Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: in Tortuga ;)

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 0:04 

Ikzelf ben een hele snelle lezer, ik ben ook iemand die zonder dat ik het door heb sommige stukken (tijdens de eerste keer lezen) oversla, gewoon omdat ik zo gespannen ben naar wat er gaat komen en dan wil ik zo snel mogelijk de climax lezen :P misschien dat ik mijn boeken daarom zo snel uit heb XD ik heb bijvoorbeeld het stuk gemist waarin Marcel, Nagini's kop eraf hakt in deel 7, daar kwam ik pas later achter toen een personage erop terugkwam en ik snel heb terug gebladerd om het toch nog te lezen.. mijn record snel lezen met de HP boeken is de Orde van de Feniks dat boek heb ik 's morgens gekocht en ik had hem 's avonds uit.

Hoe snel lezen jullie?

_________________
Blessed is the heart that bends; it can never be broken.


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 1:53 

Ik lees juist heel sloom. Ik lees mijzelf als het ware voor xD Ik wil lezen met intonatie en klemtonen en hóé er staat dat iemand het zegt. Ik lees zelfs soms stukjes terug. Ik ben sowieso iemand die langzaam leest, als mijn vader en ik een pagina op teletext lezen, gaat mijn vader vaak al door voordat ik uitgelezen ben. (Wat ik héél irritant vind haha).
Als ik een boek heel leuk vind, lees ik het vaak wel ''snel'' uit, maar dat komt omdat ik dan non stop lees, zoals met het uitkomen van de HP boeken. Dan lees ik gewoon de hele dag door.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

3e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 11:04 

Ik lees super snel. Ik was eens vier dagen ziek en toen heb ik Harry Potter deel 1 t/m 5 uitgelezen. Meestal (als ik dus niet ziek ben) lees ik 1 boek in 3 tot 4 dagen uit.

_________________


 Profiel  

Angel of the Light

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Between dreams and reality.

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 11:22 

Ik ben ook een snelle lezer. Naar wat mijn ouders me verteld hebben, kon ik al lezen voor ze daar op school mee begonnen en sindsdien ben ik een echte boekenworm. Als ik zou willen, kan ik rustig 3 Nederlandstalige Harry Potter boeken op een dag lezen en dan nog tijd overhouden, maar om er echt achter te komen, zou ik het eens moeten testen.

Ik weet wel dat ik in het Engels Harry Potter and the Deathly Hallows tussen 11:00 en 23:00 heb uitgelezen, terwijl we toen op de camping stonden en tussendoor nog dingen deden. Alleen mis ik dan bepaalde details, omdat bepaalde woorden niet meteen te vertalen zijn en je de eerste keer echt wil weten hoe het afloopt. Wel een nadeel, ik zou toch liever iets trager lezen en dan wel wat meer details kunnen onthouden.

_________________
Wilt u daar nog een pindakaaspan bij?


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:25 

Jessica schreef:
Ik lees juist heel sloom. Ik lees mijzelf als het ware voor xD Ik wil lezen met intonatie en klemtonen en hóé er staat dat iemand het zegt. Ik lees zelfs soms stukjes terug. Ik ben sowieso iemand die langzaam leest, als mijn vader en ik een pagina op teletext lezen, gaat mijn vader vaak al door voordat ik uitgelezen ben. (Wat ik héél irritant vind haha).
Als ik een boek heel leuk vind, lees ik het vaak wel ''snel'' uit, maar dat komt omdat ik dan non stop lees, zoals met het uitkomen van de HP boeken. Dan lees ik gewoon de hele dag door.


Haha, precies dit. Ik lees langzaam, neem het goed in me op, lees dingen terug, soms schrijf ik tussendoor zelfs een quote op als er een mooie langskomt. Ik doe alles sloom, ik hou niet van haasten en haasterig lezen geeft me geen ontspannend gevoel, wat wel de bedoeling is van lezen. Bovendien word ik een beetje licht in m'n hoofd/duizelig als ik te snel langs de letters ga. Ik kan wel snel lezen maar ik vind het gewoon niet fijn. Daarnaast lees ik ook nog eens weinig, waardoor ik heel erg lang over een boek kan doen.


 Profiel  

The Fangirl Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Bag End

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 12:47 

Ik lees vrij snel, voor zover ik weet. Ter vergelijking: ik heb Deathly Hallows ten tijde van verschijnen binnen een uurtje of 10 verslonden. Dat was overigens wel op zo'n tempo dat ik een boel subtiele dingen heb gemist, waardoor ik het boek sowieso nog een keer moest lezen om echt alles mee te pikken. Maar ook als ik een boek zo lees dat ik alles in één keer meepak lees ik vrij snel. Ik heb deze week een boek van 400 pagina's gelezen, waarbij ik twee keer met de trein gereisd heb en verder voor het slapen af en toe gelezen heb.

Ik vind het prettig om snel te lezen, omdat ik zo minder tijd nodig heb om meer dingen op te nemen. Bij een film of een serie heb je zelf geen controle over het tempo (tenzij je dingen overslaat) terwijl je bij een boek zelf kunt kiezen of je langer wilt blijven 'hangen' bij een bepaald gedeelte.

_________________
.
    far over the misty mountains cold


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 2:05 

Ik heb geen idee of ik een snelle of langzame lezer ben, maar ik weet ook niet met wie ik het kan vergelijken. Het hangt er ook nogal van af of het boek makkelijk of moeilijk is. In mijn gezin leest niemand behalve ik en een goede vriendin die veel leest, zit altijd aan de filosofie dus dat vind ik geen vergelijking. Ik ben wel iemand die zoveel mogelijk in zich op wilt nemen en nooit iets overslaat. Dat laastste komt niet eens in mij op. Als ik een stukje moeilijk vind lees ik het opnieuw en blader ik terug, etc.
Ik denk dat ik wel snel kan lezen als ik wil, maar ik lees liever rustig.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Assiah.
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2012 13:47 

Ik lees niet zo heel snel. Natuurlijk kan ik heel snel lezen, maar dan gaat het boek een beetje langs me heen en ik wil alles wat erin geschreven staat ook daadwerkelijk ervaren. Veel lees ik niet, maar ik probeer dit wel wat meer te maken omdat ik lezen echt wel leuk/goed vind.

_________________
T S U N A G A R I


 Profiel  

King of the Silvan Elves

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Standing at the edge of your town

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 13:18 

Ik herken mij in Jessica's verhaal. Ik lees ook langzaam, ik moet opletten dat ik mijzelf niet ga voorlezen. Daarnaast kan ik er niet tegen dat ik iets vergeten ben te lezen of dat er iets dat ik niet voor 100% begrijp. Dan ga ik dingen teruglezen om te kijken of ik iets kan vinden waardoor ik het wel voor 100% begrijp. Maar dat leidt er juist weer toe dat het langzamer gaat en juist minder opneem. Ik kan het op zich wel dus misschien moet ik mijzelf er meer toe zetten om sneller te gaan lezen.

_________________
So Long, and Thanks for all the Fish!
Life! Don't talk to me about life ~ Marvin


 Profiel  

The Weasley Mod

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Beacon Hills
BerichtGeplaatst: za jan 14, 2012 16:13 

Ik denk dat ik wel een trage lezer ben. Ik ben momenteel bezig in een Engels boek en ik probeer elke dag minstens 1 hoofdstuk te lezen voor het slapengaan (omdat ik dan meestal beter kan slapen) maar als ik op de dag zelf al wat heb gelezen dan heb ik 3 hoofdstukken per dag uit of misschien meerdere.
Ik doe er altijd wel een tijdje over om boeken uit te lezen, kan soms weken duren eer die uit is. Bij 'The Perks Of Being a Wallflower' heb ik er bv twee maanden overr gedaan wat erg lang is, hetzelfde bij 'The Time Traveler's Wife', daar had ik toch ook een tijdje over moeten doen.

Het gebeurd welleens dat ik dan een stukje lees en dat ik me er dan niet volledig op concentreer en dat ik dan plotseling verder zit terwijl ik niet weet wat er precies is gezegd of gebeurd. Dusja, moet ik soms stukjes herlezen omdat ik die niet heb opgepakt. Ergens wel vervelend en ik heb dit vooral als ik muziek luister, ik luister dan ook tegelijkertijd naar de tekst van de muziek en concentreer ik mij niet volledig meer op wat er in het boek staat. Dus ik probeer de laatste tijd in alle stilte een boek te lezen zodat ik mij daar volledig op kan concentreren wat helpt.

_________________
Let me take you down
'Cause I'm going to Strawberry Fields
Nothing is real
And nothing to get hung about
Strawberry Fields forever


 Profiel  

6e jaars

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: thuis

Houseitem
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2012 19:48 

ik lees niet zo snel ik deed 4 weken over hp en de relieken van de dood!
maar dan lees ik ook wel met intonatie in mijn hoofd en ik zit de hele tijd na te denken over hoe zijn of haar stem ook al weer was.

_________________
Gryffindor
Rocks!!!


and nobody else


 Profiel  

Lid Wikenweegschaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: In mijn eigen fantasie

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 7:50 

Ik lees redelijk traag. Deel 5 heb ik op 2 weken uitgelezen, en dat is behoorlijk traag in tegenstelling tot mijn zus die hem als ze de hele dag kan doorlezen hem in 1 dag uitleest. In feite vind ik dat niet zo erg, omdat ik dan langer van mijn boek kan genieten.

_________________
As Acting Captian, I order you to answer the question ~ Spock
I won't tell you, Acting Captain ~ Kirk


Laatst bijgewerkt door Lilly op zo sep 30, 2012 9:15, in totaal 1 keer bewerkt.

 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 13:50 

Ik heb vorig weekeind 4 boeken uitgelezen in 3 uur, en ze hebben allemaal ongeveer 110 bladzijden. Ik ben dus een boekenworm. Ik lees erg snel en kon al heel erg vroeg lezen.

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2012 23:49 

Ik lees heel erg veel, maar niet heel erg snel. Als ik snel lees, heb ik het gevoel dat ik het verhaal niet echt in me opneem en de details over het hoofd zie. Details vind ik net wel belangrijk in een boek - tot op zekere hoogte. Ik ben dan ook zeker geen fan van paginalange beschrijvingen van landschappen enzo. Soms heb ik ook momenten dat ik wel sneller lees, maar ik denk dat dat eigenlijk gewoon komt omdat ik op dat moment tijd heb om veel pagina's te lezen.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Schuilen voor de regen

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jul 28, 2012 15:29 

Ik bedoelde natuurlijk dat ik per boek 3 uur nodig had en niet alle 4 de boeken binnen 3 uur uithad. Ik heb dus in totaal 12 uur gedaan over 4 boeken van 110 blz..

_________________
    Green is the color of Mother Nature
    That's why I love that color

    Eppur si muove

    En toch beweegt (Galileo Galilei)


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme