Welkom op Harry Potter Forum! 


Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Abbey Road

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 16:33 

Als je liever niet online wil bestellen, kan je ook nog terecht in de Bijenkorf. Daar heb ik bij de afdeling van Paperchase mooie hoesjes gezien.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 17:29 

Ik heb mijn e-reader van Sony op bol.com besteld en er daar een hoesje bij genomen. Ik weet niet precies het merk, maar het is niet Sony en er staat een soort hagedisje op. Als ik even google blijkt met merk Gecko te heten. Deze past er prima omheen en mijn e-reader is goed beschermd. Hij kostte iets van 15 euro dacht ik. Ben er zelf heel blij mee. Maar Etsy klinkt ook als een heel tof idee :)

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: zo feb 03, 2013 18:11 

Ik heb een hoesje van Sony zelf, zo een met een lampje erin. Dat kan ik echt aanraden want dat is geniaal, ik gebruik hem zoooo vaak. Hij is wel saai (gewoon zwart), maar hij biedt echt goede bescherming en ik hou van het lampje xD Het ligt er dus een beetje aan waar je naar op zoek bent, of je graag iets leuks wil of niet.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 13:26 

Ik ben aan het sparen voor een tablet. Maakt me niet uit of hij van Samsung is of van Apple. Ik ben ook zeker van plan om er veel boeken op te zetten. En ook alle spelletjes die nu op mijn mobiel staan. De reden dat ik dat graag hebben wil, is omdat ik veel op bed lig (om gezondheidsredenen) en een laptop dan onhandig is. Soms zijn boeken te zwaar voor me en die kan ik dus op dat tablet zetten. Het is voor mij dan ook niet nodig om een e-reader aan te schaffen, want dan zit ik straks met 2 van die apparaten te hannessen.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

The Girl Who Lived

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Storybrooke

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 15:12 

@Thea: Hou je er wel rekening mee dat van een tablet lezen net zoiets is als van een laptop? Ik vind lezen vanaf een pcscherm zelf heeeeel vervelend. E-readers hebben speciale schermen (die lichten ook niet op), waardoor het echt heel fijn leest, net als boek. Dus als je echt veel wilt lezen is een e-reader wel aan te raden..

_________________
    If I could give you just one gift, do you know what it would be? Confidence. That, or a scented candle.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 16:14 

Arianna schreef:
@Thea: Hou je er wel rekening mee dat van een tablet lezen net zoiets is als van een laptop? Ik vind lezen vanaf een pcscherm zelf heeeeel vervelend. E-readers hebben speciale schermen (die lichten ook niet op), waardoor het echt heel fijn leest, net als boek. Dus als je echt veel wilt lezen is een e-reader wel aan te raden..

Ik lees niet vanaf mijn laptop, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar een vriend van ons hebben een Apple Tablet. Daar staan een heleboel spelletjes op die je ook op je mobiel kunt spelen. Daarnaast heeft hij er een paar honderd boeken op staan. Hij heeft het me laten zien en de kwaliteit van het licht om te lezen is goed.
Bovendien is een tablet natuurlijk in gewicht ook stukken lichter als een laptop. Vooral als die laptop al een paar jaar oud is.

Daarna komt de vraag natuurlijk welke boeken je als een e-book kunt lezen, want ik geloof dat niet alle boeken zo te lezen zijn.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Lid Orde van de Feniks

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Ravenclaw Tower

Houseitem
BerichtGeplaatst: do feb 07, 2013 23:31 

Ik heb zelf zowel een Kindle als een iPad en ik merk niet echt een verschil als het op oogpijn aankomt. Ik heb er zelf geen last van. Een scherm van een iPad heeft dan ook een speciaal laagje waardoor het niet hetzelfde is als van een laptop lezen. Bovendien kan je ook gewoon de achtergrondverlichting wat dimmen. Daarnaast hebben lettertype en lettergrootte meer te maken met oogpijn dan het soort scherm dat je gebruikt. E-books zien er qua typografie uit als gewone boeken, waardoor het dus alweer anders is dan bij een laptop.

Ik lees meer en liever op m'n iPad dan op m'n Kindle. Je vindt makkelijker epub-publicaties dan mobi, en ik heb wel Calibre om boeken om te zetten naar het juiste formaat, maar vind dat redelijk tijdrovend. Ik heb ook het gevoel dat ik meer opties heb in iBooks. Daarnaast heeft m'n Kindle een toetsenbord op het scherm, maar aangezien het geen touchscreen is moet ik echt letter per letter gaan aanduiden wil ik een notitie maken oid.

Nog een groot voordeel voor mij bij de iPad vs Kindle is het feit dat een e-ink scherm op den duur sporen gaat achterlaten als het vaak hetzelfde scherm toont, wat je bij een iPad niet hebt.

Thea, wat betreft het aantal boeken dat je vindt als e-book, dat hangt ervan af. Je kan al je boeken legaal kopen, en dat kan je doen via de iBooks store van Apple. Je kan ook wel op veel online boekenwinkels het e-book kopen, in het geval je geen Kindle koopt is dat meestal epub. Heel wat boeken zijn echter ook gratis te vinden online, als je de juiste plekjes kent.

Ik geef nog altijd de voorkeur aan het papieren boek en zal dat lezen als het voorhanden is, maar als ik al een zware tas heb voor onderweg of als ik 's avonds in bed wil lezen, dan vind ik m'n iPad handiger.

_________________
"Then there was the close-up gulliver of this beaten-up starry veck, and the krovvy flowed beautiful red. It's funny how the colours of the like real world only seem really real when you viddy them on the screen."


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2013 9:06 

Genner schreef:
Ik lees meer en liever op m'n iPad dan op m'n Kindle. Je vindt makkelijker epub-publicaties dan mobi, en ik heb wel Calibre om boeken om te zetten naar het juiste formaat, maar vind dat redelijk tijdrovend. Ik heb ook het gevoel dat ik meer opties heb in iBooks. Daarnaast heeft m'n Kindle een toetsenbord op het scherm, maar aangezien het geen touchscreen is moet ik echt letter per letter gaan aanduiden wil ik een notitie maken oid.

Nog een groot voordeel voor mij bij de iPad vs Kindle is het feit dat een e-ink scherm op den duur sporen gaat achterlaten als het vaak hetzelfde scherm toont, wat je bij een iPad niet hebt.

Dat ligt er natuurlijk wel aan wat voor soort e-reader je hebt. Ik heb zelf een Sony met touchscreen dus alles kan gewoon in epub, en als ik de opties vergelijk met m'n moeder's tab (weliswaar wel een android) zijn ze vergelijkbaar. Typen gaat er ook prima op vind ik, al maak ik er weinig gebruik van.
Calibre vind ik zelf juist heel handig trouwens, ik gebruik het ook om m'n boeken mee te sorteren enzo. Ik maak daar collecties in, geef boeken tags enz en dan hoef ik het alleen maar met m'n e-reader te synchroniseren, vind ik persoonlijk wel makkelijk juist. Als ik toevallig een boek in een ander formaat dan epub heb is het juist gewoon met 1 klik omgezet, dus tijdrovend vind ik dat niet. Als je ze handmatig erop zet en je het eerst in calibre moet zetten en dan weer eruit moet halen kan ik me voorstellen dat het meer tijd kost ja.

Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur wel, tablet vs e-reader. Ik heb beide geprobeerd en hoewel ik op zowel laptop als tablet als e-reader kan lezen, geef ik toch zeker wel de voorkeur aan e-reader. Ja, een tablet leest wel fijner dan een laptop en je kan er meer mee dan een e-reader natuurlijk, maar een e-reader vind ik zelf toch echt het fijnst als het puur om lezen gaat.

Overigens vraag ik me af hoe vaak je hetzelfde scherm echt moet tonen voor het sporen achterlaat? Aangezien de mijne vanzelf uit gaat na een tijdje geen gebruik heb ik er zelf niks van gemerkt en ik heb hem al ruim meer dan een jaar.


 Profiel  

Schoolhoofd

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Aboard of the SAR 19D 3360 Shaun

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr feb 08, 2013 17:58 

Een e-reader zou voor mij een uitkomst zijn als mijn studieboeken ook gewoon digitaal verkrijgbaar waren. Want ik zeul me kapot met alleen al twee studieboeken en één wettenset. Menig wetsartikel kun je zo online raadplegen, dus dat is al geen punt. Maar gezien ik niet echt het idee heb dat er ook veel studieboeken verkrijgbaar zijn als epub, laat ik de e-reader voorlopig links liggen. Want om die slechts te hebben voor fictieboeken in mijn vrije tijd: nee, geef mij dan maar een papieren exemplaar :')

Ik ben namelijk niet zo'n leesmonster meer als vroeger. Kijk, als je een stuk of tien boeken mee neemt op vakantie, ja dan valt zo'n e-reader met gemak mee te nemen (terwijl die 10 papieren boeken je nog snel de maximaal toegestane kg's laat overschrijden bij een vliegreis bijv) In dat opzicht zie ik het nut wel in van een e-reader. Maar omdat het met name gericht is op de leesboeken en niet op de studieboeken zie ik er voor mijzelf weinig nut in. En een tablet is al helemaal zo'n geval apart. Dan heb ik liever een echt toetsenbordje ala een netbook. Scheelt toch wel met aantekeningen neerpennen tijdens hoorcolleges. En dingen uitwerken voor werkgroepen.

Dus weet iemand toevallig hoe ver Nederlandse uitgevers er mee zijn dat ze ook studieboeken als epub uitgeven? Want dat is mij nog onvoldoende duidelijk geworden. Studieboeken in papieren versie genoeg, maar nu nog een digitale graag. Dan ga ik wel aan de e-reader. Tot die tijd heeft het te weinig meerwaarde voor mij.

_________________

Ek het gedink dat ek jou kon vergeet,
en in die sagte nag alleen kon slaap,
maar in my eenvoud het ek nie geweet
dat ek met elke windvlaag sou ontwaak.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 12:37 

Genner schreef:
Thea, wat betreft het aantal boeken dat je vindt als e-book, dat hangt ervan af. Je kan al je boeken legaal kopen, en dat kan je doen via de iBooks store van Apple. Je kan ook wel op veel online boekenwinkels het e-book kopen, in het geval je geen Kindle koopt is dat meestal epub. Heel wat boeken zijn echter ook gratis te vinden online, als je de juiste plekjes kent.


Tegen de tijd dat ik er één heb, zal ik me melden bij jou voor de juiste adresjes.

Wat bedoelen jullie trouwens met calibre? Zijn de boeken niet direct geschikt voor het lezen of zo?

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

The Dark Mod

Avatar gebruiker

Offline

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 14:29 

Jawel, maar je hebt verschillende formaten, epub, mobi, pdf. Soms vind je een boek in een formaat dat jouw reader niet herkent, dus kan je deze met calibre omzetten naar een ander formaat.
Bovendien kan je met calibre organiseren en tags toevoegen e.d. waarna je het naar je reader kunt synchroniseren. Een soort iTunes voor e-readers.


 Profiel  

Volleerd Tovenaar

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Grimboudplein 12

Houseitem
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2013 17:55 

Moniek schreef:
Jawel, maar je hebt verschillende formaten, epub, mobi, pdf. Soms vind je een boek in een formaat dat jouw reader niet herkent, dus kan je deze met calibre omzetten naar een ander formaat.
Bovendien kan je met calibre organiseren en tags toevoegen e.d. waarna je het naar je reader kunt synchroniseren. Een soort iTunes voor e-readers.


Klinkt nogal ingewikkeld. Maar ik ga er van uit dat als je zo'n ding aanschaft, er precies bij de gebruiksaanwijzing op staat hoe je één en ander doen moet. Idem dito voor de iPad of Tablet.

_________________
Met een glimlach op zijn gezicht viel hij achterover.


 Profiel  

Hotemetoot

Avatar gebruiker

Offline

Woonplaats: Quidditch Pitch

Houseitem
BerichtGeplaatst: vr jun 07, 2013 16:26 

Ik heb zelf een e-Reader, en hij is fijner dan ik dacht. Hij is te verglijken met het gewicht van een stuk plastic, en hij licht zó fijn in de hand! Ik geef de voorkeur toch aan boeken, omdat dat echter voelt, en de geur vind ik heel fijn. Natuurlijk is zo'n ding wel handig, en zeker als hij is de aanbieding is (zoals ik had XD).

_________________
Questions don't have to make sense. But answers do.


 Profiel  
Geef de volgende berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Keer terug naar Media
Ga naar:  


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron

Powered by phpBB :: FI Theme