Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp

Volleerd Tovenaar



Offline
BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 17:14 

Zag deze ook op een ander forum..was wle benieuwd wat jullie top 5 is van je favo regisseurs,.

Mijn top 5 is voor het meest HP, maar ken hun van meer films, dus niet alleen omdat ze HP gedaan hebben, en ik vind ze echt top

mijn top 5 is

1. Alfonso Cuáron
2. Mike Newell
3. Chris Columbus
4. David Yates
5. Guy Ritchy

maar wat is jullie top 5?


 Profiel  

Heir of Slytherin



Offline

Woonplaats: Slytherin Dungeon

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 15:58 

Eigenlijk een heel moeilijke vraag. Ik ga eens kijken. Ik weet niet of ik op 5 kom, maar dit zijn mijn favo regisseurs:

1. Tim Burton. You love it or you hate it. Ik denk dat dat heel erg speelt bij Burton-films. Ik ben er dus gek op. Ik hou heel erg van de gothicstijl die terug te vinden is in zijn films. Ook vind ik dat veel films een hele romantische sfeer hebben. Heel fairytale-like ook. Mijn favorieten zijn Sweeney Todd en Edward Scissorhands.

2. Stephen Spielberg. Ja, ik hou ook van blockbusters xD Ik ben gek op Indiana Jones, Jurassic Park en Jaws! En de film Schindler's List is natuurlijk prachtig en had echt wel indruk op me gemaakt. Jaws zag ik toen ik heel klein was en ik ben me kapot geschrokken. Heb inmiddels ook een hele erge angst voor haaien, maar haaienfilms geven me een soort kick en Jaws blijft gewoon een hele fijne film. Hij is lekker grappig en spannend. En die muziek, heerlijk :P

3. Gore Verbinski.
Puur alleen omdat hij PotC 1 t/m 3 heeft geregisseerd en dat die awesome zijn.

4. Hayao Miyazaki.
Hoewel ik al een lange tijd geen film meer van hem heb gezien, ben ik wel gek op zijn films. Heerlijk sfeervol, schattig en vaak een visueel spektakel.

De vijfde twijfel ik. Ik vind op zich films van Lasse Hallström en van Francis Ford Coppola wel fijn, maar ik heb van hen gewoon te weinig gezien. Ook ben ik wel benieuwd naar Guy Ritchy, want de Sherlock Holmes-films are AWESOME.

_________________
Hard work never killed anybody, but why take a chance?


 Profiel  

Professor

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: avatar's pandora
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 18:26 

5 kan ik zo opnoemen er zitten wel wat favo's bij, maar het is wel lastig ik houdt me meestal niet zo met regisseurs bezig. En als ik ze al opnoem zijn het de bekendste.

-James Cameron
-Stephen Spielberg
-Tim Burton
-George lucas
-Martin scorsese
-M. Night Shyamalan

(Al kan ik nog wat opnoemen maar dan zijn het vooral voor enkele films)
Verder nog een paar:
-Paul verhoeven
-Ridley scott
-Peter Jackson

Natuurlijk ook degene die met Harry potter bezig zijn geweest.

_________________
Support Joyce @ WIDM


 Profiel  

King of Babylon



Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za jun 02, 2012 19:13 

Leuk topic!

Maar an sich wel een extreem lastige vraag vind ik persoonlijk xD. De eerste namen die me zonder twijfel te binnen schieten zijn Stanley Kubrick en Xavier Dolan. Dat zijn by far mijn favoriete regisseurs. Totaal verschillend in alle mogelijke vlak, maar dat maakt niet uit. Na die twee wordt het een beetje puzzelen om een top vijf samen te stellen eigeniljk. Er zijn heel veel regisseurs die ik absoluut adoreer - maar soms ook gewoon om totaal andere redenen dat het vergelijken lastig wordt. Enfin. Let's do this.

  1. STANLEY KUBRICK for obvious reasons. Hij is natuurlijk één van de meeste bekenden en geloofde - en terecht ook. Ik heb zo goed als al zijn films gezien (behalve de films die hij in de jaren 50 maakte, die moet ik nog steeds eens inhalen ooit). Als je nog nooit een film van Kubrick hebt gezien: shame on you en neem de eerste de beste uit het rijtje en kijk maar gewoon. Ik vind het trouwens heel knap hoe hij zo veel verschillende genres heeft gemaakt. Mijn favoriet blijft denk ik toch 2001: A SPACE ODYSSEY en A CLOCKWORK ORANGE. Hoewel ik DR. STRANGELOVE en THE SHINING ook echt geweldig vond. En ik vind het ook geweldig dat het laatste woord dat hij on screen zei "appeltaart" was (via Nicole Kidman in EYES WIDE SHUT). Geweldige man.
  2. XAVIER DOLAN. Totaal anders dan, maar absoluut een grote inspiratiebron voor mezelf lately. Hij is amper 22 (of 23 reeds?) en heeft met zijn twee reeds gemaakte films al heel wat prijzen gewonnen - waaronder op Cannes. Wat me aanspreekt is niet alleen de manier waarop hij vertelt en hoe hij zijn films structureert, maar ook hoe hij op zoek gaat naar nieuwe visuele conventies. Het kadergebruik in zijn debuutfilm J'AI TUE MA MERE vind ik nog steeds helemaal geweldig en zijn tweede film LES AMOURS IMAGINAIRES bulkt van visueel schoon (voornamelijk visueel schoon in die film - verhaaltechnisch bleef ik daar een beetje op mijn honger zitten). Wat me overigens ook gewoon erg aan 'm boeit is dat hij heel veel zelf doet. Hij regisseert niet alleen, hij speelt ook, schrijft, produceert en ontwerpt zelfs mee aan de kostuums en decors. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn nieuwe film LAURENCE ANYWAYS (ik las net dat die 2u39 duurt - daar ben ik dus héél benieuwd naar) die overigens in 4:3 is opgenomen - wat me ook al nieuwsgierig maakt.
  3. JEAN-PIERRE JEUNET zet in dan toch maar op de derde plaats. Sowieso kan een Franse regisseur niet ontbreken in mijn lijstje - want ik hou hou hou van Franse films (Dolan is een Canadees - btw). En Jeunet is absoluut mijn favoriete Franse regisseur. Voor wie niet weet over wie ik het heb: hij maakte onder meer LE FABULEUX DESTIN D'AMELIE POULAIN, DELICATESSEN en UN LONG DIMANCE DE FIANCAILLES en ik denk eigenlijk dat het plaatsen van die titels bijna genoeg is om uit te leggen waarom ik van 'm hou :'). Hij heeft zo'n schitterende stijl die me heel erg aanspreekt. Heel fantasierijk, heel karikaturaal en heel kleurrijk. Ik vind het geweldig om naar dat soort films te kijken en hij is er een meester in. Vandaar dus.
  4. LARS VON TRIER heb ik besloten op de vierde plaats te zetten. Met een beetje een wrang gevoel, want ik ben absoluut geen fan van AL zijn films - maar wel extreme fan van énkele van zijn films, waardoor hij ook echt gewoon in mijn lijstje moet staan. Ik denk dat iedereen Von Trier wel kent. Enorme kwajongen, stiekem - maar wel een geweldig talent en heeft in zijn carriere al heel wat vernieuwende dingen gebracht. Hoewel hij zijn DOGMA-regels zelf een beetje aan zijn laars heeft gelapt, hou ik bijvoorbeeld wel heel erg van zijn DOGMA-films zoals THE IDIOTS. Mijn absolute favoriet is denk ik wel DANCER IN THE DARK - ik ben echt dagen niet in orde geweest van die film. Verder vond ik ANTICHRIST afschuwelijk en tegelijk subliem. Ik moet wel nog een hele reeks van zijn films gaan zien dringend - want ik ben er zeker van dat hij nog heel wat pareltjes gemaakt heeft die ik nog niet gezien heb. Zo ben ik heel benieuwd of ik DOGVILLE fijn zou vinden of niet.
  5. TERRENCE MALICK heb ik besloten dan toch maar op de vijfde plaats te zetten. Eigenlijk helemaal niet terecht, want ik heb slechts twee van zijn films gezien. Maar ik was zo extreem onder de indruk (en nog steeds) van THE TREE OF LIFE dat mijn appreciatie voor Malick van eeuwige duur zal zijn. Daarnaast heb ik ook nog BADLANDS gezien en die vond ik crap, maar The Tree of Life heeft mij gewoon helemaal betoverd waardoor ik Malick alsnog in mijn lijstje prop. Mensen die de film hebben gezien, die zullen het wel beamen (hoewel de film ook heel wat tegenhangers had - tot mijn extreem grote verbazing). En dat maakt het lijstje eigenlijk wel mooi rond, want ik vind dat The Tree of Life absoluut gelijkenissen heeft met Kubrick's 2001: A Space Odyssey.

Haalden het lijstje helaas niet: FRANCIS FORD COPPOLA, CHRISTOPHER NOLAN, DARREN ARONOFSKY, TIM BURTON, MARTIN SCORSESE en WES ANDERSON. Terwijl ik die er ook wel heel graag in had gehad - stiekem. De eerste voor obvious THE GODFATHER-liefde-reasons. Volgende dan. Hoewel Nolan heel commerciëel is, kan je er niet van onderuit dat hij een schitterende regisseur is en dat zijn films altijd technisch, maar ook verhalend heel ingenieus in elkaar zitten. INCEPTION als recentste voorbeeld toont zijn ingenieusiteit ten volle. Aronofsky vind ik vooral geweldig dankzij REQUIEM FOR A DREAM, maar ook BLACK SWAN en THE FOUNTAIN vond ik heel mooie films. Niet alleen visueel, maar ook verhalend en pscyhologisch een heel interessante cineast.

En de twee laatste zijn natuurlijk twee hele grote namen. Tim Burton iedereen wel bekend omwille van zijn gekke en straffe fantasie. Hoewel zijn recentste DARK SHADOWS me nogal teleurstelde, wist hij me al meerdere keren helemaal in te palmen. Vooral zijn geanimeerde films zoals NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS en CORPSE BRIDE vind ik persoonlijk geweldig. En Scorsese is naar mijn mening een levende legende en vertoeft weinig verdere uitleg. Hoe straf hij is, was onlangs nog te zien in HUGO en daar hou ik dan ook bij. Als laatste heb ik nog iets over Wes te zeggen. Heel stiekem heeft Lacrimosa me Anderson leren kennen, waar ik heel blij om ben. Zijn films vind ik ook echt heel erg fijn. Hij heeft een heel eigenzinnige stijl die ik echt wel kan appreciëren. Mijn favoriet blijft denk ik wel zijn FANTASTIC MR. FOX, alvond ik THE DARJEELING LIMITED ook helemaal geweldig. Ik hoop heel binnenkort naar zijn nieuwe, MOONRISE KINGDOM te gaan. Als je hem nog niet kent: uitchecken die handel. Ook Lacrimosa zal daar heel blij om zijn :').

_________________
Drive on. Drive on. My special one.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 19:16 

Ik vind regisseurs lastig, ik let daar (slecht genoeg) niet altijd even goed op helaas, alleen als een film echt indruk op me maakt. Ik vind daarom ook Joe Wright heel erg goed. Hij heeft Pride & Prejudice en Atonement gemaakt, beide prachtige films imo. Ik heb bij beiden zijn commentaar tijdens de gehele film geluisterd en vooral bij Atonement fascineerde me dat zo erg. Hoe hij zo over alles heeft gedacht en hoe het is gedaan, ik vond het fantastisch.

Dan moet ik me bij Charl aansluiten en Martin Scorsese noemen, omdat ik Hugo een prachtige film vond en zeker meer van hem wil zien (en misschien ook wel heb gezien). Ik ga als ik van vakantie ben eens beter regisseurs bestuderen en kijken wie ik nog meer goed vindt.

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme