sowieso wel van absurdistische humor, en dat zit redelijk veel in deze film. Vooral de rol van Zach Galifianakis vond ik goed.
4. The Ugly Truth
Deze film keek ik omdat mijn zusjes er naar aan het kijken waren. Een beetje een standaard en voorspelbare romantische komedie, maar toch nog redelijk vermakelijk. Vooral door de hoofdpersonage, Katherine Heigl.
5. Kruistocht in Spijkerbroek
Verfilming van het gelijknamige boek van Thea Beckman. Ik heb het boek nooit gelezen, in mijn jeugd wel vaak van plan geweest. Dus ik kan niet oordelen of het een goede verfilming is. Het verhaal gaat over Dolf die een voetbalwedstrijd wil overspelen (ik dacht dat dit niet in het boek voorkomt) met behulp van een tijdmachine van zijn moeders werk. Hij belandt per ongeluk in het jaar 1212 en na 12 uur mist hij de terugkeer naar de huidige tijd. Hij besluit verder te reizen met de kruistocht van duizenden kinderen naar Jeruzalem. Ik vond het jammer dat de gehele film in het Engels was, terwijl het volgens mij een Nederlandse productie is. Acteerprestaties waren niet altijd even hoog, maar ondanks dat de film meer dan 2 uur duurde, heb ik mij geen seconde verveeld.

Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 19:58 

Citaat:

Sherlock Holmes: A Game of Shadows
Deze heb ik een paar dagen geleden gezien in de cinema, na vorige week de eerste nog eens te herkijken. Al bij al vond ik het zeker een goede film, maar ik moet echt zo hard mijn best doen om niet te vergelijken met de BBC-serie. Ik was ook al moe en heb niet het hele verhaal meegekregen. Ik wil hem dus zeker opnieuw gaan zien, want het verhaal is ook veel ingewikkelder dan in de vorige film en ik heb graag alle details mee.

"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."

Profiel  

Schoolhoofd

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 18:39 

Citaat:
001. The Ugly Truth *****
002. Phileine zegt Sorry *****
003. Midnight in Paris *****
004. Puss in Boots *****

Midnight in Paris
Ik wist eerst niet zo heel goed wat ik nu van deze film moest vinden. Er gebeurd heel lang gewoon helemaal niets en de film is een beetje vaag ook. Maar de reeks aan fijne acteurs was wel heel nice :'). De opening van de film vond ik trouwens ook heel mooi, zo'n rondreisje door Parijs. Het idee verder van de jaren 20 en zo vind ik grappig en het was leuk om te zien. Toch vind ik het verder moeilijk om uit te leggen waarom ik deze film vier sterren geef, waarschijnlijk voornamelijk vanwege kunst en Parijs. xD

Puss in Boots
Een woord: Grappig. Deze film is gewoon heel komisch. Alle kattenmaniertjes die er zo goed in verwerkt zijn vond ik heel leuk om te zien en deze film is gewoon maf. Die Shrek feeling zit er echt wel in. Het is geen super goede film of zo, maar wel vermakelijk en funny. :')

Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 162 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Keer terug naar Media
Ga naar: