In navolging van het populaire "X aantal nieuwe films per jaar"-topic en het "X aantal boeken per jaar"-topic is er nu ook een topic waar TV-fans terecht kunnen. Want ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die diehard TV-serie's kijken. Je bepaalt zelf hoe hoog je je lat legt. Je kan ook natuurlijk zelf kiezen of je alleen (voor jou) nieuwe afleveringen in het lijstje zet, of je ook rewatches toestaat.
De crew wil echter wel graag om met één regel rekening te houden en dat is dat je slechts één keer per week je lijstje update. Op die manier vermijden we het bekende 'lijstjes posten'. Overigens is er ook een ongeschreven regel die zegt dat één aflevering = één aflevering. Hoe lang een aflevering duurt maakt niet uit. Een Sherlock-aflevering duurt bijvoorbeeld anderhalf uur, maar dit telt nog steeds voor 'slechts' één aflevering.
Een lijstje kan er bijvoorbeeld zo uit zien:
Code:
#001. [url=www.tv.com-link][b]SERIE[/b][/url] #X.XX [url=www.tv.com-episode-link][i]AFLEVERINGTITEL[/i][/url]
#002. [url=www.tv.com-link][b]SERIE[/b][/url] #X.XX [url=www.tv.com-episode-link][i]AFLEVERINGTITEL[/i][/url]
Concreet wordt dit dan bijvoorbeeld dit:
Citaat:
Je kan de afleveringen ook nog eens punten geven/raten als je wil. En je kan je lijstje natuurlijk gewoon chronologisch doen, of per TV-show rangschikken. Je bepaalt het lekker allemaal zelf. :') Je hoeft niet eens een limiet te stellen. Ikzelf bijvoorbeeld wil gewoon graag eens ljstje bijhouden van de TV-afleveringen die ik kijk (enkel de nieuwe, weliswaar). Zodat ik op het einde van het jaar kan vergelijken in welke mate ik meer TV/meer films kijk.
Succes!