Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 20:17 

Het kan verschillen: lees jij bijvoorbeeld liever 's morgens, tussen de middag, tijdens een bezigheid als computeren, of ga er goed voor zitten?

Wanneer lees je?

Je kent het vast wel, naast je bed groeit een stapel met vanalles en nog wat: Anime, Manga, Info boeken, leesboeken, tijdschriften, etc... Maar wat doe jij wanneer je meerdere dingen wil lezen?
Werk jij de stapel van boven naar beneden af, lees je van alles een beetje? Kies je selectief wat je wilt lezen? Of leg je je boeken een tijdje weg?
En hoe vind je het om in meerdere verhalen tegelijk te zitten? Raak je dan niet verward? Vertel hier over je ervaringen!

Dus lees jij weleens meerdere boeken tegelijk?

Wat voor positie neem jij aan bij het lezen? Ga je zitten aan een tafel, of kruip je lekker in een stoel? Of misschien ga je wel op de bank of in bed liggen, of misschien zelfs in bad. Vertel maar!

Wat is je leespositie?
Wat is jouw favoriete leesgenre?




--------
Wat ik doe:
Dat ligt eraan eigenlijk, soms lees ik wel eens s'avonds voor ik ga slapen dat is best fijn, maar lees ook wel als ik lang moet reizen, dan heb je niks te doen dus overdag, het ligt er ook aan hoe lang ik lees, of het een spannend boek is of niet, want dat stop ik er wel even mee, omdat het verveelt.

Ik heb er niet zoveel last van heb wel eens of vaker een hele stapel strips/boeken liggen en die bewaar ik dan tot ik niks te doen heb of op reis ga, en anders pak ik gewoon iets om te lezen het hoeft niet van boven naar beneden te zijn, gewoon iets wat ik wil lezen op dat moment, en lees het ook wel eens door elkaar ook geen probleem.

Maakt niet zoveel uit in welke positie, maar meestal is het liggend op bed of gewoon lekker zitten op stoel of bank, ik kan zelfs lezen terwijl we rijden auto/bus en ook op zich lopend-alleen dan wel goed opletten.

Nou fantasy vooral maar ook spannende/horror boeken.
en vooral ook anime/strips.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Huize Masquerade
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 22:00 

"De handstand doen en met de voeten de pagina's omslaan"...

Ik ben een chaoot in alles wat ik doe, zo ook in het lezen. Ik kan met een boek beginnen en het dan net zo hard weer weg leggen. Wanneer ik een stapel van meerdere boeken in de buurt heb, kan ik met een beginnen, maar ook rustig met alles tegelijk.
Over het algemeen probeer ik het wel bij een boek te houden, opdat ik anders teveel verhalen tegelijkertijd moet onthouden.
Overigens heb ik nog wel een stapeltje Quests liggen. Lekker kortere artikelen kunnen lezen, zonder dat je er lang aan vast zit. Vind ik ook wel bezwaarlijk van dikke boeken, ze hebben aan de ene kant veel verhaal, maar dat levert je ook weer de nodige leestijd op. Soms moet iets na een paar uur gewoon uit zijn.

Overdag heb ik meestal genoeg te doen, dat leidt ertoe dat ik mijn boeken meestal in bed lees. Gewoon even lekker rustig ontspannen. Ik vind zittend meestal zo ongemakkelijk. Op de bank zit het gewoon net niet lekker, op een stoel is het weer te hard.

Nee, ik ben niet meer zo'n leesfan als vroeger. Toen verslond ik rustig 2 boeken of meer per week.

_________________
Folge deinem Herzen oder meinem Rat.


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 18:30 

Ik kan alleen in bed lezen. Heel af en toe, als ik echt een boek uit moet hebben of heel erg in het verhaal zit, dan lees ik ook wel eens op de bank ofzo, maar dat vind ik niet zo fijn als in bed. Ik kan ook niet lezen in de trein omdat ik iemand ben die alles om zich heen mee wil krijgen en dan lees ik, maar dringt het niet tot me door wat er staat omdat ik gesprekken om me heen volg of omdat ik merk dat mensen proberen in m'n boek te kijken of m'n kaft te bekijken.

Meerdere boeken tegelijk doe ik wel eens, maar vind ik uiteindelijk toch vervelend. Ik wil dat een verhaal me opslurpt en dat gaat niet als ik daarnaast nog in andere verhalen zit. Want als een boek echt goed is, dan zit ik ook in die wereld als ik het daarna weer weg leg. Dan denk ik de hele tijd eraan wanneer ik weer tijd heb om verder te lezen. Dat gaat niet met 3 boeken tegelijk. Met comicbooks of tijdschriften is het wel anders.


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 21:16 

Eerder las ik mijn boeken altijd op school, omdat ik mijn huiswerk altijd al weken van tevoren af had. En als ik dan 's avonds op bed lag, las ik weer verder.

Tegenwoordig lees ik ongeveer 75 tot 100 pagina's op bed, voordat ik ga slapen. Als ik niet lees, kan ik echt niet slapen. Terwijl als ik wel lees, ik soms weer wakker word omdat ik met mijn voorhoofd op mijn boek lig te slapen, of omdat mijn duim vast zit in het boek dat is dichtgevallen omdat ik in slaap viel terwijl ik nog aan het lezen was.

_________________


 Profiel  

Dreuzel

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Weegbree 11 te Zweinsveld
BerichtGeplaatst: vr jan 06, 2012 23:18 

Vaak lees ik ook boeken voordat ik ga slapen, alleen de laatste tijd val ik al na twee pagina's lezen in slaap :D


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Mijn gezellige huissie!

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 13:05 

Het meeste lees ik als ik ziek op de bank lig of als ik op vakantie ben. Als ik me in de vakantie verveel lees ik wel eens 5 boeken in een week uit. Altijd voordat ik ga slapen lees ik even een hoofdstukje uit m'n boek. Vroeger las ik altijd in een heleboel boeken tegelijk, maar nu ben ik daarmee gestopt, omdat ik dan door de war raak. Als ik een lange reis maak met de auto, pak ik ook vaak me boek er even bij. meestal lees ik Harry Potter of andere fantasy verhalen

_________________
Who's there!!!


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 13:07 

Ik lees in de trein en in bed, en af en toe op de bank. Doordeweeks heb ik het overdag simpelweg te druk om rustig met een boek op de bank te ploffen. In het weekend reserveer ik altijd wel even een uurtje of twee voor een fijn boek, en dan meestal op zondag (:

Ik heb standaard een enorme stapel boeken naast mijn bed liggen. Dat komt omdat 1) mijn boekenkast te vol, en 2) ik altijd een goed boek bij de hand wil hebben. Vroeger las ik nog wel eens vier of vijf boeken tegelijk maar daar ben ik een beetje afgestapt omdat ik me dan slecht op een verhaal kon concentreren. Dus ik lees tegenwoordig 1 boek tegelijk en dat bevalt me prima.

In de trein lezen is denk ik wel mijn favoriete leessituatie, zolang de trein niet stampvol en lawaaierig is. Daarom ga ik ook vaak in de stiltecoupé zitten. Ik vind het prettig dat ik zowel fysiek onderweg ben als mentaal, en door een boek te lezen gaan treinreizen naar mijn idee ook altijd een stuk sneller. Zeker als je vaak dezelfde treinreis maakt en dat dus op een gegeven moment saai wordt is het prettig om gewoon lekker een boek te lezen.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme